eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
542 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسبیل؛ نکات اخلاقی از علما ☘ 🔷حضرت امام خمینی رضوان الله علیه 🔸چاره ای نداریم که راه بیفتیم. هر روز تعویق بیندازید، مشکل‌تر می‌شود. نگذارید برای ایام پیری! 📌روزهای ماه مبارک رمضان ساعت :17 🗓سه شنبه اول ماه مبارک رمضان ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
مشروطه بخش اول.mp3
11.61M
🌀 بخش اول پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد ♨️ آنچه امروز اول ماه رمضان خواهید شنید: 🔹 اهمیت دانستن مشروطه 🔹 قرارداد رژی (تالبوت) 🔹 نقش شیخ فضل‌الله در شناساندن میرزای شیرازی و نظرات او 🔹 سیدعلی اکبر فال اسیری علیه انگلیس شمشیر کشید! 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌پادکست هر روز ساعت ۲۰:۳۰ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
💠 دوگانه کاذب شریعت و معیشت !!! 🔹برخی بی بند و بارها و مکشفه ها و یا افرادی که نسبت به رعایت مسائل دینی حساسیت و دغدغه ندارند، دوگانه حجاب و اقتصاد یا و اختلاس و مانند آن را مطرح می کنند تا جمهوری اسلامی در مقوله حجاب و عفاف عقب نشینی کند. 🔹برخی افراد که اتفاقاً ادعای انقلابی گری دارند هم در این دوگانگی کاذب غرق می شوند و معیشت و اقتصاد و اختلاس را برجسته می کنند و به نوعی به حجاب و عفاف لگد می زنند! 🔹امام خمینی (ره) به دلیل حساسیت و تقید دینی و همچنین روح بلند و بصیرتی که داشت از همان ابتدای انقلاب_ با وجود برخی پیشنهادها و همچنین فشارهای بعضی خواص و عوام _ در دام دوگانگی کاذب شریعت و معیشت نیفتاد و حجاب و عفاف و اجرای شریعت را معلق بر اقتصاد و اختلاس و معیشت نکرد! هر کدام را در جای خودش دید. 👈 در همان سال های دهه ۶۰ هم نتیجه گرفت؛ نتیجه آن، حاکم شدن معنویت بر کشور و دور شدن فضای جامعه از برخی فسق و فجور ها و بی بند و باری های زمان شاه بود. 🔹رهبر معظم انقلاب نیز بارها تصمیم امام (ره) درباره الزام حجاب را با افتخار بیان کرده اند و نظرشان همان نظر امام (ره) است. منتها برخی خواص و مسئولین هنوز دچار ساده اندیشی هستند! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴در ستایش اتفاقی که محفل در ورزشگاه آزادی رقم زد ▪️امیل دورکیم، پدر جامعه‌شناسی مناسک را ستایش می‌کند و آن را محل تولد جامعه انسانی می‌داند. دورکیم در مهم‌ترین اثرش درباره دین با استناد به داده‌های تجربی توضیح می‌دهد که مناسک به بازسازی و قوام اخلاقی افراد کمک می‌کند. ▪️دورکیم برای مناسک چهار کارکرد بیان می‌کند: ۱.انضباط بخش: انسان‌ها در مناسک از طریق تحمیل انضباط و خویشتنداری برای زندگی اجتماعی آماده می‌شوند. ۲.انسجام بخش: مناسک با گرد هم آوردن مردم، پیوندهای مشترک را ایجاد و تقویت می‌کند. ۳.حیات بخش: مناسک، میراث جمعی را احیاء و ابقاء می‌کند و ارزش‌های پایدار را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند. ۴.شادی بخش: دین در شکل جمعی آن با برانگیختن احساس اطمینان و تنها نبودن به انسان در مواجهه با فقدان‌ها و ناکامی‌ها مانند تجربه مرگ کمک می‌کند. ▪️واقعیت آن است که غرب‌زده‌های کم فهم و جامعه‌ستیز، علیه مناسک می‌گویند: «مناسک همان فرم از محتوا و معنا تهی شده است». معتقدند دین نباید حیات و بروز اجتماعی داشته باشد اما اگر دین در جامعه نباشد، جامعه جسمی مرده خواهد شد. 👤دکتر علیمردانی 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| مهم‌ترین کاری که باید در شب‌های قدر انجام بدیم! نقش انسان در تقدیرات شب قدر https://eitaa.com/moweudcultural
📣 آمادگی ورود به شبهای قدر ♦️ رهبرمعظم انقلاب: در ماه رمضان دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیلَةُالقَدرِ خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ. تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرّوحُ. فِیها بِإذنِ رَبِّهِم مِن کُلِّ أمرٍ» شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. ⭐️ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
*✅چرا برکت از زندگی می رود ؟* ✍استاد فاطمی نیا: مشاجره ها و نزاع ها، نور باطن را خاموش میکند. بسیاری از بی حالی ها و عدم نشاط ها به جهت مشاجرات است. کم منزلی داریم که درآن پرخاش و تندی نباشد! روزی چندتا پرخاش باشد، برکات را از منزل میبرد. حتی اگر حق هم با تو بود ، در امور جزیی وشخصی مشاجره نکن ، چون کدورت می آورد.مرحوم علامه جعفری از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان میکردم حق با من است ،داشتم با همسرم مشاجره میکردم؛ ناگهان صورت باطنی غضبم را نشانم دادند ! بسیار کریه وزشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت : کثیف! ساکت شو! همین که متنبه شدم فورا "دست همسرم را بوسیدم و عذرخواهی" کردم. 🌿 @Arefaneh
🔲بگیر ای مرگ عالم را در آغوش ✍حاج غلامرضا سازگار بگیر ای مرگ عالم را در آغوش که از فرق علی خون میزند جوش متاب ای مه متاب ای مه که امشب چراغ عمر مولا گشته خاموش به جز سجّاده و محراب خونین به هر جا بنگرم باشد سیه پوش در و دیوار مسجد را مشوئید مبادا تا شود این خون فراموش چه سان باور کنم مرگ علی را گمانم باز مولا رفته از هوش سزای آن همه خوبی همین بود که خون در سجده ریزد از سر و روش کجا رفت آن که رنج عالمی را چو قوت مستمندان برد بر دوش صدای واعلیا واعلیا رسد امشب زهر ویرانه بر گوش چو اطفال یتیم کوفه (میثم) گرفته زانوی ماتم در آغوش التماس دعا🙏
❇️ فرق پاک ساقی کوثر شکست. ضربت خوردن حضرت علی علیه‌السلام ✍محمد هدایتی احترام مسجد و منبر شکست آن دمی که مرتضی را سر شکست کشتی دین در دل بحر فتن در تلاطم ، گوئیا لنگر شکست   چون شنیدم ناله روح الامین در خیالم شد کز او شهپر شکست گفت والله در دل محراب عشق فرق میر مومنین حیدر شکست   از جفای تیغ کین در صبح دم فرق پاک ساقی کوثر شکست سر ز سجده بر گرفت آن نازنین لفظ الله گفت و لیک اکبر شکست خون سر پاشید در محراب عشق حرمت محراب پیغمبر شکست وا عجب شق القمر آمد پدید؟ یا که حیدر را سر انور شکست صبح صادق شاهد این فاجعه فرق شاه لا فتی، کافر شکست منهدم شد والله ارکان هدی عروه"الوثقی گسست اختر شکست هاله خون روی حیدر را گرفت مصطفی را حامی و یاور شکست از خطا زد ابن ملجم ضربتی از علی سر، حرمت داور شکست فزت رب الکعبه جاری بر زبان تا سر آن مرشد و سرور شکست کنز خلقت چون علی گوهر نداشت دست ظلمت از خطا گوهر شکست فاتح خیبر به خون غلطان شدی از احبا قلب پر آذر شکست ای صبا رو در بقیع و عرضه دار آنکه را پهلو به پشت در شکست خیز یا زهرا به سوی کوفه آی خود نگر که چون سر همسر شکست دلبر عالم ز پا افتاده است زین تعدی شیعه گشتی ورشکست خواند بنشسته نماز صبح خویش طاقت و قدرت از آن پیکر شکست ای (هدایت ) زین محن خون گریه کن فرق میر و رهبر اطهر شکست
🖌 خصومت مثلث طاغوت با حکمرانی علوی جامعه ایمانی همواره مبتلا به سه آفت خانمان سوز سیاسی و اجتماعی است: ( ۱ ) تنزّه طلبان خشک مقدس، ( ۲ ) پیمان شکنان بد عهد، ( ۳ ) قدرت طلبان ستم گر است. این سه جریان شوم مادامی‌که خطری تهدیدشان نکند با آسودگی خاطر سرگرم خشکاندن ریشه های دینی جامعه ایمانی هستند. اما وقتی احساس خطر کنند فرعون وار برآشفته شده کمر به تهدیدات احتمالی و بالفعل می بندند و در این راه، مثلث شوم طاغوت را پدید می آورند. ظهور مردان خداجوی طاغوت ستیز و شکل گیری نهضت و انقلاب دینی و بالاخره برآمدن حکمرانی ناب دینی مهم ترین تهدیدات برای این سه جریان مفسد است. هیچ متحجر عافیت طلب و پیمان شکن و اقتدارگرا یافت نمی شود که با این سه پدیده متعالی کنار آمده باشند. چنانکه در چهره نفاق با رسول خدا صلی الله علیه و آله کنار نیامدند و آشکارا با امام علی علیه السلام مخالفت کردند و درگیر شدند. این سه جریان فاسد در مدت ۲۵ سال کناره گیری و صبوری امام علی علیه السلام دست به فتنه گری و اغتشاش و افتراق جامعه نوپای اسلامی نزدند. اما به مجرد برآمدن حکمرانی علوی برآشفته شده هر یک بنا به ادبیات و گفتمان خاص خود برابر آن حضرت صف آرایی کردند و حکومت آن حضرت را با چالش های جدی روبرو ساختند. امام علی علیه السلام در خطبه معروف شقشقیه ( خ ۳ نهج‌البلاغه ) می فرماید به مجرد آن که زمام اداره جامعه اسلامی را به دست گرفتم سه جریان مفسد مارقین و ناکثین و قاسطین سر برآوردند و دست به کار ستیزه جویی و تضعیف حکومت اسلامی شدند. هر یک از دشمنان حکمرانی علوی خواسته نا مشروعی را مطالبه کردند؛ یک جریان ( طلحه و زبیر ) سهمی از قدرت، جریان دیگر ( معاویه ) تمام قدرت را می طلبید و جریان سوم ( خوارج ) با اساس حکمرانی مخالف بود: فَلَمَّا نَهَضْتُ بِالْأَمْرِ نَكَثَتْ طَائِفَةٌ وَ مَرَقَتْ أُخْرَى وَ قَسَطَ آخَرُونَ؛ اما همين كه به امر حکومت اقدام نمودم گروهى پيمان شكستند، و عده اى از مدار دين بيرون رفتند، و جمعى ديگر سر به راه طغيان نهادند. امام علیه السلام در بطلان هر سه جریان چنین استدلال می آورد که اینان دعوی ایمان به الله و آخرت را دارند ولی گویی این سخن خدا را نشنیده اند که اهل تقوی و آخرت در روی زمین برتری جو نیستند و مفسده به پا نمی کنند: " كَأَنَّهُمْ لَمْ يَسْمَعُوا اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ : تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ ". ولی چنین نیست که این سخن خدا را نشنیده باشند بلکه آن را حفظ کرده اند؛ لکن دنیا در چشم شان از آخرت زیباتر آمده است و زیورهای دنیوی آنها را شیفته خود ساخته است:  " بَلَى وَ اللَّهِ لَقَدْ سَمِعُوهَا وَ وَعَوْهَا. وَ لَكِنَّهُمْ حَلِيَتِ الدُّنْيَا فِي أَعْيُنِهِمْ وَ رَاقَهُمْ زِبْرِجُهَا ". این طبیعی است که هر گاه حکمرانی علوی حسب تقدیر الهی برپا شود، این سه طایفه مفسده جو نیز مثلث شوم طاغوت را برپا می کنند و دست به کار براندازی از درون و برون نظام اسلامی می شوند. و البته بد عاقبت ترین این سه طایفه همانا جماعت خوارجی مسلکان هستند که نه دنیا را دارند و نه آخرت. بنابر این اگر در حکمرانی دینی وجود این سه جریان مفسد دنیا طلب را شناسایی نکنیم و یا آنکه مشاهده کردیم که هر سه طایفه از آن حکومت حمایت می کنند، باید در اسلامیت و علوی بودن آن حکمرانی تردید کرد. چنانکه در جمهوری اسلامی آشکارا شاهد شکل گیری و ستیز مثلث طاغوت با آن هستیم ✍ داود مهدوی زادگان @mahdavizadegan