✡ پیوریتانها در آمريکا
1⃣ رسالت هواداری #پیوریتانها از #یهود تنها در داخل انگلستان محدود نماند. این جریان باید در ادامه تلاشهای خود کشور دیگری را تحت تأثیر قرار داده، آن را نیز به قلمرو خود منظم نماید.
2⃣ عصر #پیوریتانیزم در آمریکا (نیواینگلند آن روزگار) با تأسیس اولین کلنی پیوریتانی در سال 1620 در ماساچوست آغاز گردید. اصولاً در تمامی کلنیهای انگلیسی تشکیل شده در آمریکای شمالی تأثیر و نفوذ #پیوریتانیسم وجود داشت.
3⃣ پیوریتانها چنان خودباخته #عهد_عتیق بودند که میخواستند به جای #نیواینگلند نام #نیواسرائیل را به آمریکا بدهند. پیوریتانیزم ضمن «شکلدادن به روح آمریکا»، رسالت یهودیزه نمودن و #هواداری_یهود را نیز به آن القا نمود.
4⃣ پیوریتانها پیامآور ابعاد وحشتآفرین مندرج در #تورات مقدس برای دنیای جدید بودند. در تورات مقدس بعضی از دستورات وحشتناک وجود دارد که #یهودیان به هنگام بازپسگیری سرزمین #فلسطین (به زعم یهود) از اشغالگران کنعانی، میبایست آنها را به اجرا گذارند. این دستورات دهشتناک طی سالهای گذشته و توسط نظامیان اسرائیلی در ارتباط با فلسطینیان به اجرا گذارده شده است. پیوریتانها نیز با انتخاب تورات به عنوان راهنمای عمل، اعمال وحشتناک خود را در آمریکا به تورات مستند مینمودند.
5⃣ نوام چامسکی در اثر خود با نام «سال 501 اشغال ادامه دارد» تاریخ انباشته از «پاکسازیهای قومی»، و فشارهایی را که از جانب #کریستف_کلمب بر بومیان آمریکا وارد آمد مورد بررسی قرار میدهد و ضمن بیان اینکه پیوریتانها سرزمین آمریکا را #سرزمین_موعود و #سرخپوستان آنجا را نیز اشغالگران کنعانی تلقی نمودند، اعمال وحشیانه انجام شده توسط آنها را بیان میدارد.
6⃣ به عنوان مثال گزارش ارائه شده توسط دیوید د. ورایس در مورد قتلعامی که در فوریه سال 1643 در مانهاتان جنوبی توسط نظامیان هلندی از «سرخپوستان آلگون کوئین» به عمل آمد، چنین است:
📝 «نظامیان، بسیاری از سرخپوستان را در خواب به قتل رسانیدند. فرزندان شیرخوار از پستان مادران خود جدا شده، در مقابل چشمان والدین خود با شمشیر تکه تکه گردیده، سپس به آتش انداخته میشدند. کودکان قنداق شده درگهوارههای خود تکه تکه میشدند، و سر آنها متلاشی میشد. این کشتار وحشیانه موجب عذاب وجدان سنگدلترین انسانها میگردید. بعضی از کودکان به رودخانه پرتاب میشدند والدین آنها برای خارج کردن کودکان خود به رودخانه میپریدند اما نظامیان اجازه ندادند که نه کودکان و نه پدر و مادرهای آنان از رودخانه بیرون بیایند و همه آنها غرق شدند.»
7⃣ در پشت این اعمال وحشتآفرین دنیای مدرن که به هیچوجه نیز از آن خودداری نکردند، چنین سنت «یهودیگرایانهای» (Judaizer) قرار داشت.
✍ نصیر صاحبخلق
📖 متن کامل مقاله:
👉 http://yon.ir/Puritanism
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پیشتازتر از تئودور هرتزل
1⃣ #ویلیام_ایوگن_بلاکستون در سال 1841 در یک خانواده #پروتستان به دنیا آمد، در دوران جوانی در ارتباط با کتاب مقدس به کارشناسی زبده بدل گردید… وی در سال 1878، اثر خود با نام «عیسی میآید» را منتشر نمود و در مدت زمان کوتاهی مشهور شد. جماعتهای #ایوانجلیک او را مورد تشویق قرار دادند. بیش از یک میلیون نسخه از کتاب او به فروش رفت و به 48 زبان از جمله زبان عبرانی نیز ترجمه شد.
2⃣ ویلیام ایوگن بلاکستون هم از نقطهنظر نحوه نگرش نخبگان و برگزیدگان آمریکایی به مسئله #یهودیت و هم از نظر بیان اشتراکات و همگونیهای #پروتستانیزم و یهودیت بسیار جالب توجه است.
3⃣ بلاکستون به همراه دوستان خود دیود مودی و کرایس اسکوفیلد از نظریه #قوم_برگزیده خداوند بودن #یهودیان در کتاب مقدس دفاع نمود. 413 نفر امریکایی که در میان آنها افرادی مثل جان د. راکفلر، سایروس مک کورمیک، ج پیرپونت مورگان، سخنگوی مجلس، نمایندگان مجلس سنا، قضات، وکلا و روزنامهنگاران وجود داشتند، از نظریه بلاکستون پشتیبانی کردند. حامیان نظریه قوم برگزیده از جمله نخبگان برگزیده آمریکا بودند.
4⃣ بلاکستون بعدها، در دورهای که مسئله #مهاجرت_یهودیان روسیه موضوع بحث روز بود، پیشنهادی را به شرح زیر مطرح نمود:
«چرا #فلسطین را در اختیار یهودیان قرار نمیدهید؟ آیا فلسطین متعلق به ترکها بود که آن را به یهودیان واگذار نمایند؟»
5⃣ در پاسخ به این سؤال، بلاکستون واگذاری بلغارستان و صربستان را به عنوان یکی از ایالتهای دولت عثمانی به بلغارها در سال 1878، بر اساس موافقتنامه برلین یادآور شده، چنین میگوید:
✍ «به همان اندازه که بلغارستان و صربستان به بلغارها و صربها تعلق دارد آیا فلسطین نیز به یهودیان تعلق ندارد؟ #دولت_یهودی میتواند همانند بلغارستان و صربستان در سرزمین فلسطین که بر اساس توافقنامهای از طرف دولت ترک قابل واگذاری است تشکیل شود.»
6⃣بدینترتیب بلاکستون به عنوان یک پروتستان آمریکایی، سالها قبل از #تئودور_هرتزل به عنوان یک یهودی اروپایی، #صهیونیزم_سیاسی را مطرح مینماید.
✍ نصیر صاحبخلق
📖 متن کامل مقاله:
👉 http://yon.ir/Puritanism
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 شیعه در اسرائیل (1)
✡ دستور کار صهیونیسم: بازسازی کلام و عقلانیتِ یهود
1⃣ هم اکنون #متفکران_یهودی در #اسرائیل به دنبال ایجاد راهکاری برای سازش تعالیم خشک #دین_یهود با #مدرنیته و ارزشهای مدرن هستند و مهمترین راه برای رسیدن به این هدف، سازش بین دین یهود و #عقلانیت است.
2⃣ با گذر زمان دین یهود نیز به جریانهای فکری محافظهکار، ارتودکس و اصلاحطلب تقسیم شده است و اگر در قرون وسطی از حاخامها پرسیده میشد که دیدگاه #یهود نسبت به فلان موضوع چیست، اکنون #جوانان_یهودی از طرفداران دیدگاه ارتودکسی یا محافظهکاران و اصلاحطلبان یهود این سوال را میپرسند.
3⃣ علاوه بر ایجاد شکافهای عقیدتی در میان #قوم_یهود با #مدرنیسم و #پست_مدرنیسم و تأثیر لوازم فرهنگی و اعتقادی آنها بر فرهنگ و دین یهود، هماکنون جامعه یهود در اسرائیل با بحرانهای متعدد فکری و فرهنگی و اعتقادی روبهرو شده است.
4⃣ اگر اسرائیل به دنبال بازسازی فکری جامعه یهود برنیاید، به زودی جامعه درهم ریخته یهود با اضمحلال روبهرو خواهد شد. به همین علت بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی اسرائیل از جمله #دانشگاه_تلآویو و #دانشگاه_عبری_اورشلیم با همکاری مصححان و محققان آلمانی و ایرانی و اروپایی، درصدد شناسایی #میراث_عقلی قرون نهم تا سیزدهم میلادی هستند که شامل #کلام_شیعی ، زیدی، اسماعیلی و معتزلی است و با حمایتهای مالی شورای پژوهش اروپا و دانشگاههای اسرائیل متون مذکور را تحقیق و منتشر میکنند.
5⃣ جریانهای کلامی #یهود در حد فاصل قرنهای نهم تا سیزدهم میلادی به مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل آثار کلامی اسلامی پرداختند تا بتوانند آموزههای دینی خود را بازسازی و احیا نمایند. زیرا متکلمان اسلامی در آن زمان با ترجمه بسیاری از متون فلسفی #یونان و بازسازی آن فلسفه بر اساس دیدگاه توحیدی، پیشرفت شگرفی در علوم عقلی نموده و قوم یهود از این قافله فکری به شدت عقب مانده بود.
6⃣ در آن دوره از متکلمان #قرائیمی افرادی چون «یافث بن علی» و «ابویوسف قرقسانی» و «یوسف بصیر» و از حاخامها افرادی چون «داود مقمص» و «سعدیا گائون» و «داود بن مروان بابلی» به مطالعه و بررسی آثار کلامی شیعی و اعتزالی پرداختند و از این طریق توانستند جریان فکری یهودی را که به رکود گراییده بود، احیا نمایند.
7⃣ اکنون با تشکیل اسرائیل و قرارگرفتن دین یهود به عنوان مذهب رسمی، این رژیم با چالشهای فکری و اعتقادی فراتر از دغدغههای حاخامها و متکلمان دوره قرون وسطی مواجه بوده و اگر رژیم اسرائیل نتواند بر بحرانهای فکری و اعتقادی قرن بیستویکم فائق یابد، از درون پوسیده و از هم فرومیپاشد.
8⃣ بنابراین، اقدامی شبیه متکلمان قرون وسطی در حال شکلگیری است و چون این جریان در ابتدا از مراکز علمی آلمان شروع شده است، تعدادی از محققان نیز به این جریان پیوسته و در احیای کلام عقلانی با همکاری دانشگاههای اسرائیل فعالیت مینمایند.
✍ دکتر علیاکبر ضیایی
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/shiakalam
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 شیعه در اسرائیل (2)
✡ دستور کار صهیونیسم: بازسازی کلام و عقلانیتِ یهود
1⃣ #کلام_شیعی و اعتزالی بر #استقلال_عقل در شناخت احکام دینی و اخلاقی تأکید میورزد و #عقل را در کنار #نقل (قرآن و سنت) معتبر میداند. سنت فکری حاخامی در #الهیات_یهودی بیشتر متأثر از کتاب مقدس عبرانی و اسطورههای دینی حاخامها استوار بود و این کلام بیشتر به #نقلیات شباهت داشت، تا #عقلیات و به همین دلیل چنین کلام منقولی نمیتوانست در برابر بحرانهای فکری ناشی از ظهور کلام عقلانی اسلامی و تفکرات یونانی مآبی قرون وسطی که از ورود فلسفه یونان به مشرق زمین به وجود آمده بودند، مقاومت نماید.
2⃣ متفکران #قوم_یهود با مطالعه و بررسی کلام عقلی اسلامی درصدد بازسازی #کلام_یهودی برآمدند و با تشکیل #اسرائیل و تشکیل #حکومت_دینی یهود نیز همین کلام یهودی تاب مقاومت در برابر تفکرات جدید و هجوم فرهنگی غرب را ندارد و به نظر میرسد که بسیاری از #یهودیان جهان کنونی نیز نتوانستهاند میان جریانهای فکری معاصر در اسرائیل و تعالیم سنتی یهود رابطه منطقی و عقلانی برقرار نمایند.
3⃣ احیای مجدد #کلام_یهود بر اساس میراث دینی قرون وسطی امری ضروری مینماید. تفکرات اشعریسم در کلام اسلامی به علت لغزیدن به سمت نقلگرایی، به گونهای است که نمیتواند مشکلی از بحرانهای فکری و اعتقادی قوم یهود را حل و فصل نماید، زیرا مکتب عقلی قوم یهود مشحون از تناقضات کلامی و عقلی است و میراث نقلی اسلامی نیز وجه اشتراکی با کلام یهود نداشته و نمیتواند مشکلی از مسائل عقلی و کلامی قوم یهود را حل نماید. بنابراین باید به دنبال میراثی عقلی باشند که قوم یهود با آن میراث آشنا بوده و در قرون گذشته توانسته است با الگوبرداری از آن مشکلات فکری، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی خود را مرتفع نماید و این میراث چیزی نیست جز دستاوردهای کلام و فلاسفه اسلامی.
✍ دکتر علیاکبر ضیایی
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/shiakalam
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نقش اسرائیل در احیای ایدئولوژی داعش
1⃣ #ارتش_اسرائیل و #موساد در برنامهریزی ایدئولوژیک گروههای افراطگرای دینی همچون #داعش نقش اساسی ایفا کردهاند.
2⃣ برای روشن شدن این موضوع به طرح تحقیقاتی #ابنقیم_جوزیه نگاهی میافکنیم تا ابعاد پیچیده این طرح در احیای ایدئولوژیک داعش روشنتر گردد.
3⃣ متفکران، ابن قیم جوزیه را یکی از بنیانگذاران #تفکرات_افراطی دینی میدانند که نوع نگرش و جهانبینی وی به #ابنتیمیه بازمیگردد و فرآیند تفکرات آن دو به پیدایش #وهابیت در قرن هجدهم میلادی و داعش در عصر کنونی ختم شده است.
4⃣ دکتر #لیوانت_هولتزمان از بخش عربی دانشگاه بارایلان در اورشلیم و همکارش پرفسور #بیرگیت_کراویتس از دانشگاه آزاد آلمان به صورت یک تیم پژوهشی کار بر روی افکار ابن قیم جوزیه را با حمایت «بنیاد آلمانِ اسرائیل» برای طرح سه ساله آغاز نمودند.
5⃣ پروفسور کراویتس میگوید: «ما زندگینامه بیش از 500 نفر از اندیشمندان مسلمان را بررسی کردیم و از میان آنها ابن قیم جوزیه را انتخاب نمودیم، زیرا افکار وی در زندگی روزمره مردم از ولادت تا مرگ تأثیرگذار است.»
6⃣ نکته مهمی که در این طرح و دیگر طرحهای مورد حمایت بنیاد آلمان اسرائیل وجود دارد، حمایتهای بخشهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل از آنها است.
7⃣ هدف این مطالعات شناسایی و ترویج تفکرات ابنقیم جوزیه و ابنتیمیه برای تغذیه فکری افراطگرایان #سلفی همچون داعش جهت درگیر نمودن مناطق مختلف اسلامی با یکدیگر و برانگیختن جنگ شیعی و سنی و ایجاد نقاط امن برای اسرائیل است.
✍ دکتر علیاکبر ضیایی
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/shiakalam
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مسئول طرح تحقیقاتی ابنقیم جوزیه را بهتر بشناسیم
1⃣ دکتر #لیوانت_هولتزمان Livnat Holtzman در بخش عربی دانشگاه بارایلان اورشلیم مشغول به کار است.
2⃣ طرح #ابنقیم_جوزیه با لابیگری خانم هولتزمان برای گرفتن بودجه تحقیقات سه ساله از «بنیاد آلمان اسرائیل» تحقق پذیرفته است.
3⃣ هولتزمان پس از آنکه کارشناسی خود را از دانشگاه عبری اورشلیم دریافت کرد، به مدت 13 سال با درجه #سرگرد در وزارت دفاع #اسرائیل IDF در بخش اداره ترجمه در واحد اطلاعات موسوم به 8200 کار کرد.
4⃣ یکی از طرحهایی که وی اخیراً از بنیاد علمی اسرائیل ISF دریافت کرده است مرتبط با «تصور انسانی از خدا در اسلام» است.
5⃣ این طرح مرتبط با تفکر #غالیان در شیعه و از جمله #نصیریه است که امام علی (علیه السلام) را مظهر جسمانی خدا قلمداد میکردند و به همین علت سازمانهای جاسوسی #اسرائیل به همراه گروهی ازمحققان #مارونی برای ایجاد فضای مسموم علیه #علویان سوریه به ویژه #بشار_اسد و پیش از وی #حافظ_اسد اقدام به نشر مطالبی از نصیریه نمودند تا گروههای متعصب سنّی را به دادن فتوا و جهاد علیه حکومت #سوریه وادار سازند، زیرا بر اساس تکفیر #ابنتیمیه و عبدالرحمن افندی دهها هزار علوی در دوران حکومت #عثمانی به حکم کفر و غلو در دین سر بریده شدند و کار به جایی رسید که #علویان_سوریه و جنوب ترکیه و شمال لبنان از ترس جان خود به کوهها و مکانهای مرتفع منطقه پناه بردند.
✍ دکتر علیاکبر ضیایی
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/shiakalam
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ صهیونیسم و ستارگان سینما (1)
🎥 #الیزابت_تیلور بازیگر سرشناس #یهودیتبار آمریکایی و برندهی دو جایزه #اسکار برای بهترین بازیگری، طی دو سال، یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار به صندوقهایی که تنها هدفشان جلب کمکهای مادی و نهادینه کردن آن در جهت حمایت از رژیم اشغالگر قدس و اهداف #صهیونیسم بود، کمک کرد.
✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید:
👉 @jscenter
#صهیونیسم_و_ستارگان_سینما
✡ صهیونیسم و ستارگان سینما (2)
🎥 در سال 1983، #کرک_داگلاس بازیگر و تهیهکنندهی #یهودی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس #رژیم_صهیونیستی نامه تبریکی به سران این رژیم نوشت که صهیونیستها با حرص و ولعی عجیب در آگهیهای تبلیغاتی و سینمایی خود از آن استفاده کرده و حتی هفتهنامه سینمایی اسکرین اینترنشنال چاپ انگلیس نیز متن آن را بدین مضمون منتشر ساخت:
✍ سی سال قبل وقتی فیلم «سایه فریب» را در #اسرائیل میساختم، غذا بسیار کم بود و مردم در خوردن غذا صرفهجویی میکردند. اما با این وجود من هر روز، تخم مرغ نیمرو شده میخوردم، در حالی که مردم فقط میتوانستند در ماه دو عدد تخم مرغ بخورند. حالا همه چیز عوض شده و اوضاع فرق کرده است. اما من هرگز یاد و خاطره ایثارگری اسرائیلیهایی را که در ساخت این فیلم به من کمک کردند، فراموش نمیکنم!! به نظر من اسرائیل یک کشور کوچک با مناظر طبیعی بسیار متنوع است که میتوان در آن به راحتی از داستانهای «تورات»، فیلمهای وسترن و عشقی ساخت. به همین دلیل افرادی چون «برت لنکستر»، «گریگوری پک»، «مایکل کین»، «پیتر اتول» و «بروک شیلدز» با علاقه و طیب خاطر حاضر شدند در این کشور فیلمبازی کنند!!
✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید:
👉 @jscenter
#صهیونیسم_و_ستارگان_سینما
✡ صهیونیسم و ستارگان سینما (3)
1⃣ #دیوید_ممت نمایشنامهنویس، فیلمنامهنویس و کارگردان #یهودی که تابستان سال 2002 میلادی برای شرکت در جشنواره اورشلیم به فلسطین اشغالی سفر کرد، توانایی اسرائیلیها را در ادامه زندگی عادی و روزمره خود با وجود حملات تروریستی! فلسطینیها، مورد ستایش قرار داد!
2⃣ ممت که به مانند بسیاری از نوکران و غلامان حلقه به گوش #صهیونیسم از سوی اربابان اسرائیلیاش در این جشنواره مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت، به همراه شهردار شهر قدس یعنی #ایهود_اولمرت از مناطقی که طی 22 ماه گذشته در آن عملیاتهای استشهادی صورت گرفته بود، بازدید کرد و به اصطلاح، محل کشته و زخمی شدن اسرائیلیها را دید!!
وی پس از این بازدید در حالی که هیجانزده به نظر میرسید، گفت:
🔸من افراد زیادی را میبینم که به کسب و کار عادی خود ادامه میدهند. این همان چیزی است که مرا واقعاً تحت تأثیر قرار داده است!!
3⃣ ممت که جایزه ادبی پولیتزر را در سال 1984 برای نمایشنامه «گل سرخ دره کوهستانی» به دست آورد، در #جشنواره_اورشلیم خلاصهای از این فیلمنامه را که پیرامون تاریخ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است، ارائه داد. وی در این مراسم ابراز امیدواری کرد که بتواند این سناریو را در اسرائیل به فیلم تبدیل کند و از آن اثری قابل توجه و خوب درآورد.
4⃣ اما بدتر از همه، جملهای است که او پس از بازدید از مناطق وقوع عملیاتهای رزمندگان قهرمان فلسطین بر زبان جاری ساخت؛ آنجا که گفت:
🔸من یک یهودی وفادار و یک دوست اسرائیلی هستم!!
✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید:
👉 @jscenter
#صهیونیسم_و_ستارگان_سینما
✡ صهیونیسم و ستارگان سینما (4)
1⃣ #صهیونیستها سالهاست که مانند گرگ به دنبال شکار ستارگان سینما هستند تا از آنان در جهت تحقق اهداف سیاسی و تبلیغاتی خود به بهترین شکل ممکن استفاده یا به عبارت بهتر سوءاستفاده کنند.
2⃣ یکی از این بازیگران که در دام صهیونیستها گرفتار شد #جوانا_پاکولا / #یوآنا_پاتسوا است. وی یک زن اهل لهستان است که برای پیشرفت و ترقی دست به دامن شرکتهای فیلمسازی #یهودی شد. او ابتدا در کشورش چند فیلم بازی کرد و وقتی دید زمینه پیشرفت مناسبی ندارد به پاریس رفت تا شانس خود را امتحان کند. اما در آنجا هم موفق نشد. تا این که به آمریکا سفر کرد و اینبار شانس در خانه او را زد. وی در آنجا در نقش اول یک فیلم ظاهر شد و طی مدتی کوتاه توانست نظرها را به خود جلب کند.
3⃣ از همینجا بود که #صهیونیستها او را برای بازی در فیلمی با عنوان «اینجا قدس نیست» انتخاب کردند. داستان فیلم از این قرار است که شش جوان آمریکایی و انگلیسی برای گذراندن اوقات فراغت تابستانی خود به یک کیبوتص سفر میکنند تا در آنجا ضمن کار در مرزعه، اوقات فراغت خود را هم بگذرانند. این جوانها با دختری اسرائیلی به نام «ژیلا» (جوانا پاکولا) آشنا میشوند و رابطهای صمیمی بین آنان شکل میگیرد. اما پس از مدتی کیپوتص مورد حمله فلسطینیها قرار میگیرد و این آرامش و روابط صمیمی به هم میریزد!
✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید:
👉 @jscenter
#صهیونیسم_و_ستارگان_سینما
✡ صهیونیسم و ستارگان سینما (5)
1⃣ استراتژی فرهنگی #صهیونیسم بینالملل بسیار پیچیده و درازمدت است. این استراتژی تنها به تولید فیلمهای صهیونیستی محدود نمیشود، بلکه به گونهای است که امکان سیطره اقتصادی بر روند تولید فیلم را در نقاط مختلف جهان فراهم میسازد.
2⃣ بدینسان فرصت ساخت فیلمهای سالم و ارزشی هر روز در جهان کمتر و محدودتر و در عوض، راه برای ساخت فیلمها و آثار مغرضانه و نژادپرستانه #صهیونیستی باز میشود.
3⃣ در همين راستا سیاست تولید مشترک یا فیلمبرداری فیلمهای آمریکایی با همکاری «مرکز ملی فیلم اسرائیل» در فلسطین اشغالی به مرحله اجرا درآمد که ستارگان صهیونیستمسلک #هالیوود نقش مهمی در اجرای این سیاست ایفا نمودند.
4⃣ در ادامه صهیونیستها در جهت ایجاد رابطه میان کارگردانان و بازیگران مشهور جهان و رژیم نوپای صهیونیستی تلاش زیادی به عمل آوردند که عمدتاً به شکل دیدارهای دوستانه با رهبران سیاسی رژیم و چاپ تصاویر آن در روزنامهها و مطبوعات #اسرائیلی و فرامنطقهای به منصه ظهور رسید.
5⃣ به عنوان نمونه میتوان به ملاقات «موشه دایان با راجر مور»، «تدی کولیک با کرک داگلاس»، «ایگال آلون با رومی اشنایدر» و «مناخیم بگین با الیزابت تیلور» اشاره کرد.
📚 منبع: سعید طبیعتشناس ، صهیونیسم و سینما ، تهران: انتشارات قبله اول (جمعیت دفاع از ملت فلسطین).
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/jewswood
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#صهیونیسم_و_ستارگان_سینما
✡ دو تناقض در داستان ایمان پولس یهودی (1)
1⃣ #پولس_یهودی که از هرکاری جهت تهدید و کشتار پیروان عیسی (ع) بهره میجست، نزد کاهن اعظم اورشلیم رفته و از وی معرفینامهای خطاب به کنیسههای دمشق خواست تا او را در دستگیری و آزار مسیحیان یاری کنند، ولی در مسیر دمشق بهیکباره این #یهودی به عیسی (ع) ایمان آورد! وی در مورد دلیل ایمانآوردنش مدعی است که درراه دمشق، عیسی (ع) را ملاقات کرده و وی از او خواسته تا ایمان بیاورد!!
2⃣ بیتردید یک ادعای خالی و بدون شاهد نمیتواند مورد پذیرش عقلا واقع شود. چراکه در اينصورت هرشخصی که ادعا کند با عیسی (ع) ملاقات کرده و دستوراتی از وی گرفته است، باید مورد پذیرش قرار گرفته و ادعای او نیز تصدیق شود؛ حال آنکه هیچ عاقلی این موضوع را نمیپذیرد!
3⃣ آیا برای تصدیق ادعای #پولس شاهدی وجود داشته است؟ #کتاب_مقدس نشان میدهد که پولس در راه دمشق و ملاقات با عیسی (ع) تنها نبوده، بلکه همراهانی نیز داشته است. آیا همین همراهان نمیتوانند شاهدی بر ادعای پولس باشند؟ به دونقل كتاب مقدس دقت كنيد:
✝ شائول هنوز به دمشق نرسیده بود، که ناگهان نزدیک شهر نوری از آسمان در اطراف او تابید. او به زمین افتاد و صدایی شنید که میگفت: «ای شائول، شائول، چرا بر من جفا میکنی؟» شائول پرسید: «خداوندا تو کیستی؟» پاسخ آمد: «من عیسی هستم، همان کسی که تو بر اوجفا میکنی، ولی برخیز و به شهر برو و در آنجا به تو گفته خواهد شد که چه باید بکنی.» در این هنگام همسفران شائول خاموش ماندند، زیرا اگرچه صدا را میشنیدند، ولی کسی را نمیدیدند. [اعمال رسولان، 9: 3-7]
✝ اما وقتی در راه بودم، در حوالی دمشق نزدیک ظهر ناگهان نور عظیمی از آسمان به اطراف من درخشید. من به زمین افتادم و صدایی شنیدم که میگفت: «ای شائول، شائول، چرا بر من جفا میکنی؟» پرسیدم: «ای خداوند، تو کیستی؟» پاسخ داد: «من عیسی ناصری هستم که از تو جفا میبینم.» همراهان من نور را میدیدند اما صدای کسی را که با من صحبت میکرد، نمیشنیدند. من عرضکردم: «خداوندا چه کنم؟» خداوند به من گفت: «برخیز و به سوی دمشق برو و در آنجا کارهایی که به تو واگذار میشود به تو گفته خواهد شد». [اعمال رسولان، 22: 6-10]
4⃣ لابد متوجه تفاوت بین این دو نقل کتاب مقدس شدید، که باعث میشود نتوان از همراهان پولس بهعنوان شاهدانی بر ادعایش استفاده کرد. در روایت اول تصریحشده که همراهان پولس هیچکس و هیچچیزی را ندیده بلکه تنها صدای عیسی (ع) را که با پولس صحبت میکرد، میشنیدند؛ اما در روایت دوم برعکس روایت قبلی تصریحشده که همراهان پولس نور عیسی (ع) را میدیدند ولی صدای او را نمیشنیدند!!
5⃣ نتیجه آنکه پولس مدعی است که با عیسی (ع) ملاقات کرده و به خاطر همین ملاقات ایمان آورده. از طرفی تنها شاهدی که میتواند این ادعای پولس را تصدیق کند، همراهان پولس هستند. حال آنکه کتاب مقدس در مورد درک همراهان پولس از این ملاقات بهگونهای #متناقض صحبت کرده که با توجه به آن نمیتوان شهادت آنان را پذیرفت؛ چراکه یکجا گفتهشده که آنان در این ملاقات حرفها را شنیدند ولی چیزی ندیدند و در جای دیگر عنوانشده است که آنان دیدهاند ولی چیزی نشنیدند!
6⃣ حتی اگر این #تناقضگویی هم نبود باز نمیتوانستیم شهادت همراهان پولس را بپذیریم چراکه کسانی که با پولس همراه بودند، یقیناً مسیحی نبوده و یاران خود پولس بودند؛ آیا در محکمهای میتوان شهادت همکیشان یک شخص را به نفع وی و علیه اشخاص دین و کیش دیگر پذیرفت؟! بهراستی اگر یک مسلمان ادعا کند که با مسیح ملاقات کرده و دستوراتی از او گرفته و عدهای مسلمان نیز، حرفهای او را تصدیق کنند، آیا مسیحیان ادعای این شخص مسلمان را خواهند پذیرفت؟!
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/tanaghozat
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ دو تناقض در داستان ایمان پولس یهودی (2)
1⃣ غیر از تناقض قبلی، تناقض دیگری نیز بین دو روایتی كه در پست قبل نقل شد، با روایت سومی وجود دارد. در باب انتهایی اعمال رسولان بار دیگر به داستان تحوّل #پولس اشارهشده است. در این بخش از اعمال رسولان ماجرای ملاقات پولس با عیسی (ع) چنین روایت شده است:
2⃣ …بلند شو و روی پای خود بایست. من به تو ظاهر شدم تا تو را به خدمت خود منصوب کنم. تو باید دربارهی آنچه امروز دیدهای و آنچه در آینده خواهی دید شهادت دهی. من تو را از دست این قوم و نیز از دست ملتهای بیگانه که تو را نزد آنان میفرستم خواهم رهانید. تو را میفرستم تا چشمهای آنان را باز کنی و ایشان را از تاریکی به روشنایی و از قلمرو شیطان به سوی خدا بازگردانی تا از راه ایمان به من، گناهانشان آمرزیده شود و در بین مقدسین خدا سهمی داشته باشند. [اعمال رسولان، 26: 16-18]
3⃣ وجه تناقض این روایت با دو بیان قبلی این است که در دو روايت اولی، تصریحشده است که پس از متحولشدن پولس، عیسی (ع) تنها از او خواست که به دمشق رفته و منتظر دستوراتی که خواهد داد، باشد؛ یعنی در محلی که ملاقات صورت گرفت دستوری جز رفتن به دمشق به پولس داده نشد و هرگز به وی مأموریتی محول نشد؛ اما در روایت سوم، تصریحشده است که بلافاصله پس از تحول پولس در همان محل ملاقات، عیسی (ع) مأموریت و وظیفهی وی که هدایت مردم بود را تشریح کرده و سپس وی را راهی دمشق میکند.
4⃣ تشریح وظایف پولس و واگذاری مأموریت ویژهای به او توسط عیسی (ع)، بهقدری مهم است که در صورت صحّت این ماجرا هرگز نمیتوان قبول کرد که در دو روایت قبلی به این موضوع اشاره نشود و این در حالی است که در تناقضی واضح روایات پیشین تصریح میکند که در محل ملاقات، عیسی (ع) به پولس دستوری نداد و از وی خواست در دمشق منتظر دستورات وی باشد.
5⃣ آیا با وجود این #تناقض و اختلاف بزرگ، میتوان اصل ماجرا را بهراحتی باور کرد؟!
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/tanaghozat
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter