💠💠 اینجا ایران است، سال ۱۳۶۱ ؛ راکفلر خوش آمدی!
✡ گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» – قسمت دوم
1⃣ در گزارش حاضر و نیز در شمارههای بعد ارتباطات #بنیاد_راکفلر با ایران از کانال #مؤسسه_ایری و غیر از آن بررسی خواهد شد.
2⃣ در سال 2014 #ایری خود با انتشار یک کتابچه الکترونیکی درباره روابط این مؤسسه با #ایران توضیحات درخور توجهی ارائه کرد.
3⃣ اسناد نشان میدهد جریان همراه با #راکفلر لااقل در خلال سالهای جنگ با این مؤسسه ارتباطات گستردهای داشتهاند. تفاهمنامه رسمی در زمان «ام. اس. سوامیناتان» مدیرعامل ایری در سال 1983 میلادی (1361 شمسی) از آن جمله است.
4⃣ نکته جالب توجه اینکه #عیسی_کلانتری در سال 1981 از دانشگاه ایالتی آیوا به ایران بازگشته و مسلم است که برقراری ارتباطات با مؤسسه زیرمجموعه راکفلر پس از بازگشت او در دستور کار #وزارت_کشاورزی ایران قرار گرفته است.
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس و اسناد:
👉 http://yon.ir/Rokfeler2
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#ایران_ایری_راکفلر
💠💠 اینجا ایران است، سال ۱۳۶۱ ؛ راکفلر خوش آمدی!
✡ گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» – قسمت دوم
1⃣ در سپتامبر 2010، آخیم دوبرمن، مسئول ارشد پژوهش ایری، به همراه یک گروه از محققان این مرکز از مؤسسه تحقیقات برنج ایران (RRII) برای تقویت همکاریهای تحقیقاتی برنج و ترویج روابط و همکاریها بازدید کردند!
2⃣ 18 سپتامبر 2010 مرکز تحقیقات برنج رشت یک مرکز آموزشهای بینالمللی به نام مرکز آموزش و تحقیقات منطقهای برنج برای منطقه مرکز و غرب آسیا و نیز شمال آفریقا، با تأیید کامل از ایری و با حضور قهرمانی، استاندار وقت گیلان، افتتاح کرد.
3⃣ به دنبال این افتتاحیه، یک کارگاه آموزشی برای تجاریسازی دانه برنج هیبرید تولیدی در ایران، بهطور مشترک توسط مؤسسه ایری و مرکز تحقیقات برنج رشت برگزار شد. این کارگاه برای 40 محقق، تولیدکننده بذر، مسئولان و سیاستگذاران بذر استانها -که از نقاط مختلف ایران بودند- برگزار شده است.
4⃣ #مؤسسه_ایری مباهات میکند که ایران با اهداء جوایزی ایری را مفتخر کرده است. اولین آنها در ماه اوت سال 2000 بود، که #گوردیو_خوش از اعضاء اصلی ایری، به دریافت لوح تقدیر و مدال طلای کشاورزی از سوی وزیر وقت کشاورزی ایران، #عیسی_کلانتری نائل شد. فوریه سال 2004 نیز #محمد_خاتمی رئیس جمهور ایران، جایزه بینالمللی خوارزمی را به وی اعطا کرد.
5⃣ جالب است بدانید تاریخچهای که ایری درخصوص #گوردیو_خوش مینویسد حاکی از آن است که در سال 2000 همزمان با اعطای دومین مدال طلای کشاورزی ایران توسط کلانتری به خوش، جایزه برتر کشاورزی صهیونیستها نیز توسط #عزر_وایزمن -رئیس جمهور وقت اسرائیل- به خوش اعطا شده است.
6⃣ شبکه افراد دانشآموخته #راکفلر بسیار گسترده است. گزارش مؤسسه ایری یادآور میشود: در مجموع 154 محقق ایرانی در این مؤسسه آموزش دیدهاند؛ شامل 53 نفری که مدارج ارشد و دکتری خود را در این مؤسسه طی کردهاند و همچنین 101 نفری را که بهعنوان کارآموز و بدون اخذ درجه رسمی در «ایری» آموزش دیدهاند.
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس و اسناد:
👉 http://yon.ir/Rokfeler2
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#ایران_ایری_راکفلر
✡ بررسی ستایش کوروش در تورات (1)
1⃣ تردیدی وجود ندارد که #تورات امروزی لزوماً همان مکتوبات انبیاء نیست.
2⃣ بلکه مجموعهای از نوشتهها و یادداشتهای #کاهنان یهود در گذر تاریخ است.
3⃣ همان دشمنانی که در لباس علمای #یهود وارد این دین الهی شدند و تا توانستند در آن کژی پدید آوردند.
4⃣ و در مسیر رسیدن به اهداف پلید خود حتی به پیامبران، پاکترین آموزگاران تاریخ بشریت نیز رحم نکردند.
5⃣ در تورات امروزی پلیدترین و شومترین اتهامات به پیامبران الهی دیده میشود.
6⃣ از تهمت میگساری و عربدهکشی و قتل و غارت انسانهای بیگناه گرفته تا زنای با محارم و حتی تجاوز به عنف و… همگی موضوعاتی است که در تورات بر پیامبران نسبت داده شد.
7⃣ با این وجود اما نویسندگان تورات #کوروش را ستودهاند!
8⃣ عجیب است؛ پیامبران را هدف زشتترین ناسزاها قرار دادهاند و در راه ترور شخصیتی آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردهاند، لیکن کوروش هخامنشی را ستودهاند!
9⃣ این امر هر خردمندی را به شک و تردید وا میدارد.
🔟 در ادامه به نمونهای از این تناقض توجه كنید:
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌐 هشتگ اصلی : #کوروششناسی
✡ بررسی ستایش کوروش در تورات (2)
💠 تورات به شدت از پرستش بتها نهی میکند و حتی بتهایی چون بعل و مردوک را به صراحت نام میبرد و پرستش آنان را مایهی خشم و غضب خداوند معرفی میکند:
1⃣ کتاب ارمیا باب ۱۱:
۹ آنگاه خداوند به من گفت: «مردم یهودا و اورشلیم بر ضد من توطئههای شرارت آمیزی میکنند. ۱۰ آنها به گناهان اجداد خود بازگشتهاند و به آنچه میگویم عمل نمیکنند و به پرستش سایر خدایان پرداختهاند. هر دو، هم اسرائیل و هم یهودا، پیمانی را که من با اجدادشان بسته بودم، شکستهاند. ۱۱ پس اکنون من، خداوند به آنها اخطار میکنم که بلایی بر سرشان خواهم آورد که نتوانند از آن بگریزند. وقتی برای کمک به حضور من فریاد برآورند، به آنها گوش نخواهم داد. ۱۲ آنگاه مردم یهودا و اورشلیم به نزد خدایانی میروند که به حضور آنها قربانی میگذرانند و از آنها کمک خواهند خواست. امّا آن خدایان قادر نخواهند بود که در روز بلا آنها را نجات دهند. ۱۳ مردم یهودا به تعداد شهرهای خود، خدایان دارند و اهالی اورشلیم هم به تعداد تمام کوچههای شهر برای بعل - آن بت منفور- قربانگاه ساختهاند. ۱۴ ای ارمیا برای مردم، دیگر به حضور من دعا نکن و چیزی نخواه. وقتی آنها دچار زحمت میشوند و از من کمک میخواهند، به آنها گوش نخواهم داد.»
2⃣ کتاب ارمیا باب ۳۲:
۲۷ «من خداوند، خدای تمام انسانها هستم. چیزی نیست که من قادر به انجام آن نباشم. ۲۸ من این شهر را تسلیم نبوکدنصر پادشاه بابل و ارتش او خواهم کرد و آنها آن را فتح میکنند و ۲۹ به آتش خواهند کشید. آنها همه چیز را خواهند سوزانید، از جمله خانههایی که مردم بر پشت بامهای خود برای بعل بُخور میسوزانیدند و به حضور خدایان بیگانه شراب تقدیم میکردند و با این کارها مرا به خشم میآوردند.
3⃣ کتاب ارمیا باب ۳۲:
۳۴ آنها حتّی بُتهای منفور خود را به معبد بزرگی که برای پرستش من بنا شد آوردند و آن را ملوّث ساختهاند. ۳۵ قربانگاههایی برای بعل در درّه هنوم ساختهاند تا پسران و دختران خود را در حضور بت مولِک قربانی کنند. من چنین دستوری به آنها ندادهام و حتّی به فکرم نیز خطور نمیکرد که با ارتکاب چنین کارهایی باعث گناه مردم یهودا شوند.»
4⃣ کتاب اشعیا باب ۴۲:
۸ «من تنها خداوند، خدای تو هستم. هیچ خدایی در جلال من شریک نیست و هیچ بُتی از ستایش من سهمی ندارد.
💠 همچنین در تورات، بتپرستی مایه آلودگی وجود معرفی شده است:
1⃣ کتاب حزقیال باب 37:
۲۳ آنها دیگر خود را با بُتهای نفرت انگیز، آلوده و با گناهان، فاسد نخواهند ساخت. من آنها را از تمام راههایی که در آن گناه و به من خیانت کردهاند رهایی میبخشم.
2⃣ کتاب حزقیال باب 36:
۲۵ آب پاک به شما خواهم پاشید و شما از همه آلودگیها پاک خواهید شد و از همه بُتها شما را پاک خواهم کرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌐 هشتگ اصلی : #کوروششناسی
✡ بررسی ستایش کوروش در تورات (3)
1⃣ این در حالی است که #کوروش در #منشور معروف خود به ستایش بت #مردوک و دیگر بتها پرداخته است و حتی بنا بر متن تاریخ در راه ترویج بتپرستی و تحکیم #معبد_اساهیل تلاش بسیار نمود.
2⃣ چگونه ممکن است برگزیدهی خداوند، مروّج #بتپرستی باشد؟ در حالیکه خدای او از بتپرستی بیزار است!
3⃣ چگونه ممکن است که برگزیدهی خداوند و شبانی که وی برای بشریت انتخاب نموده، آلوده به پلیدیها و مغضوب خداوند باشد؟
4⃣ چگونه ممکن است که #کوروش برگزیدهی خداوند و پادشاه زمین باشد، در حالیکه در #تورات آمده است:
📚 کتاب حزقیال، باب ۳۳:
۲۵ «بنابراین به ایشان بگو خداوند متعال چنین میفرماید: شما گوشت را با خونش میخورید، بتپرستی میکنید و خون میریزید. آیا شما فکر میکنید که سرزمین را متصرّف خواهید شد؟
5⃣ به راستی چگونه ممکن است چنین افرادی #وارث_زمین گردند؟ در #تورات خداوند خطاب به موسی میگوید:
📚 سفر تثنیه، باب ۷:
۵ پس باید با آنها چنین رفتار کنید: قربانگاههایشان را ویران کنید، ستونهای آنها را بشکنید، شمایل الهه اشره را از بین ببرید و بُتهای آنها را در آتش بسوزانید. ۶ زیرا شما در نزد خداوند یک قوم مقدّس هستید و خداوند خدایتان شما را از بین تمام اقوام روی زمین برگزید تا قوم خاص او باشید.
6⃣ حال چگونه ممکن است کسی که خلاف این سخن عمل کرده و به ساخت بتکدهها و معابد بتپرستی پرداخته برگزیدهی واقعی خداوند باشد؟!
7⃣ چگونه ممکن است کسی که در راه اعتلای نام #مردوک تلاش کرده و آن را با تمام وجود ترویج داده، برگزیدهی واقعی خداوند و مورد رضایت او باشد؟!
8⃣ در حالیکه در #تورات آمده است:
📚 کتاب ارمیا باب ۵۰:
۱ این است پیامی که خداوند درباره بابل و مردمش به من داد: ۲ «این خبر را به همه ملّتها برسانید! و آن را اعلام کنید! به همه علامت بدهید و این خبر را برسانید! آن را پنهان نکنید! بابل سقوط کرده! و خدایش مَردوک درهم شکسته است! بُتهای بابل رسوا و تصاویر برجسته آنها خرد شدهاند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌐 هشتگ اصلی : #کوروششناسی
👇 از امروز متن كتاب بسيار مهم و ارزشمند «ارتش سرّی روشنفکران» نوشتهی «پیام فضلینژاد» دركانال منتشر خواهد شد. لطفاً دنبال كنيد: 👇
💠💠 ارباب حلقهها (1)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت اول)
🌐 جاسوسان در تهران (1)
1⃣ پروژه #روشنفکران_دینی در ایران که دولت آمریکا را به وجد میآورد، با انتشار سلسله مقالات «قبض و بسط تئوریک شریعت» در ماهنامه کیهان فرهنگی صورتبندی شد.
2⃣ #عبدالکریم_سروش ادعا داشت که میخواهد تا فهم نوینی را از اسلام عرضه کند و این امر را در گرو اصلاح دین و تعقیب پروژه #پروتستانتیسم_اسلامی میدانست!!
3⃣ به روایت سروش، جغرافیای معرفت در جهان معاصر حاوی معرفتشناسی نوینی است که غرب با تکیه بر #عقلانیت_مدرن آن را عرضه کرده است و دین را باید برپایه آموزههای معرفتشناختی #عصر_مدرنیته فهمید!!
4⃣ معرفت شناسیای که برآمده از آراء #فیلسوف_یهودی سرشناس سِر #کارل_پوپر است و «فهم علمی غرب» را معیار اثبات و ابطال «مسائل» میداند!!
5⃣ سروش میگفت دین باید خود را با جغرافیای معرفتی جهان مدرن سازگار کند و اکنون که جهان #ایدئولوژی_مدرنیته را در همه شئون پذیرفته است، بنابراین سازگاری اسلام و #مدرنیته پروژهای است که باید دنبال شود!!
6⃣ فرجام سیاه این پروژه به دفاع بیپردهی روشنفکران دینی از #همجنسبازی رسید؛ چنانکه #آرش_نراقی عضو انستیتو هوور و شاگرد سروش مدعی شد #همجنسگرایی را ناسازگار با اسلام نمییابد و آن را پدیدهای طبیعی و اخلاقی معرفی کرد!!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 ارباب حلقهها (2)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت اول)
🌐 جاسوسان در تهران (1)
1⃣ پروژه #روشنفکری_دینی گام به گام نیمهی پنهان خود را آشکار میکرد. سال 1369، وقتی که دیگر انتشار مقالات چهارگانهی قبض و بسط از #عبدالکریم_سروش در ماهنامه کیهان فرهنگی به پایان رسید، زیرساختهای پروژه #جامعه_مدنی نیز در مرکز مطالعات دموکراسی در دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور #جان_کین نظریهپرداز MI6 بازتولید گشت و با آغاز دهه 1370 به پروژه اصلی #روشنفکران_سکولار ایران بدل شد.
2⃣ فصلنامه #ایراننامه ارگان مطبوعاتی بنیاد مطالعات ایران به ریاست عالیهی #اشرف_پهلوی در واشنگتن.دی.سی اجزاء بنیادین پروژه جامعه مدنی ایران را ابتدا از این مرکز انگلیسی اقتباس کرد و تحقق آن را شرط لازم فروپاشی ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی دانست.
3⃣ پژوهشگران این بنیاد مانند علی بنوعزیزی اعتقاد داشتند که ساختارهای جامعه مدنی به گسترش #سکولاریسم در ایران کمک میکند و فصلنامه کنکاش نیز به سرعت خط یک مبارزهی ایدئولوژیک در داخل کشور را ترسیم ساخت.
4⃣ آنان در جستجوی خلق «دو نیروی موازی روشنفکری» به عنوان اهرمهای پروژه #کودتای_ایدئولوژیک بودند، چنانکه کنکاش درباره کارکرد واحد این دو نیرو مینویسد:
5⃣ «اصلاح دین» با توجه به تلاش «دو نیروی موازی» هم صورت پذیر است: متفکرین #اصلاحطلب_دینی با تأثیرپذیری از ارزشها، و فرهنگ جدید، #تجدد در دین را در دستور کار خود قرار خواهند داد و #روشنفکران_غیردینی (سکولار) از فرصتهای مناسب بهره جسته و دست به #تقدسزدایی در حوزههای سیاسی و اجتماعی خواهند زد.
6⃣ شش ماه پس از نشر این نظریه، از قضاء ماهنامههای #نگاهنو و #کیان در یک فصل روی کیوسکهای مطبوعاتی قرار گرفتند: پاییز 1370 و هردو به سرعت تبدیل به پایگاه گسترش #علوم_انسانی_سکولار شدند.
7⃣ هر دو مجله از «یک مشرب سیاسی» و آن هم مشرب #فیلسوفان_یهودی پیروی میکردند.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 ارباب حلقهها (3)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت اول)
🌐 جاسوسان در تهران (1)
1⃣ ماهنامههای نگاهنو و کیان از «یک مشرب سیاسی» و آن هم مشرب #فیلسوفان_یهودی پیروی میکردند!!
2⃣ ماهنامه #نگاهنو به مثابهی تریبون #روشنفکران_سکولار سِر #آیزایا_برلین (فیلسوف #یهودی انگلیسی) را به عنوان پدر فکری خود برگزید و به تبلیغ مداوم آن پرداخت!!
3⃣ ماهنامه #کیان نیز به عنوان ارگان #روشنفکران_دینی اندیشهی سِر #کارل_پوپر #یهودی را سرلوحهی تکاپوهایش قرار داد و برای نهادینهسازی آن میکوشید!!
4⃣ اما تنها اشتراک اين دو مجله «مشرب سیاسی» واحد نبود، بلکه پشتیبانی مالی هر دو نشریه را نیز «یک تیم اقتصادی» با استفاده از بودجه #دولت_سازندگی و محوریتِ #غلامحسین_کرباسچی (شهردار وقت تهران) و #محمدتقی_بانکی تقبل کرد!!
5⃣ نگاهنو و کیان در جستجوی هدف واحدی بودند و هر یک، از نقطهی عزیمتی به سوی آن حرکت کردند.
6⃣ نیروی نگاهنو متکی به حلقهای بود که علی میرزایی (مدیر مسئول) و خشایار دیهیمی (دبیر شورای نویسندگان) در 6 شماره نخست آن را ساماندهی کردند. چهرههایی چون عزتالله فولادوند، مصطفی رحیمی، بهاءالدین خرمشاهی، فخرالدین عظیمی، فریبرز رییسدانا، عبدالحسین آذرنگ، هرمز همایونپور، عبدالله توکل، رضا رضایی، مراد فرهادپور، نادر انتخابی، کریم امامی، گلی امامی، فاطمه ولیانی و… بدنه شورای نویسندگان را تشکیل میدادند. به تدریج روشنفکران سکولار مقیم اروپا و آمریکا نیز به جمع آنان پیوستند؛ کسانی مانند ژانت آفاری (فمینیستِ بهایی و عضو ارشد بنیاد اشرف پهلوی)، بزرگ نادرزاد (معاون وزیر فرهنگ رژیم پهلوی)، حوریا یاوری (پژوهشگر مقیم نیویورک)، رامین جهانبگلو (نویسنده مقیم فرانسه)، محمدرضا نیکفر (فلسفهدان لائیک مقیم آلمان)، مهرداد درویشپور (جامعهشناس لائیک مقیم اروپا).
7⃣ بدنهی حلقه کیان را نیز 2 سطح از فعالان سیاسی دربر میگرفتند؛ یکی بدنه تئوریک نشریه شامل چهرههایی مانند عبدالکریم سروش، محمدمجتهد شبستری، رضا تهرانی، ابراهیم خلیفهسلطانی، محمدجوادغلامرضا کاشی، ناصر هادیان، آرش نراقی، سیدمرتضی مردیها، محمدتقی فاضل میبدی؛ و دیگری چهرههای سابق و لاحق وزارت اطلاعات یا مدیران ارشد دولتی مانند عطاءالله مهاجرانی، سعید حجاریان، محسن آرمین، عباس عبدی، حسین قاضیان، محسن امینزاده، مصطفی تاجزاده، محسن کدیور، اکبر گنجی، عمادالدین باقی و علیرضا علویتبار بودند.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
📖 متن کامل مقاله به همراه منابع:
👉 http://yon.ir/artseri1
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 رابطین خوب آمریکا (1)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم)
🌐 جاسوسان در تهران (2)
1⃣ #عبدالکریم_سروش و #سیدمحمد_خاتمی تنها زوجی بودند که گزینههای مقبولی برای بازی در نقش جدیدِ سیاستمداران سکولار ارزیابی میشدند.
2⃣ اردیبهشت 1370 که خاتمی بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه زده بود، در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به قیاس شالودههای نظام اسلامی با سیستم فلسفی نظام سرمایهداری پرداخت و گفت:
🔸غرب پس از طی پروسهای طبیعی، «خود را با واقعیت محک زده» و «مبانی نظام امروز مبتنی بر آزادی است.»
3⃣ او نتیجه گرفت دنیای نظر و عمل غرب «دنیایی واقعی است و #آزادی محور» که «با طبع بشر سازگار است، اما #دنیای_اسلام قرنها از صحنه زندگی دور بوده است» و «گرفتار خلاء تئوریک»؛ بنابراین اسلام «پاسخگوی نیازهای بشر» نیست!
4⃣ اشتراکات فکری سیدمحمدخاتمی و عبدالکریم سروش به تدریج آنان را نزد #اپوزیسیون_برانداز خارج از کشور در جایگاه «سیاستمداران تجدیدنظر طلب» قرار داد.
5⃣ تحولات جدید همراه با دورانی گشت که «غرب در جستجوی واسطه» از داخل ایران بود.
6⃣ #هوشنگ_امیراحمدی رئیس شورای ایرانیان-آمریکائیان نیز در ماهنامه ایران فردا (به مدیریت عزتالله سحابی از رهبران ملی-مذهبی) ضمن شرح پروژه #جامعه_مدنی از عبدالکریم سروش به عنوان «سخنگوی اصلی» جریانی نام برد که «به طور منطقی با هرگونه تفسیر مطلق از دین مخالف است.»
7⃣ به نوشته امیراحمدی، سروش در مسند روشنفکری مدرن بر این باور است «خردگرایی باید جلوی ایدئولوژی را بگیرد و حکومت دینی تنها و تنها در جامعه مدنی میسر است.»
8⃣ سال 1373 #مجید_تهرانیان از رابطان برجستهی CIA که دههی 1350 به همراه منوچهر گنجی، سیدحسین نصر، شجاعالدین شفا، شائول بخاش، داریوش مهرجویی و… در کمیته ملی ایران (برای گسترش «پیوندهای ایران و آمریکا» به ریاست همسر ریچارد نیکسون) حضور داشت، با تأیید رویکرد امیراحمدی به «نتایج سیاسی پروژه سروش در ایران» پرداخت.
8⃣ تهرانیان صریحاً گفت: من فکر میکنم اگر طرز تفکر سروش گسترش بیابد، رفته رفته مسئله #ولایت_فقیه مورد تجدیدنظرهای جدیدتری قرار خواهد گرفت و نتایج سیاسی مهمی در پی خواهد داشت.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 رابطین خوب آمریکا (2)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم)
🌐 جاسوسان در تهران (2)
1⃣ سال 1374 انتشار مقاله «در جستجوی میانجی» در ماهنامه پَر (چاپ آمریکا) به قلم #رامین_احمدی رازگشایی کلیدیای به شمار میرفت.
2⃣ دیگر تردیدی باقی نماند که پروژه #روشنفکری_دینی صرفاً یک تکاپوی سیاسی است، نه یک کوشش آکادمیک.
3⃣ احمدی با شرح «نقش کلیدی حلقههای میانجی» در میان #روشنفکران_یهودی و تأثیر آنان بر پروژهی صلح خاورمیانه، به تاثیرگذاری سیاستمداران میانجی برای تغییر ساختارهای کلان در جمهوری اسلامی میپردازد:
4⃣ شاید کسی که در جستجوی #میانجی به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران و گروهبندیهای سیاسی و اجتماعی آن طیف مینگرد، حداقل بر روی 2 گروه تأمل میکند: اول، #نهضت_آزادی و گروه بازرگان؛ دوم، #عبدالکریم_سروش و پیروانش در #مجله_کیان !
5⃣ چند سال بعد یکی از ستوننویسان روزنامه عصر آزادگان، بر تحلیل رامین احمدی صحه گذاشت و سروش و کیان را یک «حلقهی اتصال» دانست. #محمد_قوچانی در مقاله «107 نفر» مینویسد:
6⃣ #کیان اما فراتر از یک نشریهی تئوریک (که مانند دستگاه تئوریپرداز «روشنفکران دینی» عمل میکرد) #حلقهی_اتصال جریانهای متفاوت نسل جدیدی شد که در حال قوام و شکلگیری بود.
7⃣ با آغاز هفتهی دوم تیرماه 1374 #سروش به #آلمان رفت تا به سخنرانیای درباره «تقابل ارزشهای غرب با ارزشهای انقلاب اسلامی ایران» بپردازد و در نشستی سرّی با مقامات دولتی اروپا حضور یابد!!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 رابطین خوب آمریکا (3)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت دوم)
🌐 جاسوسان در تهران (2)
1⃣ با آغاز هفتهی دوم تیرماه 1374 #عبدالکریم_سروش به آلمان رفت تا به سخنرانیای درباره «تقابل ارزشهای غرب با ارزشهای انقلاب اسلامی ایران» بپردازد و در نشستی سرّی با مقامات دولتی اروپا حضور یابد!! این سفر آبستنِ جنجالی بیسابقه بود.
2⃣ خبر سفر سروش در بامداد 13تیر1374 از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرانکفورت را هیچ نشریهای منعکس نکرد و همه جوانب احتیاطی برای پنهان ماندن آن توسط یک «حلقهی امنیتی» با تجربه رعایت میگشت،
3⃣ اما مدیر مسئول #روزنامه_کیهان به محض دریافت گزارشی از یک منبع موثق دربارهی جلسه سرّی سروش با انجمن سیاست خارجی آلمان در شهر بُن پیگیریهای خبری خود را آغاز کرد. دریافت یک خبر محرمانهی فوری بر اهمیت سوژه افزود:
4⃣ «آقای هوبل، از اعضاء هیئت مدیره این انجمن گفت که به درخواست آقای دکتر سروش خبرنگاران و افراد غیر در این جمع «حق شرکت» ندارند و تأکید خیلی زیادی کردند که موضوعات مطروحه در این گردهمآیی نیز «نباید به هیچ وجه» در مطبوعات انعکاس یابد»!!
5⃣ #حسین_شریعتمداری (مدیر مسئول کیهان) یک قدم جلوتر حرکت میکرد و از محتوای سخنرانی سروش زودتر از انتشار متن تحریفشدهاش در مجلات خارجی مانند ماهنامه کار (ارگان سازمان فدائیان خلق) خبر داشت؛ بنابراین وقتی خطر را حس کرد، به تعقیب این سوژه پرداخت و بعدها ناگفتههای تکاندهندهای از آن را فاش ساخت.
6⃣ سروش در جلسه محرمانه خود با سیاستگذاران وزارت امور خارجه آلمان و اعضاء پیوستهی انجمن سیاست خارجی آلمان گفت موضع کنونی طیفی از سیاستمداران کشور در برابر #غرب در قیاس با اوایل انقلاب «تعدیل» و تا حدود قابل ملاحظهای «منطقی» شده است. او اظهار داشت «سیاست غربگریزی کور مقاطع اولیه انقلاب که در بین روشنفکران ایران به سنت بدل شد، اینک با رویآوری به فلسفه غرب، فلسفه مارتین هایدگر و هگل، به مرزکشی آگاهانه بین هویت اسلامی و غرب تبدیل گشته است»!!
7⃣ سروش در این نشست سرّی مقولانی از قبیل راسیونالیسم، لیبرالیسم، تقدم جان بر عقیده، سعادت دنیوی، شکگرایی و سکولاریزم را از ارکان #فرهنگ_مدرن برشمرد و یقینگرایی، تقدم عقیده بر جان و میل به سعادت اخروی را از ارکان #اندیشه_دینی معرفی کرد.
8⃣ در یک بخش مهم از این جلسهی محرمانه، عبدالکریم سروش از تمایل سیاستمداران پُرنفوذ و روشنفکران مؤثر به تز #تجدیدنظرطلبی_سکولار میگوید که آن را میتوان نمونهای بارز از آهنگ شتابان پروژه #فروپاشی_از_درون در ایران دانست.
9⃣ پدر معنوی اصلاحطلبان در شهر بُن به دولتمردان برجستهی آلمانی مانند هلموت کهل مژده میدهد:
مسئله «تجدیدنظر در نهاد حکومت» بین روشنفکران و حتی سیاستمداران پرنفوذ (کارگزاران سازندگی) به بحث و تبادلنظری جدّی دامن زده که برای آینده حکومت اسلامی ایران بسیار مهم است. ایجاد #دموکراسی در کشور تنها از طریق تمایزگذاری بین «ذات مذهبی شریعت» و «ذات سیاسی حکومت» ممکن است. «درآمیختگی شریعت و سیاست» برای اسلام و حکومت، هر دو زیانبخش است!!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران