eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«شذرات‌المعارف، طرحی از جامعه مطلوب شیعی است» درسگفتار مدرس: استاد فلاح‌شیروانی و شروع دوره: ۲۳ آبان‌ماه(۴ جلسه ۷۵ دقیقه‌ای) 📆 ساعت‌برگزاری: ۱۶ الی ۱۷:۱۵ 🎴مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ لینک‌ ثبت‌نام: https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4591 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
«تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا»؛ این آیه برتری‌طلبی را بر فساد، مقدم می‌کند. ماجرا این است که مدرن‌ها ؛ به پشتوانه حمایت‌های غرب، برتری و غلبه می‌خواهند؛ نه آزادی فرهنگی؛ که کودتا و غلبه سیاسی طلب می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم مشروعیت این سبک زندگی را به دیگران تحمیل کنیم «وما کان جواب قومه الا ان قالوا اخرجوهم من قریتکم انهم اناس یتطهرون»؛ زورشان برسد می‌گویند هر کس را با فحشا مخالف است؛ محدود و محصور و تبعید کنید. شبکه منوتو رسما برنامه می‌سازد و تقدس مادری و مادران در ایران را مسخره و تقبیح می‌کند زن در شعارهای این‌ها مقابل مرد نیست، مقابل مادر و همسر است. درود بر زن در پارادایم این‌ها در حقیقت، مرگ بر مادر و مرگ بر همسر است. وقتی می‌شود هر روز در خیابان بدون ترس مشغول بوسیدن خواهر این و آن شد و برایش ترانه‌سرایی کرد؛ همسری دیگر چه معنایی دارد؟ .... 🔰 توصیه می کنم تحلیل آقای وحید جلیلی از اغتشاشات اخیر را اینجا بخوانید: https://www.farsnews.ir/news/14010818000808/ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آقای وحید جلیلی درباره بلوای 1401 و نقش هنرمندان در آن —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم ع برگزار می شود: 🔰نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 📆زمان: 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه 🕒ساعت 15 📌مکان: دانشگاه باقرالعلوم ع، سالن اجتماعات امام حسین ع —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📣 نشست حضوری 💡تحلیلِ بحران یا بحرانِ تحلیل 🔸گفتگویی راهبردی پیرامون تحلیل‌های موجود از حوادث اخیر ايران 🔰ارائه دهندگان: حجت الاسلام علی محمدی حجت‌الاسلام محمدهادی‌شریعتی ⏰سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ (این نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد) 📌آدرس: قم، بلوار نیایش مصلای قدس پژوهشکده باقرالعلوم به علت محدودیت‌های موجود، در صورت تمایل به شرکت در نشست به آی دی ◀️ @ID_Dii اطلاع دهید 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
✍حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی 💠 تخدیر تحلیلی «گسست نسلی» 1⃣ گسل هویتی و نسلی تعابیری به شدت اغراق آمیز است. 🔹ما از ابتدای انقلاب قشر انقلابی داشتیم که نسل حزب اللهی فرزندان همان نسل اند. قشر مذهبی داریم که نسل بعدی مذهبی را همانها پروراندند. هرچند از همان قدیم گاهی بچه حاجی، با لات های محل همنشین میشد و جاده خاکی میزد. مگر فرزندان ائمه نشدند. این تمحیص الهی است. اما قاعده عالم همین بازتولید هر قشر در نسل بعدی است. 🔹ما از ابتدای انقلاب «قشر کمتر مذهبی» داشته ایم. قشری که حاضر بود با بدبختی نوار ویدئویی تهیه کند و بعداً هم همینها ماهواره استفاده کردند و بچه های همینها هم الان ادامه دهنده زیست والدینشان اند و چون جوان اند مثل دوران جوانی والدینشان کمتر محافظه کار 🔹مشکل اصلی انقلاب الان برخی مسوولین به ظاهر انقلابی اند که کوس رسواییشان را فقط زن و فرزندشان نمی‌زنند بلکه خودشان نیز جاده عوض کرده اند. 🔹طبعا وظیفه ما اولا تبدیل قشر مذهبی به حزب اللهی ثانیا تبدیل قشر کمتر مذهبی به مذهبی است. کوتاهی های ما بسیار است اما توفیقاتمان بیشتر بوده است. 2⃣ مبنای تحلیل نسل X و Y و Z تبدیل ویدئو به ماهواره به شبکه های اجتماعی است. این تحلیل به وضوح اغراق آمیز است. چرا که مک لوهان دهکده جهانی را قبل ظهور اینترنت مطرح کرد و انقلاب اسلامی نیز در جزیره امن دهکده جهانی محقق شد. 🔹در تاثیر گذاری بیشتر شبکه های اجتماعی نسبت به نسل قبل فناوری های ارتباطی و مولتی مدیا بحثی نیست بحث در ادعای اغراق آمیز «گسست نسلی » است. 🔹معمولا این دست تحلیل ها «تخدیر» ی است و باعث «وادادگی». وقتی این نسل گسسته است، باید با این تصویر اغراق آمیز گسسته، «همراه» و «همدل» شوی و با وضعیت او «کنار بیایی» به امید اینکه روزی بتوانی روی او اثر بگذاری. 🔹این تحلیل های به اصطلاح «هشدار آمیز» آنقدر تکراری و کسل کننده و مخدر شده که دیگر رمق و امیدی برای «امکان تغییر» در مومنین به آن باقی نمی گذارد. 🔹از همان دهه ۶۰ با همین توجیهات ویدئو آزاد شد با اینکه قشر اندکی درگیر ویدئو بود اما بعد آن ویدئو وارد خانه قشر وسیعی شد، سپس موسسات وابسته به نظام آخرین ورژن فیلم های هالیوود را با سانسور لایت و زیرنویس تقدیم جامعه کردند که روز به روز برای جذب مشتری در مقابل تکثیر فیلم های غیرمجاز، از میزان سانسور کاسته شد. 🔹حکایت آزاد شدن ماهواره نیز چنین چیزی بود و داستان مقاومت ها در مقابل شبکه ملی اطلاعات نیز همان قصه تکراری است. تحلیل شکاف نسلی و عدم ساده انگاری فضای مجازی باعث شده حتی نه در حد خود آمریکا و یا چین ، که در حد آمریکا نیز روی DNS هیچ فکر اساسی نشود و کوچکترین محدودیت حاکمیتی، با تیر ساده انگاری حکمرانی فضای مجازی، بایکوت میشود. 🔹ترس القایی این دست تحلیل ها در «از دست دادن نسل جوان»، عقلانیت و خویشتنداری را از ما ربود و شدیم همرنگ جامعه جهانی! اگر قرار بود ما هم جوانان مان را زیر چکمه های دیکتاتوری هالیوود و ماهواره و اینترنت رها کنیم و همرنگ جامعه جهانی شویم ، دیگر چه داعیه انقلاب. 🔹ریشه تخدیر آن ایام پذیرش تحلیل «گسست هویتی نسل جوان» توسط فعالین انقلابی و مسوولین فرهنگی کشور بود. اگر تاریخ تحولات دهه ۷۰ هنر انقلاب نگاشته شود ، خواهیم دید همین تحلیل باعث چرخش هنرمندان انقلاب از تخاطب با «قشر انقلابی» به تخاطب مرکزی با «قشر غیر مذهبی معارض» رسید. لذا شهید آوینی به حاتمی کیا هشدار داد: ای بلبل عاشق جز برای «شقایق»ها مخوان.🥀 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243