#دفن_شبانه (۲)
✍️جواد حیدری
🌑آیا می دانستید، امام المتقین، امیرالمومنین، علی علیه السلام هم شبانه دفن شدند؟
🌐 شیخ مفید در کتاب «الارشاد» درباره مخفی و شبانه دفن شدن آن حضرت آورده است که: قبر آنحضرت بنابه وصیّتی که نموده بود، مخفی ماند تا سقوط دولت بنی امیّه که دشمنی و کینه ورزی شدیدی نسبت به آنحضرت داشتند و چون قدرت به دست بنی عباس افتاد، در زمان امامت امام صادق ـ علیه السلام ـ توسط آن حضرت قبر مطهر جد بزرگوارش آشکار شد.( مفید، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، قم، موسسه آل البیت ـ علیه السلام ـ لاحیاء التراث، چاپ اول، رجب ۱۴۱۳ه ق، ج اول، ص۱۰)
و چقدر تلخ؛ پیکر مطهر رسول خدا با سه روز تاخیر و آن هم شبانه دفن شد تا خلافت غصب شود. پیکر مطهر امام علی علیه السلام هم شبانه دفن شد تا از شر گمراهان و منافقان و دشمنان در امان باشد. چگونه برخی می توانند دم از جانشینی رسول خدا و دوستی با جان رسول الله بزنند؟
همان هایی که به پیکر پیامبر بی حرمتی کردند، و همان هایی که از ترس جنایتشان پیکر امام علی را شبانه دفن کردند، به جگر گوشه ی آن رسول نیز جسارت کردند.
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و اللعنة الابدیة علی أعداء الله الی یوم لقاء الله
#فاطمیه
#دفن_شبانه
#سقیفه
#غصب
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
﷽
#ویژهنامه_فاطمیه
➖➖➖
🎙#ندای_فاطمیه (نقد و بررسی شبهات و سوالات فاطمیه) .
4️⃣2️⃣ :در عزای فاطمیه چگونه گریه کنیم؟
➖➖➖
امام حسین(ع) فرمودند:پدرم پس از دفنِ مادرم گفت: اگر چیرگی دشمنان زورگو نبود: 《 وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى؛مثل زن بچه مرده شیون میزدم.》
📕کلینی،الکافی،ج۱،ص۴۵۹.
👈ما که محذوریت امام علی (ع) را نداریم.پس در روضه خاتون دوسرا،اینگونه بگریید.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از مبلّغ یار
«.... شَجَرَةٍ مُّبَارَکةٍ زَیتُونَةٍ لاَّ شَرْقِیةٍ وَ لاَ غَرْبِیةٍ... ».
سوره نور، آیهی ۳۵
درخت مبارک زیتون که نه شرقی و نه غربی
👇👇👇👇👇👇👇👇
روغن «لا» و «لا»
از عجایبی که در ایران از او مطلع شدیم این است که کتابی در خزینه حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام در نجف اشرف به دست آمده که در آن دارد: امیری در بلخ، یکی از ایالات افغانستان، به زخم غیرقابل علاج مبتلا میشود. شبی در خواب حضرت امیر علیهالسلام را میبیند، حضرت به ایشان میفرماید: علاجش روغن «لا و لا» است. بیدار میشود، به هرکس از علمای مذاهب اسلامی میگوید که روغن «لا و لا» چیست؟ اظهار بیاطلاعی میکند. تا اینکه یکی از شیعیان آن سامان میگوید: من میدانم. او را نزد امیر میبرند. میگوید: منظور حضرت، روغن زیتون است. امیر با روغن زیتون مداوا میکند و خوب میشود، و آن شخص در اثر این خدمت از مقربان امیر میگردد؛ ولی دیگران از جمله علمای اهل تسنن از روی حسد، نزد امیر از او شکایت میکنند که او از روافض است و به صحابه از جمله معاویه دشنام میدهد. امیر، مجلسی با حضور علما تشکیل میدهد و از ایشان در محضر آنان میپرسد که آیا شما به معاویه دشنام میدهید؟ وی میگوید: بله، نهتنها به او، بلکه هرکس قبل از او، خود را خلیفه میدانست؛ یعنی عثمان را هم سبّ میکنم، و کسی که او را جانشین خود کرد (خلیفه ثانی) را نیز دشنام میدهم، و همچنین کسی که او را جانشین و خلیفه بعد از خود گردانید (خلیفه اول) را سبّ میکنم.
در هر حال، بعد از اعتراف او و اثبات ارتدادش در نزد علما و قضات، و گرفتن اجازه حکم قتلش از امیر، امیر گفت: بگذارید برای ادعای خود، بینه و دلیل اقامه کند و پس از محکومیتش، حکم قتل او را صادر نمایید. از سخن امیر اطاعت نمودند و به او گفتند: اقامه دلیل کن، به چه دلیل آنها را سبّ میکنی؟ پاسخ داد: شما میدانید که حاتم طایی یک دختر داشت. این دختر بعد از فوت پدر به خدمت پیغمبر اکرم صلّیاللّهعلیهوآلهوسلم آمد و حضرت به احترام پدر کافر او، که به جود و احسان معروف بود، یک گله گاو و یک گله گوسفند و شتر به او هدیه داد. ولی همین پیغمبر اکرم صلّیاللّهعلیهوآلهوسلم بعد از رحلت خود در میان امت، دختر گرامی خود فاطمه زهرا علیهاالسلام را به یادگار گذاشت. آیا جا داشت که حق تنها دختر پیامبر را غصب کنند و به جای احسان و اکرام به او، فدک را از دست او بگیرند؟!😭
اهل مجلس منقلب شدند و از جمله امیر و علما به عزا و گریه پرداختند و تا مدتی که آن شیعه در میان آنها بود، محترم بود و شاید نوشته باشند که آنها مستبصر هم شدند. آن آقا سه سال بعد از این قضیه وفات کرد و از جنازه او تجلیل نمودند و با احترام دفن کردند و بر روی قبر او ضریح و گنبد و بارگاهی ساختند، و مورد احترام و زیارتگاه قرار گرفت. از قضا نام او «علی» و نام پدر او «ابوطالب» بود؛ لذا روی مرقد او نوشته شده: «هذا قَبْرُ عَلِیّ ابنِأَبیطالِبٍ» (اینجا قبر و مزار علیبنابیطالب است.) این مکان همان «مزار شریف» معروف است که الآن در افغانستان مورد علاقه و احترام شیعیان میباشد و چه کرامتها که از آن ظاهر نگشته! کسی گفته است: شاید ظهور اینهمه کرامت بهجهت این است که آنجا موضع عبادت است. ایکاش آن کتاب که این جریان در آن ذکر شده، پیدا میشد.
در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۸۰
لینک مطلب
#فدک
#فاطمیه
#قرآن
#تفسیر
به کانال تفسیر موضوعی قرآن کریم بپیوندید.
https://eitaa.com/joinchat/3034120236Cb1a0455dc0
32.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نحوه مطلع شدن فرزندان حاج قاسم از شهادت پدر
#پای_شهدا_میمانیم
@javadheidari110
هدایت شده از سلاله اخلاقی
1_1400873236.mp3
4.97M
🦋چشمبهراه🦋
درمورد چاه مسجد جمکران کدام گزینه صحیح است؟
الف) این چاه هیچ گونه قداست و یا ربطی به حضرت مهدی (عج) ندارد.
ب) عریضه هایی که نوشته میشود لازم نیست در چاه انداخته شود.
ج) هر دو مورد
🔰 از ساعت ۱۲:۱۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت ۱۲:۰۵ از رادیو اصفهان بشنوید.
📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به 300003344 ارسال کنید.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت میکند.
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴
🥀
🏴
🥀
پرســـ❓ــش
⁉️شیعیان باور دارند، تنها دری که به مسجدالنبی باز میشده، درِ خانهی علی (علیهالسلام) بوده است. پس اگر طبق ادعای شما درِ خانهی حضرت زهرا را آتش زده باشند، حتما باید مسجدالنبی نیز آتش میگرفته درحالیکه هیچ گزارشی از آتش گرفتن مسجد به ما نرسیده است؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
1⃣خانه دو در داشته است
🚪یک در همان دری بود که به مسجد باز میشد و امام صادق (علیهالسلام) دربارهی بسته شدن درهای متصل به مسجد، چنین آمده است: «... دستور بده تا همه درهایی که به مسجد باز میشود بسته شود، مگر خانه علی(ع) و مسکن فاطمه(س)...»
📚کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی،ج5،ص 340
🚪درِ دیگر، که معروف به درِ خانهی فاطمه (سلاماللهعلیها) بود و در نقلها از آن سخن به میان آمده به مسجد النبی(ص) باز نمیشد، بلکه در سمتِ کوچه قرار داشتهاست. ابوهریره گزارش میکند: «هنگام ظهر بود که با پیامبر(ص) به بازار قینقاع رفتیم ... پیامبر در فناء خانهی فاطمه نشست...»
📚بخاری، محمدبناسماعیل، صحیحالبخاری، ج2، ص581
🔆بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این «در» و این «فضای بزرگ پیرامون آن»، درون مسجد قرار نداشتهاست وگرنه ابوهریره باید اینگونه گزارش میکرد که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) به درون مسجد رفته و در داخل مسجد و مقابل درب خانه فاطمه(سلاماللهعلیها) میایستاد. حلبي در کتاب سيره به اين مطلب اشاره کرده است: «وجعل لبيت علي كرم الله وجهه باب من الخارج»
📚السيرة الحلبية،ج3،ص461
2⃣ حضرت علی علیهالسلام دو خانه داشتند
پس از ازدواج امام علی(علیهالسلام) با حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) از دامادشان خواستند تا برای خود و همسرش خانهای تهیه کنند. خانهای که امیرالمومنین تهیه کرده بودند، مقداری با خانه پیامبر فاصله داشت. پیامبر دوست داشتند که خانه دخترشان به ایشان نزدیکتر باشد. حضرت زهرا خانهی حارثهبننعمان را پیشنهاد کردند، حارثه وقتی از این پیشنهاد آگاه شد، به پیامبر عرض کرد: من و اموالم در اختیار خدا و پیامبرش هستیم، سپس خانهاش را در اختیار علی(علیهالسلام) و فاطمه(سلاماللهعلیها) قرار داد.
📚ابن سعد، طبقات الكبري، ج 8، ص 18-19
♻️نتیجهاینکه:
يا اینکه اتفاقات در خانه دوم رخدادهاست و يا اينکه خانه، دو در داشته و درِ خارج از مسجد را، آتش زدهاند.
#شبهات_فاطمیه
@javadheidari110
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀
@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
☄☄☄☄☄☄☄☄☄☄
☄
☄
👆آیا مطالب تصویر فوق، که در مورد آیتالله مصباح (ره) درج شده است صحت دارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
این ها اراجیفی است که به شکل ناشیانه جعل شده است، این عکسنوشته هیچ اعتباری نداشته و فاقد منبع و سند است.
ضمن مطالبهی سند از شبههکننده، میبایست به این نکته توجه شود که: در هیچ جای فقه چنین مطلبی نیامده است.
در تکمیل پاسخ، توجه شما را به این اتهام آشکار دشمنان جلب میدارم👇
پرســـ❓ــش
⁉️چرا دختران باکره را قبل از اعدام صیغه می کنند؟!
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند.
در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري ميشود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام ميشود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.
📚امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دارالعلم، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49
@javadheidari110
☄☄☄☄☄☄☄☄☄
@ramezan_ghasem110