eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
382 ویدیو
167 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️با سلام ⁉️یکی از سوالات پرتکرار از طرف پرسشگران عزیز این هست: چرا باید فرزندان، جریمه ی خطاها و ظلم های پدر و مادر خود را پرداخت کنند؟ چرا وقتی پدر و مادر ظلم می کنند، اثر آن تا نسل ها بین فرزندان باید باقی باشد؟ خدا رحمت کند گذشتگان شما را، یاد دارم پدر عزیزم(رحمة الله علیه)، استناد می کردند به این ضرب المثل محلی: «پدران کنند، رود بی خبران کِشَند». (رود بی خبران: فرزندان و نسلی که خبر از ظلم پدران نداشتند) آیا این مساله با عدل خدا سازگار است؟ در پاسخ باید عرض کنم: دقیقا به خاطر عادل و حکیم بودن پروردگار عالم این صحبت ها هیچ مستند و مبنای دینی ندارد. خداوند هیچ فردی را به خاطر عمل و کارکرد دیگری «عذاب»، «تنبیه»، «گوشمالی» ووووو نمی کند... به عنوان یک قاعده ی کلی: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏» اما آنچه باید بدانیم: برخی آثار، آثار طبیعی است که قانون و نظم دنیا آن ها را اقتضا دارد و اتفاق می افتند. اگر پدر و مادری در تربیت کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که: فرزند در امر تربیت کمیتش می لنگد .. اگر پدر و مادری در امر تغذیه کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که : فرزند سوء تغذیه می گیرد.. اثرهای طبیعی مشروط به دانستن و ندانستن نیست.. آتش جایی بیافتد می سوزاند. شراب کسی بخورد، مست می شود. این ها مثال برای آثار طبیعی است و مشروط به علم نیست. اما عذاب از طرف خدا، مانعیت از قرب به سوی خدا، از این سنخ نیستند. موفق باشید. ♻️شبهات کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از ‏زشتی دنیا به خاطر وجود آدمهای بد است، اما بخش عظیمی از این زشتی به سکوت انسان های خوب باز می گردد. سکون و سکوت، ظلمیست که جز با تکاپو و تحرک درمان نخواهد شد. و تکاپو نه به معنای اختلال که به معنای بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم است. بر همه ی ماست که با قلم و قدم، ظلم را فریاد بزنیم و عدالت را طلب نماییم. https://eitaa.com/roznevesht
⁉️پرسش: روش خواندن نماز یکشنبه ماه ذی القعده چگونه است؟ 🔴پاسخ : دستور کلی برای خواندن نمازهای مستحبی، به صورت دو رکعتی است. بنابراین، اگر توصیه به چهار رکعت نماز مستحبی در موردی شده باشد، لازم است دو نماز دو رکعتی خواند.[1] اما راجع به خواندن این نماز در ایام دیگر سال، در خود روایت تصریح به اجازه این کار شده است که متن روایت به صورت کامل چنین است: رسول خدا(ص) در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: «ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهید توبه کنید؟» گفتند: رسول خدا! همه ما می‌خواهیم توبه کنیم. پیامبر فرمود: «غسل کرده، وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید. در هر رکعت یک‌بار "فاتحة الکتاب"، سه‌بار "قل هو اللّه احد" و یک‌بار "معوذتین" (قل اعوذ برب الفلق ‏و قل اعوذ برب الناس) بخوانید. آن‌گاه هفتادبار استغفار نموده و در پایان "لا حول و لا قوّة إلا باللّه" بگویید. سپس بگویید: "یا عزیز یا غفّار اغفر لی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنّه لا یغفر الذّنوب إلا أنت"؛ اى عزیز! اى بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را بیامرز که جز تو کسى گناهان را نمی‌آمرزد». آن‌گاه فرمود: «بنده‌اى از امت من چنین عملى را انجام نمی‌دهد، مگر این‌که از آسمان به او ندا می‌رسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت آمرزیده شد. فرشته دیگر از زیر عرش ندا می‌کند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا می‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى می‌نمایند. فرشته دیگرى ندا می‌کند: اى بنده! با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا می‌زند: پدر و مادرت راضى می‌شوند، گرچه خشمگین باشند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا می‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهم که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید». گفتند: ای رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ آن حضرت فرمود: «چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت».[2] گفتنی است؛ این روایت را تنها سید بن طاوس به نقل از انس بن مالک آورده است و در منابع دیگر شیعی نیامده است. از متن روایت نمی‌توان استنباط دو رکعت یا چهار رکعت نمود؛ زیرا در آن سخنی از تشهد و سلام نیامده اما چون در فقه، نمازهای مستحبی – جز در مواردی که تصریح به خلاف باشد - به صورت دو رکعتی است و از آن‌جا که در مورد این نماز تصریحی به چهار رکعتی بودن وجود ندارد، باید آن‌را به صورت دو نماز جداگانه دو رکعتی خواند و سپس در آخر چهار رکعت، استغفار و دعای آن خوانده شود. [1]. طباطبایی یزدی، سید محمد کاظم، العروة الوثقی، ج 2، ص 111، بیروت، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ دوم، 1409ق. [2]. ابن طاووس، علی بن موسی، إقبال الأعمال، ج ‏1، ص 308، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1409ق. کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
Peloralizm_21-3-93.mp3
15.81M
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
📚 انجام معاملات بورس با قرار داد مضاربه 💠 سؤال: آیا در قرارداد ، عامل می تواند را در ، برای خرید و فروش به کار بگیرد؟ ✅ جواب: قرارداد مضاربه برای خريد و فروش سهام، اشکال ندارد و بايد سهم هر یک از دو طرف از سودهای به دست آمده از خريد و فروش، به صورت درصد، تعيين شود و تعيين مقدار معين از به صورت ماهانه برای ، صحيح نيست، اما برای پرداخت مبلغ معين در هر ماه، می توان پس از تعيين درصد سهم عامل و سرمایه گذار از سود، ماهانه مبلغی به عنوان علی الحساب به سرمايه گذار پرداخت شود و در پايان قرارداد بر اساس درصد تعيين شده در متن قرارداد، سهم هر يک از عامل و سرمایه گذار، محاسبه يا مصالحه شود. 🆔 @leader_ahkam 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
♻️ اف بر شما 🔰 پاسخ حمید رسایی به نامه پراکنی اخیر موسوی خوئینی‌ها به رهبر انقلاب: اف بر شما جماعت منافق صفت تو انتخاباتا رأی نمیارید، میگید تقلب شده! رأی میارید، حال کار کردن ندارید، مشکلات تلنبار میشه، ملت عصبانی میشن، میگید رئیس جمهور که هیچ کارس! اختیارات دست رهبریه، اونه که باید ورود کنه! رهبری ورود کنه، میگید این که دیکتاتوریه، پس مردم چرا رأی دادنو رییس جمهور انتخاب کردن! رهبری ورود نکنه، میگید پس رهبر چیکارس! با تحمیل توافق‌نامه‌های ننگین مثل برجام هسته ای که هیچ‌ غلطی نکردین، الان گناه پذیرشش رو انداختین گردن رهبری، حالا دوباره دنبال مذاکره‌این، ماموریت دارین برجام موشکی و‌ برجام منطقه‌ای رو تحمیل کنین مملکت را قفل کردین تا مردم را عصبانی کنین، اف بر شما، لعنت بر شما که فرصت سوزید، شما سربازان دشمنان این ملتید... کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از محمد جواد عباسی
🔴خون دل از "خوئینی ها" ▪️در این روز ها که از طرفی کشور اسلامی مثل بقیه ی ملل در بحران مبارزه با ویروس منحوس می کوشد و از طرفی دیگر مفسدان اقتصادی در آتش خشم عدلیه خاکستر میشوند به جای امیدوار کردن ملت و یاد آوری آرمان ها و رشادت های شهدا٬ عده ای در کوس نا امیدی و البته انتقام آمال برآورده نشده ی خویش می نوازند. ▪️خوئینی ها که روزگاری خود کُنده ی تنور معاندان نظام اسلامی بوده، حال به عنوان منتقد و دایه ی مهربانتر از مادر، بی شرمانه نامه ی سرگشاده به رهبر انقلاب می نویسد و خود را دلسوز اوضاعی میداند که خود و همفکرانش عامل اصلی آن بوده اند. به راستی او خیال می کند نسل اول انقلاب نسبت به خوش خدمتی های او فراموشکار شده اند؟؟ و یا نسل دوم و سوم انقلاب به تاریخ طولانی خیانت های امثال او نمی نگرند؟؟! به عنوان نمونه برخی از مواضع او را یادآور شده تا در این میان نقش منتقد، دلسوز و مخرّب ساختارهای نظام اسلامی آشکارتر گردد: «قبل از انقلاب اسلامی» - او در مخالفت با مهره های اصلی انقلاب و تخریب شخصیت آنان می گوید: آقای مطهری و آقای مفتح که تدریس در دانشگاه را پذیرفته اند با حکومت سازش کرده و تبدیل به ترمز انقلاب شده اند.(1) - حداد عادل در باره ی گرایش های فکری او میگوید: موسوی خوئینی ها در مسجد جوزستان تهران، خودش جریانی شده بود و سخنرانی هائی با این گرایش(مارکسیسم) می کرد.(2) - حجت الاسلام شجونی تصریح می کند: آقای مطهری معتقد بود که او مارکسیست شده است.(3) - حجت الاسلام ناطق نوری در اینباره می گوید: من بعد ها در دادگاه فرقان از یکی از اینها سوال کردم که شما از کجا به اینجا رسیدید؟ او گفت: ما اول تفسیر پرتوی از قرآن را خواندیم بعد دیدیم یک کسی روشنفکر تر از او تفسیر میگوید و رفتیم به مسجد جوزستان در خیابان نیاوران قدیم. بعد دیدیم یکی انقلابی تر از همه ی اینها آمده و روشنفکر تر از همه ی اینهاست و او اکبر گودرزی است.(4) - حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ی اسلامی میگوید: ترور شهید مطهری به دست گودرزی یکی از عناصر گروه فرقان٬ نشان می دهد که موسوی خوئینی ها همیشه در قامت یک عنصر پشت پرده در صدد ایجاد کودتا و یا آشوب در جامعه ی اسلامی ایران بوده است(5) «بعد از انقلاب» - آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی میگوید: آقای آل اسحاق برای من نقل کردند که روزی که آقا(آیت الله خامنه ای) انتخاب شدند، آقای خوئینی ها که از جلسه بیرون آمدند گفتند: بهترین شخص بود که انتخاب شد و بهتر از ایشان کسی را نداریم، فقط نگران این هستم که مملکت به آمریکا گرایش پیدا کند.(6) - او در بهمن ماه 87 اینگونه میگوید: ما باید بیائیم و توان بگذاریم به هر قیمتی رهبری را از تخت پائین بکشیم. او باید بفهمد که این مملکت آن طور نیست که ایشان هرجور بخواهد به هرسمت بکشد. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند.(7) - به روایت نشریه ی رمز عبور شماره ی سوم موسوی خوئینی ها در دیدار علی محمد حاضری مورخ۸۸/۳/۲۶ می گوید: من به دوستان گفتم در شورای نگهبان اگر میخواهند مطلبی در مورد انتخابات شروع کنند ابتدا از آقای خامنه ای شروع کنند و بگویند تخلفات از ایشان شروع شده است. ایشان میداند اگر یک قدم عقب برود(ابطال انتخابات) باید تا آخرش عقب برود. - محمد حسین صفار هرندی اظهار داشت: موسوی خوئینی ها در یکی از کلاسهای درسش در یکی از واحد های دانشگاه آزاد عنوان میکند که:اصلا ولایت مطلقه ی فقیه اساسا مسئله ی قابل قبولی نیست و نمیشود آن را پذیرفت... .من زمان امام(ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم اما از آنجائی که امام جاذبه ی فوق العاده ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم رویمان نمی شد که جلوی امام مخالفت کنیم اما حالا که این شرایط نیست من می گویم که از ابتدا هم این مسئله را قبول نداشتم(8) - او درمورد رابطه با آمریکا که شائبه اش را در رهبری انقلاب می دید می گوید: در یک نگاه منطقی و تحلیلی موضوع رابطه با آمریکا به عنوان یک معضل به حساب نمی آید، این مسئله توسط برخی از افراد به یک مسئله ی بزرگ تبدیل شده است. ما زمانی انقلاب کردیم و آمریکا با انقلاب ما مخالفت کرد و ما نیز متقابلا پاسخ آن را دادیم اما نباید با آمریکا در یک وضعیت ثابت ماند.(9) اینها همه، گوشه ای از مواضع و نظرات دلسوز این ایام کشور در مورد انقلاب اسلامی و ساختار های آن بود. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
هدایت شده از محمد جواد عباسی
پی نوشت ها: (1)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند»شجونی، جعفر. ماهنامه یاد آورسال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه.ص97-92. (2)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند» حداد عادل، غلامعلی. ماهنامه یاد آور سال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه ص30-25. (3)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند»شجونی، جعفر. ماهنامه یاد آورسال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه.ص97-92. (4)باز خوانی یک پرونده ی ترور بعد از33سال به روایت قاضی پرونده، از قبل از انقلاب نسبت به مطهری کینه داشتند.روزنامه جام جم12 اردیبهشت1391. (5)ترقی،موسوی خوئینی ها مدیریت کودتای مخملی را بر عهده داشته است.ایرنا،26مهر1388. (6)محمد رضا امینی. کتاب سراب سیاست ص59. (7)سردار جعفری تشریح کرد:مواضع و مقاصد ساختار شکنانه ی خاتمی، موسوی خوئینی ها و تاج زاده، ایرنا11شهریور1388. (8)روزنامه ایران25مهر1388. (9)هفته نامه پنجره، عالیجناب خاکستری صحنه گردان پنهان حوادث اخیر.سال اول شماره14،شنبه18مهر1388. به نقل از کتاب(بازگشت از نیمه ی راه)
👆👆👆👆👆👆 سلام علیکم یادداشتی از عزیزدلم آقای محمد جواد عباسی -از طلاب مدرسه ی امام صادق چهارباغ-اصفهان
💠 پرسش: چرا در قرآن دستور به زدن زنان داده‌شده است؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول : در فرهنگ قرآن کریم ، زن و مرد در حقوق مادی و معنوی مساوی بوده و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد . «هر كس از مرد و زن كار نيكى به‌شرط ايمان به خدا به‌جای آرد ما او را به زندگانى خوش و باسعادت زنده ابد مىگردانيم و اجرى بسيار بهتر از عمل نيكى كه مىكردند به آنان عطا مىكنيم».)1) نکته دوم: هنگامیکه به کتاب‌های لغت مراجعه میکنیم یکی از معانی (ضرب)، تکان دادن و هوشیار کردن هست(2) و این معنا با در نظر گرفتن شرایط ضرب (نباید باعث کبودی و آمدن خون شود) و ابزار ضرب (گرسنگی، مسواک،دستمال پیچیده)،در بیانات نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام تقویت میشود. پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه و اله می‌فرمایند : من تعجب می‌کنم از كسى كه همسرش را می‌زند درحالی‌که خود اولى از او به كتك خوردن است ، زنانتان را با چوب نزنید، زیرا در آن قصاص است، ولى آن‌ها را به گرسنگى و ندادن پوشاك بزنید تا در دنیا و آخرت سود برید.(3) محقق سبزواری میگوید:«مراد از ضرب، ضرب تأدیبی است ،نباید سخت باشد و باعث كبودى شود و نباید با شلَاق و چوب او را بزند و بعضى از اصحاب گفته‌اند نباید به‌صورت و لگن و شكم بزند).4) نکته سوم : جواز ضرب(زدن) بامعنای مذکور، همان‌گونه که در خود آیه شریفه تصریح‌شده، منحصر به حالت نشوز زنان و آن‌هم بعدازاینکه راه‌کارهای عقلی و عاطفی کارساز نبوده ،هست (نشوز آن است که زن در مقابل تکلیف اختصاصیاش نسبت به شوهر بدون هیچ عذر موجهى سرپیچى نماید). نکته چهارم : چقدر زیباست که همگان در مسئله ی معاشرت با زنان ، اهل‌بیت علیهم‌السلام را الگوی خود قرار دهیم ، که همیشه با مهربانی و گذشت ، باعث تنبه و بیداری طرف مقابل خود میشده‌اند. پینوشت : 1. نحل/97 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🆔 @javadheidari110
📚 مسح بر موهای بلند سر 💠 سؤال: اگر با شانه کردن موی سر، موها تا مثلاً مقابل چشم می رسد، آيا لازم است برای ، فرق باز کنيم؟ ✅ جواب: مسح بر روى مويى كه در قسمت جلوى سر روييده كفايت مى ‏كند، البته اگر مويى كه در قسمت جلوى سر روييده به اندازه‏ اى بلند باشد كه با شانه زدن از قسمت جلوى سر بگذرد، روى آن مقدار كه از جلوى سر مى ‏گذرد صحیح نيست؛ چه اين موها آويزان باشد و چه روى قسمت جمع شده باشد. 🆔 @leader_ahkam
⁉️درمان وسواس 1️⃣- عدم پاسخ دهي. 2️⃣- تقابل به ضد. (مثلاً وسواس در قرائت را بخواند و رد شود. یا در نجاسات، دست بزند.) 3️⃣- فرمان ايست. (به طور عمد، افكار وسواسي خود را آزاد بگذارد و در اين بين ناگهان درمانگر یا وسواسی با صداي بلند و بيزار كننده، فرياد مي زند: ايست !؟!) 4️⃣- استفاده از تلقینات مثبت: مثلاً نمازهایم صحیح است و خداوند آنرا می پذیرد و مانند این جملات ... 5️⃣- غرقه سازی (مواجه کردن فرد وسواس با اموری که از آن ها بیزار است- البته گاهی باید به صورت تخیلی و ذهنی اتفاق بیافتد) 6️⃣- درمان دارويي. 7️⃣- بهره از ادعيه و اذكار خاصي از جمله «لا اله الاالله» و «لاحول و لا قوة الابالله». 📚چند کتاب: ـ «شناخت و درمان وسوسه و وسواس» نوشته محمود ارگانى بهبهانى از انتشارات مجمع ذخاير اسلامى ـ «درمان رفتارى وسواس» نوشته گيل اس‏استكتى، ترجمه عباس بخشى‏پور رودسرى و مجيد محمود عليلو از انتشارات نشر روان پويا (سال 1376) ـ وسواس و درمان آن نوشته آيه الله مظاهرى کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فرشته ای که روی شونه سمت راستم نشسته امروز بهم گفت ... داداش حداقل یه صلوات بفرست ببینم خودکارم کار میکنه یا نه😂😂😂😂😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روز‌نوشت
ثروت روی ثروت هم که داشته باشیم، خانه روی خانه هم که بسازیم، پول روی پول هم که بگذاریم، باز بی نیاز از امنیت نخواهیم شد. اگر امنیت نداشته باشیم رنگ آرامش را نخواهیم دید. همانگونه که جسم نیازمند امنیت است، روح نیز باید در امان باشد. ⚡️سرزمین خوبم به برکت وجود سردمداران شجاع و با تقوا، امنیت نظامی اش محفوظ است. اما امنیت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی مان بشدت ضعیف است و این ناامنی، ناامنی روح و روان را نتیجه خواهد داد. نگاه کودک یمنی، امنیت را التماس می کند و نگاه کودک ایرانی نیز به یغما رفتن امنیت را. ✨هر دو نیازمند حمایتند. https://eitaa.com/roznevesht
هدایت شده از صفیر
مدرسه تابستانه کلام و عقاید ویژه طلاب برادر و خواهر به صورت نیمه حضوری ثبت نام از طریق http://dte.bz/hhh3
مقام معظم رهبری: ج: هر موسیقی که به نظر عرف موسیقی لهوی مضل عن سبیل الله که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد، موسیقی حرام محسوب می‏شود و فرقی نمی‏کند که موسیقی کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک. تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفی مکلّف است و اگر موسیقی این گونه نباشد بخودی خود اشکال ندارد. آیت الله مکارم شیرازی: آهنگهایى وجود دارد که در مجالس فساد نواخته مى شود، و در کنار آن غالباً هرزگى هاى دیگر وجود دارد. آهنگهایى که گاهى از آن به موسیقى مبتذل، و گاه فسادانگیز، و گاه مطرب، تعبیر مى شود. این آهنگها هر جا، و با هر محتوایى باشد، حرام است; ولى آهنگهاى دیگرى هست که چنین نیست. مانند آهنگهاى معروفى که اشعار مختلف مذهبى، مرثیه ها و موزیکهاى نظامى و ورزشى با آن نواخته مى شود، اینها حرام نیست; چرا که در تعریف قسم اوّل نمى گنجد. البتّه مصادیق مشکوکى هم وجود دارد که به درستى شناخته نمى شود، که آیا از قسم اوّل است، یا از قسم دوّم؟ و نظر به این که در شبهات تحریمیّه مصداقیّه اصل بر برائت مى باشد، در مصادیق مشکوک برائت جارى مى شود. آیت الله سیستانی: آوازهایی که مخصوص اهل لهو و لعب نیست اشکال ندارد و اما آنچه از الحان اهل لهو و لعب است اگر با کلام باطل باشد حرام است و اگر با نوحه و مداحی و امثال آن باشد به احتیاط واجب جایز نیست و موزیک اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است وگرنه حرام نیست. آیت الله صافی گلپایگانی: به نظر اينجانب تمام آهنگ‌هايي كه از آلات طرب مي‌باشد حرام است و هيچ نوعي جايز نيست.والله العالم پی نوشت: سایت هدانا 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
هدایت شده از روز‌نوشت
‏فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد! فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد! https://eitaa.com/roznevesht
💠 پرسش: چرا به علی بن موسی، امام هشتم شیعیان، "رضا" می گویند؟ ✍️پاسخ: ✅امام موسی بن جعفر(ع) فرزندش "علی" (علیه السلام) را "رضا" لقب داده بود و گاهی می فرمود: "پسرم رضا را بگویید پیش من بیاید... به فرزندم رضا گفتم... فرزندم رضا گفت؛ امّا وقتی حضرت را مورد خطاب قرار میداد، می فرمود: یا أباالحسن.[۱] از این روایت استفاده میشود كه امام كاظم(ع) عنایت خاصی به لقب "رضا" برای فرزندشان داشتند و به نحوی به دیگران گوشزد میكردند حضرت را "رضا" صدا بزنند. در وجه نام گذاری حضرت به "رضا" احادیثی وارد شده است، از جمله: احمد بن أبی نصر بزنطی به امام جواد(ع) عرض كرد: گروهی از مخالفان شما گمان می كنند كه مأمون پدر بزرگوار شما را "رضا" لقب داده، آن هم بدین جهت كه امام(ع) را برای پذیرش ولایتعهدی راضی كرده است. امام جواد فرمود: "به خدا سوگند! اینان دروغ می گویند، بلكه خدا پدرم را "رضا" نامیده، چون كه پسندیده خدا در آسمان بود و رسول خدا و أئمه هدی در زمین از او خوشنود بودند"، بزنطی به امام گفت: آیا همه پدران گذشته تو پسندیده خدا و رسول و ائمه نبودند، فرمود: چرا. بزنطی پرسید: پس چرا تنها آن حضرت "رضا" نامیده شد، فرمود: "زیرا همان گونه كه دوستان و موافقان وی از حضرت راضی بودند، دشمنان و مخالفان نیز از او راضی بودند. چنین ویژگی برای هیچ كدام از پدران حضرت وجود نداشت، و بدین سبب است كه میان آنان، حضرت "رضا" نامیده شده است".[۲] برخی از بزرگان در این باره نوشته اند: خداوند در لوح محفوظ آن حضرت را "رضا" نامیده و با این نام گذاری اعلام فرموده است كه: ۱- دوستان و دشمنان از حضرت راضی هستند. ۲- فرشتگان از شمایل و اخلاق و اعمال امام رضایت دارند. ۳- خدا از او راضی بوده و او را هم راضی كرده است.[۳] پی نوشت: [۱]. عیون اخبارالرّضا، صدوق، رضا مشهدی، جزء ۱، ص ۱۴ - ۱۳، ح ۲. [۲]. علل الشرایع، صدوق، مؤسسه الأعلمی، بیروت، جزء ۱، ص ۲۷۷، باب ۱۷۲، ح ۱. [۳]. القاب الرّسول و عترته (مجموعه نفیسه ص ۲۶۹)، كتابخانه آیت اللَّه مرعشی نجفی، ص 67 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 حدیث روز 💠 ❇️ محبوب‌ترين اعمال در پيشگاه خدا 🔻امام صادق علیه السلام: مِن أَحَبِّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ إِشبَاعُ جَوعَتِهِ أَو تَنفِيسُ كُربَتِهِ أَو قَضَاءُ دَينِهِ. 🔹از محبوب ترين اعمال در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى خوشحال كردن مؤمن است؛ ▫️به اين كه يا او را از گرسنگى سيرش كند؛ ▫️يا او را از گرفتارى نجات دهد؛ ▫️يا قرض و دينش را اداء نمايد. 📚 الكافي ج۲، ص۱۹۲ کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🔴پرسش: آیا پاداش زیارت امام رضا علیه السلام، از زیارت امام حسین علیه السلام هم بالاتر است؟ ✍پاسخ : نکته اول : فضیلت و ارزش زیارت امام رضا علیه‌السلام در روایات، باعظمت، بزرگ و دارای آثارمتعددی، بیان‌شده است که البته آثار و برکات به زیارت بامعرفت تعلق می‌گیرد. امام جواد علیه‌السلام فرمود: «ضَمِنْتُ لمن زَارَ أَبِي علیه السلام بِطُوسَ عَارِفاًبِحَقِّهِ‏ الْجَنَّةَ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى»؛ «هرکسی پدرم را در طوس بامعرفت زیارت کند، بهشت را برای او ضمانت می‌کنم». (1) نکته دوم: در روایتی از امام جواد علیه‌السلام، پاداش زیارت امام رضا علیه‌السلام، برتر از زیارت امام حسین علیه‌السلام ، بیان‌شده است که برای فهم دقیق‌تر مطلب، متن روایت را تقدیم می‌کنیم: علی بن مهزیار از امام جوادعلیه‌السلام، نقل کرده که به امام عرض کردم: «جُعِلْتُ فِدَاكَ زِيَارَةُ الرِّضَا علیه السلام أَفْضَلُ أَمْ زِيَارَةُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ علیه السلام ؟فَقَالَ زِيَارَةُأبی أَفْضَلُ‏ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَزُورُهُ كُلُّ النَّاسِ وَ أَبِي لَا يَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّيعَة»؛ «فدایتان شوم!زیارت امام رضا افضل است یا زیارت امام حسین علیه‌السلام؟حضرت جواب دادند:زیارت پدرم و این برتری به خاطر این است که امام حسین را همه مردم زیارت می‌کننددرحالی‌که پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمی‌کنند». (2) همان‌طور که از متن روایت استفاده می‌شود، امام علیه‌السلام علت برتری را بیان فرمودند و آن داشتن زائرین کمتر حضرت رضا علیه‌السلام به خاطر سخت‌گیری عباسیان است. لذا برای تشویق مردم به زیارت حضرتشان در یک مقطع زمانی خاص، و هم‌چنین به خاطر تحمل آزار و اذیت بیشتر زائرین در آن موقعیت زمانی، امام علیه السلام، زیارت حضرت رضا را افضل از زیارت امام حسین سلام الله علیه، بیان فرمودند. نتیجه اینکه: دلیل برتری ِپاداش زیارت امام رضا علیه‌السلام، نسبت به امام حسین علیه‌السلام، نسبی و مربوط به یک‌زمان و موقعیت خاص بوده است.(3) پی نوشت ها : 1.  عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص: 256 2. الكافي (ط-الإسلامية)، ج‏4، ص: 584 3. بحار الأنوار (ط-بيروت)، ج‏99، ص: 39 کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🌷پاسخ به یک سوال در ارتباط با عدل الهی/ آیا فرزندان باید تاوان گناه والدین را بپردازند؟ 🔹جواد حیدری، مبلغ تخصصی کلام و عقاید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تبیین کرد: 📝 مرسلات: dte.bz/goRQG 📝 خبرگزاری مهر: mehrnews.com/xSbHG 📝 خبرگزاری شبستان: shabestan.ir/detail/News/841569 📝 صاحب نیوز: snai.ir/1010332 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 @Morsalat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا