eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
615 دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 در اصلاحیه جدید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی 🟥شرایط ثبت درخواست داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅تکمیل اطلاعات درخواست شده در سامانه ✅رعایت شرایط سنی حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام ✅داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن ✅داشتن گواهی پذیرش استعفا برای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (مدیران و مسئولان ) ✅نداشتن کشور دیگر ✅نداشتن در کشور دیگر 📣پ.ن.: نکات مهم در اصلاحیه جدید قانون انتخابات این است که اولا داوطلبان نمایندگی حتما باید در ، اطلاعات درخواست شده را تکمیل کند. تا زمان لازم و متناسب برای بررسی هیات های اجرایی و نظارتی وجود داشته باشد. عدم تکمیل اطلاعات درخواست شده در ، از آنجا که مانع بررسی و شناخت کافی داوطلب است مانع ثبت نام در انتخابات است. ثانیاً افراد دارای و در کشور بیگانه که الان متأسفانه در مجلس هستند دیگر امکان ثبت نام ندارند. ثالثا مسئولان و مدیران موضوع ماده ۲۹ حتماً باید و عدم اشتغال در مسئولیت خود را در سامانه ثبت درخواست بارگزاری کنند نه صرفا برگه استعفا. 📌داوطلب نباید پس از استعفا، همچنان در منصب خود اشتغال داشته باشد. به معنای عدم استعفا قلمداد شده و موجب رد صلاحیت داوطلب خواهد شد.
هدایت شده از محمدرضا باقرزاده
https://virasty.com/Bagherzadeh/1690703543935219343 رفاعه نباشیم رفاعه در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود. پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست‌ یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام می‌دانست. و در نهایت به صف شمر پیوست با این توجیه که او شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد و حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود، از لج مختار! و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!! ✅ کانال «بنام رَبّ» https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
هدایت شده از تاملات حقوقی
📣 را در رادیوی معارف همین بشنوید 📣مناظره و تحلیل روشنگرانه ،منطقی، محكم، مستدل و حقوقی دو تن از اساتید حقوق عمومی درباره ابعاد عفاف و حجاب را بشنوید.
« در جامعه‌ی اسلامی اجازه داده نمیشود و نباید داده بشود که در ، کسانی به مردم اهانت کنند و آن را نمایند. چه مرکزی باید جلوی اینها را بگیرد؟ نیروی انتظامی » https://khl.ink/f/2561
🌷نهضت حسینی ادامه دارد ماهیت خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد فرمایش اباعبدالله الحسین علیه السلام بود. ✍دکتر داود مهدوی زادگان امام حسین علیه السلام در جای جای مسیر خروج نورانیش از مدینه تا کربلا حتی در روز عاشورا، هدف از قیامش را برای عام و خاص توضیح داد تا کسی نتواند قیام خونین آن حضرت را تحریف و تصرف کند. امام در قسمتی از وصیتنامه اش به برادر خود محمد بن حنفیه چنین می فرماید: " وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی‏ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ "؛ و همانا من براى سرکشى و خود پسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نکردم]. و به تحقیق که من برای اصلاح و درست کردن [کارها] در میان امت جدم قیام کردم و می خواهم به نیکی سفارش و از بدی نهی کنم و مطابق سیره جدم رسول خدا و پدرم على بن ابى طالب علیهم السّلام رفتار می نمایم. ( بحارالأنوار، علامه مجلسی ج۴۴ ص ۳۲۹ ؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۸۹ ) این فرمایش امام حسین علیه السلام از آن زمان تا کنون الهام بخش خدا جویان زیادی بوده است. بی تردید یکی از آن خدا جویان مرحوم امام خمینی ره است. امام راحل با تأسی به نهضت عاشورا قیام کرد و به پشتوانه مردم دیندار و اخلاق مدار ایران توانست حکومت اسلامی را جایگزین حاکمیت طاغوت کند... ⭕️متن کامل در زیر https://www.farsnews.ir/news/14020508000238/
. رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان: ۱- برخورد با یک مجتمع اقامتی گیلان به خاطر هنجار شکنی. ۲- تعطیلی یک رستوران به علت هنجار شکنی در تبلیغات فضای مجازی و دستگیری متصدی ۴۲ ساله آن. پلیس نظارت بر اماکن عمومی .
⭕️ سیاستگذاری های نادرست، مانعی بزرگ در برابر توسعه فناوری و حل مشکلات کشور توسط دانشگاه ها!! 🔄 برای بررسی بهتر و ریشه یابی این مشکل، لازم است مرز علوم و مهندسی را به درستی بشناسیم تا معین کنیم کدامیک وظیفه تولید علم و کدامیک وظیفه تبدیل علم را بر عهده دارند؟ 🔹به منظور پاسخ به این سوال ابتدا باید به این سوال کلیدی پاسخ دهیم که تفاوت بین دانشمند و مهندس چیست؟ آلبرت اینشتین این تفاوت را این گونه شرح می دهد: "دانشمندان آن چه را که قبلا وجود دارد بررسی می کنند و مهندسان چیزی را خلق می کنند که هرگز وجود نداشته است". به عبارتی دیگر، دانشمندان به دنبال کشف "آنچه که در طبیعت وجود دارد" می باشند و مهندسان به دنبال طراحی، ساخت و تولید " آن چه که باید باشد" هستند. یعنی مهندسان تلاش می کنند که با تبدیل علم به طراحی، ساخت، محصول و فناوری، مشکلات جامعه و به ویژه صنایع را حل نمایند. معمولا دستاورد برجسته "علم" کشف است و دستاورد برجسته "مهندسی" اختراع، فناوری یا تولید محصول می باشد. فعالیت های مهندسی در طول فعالیت های علم قرار دارند؛ تا علم در قالب کشف به اختراع و نهایتا به فناوری و محصول تبدیل شود و به اشتغالزایی، صادرات و شکوفایی اقتصادی بیانجامند. به بیانی دیگر، تولید علم توسط رشته های طبقه علوم انجام می شود و تبدیل علم توسط رشته های طبقه مهندسی صورت می گیرد. ⛔️ تمرکز یک دانشمند بر انجام آزمایش ها و محاسبات نظری با هدف توسعه تئوری ها و دستیابی به نظریه ها از طریق روش علمی (Scientific method) است. در روش علمی دانشمند فعالیت پژوهشی خود را از مشاهده آغاز می نماید و با فرضیه پردازی و انجام آزمون ها نظریات خود را ارائه می دهد و برای بهره گیری از نظرات اصلاحی سایر پژوهشگران در سطح دنیا نتایج به صورت مقالات به چاپ می رسند. اما مهندسان عمدتا وظیفه استفاده از علم تولید شده توسط رشته های طبقه علوم را با تمرکز بر نیازها و مشکلات جامعه و صنایع در جهت کاربرد در جهان واقعی دارند؛ بنابراین، اطلاق عنوان دانشمند بر مهندس غیر منطقی و غیر قابل قبول است. ❌ اخیرا برخی مسوولان وزارت علوم اظهار کرده اند که وظیفه اصلی وزارت علوم تربیت دانشمند است. این نگاه به کارکرد دانشگاه نادرست است و به تحریف رسالت نهاد علم به ویژه رسالت علوم کاربردی و رشته های فنی و مهندسی می انجامد. زیرا مرز علم و مهندسی کاملا مشخص است؛ مهندسی زیر مجموعه علوم نیست و مهندس یک دانشمند نیست بلکه یک فناور است و جایگاه فناور بسیار والا و برجسته است. ⁉️ با این تفاصیل و با وجود این تفاوت آشکار بین علم و مهندسی، حجم زیاد تولید علم (مقالات) فاقد کاربرد توسط مهندسان در دانشگاه های کشور بر چه مبنایی و چگونه قابل توجیه است؟ اگر نظام آموزش عالی کشور دانشمند را برای تولید علم و مهندس را برای تبدیل علم به فناوری تربیت می کند؛ چرا نهاد علم کشور به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سیاستگذاری های غیر منطقی و ناصحیح در زمینه علم و فناوری عملا متولیان اصلی فناوری در دانشگاه ها (رشته های فنی و مهندسی) را به سمت تولید پژوهش های غیر فناورانه منتج به مقاله (تولید علم) جهت دهی می کند؟ 🔀 باید پذیرفت که تولید علم وظیفه اصلی رشته های مهندسی نیست و تبدیل علم به محصول یا فناوری رسالت و وظیفه اصلی رشته های مهندسی می باشد. این قبیل آدرس دهی ها و جهت دهی های نامعقول به فعالیت های علمی و فناوری در دانشگاه ها و تاکید بر اینکه رشته های کاربردی و مهندسی نیز همانند علوم پایه وظیفه تولید علم را دارند موجب سردرگمی و همپوشانی پژوهشی رشته های مختلف شده است و خواهد شد و با تداوم این سیاست گذاری ها و ریل گذاری ها عملا رشته های مهندسی و کاربردی از اهداف اصلی خود منحرف خواهند شد و به موازی کاری با دانشکده های علوم پایه یا رشته های دارای ماهیت غیر کاربردی می پردازند. ✅ لذا ضرورت دارد متولیان نهاد علم کشور به فوریت با بازنگری سیاست ها این مشکلات را برطرف نمایند. اما در صورتی که بر تداوم سیاست های خود اصرار دارند پیشنهاد می شود که در اسرع وقت نام دانشکده های فنی و مهندسی را به دانشکده های علوم (۲) تغییر دهند تا حداقل عنوان دانشکده ها و محتوای پژوهش های آن متفاوت نباشد. 👈 پینوشت: مشابه این مشکل در دیگر رشته های کاربردی مثل مدیریت نیز وجود دارد که به عاملی برای متراکم شدن مسائل و ناکارآمدیها در نظام حکمرانی کشور و در نتیجه بروز بحرانهای مختلف و نارضایتی مردم تبدیل شده است. همانطور که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فرمودند «تا دانشگاه ما اصلاح نشود؛ مملکت اصلاح نمی شود» بنابراین تا سیاستگذاریها در نهاد علم کشور اصلاح نشود؛ امیدی به ایجاد اصلاحات بنیادین در دیگر بخشهای کشور نمی رود. 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
💐در زلال اندیشه امام خمینی ره 📌اشتباه سپردن و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به محمدی نداشته‌اند «من به عزیز هشدار می‌دهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربه تلخ روی کارآمدن و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‌اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بیمورد و ساده اندیشیها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و نظام شود من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به محمدی نداشته‌اند، بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی امریکای جهانخوار قناعت نمی‌کنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند.امروز هیچ تأسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب فراوان‌ خود را به گروهها و می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 شیعگی یعنی قیام کربلا... امر به معروف، است شیعه ی بی امر و بی نهی، ابتر است گفت مولا: کل ارض کربلا شیعه یعنی غربت و رنج و بلا ✅ محمدرضا آقاسی، شیعه‌نامه کاشان - عاشورای ۱۳۷۴ ✳️شريف‌ترين فريضه‌ها كدام است؟ «انَّ الْامْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْي عَنِ الْمُنْكَرِ فَريضَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ» [امر به معروف و نهى از منكر] فريضه بزرگى است كه ساير فرايض به وسيله آن بپا مى‌شود.