eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
584 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بگویید دیگر روضه حضرت قاسم نخوانند سال 1362 زمانی که رییس‌جمهور از ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور خارج می‌شد، متوجه سر و صدایی شد که از همان نزدیکی شنیده می‌شد. چند محافظ‌ دور کسی حلقه زده بودند و چیزهایی می‌گفتند. او فریاد می‌زد آقای رییس‌جمهور! آقای خامنه‌ای! من باید شما را ببینم ... آقای خامنه‌ای پرسید چی شده؟ کیه این بنده خدا؟ یکی از محافظان گفت: حاج آقا! یه بچه است, میگه از اردبیل اومده و با شما کار واجب داره، بچه‌ها میگن با عز و التماس خودشو رسونده تا اینجا، گفته می‌خوام با آقای خامنه‌ای حرف هم بزنم. پسرک 13 ساله با صورت پُر اَشک، از حلقه محافظان بیرون آمده و خودش را به آقا می‌رساند. آقا دستش را دراز کرده و با صدای بلند می‌گوید سلام بابا جان! خوش آمدی. حالت چطوره؟ سرتیم محافظان می‌گوید: این هم آقای خامنه‌ای! بگو دیگر حرفت را. ناگهان آقا با زبان آذری می‌پرسد: اسمت چیه پسرم؟ پسر نوجوان با شنیدن زبان مادری جان گرفته و با هیجان به ترکی می‌گوید: آقاجان من مرحمت بالازاده هستم از اردبیل، تنها اومدم تهران که شما را ببینم. آقا دست روی شانه او گذاشته و می‌گوید: ‌افتخار دادی پسرم، صفا آوردی، چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچه‌ی کجای اردبیل هستی؟ - انگوت کندی آقا جان! آقا جان! من از اردبیل آمدم تا اینجا که خواهشی از شما بکنم. + بگو پسرم. چه خواهشی؟ - آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند! + چرا پسرم؟ نوجوان دوباره بغضش می ترکد: آقا جان!حضرت قاسم 13 ساله بود که امام حسین (ع) به او اجازه داد برود میدان و بجنگد، من هم 13 ساله‌ام ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر به جنگ رفتن 13 ساله‌ها بد است، چرا این همه روضه حضرت قاسم (ع) می‌خوانند؟ + پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری؟ درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است. نوجوان هیچ نمی‌گوید، فقط هِق‌هِق گریه می‌کند. + آقای...! یک زحمتی بکش با امام جمعه تبریز تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ماست، هر کاری دارد راه بیاندازید و هرکجا خواست ببریدش. ماشین بگیرید تا برگردد. آقا خم می‌شود صورت او را می‌بوسد و می‌گوید «ما را دعا کن پسرم. درس و مدرسه را هم فراموش نکن، سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان». نوجوان 13 ساله (شهید مرحمت بالازاده) روز ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به فاصله اندکی از شهادت مرادش شهید مهدی باکری به شهادت رسید و میهمان حضرت قاسم (ع) شد ...
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه‌ای از غدیر برای عاشورا 🎙 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آزادی بدون نظم و قانون در هیچ جای جهان معنا ندارد، مکرون هم ارزشی نیست که این حرف‌ها را می‌زند! آزادی به معنای رفتارهای دلبخواهی امنیت هر جامعه‌‌ای را به خطر می‌اندازد، حتی اگر مرفه و قدرتمند باشد. 🔹 یک شلوغی چند روزه باعث شد این ریاکار اتوکشیده علیه نوجوان‌های ۱۶ ساله با زبان نظم و اقتدار حرف بزند، به کنترل خانواده و نظارت دولت توصیه می‌کند. اگر بلاهایی شبیه ایران را بر سرش آورده‌بودند آنوقت چه می‌گفت؟ ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتابی آمریکایی درباره امربه‌معروف 🔹مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف مطالعه کرد. @Farsna - Link
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 ❇️موضعگیری قاطعانه امام خامنه‌ای در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب : در مسئله پوشش، نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی. ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه هایی هستند، این کار را نمی‌کنند. ❇️ این مسئله همچنانکه در اولین هفته‌های انقلاب، بزرگوار مسئله حجاب را و بیان کردند. البته همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، نیز باید و داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای و پرهیز شود. ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ https://khl.ink/f/52384 🔴 و اجرا بایستی با معیارهای خدایی و با مقررات الهی باشد؛ یعنی با احكام اسلامی ، احكام مشخص و یا با كلیات و آنچه كه از اسلام دانسته شده و فهمیده شده است، منطبق باشد و معارض نباشد.۱۳۸۷/۰۳/۲۱ ⭕️امر به معروف و نهی از منکر است .۱۳۷۹/۰۴/۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حساب شمر را می رسیم!! تا دیگر امام حسین علیه‌السلام را شهید نکند! 📺 تیزر فرهنگی «» روایتی عجیب از در راه ماندن شمر... 🔰 تهیه شده در مرکز هنری رسانه ای نهضت و باشگاه فیلم سوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی از سینه‌زنی مردم و رهبر انقلاب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی با ذکر «رنگ سرخ علمت یا ثارالله؛ این عالم رو میگیره ان‌شاءالله...» 🖤 💻 Farsi.Khamenei.ir
🖤 عاشورا، حذف شدنی نیست ، اما تحریف شدنی هست. غم زمانه که هیچش کران نمی‌بینم دواش جز می چون ارغوان نمی‌بینم 👌 تنها روز بی مانندی، که از ابتدا تا پایان آفرینش کون و مکان و زیست بوم جغرافیای مکانی و سیاسی ابناء بشر، نظیر و مانندی برای آن نمی توان یافت،،روز عاشورا و زمین کربلا است. میرزا حسین محدّث نوری، در کتاب «مستدرک الوسائل»، از امام صادق (ع)، به نقل از: رسول خدا (ع)، چنین نقل کرده است: امام حسن (ع): هیچ روزی، مانند روز تو (روز عاشورا) نیست ای اباعبدالله! هم چنین : « إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَهٌ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ لا تَبْرُدُ أبَداً کشته شدن حسین (ع)، حرارتی در دل­های مؤمنان ایجاد کرده است که هرگز سرد نمی شود. این که چرا عاشورا و کربلا بی همتا و یکتا است، می تواتد موضوع تحقیقات دانشمندان در علوم مرتبط با عاشورا پژوهی و شناخت مکتب و فرهنگ حسینی قرار گیرد و جای آن مانند مظلومیت خود امام حسبن عليه السلام، مظلوم و غریب است. پرسش هایی را می توان در باره شناخت چرایی و چیستی فلسفه عاشورا ، مطرح کرد ؛ ۰۱ آیا به دلیل بی همتایی امام حسین ،( ع) ویاران با وفایش است؟ ۰۲ آیا به دلیل انحصار مکانی سرزمین کربلا است؟ ۰۳ آیا به دلیل انحصار در شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه و دوره عاشورا است؟ ۰۴ آیا به دلیل انحصار در فلسفه عاشورا است که انحصارا مختص به امام حسین ( ع) است؟ ۰۵. آیا به دلیل انحصار در قاتلان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش است؟ ۰۶ آیا به دلیل انحصار در ایفای نقش الگو دهی مکتب و فرهنگ عاشورا برای مبارزان و جهادگران پسا عاشورا است؟ ۰۷ آیا به دلیل کیفیت و شرایط خاص اهل البیت همراه با امام حسبن عليه السلام در روز عاشورا است؟ ۰۸ آیا به دلیل انحصار در کیفیت به شهادت رسیدن اصحاب و یاران امام حسین( ع) است؟ ۰۹ آیا به دلیل نسبت خاص امام حسین علیه السلام با جدشان پیامبر اکرم( ص ) است ؟ ۰۱۰ آیا به دلایل معرفتی ، فکری ، اعتقادی و ارزشی و سیاسی است که تنها در کسی چون امام‌حسین( ع ) یافت می شود؟ ۰۱۱ آیا به دلیل معرفت، شور و عشق مشترکی است که خداوند در قلوب مؤمنین نسبت به عاشورا و امام حسین‌ ( ع )‌ قرار داده است،؟ سهم و نقش هریک از این پرسش ها و پرسش هایی از این دست در قیام عاشورا و چیستی و فلسفه آن ، چیست؟ این پرسش ها می تواند آغازی برای عاشورا پژوهی و کربلا شناسی باشد . مطالعه ای تطبیقی برای آن چه اکنون در ایران ، در منطقه و در جهان می گدرد و بلا شک جغرافیای سیاسی آینده جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما هر چه باشد ، آن چه تاریخ نگاشته است و خاصه امروز می بینم ، تا کنون هیچ واقعه ای نتوانسته است و شواهد موجود نیز نشان می دهد نمی تواند، جای عاشورا و مکتب و فرهنگ حسینی را بگیرد. مکتب و فرهنگ حسینی، زنده ، پویا ، بدون جایگزین، بی همتا در معرفت ، در شور و شوق و عشق ، در به حرکت درآوردن مردم ، در الگو دهی و الگو گیری ، و در مبارزه با جهل و ظلم و بی‌عدالتی است. لذا این مکتب حذف شدنی نیست، اما تحریف شدنی هست، باید مراقب باشیم، با پول سفارتخانه ها و اندیشکده های آمریکایی و انگلیسی فلسفه سیاسی و معرفتی و اجتماعی و مکتبی ، مکتب و فرهنگ حسینی، تحریف نشود. گواه گویای آن تلاش هایی است که امروزه در فضای مجازی از سوی منحرفان آگاه و نا آگاه و غافل و دست های پنهان و آشکار نفوذ در عاشورای ۱۴۰۲ در ایران می بینیم، دلیل اصلی آن روشن است ، زیرا با تحریف عاشورا و فرهنگ و مکتب حسینی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ابتدا تحریف و سپس کنار گذاشته می شود. همان گونه که خود عاشورا، نتیجه و محصول تحریفی بود که ریشه های اصلی آن را باید در سقیفه جست و جو کرد. همیشه با بدل سازی و تولید بدلیجات در مکتب ، در دین ، در رهبری ، در سیاست، در فرهنگ، در اقتصاد وجامعه می توان مکتب انحرافی، دبن انحرافی، رهبر انحرافی، سیاست و فرهنگ و اجتماع و اقتصاد انحرافی را تولید و به خورد جامعه و مردم داد تا بتوان بهتر منابع زیر زمینی و رو زمینی را غارت کرد. پس یکی از مهم تربن درس عاشورا و محرم ۱۴۵۵ و ۱۴۰۲ برای ما ایرانیان، تمیز بین اسلام آمریکایی، بدل اسلام ناب محمدی، و تمیز بین رهبری خودساخته دست اتاق های فکر و رسانه های صهیونیستی و آمریکایی و انگلیسی با رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است. به هوش باشیم، طلای ناب خود را با بدل آن جابجا نکنیم. کوفیان تا زمانی که درست تشخیص دادند ، در کنار مسلم و امام خود بودند، اما زمانی که با جنگ شناختی و ترکیبی دستگاه اموی و خاصه اقدامات همه جانبه یزید، در شناخت خود نسبت به مسلم و نسبت به امام تردید گردند، جنگ پیروزمندانه خود را وا نهادند و شکست و خفت و لعنت ابدی را برای خود رقم زدند. ابوالقاسم فاتحی دهاقانی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، جمعه، ششم مرداد ۱۴۰۲ ‌و عاشورای ۱۴۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ خوانشی غلط در مورد با حجاب بی حیا  و بی حجاب با حیا 🔹‌ انتقاد حجت الاسلام طباخیان کارشناس برنامه تکیه به محتوای برنامه مهلا 🚨لشکر سایبری قدس
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣دست رد بر سینه‌ی شبکه‌های معاند با دفاع قاطع از حریم حجاب و عفاف 🔴توضیحات در خصوص حواشی اخیر پیرامون کلیپ پخش شده (لطفا نشر حداکثری بدین)
📣 مسئولان و توده‌ها، موجب ناکامی دشمن شده است ⁉️شگرد انبوه نمایی دشمن برای تغییر ذهنیت مسئولان و مردم رنگ باخته است. الحمدلله به لطف خدا توده های میلیونی ملت چون همیشه در عرصه های گوناگون پای کار انقلاب حاضرند و علیرغم سختی های ناشی از تحریم و تحریف و نفوذ دشمنان،پای کار انقلاب ایستاده اند. استراتژی آمریکا مبنی بر ایجاد شکاف ملت_ دولت بعلت احساس رسالت و تکلیف مداری ملت ولایی و حسینی در عمل کارساز نبوده و ناکام مانده است به همین دلیل،انقلاب اسلامی از حیث پایگاه اجتماعی نه تنها دچار هیچ قلت عددی نشده است بلکه با انبوه بدنه اجتماعی و شبکه گسترده پشتیبان روبروست.بقول آن طنز نویس خارج نشین، سالهاست برخی دنبال تقدیم انقلاب به آمریکا بوده اند اما توده های میلیونی ملت مسلمان، محکم از اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده پای کار انقلاب فداکاری کرده و می کنند.علت این امر، علاوه بر ویژگیهای هویتی و فرهنگی و تمدنی، به که این ملت در پیچ تاریخی جهان و زمینه سازی ظهور بر دوش خویش احساس می کنند، ارتباط دارد. به همین علت امام فرمود: ملت ایران از ملت عصر حجاز بهتر و بالاترند.و حضرت آقا بر افزایش گرایش به دین پس از انقلاب تاکید و تصریح فرمودند. البته نباید دچار غرور و توهم شد و از ضروررت و لزوم و اقناعی غافل و بی خیال بود. تاکید همیشه رهبری بر مبارزه با تهاجم و جنگ نرم در فضای واقعی و مجازی،جهاد تبیین و اهمیت درجه اول تبلیغ برای حوزه، نشانگر همین ضرورت و معطوف به حفظ عقبه پشتیبان انقلاب است. نمیتوان آرایش نیروها درجبهه دشمن و خودی را در عرصه فرهنگی سیاسی نادیده گرفت، مگر می توان تمرکز تلاش گسترده تبلیغاتی امپراتوری رسانه ای دشمن بر القای نومیدی و یاس و دلسردی مردم را ملاحظه نکرد؟ آیا دشمن قصد ندارد در استحکام پایگاه اجتماعی مردمی نظام تزلزل ایجاد کند و عقبه پشتیبان را خنثی، مردد و بی تفاوت سازد؟ با توجه به چنین شرایطی، بر نیروهای دلسوز و آگاه واجب است با بالفعل و متشکل کردن و انگیزه و جهت بخشی به ظرفیت های عظیم فکری نخبگان انقلاب که بدون استفاده و راکد هرز می رود دشمن را بشکنند، و طی یک برنامه و نقشه مشخص تشکیلاتی با و اقناعی خود در میان توده ها نگذارند این بدنه اجتماعی و شبکه گسترده وفادار و فداکار پشتیبان نظام و انقلاب دچار ناامیدی و دلسردی و بی تفاوتی شود. زیرا بی تفاوتی توده ها، سم‌مهلک انقلاب ها و نظام های متکی به مردم است برخی دنبال القای انبوه نمایی دشمن و دین گریزی جوانان هستند تا در مسئولان خطای محاسباتی و تغییر ذهنیت ایجاد کنند و مسئولان را در اعمال حاکمیت و اقتدار حکومتی دچار تردید و تزلزل کنند. برپایی و برجایی انقلابات مردمی با تقویت و تداوم پایگاه و بدنه اجتماعی میسر شده و می شود. این پایگاه و بدنه اجتماعی آماج تهاجم فرهنگی و هنری و ادبی و سیاسی دشمنان اسلام و انقلاب است. اگرچه پرچم اسلام و انقلاب به لطف خدا و همت توده‌های میلیونی ملت ولایتمدار و فداکار به رهبری فقیه ولی امر مسلمین برپا است، باید بیش از پیش برای اهتزاز این پرچم و حفظ این نظام که اوجب واجبات است تلاش و جدیت کنیم و کوتاهی نکنیم زیرا شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود 🔴برپایی تمام واجبات منوط به برپایی نظام حکومت اسلامی است که اگر نباشد تمام ارزشها و واجبات شرعی و تکالیف قرآنی و احکام اسلامی خدای ناکرده به مسلخ برده خواهد شد و قربانی می شود اینجاست که امر به معروف اهمیت خود را در حفظ و تداوم نظام و سلامت و طراوت آن آشکار می سازد. امام ره فرمود: نگذارید انقلاب بدست نااهلان بیفتد. سیاسی و مانع تسلط اشرار و نااهلان بر انقلاب است. البته در تکلیف امر به معروف توجه به که بقول شهید مطهری شیعه را از خوارج جدا می کند ضروری است: " همین بود که در امر به معروف و نهی از منکر، مُنکِر بودند... به اصطلاح تاکتیک نداشتند، منطق و حساب در کارشان نبود."(مقتضیات زمان/286) امام خامنه‌ای: امر به معروف و است. با چهار تا مقاله در فلان روزنامه، واجب امر به معروف نه از وجوب میافتد، نه ارزش تأثیرگذاریش ساقط میشود. قوام و رشد و کمال و صلاح، وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است. اینهاست که نظام را نگه میدارد... اگر صد سال هم بر چنین نظامی بگذرد، چنانچه امر به معروف باشد و شما خودتان بدانید که اگر منکری را در دیدید، او را از این منکر نهی کنید، آنگاه این نظام اسلامی، همیشه تر و تازه و و شاداب میماند https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره صادق آهنگران از حاج قاسم 🔹من شهید شدم برام سنگ تموم بذاریا... ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️سوگواری اباعبدالله در هندوستان 🔹روز عاشورا در سراسر هند تعطیل است و در پایتخت؛ و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک این کشور؛ مراسم سوگواری شهدای کربلا برپاست. 🔴اقبال لاهوری: بر زمین کربلا بارید و رفت لاله در ویرانه ها کارید و رفت تا قیامت قطع استبداد کرد موج خون او چمن ایجاد کرد بهر حق در خاک و خون غلتیده است پس بنای لااله گردیده است مدعایش سلطنت بودی اگر خود نکردی با چنین سامان سفر دشمنان چون ریگ صحرا لاتعد دوستان او به یزدان هم عدد سر ابراهیم و اسمعیل بود یعنی آن اجمال را تفصیل بود تیغ بهر عزت دین است و بس مقصد او حفظ آئین است و بس ماسوی الله را مسلمان بنده نیست پیش فرعونی سرش افکنده نیست خون او تفسیر این اسرار کرد ملت خوابیده را بیدار کرد تیغ لا چون از میان بیرون کشید از رگ ارباب باطل خون کشید نقش الا الله بر صحرا نوشت سطر عنوان نجات ما نوشت رمز قرآن از حسین آموختیم ز آتش او شعله ها اندوختیم شوکت شام و فر بغداد رفت سطوت غرناطه هم از یاد رفت تار ما از زخمه اش لرزان هنوز تازه از تکبیر او ایمان هنوز ای صبا ای پیک دور افتادگان اشک ما بر خاک پاک او رسان
معنی حریت اسلامیه و سر حادثهٔ کربلا ✍اقبال لاهوری، رموز بیخودی هر که پیمان با هوالموجود بست گردنش از بند هر معبود رست مؤمن از عشق است و عشق از مؤمنست عشق را ناممکن ما ممکن است عقل سفاک است و او سفاک تر پاک تر چالاک تر بیباک تر عقل در پیچاک اسباب و علل عشق چوگان باز میدان عمل عشق صید از زور بازو افکند عقل مکار است و دامی میزند عقل را سرمایه از بیم و شک است عشق را عزم و یقین لاینفک است آن کند تعمیر تا ویران کند این کند ویران که آبادان کند عقل چون باد است ارزان در جهان عشق کمیاب و بهای او گران عقل محکم از اساس چون و چند عشق عریان از لباس چون و چند عقل می گوید که خود را پیش کن عشق گوید امتحان خویش کن عقل با غیر آشنا از اکتساب عشق از فضل است و با خود در حساب عقل گوید شاد شو آباد شو عشق گوید بنده شو آزاد شو عشق را آرام جان حریت است ناقه اش را ساربان حریت است آن شنیدستی که هنگام نبرد عشق با عقل هوس پرور چه کرد آن امام عاشقان پور بتول سرو آزادی ز بستان رسول الله الله بای بسم الله پدر معنی ذبح عظیم آمد پسر بهر آن شهزاده ی خیر الملل دوش ختم المرسلین نعم الجمل سرخ رو عشق غیور از خون او شوخی این مصرع از مضمون او در میان امت ان کیوان جناب همچو حرف قل هو الله در کتاب موسی و فرعون و شبیر و یزید این دو قوت از حیات آید پدید زنده حق از قوت شبیری است باطل آخر داغ حسرت میری است چون خلافت رشته از قرآن گسیخت حریت را زهر اندر کام ریخت خاست آن سر جلوه ی خیرالامم چون سحاب قبله باران در قدم بر زمین کربلا بارید و رفت لاله در ویرانه ها کارید و رفت تا قیامت قطع استبداد کرد موج خون او چمن ایجاد کرد بهر حق در خاک و خون غلتیده است پس بنای لااله گردیده است مدعایش سلطنت بودی اگر خود نکردی با چنین سامان سفر دشمنان چون ریگ صحرا لاتعد دوستان او به یزدان هم عدد سر ابراهیم و اسمعیل بود یعنی آن اجمال را تفصیل بود عزم او چون کوهساران استوار پایدار و تند سیر و کامگار تیغ بهر عزت دین است و بس مقصد او حفظ آئین است و بس ماسوی الله را مسلمان بنده نیست پیش فرعونی سرش افکنده نیست خون او تفسیر این اسرار کرد ملت خوابیده را بیدار کرد تیغ لا چون از میان بیرون کشید از رگ ارباب باطل خون کشید نقش الا الله بر صحرا نوشت سطر عنوان نجات ما نوشت رمز قرآن از حسین آموختیم ز آتش او شعله ها اندوختیم شوکت شام و فر بغداد رفت سطوت غرناطه هم از یاد رفت تار ما از زخمه اش لرزان هنوز تازه از تکبیر او ایمان هنوز ای صبا ای پیک دور افتادگان اشک ما بر خاک پاک او رسان
هدایت شده از مهدوی زادگان
🏴🏴🏴🏴🏴 🖌 مشکل با خداست خانم محجبه ای در یکی از برنامه های سیما می گوید در نمازخانه باغ کتاب خانم بی حجابی را دیدم که آمد نماز خواند و بعد شالش را کنار گذاشت. او در تحلیل نماز خواندن خانم بی حجاب چنین می گوید: " اون آدم‌ ( خانم بی حجاب ) با خدا مشکلی نداره و حرف خدا را هم گوش می ده و خدا را هم دوست داره، تو را دوست نداره" خب، این نوع تحلیل ها از نماز خانم های بی حجاب در میان برخی از افراد مذهبی و غیر مذهبی رایج است. لکن در درست بودن آن تردید های جدی وجود دارد. اولاً چرا این خانم محجبه می گوید با تو مشکل دارد، چرا نمی گوید با من و تو مشکل دارد. ثانیاً مگر این تو چه کار کرده که می گوید با تو مشکل دارد. اصلاً این بی حجاب ها چقدر با این تو ها دیدار و هم صحبتی داشته و دارند که با آنها مشکل پیدا کرده اند. خب، عکس داستان هم می تواند باشد؛ این توها هم با امثال این نوع بی حجاب ها مشکل دارند. اما ثالثاً اگر این بی حجاب ها با خدا مشکل ندارند، چرا بی حجاب شده اند. با تو مشکل دارند چرا حکم حجاب را نقض می کنند. حجاب را که من و تو تشریع نکرده ایم. حجاب را خدا واجب کرده است. مگر می شود خدا را دوست داشت ولی حجاب را که واجب شرعی است دوست نداشت و کنار بگذاریم. وظیفه شرعی در جذب چیست؟ جذب حداکثری افراد به دیانت ورزی خوب است ولی وظیفه اصلی دینداران نیست. قرآن کریم خطاب به رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود که شاید تو از اینکه مردمان ایمان نمی آورند خود را به تباهی اندازی در حالی که نباید چنین کنی: " لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ " ( الشعراء : 3 ). در جای دیگر می فرماید آنچه وظیفه داری رساندن پیام خدا است اما حساب ایمان نیاوردن شان با ما است: " فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ" ( الرعد : 40 ). بنابر این، وظیفه دینداران تبلیغ سخن خدا است و نباید برای جذب حداکثر خود را تباه کرد یا دیگر دینداران را به کاری که نکرده اند متهم کنیم. اما مشکل کجاست؟ این خانم محجبه گمان کرده که بی حجاب های نماز خوان با خدا مشکل ندارند و حرفش را گوش می دهند. اما آیا این چنین است که ایشان می گوید؟ در اینجا باید این گروه از افراد بی ححاب نماز خوان را به دو دسته تقسیم کرد. گروهی از آنها کسانی هستند که فقر فرهنگی و ضعف در بینش دینی دارند. آنان بر اساس تصورات غلط از دین بی حجاب شده اند. لذا در اثر کسب آگاهی و معرفت دینی خود را اصلاح می کنند. در اینجا، با این دسته طرفی نیست. بلکه سخن با گروه دوم است. اما دسته دوم کسانی هستند که بر اساس برداشتی خاص و از روی مبنای نظری بی حجابی و نماز خواندن را کنار هم جمع کرده اند. به زعم آنان باید خدا را آنچنان که می پسندیم، دوست بداریم نه آنچنان که او می پسندد. من خدا را اینطوری دوست دارم که کار به حجابم نداشته باشد. او نماز را نه بخاطر اینکه خدا پسندیده است بلکه بخاطر اینکه خودم پسندیم می خواند. حتی ممکن است نماز را همراه با موسیقی بپسندد و بخواند. لذا برخی از آنها حتی نماز را لازم نمی دانند و می گویند دل پاک کافی است. آری، این دسته از بی حجاب ها با چنین خدایی هیچ مشکلی ندارند. خدایی که نحوه عبادت ( با حجاب باشی یا بی حجاب ) را به خود انسان واگذار کرده است. ولی با خدایی که مداخله می کند و مدام از التزام به پسند و نفی نا پسند هایش می کند، با چنین خدایی مشکل دارند. اینان با زبان تکلیف مخالفند و می گویند گذشتگان تکلیفی می اندیشیدند ولی ما خود را مکلف نمی دانیم. این چنین دیدگاهی گونه ای از تفکر سکولاریستی است که جماعتی با عنوان روشنفکری دینی چند دهه است که مبلغ آن هستند. این دیدگاه با اساس اصل اسلامیت دین خدا مشکل دارند. چون دین خدا از پیروانش تسلیم محض برابر فرامین الهی را خواستار است. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش تسلیت باد. انا لله و انا الیه راجعون ❇️نثار شهیدان والامقام کربلا صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️نماهنگ افغانستانی ابوفاضل در مدح حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) شعر: باصدای: 🎥تولید شده در رسانه مقداد @Meghdadmediaaf ____ https://eitaa.com/hamzahmahmodi
27.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دشت است و نخل‌های پریشان و رود رود از آسمان به روی مه‌اش می‌رسد درود 🔹️شعرخوانی دبیر اجرایی انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان 🎞دانلود از طریق: https://www.aparat.com/v/6Q2X3 https://eitaa.com/hamzahmahmodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد ▪️نور اباعبدالله با نور حق تعالی پیوند خورده و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد. 💠کانال (ایتا ، تلگرام) :👇 🌐 @pelakdez
هدایت شده از تاملات حقوقی
‌ 📝 متن لایحۀ جدید منتشر شد براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولت‌ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند و یا به‌صورت سازمان‌یافته ترویج برهنگی، بی‌عفتی و بی‌حجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه ۴ محکوم می‌شود. 🔺هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۴ و به‌تشخیص مقام قضایی از ۶ ماه تا ۲ سال به‌ ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌الفعالیت‌بودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر می‌شود و سایر مجازات‌های بار اول نیز تکرار می‌شود. 🔺هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه ۶ و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه ۵ محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از ۴ بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویج‌دهنده‌های بی‌حجابی خواهد بود. 🔺در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آن‌ها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۵ یا پرداخت ۲ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود و به تشخیص قاضی از ۶ ماه تا ۲ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه ۴ یا پرداخت ۴ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوع‌الخروجی از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود. 🔺این‌ها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است، در این لایحه تکالیف مختلفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده و مجازات بی‌حجابی و بدپوششی در مکان‌های مختلف گفته‌شده که جزئیات آن را می‌توانید اینجا بخوانید 🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
🔴 مَثل جامعه، مَثل کشتی است 🔰شهید مطهری ره: " یک نفر در جامعه مشغول می‌شود ، مرتکب می‌شود . یکی نگاه می‌کند می‌گوید به من چه ، دیگری می‌گوید من و او را که در یک قبر دفن نمی کنند . فکر نمی‌کند که مثل جامعه ، مثل کشتی است . اگر در یک کشتی آب وارد بشود ، ولو از جایگاه یک فرد وارد بشود ، تنها آن‌ فرد را غرق نمی‌کند بلکه همه مسافرین را یکجا غرق می‌کند . " (سیری در سیره نبوی، ص278) ✍️پ.ن: ⏪ از آنجایی که بی بند و باری و گناه عمومی، به گونه ای است که همه مردم را مانند ویروس فراگیر درگیر می کند و کل جامعه متضرر خواهد شد، بنابراین حکومت اسلامی برای مقابله با آن، هیچ راه گریزی ندارد و وظیفه سنگین بر دوش دارد. ⭕️ما همه کشتی نشینانیم با یک سرنوشت می کشاند فعلمان سوی جهنم یا بهشت. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴📣دستورات آیت الله اژه‌‌ای برای نظارت بر اجرای مصوبات مربوط به نابهنجاری‌های اجتماعی آیت الله اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا گفت: قبلا هم بارها تاکید کردم سال گذشته هم متذکر شدم ما درخصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله ، ؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست؛ علی‌ایحال این امر که مردم متدیّن بر به میدان آمدن همه مسئولان و متولیان برای اجرای قوانین ناظر بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید می‌کنند، بسیار مبارک و بابرکت است؛ ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می‌کنیم و تاکید داریم که همه باید تلاش کنیم مصوبات و برای ، اجرایی گردند. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور داده ام که نسبت به اجرایی شدن که هستند، نظارت داشته باشند. 🔴📣اژه ای اظهار داشت: در جلسه سه شنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور، تاکید کردم که در حوزه با_ناهنجاری‌های_اجتماعی و مظاهر آن، و چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد؛ با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد؛ رئیس‌جمهور نیز از این موضوع استقبال کرد و مقرر است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان ذیربط تصمیمات و اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. قاضی‌القضات بیان داشت: تاکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و هست که بسیاری از و با همین قوانین موجود می‌توان با به ویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود. ⭕️متن کامل در زیر: https://www.farsnews.ir/news/14020419000338/
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 تصریح معاون اول قوه قضائیه به نداشتن خلاء قانونی در زمینه حجاب 🔰حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه: " قوانین ما در حوزه حجاب بسیار و است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، در حال حاضر باید قوانین را به میدان عمل بیاوریم و این در حالیست که دستگاه‌های مختلف در این زمینه باید ایفای نقش کنند. " / خبرگزاری میزان ✍پ.ن: 🔻از معاون اول قوه قضائیه باید تقدیر و تشکر کرد که به درستی و با نکته بینی به این مطلب تصریح کرده است. 👈 همچنین در ماه های گذشته نیز بارها این موضوع از سوی خواص انقلابی مطرح شد که ما در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نداریم.
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 نگویید قانون نداریم! 📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم. 📌قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند. ماده 1- کسانی که عالماً لباس ها و نشانه هائی که علامت مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب است کنند یا کنند و یا و یا در ملاء عام و انظار عمومی از آنها نمایند شناخته می شوند و البسه و اشیاء ذکور در حکم قاچاق محسوب می شود. تبصره - نشان های مذهبی اقلیت های دینی رسمی برای پیروان این ادیان از شمول این قانون مستثنی است. ماده 2- مجازات تعزیری تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان و فروشندگان و استفاده کنندگان البسه و نشان های مذکور در ماده (1) به شرح زیر خواهد بود: 1. تذکر و ارشاد. 2- توبیخ و سرزنش. 3- تهدید. 4- تعطیل محل کسب به مدت سه ماه تا شش ماه در مورد فروشنده و جریمه نقدی از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال در مورد وارد کننده و تولید کننده و 10 تا 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده. 5- لغو پروانه کسب درمورد فروشنده و 20 تا 40 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده. دادگاه با توجه به شرایط و حالات مجرم دفعات و زمان و مکان وقوع جرم و دیگر مقتضیات، مجرم را به یکی از مجازات های مذکور محکوم می نماید. تبصره 1- دادگاه، تولید کننده را ملزم به تعطیل خط تولید مخصوص و انطباق آن با ضوابط اسلامی می نماید. تبصره 2- در صورتی که مجرم کارمند دولت باشد علاوه بر یکی از مجازات های فوق به یکی از مجازات های زیر محکوم می شود: 1- انفصال موقت تا دو سال. 2- اخراج و انفصال از خدمات دولتی. 3- محرومیت استخدام به مدت پنج سال در کلیه وزارتخانه ها و شرکت ها و نهادها و ارگان های دولتی و عمومی. ..... ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است. ✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 ✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340 📣
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 نگویید قانون نداریم! 📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم. ماده 4- کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است. ✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 ✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340 📣