eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
219 ویدیو
25 فایل
ارتباط با ما: @f_nezzam شماره تماس‌: 02537730184
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴لعنت خدا بر کسانی که...🔴 💠 چقدر در قرآن با عباراتى همچون «لتبین للنّاس»، «هذا بیانٌ للنّاس»، بر و تکیه شده است! این، شأن علماى دین است که باید تبیین و بیان کنند. 🔴 خیال نشود که منظور فقط بیان و تبیین احکامى همچون حکم و است. بر کسانى که کوشش کردند تا را از اساسى‌ترین اصول آن، یعنى صحنه‌هاى واقعى زندگى و صحنه‌ى و جدا و مخصوص به همین کنند. البته نماز و روزه مهمّ است؛ اما عاملِ برپا داشتنِ همین نماز و روزه، است: «الذین ان مکناهم فى‌الارضِ، أقاموا الصّلوة و اتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر؛ و لله عاقبة الامور» نماز و روزه را عالم دین به عهده بگیرد و حکومت را به عهده‌ى کسانى که شایستگى ندارند واگذار کند!؟ «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة و التّبعوا الشّهوات» روزگارى مدام این را ترویج مى‌کردند؛ اما اسلام به دست برترین شاگردانش، بر دهان آنان زد و حکومت اسلامى شکل گرفت. ✴️ اکنون نیز، عدّه‌اى همین را ترویج مى‌کنند. آنها مى‌گویند: «اسلام در گوشه‌ى خانه و مسجد، به احکام دینى بپردازد و از دخالت در و بپرهیزد؛ مبادا مردم از اسلام بدشان بیاید.» عجب! منطقشان این است که اگر اسلام حکومت کند، از ساقط مى‌شود! پس معلوم مى‌شود اینها از پیغمبر، براى اسلام دلسوزترند. ✅ پیغمبر آن روز که به مدینه آمد، بنا بود «عبدالله بن ابى بن سلول»، از طرف «اوس» و «خزرج»، پادشاه شود. پیغمبر او را کنار زد و حکومت را به دست گرفت. خوب؛ پیغمبر مى‌توانست خیلى محترمانه، این کار را نکند و رضایت دهد به این‌که خانه‌اى در آن‌جا برایش بسازند و پیشنماز هم بشود. حکومت را هم «عبد الله ابن ابى» به‌دست گیرد! پس چرا این‌گونه نکرد؟ خوب؛ معلوم است! شأن تبیین و بیان که به عهده‌ى علماست، نمى‌گذارد؛ تبیین و بیانى که موضوع گسترده‌اى دارد و سخن درباره‌ى آن بسیار است. 🔆۱۳۷۴/۰۷/۲۳ 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔰 عیادت حضرت آیت الله اراکی، موسس و رئیس هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام از حضرت آیت الله حسینی بوشهری،عضو هیات امنای پژوهشگاه 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
در پی بستری شدن آیت‌الله حسینی بوشهری عضو هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام در بیمارستان براثرعارضه قلبی، مراجع عظام تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از طرق مختلف، جویای حال دبیر شورای عالی حوزه های علمیه شدند. حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و مظاهری از طریق تماس تلفنی با آیت الله حسینی بوشهری گفت‌وگو کرده و برای صحت کامل ایشان دعا کردند. همچنین آیات علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور؛ سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران؛ ری‌شهری تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ،مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه،رشاد رئیس شورای سیاستگزاری حوزه های علمیه تهران،اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب،تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی،صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و حجج اسلام والمسلمین شهرستانی مسئول دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران؛ احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی؛ قاضی عسکر و سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای، با حضور در بیمارستان از آیت الله حسینی بوشهری عیادت کردند. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸نقد روش بانکداری مرسوم و تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی 🔹از سلسله نشست‌های طراحی مدل مطلوب نمونه بانک اسلامی(بر اساس مبانی اسلامی با رویکرد فقه نظام) 🔹با سخنرانی آیت الله اراکی 🔹ارائه دهندگان: حجج اسلام مادرشاهی و قنبر زاده 🔹زمان: سه شنبه 21 آبان ـ ساعت 15 الی 17 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💠 پژوهشگاه فقه نظام مدل مطلوب بانکداری اسلامی، طراحی می کند 🔹حجت الاسلام مجید رجبی در گفت و گویی ضمن بیان این مطلب که پژوهشگاه فقه نظام در راستای ارتباط حداکثری میان حوزه و فقه حکومتی با حاکمیت و مسائل حکومتی چند سالی است که با استفاده از فضلای جوان شروع به کار کرده است گفت: حوزه علمیه در طول چهل سال از انقلاب دستاورهای حائز اهمیتی داشته است، در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، اگر به محصولات علمی اعم از کتب و مقالات و مجلات علمی پژوهشی و تربیت استاد و پژوهشگر بنگریم، این مطلب را به طور محسوسی مشاهده می کنیم معاون پژوهش پژوهشگاه فقه نظام افزود اما مشکل در ارتباط با حوزه و عینیت مسائل اجرایی کشور است، همان اشکالی که در ارتباط دانشگاه با صنعت وجود دارد، برای رفع این خلأ نیازمند مراکزی هستیم که با ارتباط مستقیم با نهادهای اجرایی کشور این حلقه مفقوده را تکمیل نماید. جهت مطالعه متن خبر به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 https://b2n.ir/767145 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💠 پژوهشگاه فقه نظام مدل مطلوب بانکداری اسلامی، طراحی می کند 🔹خبرگزاری حوزه 🌐 https://b2n.ir/603616 🔹خبرگزاری مهر 🌐https://www.mehrnews.com/news/4768805/نشست-نقد-روش-بانکداری-مرسوم-و-تبیین-روش-مطلوب-بانکداری-اسلامی 🔹پژوهشگاه فقه نظام 🌐 https://b2n.ir/767145 🔹پایگاه خبری مفتاح 🌐 https://eitaa.com/meftaah_com/3589 🔹قم نیوز 🌐 http://www.qomnews.ir/news/83464 🔹پایگاه وسائل 🌐https://eitaa.com/vasael_ir/3410 🔹خبرگزاری شفقنا 🌐https://fa.shafaqna.com/news/837906/ 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره) : یکی از روزهایی که برای مسلمین؛ مسلمین آگاه، از سالهای طولانی انتخاب کردند، مساله این است که به اعیاد از قبیل مولود رسول اکرم و سایر موالید و سایر ایام الله‌ مردم احترام قائل بشوند و اجتماع کنند در محافل و موجب تحکیم وحدت آنها بشود. 🤝 به مناسبت هفته وحدت 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢اگر کسی اختلاسی کرد یا آبروی کسی را برد قطعا مسلوب الحیثیه می‌شود ✔️آیت الله جوادی آملی: 🔹نظام الهی مانند سلسله اعداد ریاضی است، اگر کسی عددی را از جای خود بردارد هیچ جای دیگری نمی‌تواند آن را بگذارد مگر در سر جای خودش، بر همین اساس اگر کسی خلافی کرد، اختلاسی انجام داد، آبروی کسی را برد یا امثالهم این شخص قطعا رسوا و مسلوب الحیثیه خواهد شد. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔰 عیادت آیت الله محمدی عراقی،مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم و عضو هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام از حضرت آیت الله حسینی بوشهری از اعضاء هیات امنای پژوهشگاه 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💠رئیس پژوهشگاه فقه نظام در حاشیه نشست تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی، از طراحی مدل مطلوب نمونه بانک اسلامی در این پژوهشگاه خبر داد. ✔️حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی گفت: این طرح از یک سال پیش با همکاری بانک پارسیان آغاز شده است و تلاش می‌کنیم در این طرح به صورت بنیادین بانکداری اسلامی را به گونه‌ای طراحی کنیم که مقاصد شریعت را در حوزه اقتصاد تامین کند. 🔹وی افزود: یک سال از این طرح می‌گذرد و حدود یک سال دیگر به نتیجه خواهد رسید و در ۸ مرحله در حال انجام است. حجت الاسلام دولابی با اشاره به بررسی طرح جامع بانکداری اسلامی در مجلس گفت: این طرح با روش عدم مغایرت بررسی می‌شود به این معنی که مغایرت آن با قوانین و مقررات اسلامی بررسی می‌شود در حالی که باید اساس طراحی بانکداری اسلامی بر پایه مبانی اسلامی باشد. وی افزود : طرحی که ما اجرا می‌کنیم بر اساس فقه نظام اجتماعی است و نتایج آن را به قانون گذار اعلام خواهیم کرد تا اگر بشود ان را اصلاح کند و یا قانون جدیدی پیشنهاد شود تا بر اساس فقه نظام به تدوین بانکداری اسلامی بپردازد. جهت مطالعه متن کامل گفتگو به سایت رسمی پژوهشگاه فقه نظام مراجعه نمایید : 👇👇👇 🌐https://b2n.ir/810363 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
☑️ نشست تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی برگزار شد 🔹نشست تخصصی تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی با حضور کارشناسان و متخصصان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. 🔸در این نشست کارشناسان و اعضای پژوهشگاه فقه نظام به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چالش‌های بانکداری اسلامی پرداختند و رئیس این پژوهشگاه از اجرای طرحی برای ارائه مدل مطلوب بانک اسلامی با همکاری یکی از بانک‌های خصوصی خبر داد که تا یک سال آینده به نتیجه می‌رسد. 🔹کارشناسان در این نشست یکی از مشکلات نظام بانکی را استفاده از روش عدم مغایرت برشمردند و معتقدند که در ساختار‌های مختلف اقتصادی از جمله بانک‌ها مبانی و ابزار‌ها از غرب گرفته شده است و مغایرت آن با قوانین و مقررات اسلامی بررسی می‌شود در حالی که باید مبانی اسلامی در نظام بانکی دیده شود. 🔸در این نشست همچنین به کاهش سپرده‌های قرض الحسنه اشاره شد و اینکه ابزار‌های موجود بانکی بدهی‌ها را گسترده‌تر می‌کند. رییس کانون بانک‌های خصوصی در این نشست گفت: در حوزه‌ی بانکداری ایران چالش‌های بسیار بزرگی پیش روی بانکداران ایرانی است؛ اغتشاش عجیب نظری و اندیشه‌ای در این حوزه عملیات بانکداری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. 🔹کوروش پرویزیان در این نشست تخصصی افزود: بحران قانونی در بانک‌ها وجود دارد که شرایط را برای بانک و مشتری بسیار سخت کرده است. 🔸وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با انتشار پول، نرخ بهره یا سود، کارمزد ،​ مسایلی است که در مقررات دارای ابهام و پیچیدگی است، گفت : بانکداری دنیا در حال تحول است؛ در ایران بانکداری متعارف به بانکداری مبتنی بر عقود تبدیل شده که در این زمینه نیز قرارداد‌های جدید شکل گرفته است. 🔹مدیر عامل بانک پارسیان تصریح کرد: در برخی از کشور‌ها بانکداری مبتنی بر نرخ و برخی دیگر مبتنی بر طرح و معماری کسب و کار است، اما در کشور ما قانون بانکداری بدون ربا و مبتنی بر عقود شرعی است. وی افزود : مساله مهم ربوی نبودن فعالیت بانکداری و همراهی با بکارگیری و تجهیز منابع است. 🔸پرویزیان گفت: ساختار بانکداری ایرانی به گونه‌ای نیازمند تحول است که کارایی بانک‌ها برای اقتصاد ملی روشن باشد و در شرایط مناسب به ارایه‌ی خدمات بانکی بپردازد. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
✅ بانکداری مقوله اجتماعی بوده و باید براساس فقه کلان ایجاد شود/ خلق پول 100 درصد ضد اسلامی است 🔻 آیت‌الله محسن اراکی در نشست «نقد روش بانکداری مرسوم و تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی»: 🔰 مقوله بانک یک مسأله اجتماعی است، به همین دلیل بانکداری باید با فقه کلان مورد بررسی قرار گیرد. 🔰 مشکل بانک را نمی‌توان با عقود رفع کرد، چرا که مقوله بانک، مقوله فقه العقود نیست و چون می‌خواهیم گردش ثروت را در جامعه نظم دهیم این اقدام یک رفتار اجتماعی محسوب می‌شود. 🔰 پول به خودی خود نمی‌تواند افزایش یابد بدون این‌که عامل کار و ریسک در افزوده شدن آن نقش نداشته باشد از این‌رو خلق پول صددرصد ضد اسلامی است. 🔰 بانکداری اسلامی به عنوان یک تشکیلات، رابطه بین سرمایه و نیروی کار را تنظیم می‌کند و دیگر این‌که گردش پول در جامعه باید مبتنی بر عدالت در تولید و توزیع فرصت‌ها باشد؛ این‌که عده‌ای خاص تنها از فرصت‌های بانکی استفاده کنند بی عدالتی است. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
📄سندی از تاکید امام خمینی به وحدت شیعه و سنی در سال ۵۷ 🔹یکی از محوری‌ترین شعارهای امام خمینی در دوران مبارزات نهضت اسلامی، وحدت شیعه و سنی بوده است. 💢 در یک گزارش که در ۲۶ مهر ۱۳۵۷ از کرمانشاه به ساواک تلگراف شده در این رابطه آمده است: «طبق اعلام بخشدار ثلاث‌باباجانی و به استناد گزارش واصله مدتی قبل از اینکه [امام] خمینی بغداد را ترک کند، نماینده جلال طالبانی فرمانده کردهای شمال عراق و تنی چند از همراهان در حوالی نجف اشرف با وی ملاقات داشته و مسائل جاری ایران را بررسی و [امام] خمینی به وی اظهار داشته که شیعه و سنی همه مسلمان و برادر هستند و اختلافات موجود بایستی از میان برداشته شود و اتحادی مابین آنان به وجود آید.» 📚منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزیده ای از همایش 🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد مبلغی 🗓اصفهان 98/1/29 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
درس‌هایی از پیامبر(ص) 📝شدید با 🔰از همان ابتدایی که (ص) در مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، بود و پس از آن، ماجرای پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔰 دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢 پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: خوشا به سعادتمندی آنان كه از دوستان و پيروان حسين(علیه السلام) هستند. به خدا سوگند ايشان در قيامت پيروز و نيكبخت هستند. (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۲۵) 🌹 ولادت فرخند پیامبر مهر و رحمت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و امام صادق علیه السلام بر همگان مبارک 🆔 @khosropanah_ir
🌸 لوح | چهار هزار شاگرد در شرایط اختناق 🔻 رهبر انقلاب: غالباً تصوّر میشود که علیه‌السّلام بر روى یک منبر مى‌نشست و چهار هزار نفر جمع میشدند. اما این‌جورى نبوده. چهار هزار نفر در طول عمر طولانىِ امام بتدریج خدمتشان رسیده‌اند. این‌جور نبود که خلفا‌ اجازه میدادند که امام بنشیند و حرف بزند. عمر امام یک عمر آرام و راحت نبوده است. منبع:کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
گزارشی از نشست تخصصی طراحی مدل مطلوب نمونه بانک اسلامی🔻 حجت‌الاسلام‌ : 🔹رویکرد جدیدی که در پژوهشگاه فقه نظام دنبال می شود این است که از اساس و بنیان طراحی مدل اسلامی باشد به گونه ای که مقاصد شریعت و اغراض شریعت در حوزه اقتصاد تامین شود. حجت‌الاسلام : 🔹شیوه بحث ما در این مقاله اینگونه بود که سعی کردیم دفاع حداکثری از این روش داشته باشیم و ادله مختلفی را ذکر کردیم و بعضی از این ادله ها هم که در آثار محققین وجود نداشت ما این روش ها را برایشان بازگو کردیم. 🔹در نهایت به این نتیجه رسیدیم که روش عدم مغایرت در طراحی نظام های اجتماعی و من جمله نظام بانکی به هیچ عنوان مشروعیت و کارآمدی ندارد زیرا نمی توان مشکلات را با آن حل کرد بنابراین این شیوه بانکداری را نمی توان اسلامی نامید. آیت الله : 🔹مقوله بانک، مقوله رفتار اجتماعی است؛ اگر جامعه ای وجود داشته باشد و این جامعه نظامی داشته باشد این جامعه منظم یکی از رفتارهایی که دارد گردش پولی است که در قانون بانک انجام می گیرد و اصولا این رفتار یک رفتار اجتماعی است لذا این رفتار در حوزه فقه کلان قرار می گیرد. 🔹بر همین اساس باید با منطق فقه کلان مسئله بانکداری را بررسی کرد نه با منطق خرد و در نهایت با روش عدم مغایرت نیز نمی توان مشکل بانکداری را حل کرد. حجت‌الاسلام : 🔹در نقد و ارزیابی روش مطلوب به این نتیجه رسیدیم که در بعضی از روش هایی که گفته شد امتیازاتی وجود داشت و راه درست استفاده از امتیازات همه روش ها است یعنی ما یک روش را به نام روش جامع استنباط بر فقه نظام گذاشتیم. 🔹یعنی اولا حرکت را از مبانی آغاز کنیم و بعد به سراغ تفکر فلسفی برویم هر مقدار که توانستیم از نظام بانکی و اقتصادی و قواعد ارائه شده استفاده می کنیم و در کنار آن روش شهید صدر را ضمیمه می کنیم سپس به سراغ احکام شریعت می رویم هر مقداری که از احکام شریعت به صورت حرکت به زیر بنا توانستیم از قواعد استفاده می کنیم. 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | آرزوی ما... 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی: 👈 وجود پیامبر اعظم به معنای واقعی کلمه نور است 🔺 خدا کند بر لبان دنیای اسلام در روز ولادت پیامبر تبسم باشد 🏷 ۱۷ربیع 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
✍️ گزارش تفصیلی نشست تخصصی طراحی مدل مطلوب نمونه بانک اسلامی 🔹 ارزیابی مدل‌های ارائه شده در بانکداری اسلامی / ناکارآمدی روش مغایرت با شرع ✔️جهت مطالعه گزارش کامل این نشست به سایت رسمی پژوهشگاه فقه نظام مراجعه نمایید: 🌐 http://jiiss.ir/fa/News/View/1138/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%BA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%D8%B9-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D9%81%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
عزت و حیات در سایه مبارزه است و اولین گام در مبارزه، است و پس از آن تصمیم بر این که سیادت کفر و شرک جهانی خصوصاً آمریکا را بر خود حرام کنید. صحیفه امام،ج21،ص82 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸رهبر معظم انقلاب صبح امروز در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند: 🔹در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود . 🔹یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است 🔹ضد انقلاب و دشمنان ایران همیشه از اینگونه تخریب ها و ناامنی ها حمایت کرده‌اند که اکنون نیز به همین کار مشغولند 🔹اینگونه مسائل ناامنی را که می تواند بزرگترین مصیبت هر کشور و جامعه بشود تشدید می‌کند 🔹هیچ انسان عاقل و علاقه‌مند به کشورش به این کارها دست نمی‌زند مسئولان هر چه می توانند دقت و مراقبت کند تا مشکلات این طرح برای مردم هر چه ممکن است کم شود. 🔹رهبر انقلاب فرمودند: در تلویزیون دیدم مسئولان گفتند مراقبت می کنند که این افزایش قیمت بنزین به افزایش قیمت دیگر کالاها منجر نشود این مراقبت کاملاً لازم است 🔹گرانی برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند همه مسئولان مراقب باشند 🔹مسئولان حفظ امنیت هم به وظایف خود عمل کنند 🔹مردم که همیشه با هوشیاری و بصیرت اقدام کرده‌اند این بار هم از افرادی که تخریب می کنند فاصله بگیرند 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔰دولت خدمتگزارِ باشد 💢باید این توجه را به آقایان عرض کنم، گرچه خودشان توجه دارند که باید این عمل با یک ظرافتی انجام بگیرد که مستمندان، خیال نکنند که آنها از باب اینکه در صف پایین جامعه واقع شده‌اند مورد امداد واقع شده‌اند؛ آنها در صف مقدم جامعه‌اند 🔹همینها و همین زاغه‌نشینان و همین حاشیه‌نشینان و همین محرومان بودند که این را به ثمر رساندند. اینها بودند که از همه چیز خودشان در راه اسلام عزیز در رژیم سابق گذشتند، ما باید خدمت به آنها بکنیم؛ دولت باید خدمتگزار آنها باشد. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۲ 🔺کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir