eitaa logo
جرعه ناب
645 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
204 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پنجره🇮🇷
سلام خدمت برادران عزیز صوت و درسنامه کفایه ۹ فقه ۲ از پایه ۷ در کانال پنجره ۲ بار گزاری شد با لینک @MohammadGelayeri2 فایل پی دی اف  در سنامه کفایه از اول تا پایان اوامر و مکاسب از نوع خامس تا پایان خیارات بار گزاری شد قو اعد فقهی نیز انشا الله در ادامه بار گزاری می شود فایلهای صوتی با حذف سوالها و  تکرارها و مختصر است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
۱-مرحوم شهید مطهری(رحمه الله) در سیری در نهج البلاغه ضمن بررسی تضاد میان دنیا و آخرت از نظر هدف قرار گرفتن یکی و برخورداری از دیگری، تضاد ایندو را از نوع تضاد میان ناقص و کامل می داند که هدف قرار گرفتن ناقص مستلزم محرومیت از کامل است اما هدف قرار گرفتن کامل مستلزم محرومیت از ناقص نیست بلکه مستلزم بهره مندی از آن به نحو شایسته و در سطح عالی و انسانی است. ۲- آنگاه به بیانی از مولوی تمسک می کند که آخرت و دنیا را قطار شتر و پشکل شتر تشبیه می کند و می گوید اگر کسی هدفش داشتن قطار شتر باشد بالتبع پشم و پشکل هم خواهد داشت اما اگر کسی هدفش فقط پشکل و پشم باشد هرگز صاحب قطار شتر نخواهد شد صید دین کن تا رسد اندرتبع                                    حسن و مال و جاه و بخت منتفع آخرت قطار اشتر دان عمو                                       در تبع دنیاش همچون پشک و مو پشم بگزینی شتر نبود تورا                                      ور بود اشتر چه قسمت پشم را ۳-سپس به حکمت ۲۶۹ نهج البلاغه اشاره می کند که حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) مردم را در دنیا از حیث عمل و هدف به دو دسته تقسیم می کند؛ یکی تنها برای دنیا کار می کند و هدفی ماوراء مادی ندارد، سرگرمی به امر مادی او را از توجه به آخرت باز داشته است از اینرو نگران آینده بازماندگان است اما هرگز نگران روزهای سختی که خود در پیش دارد نیست لذا عمرش در منفعت بازماندگانش فانی می شود. و نفر دیگر آخرت را هدف قرار داده و تمام کارهایش برای آن هدف است اما دنیا خود به خود و بدون آنکه کاری برای آن و به خاطر آن صورت گرفته باشد به او روی می آورد و در نتیجه بهره دنیا و آخرت را تواما احراز می کند و مالک هر دو خانه است. وخداوند نیز درخواست اورا رد نمی کند (النَّاسُ فِي الدُّنْيَا عَامِلَانِ: عَامِلٌ عَمِلَ فِي الدُّنْيَا لِلدُّنْيَا، قَدْ شَغَلَتْهُ دُنْيَاهُ عَنْ آخِرَتِهِ، يَخْشَى عَلَى مَنْ يَخْلُفُهُ الْفَقْرَ وَ يَأْمَنُهُ عَلَى نَفْسِهِ فَيُفْني عُمُرَهُ فِي مَنْفَعَةِ غَيْرِهِ، وَ عَامِلٌ عَمِلَ فِي الدُّنْيَا لِمَا بَعْدَهَا، فَجَاءَهُ الَّذِي لَهُ مِنَ الدُّنْيَا بِغَيْرِ عَمَل، فَأَحْرَزَ الْحَظَّيْنِ مَعاً، وَ مَلَكَ الدَّارَيْنِ جَمِيعاً، فَأَصْبَحَ وَجِيهاً عِنْدَ اللَّهِ، لَايَسْأَلُ اللَّهَ حَاجَةً فَيَمْنَعُهُ.) ۴- و آنگاه چنین نتیجه گیری می کند که دنیا و آخرت تابع و متبوعند و دنیاگرائی تابع گرائی است و مستلزم محرومیت از آخرت است اما آخرت گرائی متبوع گرائی است و خود به خود دنیا را به دنبال خود می کشد. (شهید مطهری، سیری در نهج البلاغه، چاپ دوم، 1354 نشر صدرا صص 308-310 ) https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يَا نُورُ يَا بُرْهانُ، يَا مُبِينُ يَا مُنِيرُ، يَا رَبِّ اكْفِنِي الشُّرُورَ وَآفاتِ الدُّهُورِ، وَأَسْأَ لُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ (مفاتیح الجنان باب پنجم در ذکر بعضی از احراز ) ای نور و ای دلیل روشن و ای آشکارکننده ای نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار واز تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب منطقی وزیبا به منافقین.... زن . زندگی آزادی 🌺🌺🌺 🌸🌸🌸🌸🙏🙏🙏 7 دقیقه صحبت این بزرگوار شاید بشود گفت بیش از 700 ساعت مطلب ور وشنگری دارد.. گروه‌ها واشخاص مختلفی را که در این فتنه دست داشتند(بهاییان یهودی. منافقین خلق. کومله. سلطنت طلبها ومحمدر ضا پهلوی ملعون. عربستان سعودی. و...) بابیان منطقی ومستدل به افتضاح کشیده و رسوا نموده است.. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 حتما ببنید وهرچه می توانید منتشر کنید 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
۱-در قرآن کریم واژه رحمن و رحیم را به خداوند متعال نسبت داده است بسم الله الرحمن الرحیم ۲- مرحوم شهید مطهری می نویسد:(رحمن و رحیم هر دو از رحمت مشتقند و در کلمه «رحمت» یک معنای اضافه‌‏ای نهفته است و آن اینکه: در مواردی که موجودی نیازمند و مستحق است، با لفظ و یا با زبان تکوین دستش دراز است و به اصطلاح قابل ترحم است و استحقاق دارد که چیزی به او برسد، در این گونه موارد رحمت است. منتها رحمتِ انسان وقتی به مستحقی می‌رسد که تحت تأثیر حالت او قرار گیرد و رقّت قلبی در او پدید آید، ولی خدای متعال از این امور منزه است. پس وقتی می‌گوییم رحمن و رحیم، دو معنا در ذهن ما مجسم می‌گردد: یکی نیاز عظیم و فراوان مخلوقات که گویی همه مخلوقات با زبان قابلیت‌های خودشان دست نیاز به درگاه بی‌نیاز او دراز کرده و التماس می‌کنند، و دیگر اینکه او رحمت بی‏‌حساب خویش را به سوی آنان فرستاده و نیازهای آنان را تأمین نموده است. ) ( استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2، ص14) ۳-پس ازآنجا که خداوند نیاز انسان را پاسخ می دهد بهر اندازه درخواست و نیاز به خداوند متعال عظیم و همینطور حقیقی باشد خداوند نیز به همان مقدار عطا می کند ۴-این واژه یعنی رحمت را کنارواژه رئوف که به خدا نسبت می دهد إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَّحِیمٌ (بقره:۱۴۳) به نبی اکرم صلی لله علیه وآله و سلم نسبت داده است حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه:۱۲۸) ضمن انکه رحمت را نیز به پیامبر اکرم صلی الله نسبت می دهد وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ( انبیا۱۰۷) ۵-پس هرچه انسان به حضرت نزدیک شود و درخواست تعالی و رشد از آن حضرت واقعی باشد به همان اندازه لطف و محبت نبی مکرم اسلام نیزشامل حال انسان شده و موجب تعالی و رشد وی می شود https://eitaa.com/jorenab
💠 حدیث روز 💠 💎 ثواب اخروی محبّت زیاد به فرزند 🔻امام جعفر صادق عليه‌السلام: إنَّ اللّهَ لَيَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ ✳️ همانا خداوند به بنده، به خاطر محبّت زياد او به فرزندش، رحم می‌كند. 📚 الكافی، ج ۶، ص۵۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
سلام  حضرت حیدر من اینجام دمِ در ,گرفتاری فراوان منم بی کس وتنها امیدِمنِ نالان توئی شاه غریبان تو ای ساقی کوثر نظر بر دل«ماتح» نماحیدر صفدر https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا