eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
372 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 🏴 🚩 ⁉️ مگر در روز عاشورا زعفر جنی به‌ همراه یارانش برای کمک به اباعبدالله‌الحسین‌ -علیه‌السلام- به کربلا نیامدند؟ ⁉️چرا حضرت اجازه‌ی جهاد به آنها ندادند؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" ⚛ جریان زعفر جنی یا جعفر جنی در منابع روایی و تاریخی و منابع دست اول ما بیان نشده‌است، لذا مستندِ محکمِ روایی و تاریخی‌ای که قابل اعتماد و اعتنا باشد در این رابطه نداریم. ⚛ کمک رسانی و اعلام آمادگی فرشتگان و جنیان در برخی از نقل‌ها مثل ارشاد مرحوم مفید -رحمةالله‌علیه- و به تَبَع ایشان مرحوم مجلسی در بحار نقل فرموده‌اند، اما در مورد اینکه مکان کجا بوده و چه افرادی از جنیان بوده‌اند هیچ اشاره‌ای نشده است. ⚛ بنای اباعبدالله‌الحسین‌ -علیه‌السلام- بر این نبوده که از معجزه یا خوارق‌ِ عادت استفاده کنند، اما اگر حضرت می‌خواستند بر طبق اسباب و مسببات عمل نکنند نیازی به زعفر جنی و فرشتگان نبود زیرا حضرت با اراده و نیم نگاهِ ولائی‌شان باذن الله می‌توانستند زمین و زمان را دگرگون کنند. اما ایشان بر اساس اینکه الگوی بشریت بودند، امور را طبق ظاهر و اسباب و علل طبیعی پیش بردند. ♻️ نتیجه اینکه: ❇️ اولاً جریان زعفر جنی پایه و مبنای تاریخی محکمی ندارد. ❇️ثانیاً بر فرض اینکه جریان زعفرجنی پایه و اساس محکمی داشته باشد، ولی امام‌حسین -علیه‌السلام- بنا نداشتند در مسیر هدایتگری از امور خارق‌العاده استفاده کنند، بلکه حضرت قصد داشتند بر دوست و دشمن اتمام حجت کنند تا مشخص شود چه کسانی تابع حق‌اند و چه کسانی بر علیه حق و حقانیت شمشیر می‌کشند. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پرسش: آیا برای انجام کارها ،استخاره، مفید است؟ @javadheidari110 ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول : استخاره به معنای طلب کردن خیر، از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری، امری پسندیده و مورد سفارش اهل‌بیت علیهم‌السلام هست. مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشوده‌اند. (1) نکته دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست،که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن میشوند که در این مورد، نکاتی تقدیم میشود: الف): برای انجام هر کاری ، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد ،ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم که امام علی علیه‌السلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة *فکر مانند آیینه‌ای صاف ، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان میدهد. (2) ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش ، آموزه‌های اسلام عزیز هست. امیرالمؤمنین علیه‌السلام میفرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة*هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. (3) ج ) اگر کسی ،بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عمل ،مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد ، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید ، میتواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیان‌شده است، نماید. نکته سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست. (4) پینوشت : 1. وسائل الشيعة، ج8، ص: 79 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 470 3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 478 4. http://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4568 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️چگونه ممکن است یک قطره اشک بر امام‌حسین همه‌ی گناهان انسان را ببخشد؟! ⁉️آیا چنین اعتقادی تشویقِ به گناه و مسخره کردن عدالت الهی نیست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⚛حمل‌مطلق بر مقید لازم است با مفهوم مطلق و مقید آشنا شویم:در مباحث اصولی برخی مطالب به صورت مطلق و بدون قید و شرط بیان می‌شود گاهی قید آن متصل است یعنی بلافاصله پس از مطلق ذکرشده و گاه منفصل است و با تاخیر ذکر می‌شود، در چنین مواقعی عُقَلا مطلق را بر مقید حمل می‌کنند در مجموعه‌ روائیِ ما از جمله کامل‌الزيارات مرحوم ابن‌قولویه بابی هست بنام‌ ثواب مَن بکی علي‌حسین‌بن‌علی روایت ذیل: اَیُّما مومن دمعت عيناه قتل الحسين‌بن‌علي دمعه حتي تسيل علي خده بوّاه‌الله بها في‌الجنه غرفاً يسكنها احقابا،و ايما مومن دمعت عيناه دمعاً حتي تسيل علي خده لاذي مسنا من عدوّنا في الدنيا بواه‌الله مبو صدق في‌الجنه،و ايملا مومن مسّه اذي فينا فدمعت عيناه حتي يسيل دمعه علي خديه من مضاضه ما اوذي فينا صرف‌الله عن وجهه الاذي و آمنه يوم القيامت من سخط النار📚 كامل الزيارات،ص108؛بحار الانوار، ج44،ص280 هر مومني برای اباعبدالله‌الحسین گریان کند به نحوی که اشک بر گونه‌های او جاري‌شود جایگاه او در بهشت است و خداوند در بهشت اتاق‌هائی برای او آماده می‌کند و اما هر مومني که از دو چشمش اشك بر رخسار او جاري‌شود، براي اذيتي كه از دشمنان در دنيا به مارسيده‌است،خداوند او را در بهشت، منزلتي كه به هر صديقي دهد به او نیز خواهد داد... در روایت فوق گریه کردن به صورت مطلق و بدون قید بیان شده‌است،البته روایت در نگاه اول مطلق است اما وقتی به آیات قرآن و روایات اهل‌بیت‌ و به محکمات عقلی مراجعه می‌کنیم،شاهد هستیم این روایات مطللق نیستند بلکه مقید هستند ⚛روایت با اصل کلی قرآنی قید می‌خورد زیرا در آیات نورانی قرآن کریم یک اصل کلی در سوره‌ی مبارکه‌ مائده آیه‌ ۲۷ بیان شده است که می‌فرماید:«انمایتقبل‌الله‌من‌المتقین» خداوند عمل صالح را از متقین می‌پذیرد و از هر شخص با هر ایده و نیتی نمی‌پذیرد، زیرا امکان ندارد فرد حق الناس و حق‌الله بر گردنش باشد و به صِرف گریه بر امام‌حسین بهشتی شود زیرا چنین چیزی معقول نیست چون خداوند در قرآن می‌فرماید:در همه‌ی زمینه‌ها عمل صالح باید کنار اعتقاد و نیت پاک(حسن فاعلی)و عمل صالح (حسن فعلی) باشد در آیات قرآن عمل صالح خیلی برجسته شده حتي در توبه الاالذین تابوا و اصلحوا الا‌الذین آمنوا و عملوالصالحات ⚛روایت با دلائل لُبّی قید می‌خورد وقتی عقل حکمت الهی و عدالت الهی را بررسی می‌کند به راحتی نمی‌تواند بپذیرد فردي یک عمر هرگونه گناهی انجام دهد و معتقد باشد امام حسین چوت کشتی نجات هستند او رد نجات می‌دهد، اینچنین شخصی همان تئوری فِدای مسیحیت تحریف شده‌ را دارد که چنین اعتقادی را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد ⚛روایت با ایمان قید می‌خورد أَنَاقَتِیلُ‌الْعَبْرَةِلَایَذْکُرُنِی‌مُؤْمِنٌ‌إلا‌استعبر «من کشته‌ اشکم،مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر اینکه اشکش جاري‌شود‌📚امالی شیخ‌صدوق ⚛اشک حقیقی موجب نجات از دوزخ است امام باقر خطاب به جابرجعفی می‌فرمایند:«و اللّه ِ ،ما مَعنا مِن اللّه ِبَراءةٌ...»کافی، میزان‌الحکمه کسی که فقط بِگوید من شما اهل‌بیت را دوست‌دارم (برای‌تان گریه می‌کنم در مسیرتان و عزاداری های‌تان خرج می‌کنم) این امور به تنهایی برائت از آتش جهنم نمی‌آورد و در ذیل روایت می فرمایند:«مَن کان لله مطیعاً فهو لنا ولی مَن کان لله عاصیاً فهو لنا عدو» کسی که اهل طاعت خدا باشد در تمام دوران چنین فردی راست می‌گوید که دوست ماست و گریه‌ی او گریه‌ی عاشقانه و عارفانه و عاقلانه است اما کسی که معصیت کار هست ولی سنگ اباعبدالله را به سینه می‌زند نمی‌تواند بگوید اشک من عاقلانه،حسینی،علوی،نبوی و فاطمی‌ست چون عاشق کاری نمی‌کند که موجبات رنجش معشوق، فراهم شود ♻️نتیجه‌اینکه ❇️طبق دلایل نقلی و محکمات عقلی و لبّی این روایت مقید است ❇️اشک بر امام حسین هرچند اندک اگر ناشی از معرفت و آگاهی باشه سبب اوج گرفتن روح انسان می‌شود زیرا اگر کسی اعتقاد و عمل‌صالح در او توامان گردند اشکی که می‌ریزد موجب بخشایش گناهانش است، زیرا ثمره‌ی تقواست (انما یتقبل الله من المتقین) ❇️حقیقتاً نور امام ظلمت گناه را از بین می‌بَرد البته باید اشکِ واقعی‌ و برخاسته از دل باشد تا او را منقلب‌، ترغیب و تشویق برای جبران کاستی‌های گذشته کند تا اگر حق‌الله یا حق‌الناسی را ضایع کرده است جبران کند. ❇️شیعه معتقد است اشک بر اباعبدالله‌الحسین منهای اطاعت الهی و ترک معصیت موجب نجات از آتش دوزخ نیست. ❇️البته ادب کردن محضر امام حسین به شرط توبه و انابه و حرکت در مسیر آل‌الله موجب دستگیری خواهد شد. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۷۷_sd.m4a
6.19M
⁉️شباهتهای امام حسین "علیه‌السلام" وامام‌زمان "عجل‌الله تعالی فرجه الشریف"چیست؟ 🔊پاسخ‌ِکارشناس‌برنامه:استادجوادحیدری 🔘 هرهفته جمعه‌ها⏰12:00 🔰برنامه‌ی چشم به راه 📻رادیو اصفهان کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️چرا شیعیان فقط گریه می‌کنند و به دنبال ناراحت کردن مردم هستند؟ ⁉️چرا دینِ شیعه فقط دین عزاداری و گریه است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣شیعه مکتب عزاداریِ صِرف‌نیست اینطور نیست که شیعه دینِ عزاداری و گریه باشد، بلکه شیعه مکتبی است که از عزاداری و گریه به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف بالا و والای خود بهره‌می‌برد و اینکه کسی بگوید شیعه مکتب گریه است و همیشه گریه می‌کند نخیر دیگران را ناراحت می‌کند صحبت صحیحی نیست 2⃣ تاکید اسلام بر شادی است در اسلام عزیز، تاکید و اصل بر نشاط و شادی است. در آیات قرآن و روایات آل‌الله مسئله‌ی فَرَح، شادی و نشاط مطرح شده است. از دیدگاه اسلامِ شادی واقعی آن است که انسان به خدا نزدیک شود لذا یک گام نزدیک شدن به خدا موجب نشاط است. در روایات، فراون بر مسئله‌ی شادی، نشاط و مسرور کردن دیگران تا‌کید شده است. ✨امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: انَّ أَحَبَّ الْأَعْمَالِ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِدْخَالُ السُّرُورِ عَلَی الْمُؤْمِنِین 📚کافی‌شریف،ج۲،ص۱۸۹ یکی از محبوب‌ترین اعمال نزد پروردگار ادخال سرور در قلب مؤمنین است. ✨در سیره‌ی پیامبر نور و رحمت حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در منابع شیعی و اهل سنت آمده که وقتی یکی از اصحاب ناراحت می‌شدند حضرت با مزاح آن صحابیِ ناراحت را خوشحال می‌کردند -البته در مزاح و شاد کردن دیگران خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شود- پیغمبر فرمودند: «اِنّی لَاَ مْزَحُ وَ لا اَقُولُ اِلاّ حَقّاً؛ من شوخی می‌کنم؛ ولی جز سخن حق نمی‌گویم» ✨امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه چنین فرمودند: نشاط و شادی مؤمن در چهره‌ی او نمایان و حزن و اندوهش در قلب اوست‌‌ 3⃣مستشکل پرسیده چرا شیعیان گریه می‌کنند؟ سوال مستشکل سوالی انحرافی است، زيرا گریه کردن مختص به شیعیان و دینداران نیست بلکه مردمِ سراسر دنیا در جریان‌ها و وقایع و حوادث حزن‌انگیر مختلف گریه می‌کنند با این حال مکتب‌شان را مکتب گریه نمی‌داند‌. 4⃣اظهار تاثّر، از آثار تعادلِ عاطفی‌ست از نشانه‌های طبیعی و تعادل عاطفی انسان‌ها اظهار تاثّر است، کسی که تعادل عاطفی داشته‌باشد از برخی صحنه‌ها اظهار تاثّر می‌کند و این اظهار تاثّر گاه به واسطه‌‌ی گریه است. روان‌شناسان به این مسئله اذعان کرده‌اند، زنان به واسطه‌ی اینکه نسبت به مردان اظهار تاثّر بیشتری دارند و آن را بواسطه‌ی گریه بروز می‌دهند نسبت به آقایان سالم‌ترند 5⃣ نقشه‌ی شوم دشمن دشمن می‌داند گریه‌ی بر اباعبدالله‌الحسین بسیار تاثیر‌گذار، احیاگر، استکبار ستیز، مکتب‌ساز و طاغوت‌سوز است لذا برای استخفاف آن به شیعیان اعتراض می‌کند. 6⃣ اقسام گریه: الف) گاهی گریه احساسی‌ و از روی عاطفه است و البته مانعی هم ندارد ب) گاهی گریه‌، عقلانی است، نظیرِ گریه‌‌ی بر سالار شهیدان که یک ابزار بُرّنده در مقابل ظالمین جهان است زیرا هدفمند، تحول‌آفرین است. 7⃣ آثار گریه‌ی بر سیدالشهداء: ۱) گریه‌ بر اباعبدالله‌الحسین موجب اظهار دوستی و محبت‌ به امام است. ۲) این گریه، گریه‌ی بر مظلوم است، مظلومی که با تمام قوا مقابل ظالم ایستادگی کرد. بنابراین گریه‌ی ما اعلام وفاداری با مظلوم و مخالفت با ظالم است. ۳) گریه بر اباعبدالله‌الحسین حافظِ مکتبِ آل‌الله و زنده‌نگهدارنده‌ی یاد و خاطره‌ی حضرت است. ۴) گریه‌ی بر امام حسین علیه‌السلام موجب انس توده‌های مردم و نسل‌های آینده با آن حضرت است. ۵) گریه‌ی بر اباعبدالله‌ پالایش‌گر روح است. ۶) گریه‌ی بر امام‌‌حسین -علیه‌السلام- موجب کسب معرفت و تبعیت از ایشان است. ♻️ نتیجه‌اینکه ❇️ گریه مختص به شیعیان نیست بلکه یک امر طبیعی و برآمده از فطرت است که موجب می‌شود فرد در وقایع مصیبت‌بار و ناراحت‌کننده گریه می‌کند. ❇ بر اباعبدالله‌الحسین گریه می‌کنیم زیرا دشمن ایشان را به طرز ظالمانه‌ای به شهادت رساند. مرحومِ صدوق نقل می‌کنند در روز اول محرم امام‌ رضا به ریان‌بن‌شبیب فرمودند:یَاابْنَ‌شَبِیبٍ‌إِنْ ‌کُنْتَ‌بَاکِیاًلِشَیْ‏ءٍ‌فَابْکِ‌لِلْحُسَیْنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ‌فَإِنَّهُ ذُبِحَ کَمَا یُذْبَحُ الْکَبْشُ گریه‌ی شیعه هدفمند است، هدف آن زنده نگه‌داشتن یادِ اباعبدالله‌الحسین -علیه‌السلام- و موحب شناخت ویژگی‌های ظالم و مظلوم، آشنائی با سبک زندگی آنان و پی‌بردن به هدفِ قيامِ حضرت است. ❇️ ما مکتب‌مان مکتب اباعبدالله‌الحسین و مذهب‌مان نیز مذهب صادق‌آل‌محمد است. ما شیعیان عزاداری می‌کنیم اما دین‌مان در عزاداری خلاصه‌نمی‌شود و به گریه که یکی از مصادیق عزاداری‌‌ست افتخار می‌کنیم‌‌. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
چرا امام حسین(ع) روز عاشورا از قدرت امامت استفاده نکردند؟ حوزه/ کارشناس کلام و عقاید گفت: امام حسین(ع) بر اساس اینکه الگوی بشریت بودند، امور را طبق ظاهر و اسباب و علل طبیعی پیش بردند، بنای حضرت بر این نبوده که از معجزه یا خوارق‌ِ عادت استفاده کنند. ✍️ 📝 خبرگزاری حوزه: https://hawzahnews.com/xbhXX 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 پرســـ❓ــش فلسفه و چرائی عزاداری بر سیدالشهداء پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️مقدمه آنچه می‌تواند منجر به معنا بخشی عزاداری باشد فلسفه و حکمتهای ظاهری و باطنی عزادرای‌ست. تصوّر عزاداری بدون در نظر گرفتن حکمت‌ها، منجر می‌شود تمام بخش‌های عزاداری از گریه‌ی بر اهل‌البیت گرفته‌است تا حضور در مجالسِ عزاداری عبث تلقی‌شود غافل از اینکه فلسفه‌ی عزاداری بر امام حسین با فلسفه‌ی قیام ایشان گره خورده است. 🔻آثار عزاداری عبارتند از🔻 1⃣عزاداری، تعظیم و تکریمِ بزرگانِ هرمکتب تعظیم و تکریم بزرگان در هر مکتب امری عادی‌ست، به گونه‌ای که در زمان حیات با احترام و تبعیت و در زمان ممات با برگزاری مراسم بزرگداشت، این تعظیم نمود عینی می‌یابد و افراد با یادآوری آن شخص همواره خود را پیرو راه او می‌دانند. در مکتب اسلام با توجه به هدف مقدس آن در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم، این تعظیم جلوه‌ی بیشتری یافته و عزداراری، نوعی اعلام طرفداری از ستمدیده و بیزاری از ستمگر تلقی می‌شود. 2⃣عزاداری، تحکیم باورها وقتی امری برای انسان مهم قلمداد شود و جزء باورهای او گردد با گذشت زمان نفوذ این باور در بُعد فردی و اجتماعیِ او افزایش می‌یابد و تاثیرات آن بیشتر می‌شود. 3⃣عزاداری، پایه‌گذاریِ سنتی نیکو واقعه‌ی کربلا، حادثه‌ای است که بزرگداشت آن سالیان سال به شکلِ سنتی نیکو درآمده و این سنت اجتماعی هر ساله در رفتارها و هنجارهای فردی و اجتماعی افراد موثر بوده است. لذا استمرار بر عزاداری به نوعی کمک در جهت انسان سازی‌ است زیرا باورهای انسان را تقویت می‌کند. 4⃣عزاداری، تزکیه، رشد و تحول عزاداری از حیث فردی می‌تواند ارتباط انسان را با امور معنوی افزایش دهد و موجب تزکیه و رشد معنوی انسان گردد. همانگونه که بارها شاهد تحول افراد گناهکار در دستگاه امام حسین بوده‌ایم. 5⃣زنده نگه‌داشتن نام و یاد دینداران حقیقی عزاداری موجب یادآوری قیام امام حسین و انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده است. تکرار هر ساله‌ی این امر، موجب می‌شود نسل‌های آینده در مسیر حسینی شدن و حسینی ماندن گام بردارند. 6⃣عزاداری، پاسخ به نیازِ انسان به الگو نیازمندی انسان به الگو از جمله اموری که روانشناسان و جامعه شناسان بر آن اتفاق نظر دارند. وجود الگو در هر امری منجر به موفقیت بیشتر انسان می‌گردد. الگودهی و معرفی نمونه‌ی عینی در جای جای متن واقعه‌ی کربلا در دگرگونی انسان‌‌ها نقش بسزایی داشته‌است، همچنین وجود پیوند عاطفی میان مردم و الگوها می‌تواند درتبعیت مردم از آنها موثرتر باشد و عزاداری در ایجاد این‌پیوند موثر بوده‌است. 7⃣عزاداری، تعیین‌کننده‌ی خطِ‌مشیِ سیاسی حضور در مجلس عزای امام‌حسین، حضوری بی‌بدیل است که هر ساله بدون نیاز به فراخوان به صورت خودجوش، انقلابی معنوی را در کشور ما رقم می‌زند. این مجالس پتانسیل زیادی در جهت آموزش معارف و اخلاق دارند. لذا وعاظ و سخنرانان در این عرصه نقش بسزائی دارند. بنابراین می‌بایست در این جهت تلاش وافری معطوف دارند و مردم را نسبت به وظایف دینی و سیاسی‌شان آگاه کنند. عزاداری بر امامی که در برابر سیاست اموی شهادت را بر تسلیم ترجیح داد، تکلیف ما را در برخوردهای سیاسی با قدرتهای موجود روشن‌می‌کند. 8⃣عزاداری، رسواکننده‌ی ظالم و ذلت‌ناپذیری واژه‌ی مظلوم همواره وجود ظلم را در ذهن انسان تداعی می‌کند. وقتی مظلومیت کسی ثابت‌شود قطعا ظالمی وجود داشته و ظلمی صورت پذیرفته است. کربلا، عاشورا و عزاداریِ هر ساله‌ی ما بر این وقایع، فریاد مظلومانه‌ی امام حسین است برای رسوا کردن‌ ظلم در جهان. عزت و غیرت دینی و ذلت‌ناپذیری امام‌حسین نیز از دیگر دروس اخلاقیِ واقعه‌ی کربلاست زیرا غیرت دینی منجر می‌شود انسان تا پای جان در برابر هتک حرمت به دینش ایستادگی‌ کند. 9⃣عزاداری، همبستگی دینی و اجتماعی عزاداری با محوریت امام حسین منجر به وحدت و همدلی مردم می‌شود. 🔟عزاداری، آمرزش گناهان در گوشه‌های دنج مجالس عزاداری و زیر پرچم اباعبدالله‌الحسین چه قلبهایی که تلطیف نمی‌شود و چه گناهانی که به برکت حضرت زدوده نمی‌شود. امام صادق فرمودند: به راستی حسین علیه‌السلام کسی را که برای او گریه می‌کند، می‌بیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند📚بحارالانوار،ج۲۵ بنابراین عزاداری فتح بابی‌ برای استغفار از روزمرگی‌های بی‌انگیزه‌ی هر زمان است. ♻️نتیجه‌اینکه فلسفه‌ی قیام امام‌حسین را می‌توان در دو بُعد اثباتی و سلبیِ احیا و اصلاح خلاصه‌کرد. امام از یک جهت به زنده‌سازی و بازپروری دین جدشان همت‌گماشتند و از طرفی با قیام خویش به اصلاح بینش‌ها، روش‌ها و منش‌ها پرداختند. استمرار ما بر عزاداری هر ساله نیز متوقف بر همین اهداف است. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
🔴 💠 آقایون بدانید! برخی کارها در منزل، هم شما رو محبوب همسرتان می‌کند و هم برای مناسب است. 💠 مثلا گاهی یا لباس همسرتان را بشویید. گاهی سرویس دستشویی منزل را نظافت کنید، منزل را جارو بزنید، گردگیری کنید، سیب‌زمینی‌ پوست بگیرید و .... 💠 ظاهر برخی کارها، کوچک است اما بسیاری از کینه‌ها و دلخوری‌های بزرگ را از بین می‌برد و اثرات خوبی دارد. 💠 خانمها با کمک کردن مرد در خانه، شاداب می‌شوند.👌 🆔 @hosseinnabavinasab 🆔 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ماجرای نام "حصین" بر روی پیراهن‌های مشکی چیست؟ ✅جواد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موضوع مطرح درباره پیراهن منقش به اسم "حصین" و پخش این پیراهن در بازار و ارتباط آن با ماه محرم یک شایعه است، اظهار کرد: یک خواننده رپ برای تبلیغ کار خود اسم هنری‌اش، حسین را با "ص" روی پیراهن نوشته است. 🎙 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: 🆔 www.imna.ir/news/388203/ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
پاسخ به شبهه(۱۴): فلسفه و چرایی عزاداری سیدالشهدا(ع) کارشناس دینی گفت: امام حسین(ع) با قیام خود از یک جهت به زنده‌سازی و بازپروری دین جدشان همت‌گماشتند و از طرفی به اصلاح بینش‌ها، روش‌ها و منش‌ها پرداختند، استمرار ما بر عزاداری هر ساله نیز متوقف بر همین اهداف است. ✍️ 📝 خبرگزاری حوزه: https://hawzahnews.com/xbjc2 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️با توجه به اشتیاق عموم مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزیزمان به امام حسین -علیه‌السلام- از یک سو و از سوی دیگر هجمه‌ها و تلاش‌های دشمن از طریق ایجاد شبهات برای کمرنگ کردن عظمت حسینی، شما چه راهکاری برای جذب نوجوانان و جوانان به دین دارید؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ اخلاص اخلاص حرف اول را در تبلیغ می‌زند به همین‌ جهت کار فرهنگی با خلوص همراه نباشد سر سوزنی ارزش نخواهد داشت، بنابراین برای تاثیر گذار بودن در مخاطب باید خود را مجهز به اکسیر اخلاص کنیم. البته خلوص، فلوس را نیز به همراه خواهد آورد. چون که صد آمد نود هم پیش ماست. 2⃣ آگاهی برای تبلیغ معارف آگاهی به مبانی دین و معارف امری ضروری است. لذا اگر بدون مطالعه و تحقیق قدم به عرصه‌ی تبلیغ گذاشته شود تخریب جای تبلیغ را خواهد گرفت. 3⃣ استمرار کار فرهنگی نیازمند استمرار است لذا فعالیت‌های مقطعی و فاقدِ چشم‌انداز به سر منزل مقصود نخواهد رسید. هر چند از تاثیرات آن نمی‌شود چشم پوشی کرد ولی تاثیرات آن جزئی و مقطعی است. 4⃣ هزینه‌کردن برای ایجاد انگیزه و استمرار در تبلیغ دین باید هزینه کرد در این بخش هم مردم و هم دستگاه‌های ذی‌ربط می‌بایست وظیفه‌شناس باشند، خود مبلغ نیز باید در حالی که برای جذب به دین خرج می‌کند تقدیر‌المعیشه را نیز فراموش نکند. 5⃣ حسن خلق طبق آیات و روایات مشهود است که از مهمترین ابزار مربی حُسنِ خُلق در کل امور زندگی است. جوان و نوجوان را باید بتوان در فضای حقیقی و خصوصاً در فضای مجازی با اخلاق حسنه جذب نمود. چرا که مخاطب با مشاهده‌ی اخلاق خوب مربی و مبلغ جذب دین می‌گردد. 6⃣ پرهیز از نصیحت همچنین حتی‌الامکان از نصیحت کردن بپرهیزیم بلکه کاری کنیم که مخاطب با ما همراه شود بطور مثال با گوش جان بدون قضاوت و تعصب حرفهای او را بشنویم و به قضایا فقط از زاویه‌ی عقائد خود ننگریم بلکه قضیه را از زاویه‌ی دید او نیز بنگریم، احساسات او را درک کنیم. 7⃣ تبلیغ ترجیحاً در فضائی مفرَّح اگر برای‌مان امکان دارد با نوجوان و جوان به اماکن تفریحی نظیر سینما، تئاتر، رستوران، گیم نت... برویم خلاصه در راه دین باید خرج کرد. اگر گروه‌اند هر کس غذای ساده‌ای در منزل تهیه کند با خود بیاورد و ساعات خوشی را در کنار هم بدون خشکی مقدسی طی‌کنیم تا اسلام را عملی با رفتارمان به آنها نشان دهیم نه اینکه با نصیحت و دعا خوانی و... آنها را از دین زده کنیم. چرا که اِلی ماشاء‌الله از این مجالس سطحی و خشک در جامعه فروان است پس کار ما چشاندن مزه دینداری به مخاطب است و در همین نشست و برخاست‌هاست که می‌توان نکات آموزشی فراوان و عمیق و بنیادین را در ذهن او حک کرد. ♻️نتیجه‌اینکه مبلغ و مربی اگر خلوص داشته باشد و با تاسی به انبیا و اهل بیت -علیهم‌السلام- اهل کار و تلاش باشد کار، او را اهل راز و نیاز نیز می‌کند چرا که کار با تبلیغ قابل جمع است. و جالب اینکه بارها دیده‌ایم، مردم حرف شنوی خوبی از روحانی شاغل و زحمت‌کش و در عین‌حال، فاضل و با خلاق دارند. در گفتن عیب دگران بسته زبان باش با خوبی خود عیب‌نمای دگران باش 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی در موبایل فرزندان اگر به هر دلیل به این نتیجه رسیده‌اید که برای فرزندتان در دوران آموزش آنلاین بخرید و مایلید از بعضی صحنه های فرار کنید و فرارش دهید بخوانید: ⛔️ *عدم نمایش نتایج غيراخلاقى* 🔁 گاهی هنگام جستجو در گوگل، با نتایج نامناسب و بعضاً غيراخلاقى روبرو می‌شوید. آیا می‌دانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد؟ 👌🏻برای اینکار کافی ست: 1⃣ داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید: Google.com/preferences 2⃣ بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى (پنهان کردن نتایج بی پرده) را با زدن تیک کنار گزینه زیر فعال کنید. Turn On SafeSearch مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشیم. 🌻 دیدن هر تصویری، زیبنده چشمان شما و گل های زندگی شما نیست. ✨✨✨✨✨ (◉‿◉) ❤️ (◠‿◕) @Golhayebeheshtee (◔‿◔) ❤️ (✷‿✷)
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️ آیا پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام ازبانوان آل‌الله درخواست کنیزی شد؟ ⁉️ حجاب بانوان اسیر شده پس از واقعه‌ی عاشورا تاچه حد برداشته‌شد؟ آیا حجاب کامل برداشته‌شد؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ از بزرگترین مصائبِ واقعه‌ی کربلا ظلم ظالمانی چون شمر و یزید و لشکریان‌شان بوده‌است. یکی از مصائب عظمائی که پس از شهادت امام‌حسین علیه‌السلام رخ‌داد اسیر شدن آل‌‌الله بود و جانسوزتر از آن اینکه برخی از دشمنان جسارت را به اوج خود رساندند به گونه‌ای که طبق آنچه از کتب تاریخی استنباط می‌شود به برخی از مخدراتِ کاروان زینب کبری سلام‌الله‌علیها درخواست کنیزی دادند، که البته با واکنش تند و قاطع حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مواجه‌شدند. 2⃣ طبق آنچه از منابع روایی و مقاتلِ معتبر استفاده می‌شود این است که حضرت زینب -سلام‌الله‌علیها- و بانوانِ حاضر در کاروان ملحفه‌ای ( لباس روئی که شبیه چادر است) را با خود حمل می‌کردند، که آن مَلاحِف از سر آن مخدرات برداشته‌شد اما با توجه به اینکه علاوه بر چادر مقنعه‌هایی نیز داشتند و همچنین بنابر عبارتهای نقل‌شده ملحفه‌(ملحفه چیزی که شبیه چادر و رو انداز هست را گویند که در زبان فارسی نیز همین معنا برای آن استعمال می‌شود) از سر مخدرات کشف شد. بنابراین طبق استعمال لفظِ ملحفه می‌توان‌ چنین نتیجه گرفت، کشف حجاب کامل و نمایان شدن بدن و موها برای بانوان آل‌الله رخ نداده‌است ♻️نتیجه‌اینکه اگر بر فرض کشف حجاب به صورت کامل نیز رخ داده‌باشد، این منافاتی با مقام و عظمتِ آن مخدرات ندارد و چون از آنها سلبِ‌اختیار شده‌‌بوده، فلذا تکلیفی‌نداشتند. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 ⁉️ تعریف علم کلام چیست؟ ⁉️ چرا به علم مباحث مربوط به اعتقادات کلام گویند؟ وجه تسمیه‌ی آن چیست؟ 1⃣ تعریف علم کلام حضرت استاد شهید مرتضی مطهری تعریف علم کلام را این‌گونه بیان می‌‌دارند: علم کلام علمی‌ست که درباره‌ی عقائد اسلامی یعنی آنچه از نظر اسلام باید بدان معتقد باشیم و ایمان داشته‌باشیم بحث‌می‌کند.(موضوع علم کلام) به این‌صورت که مباحث اعتقادی را توضیح می‌دهد و درباره‌ی آنها استدلال می‌آورد و از آنها دفاع می‌کند. ایشان چکیده‌‌ای از اندیشه‌های مختلف را به صورت تعریفی جامع و مانع بیان کرده‌اند، به چنين تعریفی، تعریف جامع و مانع گوئیم چون 〽️هم موضوع علم کلام را که همان عقائد اسلامی‌ست را مطرح کرده‌است 〽️هم اهداف آن را توضیح داده 〽️و برای آن استدلال آورده است 〽️همچنین از آن دفاع نیز کرده است 〽️و هم روش آن را بیان کرده است که در اینجا روش آن مطلق است زیرا می‌توان استفاده کرد از از روش‌های: ➕ عقلی ➕ نقلی ➕حسی ♻️نتیجه اینکه: ✅ تعاریف متعددی برای علم کلام شده است اما جامع و مانع‌ترین تعریف، تعریفی است که استاد شهید مرتضی مطهری از آن داشته‌اند. علم کلام و علم مباحث اعتقادی علمی‌ست که درباره‌‌ی عقائد اسلامی یعنی آنچه ما باید از نظر اسلام به آن معتقد باشیم و ایمان داشته‌باشیم بحث می‌کند به این صورت که: اولاً: عقائد را توضیح می‌دهد، زیرا وظیفه‌ی علم کلام و متکلم این است که عقیده را توضیح دهد ثانیاً: درباره‌ی آنها استدلال می‌آورد، یعنی فردی که اعتقاد به خدا دارد باید عقیده‌اش را توضیح دهد و دلائلی که بر وجود و اثبات خدا‌ وجود دارد را بیان کند. البته متکفل چنین مهمي علم کلام است و توسط متکلم انجام می‌شود و همچنین از آنها دفاع می‌کند. در طول تاریخ وظیفه‌ی متکلمین دفاع از حدود و ثغور و مرزهای اعتقادی‌ست. نظیر شاگردانِ انبیاء و اهل‌بیت علیهم‌صلوات‌الله این‌چنین بودند مناظرات متعدد داشتند مثل هشام علیه‌الرحمه متکلم و شاگرد امام‌صادق علیه‌السلام بود. خود انبیا و اهل‌بیت نیز یکی از وظایف‌شان دفاع از اندیشه‌ی متعالی اسلام عزیز بوده که این کار در علم کلام شکل می‌گیرد. ✅ یکی از وجوه فارق علم کلام با سایر علوم بحث روش‌هاست زیرا در علم کلام هم از عقل استفاده‌می‌کنیم، هم از قرآن و هم از روایات استفاده می‌کنیم. 2⃣ وجوه تسمیه‌ی مباحث اعتقادی به کلام ۱) طرح حدوث و قِدَم‌قرآن در برهه‌‌ای از تاریخ علم کلام را کلام گویند زیرا: مهم‌ترین مسائل در بحث اعتقادات در برهه‌ای از تاریخ مسئله‌ی کلام الهی (قرآن) بوده است. قرآن کلام خداست. کلام الهی حادث است یا قدیم است؟ یعنی آیا قرآن خلق شده ابتدا دارد یا اینکه مثل خدا قدیم است و همانگونه که خدا بوده و هست و خواهد بود، کلام خدا هم بوده و هست و خواهد بود. "و کلم‌الله موسی تکلیما" این دعوائی‌ست که در نیمه‌ی دوم قرن اول در بین مسلمانان شدت گرفت و موجب شکل‌گیری علم کلام شد، لذا چون موضوع اولیه‌‌ای که باعث ایجاد علم کلام شد کلام الهی بوده است، اسم این علم را بر کل کلام گذاشته‌اند. ۲) آغازشدن بخش‌های مباحث کلامی با الکلام رسم و سیره‌ی متکلمین‌ این بوده است، وقتی کتاب‌های خود را می‌نوشتند اسم آن بخش را مثلا می‌گذاشتند الکلام فی‌التوحید، الکلام فی‌النبوه، الکلام فی‌الامامه، الکلام فی‌المعاد یعنی بخش‌های مباحث‌شان را با این جمله شروع می‌کردند و این جزء را بر کل اطلاق کردند. ۳) دفاع از دین با زبان و کلام است رسالت مباحث اعتقادی و علم کلام دفاع از عقائد دین است، از طرف دیگر مهم‌ترین ابزار دفاع کلام، زبان، نطق و گفتگو و مناظره است و چون ابزار اصلی کلام است در این علم بخاطر اینکه می‌خواهد دفاع کند نام کل علم را کلام گذاشته‌اند. ♻️نتیجه اینکه: ✅ علماء علم کلام تا ۵ وجه تسمیه برای علم کلام مطرح‌کرده‌اند. ✅ ناگفته‌نماند به علم کلام علم اصول دین، فقه اکبر و علم توحید و صفات نیز اطلاق شده است. @javadheidari110 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 @ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 ⁉️هدف و غرض از علم کلام چیست؟ 1⃣غرضی که متکلمین برای خود دنبال می‌کنند یکی از اهداف علم کلام اهدافی‌ست که نسبت به خود متکلم است، یعنی من و شمائی که داریم علم کلام می‌خوانیم هدف‌مان چیست؟ متکلمین برای خود ۲ هدف را دنبال می‌کنند: ۱) هدف نظری: دست یافتن به معرفت و شناخت تحقیقی و تفصیلی، یعنی اول نظر و اعتقادات خود را تقویت و تحکیم کنیم، زیرا بسیاری از ما شناخت‌های‌مان اجمالی‌ست، متاسفانه با وجود اینکه ادعای قبول خدا و پیغمبر را داریم اما شناخت اغلب ما نسبت به خدا و پیغمبر، از نوعِ شناخت‌ اجمالی‌ست‌، زیرا وقتی در معرض شبهه و سوال قرار می‌گیریم ساکت می‌شویم و عقب‌نشینی می‌کنیم چون پاسخی نداریم. این یعنی معرفت‌مان، معرفت تفصیلی و تحقیقی نبوده است. ۲) هدف عملی: وقتی در حوزه و حیطه‌ی نظر و اعتقاد قوی شویم آنگاه دینداری و عبادتِ ما عبادتی عالمانه و همراه با شناخت و معرفت خواهد بود. لذا فرمودند: اول‌الدين معرفت الجبار، معرفة‌الله اعلی‌المعارف، چون باعث می‌شود من در عبودیت هم پیشرفت کنم. یکی از علل کوتاهی ما در مباحث عمل: نماز، روزه، خمس، زکات در جامعه‌ی ما بخاطر ضعفِ در عقیده است‌. زیرا ضعف عقیده منجر به ضعف در عمل می‌شود. پس هدف اول و مهم نسبت به خود متکلم است. و هدفی که نسبت به خود متکلم دنبال می‌شود یک هدف نظری‌ست که همان رسیدن به شناخت دقیق است. 2⃣ غرضی که متکلم برای دیگران دنبال می‌کند هدف ما از مطالعه‌ی علم کلام ارشاد و هدایت دیگران است، زیرا یکی از وظائف ذاتی طلبه‌گی ما ارشاد و هدایتگری و دستگیری از ایتام آل محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین است. ♻️نتیجه اینکه: آنچه اهمیت علم‌کلام را بر ما آشکارمی‌کند عبارتست از👇 ❇️پایه‌‌بودن علم‌کلام نسبت به سایرعلوم‌اسلامی حیات سایر علوم اسلامی در گرو علم‌کلام (اثبات خدا و کلام خدا) است، که این مهم در علم کلام اتفاق می‌افتد. فلذا علم کلام پایه‌ی سایر علوم اسلامی‌ست: 🔸نظیر اینکه: 〽️علم کلام، پایه‌ی علم تفسیر است. مثلاً اگر در علم کلام حجیت وحی را اثبات نکنیم، دیگر علم تفسیر معنا ندارد زیرا تفسیر ناظر به آیات است و آیات باید اثبات شود که از طرف الله است، اگر ثابت نشود که دیگر تفسیر معنا ندارد. 〽️ علم کلام، پایه‌ی علم فقه است. در علم فقه اول باید بر ما ثابت شود این کلام کلامِ معصوم است. لذا قبل از آن باید در علم کلام اثبات کرده‌باشیم خدا، نبی و امام کیست، چون اگر اینها در علم کلام اثبات نشود دیگر علم فقه مفهومی نخواهد داشت. 🔶 بنابراین سایر علوم با پسوند اسلامی نظیر تفسیر، فقه، حدیث و... نسبت به علم کلام، علم پَسینی هستند زیرا اول باید در علم کلام خدا و پیغمبر را اثبات کرده‌باشیم تا بعد بتوانیم درباره‌ی علم تفسیر، فقه، حدیث و ... صحبت‌کنیم و منابع و تشریعات آن را مطرح کنیم. ❇️ حکمت خیر کثیر است. به جهت جایگاه بسیار بالائی که علم کلام نسبت به‌ سایز متون دینی دارد این فرمایش است: هر کس حکمت داشته باشد، خیر فراوان نصیب او شده است "من اوتی الحکمه فقد اوتی خیرا کثیرا" به همین جهت ما می‌خواهیم حکیمانه عمل‌کنیم. ❇️ توجه ویژه‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام به متکلمان از ارزش ویژه‌ای که اهل‌بیت‌علیهم‌صلوات‌الله برای متکلمان قائل بودند به جایگاه و اهمیت علم کلام پی‌می‌بریم. یک نمونه اینکه، امام‌صادق علیه‌السلام با وجود اینکه هشام در سن جوانی بود، حضرت تمام قد مقابل ایشان می‌ایستادند و او را احترام می‌کردند و دیگران را نیز توصیه می‌کردند مثل او با زبان، قلم و بیان‌ از مکتب اهل‌بیت دفاع کنند. ❇️ افزایش دانش و هدفمند کردن گرایش بنابراین وظیفه‌ی ماست که با سعی، تلاش، توکل و توسل به ساحت مقدس آل‌الله‌علیهم‌صلوات‌الله بتوانیم اندکی بر داشته‌ها، دانش‌های خود بیفزائیم و بینش و گرایش‌های‌مان را هدفمندکنیم و هرآنچه می‌آموزیم به دیگران نیز انتقال دهیم و ان‌شاء‌الله برای تعمیق مباحث معرفتی، کلامی و اعتقادی‌مان اهل تحقیق، گفتگو و مباحثه باشیم زیرا بدون مباحثه و پرسش و پاسخ و تجزیه و تحلیل اندیشه‌ها طبیعتاً تعمیق باورها برای‌مان رخ نخواهد داد. لذا می‌طلبد با مباحثه و تحقیق این مهم را محقق‌سازیم. لذا توصیه‌می‌شود برای تحقیق بیشتر، کتابهای pdf استاد محمد بیابانی اسکوئی را با مراجعه به سایت نبا رایگان دانلود کنید. @javadheidari110 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 @ramezan_ghasem110
پاسخ به شبهاتی در ارتباط با برخورد با مجرمان در نگاه دین/مجرم از هویت انسانی خارج نمی‌شود ادامه‌اش را اینجا بخوانید: mehrnews.com/xW2gL 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️چرا امام سجاد علیه‌السلام بیمار بودند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ حفظ اسلام با مطالعه‌ی تاریخ و بررسی زندگی امام سجاد علیه‌السلام به این نکته رهنمون می‌شویم که حضرت، با سیاست های مختلف و شجاعت مثال زدنی خود، مکتب اهل‌بیت -علیهم‌السلام- و پیروان آن را و در یک کلام، اسلام عزیز را حفظ و باعث بقای آن شدند. 1⃣بیماری مانع تعطیل وظائف امام نبود تدبير امام سجاد در اسارت، گريه هاي امام سجاد در مدينه، ایراد خطبه و روضه خواني هاي آن حضرت و بیان معارف در قالب دعا به مدت 35  سال و تبلور آن در زبور آل محمد که همان صحیفه‌ی سجادیه است، شاهد و گویای این حقیقت است. بنابراین این‌گونه نبوده که حضرت سجاد علیه‌السلام همیشه بیمار بوده و وظائف امامت را معطل گذاشته و اقدامی انجام ندهند. 2⃣بیماری مختصِ عاشورا و حفظِ‌ نسل‌ِ آنچه مسلم است؛ بیماری امام زین العابدین -علیه السلام- تنها در ایام حادثه‌ی عاشورا بوده و علت آن، تقدیر الهی بوده است که ایشان زنده بمانند و نسل امام‌حسین -علیه‌السلام- از این طريق حفظ شود. 3⃣مانعی برای کشته شدن ایشان توسط دشمنان همان‌گونه که در تاریخ ثبت شده‌است، چندین مرتبه تصمیم گرفتند حضرت را بکشند، اما چون بیماری ایشان شدید بود گفتند: بیماری او را خواهد کشت و دیگر لازم نیست ما او را بکشیم و به این ترتيب این بیماری سبب نجات حضرت شد. مرتضی مطهری، حماسه حسینی،ج1 حمید بن مسلم گوید: ما به اتفاق شمربن‌ذی‌الجوشن در خیمه‏‌ها عبور می‌کردیم تا به علی‌بن‌حسین -علیه السلام- رسیدیم و ایشان را در شدت بیماری و با حالتی ناتوان در بستر غم و بیماری و ناتوانی خوابیده دیدیم، جماعتی از رجاله که با شمر بودند، گفتند: آیا این بیمار را بکشیم؟ من گفتم: سبحان‌الله شما چه مردم بی‌رحمی هستید! همین مرض او را خواهد کشت. بدین وسیله شر دشمنان را از آن حضرت برگردانیدم📚شیخ عباس قمی، منتهی‌الامال،ج1 ♻️نتیجه اینکه: بر اساس حکمت الهی، امام سجاد -علیه‌السلام- فقط در حماسه‌ی کربلا و عاشورا مدتی بیمار بودند و بعد از حفظ جان حضرت، ایشان با تدبیر و شجاعت و ایفای نقش امامت و رهبری خویش باعث بقای اسلام عزیز شدند و اطلاق «امام بیمار» برای حضرت، به هیچ وجه صحیح و جایز نیست. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتقام امام‌زمان از قاتلان اباعبدالله‌الحسین (online-audio-converter.com).mp3
4.02M
⁉️انتقام امام‌زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- از قاتلانِ جدشان اباعبدالله‌الحسین چگونه است؟ 🔊پاسخ‌ِکارشناس‌برنامه:استادجوادحیدری 🔘 هرهفته جمعه‌ها⏰12:00 🔰برنامه‌ی چشم‌به‌راه 📻رادیو اصفهان کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا