هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
18.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️پاسخ منطقی آقای رحیم پور ازغدی به اظهارات آقای پناهیان
مرجئه خطّی بود که معاویه آن را ترویج میکرد، خط امام علی علیه السلام درست در قطب مخالف معاویه است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از جهان نیوز
🔰واکنش روزنامه کیهان به اظهارات حجتالاسلام پناهیان در مورد دوقطبیسازی
🔹روز گذشته حجت الاسلام پناهیان ضمن سخنانی به نقد خطای دوقطبی سازی در جامعه پرداخت و نسبت به آفتهای این اقدام ناصواب متذکر شد.
🔹 اما وی مصادیقی را برای این دوقطبی سازی بیان کرد که به نظر می رسد با منطق کلام ایشان در این جلسه و دیگر اظهاراتشان در تضاد و تعارض باشد.
🔹در بخشی از این اظهارات حجت الاسلام پناهیان از روزنامه کیهان که همواره در خط مقدم جهاد تبیین است به عنوان یکی از مصادیق دوقطبی ساز در جامعه نامبرده و خواستار تعطیلی این روزنامه شد!
🔹حالا روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات پاسخی را در حساب کاربری مجازی خود منتشر کرده که در ادامه می خوانید.
▪️آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
گزارش کامل را اینجا بخوانید👇
http://www.jahannews.com/news/895506
@jahaannews
jahannews.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚✨دعــای خــروج از مــاه صـفــر
🤍✨برای دوری از بلا و حاجت روایی
سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین"...!
💚✨خــــــداونــــــــدا ...
🤍✨به عزت و جلالت قسم ....
💚✨همه ی دلها را پر از امید
🤍✨همه ی خانه ها را پر از خیر و برکت
💚✨همه ی عزیزانمان را عاقبت به خیر
🤍✨و همه ی بیماران را شفای کامل
💚✨عــــنــــایــــت بــــفــــرمــــا
🤍✨الــــهـــــی آمــــیـــــن🤲
.
هدایت شده از هواداران استاد رحیم پور
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد_رحیم_پور
🔻آقا اینقدر مرزبندی فکری و عقیدتی نداشته باشید... اتحاد و همدلی داشته باشد... همه درست میگن... حقیقت مثل آینه شکسته است... یکم تواضع معرفتی داشته باشید❗️
⬅️ افرادی که این حرف رو میزنند کلاهبردارند❗️
✅کانال#استاد_رحیم_پور/عضوشوید👇
@rahimpourazghadifans
@rahimpourazghadifans
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴آیت الله کعبی نائب رئیس جامعهمدرسین :
به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل جامعه اسلامی بر پایه فقه باشیم
عضو هیئترئیسه خبرگان در مرکز علمی فرهنگی امامحسینع گفت :
حوزه های علمیه می توانند در انسجام اجتماعی، تقویت همبستگی و همدلی و استحکام درونی جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و باید طرح های خود را به نظام جمهوری اسلامی برای کاهش شکاف طبقاتی و تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهند.
الحمدلله امروز حوزه های علمیه کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی بوده و حوزه ای اثرگذار، روزآمد و تخصصی در رشته های گوناگون علمی متناسب با مقتضیات زمان هستند.
امروز حوزه های علمیه در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی و تحقق آموزه های اسلام بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام در تلاش هستند و در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی ایستاده و خود را متعهد و مسئول می دانند.
تولید دانش در حوزه های علمیه از زیرساختی ترین نیازها برای پیشرفت و عدالت از سویی و تمدن سازی از سویی دیگر است و طبعا یکی از دانش های بنیادین که در این عرصه، تاثیر ویژه ای دارد، دانش های دینی برآمده از آموزه های اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
آیت الله کعبی افزود :با بیان این که فقه در حوزه های علمیه، دانش عمومی و پایه ای حوزه های علمیه است تاکید کرد:
باید فقه اسلامی به همان سبک اجتهادی و متناسب با مقتضیات زمان و با رویکرد تحول و تولید دانش، مورد توجه قرار گیرد. به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل پیش روی جامعه اسلامی در سطوح گوناگون بر پایه فقه باشیم.
⭕️متن کامل در زیر
https://rasanews.ir/003Cw9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نامه غیر منصفانه برخی نمایندگان #مجلس در سال۸۲ به رهبری:
تسلیم بشید وگرنه کارتان تمامه!
❇️حضرت امام خامنهای بعدها با اشاره به آن فرمودند:
سوالاتی کردند که باید خودشان پاسخ می دادند. زیرا هم مجلس و هم دولت دست خودشان بود.
تسلیم نشدیم و ایستادیم، و انشاءالله باز هم خواهیم ایستاد.
📣پ.ن.
آنها که با فعالیتها و اقدامات غیرقانونیشان، خروج بر نظام و خروج از نظام کردند، وقتی به نتیجه شوم خود نرسیدند مجبور شدند مجددا به نظام و صندوق رأی ملت که میزان و مبنای اداره امور کشور است بازگردند.
این هنر رهبری مقتدر و بصیر نظام حفظهالله تعالی است که با تشخیص بموقع و اقدام بموقع، صفوف را روشن، توطئه ها را خنثی و همه را به مسیر قانونگرایی و التزام به نظام و اسلام و رعایت قواعد جمهوریت سوق می دهد.
فقیه ولی امر مسلمین به تعبیر امام حسن عسگری علیهالسلام منقذ و نجات غریق ملت است:
«الفقیه من انقذ الناس من اعدائهم.»
خدا بر توفیقات روزافزون الهی ایشان بیفزاید
#قدردان وجود ارزشمند چنین رهبری باشیم.
#هنر_رهبری
#ضامن_عدم_انحراف
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن نبویان |
اختلافات کار زشت و به نفع ضد انقلاب است.
طرفداران جلیلی و قالیباف دعوا را تمام کنند.
هدایت شده از بسیج دانشگاه تهران
🔹 نامه جمعی از تشکل های دانشجویی خطاب به ریاست قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت در خصوص بازداشت حجتالاسلام والمسلمین ریسمانسنج
▫️هفتهی گذشته روحانی عدالتخواه و انقلابی، حجت الاسلام والمسلمین محسن ریسمانسنج، معاون اجتماعی و مطالبهگری سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، به موجب پروندهی قبلی که با شائبههای زیادی همراه بوده است، دستگیر و روانه زندان شدند.
▫️محسن ریسمانسنج، نمونهای از سرمایه های مردمی انقلاب اسلامی است که برای دفاع از حقوق عامه، گلاویز شدن با مافیای متصل به قدرت اهواز را به جان می خرد اما علیرغم تمام هزینههایی که در این مسیر میدهد، با حکمی مبهم روانه زندان میشود.
▫️درخواست جنبش دانشجویی مطابق اختیارات قانونی جنابعالی و شرایط و سوابق حجت الاسلام محسن ریسمانسنج این است که در ابتدا جلسهای برای دغدغهمندان و با حضور وکلای پرونده با دادستانی محترم کل کشور صورت پذیرد و پرونده ایشان در دادگاهی همعرض مورد بررسی قرار گیرد.
@Basijut_ir
هدایت شده از عبدالله محمدی
📚تازه های نشر
مقاله «بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
👤 عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi
EPK_Volume 56_Issue 1_Pages 75-105.pdf
650.5K
❇️«بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
✍دکتر عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از عبدالله محمدی
📚گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
❇️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
❇️مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
✅بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
✅اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
👤عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi👤