📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : دوشنبه
🌞 ٢٨ تیر ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ٨ ذیحجه ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ١٩ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١٠ آو ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍ مرگ #آن_لمبتون جاسوس برجستهٔ سرویس اطلاعاتی بریتانیا و از گردانندگان #شبکه اینتلیجنس سرویس در ایران (٢٠٠٨م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 شاپور ریپورتر و شبکه بدامن
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/10505
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سیر شوان از اسلام تا «دین خالده» (١)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (١٠)
1⃣ از اواخر دههٔ ١٩٧٠، مقارن با #انقلاب_اسلامی در ایران، شوان و بخشی از پیروانش از #اسلام فاصله گرفتند و بهنوعی #یونیورسالیسم (دین جامع و فراتر از ادیان مرسوم) گرایش یافتند که در آن تأکید اصلی بر شخص شوان بود.
2⃣ #فریتیوف_شوان از رؤیایی در سال ١٩٧٣ خبر داده و مینویسد: «این آگاهی بر من غالب شد که مانند سایر انسانها نیستم.» سجویک مینویسد: شاید شوان خود را در این مرحله #ایلیاء_نبی میدید که در آخرالزمان ظهور کرده یا تجلّی #الهه_کالی هندوها.
3⃣ #سیدحسین_نصر نیز از «نقش الیاسی شوان» سخن گفته است:
👈 «شوان به من گفت که پیشترها... مواجههای با #خضر داشته؛ نبی سبز که با #الیاس مطابقت دارد... این مواجهه تنها با #نقش_الیاسی خود شوان قابل قیاس است.»
4⃣ منطبق کردن خضر یا الیاس (نماد جاودانگی و زندگی و راهنمای خردمند) با موجودی ترسناک و نفرتانگیز چون الهه کالی هم از کجسلیقگی شوان و شوانیها است و هم بیانگر شیوهٔ نگرش آنها که میکوشند میان #اسلام با #بتپرستی هندو یا بومیان آمریکا انطباق ایجاد کنند و حتی فراتر از آن #هندوئیسم یا #آئینهای_سرخپوستی را جلوهای اصیل از #دین_خالده بنمایانند!
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سیر شوان از اسلام تا «دین خالده» (٢)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (١٠)
1⃣ #لئو_شایا نویسندهٔ #یهودی، مبدع «نقش الیاسی» یا «خضرگونه» شوان در آخرالزمان است. او در کنفرانسی که در سال ١٩٧٣ در هیوستن تگزاس برگزار شد، مقالهای ارائه داد با عنوان «کارکرد ایلیایی» که در آن فعالیتهای #مریمیه با نقش جاودان #ایلیاء نبی پیوند داده شد.
2⃣ شوان در خاطراتش مینویسد: در هیوستن همایشی علمی برگزار شد که «شرکتکنندگان اصلی برخی از پیروان، دوستان و نمایندگان من بودند.» منظور شوان، سیدحسین نصر، لئو شایا و... است. شوان ادامه میدهد: لئو شایا «سخنرانی کرد و اشاره کرد که میان کار ما [شوان] و رجعت الیاس در آخرالزمان پیوندی است». و شوان را با #پیامبر یا #آواتار مقایسه کرد.
3⃣ در سالهای بعد رؤیاهای شوان بیشتر شد. شوان در دسامبر ١٩٨٠ به لئو شایا نوشت: «ابزار انسانی برای تجلّی #دین_خالده در آخرالزمان یک #غربی خواهد بود.» روشن است که منظور شوان خود اوست.
4⃣ #فریتیوف_شوان از سال ١٩٧٨، مقارن با آغاز #انقلاب_اسلامی در ایران، فاصله گرفتن خود از #اسلام را علنی کرد. این رویه شاید بهدلیل تحولات ایران بود. شاید شوان میخواست در غرب «اسلام» او را با اسلام #ایران_انقلابی یکسان ندانند. مقالهٔ «جنبههای ناسازنمای تصوف» شوان در سال ١٩٧٨، لحنی تقریباً ضداسلامی داشت.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سیر شوان از اسلام تا «دین خالده» (٣)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (١٠)
1⃣ سرانجام، شوان تصمیم گرفت زندگی خود را از سوئیس منتقل کند و در سال ١٩٨١ به آمریکا مهاجرت کرد و در اینورنس فارم واقع در سه مایلی شهر بلومینگتن ایالت ایندیانا، ساکن شد.
2⃣ کلنی اینورنس فارم مرکب از ۶٠-٧٠ نفر بود که در اطراف خانهٔ شوان زندگی میکردند. عمدهٔ این افراد نسل جدیدی از مریمیها بودند که خود را #پرایموردیالیست (نخستینگرا) میخواندند نه مسلمان؛ و شوان را بهعنوان «استاد دین خالده» میشناختند نه مسلمان!
3⃣ این شوانیهای جدید مریمیهای قدیمی را «مسلمان مسلمان» میخواندند، یعنی کسانی که هنوز به #ظواهر_اسلام چسبیدهاند. شوان که به ٨٠ سالگی نزدیک میشد بهندرت در دسترس بود. گاه در مراسم «ذکر» حضور مییافت و کم در جمع سخن میگفت.
4⃣ در این زمان، زن آمریکایی جوانی بهنام #شارلین_رومین در جامعهٔ اینورنس فارم به شخصیتی مهم بدل شد و در مقام چهارمین زن و «سوگلی» شوان جای گرفت. مریمیهای سابق مدعیاند شارلین روحیات شوان را تقویت میکرد و به او القاء میکرد که موجودی است #فراتر_از_انسان.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سیر شوان از اسلام تا «دین خالده» (۴)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (١٠)
1⃣ بهتدریج، واژگان غیراسلامی جایگزین واژگان اسلامی شد. مثلاً به شوان #پنوماتیکوس میگفتند. یعنی انسانی که روح قدسی در کالبدش حضور دارد. آنها شوان را #آواتار میدانستند.
2⃣ مناسک جدیدی نیز وضع شد. مهمترین این مناسک «رقص خورشید» بود که در جشنی بهنام «روزهای سرخپوستی» انجام میشد. در این مراسم شوان نیمهبرهنه در کسوت رئیس قبیله سرخپوست، به میان جمع میآمد و زنان نیمهبرهنه میرقصیدند.
3⃣ علاوه بر این، مناسکی وجود داشت که در آن تنها شوان و گروه کوچکی از نزدیکانش شرکت میکردند. ماد موری، سومین زن شوان، مناسک فوق را اینگونه توصیف کرده:
👈 «در محافل سرّی زنها #برهنه بودند. شیخ [شوان] پوستینی آزاد به تن داشت یعنی هیچ چیز زیر آن نبود و میشد او را #برهنه دید. شارلین رومین رقص را شروع میکرد. ربکا بیشتر بدون حرکت رقص بدن میکرد و ران و شکم و سینه را تکان میداد. بعد شیخ رقص پرایموردیال را شروع میکرد. بهنظر من، تنها اعتراض جدّی که میشود به این مراسم وارد کرد این بود که شارلین مدت طولانی با لنگهای باز روبهروی شیخ مینشست. ربکا هم گاهی این کار را میکرد».
4⃣ این همان شوانی است که #سیدحسین_نصر او را مظهر «برکت محمدیه» خوانده است:
👈 «کسانی که... در خصوص آنچه صوفیه “البرکة المحمدیة” نامیدهاند، تجربهای عینی و محسوس دارند... میگویند که وقتی برای ملاقات شوان به خانهٔ او رفتند، بیدرنگ حضور این برکت را احساس کرده و رایحهٔ غیرقابل تردید آن را استشمام نمودهاند. خود من هم... کاملاً مبهوت حضور قدرتمند #برکت_محمدی شدم که از وی ساطع بود.»
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ متن کامل دهمین قسمت از سلسله مقالات «مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» را با عنوان «سیر شوان از اسلام تا دین خالده» در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/14530
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ٣٠ تیر ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١٠ ذیحجه ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢١ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١٢ آو ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍️🌺 عید سعید قربان
🌍 مناسبتهای شمسی
✍️🌹 شهادت خطیب شهیر و واعظ معروف حجةالاسلام #شیخ_احمد_كافی (١٣۵٧ش)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : جمعه
🌞 ١ مرداد ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١٢ ذیحجه ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢٣ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۴ آو ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای شمسی
✍ بهرسمیّت شناختن رژیم غاصب #اسرائیل توسط محمدرضا پهلوی (١٣٣٩ش)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 رابطهٔ پهلوی دوم و رژیم صهیونیستی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/800
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ محسن ثلاثی و تبلیغ فیلسوفان یهودی (١)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1⃣ پس از انتشار ترجمههای عزتالله فولادوند از کتابهای «خشونت» و «انقلاب» نوشتهٔ فیلسوف یهودی، #هانا_آرنت، انتشارات جاویدان نیز ترجمهٔ کتاب توتالیتاریسم هانا آرنت را توسط #محسن_ثلاثی به چاپ رساند.
2⃣ #توتالیتاریسم در نخستین سال فعالیت آرنت در CIA منتشر شد و ضرورت سیاسی #صهیونیسم را تأیید میکرد. بهخاطر کارکرد تبلیغاتی این اثر برای ایالات متحده در زمان انتشارش، «تابعیت آمریکا» را به آرنت دادند!
3⃣ هانا آرنت میگوید #ایدئولوژی نظامی به وجود میآورد تا بتواند حکومت بر مدیریت جامعه را بر آن بنیاد نهد و این کار ضرورتاً مستلزم #ارعاب است. ارعاب یعنی «کاربرد منظم، نهادینه، برنامهریزی شده و بیحد خشونت جسمی و روانی که قانون آن را توجیه میکند» و زادهٔ حکومتهای #آرمانخواه است!!
4⃣ هدف محسن ثلاثی از ترجمهٔ این کتاب سفارشی CIA در سال ١٣۶٣، انتشار اثری مرجع در حوزهٔ «جامعهشناسی سیاسی» برای دانشجویانی بود که پس از #انقلاب_فرهنگی و بازگشایی دانشگاهها به سر کلاسهای درس بازگشتند!
5⃣ همانطور که در آستانهٔ رویدادهای دوم خرداد ١٣٧۶ ترجمهٔ کتاب «سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی» از #ساموئل_هانتینگتون را بهعنوان یکی از منابع پایهٔ تئوریک در زمینهٔ #کودتاهای_مخملی منتشر کرد و باز هم تزهای منسوخ «جامعهشناسی سیاسی» استراتژیستهای پنتاگون را به اردوگاه #اصلاحطلبان ایرانی آورد.
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ محسن ثلاثی و تبلیغ فیلسوفان یهودی (٢)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #موش_شناسی
1⃣ #محسن_ثلاثی در کنار برخی دیگر، پروژهٔ تدوین «منابع درسی #سکولار» را ادامه میداد. به همین سبب «انجمن جامعهشناسی ایران» که اعضاء نهضت آزادی ایران و... را در دایرهٔ تئوریسینهای خود دارد، سال ١٣٨۶ آنان را بهعنوان مترجمان برگزیده در حوزهٔ #علوم_انسانی معرفی کرد.
2⃣ حتی در دولت نهم، «روزنامهٔ ایران» صفحهٔ ویژهای را به ستایش از محسن ثلاثی اختصاص داد و سازمان میراث فرهنگی (در دورهٔ ریاست #اسفندیار_رحیم_مشایی) نیز در فاصلهٔ سه ماه، دو بزرگداشت برای او گرفت!!
3⃣ در حالیکه ثلاثی همان هنگام در جمع تئوریسینهای سیاسی #بنیاد_باران (به ریاست سیدمحمد خاتمی) قرار داشت و در #همان_روز بزرگداشت خود با انتشار پژوهشی پیرامون «رفتار سیاسی» با ارجاع به آراء #هانا_آرنت یهودی، نظام جمهوری اسلامی را نظامی #دیکتاتوری خواند که باید #سرنگون شود.
4⃣ وانگهی، او سالها با ترجمهٔ کتابهای #فیلسوفان_صهیونیست کوشید تا «تحلیلی لیبرالیستی» از «انقلاب اسلامی» را در ذهن «نخبگان ایرانی» حاکم سازد!
5⃣ رشتههای جامعهشناسی و انسانشناسی در ایران را مدیون محسن ثلاثی و ناصر فکوهی دانستهاند؛ دو چهرهای که در زمرهٔ پیروان سیاسی هانا آرنت #یهودی بودند!
✍️ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «محسن ثلاثی و تبلیغ فیلسوفان یهودی» و مستندات آن را در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/14564
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : یکشنبه
🌞 ٣ مرداد ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١۴ ذیحجه ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢۵ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۶ آو ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای شمسی
✍ انعقاد #امتیازنامه_رویتر با بارون جولیوس رویتر، #یهودی انگلیسی در زمان ناصرالدین شاه با وساطت میرزا حسینخان سپهسالار (۱۲۵۱ش)
👈 بهموجب این قرارداد خفّتبار، ساخت هرگونه راه و راهآهن و سدّ از دریای مازندران تا خلیج فارس و بهرهبرداری از همهٔ معادن ایران (غیر از طلا و نقره)، ایجاد مجاری آبی و قنات و کانالها برای کشتیرانی یا کشاورزی، ایجاد بانک و هرگونه کمپانی صنعتی در سراسر ایران، حق انحصار کارهای عامالمنفعه، خرید و فروش توتون و تنباکو، استفاده و بهرهبرداری از جنگلها بهمدت ٧٠سال و استفاده از گمرکات ایران بهمدت ٢۵سال در ازای پرداخت ٢٠٠هزار لیرهٔ انگلیسی و سود ۵٪ در اختیار رویتر قرار گرفت!!
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ تمدن جدید غرب و نقشآفرینی یهود (١)
1️⃣ در قرون وسطا، نظام کلیسایی حاکم بر اروپا، با قدرت تمام بر آحاد جامعه حکم میراند و از آنجا که اربابان کلیسا قول و فعل خود را به آسمان، کتاب مقدّس و عیسی (ع) منتسب میساختند، هیچگونه مخالفتی از سوی مردم متوجّه آنان نمیشد.
2️⃣ داخل این جهان مسیحی، نوعی هماهنگی در حوزههای اعتقادی، فرهنگی و مناسبات اجتماعی، سیاسی قابل مشاهده بود؛ امّا کاستیهای این نظام کاتولیکی از یکسو و #دسیسههای_یهودیان از دیگرسو، زمینههای سر برداشتن مخالفتها را فراهم آورد.
3️⃣ در سالهای پایانی قرون وسطا، نشانههای ضعف این بنای کلیسایی نمودار شد. #یهودیان که آرزوی فروپاشی این نظام را داشته و برای آن لحظهشماری میکردند، طرحهای گوناگونی را برای #براندازی آن به اجرا میگذاردند.
4️⃣ حمایت مخفیانه از جریانهای اعتراضی و ایجاد جنبشهای اجتماعی مخالف، از قبل آغاز شده بود. این جریان بهتدریج اتّحاد جامعهٔ مسیحی را از بین برده و تشتّت و آشفتگی را جایگزین آن کرد. در میان جریانات مخالف و معترض، #مجامع_سرّی که دستی در #آموزههای_کابالایی داشتند، نقش مؤثری ایفا میکردند.
5️⃣ سربرداشتن موجی از مخالفتها علیه نظام #کاتولیسیسم، سرانجام به جدایی تدریجی مردم از این جریان و اقبال آنها به آموزههای غیردینی انجامید. احیای منابع کهن #یونانی، توجه مشتاقانه به آموزههای توراتی و تلمودی و بهویژه #کابالا را در زمرهٔ نتایج این وقایع میتوان معرفی کرد.
✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ تمدن جدید غرب و نقشآفرینی یهود (٢)
1️⃣ دورانی که کلیسای کاتولیک به اسم عیسی (ع) بر اریکهٔ قدرت تکیه زده بود و حتی بر پادشاهان حکم میراند، در درون خود، دانهٔ اعتراض را میپروراند. این دانه، در اثر آبیاری #یهود و از طریق #علوم_غریبه و #کابالا در اولین فرصت و پس از تضعیف ارکان کلیسا و تقلیل گسترهٔ نفوذش بر مردم، نتیجه داد و موجد جنبش #رنسانس در سدهٔ ١۵ میلادی شد.
2️⃣ بهرغم تصور روشنفکران شرقی، دوران رنسانس آکنده از #خرافهپرستی و #جادوگری بود. غالباً اومانیستها به همزاد یا نگهبانان غیبی معتقد بودند. پودجو، از عفریتهایی سخن میگفت که مانند سواران بیسر حرکت میکردند یا از تریتونهای ریشویی که از دریا برمیخاستند تا زنان زیبا را از ساحل بربایند! و ماکیاولی به امکان پُر بودن هوا از ارواح اشاره میکرد!
3️⃣ کلیسایی ادّعا میکرد که صاحب پارچهٔ قنداق کودکی عیسی است؛ دیگری به خود میبالید که مالک مقداری علف از آخوری است که عیسی را به هنگام ولادت در آن نهاده بودند. کلیساهای ونیز، جسد «مرقس» حواری، یک بازوی «قدّیس جورج»، یک گوش «پولس حواری»، مقداری از گوشت کبابکردهٔ «قدّیس لاورنتیوس» و سنگهایی را که «قدّیس استیفان» با آنها کشته شده بود، به زائران ارائه میکردند.
4️⃣ بیشک، کلیسا خود بهنوعی از این خرافهپرستی عوامانه سود میجست؛ زیرا دامنهٔ قدرتش را میگسترد؛ امّا اینگونه خرافهپرستی در خود، استعداد یک شورش عقلانی را میپرورید. با گسترش باورهای الحادی در این عصر و توسّل جمع کثیری از مردم به #جادو، علوم خفیّه چنان رایج شد که کلیسا ناگزیر به صدور حکم منع آن شد.
5️⃣ پاپ #اینوسنت_هشتم، توسّل به جادو را منع کرد؛ او حقیقت برخی از قدرتهای ادّعایی #ساحران را مسلّم پنداشت، برخی از طوفانها و طاعونها را به آنان نسبت داد و شِکوه کرد که بسیاری از مسیحیان با ابلیسیان اتّحادی شیطانی برقرار کرده و با توسّل به سحر و جادو و... زیانهایی به مردان و زنان و کودکان و حیوانات وارد ساختهاند. در سال بعد از صدور این حکم، تنها در «کومو» ۴۱ زن به جرم جادوگری سوزانده شدند. با این همه، جادو و علوم غریبه چنان محبوب مردم بود که هزاران مظنون به #ساحری در زندانها به سر میبردند.
✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter