eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
21.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
574 ویدیو
177 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (۴) 1⃣ شخصیت دیگر، که ولف او را توصیف می‌کند، همان ملا محمدعلی اشکپوتی (عشق‌آبادی)، مرشد صوفیان یهودی مشهد، است. 2⃣ وی می‌نویسد: ملا محمدعلی اشکپوتی، آموزگار ، به من معرفی شد... او به من این اصول خود را آموخت: اوّل، در جهان شرّ وجود ندارد. دوّم، به کسی که روحش جذب خدا شده و کردار مشابه دیگر صدمه نمی‌زند. سوّم، جهان از ابد بوده است. چهارم، جهان و خدا یکی است. 3⃣ ولف نام برخی را می‌برد که عقایدی شبیه به ملا محمدعلی اشکپوتی دارند. ولف از تجربهٔ نوشیدن شراب و خوردن گوشت خوک (گراز) با صوفیان یهودی و مسلمان می‌گوید. آنان مدعی‌اند که اطاعت خداوند به گوشت و نوشیدنی نیست، به راستی و صفا و باطن قدسی است! 4⃣ ولف می‌نویسد: ماشی‌یح مدعی بود که یکی از دوستان صوفی یهودی‌اش به مدارج عالی رسیده و خصوصیات پیامبری پیدا کرده تا بدان حد که نمی‌تواند به ولف بگوید. ولف می‌افزاید: صوفیان یکدیگر را مانند فراماسون‌ها [از طریق علاماتی] می‌شناسند. 5⃣ همه‌چیز نشان می‌دهد که در آن سال‌های پرآشوب، رفتاری مرموز و فرقه‌گونه دارند و اجباری بودن گروشِ سال‌ها بعد، مورد تردید است. 6⃣ می‌نویسد: من غالباً می‌شنیدم که صوفیان یهودی مشهد می‌گفتند آن‌ها دو نوع دین دارند: ظاهر و باطن. دین ظاهر برای مردم است و دین باطن برای لژهای [محافل داخلی] آن‌ها است. 7⃣ جوزف ولف در خانه رئیس یهودیان مشهد با یک سبزواری آشنا می‌شود: 👈 روزی شخصی یگانه و استثنایی وارد اتاقم شد؛ ملا لوی بن ماشی‌یح که در مشهد است و زمانی که به سرخس می‌رود . زن و فرزندان او هنوز خود را یهودی اعلام می‌کنند! ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آنچه خواندید خلاصه‌ای بود از مقالهٔ بسیار مهم «مهدی‌گرایی افراطی‌‌‌؛ میراث یهودیان مخفی مشهد». متن کامل مقاله را در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/526 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ١۴ خرداد ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ١١ شوال ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٣ ژوئن ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ١١ سیوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی 1⃣ رحلت رحمةالله‌علیه و انتخاب به رهبری امت (١٣۶٨ش) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ خطر یهود و حزب یهود 🌍 اگر همۀ علمای اسلام یک مطلبی را بگویند، حالا که خطر بر اسلام وارد شده و آن  است و  ـ که همین حزب است ـ این خطر که حالا نزدیک شده، اگر آقایان، علمای اعلام، خطبا، طلاب، همه با هم هم‌صدا بگویند که آقا ما نمی‌خواهیم که  بر مقدّرات مملکت ما حکومت کند، ما نمی‌خواهیم که مملکت ما با مملکت یهود هم‌پیمان بشود در مقابل پیمان اسلامی؛ آنها ـ مسلمین ـ باهم هم‌پیمان می‌شوند، آقایان با یهود هم‌پیمان می‌شوند! خوب، چه وضعی است این مملکت؟ اگر نوکر هم هستید چرا اینقدر نوکر؟! 📚 امام خمینی (ره) ۱۳۴۲/۰۲/۱۲ 👉 http://farsi.khamenei.ir/sahifeh-content?id=13074 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : پنج‌شنبه 🌞 ١۵ خرداد ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ١٢ شوال ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ۴ ژوئن ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ١٢ سیوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی 1⃣ قیام خونین ١۵ خرداد (١٣۴٢ش) 🌍 مناسبت‌های عبری 1⃣ آغاز سلطنت حضرت سلیمان در ١٢سالگی در عصر ناتان نبی و صادوق کاهن اعظم قوم یهود (٢٩٢۴ عبری) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 ملک سلیمان آخرین دورهٔ حکومت انبیاء بر بنی‌اسرائیل 👉 http://jscenter.ir/jewish-history/israelites/1223 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هیرش کالیشر، حاخام یهودی، نخستین کسی بود که در سال ١٨۶١ دعوت یهودیان به مهاجرت به فلسطین را در کتاب "در جستجوی صهیون" آغاز کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صهیونیزم؛ حزب جدید شیطان (١) ☠ تمدن شیطان - قسمت چهارم 1⃣ در سال ١٨٣٩ و همزمان با آغاز سلطنت که با مداخلهٔ دول اروپایی و جریان‌های به قدرت رسید، انگلستان نخستین کنسولگری غرب را در قدس برای حمایت از پایه گذاشت. 2⃣ این جریان یکی از مهم‌ترین پیامدهای "تنظیمات" در عثمانی و برقراری حق کاپیتولاسیون بود. تلاش انگلستان در این دوره برای مهاجرت و اسکان تعداد بیشتری از در در نامهٔ پالمرستون، نخست‌وزیر انگلستان به سفیر این کشور در استانبول آشکارا بیان شده است. 3⃣ به‌دنبال این اقدامات سیاسی، در اوائل دهه ۶٠ قرن نوزدهم، اقدامات فرهنگی و تبلیغی نیز در میان یهودیان مبنی بر دعوت برای "بازگشت" به فلسطین آغاز شد. 4⃣ حاخام یهودی، نخستین کسی بود که این دعوت را در کتاب "در جستجوی صهیون" در سال ١٨۶١ آغاز کرد و پس از او موج گسترده‌ای در این خصوص، افکار او را ادامه داد. 5⃣ با این وجود تا سال ١٨٨١ هیچ پیوندی با توده‌های یهود نداشت. برای غلبه بر این سکوت، شرایطی لازم بود تا یهودیان را وادار به مهاجرت به فلسطین کند. همانند همیشه، یک سبب شکستن سد شد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بارون «ادموند جیمز روچیلد» از اولین حامیان جنبش صهیونیزم بود که با سرمایه‌اش جلوی شکست جنبش‌های یهودی برای اسکان یهودیان در فلسطین را می‌گرفت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صهیونیزم؛ حزب جدید شیطان (٢) ☠ تمدن شیطان - قسمت چهارم 1⃣ در سال ١٨٨١ تزار در روسیه شد و در پی آن این کشور که عمده‌ترین جمعیت یهودی جهان بودند، در معرض کشتار قرار گرفتند. 🔸 نگاه کنید به: اسطوره پوگروم‌ها: 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/6175 2⃣ نتیجهٔ این اقدامات، خروج یهودیان از روسیه و تشکیل چند جمعیت صهیونیستی محلی به‌نام بود. مسألهٔ اسکان یهودیان در فلسطین از سوی این جمعیت‌ها دنبال شد و بر احیای تأکید شد. 3⃣ این شرایط زمینه را برای پیدایش متشکل از صدها جوان صهیونیست فراهم کرد که در راه در فلسطین تلاش می‌کردند. 4⃣ این جنبش پس از تلاش بسیار و حتی ورود انگلستان به صحنه و مواجه شدن با مخالفت عثمانی برای فروش فلسطین، سرانجام توانست بیست یهودی را به این کشور بفرستد و بدین‌گونه نطفه نخستین را در فلسطین منعقد سازد. 5⃣در ادامهٔ این اشغال و در آستانهٔ شکست آن، سرمایهٔ یهودی به کار آمد و با خرید دو روستای "عاقر" و "قطره" کار اشغال ادامه یافت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «تئودور هرتزل» توانست نخستین کنگره صهیونیستی را با شرکت ٢٠۴ نماینده از سوی جمعیت‌های صهیونیستی در ٢٧ اوت ١٨٩٧ در شهر بال سویس برگزار کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صهیونیزم؛ حزب جدید شیطان (٣) ☠ تمدن شیطان - قسمت چهارم 1⃣ در پی این تحولات بود که سرانجام یهودی، کتاب خود را با عنوان در سال ١٨٩۵ منتشر ساخت. وی در این کتاب بیان کرد که مسأله یهود، مسأله‌ای اجتماعی یا دینی نیست، مسأله‌ای است که جز از طریق تبدیل شدن به یک مسأله سیاسی جهانی که باید به‌دست قدرت‌های بزرگ حل شود، از راه دیگری قابل حل نیست. 2⃣ به‌نظر هرتزل معنی مشخص این حرف این است که حق داشته باشند بر نقطه‌ای از کره زمین حکومت کنند. البته وی بیان کرد که این نقطه لزوماً فلسطین نیست. 3⃣ سرانجام و پس از مجادلات بسیار، هرتزل توانست نخستین را با شرکت ٢٠۴ نماینده از سوی جمعیت‌های صهیونیستی در ٢٧ اوت ١٨٩٧ در شهر بال سویس برگزار کند. در این کنگره، اهداف صهیونیزم که به "برنامه بال" معروف شد و سازمان اجرایی آن یعنی مورد تصویب قرار گرفت. 4⃣ البته علیرغم اصرار بسیاری از شرکت‌کنندگان مبنی بر تأسیس دولت یهودی در و درج نهایی آن در بیانیه هدف، این امر مورد توافق همگان واقع نشد و منشأ بروز اختلافات و انشعاباتی در شد. 5⃣ این‌چنین بود که در پایان قرن نوزدهم محصول جدیدی از به نام شکل گرفت که توانست تمامی قرن بیستم را تا حال حاضر تحت تاثیر خود قرار دهد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter