eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
751 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ اطلاعات حیاتی نفت ایران در اختیار صهیونیست‌ها (2) 6️⃣ آندریاس کولمن (Andreas Kuhlmann) در تاریخ 19 تیر 1398 به تهران سفر کرد تا جلسات خود را با مدیران موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی وزارت نفت ادامه دهد ولی باید بدانیم وی پیش از ورود به تهران به سفر کرده بود که این سفر حاوی نکات مهمی است! 7️⃣ بیانیه مؤسسه آلمانی نشان می‌دهد این موسسه آلمانی به‌طور منظم و سیستماتیک به مستندسازی ابتکارات بهره‌وری انرژی ایران، ارزیابی کمّی و آماری پتانسیل‌های بهره‌وری انرژی ایران، فرآیندهای کنترلی آن و ارزیابی و بروزرسانی منظم برنامه‌های اقدام بهره‌وری انرژی ایران اقدام خواهد کرد. 8️⃣ آیا انجام این اقدامات به معنی دستیابی به کل علاوه بر وزارت نفت در بخش صنعت و ساختمان ایران نخواهد بود؟! 9️⃣ بنا بر گزارش‌های موجود، جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات مختلف بخش‌های پالایشگاهی، تولید برق و انتقال آن، واحدهای پتروشیمی، بخش حمل و نقل و صنعت ایران در اختیار این شرکت آلمانی همکار صهیونیست‌ها قرار گرفته و در آینده نیز خواهد گرفت. 🔟 باید تاکید کرد هیچ یک از اطلاعات ارائه شده در همکاری با شرکت دنای آلمان، اطلاعات سوخته نبوده بلکه به‌روزترین آمارها و اطلاعات بخش های مختلف انرژی کشور و حتی برنامه های توسعه ای آن ها بوده است. 🌐 متن كامل این گزارش را در سایت مشرق بخوانید: 👉 mshrgh.ir/978489 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقاشی تخیّلی از اعدام مردان بنی‌قریظه ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ مقدمه‌ای بر غزوه بنی‌قریظه 1️⃣ غزوه بنی‌قُرَیظه، نام آخرین غزوه از غزوه‌های پیامبر اکرم (ص) با است که در اواخر ذیقعده و اوایل ذیحجه سال پنجم هجری و به دلیل یهودیان و هم‌پیمان‌شدن آنان با مشرکان در غزوه خندق روی داد. 2️⃣ در این غزوه مسلمانان قلعه‌های بنی‌قریظه را محاصره کردند. پس از حدود یک ماه، یهودیان تسلیم شدند و حکمیت سعد بن معاذ را به پیامبر (ص) پیشنهاد کردند. 3️⃣ طبق برخی نقل‌ها، سعد با استناد به پیمان یهودیان با پیامبر و نیز حکم (سِفر تثنیه، باب ۲۰، فقره ۱۴-۱۳)، به قتل مردان جنگجوی قبیله، اسارت زنان و کودکان و مصادره اموال حکم کرد و رسول خدا این حکم را پذیرفت. اما برخی از محققین در این‌که سعد به قتل همه مردان حکم کرده باشد، تردید کرده‌اند. 4️⃣ در این میان نسبت دادن کشتن هفتصد نفر از مردان بنی‌قریظه به امام علی (ع) از شبهات مهم مخالفان در غیرانسانی و خشن نشان دادنِ اسلام است. 5️⃣ در ادامه و برای تبیین این ماجرا، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ای از نویسنده معاصر، دکتر «ولید نجیب عرفات» استاد دانشگاه لنکستر، جلب می‌کنیم: ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقاشی تخیّلی از اعدام مردان بنی‌قریظه در حضور زنان و کودکان اسیر ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی قریظه 🎯 خلاصه‌ی مقاله 1️⃣ حادثه از حوادثی است که مستشرقان روی آن حساسیت زیادی دارند. ریشه‌ی داستان، روایت است که نیاز به تأمل جدّی دارد. (ابن اسحاق در سال 151، یعنی 145سال پس از واقعه بنی‌قریظه از دنیا رفته است.) او می‌نویسد: رسول خدا (ص) بنی‌قریظه را در خانه‌ای در مدینه زندانی کرد، سپس چندین خندق کنده دستور داد آنان را آوردند و در حالی‌که گروه گروه آنان را می‌آوردند سرهایشان را قطع کرد و اینها را ششصد یا هفتصد و برخی تا هشتصد و نهصد نفر گفته‌اند! 2️⃣ «سید برکات احمد» در جزئیات این روایت مناقشاتی کرده و گفته است که مگر نمی‌شد پیامبر (ص) اینها را به مدینه نیاورد و کنار قلعه خودشان آنان را گردن بزند؟! و نکته دیگر این‌که مگر خندق از قبل در نزدیک مدینه نکنده بودند. چه لزومی داشت تا دوباره خندق بکنند؟! 3️⃣ این واقعه و گزارش‌های مربوط به آن را انکار کرده و از روایاتی که ابن اسحاق در موضوعات نبردهای صدر اسلام از یهودیان نقل می‌کند که آنان هم از پدران خود روایت کرده‌اند، به «حکایات غریب» تعبیر می‌کند. معاصر ابن اسحاق یعنی هم ابن اسحاق را به دروغ‌گویی متهم کرده و او را به جهت نقل چنین روایاتی، و به‌عنوان کسی که روایاتش را از یهودیان می‌گیرد، دجال می‌شمارد. 4️⃣ قرآن کریم به‌عنوان تنها منبع معتبر و معاصر این ماجرا، به گونه‌ای بسیار مختصر در آیه 26 سوره احزاب به این حادثه اشاره کرده و فقط از کسانی که مستقیماً در نبرد شرکت داشته‌اند سخن می‌گوید. اگر کشته شدگان در این حادثه 600 تا 900 نفر بودند رویدادی مهم تلقی و در قرآن به‌صورت روشن به آن اشاره می‌شد که از آن درس و عبرت گرفته شود. اما فقط با اعدام سران خطاکار بنی‌قریظه، طبیعی است که بیش از این مقدار در قرآن اشاره نشود. 5️⃣ این داستان، نمونه‌ای مشابه در تاریخ قدیمی دارد که می‌توان این گزارش را نسخه‌ای از همان نقل کهن دانست. در آن حادثه گفته می‌شود انقلابیون یهود علیه رومیان قیام کردند، اما پس از تخریب معبد آنان در سال 73 میلادی و فرار آن‌ها به قلعه ، ماجرا به قتل‌عام ایشان پس از محاصره‌شان انجامید. برخی از آنان كه از واقعه جان سالم به در بردند به جنوب گریختند و به آمدند و در آنجا ساکن شدند و آنان که ماندند گزارش آن را به نسل‌های بعدی منتقل کردند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقاشی تخیّلی از سوگواری زنان یهودی بنی‌قریظه در کنار سرهای‌بریده‌ی شوهران و پدران برای تحریک احساسات بینندگان! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقاله‌ی «نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی قریظه» را اینجا مطالعه کنید: 👉 yon.ir/Qurayzah ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فرقه‌سازی فریتیوف شوان 📚 مریمیه: از فریتیوف شوان تا سیدحسین نصر (قسمت هفتم) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✅ مقدمه‌ای بر مطالب امشب 1️⃣ با سلام به همراهان عزیز. تا کنون 6 قسمت از سلسله مقالات «مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر» نوشته استاد عبدالله شهبازی، در وب‌سایت اندیشکده مطالعات یهود منتشر شده و خلاصه‌ی آن‌ها را در کانال اندیشکده مطالعه کرده‌اید. در آستانه‌ی انتشار مطالب قسمت هفتم لازم دیدیم مطالعه‌ی دقیق این مقالات را مورد تأکید قرار دهیم. 2️⃣ شاید برخی از دوستان هنوز نسبت به خطر این فرقه و میزان آن آگاهی کافی نداشته باشند، اما خواهش می‌کنم به ما اعتماد کنید و مطالعه‌ی این مقالات را جدی بگیرید. ان شاء الله کم کم به اهمیت موضوع و ارزش کار بزرگ استاد شهبازی در شناساندن این فرقه به فارسی‌زبانان پی خواهید برد. 3️⃣ فعلاً همین‌قدر سربسته بدانید كه این فرقه‌ی نخبگانی در میان بسیاری از بزرگان علمی و دانشگاهی و حتی حوزوی ما نفوذ کرده و برخی افراد موجّه، شخصیت‌های این فرقه و کتاب‌های آن‌ها را تبلیغ کرده و مقام شخص فاسدی همچون «فریتیوف شوان» (بنیان‌گذار فرقه مریمیه) را تا «عارف بالله» بالا می‌برند!! 4️⃣ فعلاً برای‌این‌که شهرت این افراد باعث ایجاد گارد منفی در برخی خوانندگان و جلوگیری از خواندن مقالات نشود، نامی از آن‌ها نمی‌بریم، اما بعد از آخرین قسمت مقالات حتماً به معرفی این افراد و جریان‌ها در کشورمان نیز خواهیم پرداخت. 5️⃣ با تشکر از صبر و حوصله‌ی شما، توجه‌تان را به هفتمین قسمت این سلسله مقالات جلب می‌کنیم: ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ «فریتیوف شوان» از همان آغاز «اسلام» را غایت نمی‌دانست بلکه غایت او «حکمت خالده» (خرد جاویدان) یا «دین خالده» بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فرقه‌سازی فریتیوف شوان (1) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (7) 🌐 علاویه شوان در اروپا 1️⃣ پس از بازگشت از مستغانم، بر اساس نامه‌ای که از شیخ عَده بن تونس گرفته بود، و درباره مناقشات در پیرامون آن در قسمت قبل سخن گفتیم، پایه‌های خود را بنا نهاد. شوان از همان آغاز «اسلام» را غایت نمی‌دانست بلکه غایت او (خرد جاویدان) یا بود. 2️⃣ در سال 1934، که شوان را آغاز کرد، 27 ساله بود. او به‌عنوان نماینده علاویه در بال سوئیس علاقمندان را به طریقت می‌پذیرفت. شوان مجلس ذکر هفتگی را در آپارتمان خود به راه انداخت. جمع می‌شدند، به شکل حلقه می‌نشستند و ذکر می‌گفتند. از هشت بعدازظهر آغاز می‌شد و گاه تا یک صبح ادامه می‌یافت. صدای ذکر چنان بلند بود که همسایگان شاکی بودند. چندی بعد ساختمانی در حاشیه رود راین پیدا شد و محل «زاویه» به آنجا منتقل شد. در این مکان حلقه ذکر منظم شد، و شرکت‌کنندگان لباس عربی می‌پوشیدند و عمامه می‌بستند. 3️⃣ پس از بازگشت شوان به سوئیس، رابطه با از سر گرفته شد ولی مادلین این رابطه را قطع کرد. ناکامی در عشق مادلین، شوان را به شدت آزرد. او به محل قرار با مادلین در کنار دریاچه لمان می‌رفت و برای مادلین شعر می‌گفت و دعا می‌خواند به این امید که مادلین به سویش بازگردد. گزیده‌ای از این اشعار در «خاطرات و تألمات» شوان منتشر شده است. شوان غالباً تکرار می‌کرد: «هرکس مادلین را دوست ندارد عضو طریقت نیست». 4️⃣ در نوشته در سوگ شوان، نامی از عشق به مادلین و «شعرهای زمینی» برای مادلین نیست؛ همان‌گونه که نام رساله شوان درباره وحدت یهودیت و مسیحیت و اسلام تحریف شده، و همان‌گونه که دیدار با «بودای طلایی» در «خلوت» مستغانم به دیدار با خضر (نبی سبز) تبدیل شده! نصر ماجرا را چنان مبهم روایت می‌کند که خواننده گمان می‌برد اشعار شوان «فرازمینی» و برای شیخ احمد العلاوی بوده است! 5️⃣ دستاوردهای شوان در جلب عده‌ای به اسلام در نامه‌هایی که دوستان به قاهره می‌فرستادند به گنون گفته می‌شد ولی گنون از مکاشفات عجیب و فرا-اسلامی شوان مطلع نبود. گنون به شوان علاقمند شد تا جایی كه علاقمندان به اسلام را به شوان ارجاع می‌داد. به این ترتیب، طریقت علاویه شوان در اروپا گسترش یافت. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ «فریتیوف شوان» دو بار به آمریکا سفر کرد. او در این سفرها به میان سرخپوستان رفت و در مناسک آن‌ها حضور یافت. شوان مدعی است به این سفرها رفت برای نجات دادن سرخپوستان آمریکا از مدرنیته، ولی تأثیر مناسک دینی سرخپوستان شمال آمریکا بر شوان بیش از تأثیر شوان بر آن‌ها بود! 🌇 شرح عکس: از راست: فریتیوف شوان، توماس یلوتیل، سوزی یلوتیل و کاترین شوان؛ سوئیس 1953 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter