eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
372 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 بیانیه آیت الله تبریزیان پس از سوزاندن کتاب هاریسون

🔹بسم الله الرحمن الرحیم

🔻علل سوزاندن این کتاب

1️⃣ حرکت متقابل 
خود اروپاییان با سوزاندن کتاب قانون بوعلی سینا، طب گیاهی (اعم از سنتی و اسلامی) در دنیا را کنار زدند، وطب شیمیایی را حاکم کردند، و از این طریق بر دنیا مسلط شدند، و این عكس العمل طبیعی است که ما متقابلا کتاب آنها را سوزانديم که بالأخره بدانند هر کاری جوابی دارد .

2️⃣ سلب استقلال ملتها 
ما معتقدیم که آنها بوسيله این کتاب ومطالب آن در دنیا به خصوص کشورهای اسلامی نفوذ کردند، این كتاب یک کتاب صرفا علمی نیست بلكه ابزار نفوذيست که در پشت نام مقدس علم پنهان شده است، از این طریق مسأله طب و بهداشت و سلامتی مردم را به دست گرفته و اهداف تجاری و سياسى خود را اجرا می کنند .
نوعا داروهای این کتاب به سفارش و هزینه شرکتهای داروسازی (که درآمد برخی از اين شركتها مانند شركت جانسون از درآمد نفت ایران بیشتر است) معرفی می شود .
👈این کتاب استقلال ملتها را مصادره کرده، كه توطئه در پشت این کتابها و حرکتها خوابیده است، و هر وقت بخواهند در هر جا یک بیماری ایجاد می کنند و از آن طریق دارو و واکسن می فروشند، نظیر مسأله کرونا در چین پر جمعیت .

3️⃣ حرکت نمادین سوزاندن برای رساندن یک مطلب 
حضرت آقا فرمودند: اگر آنان برجام را پاره کردند ما آن را آتش می زنیم، پس این یک حرکت نمادین است برای گفتن یک مطلب نظیر سوزاندن پرچم آمریکا ورژیم صهیونیستی که در واقع نماد مبارزه با سلطه گری و استکبار و سیاستهای استعماری این رژیم هاست، و گرنه با مردم آن کشورها مانند مردم آمریکا مشکلی نداریم .
👈ما با علم مخالف نیستیم، و ما اهل علمیم، بلکه با سلطه بر کشورهای جهان به اسم علم یا هر اسمی دیگر مخالفیم، ما از این کتاب و امثال این کتاب جز بیمار کردن مردم و افزایش روز به روز آمار بیماریها چیزی ندیدیم .

4️⃣ پاسخ نرم افزاری به استکبار
این جریانات اخیر استکبار جهانی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و اتفاقات دیگر نیاز به پاسخ دندان شکن داشت، سپاه مقتدر بوسیله موشک جواب سخت افزاری به اقدام آنها را داد، این آتش زدن کتاب هاریسون یک جواب نرم افزاری بود که به اعتقاد ما اثرش کمتر از موشک نخواهد بود که یک حرکت آتش به اختیار است .

5️⃣ الهام از کلام امام خمینی (ره)
امام خمینی (ره) فرمودند که این طب مدرن یک طب استعماری است که به خاطر منافع آن، علوم شرق را کنار زدند در حالی که قبلا مردم با همین داروهای گیاهی درمان می کردند وآن معالجات یک معالجات اساسی بود، ولی با توطئه غرب آن درمانها و آن روشهاى درمانی را کنار زدند، و به جای آن طب شیمایی را آوردند
قبل از آن از امام صادق (ع) الهام گرفتیم که به تمام طب های جهان نه میگویند، و از پیامبر (ص) که به بهترین طبیب زمانش گفت که  من به دانش شما نیاز ندارم .

6️⃣ ما با پزشکان هیچ مشکلی نداریم
احساس میکنیم که نزدیکترین قشر جامعه به ما همین پزشکانند، حرف همدیگر را می فهمیم، ما میخواهیم این پزشکان خودشان باشند، مستقل باشند و مبدع باشند ، و وابسته به غرب و شرق نباشند، چشم بسته آنچه را به آنها می آموزند قبول نکنند، در مورد مطالب طب اسلامی تحقیق کنند و این برای آنها خیر و برکت خواهد داشت، و می توانند خودشان دارو عرضه کنند تا این هزینه دارو به جیب صهیونیست و مستکبرین نرود ، و ما بارها اعلام آمادگی کردیم که کلاس برای پزشکان برگزار کنیم، واستثناءا به پزشکان عرض میکنم که اگر شرکت کنند ترکیبات اصلی داروها را فقط به پزشکان خواهم گفت .

💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
 •┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
با سلام- قرار دادن بیانیه ی فوق در راستای ایجاد فضای علمی و تقویت مساله ی محوری «تضارب آراء » است و غرض دیگری در بین نیست. اللهم عجل لولیک الفرج
✴️ پرسش ارتباط آتش زدن کتبی که موردقبول ما نیست با منطق اسلام در آزادی و تضارب اندیشه‌ها چیست؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ در طول ادوار مختلف تاریخی شاید کمتر کسی پیدا شود که با شعارهای زیبایی همچون «زنده‌باد مخالف»،یا «آزادی بیان حق همه است» مخالف باشد. اما وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم و رفتار جریانات متعدد فکری را بررسی می‌کنیم به اتفاقات جالبی برمی‌خوریم که طرفداران آن جریانات در مواجهه با مخالفین خود داشته‌اند و آنجاست که عیار پایبندی به شعارهای فوق مشخص می‌شود.در این رفتارشناسی گاهی دیده می‌شود که حرف مخالف شنیده می‌شود،گاه تیغ بر روی او کشیده شده،گاهی با روش تکفیر و تهدید با او برخورد شده و گاهی نیز افکار و به‌طور مشخص،کتاب‌های او در آتش غیض آن‌ها سوخته و به باد داده‌شده است. سؤال اساسی این است که منطق اسلام در این عرصه‌ها چیست؟ برای فهم این مسئله به سراغ نظرات اسلام‌شناس معاصر،متفکر شهید استاد مطهری می‌رویم. وی در این زمینه می‌گوید: در اوایل قرن دوم هجری كه آن‌همه شورونشاط اسلام برقرار بود و بازار اسلام داغ و پررونق بود، یک‌مرتبه آن‌همه علوم خارجی‌ها را از ایرانی و رومی و هندی و یونانی و هر جا كه دسترسی داشتند ترجمه كردند و وارد دنیای اسلام نمودند. علت این كار چه بود و چطور دنیای اسلام عکس‌العمل مخالف نشان نداد؟ علتش این بود كه تعلیمات اسلام زمینه را آماده كرده بود كه اگر در اقصی بلاد چین هم كتابی را پیدا می‌کردند، مانع نمی‌دیدند كه ترجمه‌اش كنند. مثلاً عبدالله مقفّع كه منطق ارسطو را ترجمه كرد، در زمان امام صادق علیه‌السلام بود. از قبل از زمان امام صادق علیه‌السلام بلكه از زمان بنی امیّه این كارها شروع‌شده بود، ولی در زمان امام صادق علیه‌السلام اوج گرفت. در زمان هارون و مأمون و در عصر ائمه با چه شدتی علوم اوایل ترجمه شد. ما در میان احادیث و اخبار ائمه خودمان- كه این‌همه با چشم نقد به خلفا نگاه می‌کردند و انحرافات آن‌ها را مكرر بازگو می‌نمودند، و خلفا كه این‌همه ملعون و مطرود شده‌اند براثر این بوده كه ائمه این‌همه ملعونشان گفته‌اند و شناختشان را درباره آن‌ها چنین بیان داشته‌اند- در یك حدیث نمی‌بینیم كه این كار خلفا به‌عنوان یك بدعت تلقی شده باشد و بگویند كه یكی از چیزهایی كه این‌ها كار را خراب كردند این بود كه علوم ملت‌های كافر را از یونان و روم و هند و ایران ترجمه كردند و وارد دنیای اسلام نمودند و حال‌آنکه این در میان عوام بهترین وسیله بود برای كوبیدن آن‌ها، ولی ما حتی در یك حدیث ندیده‌ایم كه این كار خلفا به‌عنوان یك بدعت و یك امر ضد اسلام تلقی شده باشد. حدیثی است كه روایات ما از حضرت مسیح نقل می‌کنند كه ایشان فرمود: كونوا نُقّادَ الْكَلامِ یعنی آن طور كه صرّاف سكّه را نقد می‌کند، خوب و بدش را تشخیص می‌دهد و خوبش را می‌گیرد، شما هم راجع به نکته‌ها و سخن‌ها چنین باشید. هرچه دیگران دارند می‌گیریم، خودمان فكر و عقل داریم، از خود نمی‌ترسیم و بیم نداریم، روی این‌ها فكر می‌کنیم، خوب‌هایش را می‌گیریم و بدهایش را طرد می‌کنیم. (1) بنابراین اسلام طرفدار آزادی اندیشه و آزادی بیان و عدم تعرض و دشنام و فحاشی به عقاید دیگران است و لذا طرفداران خود را به تحمل نظر مخالف دعوت نموده و در آیه اَلَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ اَلْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ اَلَّذِینَ هَداهُمُ اَللّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا اَلْأَلْبابِ، (2) از نشانه‌های هدایت یافتگان و صاحبان تفکر ناب به این اصل اشاره نموده که آنان برای شنیدن گوشی شنوا دارند لکن انسان‌هایی نقاد هستند و در میان شنیدنی‌هایشان،گلچین می‌کنند. بنابراین صحبتی از بی‌ادبی و بی‌احترامی به مخالف دیده نمی‌شود و انصافاً همین سیره در بین امامان معصوم و تربیت‌یافتگانشان به‌وضوح دیده می‌شود. نتیجه آنکه هیچ شکی در این نیست که آتش زدن یک کتاب مرجع در علم طب،اصلاً صورت موجهی ندارد و به‌واقع،اگر با مطالب آن‌هم مخالفتی وجود دارد راه مخالفت کردن،نقد عالمانه است نه آتش زدن. اما از این نکات نیز نباید غافل شد که: 1. جامعه علم پزشکی نوین باید به طب قدیم که جزء آثار و مواریث علمی گذشتگان در ایران است احترام بگذارد به این صورت که اجازه اظهارنظر علمی به متخصصین و استخوان خورد کرده‌های این علم نیز بدهند تا در کرسی‌های آزاداندیشی و سمینارهای تخصصی به ارائه نظریات علمی خود بپردازند. اگر این فضای باز علمی که کلید آن امروزه در دست صاحبان طب نوین است ایجاد شود هم به رشد علم پزشکی و بالتبع به‌سلامت مردم کمک خواهد شد و هم سوءاستفاده‌چیانی با نام طب سنتی و امثال‌ذلک به سلامت جامعه و وجهه پزشکی آسیب نخواهند رساند و هم اتفاقاتی مانند آتش زدن یک کتاب مرجع علمی به وقوع نخواهد پیوست.
2. همگان به‌ویژه رسانه‌ها باید متوجه باشند که در هر صنفی ممکن است افرادی خطایی انجام دهند که این موضوع نباید به صورتی به جامعه منعکس شود که آن صنف خاص زیر سؤال برود. پی‌نوشت: 1. مجموعه آثار شهید مطهری، ج22، ص862 2. زمر؛ 18 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀 @javadheidari110
💠 پرسش: آیا دوست داشتن اهل البیت علیهم السلام کافیست؟ ✍️از جمله اموری که از زمان خلقت حضرت آدم تا به امروز توانسته است انسان را همچنان متعبد نگاه دارد پذیرش ولایت الهی بر روی زمین است و این ولایت در زمانهای متعدد مصادیق متفاوتی داشته است. اگر بخواهیم در مسیر سعادت ثابت قدم باشیم باید به اساس اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر امر ولایت توجه نماییم.گاهی احساس می شود درک و شناخت دشمنان نسبت به پایه و اساس بودن ولایت در امر دینداری، بیشتر از دوستان است لذا برنامه ریزی آنها در جهت تخریب امر ولایت با اشکال و انحاء مختلف بسیار مشهود است. نکته مهم و قابل توجه این است که امتدادپذیرش پیامبری وجود مقدس پیغمبر اسلام، پذیرش وجود مقدس اهل البیت علیهم السلام است.لازم است دقت کنیم که حب به اهل البیت بسیار ممدوح و راهگشاست اما حب به ولایت اهل البیت علیهم السلام اساس کار است و باید بین حب شخص و حب ولایت شخص تفاوت قائل شویم. همه ما به نوعی عاشق ائمه معصومین علیهم السلام هستیم و محبت آن ذوات نورانی را در قلب خویش می پرورانیم.اما ملاک اصلی در تشخیص محب حقیقی و محب ظاهری، پذیرش ولایت است. رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: لِكُلِّ شَىْء اساسٌ و اساسُ الاسلامِ حُبُّنا اهلَ البيتِ. و هر چیزی را اساس و پایه ای است و پایه اسلام محبت ما اهل بیت است محبت اهل البیت علیهم السلام مصادیق گوناگونی دارد. شادی در ایام ولادت و عزاداری در ایام شهادتشان، متوسل شدن به آنها برای رفع مشکلات، رفتن به زیارت و تبعیت از دستورات آنها و سلام و صلوات فرستادن روزانه بر روح مطهر آن بزرگواران می تواند در تقویت این محبت تاثیرگذار باشد. تقویت محبت اهل البیت پایه و اساس اسلام است پس اگر بخواهیم دینداری خویش را تثبیت کنیم باید حضور اهل البیت را در متن زندگی خود پررنگ نماییم.پابرجا ماندن هر ساختمانی منوط به محکم بودن پایه های آن است و پایه و اساس اسلام حب به اهل البیت است بنابراین بدون وجود این محبت ساختمان دینداری از پایه ای محکم برخوردار نخواهد بود و دیر یا زود فرو می ریزد. پی نوشت: اصول کافی ج: 3 ص: 77 روایت2 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هرآنچه باید بدانیم.. ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🔵کانال الحقائق https://eitaa.com/Alhaqayeq
🏴 ام البنین و غیبت او در کربلا🏴 🔴 چرا حضرت ام البنین در کربلا غائب بودند؟ ✍️ پاسخ: همراه امام حسین (ع)بودن در سفر کربلا، بستگی به چند امر دارد: 1 - توان جسمی و روحی: بدیهی است که طی سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر نیاز به توانایی دارد. نمی دانیم که ام البنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بوده است. 2 - رضایت و تمایل خود فرد: روشن است که اگر امام حسین (ع) مصلحت می دانست، قطعا وی همراه امام به کربلا می آمد . 3 - موافقت و مصلحت دانستن امام حسین (ع) : چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشت ،ممکن است حضرت صلاح ندانسته که در این سفر همراهش باشد یا از نظر جسمی توانی نداشته است. اما حضور زینب (س) که قطعا با صلاحدید امام بوده، برای پیام رسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بود. اگر حضرت نبود،قیام امام حسین (ع) کامل نمی شد. رباب چون همسر امام بود و حضرت مصلحت می دانست او را همراه خود ببرد، فرزند شش ماهه به این جهت برده شد که رباب مادرش همراه امام حسین (ع)بود .البته شاید حکمت های دیگری نیز باشد. نتیجه اینکه: همراهی زنان با امام واجب نبود. کسانی که رفته اند،جزء همسران شهدا کربلا بوده یا مانند حضرت زینب با دلایل خاصی رفته اند. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🌺 تردید در فرزندآوری نمود نفوذ زندگی غربی در جوامع اسلامی/ فرزندآوری از دیدگاه قرآن و روایات 🔹حجت‌ الاسلام و المسلمین امیر صالحی، کارشناس فقه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد: 📝 مرسلات: dte.bz/txTiK 📝 خبرگزاری مهر: mehrnews.com/news/4847352 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 @Morsalat_ir
💠 حاضرِ غایب ✍️صرف بودن در دانشگاه از ما دانشجو نمی سازد و صرف بودن در حوزه، ما را طلبه ای مهذب بار نمی آورد. اینکه ما راضی و قانع می شویم به این بودن ها و حضورداشتن های ظاهری و فیزیکی، نشانه خوبی نیست. خداوند در قرآن در سوره حدید می فرمایند: يَوْمَ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتمِسُوا نُوراً فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُور لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ. يُنادُونَهُمْ أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ قالُوا بَلى وَ لكِنَّكُمْ فَتَنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ وَ تَرَبَّصْتُمْ وَ ارْتَبْتُمْ وَ غَرَّتْكُمُ الْأَمانِيُّ حَتّى جاءَ أَمْرُ اللّهِ وَ غَرَّكُمْ بِاللّهِ الْغَرُورُ؛(1) آن روز مردان و زنان منافق به كسانى كه ايمان آورده‌اند، مى‌گويند: «به ما نگاه كنيد تا از نورتان برگيريم.» گفته مى‌شود: «بازپس گرديد و نورى درخواست كنيد.» آن‌گاه ميان آنها ديوارى زده مى‌شود كه آن را دروازه‌اى است [كه] باطنش رحمت است و ظاهرش روى به عذاب دارد. [منافقان] آنان را ندا در مى‌دهند: «آيا ما با شما نبوديم؟» مى‌گويند: «چرا، ولى شما خودتان را در بلا افكنديد و امروز و فردا كرديد و ترديد آورديد و آرزوها شما را غرّه كرد تا فرمان خدا آمد و [شيطان] مغرور كننده، شما را در باره خدا بفريفت. 💥اگر کمی به این آیه توجه کنیم به خوبی در می یابیم که بین حضورداشتن های حقیقی و بودنهای ظاهری تفاوتی بسیار است تا جایی که خداوند نیز در روز قیامت با دیوار بلندی به نام "سور" میان مومنان و منافقان جدایی می اندازد. در این آیه خداوند به فاصله ای که در روز قیامت بین منافقان و مومنان ایجاد می شود اشاره میکند، نه بین مومنان و کافران، چرا که تکلیف کافران مشخص است اما منافقان یعنی همانها که در ظاهر به گونه ای عمل می کنند و در باطن راه دیگری را می پیمایند روز قیامت رسوا می شوند. وقتی به خودمان و آدمهای اطرافمان دقت می کنیم احساس می کنیم اگر به زودی به خود نیاییم ممکن است ما نیز جزء همانها باشیم که خداوند با دیوار سور بین ما و مومنان فاصله می اندازد. ❗️دلیلش هم همین ظاهرگرایی هاییست که دنبال می کنیم. در مسجدیم و مسجدی حقیقی نیستیم. هئیت می رویم و هیئتی نیستیم و یا شاید حوزه می رویم و طلبه نیستیم. ممکن است امروز بتوانیم خودمان را به برخی امور مقدس بچسبانیم و از اعتبار این امور ، ما نیز معتبر شویم ، همراه مومنان در یک مسیر باشیم، مسجد برویم و نماز بخوانیم،روزه بگیریم و بر سر یک سفره با آنان افطار کنیم اما خیلی زود در روز قیامت تکلیفمان روشن می شود. برای همین است که در ابتدای کلام گفتیم به بودنهای ظاهری دلخوش نباشیم، به حاضر بودن های بی حضور... پی نوشت: 1. حديد (57)، 13ـ14 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
پست پیشگام نظارت شورای نگهبان.pdf
305.9K
#پست_پیشگام موضوع :بررسی فقهی نظارت شورای نگهبان محدودیت یا مصونیت؟ گردآوری:حجت الاسلام امیر صالحی کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی(واحد اصفهان) آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
بررسی فقهی مسائل انتخابات.pdf
169K
#پست_پیشگام موضوع:بررسی فقهی مسائل انتخابات گردآوری:حجت الاسلام امیرصالحی کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی(واحد اصفهان) آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🔴 حکم غسل دادن نوزاد بعد از چهل روز یا غسل چلّه 💠پرسش: ♦️طبق رسم و رسوم نوزاد رو بعد از چهل روز به حمام برده و آن را غسل میدهند. آیا ازنظر فقهی و اعتقادی این رسم و رسوم صحت قبلی داشته است؟ ✍️ پاسخ: ♦️ این رسم هیچ‌گونه مبنای شرعی ندارد و باید آن را ترک کرد و درباره غسل دادن مولود در اوایل تولّد در روایات واردشده است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سوال: آیا شرکت کردن در راهپیمائی های بیست و دوّم بهمن، و روز قدس واجب است، و شرکت نکردن حرام شرعی است؟ جواب: آیت الله خامنه ای:اگر شرکت نکردن در راهپیمایی موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شود، گناه محسوب می شود. آیت الله مکارم شیرازی: همراهی و شرکت کردن در اینگونه مسائل بر همه مسلمین لازم است. پی نوشت: 1-سایت مقام معظم رهبری https://www.leader.ir/ 2-سایت آیت الله مکارم شیرازی https://makarem.ir/ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:شرکت زنان در راهپیمایی سوال. با توجه به این که زن جهت شرکت در راهپیمایی می‌بایست از منزل خارج شود، آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد؛ و اگر شوهر به همسرش بگوید من به هیچ عنوان راضی به شرکت در راهپیمایی نیستم، تکلیف زن چیست؟ جواب. آیت الله خامنه ای:در مواردی که شرکت نکردن در راهپیمائی موجب تضعیف نظام اسلامی شود، منوط به اذن شوهر نیست. پی نوشت: https://www.leader.ir/ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:حرمت و چرایی حرمت شراب آشامیدن شراب حرام ودر بعضی از اخبار بزرگترین گناه شمرده شده است (و اگر کسی آن را حلال بداند در صورتی که ملتفت باشد که لازمه حلال دانستن آن، تکذیب خدا و پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌باشد کافر است .از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده است که فرمودند: شراب ریشه بدیها و منشأ گناهان است و کسی که شراب می‌خورد، عقل خود را از دست می‌دهد و در آن موقع خدا را نمی‌شناسد و از هیچ گناهی باک ندارد و احترام هیچ کس را نگه نمی‌دارد و حق ّ خویشان نزدیک را رعایت نمی‌کند و از زشتیهای آشکار رو نمی‌گرداند و روح ایمان و خدا شناسی از بدن او بیرون می‌رود و روح ناقص خبیثی که از رحمت خدا دور است در او می‌ماند و خدا و فرشتگان و پیغمبران و مؤمنین، او را لعنت می‌کنند و تا چهل روز نماز او قبول نمی‌شود و روز قیامت روی او سیاه است و زبان از دهانش بیرون می‌آید و آب دهان او به سینه‌اش می‌ریزد و فریاد تشنگی او بلند است. پی نوشت: رساله مراجع معظم مسأله ۲۶۳۳ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
⁉️حق توحش چیست؟ 🔸 حق توحش: یعنی حق وحشی گری 🍃در واقع سربازان آمریکایی، قبل از انقلاب برای حضورشان در ایران یک مبلغ جدای از حقوقشان دریافت می کردند که به آن #حق_توحش می گفتند. یعنی اگر شما ایرانیان می خواهید ما در کشورتان باشیم چون شما انسان های عقب مانده و وحشی هستید لذا باید حق وحشی گری خود را به ما بدهید. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🔺#فایل_کتاب ▫️سالک عاشق ✨✨✨✨ 🌐@javadheidari110
سالک عاشق.pdf
1.83M
🔔جدید🔔 📚فایل کتاب " سالک عاشق(شخصیت شناسی و نقدمبانی استاد غفاری). مولف: مهدی وزنه 💰هزینه دانلود: صلوات بر محمد و آل محمد(ص) #دانلود_کتاب_سالک_عاشق
💠 حب اهل البیت مرحوم طيب نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) و به خصوص سيدالشهدا(عليه السلام)ارادت زيادى داشت. دسته طيب در روز عاشورا در تهران معروف بود. او به رهبر كبير انقلاب، حضرت امام(رحمه الله)ارادت داشت و در مسايل قيام 15 خرداد هم به حمايت از امام برخاست. متعاقب آن او را گرفتند و به زندان انداختند. رژيم و ساواكى‌ها به او گفتند، اگر يك كلمه بگويى من از خمينى پول گرفته‌ام كه اين كارها را بكنم تو را آزاد مى‌كنيم. واقعاً هم اگر مى‌گفت او را آزاد مى‌كردند و مثل رفقاى ديگرش به نان و نوا و مقامى هم مى‌رسيد. اما مرحوم طيب حاضر به اين كار نشد و گفت من اين كار را براى خدا كردم و حاضر نيستم عليه امام چيزى بگويم.سرانجام نيز او را به دار كشيدند و به شهادت رساندند. بعد از اين جريان، افراد متعددى خواب طيب را ديدند كه وضع بسيار خوبى داشت و داستان‌هاى متعددى در اين زمينه نقل شد؛ از جمله، فرداى آن روزى كه مرحوم طيب را به شهادت رساندند يكى از دوستان به منزل ما آمد و گفت درباره طيب تفألى به قرآن بزن. من گفتم قرآن كه كتاب تفأل نيست. آن دوست ما اصرار كرد. من قرآن را باز كردم، خدا را شاهد مى‌گيرم كه اول صفحه كلمه طيب بود و اين آيه شريفه آمد كه: اِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ؛(1) سخنان پاكيزه به سوى او بالا مى‌رود. گرچه مرحوم طيب در دورانى از زندگى‌اش كمبودها و اشكالاتى در اعمال و رفتارش داشت، اما محبت و ارادت او به اهل بيت(عليهم السلام) دستش را گرفت و عاقبتش ختم به خير شد. از آن طرف نيز كسانى را در همين انقلاب خودمان ديديم كه داراى موقعيت‌هاى علمى و اجتماعى ممتازى هم بودند، اما به انحراف افتادند و مسايلى در مورد آنها پيش آمد و حرف‌ها و حركت‌هايى از آنها صادر شد كه هيچ كس باورش نمى‌شد. اگر رديابى كنيد، ملاحظه خواهيد كرد كه ريشه‌اش باز مى‌گردد به برخى كوتاهى‌هايى كه در مورد اهل بيت(عليهم السلام)، به ويژه حضرت زهرا(عليها السلام) و سيدالشهدا(عليه سلام) روا داشتند و آن‌طور كه شايسته آنان بود حق ارادت به اهل بيت(عليهم السلام) را به جا نياوردند. در هر حال بايد مراقب بود كه اگر انسان زياد گناه كند و ظرف وجودش بيش از حد آلوده گردد، اين خطر وجود دارد كه خداى ناكرده محبت و مودت اهل بيت(عليهم السلام) به كلى از صفحه قلب و دل انسان زايل گردد. 1. فاطر (35)، 10 «برگرفته از کتاب پندهاى امام صادق(عليه السلام) به ره‌جويان صادق اثر آيت‌اللّه محمدتقى مصباح يزدی» آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
✴️ پرسش آیا راهپیمایی هایی مانند 22 بهمن که در حقیقت یک جشن سیاسی است،می تواند منشاء دینی و اجر و ثواب هم داشته باشد؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ گاهی اوقات جوانان و افراد جویای حقیقت این سوال را می پرسند که آیا حضور در راهپیمایی ها که مربوط به روزگار خودمان و اتفاقات مرتبط با آن است(مانند راهپیمایی 22بهمن) منطبق با دستورات دین و دارای اجر و ثوابی است یا آنکه هر عمل اجر و ثواب داری باید از طرف معصوم مشخص شود؟ در پاسخ باید عرض کنیم که اگر قائل باشیم که ۲۲ بهمن یوم الله است و نیز از جمله شعائر الله است که باید تعظیم و بزرگ داشته شود، می توان به آیاتی از قرآن نیز در این باره اشاره نمود. یعنی از این بابت که قومی ستمگر مانند پهلویان و بهائیان را از صحنه قدرت برکنار کرد می تواند یوم الله باشد زیرا قرآن فرموده است: «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّه»(1) همچنین می توان آن را چنان که گرامیداشت پیروزی حق بر باطل است، از جمله تعظیم شعائر بشماریم و در این صورت جزء مصادیق این آیه است که فرمود:«ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوب»(2) یعنی و کسانی که نشانه ‏های خدا را بزرگ شمارند، پس در واقع این (کار آنان حاکی) از پارسایی (و خود نگهداری) دل‏هاست. در تفسیر نمونه گفته شده که «شعائر» جمع «شعیره» به معنی علامت و نشانه است، بنابر این «شعائراللَّه» به معنی «نشانه ‏های پروردگار» است که شامل سر فصلهای آئین الهی و برنامه های کلی و آنچه در نخستین بر خورد با این آئین چشمگیر است. روشن است که با این حال عمومیت مفهوم آیه نسبت به تمام شعائر اسلامی به قوت خود باقی است و هیچگونه دلیلی بر تخصیص آن به خصوص قربانی یا همه مناسک حج وجود ندارد، بخصوص اینکه قرآن در مورد قربانی حج با ذکر کلمه «مِن» که برای «تبعیض» است این حقیقت را گوشزد کرده که قربانی یکی از آن شعائر است، همانگونه که در مورد «صفا و مروه» نیز در آیه ۱۵۸ سوره بقره می‏خوانیم که «آنهم از شعائر الهی است» (إِنَّ الصَّفا وَ الْمَرْوَةَ مِنْ شَعائِرِ اللَّهِ). عمل صالح خیلی در قرآن آمده است. برخی از مقدسین می‌‌‌‌‌گویند: عمل صالح غسل جمعه، ناخن گرفتن، صدقه، نماز شب از این عبادتهایی است كه كار به كسی ندارد. ما همه اینها را قبول داریم تمام این مستحبات شخصی و فردی و عبادی را قبول داریم اما یك عمل صالح را خدا دست روی آن گذاشته و آن راهپیمایی است.آیه ای در قرآن هست که می فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ (3)؛ یعنی بر ساکنان مدینه و کسانی از عرب‏های صحرانشین که اطراف آنان هستند سزاوار نیست، که از فرستاده خدا تخلّف ورزند، و بخاطر (حفظ) جان‏هایشان، از جان او روی برتابند؛ این به خاطر آن است که آنان هیچ تشنگی و رنج، و گرسنگی در راه خدا به آنان نمی‏ رسد و بر هیچ قدمگاهی که کافران را به خشم آورد، گام نمی ‏نهند، و به هیچ هدفی (از ضربه و قتل) از دشمن نمی ‏رسند، مگر اینکه به خاطر آن، کار شایسته‏ای برای آنان نوشته می ‏شود؛ [چرا] که خدا پاداش نیکوکاران را تباه نمی ‏کند.» معلوم است که عبارت «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً» از وظایف مسلمانان زمان رسول الله (ص) فقط نیست بلکه یک ویژگی کلی است برای تمام مسلمانان که اگر شرایط آن فراهم شود، بر ضد امپریالیسم و نظام سلطه ظالم بپاخیزند و بجنگند و یا قدمی بردارند که باعث خشم دشمن شود. مسلم است تاکید و تکیه روی مدینه و اطرافش به خاطر آن است که در آن‏ روز کانون اسلام مدینه بود، و الا این حکم نه اختصاصی به مدینه و اطراف آن دارد و نه مخصوص پیامبر ص است. این وظیفه همه مسلمانان در تمام قرون و اعصار است که رهبران خویش را همچون جان خویش، بلکه بیشتر گرامی دارند و در حفظ آنان بکوشند و آنها را در برابر حوادث سخت تنها نگذارند، چرا که خطر برای آنها خطر برای امت است.
نتیجه آنکه این راهپیمایی و حرکت دسته جمعی ۲۲ بهمن آنهم در شرایط خاص کنونی که هم باعث عصبانیت و هم ناامیدی کفار می شود برای آن، پاداش عمل صالح ثبت می ‏شود. آری، راهپیمایی ‏هایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی کند، عمل صالح است. این راهپیمایی‏ ها (به خصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطی و ماهواره ‏ها منعکس می ‏شود) اگر برای اهداف‏ مقدسی صورت گیرد، نوعی حضور در صحنه، عبادت دسته جمعی و امر به معروف و نهی از منکر عملی و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.بنابراین مؤمنان و مسلمانان باید با این نیت بیرون آیند که اجر و پاداش هم دارد. پی نوشت: 1. ابراهیم؛5 2. حج؛ 32 3. توبه؛ 120 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀@javadheidari110
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
💠 پرسش: آیا دوستی اهل البیت مانع دوستی خداوند نمی شود؟ ✍️پاسخ: اجازه دهید پاسخ شما را با اشاره به آیاتی از قرآن ارائه دهیم. خداوند در قرآن می فرماید: قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي؛(1) بگو: «اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد.» در این آیه تبعیت از پیامبر، نشانه محبت به خداوند معرفی شده است.یعنی اگر خداوند را دوست دارید از پیامبرش تبعیت کنید. حالا اگر در قرآن به دنبال مصادیق تبعیت بگردیم به این آیه برخورد می کنیم: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى؛(2) بگو: «به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما نمى‌خواهم مگر دوستى درباره اهل بيتم.» در این آیه خداوند، دوستی و محبت اهل البیت را به نوعی پاداش و مزد رسالت پیامبر می داند.در واقع پیامبر در برابرتحمل تمام سختی های رسالت و مشکلاتی که در جهت هدایت خلق متحمل شدند اجر و مزد و پاداش نمی خواهند و تنها چیزی که طلب می کنند محبت اهل البیت علیهم السلام است. در آیه دیگری از قرآن چنین میخوانیم: قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْر إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلاً؛(3) بگو: «بر اين [رسالت] اجرى از شما نمى‌خواهم، جز اين‌كه هركس بخواهد راهى به سوى پروردگارش [در پيش] گيرد.» با مقایسه این آیات با یکدیگر به این نتیجه می رسیم که در پیش گرفتن راهی به سوی خداوند، تنها از طریق مودت اهل البیت امکان پذیر است، در واقع راه خدا و سَبیل رب و قرار گرفتن در مسیر الهی، از مسیر تمسک به اهل البیت می گذرد و مودت اهل البیت نیز نوعی تبعیت از پیامبر است و تبعیت از پیامبر هم محبت به خداوند را نتیجه می دهد. بنابراین محبت به اهل البیت مرتبه پایین تر محبت به خداست. چون خداوند را دوست داریم، اهل البیت علیهم السلام را نیز دوست داریم.به این دلیل که آن ذوات نورانی با بندگی خود به بالاترین مراتب عبودیت رسیده اند و همین امر منجر شده که محبت به آنها شعاعی از محبت به خداوند باشد. پی نوشت ها: 1. آل عمران (3)، 31. 2. شورى (42)، 23. 3. فرقان (25)، 57. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿