eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
221 ویدیو
25 فایل
ارتباط با ما: @f_nezzam شماره تماس‌: 02537730184
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 همراه با عید مبارک غدیر (٢) ❇️ آیت الله شهید سید محمدباقر صدر: نمونه اصلی این سخنان نبوی در زمینه مرجعیت فکری، حدیث ثقلین است… و نمونه اصلی سخن پیامبر در زمینه مرجعیت در عمل راهبری اجتماعی، حدیث غدیر است… رویکرد اسلامی استوار بر پایه تعبد به نصوص رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم به این هر دو نص دست آویخت و به هر دو گونه مرجعیت ایمان آورد که همان رویکرد مسلمانان هوادار اهل بیت بود. مرجعیت راهبری اجتماعی برای هر یک از امامان به معنای تسلط بر امور در طول دوران زندگی خود آن امام است؛ اما مرجعیت فکری، حقیقتی است ثابت و مطلق که به دوره زندگانی امام مقید نمی‌گردد. از این جا است که این مرجعیت، مفهوم عملی و زنده خویش را در هر دوره دارد. تا هنگامی که مسلمانان نیازمند فهمی مشخص از اسلام و آشنایی با احکام و حلال و حرام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن هستند، به مرجعیتی فکری که از سوی خداوند متعال تعیین‌ شده نیز نیاز دارند که نخست در کتاب خدا نمود می‌یابد و سپس در سنت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم و عترت معصوم یعنی اهل بیت او تجلی دارد که به فرموده پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم هرگز از کتاب جدایی نمی‌پذیرند. اما رویکرد دیگر در میان مسلمانان که بر پایه اجتهاد به جای تعبد به نص استوار بود، پس از وفات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم در همان آغاز، مرجعیت راهبری و اداره امور را به دست مردانی از مهاجران سپرد و این کار را بر پایه معیارهای متغیر و سیال و منعطف انجام داد. بر این اساس، با تکیه بر مشورتی محدود در مجلس سقیفه، بی‌درنگ پس از وفات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم، ابوبکر اختیار کارها را در دست گرفت. آن گاه با انتخاب صریح از جانب وی، عمر به خلافت رسید. از آن پس نیز عثمان با انتخاب غیر صریح عمر، جانشین آن دو گشت. و تنها با گذشت یک سوم قرن از وفات رسول راهبر، این انحراف بدان جا انجامید که قدرت به دست فرزندان آزادشدگان [فتح مکه] افتاد که تا دیروز با اسلام جنگیده بودند. اما در باره مرجعیت فکری باید گفت: پس از آنکه اجتهاد به ستاندن مرجعیت راهبری از اهل بیت انجامید، پذیرش مرجعیت فکری آنان [برای رویکرد دوم] دشوار بود … از سوی دیگر پذیرش آن برای شخص خلیفه‌ای که قدرت را در اختیار داشت، نیز دشوار بود؛ زیرا مقتضیات مرجعیت فکری با مقتضیات تسلط بر قدرت تفاوت دارد و این احساس که فردی برای تسلط بر قدرت و امور اجرایی سزاوار است، به این معنا نیست که می‌توان او را به امامت فکری نیز منصوب نمود و پس از قرآن و سنت، وی را برترین مرجع برای فهم دیدگاه اسلامی دانست؛ چراکه این امامت فکری درجه‌ای والا از فهم و معرفت و احاطه بر دیدگاه دینی و دریافت همه جوانب آن را می‌طلبد. روشن است که اگر از اهل بیت چشم بپوشیم، این ویژگی در هیچ صحابی دیگر به تنهایی یافت نمی‌شد … اما پس از وفات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم با گذشت زمان و عادت یافتن تدریجی مسلمانان به این که اهل بیت و امام علی علیهم‌السلام را افرادی عادی بشمارند که زیر حکم دیگران قرار دارند، بی‌نیازی از اصل مرجعیت فکری آنان ممکن شد و مسلمانان توانستند آن مرجعیت فکری را به جایگزینی توجیه‌شدنی بسپارند. این جایگزین، نه شخص خلیفه، بلکه صحابه بودند. بدین سان، به تدریج اصل مرجعیت [فکری] صحابه به عنوان یک مجموعه‌ به جای مرجعیت اهل بیت نهاده شد … 🔸 پژوهشی درباره ولایت. @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💐 همراه با عید مبارک غدیر (٣) ❇️ آیت الله شهید سید محمدباقر صدر: [باور به ولایت امیرالمؤمنین و اولی بودن او بر مسلمانان نسبت به خود آنها بر پایه] حدیث غدیر استوار است؛ حدیثی که آن را ١١١ تن از صحابه و ٨۴ تابعی و ٣۵٣ مؤلف از میان برادران اهل سنت ما روایت کرده‌اند. این شمار را از مراجعه به کتاب الغدیر تألیف علامه امینی می‌توان دریافت. دوست دارم این جا از این نکته یاد کنم که بسیاری از آیات قرآن بدان اندازه که حدیث غدیر روایت گشته، از سوی صحابه روایت نشده‌اند. بنابراین، کسی که در آن تردید ورزد، تردیدش به شک در خود قرآن کریم می‌انجامد. و اما دلالت این حدیث بر خلافت و امامت علی نیز جای شک و تردید ندارد؛ زیرا کاملا روشن و بدیهی است و قرینه‌های فراوان نیز بر آن وجود دارد. در این زمینه، مراجعه کنید به کتاب المراجعات تألیف سرورمان، نگاهبان مذهب و حامی تشیع در جهان اسلام آیت الله سید عبدالحسین شرف‌الدین که سایه بلندش پایدار باد. 🔸 بارقه‌ها، ص ۵۴۵. @shahidsadrn 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔶 امام رضا(سلام الله علیه) : 🔷زيارَةُ قَبرِ أبي مِثلُ زِيارَةِ قَبِر الحُسَينِ. 🔷 زيارت قبر پدرم، موسى بن جعفر(ع)، مانند زيارت قبر حسين(ع) است. وسایل الشیعه ج14 ، ص547 - كامل الزيارات ، ص 300. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ويژه ولادت امام كاظم 📹 نماهنگ| روايت آیت‌الله خامنه‌ای از زندگی امام كاظم عليه السلام ❓وجود شمشير، لباس و قرآن در اتاق خصوصی امام کاظم نشانه چيست؟ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢به مناسبت ولادت حضرت موسی بن جعفر(ع)؛ 📌امامی که خود را پیشوای قلوب نامید/ امام کاظم(ع) و تحکیم مبانی شیعی 🔹در روایت داریم که هارون‌الرشید از امام کاظم(ع) سوال کرد ای پسر رسول خدا ما اینهمه پول خرج می‌کنیم و زحمت می‌کشیم و تبلیغات می‌کنیم ولی باز هم مردم شما را دوست دارند حضرت فرمود «اَنَا اِمامُ الْقُلُوبِ وَ اَنْتَ اِمامُ الْجُسُومِ». 🔹امام کاظم(ع) تلاش کردند شاگردانی را تربیت کنند که هم به دفاع عقلانی از دین و عقاید مذهب شیعه بپردازند و هم اینکه در ارتباط با قرآن و جایگاه قرآن و همچنین جایگاه احادیث نبوی و ائمه اطهار(ع) در کنار قرآن برای تفسیر آنچه که در قرآن است یک نگاه کامل و همه بعدی داشته باشند. (مفتاح) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
ولایت شناسی.mp3
13.43M
🔈🔈 موضوع: ولایت شناسی ✅ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه 📆 97/06/08 🆔 @khosropanah_ir
ای آن که مَلک بوده به درگاه تو دائم جبریل شده بر حرم و کوی تو خادم در عشق نباشد به جز از مهر تو لازم عالم به فدایت شود ای حضرت کاظم(ع) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢حاکمیت ربا در روح قراردادهای بانکی/ نظام بانکی اهداف انقلاب اسلامی را محقق نکرده است 📌حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید ثابت، عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه: گرچه ظاهرا ممکن است چنین به نظر بیاید که ربا از نظام بانکی حذف شده است اما حاکمیت ربا در روح قراردادهای بانکی جریان دارد. 🔹در قانون عملیات بانکی بدون ربا توجهی به مسئله خلق پول توسط بانک‌ها صورت نگرفته است و اکنون یکی از دلایل اینکه کشور از جهت اقتصادی با مشکل مواجه شده، همین مسئله خلق پول است که به دلیل بانک محوری اقتصاد ما حاصل شده است. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺ببینید| رهبرانقلاب: جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها را بگیرید 🔸به مناسبت روز بانکداری اسلامی (سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا 1362) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🌸 امام کاظم علیه‌السلام و پیگیری اهداف مشترک امامان علیهم‌السلام 🔶 شهید آیت الله سید محمدباقر صدر: [یکی دیگر از جلوه‌های] نقش ایجابی امامان علیهم‌السلام در آن مخالفت سرسخت و ژرف نمود می یابد که ایشان در برابر پیشوایان کجرو با اراده‌ای آهنین و نرمی‌ناپذیر و با نیروی روحی پایدار و لرزه‌ناپذیر، در پیش گرفته بودند... در این باره می‌توانم از مثالی جزئی یاد کنم که از میزان تلاش امامان علیهم‌السلام در راه رسیدن به این دستاورد نشان دارد؛ یعنی حفظ اسلام ـ در سطح نظری ـ از آسیب کژروی. برادران! تصور کنید: زندان چنان سلامتی امام موسی بن جعفر علیه‌السلام را به خطر انداخته بود، که وقتی ایشان برابر پروردگارش به سجده می‌رفت، همچون جامه‌ای نقش بر زمین می‌شد. در چنین شرایطی فرستاده پیشوای کجرو [هارون الرشید] بر ایشان وارد شد و عرض کرد: خلیفه از شما پوزش می‌خواهد و اگر شما به دیدار او بروید و پوزش بخواهید، یا رضایتش را جلب کنید فرمان آزادی شما را می‌دهد. امام علیه‌السلام سر بلند کرد و به صراحت پاسخ منفی داد و تلخی جام را تا جرعه آخر تحمل کرد. تنها بدان خاطر که پیشوای کجرو به هدف خود که تأیید عملکردش از سوی امام کاظم علیه‌السلام بود، دست نیابد. چنان تأییدی سبب می‌شد که اجرای تحریف شده دین بر خود رسالت بازتاب افکند [و رسالت در سطح نظری نیز تحریف شود]. 🔹 امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ مرزبانان حریم اسلام، ص ١٢٧. @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔶فتوتیتر| مسؤولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
❇️ امام خامنه ای (مدظله العالی): 💠 شخصیت موسی‌بن‌جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن می‌کند، ببینید حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ وقت متوقف نمی‌ماند حتی در سخت‌ترین شرائط. 💐💐ولادت امام موسی کاظم (علیه السلام) مبارک باد.💐💐 🆔 @khosropanah_ir
🔵 منشور اخلاقي امام موسي كاظم علیه السلام    ✅ فرازي از پيام‌ها و سفارشات امام موسي كاظم (علیه السلام) به هشام، که حيات اخلاقي، سياسي و اجتماعي انسان واقعي را ترسيم مي‌کنند. 1⃣ اى هشام، همانا خداوند را بر بندگان دو حجت است: 1- حجت ظاهرى، 2- حجت باطنى، و اما حجت ظاهرى كه رسولان‌اند و انبيا و امامان، و اما حجت باطنى، كه عقل و خرد است. 2⃣ اى هشام، همانا خردمند كسى است كه نه حلال او را از شكر و سپاس باز دارد، و نه حرام بر صبرش چيره گردد. 3⃣ اى هشام، هركس سه‌چيز را بر سه‌چيز مسلط گرداند، مانند آن است كه هوس خود را بر نابودى عقلش كمك كرده: 1- هركس كه روشنايى انديشه اش را با آرزوهاى درازش تاريك سازد؛ 2- و كسى‌كه شگفتي‌هاى حكمتش را با سخنان ياوه و گزاف نابود كند؛ 3- و آن‌كس كه نور عبرتش را با شهوات نفسش خاموش سازد، گويا هوى و هوس خود را بر نابودى خردش كمك رسانده؛ و هر كس كه عقل و خردش را نابود كند، با اين‌كار، دين و دنياى خود را تباه ساخته است. 4⃣ اى هشام، چگونه كردارت نزد خدا پاك باشد، با آن‌كه دل از فرمان پروردگارت بازداشته باشى و بر عليه عقلت به طاعت هوست رفته باشى؟! 5⃣ اى هشام، مردم براى طاعت خداوند آفريده شدند، و هيچ نجاتى جز به طاعت او مقرر نيست. 6⃣ اى هشام؛ به‌راستى خردمندان چشم از دنيا پوشيدند و ديده به آخرت دوختند، زيرا دريافتند كه دنيا، خواهانى است خواسته‌شده، و آخرت هم خواهان است و هم خواسته‌شده؛ در نتيجه هركس كه خواهان آخرت باشد، بهره خود را به‌طور كامل از دنيا برگيرد. و هركس كه جوياى دنيا باشد، آخرت او را طلب كند و مرگش فرا رسد، و هر دو سرا، هم دنيا و هم آخرتش را بر او تباه سازد. 7⃣ اى هشام؛ آن‌كس كه زبانش راستگوست، عملش پاك و نيكوست و آن‌كس كه نيتش پاك باشد، روزيش افزون شود و آن‌كس كه با برادران و خانوادهاش به‌خوبى برخورد كند، عمرش طولانى گردد. 8⃣ اى هشام؛ آن‌كس كه مردانگى ندارد دين ندارد، و آن‌كس كه عارى از مردانگى است عقل ندارد، و باارزش‌ترين مردم، كسى است كه دنيا را براى خود هيچ مقام و منزلتى نداند. هان! به‌تحقيق، براى بدن‌هاى شما بها و قيمتى جز بهشت نيست، پس آن را جز به بهشت مفروشيد. 9⃣ اى هشام؛ هركس كه از تعرض به آبروى مردم خوددارى كند، خداوند نيز در روز قيامت از كيفر گناه او درگذرد؛ و هركس كه خشم خود را از مردم باز دارد، خدا نيز به‌روز رستاخيز، خشم خود را از او باز دارد. 0⃣1⃣ اى هشام؛ فرد عاقل هرگز دروغ نگويد، اگر چه مطابق ميلش باشد. تحف‌العقول/ 361 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
استاد هدايت 01.mp3
1.55M
1⃣ 🎙حجت الاسلام و المسلمین هدایت معاونت آموزش پژوهشگاه فقه نظام . خوش به حال كساني كه در عصر غيبت مطيع «عج» باشند. . اطاعت از «عج» يعني اطاعت از 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🖼 تابلویی که آیت‌الله خامنه‌ای برای اتاق کارشان سفارش دادند 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸حفاظت اطلاعات در سیره امام هادی علیه السلام‌ 🔹مطالعه سیره عملی‌ ائمه‌ اطهار علیه السلام در طول‌ زعامت‌ و امامت‌ ایشان ، نشان می‌ دهد‌ که به رعایت مسائل‌ حفاظتی‌ و امنیتی اهتمام داشته و با استفاده از شیوه های مختلف و با انجام اقدامات حفاظتی ، ضریب‌ امنیت‌ خویش را ارتقاء بخشیده و دشمنان را‌ از‌ دسترسی به‌ اطلاعات‌ مهم‌ و ارزشمند، ناکام ساخته اند‌. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢اسلامی شدن بانک‌ها فقط به حذف ربا نیست 📌حجت الاسلام محمدجواد محقق‌نیا، رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم: هدف بانکداری اسلامی، ایجاد عدالت در جامعه است. حذف ربا بخشی از اسلامی شدن بانک‌هاست و همه آن نیست. 🔹برای اصلاح سیستم بانکی مهم‌ترین کار اصلاح ساختار است تا براساس آن، رفتار سیستم بانکی نیز اصلاح شود. وقتی ساختار اجازه رفتار درست را ندهد ما هر چه فشار بیاوریم، رفتار سیستم بانکی درست نخواهد شد. (مفتاح) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸آیت الله علوی گرگانی: تاکید به بانکداری اسلامی به دلیل دوری و رفع ربا از جامعه است. 🗓به مناسبت روز بانکداری اسلامی 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢تدوین بزرگترین دائره المعارف کودک در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ✔️آیت الله فاضل لنکرانی خبر داد: 🔹طبق تحقيق مفصلي كه مركز فقهی ائمه اطهار(ع) راجع به احكام كودكان انجام داده ، هشت جلد 600 صفحه‌اي از احکام مربوط به کودکان جمع آوری شده كه به نوعی بزرگ‌ترين دايرة المعارف كودك از جهت ديني، فقهي و تربيتي است. 🔸هيچ ديني مثل اسلام نسبت به كودك توجه و برنامه‌ريزي نكرده، ولی متاسفانه ما از آن غافل هستيم و توجه نداريم، لذا اين سرمايه‌ي اصليِ یعنی كودكان را همينطور رها كرديم. 🔹دستوراتي كه ما در اسلام داريم از يك سال قبل از ولادت كودك است كه مرد و زن چه كار كنند؟ اينها را به افراد بدهند و بعد هم اين بچه كاملاً مراقبت بشود، اكتفا نكنيم بر اينكه اين در هفت سالگي به مدرسه مي‌رود و بعد ياد مي‌گيرد، نه ، تا همين هفت سالگي بايد بچه‌ را در يك مسيرهاي تربيتي قرار داد، اين به نظر من كار خيلي اساسي است. 🔸اگر در جهات علمي، در جهات معنوي، اخلاقي، ادب، يك برنامه‌ريزي دقيق روي كودكان داشته باشيم، آينده خيلي محكم و مطمئني خواهیم داشت. (اجتهاد) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸اعتیاد نوجوانان و جوانان به بازی‌های اینترنتی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون: 🔹همانطور که در مواد مخدر بایستی دز دارو را به تدریج کم کرد تا بدن عادت کرده و پاک شود، درباره ترک فرزندان از بازی‌های رایانه‌ای نیز بایستی این‌گونه عمل و زمان بازی بچه‌ها را نیز باید به تدریج کم کرد تا به حد نصاب لازم برسد. 🔹کاهش زمان بازی، باید با جایگزین مناسب همراه باشد. یعنی همراه کاهش تدریجی اعتیاد به بازی، یک ورزش مفیدی نیز برای این فرد به عنوان جایگزین پیش‌بینی شود. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| لحظاتی از سخنرانی امام خامنه‌ای در حضور درباره لزوم حمایت از : ✊ آن کسانی‌که باز این انقلاب را محافظت خواهند کرد، همین قشرهای مستضعفین‌اند. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸نگاهی به دروس خارج و درس‌گفتار های فقه 🔹 جهاد قتالی مرحله آخر در تبلیغ دین اسلام است (آیت الله کعبی) 🌐 yon.ir/JU39A 🔹لزوم وجود ارتباط کلامی قابل فهم میان آمر و امر شونده (آیت الله شب زنده دار) 🌐 yon.ir/rBP97 🔹عمل به اسلام ضامن رفع مشکلات در شهرسازی است (آیت الله اراکی ) 🌐 yon.ir/5dSSg 🔹وجوب تمام مستحبات فردی در نگاه اجتماعی (حجت الاسلام والمسلمین ارسطا) 🌐 yon.ir/MjjqZ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
❇️ از ویژگی‌های نگرش دینی به زندگی 🔷 استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر: در نگرش دینی به زندگی و تفسیر آن، مسأله جامعه، مسأله فرد نیز خواهد بود و محال است این روشِ آشتی دادن بین منافع فردی و اجتماعی، در سایه فهمی مادی از زندگی حاصل شود؛ زیرا فهم مادی از زندگی موجب می‌شود که انسان مطابق طبیعتش جز به میدان کنونی و زندگی محدود دنیوی نیندیشد. برخلاف تفسیر و فهم واقعی از زندگی که توسط اسلام ارائه می‌شود که عرصه زندگی انسان را توسعه داده، طرز تفکر عمیق‌تری به منافع و مصالح ایشان ارائه می‌دهد و از زیان دنیایی، سودی حقیقی و از سودهای دنیوی زیانی حقیقی در سرانجام این دنیا، قرار می‌دهد: ... ذَلِكَ بِأَنّهُمْ لاَ يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللهِ وَلاَ يَطَؤُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفّارَ وَلاَ يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نّيْلاً إِلاّ كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ الله لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ * وَلاَ يُنفِقُونَ نَفَقَةً صَغِيرَةً وَلاَ كَبِيرَةً وَلاَ يَقْطَعُونَ وَادِيًا إِلاّ كُتِبَ لَهُمْ لِيَجْزِيَهُمُ الله أَحْسَنَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ؛ زیرا در راه خدا هيچ تشنگى به آن‌ها چیره نشود یا به رنج نیفتند یا به گرسنگی دچار نگردند یا قدمی که كافران را خشمگین سازد برندارند یا به دشمن آسیبی نزنند، مگر آن‌که عمل صالحى برایشان نوشته شود که خدا پاداش نيكوكاران را تباه نمی‌سازد و هيچ مالی چه اندک و چه بسیار خرج نکنند و از هيچ بیابانی نگذرند، مگر آن‌كه به حسابشان نوشته شود، تا خدا پاداششان دهد، چون پاداش نیکوترین کاری که می‌کرده‌اند. (توبه: ۱۲۰-۱۲۱) 🔸 اسلام راهبر زندگی؛ مکتب اسلام؛ رسالت ما، ص ۳۳۶. @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رئیس شورای فقهی بانک مرکزی: ◀️در بانک مرکزی شورای فقهی نهادی تشریفاتی است 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir