هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
حلقه دوم و سوم تشکیلات
در فرایند شناسایی افراد برای جذب به عنوان افراد کلیدی برخی هستند که قول اولیه می دهند ولی پایه کار نمی آیند. برخی هستند که دوست دارند بیایند اما فرصت نمی کنند. برخی دیگر دوست دارند از دور صرفا عضوی عادی از تشکیلات باشند. و همین طور می توان افراد را دسته بندی کرد.
پس از شکل دهی حلقه اول تشکیلات، حلقه دوم و سوم و… شکل میگیرد.
تعریف این حلقه ها هم کاملا بستگی به نظر خود افراد دارد. مثلا حلقه دوم کسانی است که دوست دارند پایه کار بیایند و آدم های قوی هم هستند ولی سرشان در جاهای دیگر شلوغ است و وقت نمی کنند که به این تشکیلات بیایند یا در حرف خیلی جدی و محکم حرف می زنند که من پایه کار هستم و خیلی حضور در تشکیلات مهم است ولی وقت موعود، غیبت خودشان را توجیه می کنند. این افراد اگر بیایند خوب است ولی وقت زیاد گذاشتن برای توجیه اینها پشیمانی به بار خواهد آورد. حلقه سوم هم می توان اعضای عادی تشکیلات را دانست که در جلسات عمومی می آیند و از خروجی های تشکیلات استفاده می کنند ولی مسئولیتی قبول نمی کنند و پای کار نمی آیند. این افراد را می توان در حلقه سوم جای داد و به همین صورت تشکیلات بخشبندی کرد.
خوبی این بخش بندی این است که رأس تشکیلات براین اساس متوجه می شود که برای چه کسانی، چه مقدار وقت بگذارد. و وقت گذاشتن برای جذب چه کسانی حکم هدر رفتن وقت را دارد.
هر چقدر از حلقه اول به دوم و از دوم به سوم می رویم میزان پایه کار بودن و ایمان افراد به تشکیلات کمتر می شود ولی کمیت آنها بیشتر می شود. مثلا در حلقه اول ممکن است 5 نفر باشند ولی در حلقه سوم200 نفر.
نباید اصرار داشت که دائم کمیت حلقه اول را زیاد کرد. چرا که حلقه اول کاملا کیفی است و توجیه کامل باید صورت بگیرد.
#مبانی_کار_تشکیلاتی
#چهارشنبه_های_تشکیلاتی
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
مدیر و گوش شنوا.pdf
126.7K
مدیر و گوش شنوا
#مدیریت_تشکیلاتی
مربی محور
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
کار تشکیلاتی.mp3
2.39M
کلیپ صوتی
کار تشکیلاتی، اوج اخلاق اجتماعی
استاد #پناهیان
مربی محور
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
ت مثل تجربه
یڪصد تجربه موفق فعالان فرهنگے مساجد
🔺تجربه پنجم🔺
🔹عنوان تجـربه: اعطای گواهینامه نمــاز
🔸شـــرح تجــربه🔸
✍یکی از دبیران پرورشی با انگیزه و مجاهد فرهنگی این مـرز و بوم می گفت: در حیاط مدرسه چادری با داربست بنا مردم وسه روز در هفته، روزی دو ساعت در آن مکان به دانش آموزان صحیح خوانی نماز را آموزش می دادم.
این مربی تربیتی در ادامه تصمیم می گیرد برای بچه هایی که نناز تقریبا کاملی بجا می آورند گواهینامه نماز صادر نماید لذا بر سر در چادر موجود تابلویی بزرگ نصب می کند بدین مضمــــون" محل صدور گواهینامه نماز"
البته ،در این تجربه ،مربی کسی را مردود نمیکند بلکه به افراد فرصت تمرین بیشتر داده و زمان آزمون بعدی آنها را در فرمهایی شکیل و زیبا به آنها ارائه می کند. هم چنین برای ترغیب دانش آموزان به دریافت " گواهینامه نماز" علاوه بر هنجار سازی در مراسم صبحگاه ،می توان امتیازاتی از قبیل شرکت در اردوهای فصولی،مسابقات ورزشی و جنگ های شادی و فرهنگی را فقط به افراد دارای گواهینامه اختصاص داد.این تجربه را می توان هم چنین "دریافت گذرنامه بهشت"، " کارت ورود به آسمان"،" باقدسیان"،"معراج مؤمن"و یا طرح"اول مایحاسب به العبد" نامید.
🔹هدف از اجراے تجربه🔹
فراگیری صحیح خوانی نماز، هنجارسازی پیرامون اداء کامل فریضه صلاة در دوران نوجــوانی
🔸نڪته مرتبط تڪمیلے🔸
✍نماز یک نوع تمرین وظیفه شناسی است. کسی که به نمازهای روزانه پایبند باشد لااقل خود را به انجام یک وظیفه مقید کرده و عادت داده و همین عادت مانعی در برابر بی بند وباری و سهل انگاری او نسبت به انجام وظایف دیگر و نیز عامل پیشرفت او در زندگی است. قرآن کریم می فرماید: ‹‹استعینوا بالصبر والصلوة›› یعنی در راه زندگی از شکیبایی و نماز کمک بگیرید.
بنی ثقیف یکی از قبایل بزرگ اسلان در سال هشتم هجرت، اعلام آمادگی کرد که به اسلام ایمان آورد ولی از خواندن نماز معاف باشد حضرت رسول(ص) فرمودند:‹‹... و اما الصلوة فانه لا خیر فی دین لا صلاة فیه›› یعنی ‹‹.اما در مورد نماز ،مسلمان شدنی که با نماز خواندن همراه نباشد ارزشی ندارد..››
چه بسا افرادی هستند که علی رغم این همه اهمیت نماز و تأکید اسلام به اداء کامل این فریضه، متأسفانه تا سنین پنجاه، و شصت سالگی و بعضا تا پایان عمر هم ، نمازشان را اشتباه یا ناقص به جا می آورند وچه زیباست این تجربیات را در همان اوان کودکی و نوجوانی به طور صحیح و کامل بیاموزیم زیرا که به تعبیر معروف" الدرس فی الصغر کا النقش فی الحجر" است و توگویی با انجام این تجربه این نقش را در سن کودکی بر سنگ حک میکنیم که ماندگار بماند.
📚 "ت مثل تجـربه" محمد مهدے نجاتی
#تجربه
مربے محــور
یڪ تجربہ متفاوٺ فرهنگے
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374545.pdf
491.2K
جزوه ارزشمند"کلیات برنامه های تابستانه"
#تابستان
مربی محور
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
﷽
با توجه به درخواست و نیاز کاربران محترم کانال تخصصی #ســـــرود به عنوان ضمیمه اول کانال مربی محور راه اندازی شد:
کانال تخصصی ســـــرود
انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی
آموزش تشکیل گروه سرود
همیار مربیان و معلمان پرورشی
تا آسمان راهی نیست...
http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671294.pdf
552.2K
درسنامه سوم:نعمت
نعمتهای خداوند
سطح۱(۹تا۱۱سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671333.pdf
576.3K
درسنامه سوم: میدان مبارزه
موانع وسختيهای بندگی خدا
سطح۲(۱۲تا۱۵سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671344.pdf
542.9K
درسنامه سوم:پیامدهای یک اشتباه
اشتباهات کوچک،پیامدهای بزرگ
سطح۳(۱۶تا۱۸ سال)
#درسنامه
مربی محور؛
یک تجربه متفاوت فرهنگی
@morabi_masjed