eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
💬ما اگر بخواهیم در مقابل جبهه دشمن کارکنیم، هم باید داشته باشیم، هم باید داشته باشیم، هم باید داشته باشیم، هم داشته باشیم، کارمان هدایت شده باشد و این نمی‌شود مگر با . 🔸امام خامنه‌ای - ۱۳۹۲/۲/۲ ✏️| مقام معظم رهبری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای ویژه ▪️یا حسین(ع) https://eitaa.com/soruod/722 ▪️فریاد عاشورا https://eitaa.com/soruod/732 ▪️صحیفه محرم https://eitaa.com/soruod/742 ▪️کربلا یعنی... https://eitaa.com/soruod/750 ▪️حادثه تلخ https://eitaa.com/soruod/765 ▪️گل خونین دهان https://eitaa.com/soruod/773 ▪️غنچه های تشنه https://eitaa.com/soruod/781 ▪️اشک ذوالجناح https://eitaa.com/soruod/791 ▪️بی حضور نور https://eitaa.com/soruod/799 ▪️دست و دریا https://eitaa.com/soruod/815 ▪️پرستوی دلم https://eitaa.com/soruod/823 ▪️شام غریبان https://eitaa.com/soruod/833 ▪️ذبیحی که بوی خدا میدهد https://eitaa.com/soruod/841 ▪️حضرت زینب(س) https://eitaa.com/soruod/866 ▪️حضرت رقیه(س) https://eitaa.com/soruod/986 ▪️حضرت علی اصغر(ع) https://eitaa.com/soruod/1001 ▪️آی هیئتیا https://eitaa.com/soruod/4321
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته ششم دورادور نمیشود روی کسی کار کرد. ارتباط باید «دائم» باشد،متصل باشد. اگر میخواهیم اثری از دیانت و اخلاق و مسلمانی در بچه ها ببینیم، باید آنها را در جریان جاری و جوشنده ی تربیت قرار دهیم. «طهارت دائمی» منوط به «اتصال دائمی» است. اینکه گاهی از بچه ها سراغ بگیریم و گاهی به آنها بهره ای برسانیم و گاهی از آنها استقبال و دعوتی داشته باشیم، خیلی راه به جایی نمی برد. ارتباط دائم لازم است. اتصال مداوم مهم است تا خوبی و طهارت و رشد و حرکت بچه‌ها تثبیت شود و تداوم یابد. ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_383846673262051814.pdf
567.5K
گفتارهای تربیتی نگاهی که اسلام به تربیت دارد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹کار فرهنگی کار اداری نیست! 🔸کار هست. ✨✨✨✨✨ ✨برای ورود به نور اول باید رو چک کرد تا نداشته باشد 🔴 ورود تحت عنوان ، و... با سالاری هم قابل اصلاح نیست. ❌این همه آسیب و اختلاف در مباحث فرهنگی همه مربوط به اینه که ورود به عرصه ی فرهنگ نیت را چک نکردیم. 🔵هر اختلاف در عرصه ی فرهنگ (غیر از اختلافات سلیقه ای) منظور اختلافات نفسانی، درگیری ها و دلخوری ها مشکل در نیت دارد ✅ بنابراین نیاز داریم نیت ها را باز خوانی کنیم. 🔹حجت الاسلام ➖🔹🔸🔷🔴🔷🔸🔹➖ مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20170315101523-9959-76.pdf
406.2K
سیاستگذاری فرهنگی مطلوب مسجد از دیدگاه مقام معظم رهبری #کار_فرهنگی #مربی_محور #مربی #فرهنگ #فرهنگی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روحیه تشکیلاتی ما اکثرا در فعالیتی مثل مجموعه های تربیتی، مدرسه، موسسه و یا یک هیئت و گروه مذهبی به کار جمعی مشغولیم؛ اما قواعد و رفتارهای متناسب آن را شاید نمی شناسیم!! در نتیجه نیروهایمان صرف 🔸خنثی کردن یکدیگر، 🔸غیبت و 🔸آزار هم و... صرف می شود و در نهایت حرکت رو به جلویمان بسیار کند است. 🍁اگر پذیرفته ایم در جمعی کار کنیم؛ نباید قوانین و ارزشهای مجموعه را نادیده بگیریم و کاری که خودمان دوست می داریم و درست می دانیم را انجام دهیم. این تک روی در کار جمعی یعنی نابودی کار جمعی. شرط اول کار جمعی پذیرش مافوق و مجموعه است. اگر از این روحیات نداریم کار جمعی نکنیم چرا که می رنجیم و می رنجانیم. ☄در عوض رمز تشکلهای مخالف همین تبعیت سازمانی و همراهی حداکثری است. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_230429698419589913.pdf
1.86M
#تشکیلات_اسلامی نکات برگزیده جلسه آموزشی استاد عرب اسدی با موضوع تشکیلات اسلامی با رویکرد جبهه سازی در فضای مجازی #مربی_محور #مربی #تشکیلات مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته هفتم ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند و شهادت دادند که تربیت انسان سخت است سخت. برخی از انبیاء صدها سال زحمت کشیدند و تبلیغ کردند و بعضاً عده ی کمی را به راه آوردند. کار تربیتی «زمان بر» است، وقت می برد. با یک اردو و یک حلقه و مدتی هیأت آمدن، دانش آموز انسان کامل نمیشود! توقع خودتان را منطقی و متعادل کنید. باید کرد. تربیت به قول اهل فن، «تدریجی الحصول» است. یک دانه و یک بذر، یک شبه درخت و ثمر نمیشود، باید پایش صبر کنی و لوازم رشدش را مهیا کنی از اصول مهم تربیت «اصل تدریج و استمرار» است. ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#انگیزشی ✴️ نوجوانی موقعیتی فوق العاده و استثنایی برای اثر پذیری است. 🔹وقتی از دست برود راه جبران در جوانی و سالهای بعد بسیار دشوار می شود. ❇️ جامعه خیر خواه باید به جای درمان( هزینه و مقابله ) با اعتیاد، جنایت و فساد با تربیت به هنگام از این بزهکاری ها پیش گیری کند. #مربی_محور #مربی #تربیت #تربیتی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آفات مربی به نظر می رسد که اصلی ترین علت ریزش و گریزش مردم از دین خدا نه فعالیت ادیان دیگر نه شبهات جدی؛ و نه حتی مشکلات اقتصادی و کاستی هاست؛ بلکه 🔍عدم تطابق قول و فعل🔎 است. ✴️ و بد نیست که بدانید بر طبق روایات ما این تناقض، علامت ایمان عاریه ای(موقت) است. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکیلات عاشورایی معرفت‌هایی که پای دیگ امام حسین می‌دهند، گاهی پای منبر نمی‌دهند! کنار سفره امام حسین تلنگرهایی برای «ایجاد و » به برکت امام حسین است. اینجا به برکت امام حسین هر لحظه و هر اتفاقش سرشار از نکته و درس است... چگونه یک غذا به دست عزاداران حسینی می‌رسد؟ مطالعه «نقش‌ها» و نیز فهم «زنجیره ارزش» آن قابل توجه و الهام‌بخش است. مراحلی که در این «جریان» طی می‌شود: 1: باید برای آشپز مقدمات را فراهم کرد. عده‌ای نیروی «پشتیبانی» نخود و لوبیای آش را تهیه می‌کنند. نقش واحد «حمل و نقل» از همین ابتدا دیده می‌شود... 2: جناب آشپز بر اساس «محتوا» یعنی نخود و لوبیا و «نقشه راهِ» خود، دست به پخت غذا یا همان آش می‌زند. 3: دیگ غذا حاضر است. عده‌ای باید آن را «بسته‌بندی» کنند و در کاسه‌ها و «ظروف قابل ارائه مخاطب» ظرف کنند. 4: هنوز خوراک به دست عزاداران حسینی نرسیده است. هرجای این ماجرا بلنگد، غذا به اهلش نرسیده است. این‌جا نقش «توزیع» مهم می‌نماید. البته در طول مسیر، بعضی نقش‌ها هم باید حضوری دائمی داشته باشد: مثل نقش «حمل و نقل» * نکته قابل توجهی که نباید فراموش کرد این است که هرچند هر لحظه این کار سرشار از «اجر و ثواب» است؛ اما کسی اینجا صرفا به ثوابش دل‌خوش نیست و به آن بسنده نمی‌کند. برای همین تا لحظه شکوهمند تقدیم غذا به عزاداران از پا نمی‌نشیند. اینجا کسی برای رفع تکلیف کار نمی‌کند و «اثربخشی» کار برایشان مهم است! شاید من علم آشپزی ندانم! اما اگر بسته به «توان، تمایل و نیاز»، جای خود را بشناسم عملا در «خط تولید آش« نقشی ایفا خواهم کرد که از آشپز به تنهایی ساخته نیست. گاهی اجر کمک ‌آشپز شدن کم از اجر آشپزی نیست! لازم نیست همه آشپز باشند تا امام حسین از آن‌ها راضی شود؛ اصلا بعضی اگر آشپز شوند امام حسین از آن‌ها راضی نیست! چون کار را خراب می‌کنند! مهم آن است که «جایگاه» خودت را بشناسی. * کارهای نیز به یک چنین «زنجیره ارزشی» و «کادری منسجم و تشکیلاتی» محتاج است؛ ! معرفت‌هایی که پای دیگ امام حسین می‌دهند، گاهی پای منبر نمی‌دهند! *** تو چه کمکی به آشپز در «تکمیل فرایند» پخت و پز و توزیع می‌توانی بدهی؟ پشتیبانی و پیگیری تولید محتوای آش؟ پخت آش و تولید آن؟ برنامه کردن و قالب ریزی در قالب‌های قابل ارائه به مخاطب؟ توزیع و نشر آش؟ کدام؟! جای خودت را بشناس! مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکیلات هیئت ، بهترین محل برای تربیت ناب ترین احساسات دینی است.. مجلس دعا این کار را نمی کند که هیئت می کند.. در روضه ی امام حسین ایجاد می شود.. ••• تا چهار نفر در یک تشکل دینی مثلاً در یک ،کنار هم کار می‌کنند یک‌دفعه‌ای شعبه می‌زنند و دو تا دیگر درست می‌شود؛چون نمی‌توانند با هم کار کنند.. البته تکثر خوب است،ولی عدم تحمل همدیگر خوب نیست، چون موجب می‌شود عناصر برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت نشوند.. در حالی که باید در درجۀ اول،خود اداره ‌کنندگان هیأت‌ها را رشد بدهد.. 📝استادعلیرضاپناهیان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته هشتم اگر آن نسل اول فداکار و از جان گذشته، نبودند و انقلاب نمی کردند، این راه روشن و مبارک پیش روی ما گشوده نمیشد. اگر شهیدان و رزمندگان و جانبازان ما، بار سنگین جنگ را بر دوش نمی کشیدند و جان فدا نمی کردند، این بساط نورانی و ذی قیمت به دست ما نمی رسید. اگر آن نسل فهیم بعد از جنگ، در مساجد و مدارس و کانون ها و هیئات، جبهه ی فرهنگی را رها میکرد، امروز از ارزشها و دستاوردهای خوبمان خبری نبود. اگر بچه های عزیز مدافع حرم نبودند، امروز میدان کار و فعالیت نداشتیم. یعنی تا نسلی فدا نشود، نسل بعدی احیاء نمیشود. عرصه ی فرهنگ و تربیت فقط جای نظریه پردازی نیست. جای و «از خود گذشتگی» است. با سیستم کارمندی و ساعت زنی و باری به هر جهت، نمیشود جریان را اداره کرد. روحیه ی جهادی و حس فداشدن و مایه گذاشتن و خون دل خوردن میخواهد. ! ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔮 هرگز این گونه روایات را بدون توجه به نکات کلیدی ذیل به دیگران من جمله شاگردانتان منتقل نکنید. ۱. این آثار و ثواب ها برای وقتی است که عملمان قبول شود. ۲. و ما نمی دانیم که این عمل قبول شده یا خیر. ۳. اصلا نمی دانیم می توانیم آن را با خود به عالم بعد ببریم یا خیر؟ ۴. پس هرگز خیالمان برای انجام اعمال ناپسند راحت نیست. ۵. ضمن خوف از عدم پذیرش و یا عدم حفظ آن تا قیامت، امید به پذیرش آن هم ما را نسبت به انجام این عمل شائق می کند‌‌. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
بسم الله. السلام علیک یا ابا عبداللّه. برای اینکه انسان را مایوس کند از پیشرفت و تلاش برای بهتر شدن، بدیهایی را به رخ انسان میکشد که آن بدیها بعضاً دست انسان نیست. اموری که در انسان می گذرد: از بغض، محبت، بخل، حسد، کینه، خشم و... به تو می گوید: تو که حسودی و حسادتت را هم نمیتوانی درست کنی، پس بیا حسادتت را توجیه کن، برو بدیهای داشته و نداشته طرف را برای همه مطرح کن تا به تو حق بدهند که از او بدت می آید! تو که بر مصیبت حسین(ع)، گریه ات نمیگیرد، پس بیا مسخره کن گریه کنان بر حسین را! تو که دستت نمیرود که ثروتت را در جاییکه باید خرج کنی، پس بیا اسمش را بگذار دوراندیشی! ولی تو گوش نکن! اگر میخواهی قلبت را اصلاح کنی و روزی را ببینی که اثری از تیرگی در قلبت نباشد، 👈فقط ادای کسانی را در بیاور که مشکل تو را ندارند. کینه توزی؟ پیشانی رفیقت که میانه تان به دلیل اتفاقی کوچک به هم خورده را ببوس و به او محبت کن! حزنی نمیبینی در دلت برای حسین؟ ادای محزون ها را در بیار، خودت را به گریه بزن، پیراهن مشکی بپوش، لباست را روز عاشورا گِلی کن! به قلبت هم کاری نداشته باش که درونش چه خبر است؛ فقط دائما و پس از هر عمل ظاهری، به خدا بگو: 👈 قلبم که در اختیار توست و از دست من خارج است، من عملم و رفتارم را شبیه خوبان تو کردم، تو قلبم را شبیه قلب خوبانت کن... بعد از ماهی و سالی، برو و درِ قلبت را بردار و ببین که هیچ چیز از بدی درش نمانده است... پ.ن۱ : اگر عملت را انجام دادی و دعای آخرش را نکردی، بعد از مدتی هم به ماهی های آکواریوم قلبت اضافه خواهد شد! مواظب باش نسخه ات را نصفه اجرا نکنی! پ.ن۲: شاید یکی از بطون و تفاسیر آیه« إنّ اللّهَ یحولُ بین المرءِ و قلبِه» همین باشد. (انفال،24) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf