eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حدیث روز 💠 🔰عاقبت تجسس در کار مردم 🔹قالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَا تُفَتِّشِ النَّاسَ فَتَبْقَى بِلَا صَدِيقٍ. 🔻امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: در کار مردم تفتیش مکن که در این صورت بدون دوست می‌مانی. 📚کافی، ج۲، ص۶۵۲ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
⁉️ منظور از قوانین تکوینى و تشریعى چیست؟ 🍃خداوند دو گونه فرمان در عالم هستى دارد؛ یک سلسله از فرمان هاى او به صورت قوانین طبیعى و مافوق طبیعى است که به موجودات مختلف این جهان حکومت مى کند، و همه آنها مجبورند در برابر آن زانو بزنند و لحظه اى از این قوانین سرپیچى نکنند، و اگر فرضاً سرپیچى کنند، ممکن است محو و نابود گردند. این یک نوع «اسلام و تسلیم» در برابر فرمان خداست. 🔹بنابراین اشعه آفتاب که به دریاها مى تابد و بخار آب که از دریا بر مى خیزد و قطعات ابر که به هم مى پیوندند، دانه هاى باران که از آسمان فرو مى ریزد، درختانى که بر اثر آن نمو مى کنند و گل ها که در پرتو آن شکفته مى شوند همه مسلمان اند؛ زیرا هر کدام در برابر قانونى که آفرینش برایش تعیین کرده است تسلیم اند. 🍃نوع دیگرى از فرمان خداست که فرمان تشریعى نامیده مى شود یعنى قوانینى که در تشریع آسمانى و تعلیمات انبیاء وجود داشته است. تسلیم در برابر آنها جنبه «اختیارى» دارد و تنها افراد با ایمان هستند که به خاطر تسلیم در مقابل آنها شایسته نام «مسلمان» مى باشند. البته سرپیچى از این قوانین نیز، دست کمى از سرپیچى از قوانین آفرینش ندارد که این هم باعث انحطاط و عقب ماندگى و یا نابودى است. 📚 @javadheidari110
5⃣1⃣تربیت مربی عقاید کودک 👧👦
QsbM28iHSaDLhByaokb1UctWyEMeolM9eF6ZjoRx.mp3
16.71M
تربیت مربی عقاید کودک5⃣1⃣ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
سلام علیکم 📝 یه سوال داشتم آیا کسانی که اسم خود را عوض می کنند برای این که می گویند این اسم به آنها نمی آید و یا اگر هر اتفاق بدی برایشان می افتد بخاطر اسم شان است آیا دین نیز این مطلب را قبول دارد؟ و آیا در روایات چیزی به این مضمون داریم؟ لطفا کمی توضیح دهید؟ متشکرم ✍پاسخ استاد حیدری "زید عزه" 💠 پروردگار عالم انسان را مسلح به عقل و اراده و اختیار نموده است و راهنمایانی چون انبیاء فرستاده است تا راه و روش صحیح زندگی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را به او بیاموزند. 💠 این انسان است که می‌تواند در سایه‌ی عقلانیت و تلاش و کوشش و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری حل کرده و با انجام‌وظیفه، سعادت دنیا و آخرت خود را رقم می‌زند. ♻️نتیجه اینکه: تغییر اسم برای حل مشکلات هیچ دلیل عقلی و نقلی نداشته و این عمل با توکل داشتن به خدا و بهره‌گیری از موهبات الهی در تعارض است. لذا شایسته است مردم عزیز، فریب اشخاص بی‌بهره از علم و تقوا را نخورده و برای مشورت و هم‌فکری به علمای ربانی و جهادگران عرصه‌ی علم و تقوا مراجعه کنند متن کامل پاسخ استاد حیدری را اینجابخوانیم🔻 تأملی بر تغییر نام برای تغییر سرنوشت @javadheidari110@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 امروز روز کودکان فلسطینی است.. معصوم ترین موجودات زمین که در چنگ کفتارها دست و پا میزنند.. اما صهیونیسم طبق تورات، این کتاب تحریف شده خاخامهای کافر، کودک میکشد.. مبنای کودک کشی رژیم اسرائیل، دین تحریف یافته آنهاست👆 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
📝 نوشتن دعا بر روی شرف الشمس؛ امری مستحب یا اقدامی خرافی؟ ✍پاسخ استاد حیدری: روز ۱۹ فروردین ماه و به اعتقاد برخی روز نوشتن حرز بر روی انگشتر شرف الشمس است؛ اما آیا این اقدام امری مستحبی و برگرفته از آیات و روایات است؟ «شرف»، به بزرگى و شرافت و «شمس» به معنای خورشید، شرف الشمس در کتاب های لغت، ترجمه شده به شرافت خورشید، می باشد. 📚فرهنگ ابجدي، ص: ۵۲۴ برخی از کسانی که در علم نجوم و ستاره شناسی فعالیت دارند، از قرار گرفتن ستاره ها در برخی از برج های فلکی، استفاده سعادت(خوبی و صلاح) و نحوست(شومی و فساد) کرده اند و برای آن نام هایی قرار داده اند؛ مانند شرف (بزرگی) و هبوط (فرود آمدن) و در مورد ۱۹ فروردین می گویند: «شرف آفتاب» هنگامى است که در درجه ۱۹ حَمَل (فروردین) باشد. البته در روایتی، شرف خورشید، بدون اشاره به روز معینی، فروردین ماه، معرفی شده است. (وَ الشَّمْسُ فِي الْحَمَل‏) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۵۴، ص: ۲۲۷ اما سوال مهم این است: « آیا نوشتن برخی از اذکار و اشکال که مشهور به شرف شمس هستند، بر عقیق زرد و به دست کردن آن، از روایات فهمیده می شود یا خیر؟». در تحلیل این نکته باید به چند نکته اشاره کنیم: 1⃣ از منظر روایی و تاریخ حدیث، حداقل تا ۷قرن، از روایت منسوب به امیرالمؤمنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود شیعه، مطلبی وجود ندارد. و اولین بار در دیوان منسوب به امام علی علیه السلام و بدون ذکر سند و البته بدون اشاره به روز خاصی، آمده است. ديوان أمير المؤمنين عليه السلام، ص: ۳۹۳ 2⃣ با توجه به اینکه، «مستحب بودن» امری در حوزه ی مباحث فقهی است و هر مکلفی وظیفه دارد در عمل به امور مستحبی به فتوای مرجع تقلید خود رجوع کند، باید عرضه بداریم: هر چند برخی از مراجع معظم تقلید، اصل به دست کردن انگشتری که اَشکال و اذکار مشهور به شرف الشمس، روی آن حک شده را از باب رجاء و امید به ثواب بلا اشکال می دانند و البته هیچ اشاره ای به روز ۱۹فروردین نمی کنند؛ آیت الله تبریزی، صراط النجاة، ج ۱۰، ص ۴۲۶، اما برخی از مراجع معظم تقلید، انتساب شرف الشمس به معصومین علیهم السلام را مخدوش دانسته و توصیه می کنند: مومنین برای حفظ از بلایا و مصائب در کنار رعایت احتیاط و تلاش و کوشش، از اذکار و آیات و روایاتی که از معصومین علیهم السلام صادر شده است، استفاده کنند. آیات عظام: مکارم، نوری همدانی، سیستانی، سایت هدانا 3⃣ همان گونه که اشاره کردیم، طرح بحث شرف الشمس از قرن ۷ به بعد بوده است. در این ایام برخی با هر قصد و غرضی، به دنبال گره زدن شرف الشمس با جریان و حزب تشکیلاتی «بهائیت» هستند در حالی که این حزب، در قرن سیزدهم و با ادعاهای کذب و دور از عقلانیت، اعلام موجودیت کرده است. ♻️ نتیجه اینکه: با بررسی روایات آل الله علیهم صلوات الله، حرز شرف الشمس (طراحی نقوشی بر روی سنگ عقیق زرد یمنی) به اثبات نرسیده و ابهامات بسیاری دارد. و حداقل تا ۷قرن، از روایت منسوب به امیرالمؤمنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود شیعه، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است که تا قرن‌ها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟! لذا اکثر مراجع معظم تقلید نیز بر غیر مستند بودن آن تصریح دارند 📝 یادداشت نوشتن دعا بر روی شرف الشمس در لینک زیر نیز هست🔻 ↪️ snai.ir/999507 @javadheidari110 @ramezan_ghasem110
هدایت شده از عصر آب
🔺 ابهام و تناقض عنصر مشترک سخنان محمد علی طاهری است. ┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
پرسش: نظر اسلام در مورد ناسیونالیسم چیست؟ ......................................................................... ✍️پاسخ: نکته ی اول: معنای ناسیونالیسم(nationalism)، در کتب لغت ؛ ملی‌گرایی، وطن‌پرستی، ملت‌پرستی، دل‌بستگی شدید کسی یا گروهی به نژاد، فرهنگ، زبان، و همه مظاهر ملیت و قومیت خودی، ذکرشده است.(1) نکته ی دوم : ناسیونالیسم، اگر تنها جنبه ی مثبت داشته باشد؛ یعنی موجب همبستگی بیشتر و روابط حسنه بیشتر و احسان و خدمت بیشتر به کسانی که با آن‌ها زندگی مشترک داریم بشود، ضد عقل و منطق نیست و ازنظر اسلام مذموم نیست. نکته ی سوم: ناسیونالیسم آنگاه عقلا محکوم است که جنبه منفی به خود می‌گیرد. یعنی افراد را تحت عنوان ملیت‌های مختلف از یکدیگر جدا می‌کند و روابط خصمانه‌ای میان آن‌ها به وجود می‌آورد و حقوق واقعی دیگران را نادیده می‌گیرد. نتیجه اینکه: آنچه مورد مخالفت اسلام عزیز می باشد جنبه های منفی ناسیونالیسم است که غرض آن نفی ملیت ها و کشورهای دیگر است ولی با وطن دوستی و عشق به خاک و آب وطن و حفاظت از مرز و بوم آن به هیچ وجه مخالفتی ندارد. (2) پی‌نوشت ها: 1. فرهنگ معین - فرهنگ لغات و اصطلاحات ، ص 316 2. مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج ‏14، ص: 64 کانال رسمی استاد جواد حیدری 💎•┈┈••✾••┈┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: آیا در قیامت،عریان محشور می‌شویم؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته اول : از روایات پیامبر اسلام و آل الله علیهم صلوات الله، چنین استفاده می‌شود که همه افراد در روز قیامت ، عریان محشور می‌شوند جز افرادی که در دنیا تقوا را لباس خود قرار داده و اهل ایمان باشند. قرآن کریم می‌فرماید : «...وَ لِباسُ‏ التَّقْوى‏ ذلِكَ خَيْر...»؛« و جامه‌ی پرهيزگارى از هر جامه‏اى بهتر است‏».(1) در روایتی که در منابع شیعه و سنی مذکور است و به نقل از رسول مهربانی‌هاست چنین آمده:«يُحْشَرُونَ حُفَاةً عُرَاةً غُرْلا»؛«مردم در قیامت،پابرهنه،عریان و غیر مختون ( مانند روزی که از مادر متولدشده‌اند) محشور می‌شوند.(2) از وجود نازنین پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه منقول است که خطاب به صدیقه طاهره سلام‌الله علیها فرمودند:« تُسْتَرُ عَوْرَةُ الْمُؤْمِنِ وَ تُبْدَى عَوْرَةُ الْكَافِرِين‏»؛«عورت مؤمن پوشیده می‌شود و عورت کافران آشکار»(3) امام صادق علیه‌السلام یکی از اوصاف مؤمنین در قیامت را چنین بازگو می‌کنند:« مَسْتُورَةٌ عَوْرَاتُهُم‏»؛«عورت‌های آنان پوشیده است»(4) نکته دوم :البته باید توجه داشته باشیم،هرچند عریان محشور شدن نوعی عذاب که نتیجه و ظهور اعمال و رفتار ما در دنیا است اما در آن صحنه ، انسان‌ها چنان به خود مشغول و در فکر نجاتشان می‌باشند که به هم دیگر نگاه نمی‌کنند و توجهی به هم ندارند.لذا وقتی یکی از همسران پیامبر از ایشان پرسید:« وای از این زشتی! آیا آنان از زن و مرد به عورت‌های یکدیگر نگاه می‌کنند؟!» ، پیامبر فرمودند:« هر انسان در آن روز چنان به خودش مشغول و گرفتار است که حتى فرصت ذهنی برای این کار ندارد»(5) پی‌نوشت: 1. اعراف/26 2. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏7، ص: 69 3. همان ، ص 111 4. همان ، ص 184 5. همان/69 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
☀️ وَإِن یَكَادُ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ لَیُزۡلِقُونَكَ بِأَبۡصَـٰرِهِمۡ لَمَّا سَمِعُوا۟ ٱلذِّكۡرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُۥ لَمَجۡنُونࣱ ☀️ سورة القلم 51 ❌ آیه 《و إن یکاد》و چشم زخم ❌⁉️ ✅ خداوند در این آیه ی شریفه می فرماید: 👈نزدیک بود كه كافران با نگاه خود تو را هدف قرار دهند، آن گاه كه آیات قـران را مـى شـنیدند. 🔺 در تفسـیر آیـه آمـده اسـت : 🔻 🔴« لیزلقونک » یعنى تو را با چشم زخم مورد اصابت قرار مى دهند. ✅زلق، یعنى لغزش، و زلَقَهُ یعنى او را از جاى خود لغزاند و دور كرد. ازلاق با چشم نیز یعنى با نگاه پُر و تیز به كسـى تنـد و خشمگینانه نگریستن، به گونه اى كه وحشت آفریند و او را به عقب نشینى از سر تـرس وا دارد. بنابراین معنای آیه چنین میشود:👇 ✅ نزدیک بود وقتى آیات را مى خوانى تو را از موضـعى كه داشتى با شدت خشم و وحشتى كه در نگـاه تنـد و خشـمگینانه شـان بـه تـو بـود، بلغزانند. پس آیه ارتباطی به چشم زخم ندارد. ⭕️دلیل دیگر بر اینكه اصلا در این آیه، سخن از چشم زخم نیسـت آن اسـت كـه چشـم زخم، هنگامى است كه منظره اى خوشایند باشد نه نفرت انگیز! در حالی كه آیه صراحت دارد كه نگاه هاى تند ایشان وقتى بود كه ذكر را می شنیدند، آن هـم بـا خشـم و نفـرت. چنان كه در پى آن او را آماج دشنامها و فحشها و اتهام نارواى دیوانگى مى ساختند. ⭕️ البته چشم زخم حقیقت دارد همانطور که در نهج البلاغه علوی اشاره شده و برای در امان ماندن از چشم زخم، از ذکر شریف " ماشاءالله و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم "" و یا حرز امام جواد علیه السلام استفاده کرد. 🆔 @javadheidari110
6⃣1⃣تربیت مربی عقاید کودک 👧👦
ErjNcRXZ4w4FIdBhhfNGGV9jZUcyXkLKOnOPcydz.mp3
4.76M
تربیت مربی عقاید کودک6⃣1⃣ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
❓ چه نیازی به امامت و رهبری دینی وجود دارد که از سوی خداوند منصوب شود یا مردم او را برگزینند؟ 🔰 اگر جامعه دارای پیشوا و رهبر نباشد، دچار هرج و مرج و نابودی خواهد شد و به همین دلیل سیرۂ عقلا در طول تاریخ بشر همواره بر این بوده است که جامعه دارای حاکم و رهبر باشد. 💢 بنابراین جامعه از دو حال خارج نیست: ✅ یا دارای امام هست و یا نیست. ⭕️ فرض دوم به زوال و نابودی اجتماع منتهی می شود و تنها فرض اول صحیح است. 👈 حال که جامعه لزوما رهبر می خواهد از دو حال خارج نیست: 1⃣ یا این رهبر می تواند عالم، عادل، متقی، دل سوز، مردمی، صالح و شایسته باشد. 2⃣ یا نا آگاه، ستمگر، فاسد، تبه کار، خودخواه و خلاصه ناصالح و غیر شایسته. ✳️ بدیهی است که عقل و وجدان، فرض اول را بر می گزیند؛ اما گاهی ممکن است امر، دایر بين صالح و ناصالح و واجد تمام شرایط مذکور و غیر واجد نباشد بلکه امر بين صالح و اصلح باشد؛ یعنی مسئله افضلیت مطرح باشد. ♻️ در اینجا بین اهل سنت و شیعه اختلاف است، اکثر اهل سنت بر این باورند که با وجود افضل و اصلح، امامت فاضل و صالح اشکال ندارد. 🔶 و این نیز خلاف عقل و منطق است؛ زیرا از نظر عقل ترجیح بدون مرجح جایز نیست؛ تا چه رسد به ترجیح مرجوح بر راجح؛ بنابراین، از نظر عقل تنها یک راه باقی می ماند آن هم امامت شخصی که از لحاظ همه فضایل افضل بر تمام انسان های زمان خود باشد و بر این امامت از نظر شیعه چیزی جز حکم عقل و منطق و فطرت انسان نیست. در این بینش، نه محدودیت آزادی مطرح است و نه استبداد و نه چیزی که خلاف عقل و فطرت باشد بلکه چون تنها خداوند می تواند صلاح فرد و اجتماع را تأمین کند و این کار را هم به حکم عقل انجام می دهد، فرض های دیگر را مردود اعلام می دارد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
وَ اَقبِل عَلَیَّ اِذا ناجَیتُک ؛ وقتی صدات کردم میشه روتو از من بر نگردونی من فقط خودتو برای حرفای دلم دارما.. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
📚📏📚📏📚 💢حکم روزه در صورت اختلاف بین پزشکان ✅پرسش: اگر پزشکان در مورد ضرر داشتن روزه براي بيمار اختلاف نظر داشته باشند وظيفه شخص چيست؟ 🌺پاسخ: 🌲آیات عظام امام ،خامنه اي ،خويي، تبريزي، فاضل، سيستاني، وحيد ،مکارم، صافي، شبري، نوري: به علم يا اطمينان رسيدن و پيدا شدن ترس از ضرر ،وظيفه خود مکلف است هر چند سببش نظر پزشک باشد بنابراين اگر شخص بداند و يا احتمال ضرر دهد نبايد روزه بگيرد. 🍀آیت الله بهجت: به علم يا اطمينان رسيدن و پيدا شدن ترس از ضرر وظيفه خود مکلف است هر چند سببش نظر پزشک باشد بنابراين اگر شخصي بداند يا گمان کند که روزه گرفتن ضرر دارد نبايد روزه بگيرد واگر احتمال ضرر بدهد مي تواند روزه نگيرد . منبع: منهاج الصالحين، کتاب الصوم،ترخيص الافطار،قبل از م.1029.1032- وسيله النجاه .مسأله 1140-هدايه العباد. ج 1.کتاب الصوم. م1351- العروه الوثقي. کتاب الصوم.فصل في شرايط صحه الصوم،السادس 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
═✧❁﷽❁✧═ ❇️ نام کتاب: نقد ادله خلافت ❇️ نویسنده: آیة الله نجم الدین طبسی «دام ظله» استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در فقه و اصول و استاد خارج مهدویت و کلام اسلامی مباحث امامت. ❇️ موضوع کتاب: نقد ادله مورد استدلال علمای اهل سنت در مشروعیت خلافت ابوبکر در دو بخش: 1️⃣ استدلال به آیات قرآن: اهل سنت به 9 آیه برای مشروعیت بخشی خلافت و فضیلت تراشی برای ابوبکر استدلال کرده اند که در بخش اول کتاب نقد شده است. 2️⃣ استدلال به روایات: اهل سنت به 10 روایت و فضیلت ساختگی برای خلیفه اول احتجاج نموده اند که در این کتاب مورد نقد و اشکال جدی واقع شده است. ❇️ ویژگی های کتاب: 1️⃣ نقد رجالی روایات مورد استدلال اهل سنت بر اساس مبانی آنها 2️⃣ ذکر عبارات عربی مستندات در پاورقی که باعث سهولت بسیار در مراجعه به اصل منبع برای پژوهشگران شده است. 3️⃣ نقد محتوایی بر اساس ادله قطعی عقلی و قرآنی به روش اجتهادی 4️⃣ تبیین تناقضات و اشکالات استدلال ها با قلمی شیوا و ساده به روش جدال احسن ❇️ ضرورت مطالعه: این کتاب کامل ترین و دقیق ترین کتاب موجود در موضوع خود است. برای طلاب و پژوهشگرانی که در مباحث امامت و مناظره با اهل سنت فعالیت می کنند بسیار مفید و کارآمد است. 🆔 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 یادی کنیم از شهدا 🌸پیشنهاد میکنم حتما تا آخر فیلم را ببینید ┈┈••✾••┈┈ 💠
📚 وظیفه شرعی در هنگام واجب نبودن روزه 💠 اشخاصی که روزه بر آنان واجب نیست برای رعایت ادب و احترام ، مستحب است از انجام مُبطِلات (باطل کننده های) خوددارى كنند؛ از جمله¬ این افراد: ۱. مسافرى كه در سفر، روزه انجام داده و پيش از ظهر به وطن يا جايى كه مى‏خواهد ده روز بماند رسيده است. ۲. مسافرى كه پس از ظهر به يا به جايى كه مى‏خواهد ده روز بماند رسیده است. ۳. بیماری که مبطلی انجام داده و پيش از ظهر بهبودى يافته است. ۴. بيمارى كه پس از ظهر بهبودى يافته است. ۵. زنى كه در اثناى روز از يا خونريزى پاك شده است. ۶. كودكى كه در هنگام روز ماه رمضان شده است. 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
41.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀سه شنبه های مهدوی🌀 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا