eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
751 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ سلطان عبدالمجید (سمت چپ) با ملکه ویکتوریا از انگلستان و ناپلئون سوم امپراتور فرانسه! 👈 طنز روزگار این‌که جمع کثیری از مسلمانان این شخص را خادم الحرمین الشریفین و خلیفهٔ مسلمین و امیرالمؤمنین می‌دانستند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
☠️ برآمدن تمدن غرب (٩) ✡️ تمدن شیطان – قسمت دوم 🌍 امپراتوری عثمانی در قرن نوزدهم 1⃣ اما در موضوع بسیار جالب‌تر بود. در این امپراتوری اسلامی کشورهای اروپایی و در امور کشور از زمان آغاز شد. وی که با حمایت انگلستان و دو محافظ شرقی و غربی عثمانی، یعنی روسیه و اتریش در تقابل و معارضه با علمای دین به قدرت رسیده بود، قوانینی به نام “تنظیمات” را تصویب نمود که به‌دست فراماسون‌ها تهیه شده و هدف از آن فاصله گرفتن از و توجه به‌سوی غرب و بود. تأکید بر زبان ترکی به‌عنوان زبان ملی، در برابر زبان دینی و زبان رسمی و ادبی فارسی، از جملهٔ این تنظیمات بود. 2⃣ در دورهٔ تنظیمات، و در عصر سلطنت دو گرایش متضاد در عثمانی به وجود آمد. به‌رهبری سید جمال‌الدین اسدآبادی، و به‌رهبری مدحت پاشای فراماسون که در قالب “حزب ترکان جوان” ظاهر شده و عبدالحمید را به قدرت رسانده بودند. این سلطان وابسته، به‌شدت تحت تأثیر یک ترک‌شناس مجار به‌نام بود که در مقابل اقدامات سیدجمال قد برافراشته بود. 3⃣ نخستین لژ در اسلامبول در زمان عبدالمجید اول به‌وسیله تأسیس شد. نمایندگان سیاسی عثمانی در کشورهای اروپایی همگی از این لژها برخاستند و نهایتاً نقش مهمی در تعیین جهت‌گیری‌های این امپراتوری بازی کردند، به‌حدّی که گفته شده نقش ماسون‌ها در سقوط دولت عثمانی یکی از مهمترین فعالیت‌های فراماسونری است. 4⃣ سرانجام با دخالت فرانسه و انگلیس، روسیه و عثمانی در جنگ مهم و راهبردی وارد شدند که با عقد پیمان صلح به پایان رسید، اما نتیجهٔ آن ورود جدّی انگلیس، فرانسه و روسیه به عرصهٔ امپراتوری عثمانی بود. هزینهٔ این جنگ با وام سرمایه‌دار معروف تأمین شد که نحوهٔ عمل آن را پیش از این در جریان تصرف مصر بازگو نمودیم. ✍ استاد محمدهادی همایون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ متن کامل مقالهٔ «برآمدن تمدن غرب» قسمت دوم از سلسله مقالات «تمدن شیطان» را در لینک زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-colonialism/10873 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : شنبه 🌞 ١٣ اردیبهشت ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٨ رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٢ مه ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٨ ایار ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ مرگ سناتور آمریکایی و بنیان‏گذار مکتب (١٩۵٧م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هالیوود و صهيونيسم؛ يک روح در دو بدن! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هالیوود و صهیونیسم؛ یک روح در دو بدن (١) 1⃣ از زمان شکل‌گيری هالیوود، احساس کردند اين صنعت تبليغاتی و ديداری می‌تواند برايشان بسيار مفيد باشد. آنان تصميم گرفتند را به يک دستگاه پول‌ساز تبديل کنند و طبق معمول از اين درآمدها در جهت تحقق اهداف و در ورای آن رژیم صهیونیستی، حداکثر استفاده را ببرند. 2⃣ در شيوهٔ کار ، کارگردان، متکی بر مدیرتولید يا تهیه‌کننده است. اين مديرتوليد يا تهيه‌کننده است که کارگردان يا بازيگر را انتخاب می‌کند و سناريوی دلخواهش را به‌دست کارگردان می‌دهد. در چنين محيطی، ناگفته پيداست که اين شرکت سازنده است که نوع فيلم را انتخاب کرده و بر کارگردان تحميل می‌کند. به اين ترتيب، هرچه که سازنده در مخيله خود دارد، به تصوير کشيده می‌شود و بيننده را نيز چاره‌ای نيست جز آن‌که اين اندیشه‌ها را بر پردهٔ سینما تماشا کند. 3⃣ در هالیوود همه‌چيز افسانه است. قهرمان فيلم‌ها اسطوره‌اند و هيچ‌چيز بر آن‌ها کارگر نمی‌افتد. انواع بمب، موشک و راکت در کنارشان منفجر می‌شود، بی‌آن‌که خراشی بر آن‌ها وارد شود يا حداقل از اين همه گرد و خاک سرفه کنند! آن‌ها با لبخندی بر لب که بيشتر به لبخند فاتحان جنگ می‌ماند، از ميان دود و آتش خارج می‌شوند! 4⃣ در اين سینما که صهیونیسم بین‌الملل صحنه‌گردان آن است، قتل و کشتار بسيار طبیعی و راحت است. فرد به‌راحتی يک اسلحه برمی‌دارد، هرکس را که می‌خواهد می‌کشد، بعد اسلحه را در جيب پالتويش می‌گذارد و با خونسردی از محل دور می‌شود. گویی هيچ اتفاقی نيفتاده است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جوزف مک‌کارتی سناتور آمریکایی و بنیان‏گذار مکتب مک‌کارتیسم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هاليوود و صهيونيسم؛ يک روح در دو بدن (٢) 1⃣ در دوران با بزرگ کردن خطر ، کوشيد تا خطر را کوچک جلوه داده و به‌اصطلاح بر آن سرپوش بگذارد. چرا که رژیم صهیونیستی نياز به زمان داشت تا به‌عنوان پايگاه آمريکا در منطقه، جای پای خود را محکم کند. 2⃣ لذا می‌بينيم که در سال ١٩۵١، سناتور آمریکایی طی نطقی آتشين از رواج افکار کمونیستی در ميان فرهيختگان و هنرمندان ايالات متحده سخن راند و از مقامات کاخ سفيد خواست تا هرچه زودتر ريشهٔ کمونیسم را در عهد تمدن غرب بخشکانند! 3⃣ از اين‌رو کميتهٔ بررسی فعالیت‌های ضد آمریکایی، هنرمندان و کارگردان‌های مهاجر اروپایی را مورد بازجویی قرار داد و آنان را تهديد کرد که اگر در مسیر مورد نظر آمریکا گام برندارند به‌سختی مجازات خواهند شد. 4⃣ هدف از اين اقدام، جلوگيری از فعاليت کارگردانان و فیلم‌سازانی بود که قصد داشتند خارج از چهارچوب‌های ساختگی و مبتذل هالیوود دست به خلق آثار هنری بزنند. 5⃣ اگر آن روز مک‌کارتی از به‌اصطلاح خطر کمونیسم سخن گفت، به‌واقع خود نيز می‌دانست که چنين نفوذی در جامعهٔ سراسر غربیِ آمریکا يا وجود ندارد يا اگر هم باشد بسيار کمرنگ است و نمی‌تواند به ارکان آن صدمه‌ای بزند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جوزف مک‌کارتی سناتور آمریکایی و بنیان‏گذار مکتب مک‌کارتیسم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هالیوود و صهیونیسم؛ یک روح در دو بدن (٣) 1⃣ در آن دوران افرادی چون که يکی از اعضای اين کمیته بود، عده‌ای از سرشناس‌ترين و بنام‌ترين کارگردان‌های جهان از جمله «آرتور میلو» و «کلیفورد اودیتس» و «چارلی چاپلین» را به ضدیّت با آمريکا و هم‌سویی با اتحاد جماهیر شوروی (که همچنان تحت سلطهٔ رژيم خودکامهٔ «استالین» قرار داشت) متهم کردند و بسياری ديگر را در قرار دادند. 2⃣ کار به جایی رسيد که ١٠ تن از سینماگران و سناريونويسان که بعدها به هالیوودی‌های ده‌گانه شهرت يافتند به زندان و محروميت از کار و سفر محکوم شدند. (الفا بیزنی، هربرت بیبرمن، لسترکول، ادوارد دیمیتریک، رینگ لاردنر، جان هاوارد لاوسن، آلبرت مالتس، سام اورنیز، آدریات اسکات و دالتون ترومپو.) 3⃣ به اين ترتيب، هالیوود پس از تصفيه‌های خونين استالین در عهد شوروی سابق که پشت همه را به لرزه درآورد، دست به بزرگترين تصفیهٔ فرهنگی و سینمایی در جهان غرب زد تا راه برای سلطه‌جویی سران کاخ سفيد و بین‌الملل هموار گردد. 4⃣ پس از اين تصفيهٔ سیاه که آمريکا همچنان می‌کوشد آن را مخفی نگاه دارد، مجموعه فیلم‌های «جیمز باند»، «مرد شش میلیون دلاری»، «رمبو» و غيره به بازارهای آثار هنری و سینمایی جهان، به‌ويژه جهان سوم، راه يافت و چشم نسل‌های جوان را که بی‌اطلاع از ماهیت سلطه‌جویانه آمریکا و صهیونیسم بودند، به خود خیره ساخت. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/4937 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تصاویر جوزف مک‌کارتی روی جلد مجله تایم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اصطلاح‌شناسی: مک‌کارتیسم 1️⃣ اصطلاحی است برای اشاره به فعالیت‌های ضدکمونیستی سناتور در آغاز دوره‌ی که موجب شد موجی از عوام‌فریبی، سانسور، فهرست‌های سیاه، گزینش شغلی، مخالفت با روشنفکران، افشاگری‌ها و دادگاه‌های نمایشی و تفتیش عقاید، فضای اجتماعی دهه ۱۹۵۰ آمریکا را دربرگیرد. 2️⃣ بسیاری از افراد به ویژه روشنفکران، به اتهام کمونیست بودن شغل خود را از دست دادند و به طرق مختلف آزار و اذیت شدند. نکته جالب توجه، شباهت زیاد این مبارزه ضد کمونیستی با روش‌های مرسوم در کشورهای کمونیستی بود. 3️⃣ مک‌کارتیسم هم‌چنین دوران سیاهی را برای رقم زد و کارگردانان زیادی را به بهانه‌ی کمونیست بودن تحت تعقیب قرار داد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter