✡ نازیسم و صهیونیسم دو روی یک سکه (1)
1⃣ رفتارهای قساوت آمیز صهیونیستها تنها بر ضدّ دیگران اعمال نمیشود. در منطق و روش سران #صهیونیسم تا زمانی که قوّت و اعتبار این جنبش، به کشتهشدن هزاران #یهودی تیرهبخت بستگی داشته باشد، این امر مجاز شناخته میشود!
2⃣ به بیان دیگر، آنان از #اسرائیل و رژیم صهیونیستی، بُتی زرّین ساختهاند و در پای این گوسالهی سامری حاضرند هزاران انسان یهودی و غیریهودی را قربانی کنند.
3⃣ اسرائیل شاهاک مینویسد:
📝 بیشتر هممیهنان من، خدای خود را گم کرده و به #بتپرستی روی آوردهاند. درست مانند زمانی که در صحرای سینا به #گوسالهپرستی روی آوردند. با این تفاوت که نام بت جدید آنها اسرائیل است!
4⃣ یوری ایوانف در کتاب صهیونیسم میگوید:
📝 در جریان جنایات نازیها بر ضدّ یهود، هدف اصلی صهیونیستها، نجات جان همکیشان خود نبود، بلکه تنها افزایش تعداد یهودیان مهاجر به فلسطین بوده است. در حقیقت سرنشینان کشتی باترییه، قربانی همین سیاست شدند.
5⃣ #مناخیم_بگین نخستوزیر اسبق رژیم صهیونیستی در یادداشتهای خویش آورده است:
📝 زمانی که کشتی باترییه در بندر حیفا لنگر انداخت، مقامات انگلیسی به دلیل گسترش شورش و انقلاب اعراب، از پیاده شدن مسافران کشتی جلوگیری کردند. بدینجهت سران صهیونیسم، کشتی مزبور را همراه با مسافرانش به چند دلیل منفجر ساختند که اهمّ آنها عبارت بود از:
🔸1. صهیونیستها چنین وانمود کردند که مسافران کشتی چون با عزم قاطع برای اقامت در فلسطین آمده بودند و هرگز قصد بازگشت نداشتند، از این رو، دست به یک خودکشی گروهی زدند. این ادّعا میتوانست احساسات یهودیان اروپا را برای مهاجرت به فلسطین تحریک کند.
🔸2. با افکندن مسئولیت این اقدام بر عهدهی دولت انگلیس، افکار عمومی ملتهای جهان و مردم انگلستان بر ضدّ این دولت تحریک شده و آن را تحت فشار قرار میداد.
🔸3. چه بسا انفجار کشتی باترییه، محصول اختلافات داخلی در سازمانهای صهیونیستی و یا به دلیل وجود شمار زیادی از فقیران، کهنسالان و زنان در میان مسافران بوده است.
6⃣ از شیوههای رایج سران صهیونیسم در سالهای نخست پس از تأسیس دولت اسرائیل، استفاده از یک مشت عناصر تروریست در ایجاد فضای رعب و وحشت برای #یهودیان دیگر کشورها بود، تا مهاجرت به اسرائیل را تنها راه نجات خویش تلقّی کنند. [ yon.ir/Pogromm ]
7⃣ بسیاری از #یهودیان_عراق، تحت تأثیر همین اقدامات خشونتآمیز و ایذایی، پس از مهاجرت به سرزمینهای اشغالی، به شدّت احساس پشیمانی کردند [ yon.ir/iraqjew ] و به قول خانم دوروتی تامپسون: «…هماینک در کنار رود اردن مینشینند و به یاد روزگار خوشی که در عراق به سر میبردند، اشک حسرت میریزند…».
✍ نویسنده: احمد کریمیان
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 yon.ir/zionnazi
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ در سال 1933، لئوپولد فون میلدنشتاین (که بعدها رئیس بخش یهودیان در سازمان امنیّت و اطّلاعات آلمان شد) به دعوت جنبش صهیونیسم از فلسطین بازدید کرد. یهودیان به افتخار یادبود این سفر، به ساخت یک مدال اقدام کردند که یک روی آن صلیب شکستهی نازیها و در روی دیگر آن، ستارهی داوود طراحی شده بود!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نازیسم و صهیونیسم دو روی یک سکه (2)
1⃣ در این رابطه، شاید آنچه باورش برای عدّهای دشوار به نظر آید، طرح مسئلهی تعامل و همکاری نزدیک میان #نازیسم و #صهیونیسم باشد.
2⃣ آنچه طی شش دههی اخیر در بوق تبلیغات صهیونیسم دمیده شده و فضای جهان را آکنده است، جنایات هولناک ارتش نازی بر ضدّ یهودیان و حقیقتنماییِ افسانهی کشتار شش میلیون (!) یهودی در کورههای آدمسوزی شرق اروپا بوده است.
3⃣ امّا در انبوه تبلیغات جنجالی این قوم، بسیاری از واقعیّتها همچنان در بوتهی کتمان و نسیان، پوشیده و پنهان باقی مانده است.
4⃣ در سال 1933، لئوپولد فون میلدنشتاین (Leopold Von Mildenstein) -که بعدها رئیس بخش یهودیان در سازمان امنیّت و اطّلاعات آلمان شد- بنا به دعوت جنبش صهیونیسم همراه با همسرش از فلسطین بازدید کرد. در طی این دیدار، یهودیان مقالات زیادی را با عنوان «دیدار یک شخصیّت وابسته به حزب نازی از فلسطین» منتشر ساختند و به افتخار یادبود این سفر، به ساخت یک مدال اقدام کردند که یک روی آن صلیب شکستهی نازیها و در روی دیگر آن، ستارهی داوود طرّاحی شده بود.
5⃣ بدینترتیب، صلیب شکسته نازیسم و ستاره ششپر صهیونیسم دو روی یک سکه و در آغوش یک دیگر قرار گرفت.
6⃣ اسرائیل شاهاک مینویسد:
📝 حاخام صهیونیست، دکتر یواخیم پرینتس در 1934 کتابی تحت عنوان «ما یهودیان» نوشت تا انقلاب آلمان هیتلری و شکست لیبرالیسم را بزرگ بدارد … این کتاب از چاپلوسیهای حقیر در قبال ایدئولوژی نازی انباشته است. از دستافشانیها و پایکوبیهایی به خاطر شکست لیبرالیسم و بهویژه ایدههای انقلاب فرانسه. این کتاب، عمیقاً ابراز امیدواری میکند که جوّ همبستگیهایی که اسطورهی #نژاد_آریایی ایجاد کرده است، سبب شکوفایی صهیونیسم و اسطوره #نژاد_یهودی نیز گردد.
✍ نویسنده: احمد کریمیان
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 yon.ir/zionnazi
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بن گوریون: «اگر من بدانم که تمام کودکان یهودی آلمان را از راهِ بردن آنها به انگلیس میتوانم نجات دهم و یا اینکه تنها نیمی از آنان را میتوانم به سرزمین اسرائیل منتقل کنم، به یقین راه دوم را برمیگزینم؛ زیرا ما نباید تنها به فکر جان این کودکان باشیم، بلکه باید در اندیشه تاریخ ملت یهود باشیم»!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نازیسم و صهیونیسم دو روی یک سکه (3)
1⃣ #هانا_آرنت فیلسوف یهودی در کتاب «آیشمن در اورشلیم» توافق میان سران #صهیونیسم و #آیشمن را مطرح ساخته و گفته است که به موجب این توافق، مقرّر شد که آیشمن اجازه دهد چند هزار نفر از یهودیان عالیرتبه و اعضای سازمانهای صهیونیستی، بهطور غیرقانونی به مقصد #فلسطین خارج شوند. متقابلاً نماینده #صهیونیسم_جهانی نیز قول داد در اردوگاههایی که صدها هزار یهودی از آنجا به مقصد اردوگاه آشویتس اعزام میشوند، نظم و آرامش برقرار گردد.
2⃣ بهموجب توافق دیگری که میان سران نازی و صهیونیسم انجام پذیرفت، مقرّر شد که دولت آلمان 1684 نفر از یهودیان متخصّص را که میتوانستند در سازندگی دولت آینده #اسرائیل مفید واقع شوند، آزاد سازد؛ امّا در عوض 460 هزار یهودی عادّی را به آشویتس اعزام کند. این امر با موافقت «آژانس یهود» و «شورای جهانی یهود» صورت پذیرفت.
3⃣ این مناسبات و توافقات نشان میدهد که هدف اصلی سران صهیونیسم، نه نجات جان یهودیان، بلکه تنها تأسیس یک دولت یهودی در فلسطین، حتّی به بهای نابودی هزاران یهودی نگونبخت بوده است.
4⃣ #بن_گوریون در هفتم دسامبر 1938 در برابر رهبران حزب کارگر صهیونیسم، اظهار داشت:
👈 اگر من بدانم که تمام کودکان یهودی آلمان را از راهِ بردن آنها به انگلیس میتوانم نجات دهم و یا اینکه تنها نیمی از آنان را میتوانم به سرزمین اسرائیل منتقل کنم، به یقین راه دوم را بر میگزینم؛ زیرا ما نباید تنها به فکر جان این کودکان باشیم، بلکه باید در اندیشهی تاریخ ملت یهود باشیم.
5⃣ وی هم چنین در هشتم دسامبر 1942 نیز اعلام کرد:
👈 وظیفه صهیونیسم نجات یهودیان اروپا نیست؛ بلکه آزادسازی سرزمین اسرائیل برای #ملت_یهود است.
6⃣ بدینجهت است که برخی ناظران، همچون هاینتس هوهنه (Heinz Hohne)، روزنامهنگار آلمانی، بر آنند که اصولاً صهیونیستها استقرار #فاشیسم در آلمان را نه به مثابه یک مصیبت ملی، بلکه بهعنوان فرصتی تاریخی و بیمانند در وصول به هدفهای صهیونیستی خویش میدیدند.
✍ نویسنده: احمد کریمیان
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 yon.ir/zionnazi
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 عصر اقتدار سیاستمداران عملگرا (1)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 29)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (5)
1⃣ نقطهی اتکاءِ استراتژی انگلیسیِ #اصلاحات، یک تحلیلِ ظریف از نتایج سکولاریستیِ سیاستهای #دولت_سازندگی به شمار میرفت.
2⃣ چه روی داد که #اصلاحطلبان در آستانهی #دوم_خرداد 1376 بستر را برای یک #کودتای_نرم یا به تعبیر خود «گذار به دموکراسی» در ایران مهیا میدانستند؟ و با چه پشتوانهای قدم در این راه پُرمخاطره گذاشتند؟!
3⃣ چارهای جز بازخوانی تاریخی مقطعی مهم از تاریخ انقلاب اسلامی نداریم؛ عصر مشهور به «سازندگی».
4⃣ از نگاه جامعهشناختی، با ظهور سیاستهای تکنوکراتیکِ دولت سازندگی (کارگزاران) و ریاستجمهوری #اکبر_هاشمی_رفسنجانی یک جنگ سیاسی با «گفتمان رسمی انقلاب اسلامی» راه افتاد.
5⃣ از درونِ این جدال، طبقهی جدیدی سربرآورد؛ طبقهی موسوم به «یقه سفیدان» که پایگاهشان را در همان «بورزوازی نوخاسته»، «سرمایهداری نوکیسه» و «طبقه متوسط جدید» میتوان جُست.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/pragmatism
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🎯 عصر اقتدار سیاستمداران عملگرا (2)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 29)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (5)
1⃣ طبقهای که در تحلیل #حسین_بشیریه شامل روشنفکران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، دبیران و آموزگاران و شماری از متخصصان و حقوقدانان بودند.
2⃣ این بخشهای اقشار متوسط جدید، ویژگیهایی شبیه به یک «طبقه اجتماعی» از خود نشان دادهاند. آنها از آغاز «محمل اصلی ایدئولوژی لیبرالیسم، سکولاریسم و مدرنیسم بودند» و متاثر از همان ایدئولوژی جهانی غالب، یعنی #سرمایهداریِ نوپا.
3⃣ خواستههای عمدهی «طبقه متوسط جدید» شامل تجدید هویت و سنتهای ملی ایران، منع دخالت روحانیون در سیاست، وضع نظام قانون اساسی جدید به شیوهی اروپا، تأسیس نهادهای سیاسی بر اساس حاکمیت ملی و ایجاد مبانی «دولت ملی مدرن» به جای دولتهای سنتی و کاریزماتیک بوده است.
4⃣ همین طبقهی متوسط جدید پس از انقلاب اسلامی به تدریج مواضع سیاسی خود را از گروههای سنتگرای اسلامی متمایز ساخت و با عرضهی تعبیر «دموکراتیکتر»! از اسلام، زمینه اجتماعیِ #اپوزیسیون_سیاسی در جمهوری اسلامی را تشکیل داد.
5⃣ حالا این «طبقه متوسط سکولار» نوظهور، با آغاز دههی 1370 منافع اقتصادی – سیاسیِ خود را در پیوندِ «سرمایهداری» و «دولت» میدید!
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/pragmatism
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🎯 عصر اقتدار سیاستمداران عملگرا (3)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 29)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (5)
1⃣ استراتژی #دولت_سازندگی روی یک موج تئوریک کلاسیک حرکت میکرد و آن التزامِ دولت به فرآیند #جهانی_شدن است.
2⃣ هم رئیس دولت سازندگی و هم رئیس دولت اصلاحات ضمن عدول از مبانیِ #اسلام_ناب، با سخنان خود بر این تئوری سکولار صحه نهادهاند، چون فرآیند #مدرنیزاسیون و دورهی «گذار» را «اجتنابناپذیر» معرفی میکردند و با عملکرد خود مروّج نوعی از #سکولاریسم_دینی نیز بودند.
3⃣ ترویج این ایدئولوژی هم نشان از رابطه «توسعهی اقتصادی» با نظام ارزشی #مدرنیته دارد و آنگونه که آدریان لفتویچ، پژوهشگر برجسته مُدرنیست شرح میدهد:
👈 توسعهی اقتصادی بر مبنای بازار آزاد، خواه در فضای سیاسی دموکراتیک غربی باشد و خواه نه، سبب خلق نظام ارزشیِ #سرمایهداری_لیبرال میشود.
4⃣ اعضاء #حزب_کارگزاران بهمثابه قویترین فراکسیون در دولت هاشمی رفسنجانی، پیامدها و تبعاتِ «سیاستهای تعدیل» را میدانستند و بر همین اساس، به فکر «مدیریت انتقال قدرت» پس از ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بودند.
5⃣ با همهی این آیندهنگریها آنان برای سیاستورزی به میدان نیامدند. یک «کودتای خزنده ایدئولوژیک» به راه افتاد و حتی موج استحالهی آن به برخی نهادهای امنیتی دولت رسید. این کودتای خزنده اسامی شیکی داشت، مانند «گذار به دموکراسی» یا «گذار دموکراتیک».
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/pragmatism
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران