eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
604 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
495 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها 🖋 مهدی جمشیدی ۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداق‌های برجستۀ «جنگ روایت‌ها» است و در درون خود، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده می‌شوند و «شبکۀ پیچیده»‌ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی می‌شود؛ به‌طوری‌که مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینان‌بخش»، بازمی‌ماند و نمی‌تواند خود و ذهن خود را از این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشه‌ورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیم‎‌شدن در برابر روایت. به‌بیان‌دیگر، اگر روایت نمی‌سازیم، نباید «روایت‌زده» شویم و در چهارچوب‌ها و قفس‌هایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایت‌ها و در واقع، کج‌روایت‌هاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینه‌های شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایت‌های معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد. ۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایت‌هایی بر آن بار می‌شوند و به این ترتیب، جنگ روایت‌ها آغاز می‌گردد و بر اساس مضمون روایت‌ها، جبهه‌بندی صورت می‌گیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکل‌گیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواه‌ناخواه، فرصت‌ها و مزیّت‌هایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست می‌روند یا ضعیف و رقیق می‌شوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساخته‌وپرداخته‌کردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهن‌های خالی و آغشته‌نشده به کج‌روایت‌ها را بهتر و آسان‌تر می‌شود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهن‌هایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفته‌اند. ۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»‌ای از کنش‌های روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و می‌خواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زین‌پس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و به‌خوبی دریافته که می‌تواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناخت‌های پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمی‌کند و هدفی جز «بی‌ثبات‌سازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفان‌ها و تلاطم‌های متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشت‌ها و تفسیرها و درک‌ها تغییر یافته است. ازاین‌رو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیین‌کننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص می‌‌کند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چاره‌سازی نکرده‌ایم. ۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّه‌های تلخ، پایان می‌پذیرفت و‌ فصل تازه آغاز می‌شد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّت‌ها» رفت و «شناخت‌ها» و «معرفت‌ها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و به‌طور «ریشه‌ای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نه‌فقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنش‌های خویش را صورت‌بندی می‌کند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ می‌خواهد اثبات کند که داوری ‌ابتدایی‌اش درست بود و هیچ‌یک از «توضیح‌های نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کج‌روایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀروایت‌گر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دوگانه‌های تحلیل حجاب: ۱. شناختِ ذهنی/ محیط عینی. ۲. میل فردی/ اقتضاهای ساختاری. ۳. حریم خصوصی/ حریم عمومی. ۴. مصالح فردی/ مصالح جمعی. ۵. مصالح مادّی/ مصالح معنوی. ۶. مداخله‌ی مردمی/ مداخله‌ی حاکمیّتی. ۷. روش‌های فرهنگی/ روش‌های حقوقی. ۸. ارزش واقع‌گرا/ سلیقه‌ی دلبخواهانه. ۹. حکم خدا/ هنجار عرفی. رضوان‌الله‌تعالی‌علیه. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
گفتگوی جماران با استاد علیدوست: "ما نخبگانی داریم که امین هم هستند و خائن نیستند ولی بلد نیستند حرف بزنند؛ تا دهان او باز می‌شود هتک، جسارت و ایجاد شقاق می‌کند. ... اگر هر روز دوگانه‌ای درست شود، نمی‌توان جمع کرد." https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1568908 ،،،،،،،،،،،،،، 📌 حاشیه: 📎 در این‌دوگانه‌ها تامل کنید: ۱. خودی/ غیرخودی. ۲. انقلابی/ غیرانقلابی. ۲. جوان مومن انقلابی/ دیگران. ۳. اشرافی/ غیراشرافی. ۴. سازش/ چالش. ۵. نفوذ/ تعامل. ۶. مقاومت/ تسلیم. ۷. پیشرفت/ توسعه. ۸. درون‌گرا/ برون‌گرا. ۹.‌انقلابی/ دیپلمات. ۱۰. جهادی/ اداری. ۱۱. اسلام انقلابی/ اسلام رحمانی. ۱۲. خواص اهل حقّ/ خواص اغواگر. ۱۳. مردم‌سالاری دینی/ مردم‌سالاری غربی. ۱۴. ریزش/ رویش. ۱۵. اسلام سیاسی/ اسلام سکولار. ۱۶. سبک زندگیِ اسلامی/ سبک زندگیِ غربی. و .... این دوگانه‌ها که ساخته‌ی "رهبر انقلاب" هستند، هم از "واقعیّت" حکایت می‌کنند و هم "نافع"اند. 📎 اگر این دوگانه‌ها، ناصواب و سوگیرانه، روایت نشوند: ۱. موجب "مرزبندی" خواهند شد، نه "شکاف اجتماعی". ۲. موجب "جداسازی راه از بیراهه" خواهند شد، نه "کشمکش". ۳. موجب "روشنگری" در برابر خواص اغواگر خواهند شد، نه "گسست اجتماعی". 📎 دوگانه‌های انقلابی، "جامعه" را چندپاره و چندقطبی نمی‌کنند، بلکه مختصات فکری و موقعیّت سیاسی برخی "خواص دوپهلو" را آشکار می‌سازند تا مردم، آگاهانه انتخاب کنند. 📎 هر روز، ابتلا و امتحانی در میان است و از رهگذر این فتنه‌ها، باید "مفاهیم اسلامیِ تازه‌"ای را به صحنه‌ی "عمل" سوق داد. 📎 نه "مردم" در برابر "مردم" قرار گرفتند، و نه "مردم" در برابر "نظام". فقط یک "اقلیّت بسیار کوچک"، مقابل "مردم و نظام"، صف‌آرایی کرده‌اند. می‌خواهند با نعره‌های بلند، "فقر کمّی‌"شان را جبران کنند، اما واقعیّت، آشکار شد؛ نظام، همچنان "بدنه‌ی اجتماعیِ حداکثری و غالب" دارد. فتنه از "همراه‌کردن مردم" با خود، ناکام ماند... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
آمریکا داره روزی ۲۰۰,۳۰۰ تا کشته میده توروخدا چهارتا واکسن برا این بدبختا بفرستید 😂 @Afsaran_ir
💐 در زلال اندیشه امام خامنه ای: ✅هر کس در و در راه خدا بردارد، با ارزش است و خدای متعال، یک ذرّه به سنگینی یک ذرّه هم اجر کسی را نادیده نمی‌انگارد. ✅گاهی باز می‌شود، پنجره‌ی آسمانها بلکه پنجره‌ی بهشت - گشوده می‌شود و یک به داخل فضای زندگی مادّی ما مردم می‌وزد. این، همیشگی نیست. این، گهگاهی است. که «نَّ لِله فِی أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاةٌ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا» به حال کسانی که در معرض وزش الهی و بهشتی، در این لحظات کمیاب قرار می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند. 🎋+++++🇮🇷+++++🎋 ✳️پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم : "براستی كه در ايّام زندگیتان نسیم هایی از پروردگارتان می باشد آگاه باشید كه خويشتن را در مسير و معرض آن قرار دهيد. 📚بحارالانوار،علامه مجلسی : ج ۶۸ ، ص ۲۲۱ 💐🇮🇷🎋💐
🔴تمدن و احساس مسئولیت مردم ایران نسبت به حوادث پیرامونی بی نظیر است. این از آثار اسلام و انقلاب اسلامی است. 🎋رحمت خدا بر امام راحل که ملت ما را از یک ملت تماشاچی به یک ملت حاضر در صحنه و مسئول مبدل ساخت. ❇️شادی روح شهدا و امام شهدا دسته گلی از فاتحه و الصلوات💐
15.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدیث بسیار عالی از زبان مقام معظم رهبری درمورد نحوه خرج کردن درآمد. 🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی 🔶🔹 @shabakeafsaran
HIQ_Volume 16_Issue شماره 3 - پاییز 94 - مسلسل 63_Pages 7-33.pdf
704.4K
❇️بررسی جامعه شناختی فرایندِ تغییراتِ ارزشیِ جامعه اسلامی در عصر معاویه ✍شمس الله مریجی دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔴چکیده جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم شاهد تغییرات اجتماعی گسترده‌ ای به ویژه در زمینة ارزشها بود که در عصر معاویه (41 ـ 60 ق.) به نقطه اوج خود رسید. این رویداد را از منظرهای مختلفی می‌توان مورد بررسی قرار داد. نوشتار حاضر کوشیده است از منظر جامعه‌شناختی و مستند به داده های تاریخی که با روش اسنادی ـ کتابخانه ای گردآوری شده است به بررسی این موضوع بپردازد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که معاویه به عنوان نخستین حاکم اموی با بهره گیری از توده مردم از یک سو و استفاده از از دیگر سو توانست ابتدا قداست ارزشهای الهی را خدشه دار نماید و سپس از طریق باورهای ابداعی فرقه هایی مانند مرجئه و جبریّه، ارزشهای جاهلی و نژادپرستانه پیش از اسلام را زنده و مسیر حاکمیت دوباره آنها را هموار سازد. مقاله با حفظ نگاه تاریخی و رویکرد جامعه شناختی خود با این جمع بندی به پایان می رسد که حادثة جانسوز سال 61 ق. مهمترین این بود.
CSA_Volume 4_Issue 6_Pages 61-77.pdf
4.6M
❇️راهبردهای برای یاران حضرت علی علیه السلام ✍علی اکبر عباسی  استادیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان 🔴چکیده پس از به خلافت رسیدن امام علی علیه‌السلام معاویه تلاش کرد تا از راه‌های گوناگون خلافت آن حضرت را تضعیف کند. او با طرح خونخواهی از عثمان تلاش کرد تا مشروعیت خلافت امام را به چالش بکشد. همچنین تلاش کرد تا نزدیکان امام علی و بزرگان قبایل عرب را به سوی خود کند. سیاست معاویه برای یاران علی علیه‌السلام، بزرگان و اشراف در دوران خلافت علی علیه‌السلام و حتی پس از آن ادامه داشت. مسئله اصلی مقاله بررسی و تحلیل شیوه‌های معاویه برای جذب یاران خاص و اطرافیان امام علی علیه‌السلام است. در این بررسی با استناد به منابع متقدم و با روش توصیفی- تحلیلی نشان داده شد که معاویه بر اساس ویژگی‌های هر فرد و همچنین شرایط او در سپاه علی علیه‌السلام و میزان پیروانش، از مذاکره مستقیم، فرستادن سفرای ویژه، پیشنهاد مناصب حکومتی، حفظ موقعیت اشرافی برخی خواص که از عدالت علی علیه‌السلام بودند به جذب آنها اقدام می‌کرد. و در مواردی که موفق به افراد نمی‌شد آنها را می‌کرد.
🔔 💐حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه: 🔴 فتنه های آخر الزمان است اما  اصلا از این فتنه‌ها ترسید چراکه و عبور از این فتنه‌ها همین است، ❇️یکی از خاصیت ها و که اهل بیت علیهم‌السلام هم تاکید داشتند این است که نترسید، حتی استقبال کنید نه این که دعا کنید فتنه و بلا بیاید اما . وی به فتنه ها اشاره کرد و گفت: یکی این که جریان نفاق و اشخاص ناصالح و ناسالم در این فتنه ها رو می آیند،  جریان ناصالح بیرون ریخته می‌شوند. ✅در زمان امام زمان(عج) سه جریان ایمان، کفر و نفاق نیست داریم یا ایمان است یا کفر. یعنی نفاق باید برچیده شود و به سمت کفر برود. قرار نیست (عج) بیاید و مانند ۱۱ امام قبل کسانی در اطراف ایشان باشند که داشته باشند، کسانی دور امام را بگیرند که باشند، این افراد باید در این فتنه ها از بین بروند. 🔔 در زمان خودمان و در ۸۸ چقدر از کسانی که حتی تا بالاترین مقام کشور رفته بودند از ریاست جمهوری تا نخست وزیری زمان امام (ره)، رئیس مجلس و...این ها زمان انقلاب بودند اما در آن فتنه در آمدند. 📌 ما در فتنه ها . این ضعف ها می تواند به طور طبیعی ما را زمین گیر کند و باعث شود مردم را از دست دهیم. این فتنه ها باعث می شود معلوم شود.
🔴مستند نبویون 🔔پنج شنبه ساعت 17:30 🎋شبکه 3 سیما
📝🖍📖یادداشت کوتاه :عبدالکریم سروش اخیرا به مراجع تقلید با تعابیر نامناسب نامه نوشته است. روشنفکرانی چون سروش می گویند ما رئالیست انتقادی هستیم! اگر حالات رئالیست های انتقادی را به روانپزشکان بگوییم میگویند ما دارو تجویز می کنیم ولی چون درجه شکاکیت این افراد خیلی بالاست بهتراست در بیمارستان اعصاب و روان تحت نظر باشند. شما که در توحید و وحی و دین شک دارید چطور به شرایط اجتماعی ایران یقین می کنید؟! به وحی و نبوت که میرسد میگویید همه چیز نسبی و مشکوک است ولی در میدان طراحی علیه انقلاب و برای سکولاریزم خوب اهل یقین هستید! طبق مبانی خودتان در قبض و بسط تئوریک شریعت نمی توانید در مورد حوادث و حکومت جمهوری اسلامی نظر بدهید. چون هر خبری که از ایران می خوانید طبق مبنای گادامری خودتان به عنوان یک متن، یک معنا نداشته و چون الفاظ گرسنه معانی اند نه آبستن آنها متن صامت است وهر جمله هزاران معنا دارد. شما بهتر است خاموش باشید چون هر حرفی که به زبان جاری می سازید پایه های فکری تان را می لرزاند. ✍محمد رضا 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
توابين، شک کردند شاید هم ترسیدند و از کربلا جا ماندند. توبه کردند، سپس شدند توابین اما ،توابین کربلایی نشدند. به ولی امر زمانت شک کنی از کربلا جا مانده ای. یکی گفت: هنوز با این گرانی ها پای آرمان های انقلاب و رهبرت هستی؟ گفتم : در مکتب امام حسین (ع) ممکن است، زمانی حتى آب هم برای نوشیدن نداشته باشیم درکربلای این عصر لبیک یا خامنه ای، لبیک یاحسین است 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
✨﷽✨ 👤 زنده یاد مرحوم کافی نقل می کرد که: 🔹 شبی خواب بودم که نیمه های شب صدای در خانه ام بلند شد از پنجره طبقه دوم از مردی که آمده بود به در خانه ام پرسیدم که چه می خواهد؛ گفت که فردا چکی دارد و آبرویش در خطر است.  می خواست کمکش کنم. 🔹️لباس مناسب پوشیدم و به سمت در خانه رفتم، در حین پایین آمدن از پله ها فقط در ذهن خودم گفتم: با خودت چکار کردی حاج احمد؟ نه آسایش داری و نه خواب و خوراک؛ همین. 🔹رفتم با روی خوش با آن مرد حرف زدم و کارش را هم راه انداختم و آمدم خوابیدم. همان شب حضرت حجه بن الحسن (عج) را خواب دیدم... 🌼فرمود: شیخ احمد حالا دیگر غر میزنی؛ اگر ناراحتی حواله کنیم مردم بروند سراغ شخص دیگری؟ 🔹آنجا بود که فهمیدم که راه انداختن کار مردم و کار خیر، لطف و محبت و عنایتی است که خداوند و حضرت حجت (عج) به من دارند... 🔹وقتی در دعاهایت از خدا توفیق کار خیر خواسته باشی، وقتی از حجت زمان طلب کرده باشی که حوائجش بدست تو برآورده و برطرف گردد و این را خالصانه و از روی صفای باطن خواسته باشی؛ خدا هم توفیق عمل می دهد، هرجا که باشی گره ای باز میکنی؛ ولو به جواب دادن سوال رهگذری.. 🇮🇷کانال اساتید انقلابی 🍒 @asatid_enghelabi
🔵 روز ظهور، روز پایان بردگی مردم 🌕 پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: 🔹 خداوند به وسیلهٔ او (مهدی عجل الله فرجه) دروغ را (از دلهای مردم و از متن جوامع) بزداید و سختیهای روزگار را برطرف گرداند؛ و طوق بردگی را از گردنهای شما بیرون آورد. 🔴 مولای عزیز و دوست داشتنی من،آغاز امامتت مبارک ❤️ تا پای جان پای عهدم با شما می‌مانم 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
از مهسا آبی گرم نشد، رفتن سراغِ نیکا! امام علی علیه السلام در اوصاف منافقین فرمودند؛ «برای هر حقی، باطلی آماده دارند و برای هر واقعيتی، عاملي برای انحراف! و برای هر زنده ای، کشنده ای و برای هر دری کليدی در آستين، و برای هر تاريکی، چراغی مهيا دارند» @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴ضمن تشکر از اظهار نظر یکی از اساتید دانشگاه نظر ایشان در زیر منتشر می شود سلام و ادب همانگونه که می دانید، فتنه گران در اغتشاشات اخیر تلاش زیادی را به راه انداختند تا آتش فتنه انگیزی شان را به داخل دانشگاه ها بکشانند. چون کشاندن دانشجویان به سوی آشوب، برای آنان بسیار اهمیت داشته و دارد. بحمدالله بغیر دو سه دانشگاه که دشمنان ملت موفقیت های ناچیزی در آنها به دست آوردند، در سایر دانشگاه ها نا کام ماندند. قطعاً این ناکامی حتی در همان دو سه دانشگاه نتیجه تدبیر مدیریت و حضور بموقع و بجای اساتید و دانشجویان و کارکنان انقلابی بوده است. از این رو، گمان می کنم باید مدیریت دانشگاه ها بویژه از دانشجویان انقلابی که حضور میدانی داشتند و با دانشجو نماهای اغتشاشگر مقابله کردند، تقدیر به عمل آوردند. باید از آن دانشجوی چادری که مورد اهانت قرار گرفت دلجویی کرد. باید به دیدار خانواده دانشجویان انقلابی که مجروح شدند، رفت و آنها را مورد تفقد قرار داد. اهتمام دانشگاه برای آزادی دانشجوی بازداشتی پسندیده است‌؛ لکن باید این اهتمام نسبت به دانشجویان انقلابی دو چندان باشد تا اسباب دلگیری و سرخوردگی آنان نشود. انشالله
✍اگر نماز قضا بشه می شه جبران کرد ✔️اگر روزه قضا بشه می شه جبران کرد اگر ... ✔️ولی اگر ولایت قضا بشه، نمی شه جبران کرد ✔️یکبار در سقیفه قضا شد،حضرت زهرا(س)را شهید کردند. ✔️یکبار در صفین قضا شد،حضرت علی(ع)را شهید کردند. ✔️یکبار در کوفه قضا شد،تابوت امام حسن(ع) تیرباران شد. ✔️یکبار در کربلا قضا شد،بر پیکر امام حسین(ع) اسب تازاندند. 🚩 مواظب باشیم ولایت مان قضا نشود. 🖊"پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد." امام خمینی(ره) مهم ترین رکن اسلام ولایت است که تمام عافیت طلبان نماز خوان و ریاکاران اخلاقی با تولا و تبرای ان محک میخورند !! و معلوم میشود نمازشان چقدر واقعی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣 چرا داشتن شبکه ملی اطلاعات از نان شب برای ما واجب تر است؟! 😂 ببینید چه کشورهایی شبکه ملی دارند ‼️ 📣 مسئولین احساس گناه نمی کنند ؟ 🔰 @asserajolmonir ✌️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃 💐آغاز امامتت مبارک 💐آقای زمین و آسمونا 🌸🍃
31.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 ای صفای قلب زارم , هر چه دارم از تو دارم ..🌹 🌷 تا قیامت ای رضا جان، سر زِ خاکت برندارم ..❤ ✅امام علی بن موسی الرضا علیه السلام : شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا فَمَنْ لَمْ یَكُنْ كَذلِکَ فَلَیْسَ مِنّا. ✅شيعيان ما کسان‏ی هستند که تسليم فرمان ما بوده، از گفتار ما پیروی می کنند، و با دشمنان ما مخالف می باشندپس هر کس چنين نباشد از ما نيست. ( بحار الأنوار : ج 68، ص 167) 💠 🌷 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌷 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار