🔰🔰 «در آمدی بر دیدگاهها و باورداشتهای اسلامی-انقلابی» عنوان سلسله گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی می باشد که به دنبال تبیینی از باورهای اسلامی انقلابی اصیل و نقش و مسئولیت تاریخی جبهه انقلاب متناظر با این باورداشتها می باشد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰بنیاد های خیریه ای برای کمک های بشر دوستانه یا بشرسود جویانه؟
5️⃣ یادداشت پنجم
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید
🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3115
⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید.
🔴#نشر_با_منبع
#ویروس_کرونا
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰بنیاد های خیریه ای برای کمک های بشر دوستانه یا بشرسود جویانه؟ 5️⃣ یادداشت پنجم 🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
🔰ثروت های دور از ذهن
🔻 از آنجا که در یادداشت های قبل نسبت به سرمایهی دو سه نفر از اولین #ثروتمندان جهان صحبت شد، اما گاهی این اعداد نزدیک به ذهن نیست و تحلیل های پیرامون آن نمی تواند افراد را به لوازم این مباحث منتقل کند.
🔻در مثالی که در سال 2012 در #نشریه_Observe، نسبت به سرمایه سه ثروتمند اول دنیا منتشر شد، مثالی را برای تحلیل میزان این سرمایه زده است که این مثال قدری می تواند ذهن را به حقایق نزدیک کند.
🔻در آنجا گفته شده که: «اگر فردی از زمان ساخت #اهرام_مصر (تقریباً 4500 سال پیش) #روزانه_10،000_دلار پس انداز می کرد ، هنوز 80٪ فقیرتر از پنج_ثروتمند جهان می بود.»
🔻درسال 2012 مجموع سرمایه 5ثروتمند اول جهان برابر با 283 میلیارد دلار است، که این رقم درسال 2020 به 414 میلیارددلار رسیده است. یعنی طبق همان مثال قبل، در سال 2020 همان شخص اکنون 98درصد فقیرتر از پنج ثروتمند جهان است.
🔰خیرخواه یا سودجو؟
🔻نکته ای که در این میان همیشه مورد سوال و ابهام است، این است که چگونه می توان جمع کرد که از طرفی این افراد راضی به اینگونه اختلاف و شکاف طبقاتی #ظالمانه در بین بشریت هستند اما غالبشان #بنیادهای_خیریه ای برای کمک های #بشردوستانه دارند؟!
💠 برای پاسخ به این سوال باید به #ماده_501(c)(3) قانون درآمد داخلی آمریکا مراجعه کرد.
🔰ماده 501(c)(3) چیست؟
🔻 این ماده بخشی از #قانون_درآمد_داخلی_ایالات_متحده است که اجازه #معافیت_مالیاتی فدرال از سازمان های غیر انتفاعی، به ویژه سازمان هایی را که #بنیادهای_خصوصی محسوب می شوند، می دهد. یکی از شرایط معاف از مالیات بودن این بنیاد ها، داشتن هدف خیریه ای است.
🔻 هم چنین اینکه یک بنیاد خصوصی می تواند، هیئت مدیره خود را از #اعضای_خانواده انتخاب کند، زیرا که یک بنیاد خصوصی حمایت های مالی اش را از عموم مردم جذب نمی کند بلکه همیشه حامی یک بنیاد خصوصی یک شخص یا یک خانواده و یا یک #شرکت است.
🔻 طبق همین قانون، اهداکنندگان(#Donors) می توانند با اهدای دارایی های قابل توجه به یک بنیاد خصوصی ، از پرداخت مالیات بر سود سرمایه جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، اگر شخصی به یک بنیاد، سهام قابل توجهی را اهدا کند، حق دریافت کسر مالیات بر درآمد را برای ارزش کامل و عادلانه بازار سهام خواهد داشت. وقتی بنیاد تصمیم به فروش سهام در آینده بگیرد ، فقط مالیات غیر مستقیم یعنی 1.39٪ از سود خالص سرمایه را پرداخت می کند.
🔻 وقتی دارایی های یک ابر سرمایه دار به یک بنیاد خصوصی وارد می شود، از دارایی اهدا کننده کسر می شود و درنتیجه، مالیات املاک فدرال یا ایالتی پرداخت نمی کند. برای افراد مهم که منافع خیرخواهانه زیادی دارند، بنیادهای خصوصی فرصتی را برای جلوگیری از پرداخت مالیات املاک فراهم می کنند.
🔰مزیت اصلی بنیاد خصوصی
🔻 از مزیت های اصلی داشتن یک بنیاد خصوصی این است که به جهت اینکه شامل قانون معافیت مالیاتی شود موظف به توزیع سالانه معادل تقریباً 5 درصد از دارایی های سرمایه گذاری خالص سال قبل خود است. این یعنی 95 درصد این دارایی دوباره به ثروت هیئت مدیره می افزاید.(مخصوصا آن زمانی که آن 5 درصد هم در جاهایی هزینه گردد که سرمایه گذارانش خود این هیئت مدیره باشد)
🔰جمع بندی
🔻 در نتیجه برای ابر ثروت مندانی که خودشان راه ورود به قدرت های سیاسی را باز کرده اند و با ثروت های عظیم شان بر غالب مردم دنیا در حوزه های مختلف #حکمرانی می کنند، راه افزایش #ثروت تاسیس همین #بنیادهای_خیریه ای و ورود به پروژه های به اصطلاح #بشردوستانه است.
🔻 با توجه به توضیحات فوق شاید بتوان دریافت که چرا افرادی مثل #کلینتون و همسرش، #بیل گیتس و همسرش، خانواده #راکفلر، #بلومبرگ و #فورد در کنار تمام کارهای اقتصادی و تجاری شان یک بنیاد خصوصی راه اندازی کردند و برای تامین سرمایه شان در #موضوعات_پرسود دست به تاسیس شرکت های دیگری می زنند و حمایت خیریه ای سالانه خود را از آن شرکت ها قرار می دهند.
ادامه👇👇👇
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی 🔰ثروت های دور از ذهن 🔻 از آنجا که در یادداشت های قبل نسبت به سرمایهی دو سه نفر
🔰بازتحلیل یادداشت های قبل
💠 کافی است به یادداشت دوم مراجعه کنید که متوجه شوید #بنیادبیل_و_میلنداگیتس چرا از دو شرکت تولید و توزیع واکسن که توسط #سازمان_جهانی_بهداشت در پروژه #کوواکس به رسمیت شناخته شده اند، حمایت مالی می کند و اتفاقا بیل گیتس در هر دو شرکت از سرمایه گذاران اصلی است...
💠 هم چنین این سوال نیز پیش می آید که چرا این ثروتمندان در تمامی #بحران_های_جهانی که در موضوعات مختلف #بهداشت_و_سلامتی، #تغذیه، مباحث #بیولوژیک، کاهش و افزایش #جمعیت و... به وجود می آید، ورود جدی دارند و از متخصصین این حوزه حمایت های جدی می کنند؟!(مراجعه به یادداشت سوم)
💠 چه طور یک #بحران_همه_گیر که با #جان_انسان های بشری دست و پنجه نرم می کند، باید بتواند در طی نه ماه #45درصد به سرمایه چند نفر محدود بیافزاید؟(مراجعه به یادداشت چهارم)
#ویروس_کرونا
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره #شهادت مظلومانهی دانشمند عالیقدر #شهید #محسن_فخری_زاده را به خانواده محترم ایشان و ملت شهیدپرور ایران تهنیت و تسلیت میگوید. | ۷ آذر ۱۳۹۹ شمسی.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#هم_السفهاء
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق
قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است.
قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد.
یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند.
در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد،
در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت».
«وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ،
قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟
أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ،
وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾
و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!»
میگویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!»
بدانید اینها همان ابلهانند،
ولی نمیدانند!
• چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم)
• سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار)
• قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند»
• نمی دانند (؟!)
سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد».
نمی دانند، چه ندانستنی !!!
دردشان را نمی شناسند.
سفاهت چه درمانی دارد؟
هیچ کار دیگری جواب نمی دهد،
حتی «با سر به سنگ خوردن».
امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#گفتمانسازی_یعنی_خلق_اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
🌕سرآغاز
بسم اللهالرحمنالرحیم
ضمن عرض سلام به شما مخاطب گرامی
با توکل به خداوند متعال و استعانت از وجود مبارک حضرت بقیهاللهالاعظم (عج) فعالیتمان را در رسانه *شناخت صحنه* آغاز میکنیم.
🔹رسانه شناخت صحنه #ماموریت خود را این چنین تعریف کرده است:
📌تببینِ ضرورت شناخت درست صحنه درگیریِ تمدنی با رویکرد پژوهشی و فرمایشات امامین انقلاب
#جبهه_ما #جبهه_مقابل_ما #اسلام_ناب #طواغیت #الذین_یتبعون_الشهوات ...
📌ترسیمِ خط ممتد درگیری (تاریخ.امروز.آینده) با رویکرد جریان شناسی
#انحراف #جهان_وطنی #استعمار #اسلام #شیعه #حوزه #انقلاب #جریان_ها #گروه_ها ...
📌 تبیینِ آرایش هر دوجبهه با رویکرد ساختار پژوهی
#جبهه #شبکه #زنجیره #هسته #هرم #لایه #سازمان #ساختار #تشکیلات ...
📌 اخبار،تحلیل و تبیین وضع موجود عرصه های درگیری، راهبرد ها،راهکارها،اقدامات و ویژگی های هر دو جبهه
#ماهیت #رفتار #شیوه #اصول #نظام_مسائل ...
📌معرفی نخبگان و تولیدات این حوزه
#موثرین #پژوهشگران #خدمات #محصولات #کتب #مقالات #سایت #موسسه ...
🌐 #رسانه_شناخت_صحنه
📆 ششم آبان 1399
🔗 ایتا:
🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne
🔗بله:
🔘https://ble.ir/shenahkte_sahne
🔗جبهه:
🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
🖌حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی
🔰 #سرمایه_های_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️پدیدۀ بی نظیر بسیج
تأمل دربارۀ بسیج واجب همیشگی است. فهم راهبردی از ماهیّت و موقعیّت تمدنی بسیج لازم است تا به این سرمایه بهتر بیاندیشیم و تدبیرهای مناسبی برایش داشته باشیم.
این پدیده از دل فکر و فرهنگ برآمده از مکتب مردمی حضرت امام بیرون زده است. یک پدیدۀ زندۀ اجتماعی نیازمند یک پایگاه توجیه دائمی است، مثل زیارت امام رضا ع که در تمام نوسانات حیات اجتماعی این اقلیم محفوظ مانده است، بلکه قوّت رشد و بالندگی نیز داشته است.
این نهادسازی مربوط به ماهیّت انقلاب اسلامی است و از همین جا تفاوتها و اقتدارات خود را نشان می دهد.
به بیانی از رهبر انقلاب توجه بفرمایید :
• پدیدۀ ابتکاری
«پديدۀ بسيج، يك پديدۀ ابتكارى است؛
نه به اين معنا كه در كشورهاى ديگر و در جاهاى ديگر، نيروهاى مقاومت مردمى وجود نداشتند؛
چرا، اينها را ميدانيم لكن نيروهاى مقاومت در كشورهاى مختلف دنيا، در غرب و شرق و مانند اينها، معمولًا مربوطند به دوران اختناق، دوران فشار، دوران مبارزات؛ بعد از آنكه دوران مبارزات تمام شد، حالا يا خود اين گروههاى مقاومت به قدرت رسيدند يا ديگران با كمك اينها به قدرت رسيدند، اين نيروى مقاومت تمام ميشود و اين تشكيلات مردمى به پايان ميرسد؛ در دنيا اينجور است»
یعنی نیروهای مردمی به تمامه سراغ قدرت می رفتند و سراغ هیچ فلسفۀ اجتماعی دیگر و موجودیّت دیگری نمی رفتند؛ زیرا فلسفۀ نیرومند دیگری در میان نبود.
• تبدّل ماهیّت نیروهای مقاومت
«اين را بنده بالعيان در بعضى از كشورها ديدم؛ همان كسانى كه در سنگرهاى سخت، روى خاك، روى زمين، چند سال مبارزه كرده بودند تا به حكومت رسيده بودند، بعد در دوران حاكميّتشان همانجور رفتار ميكردند كه مثلًا فرماندۀ پرتغالى كه قبل از اينها بر اين كشور حاكم بود رفتار ميكرد؛ رفتار اينها هم مثل رفتار آنها بود، فرقى نميكرد؛ هدف از مبارزه رسيدن به قدرت بود؛
مثل بعضى از احزابى كه در همين كشورها هست كه آن حزبها هم در واقع مبارزهشان مبارزهى براى رسيدن به قدرت بود»
خلاصه باید گفت بسیج فکر و فرهنگ دیگری دارد. به همین جهت باید قدر آن دانسته شود.
• جریان ممتد و یادگیرنده و نقش آفرین
«اينكه گروههاى مقاومت، مثل يك جريان ممتد، مثل يك شطّ جوشان، در دوران پيروزى بمانند و روزبهروز بالندهتر بشوند، آگاهىهايشان بيشتر بشود، در ميدانهاى مختلفى كه كشور به آنها احتياج دارد بهطور متشكّل شركت كنند، از لحاظ كمّيّت و از لحاظ كيفيّت توسعه پيدا كنند، به مفاهيم جديد دست پيدا كنند، در نبردهاى نوتولّديافته بتوانند نقش ايفا كنند، آنچنانكه بسيج ما است، اين در دنيا بىسابقه است؛ چنين چيزى در دنيا سابقه ندارد.» (04/ 09/ 1394)
بسیج سرمایۀ اصلی مردمسالاری دینی است؛ مثلاً تحقق اقتصاد مقاومتی. رهبری می فرمایند :
«امروز مشکلات اقتصادی، مسئلۀ اول کشور است که باید حل شود و حل آنها در گرو اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.» (3/ 6/ 1395)
«باید قاطعانه مانع از ادامۀ طرحهای اقتصادی غیرهمسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی شد.» (3/ 6/ 1395)
«اگر اقتصاد مقاومتی اجرا میشد، وضع زندگی مردم اینگونه نبود!» (15/ 12/ 1395)
و پیشتر فرموده بودند : «اين اقتصادي که به عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح ميشود، مردمبنياد است، اقتصاد مردمي است؛ با اراده مردم، سرمايه مردم، حضور مردم تحقق پيدا ميکند» (1/ 1/ 1393)
و می فرمایند :
«اگرچنانچه بسیج وارد اقتصاد بشود، اقتصاد میشود مردمسالار. این اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، اگر بتواند از قوّت و قدرت بسیج استفاده کند، میشود اقتصاد مقاومتی مردمسالار؛ در علم همینجور است، در پیشرفتهای گوناگون اجتماعی همینجور است، در سیاست همینجور است؛ مظهر مردمسالاری دینی، بسیج است» (1395/09/03)
اگر قدر و ضرورت مردمسالاری را بدانیم توجه جدی تری به بسیج خواهیم کرد؛ یعنی معماران حیات نوین اسلامی ما نباید از کنار این سرمایه به سهولت بگذرند یا آن را به جای ایده های اصلی انقلاب خرج طرحهای مشکوک دولت مدرن بکنند.
«کارهاى بزرگ بخواهید از عناصر بسیج. کارهاى بزرگ از بسیارى از مردم پراستعداد ملّت ما برمىآید.»(6/ 9/ 1393)
حوزۀ انقلابی باید مشغلۀ دائمی اش گفتگو دربارۀ تعالی بسیج باشد.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی #مکتب_امام به عنوان اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی می پردازد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 اطلاعنگاشت | چگونگی و الزامات ورود جوانان به عرصه حرکت عمومی کشور: تحول جوانانه
🔻حضرت آیتالله خامنهای در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۸ جوانان را محور حرکت عمومی ملت ایران به سمت چشماندازها دانستند و ابعاد تأثیرگذاری جوانان در این عرصه را برشمردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود. ۹۸/۳/۱
💻 @Khamenei_ir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
1 ▫️ تنها یک ضرورت
جامعۀ حزب اللهی میداند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بیرحم، بیتقوا و بیاعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است.
اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود.
ولی همین مسأله حل نیست.
مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیلکردهها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از رویآوری به جریان انقلابی بازمیدارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم.
جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساختهایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه میدانند؟ خود ما چه میدانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟».
الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثهای در سطح ملی است.
تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است.
صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که میتواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به همپیوستۀ بینالمللی است. هزینهای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست.
اما در مقابل چه گزینهای هست؟
یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامانبخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟
مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را میفهمد؟
طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل میدهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را میتوانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟
در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پختهای بریزیم.
طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد.
این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟
و این سؤال که،
آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی #مکتب_امام به عنوان اندیشه پشتیبان انق
🔰طی سالهای حیات حضرت امام رحمةاللهعلیه آنچه از ایشان در باب مردم دیدیم و شنیدیم واقعاً عجیب و نادر بود. این موضع متفاوت شامل نوع نگاه به مردم و نقش، جایگاه و اقتدارات آنها، عواطفی ویژه و پیامبرگونه نسبت به ایشان، تعاملی بسیار کریمانه و انسانی با آنها و در کنار همه اعتماد شگفتانگیزی بود که به تعهد، تحرک و همراهی مردم داشت.با نظر به دیدگاههای مردممحور حضرت امام و نقش مؤثر این نگاه در ویرایش زندگی معاصر کشور ما، با این که از اهتمامهای عمیق ایشان به فلسفۀ فطرت یا فلسفۀ ولایت و موضوعاتی از این دست باخبریم، میتوانیم ایشان را «#فیلسوف_مردم» بخوانیم و نگاههای جدی الهیاتی ایشان به انسان، جامعه، عیال الله و مردم را جدی بگیریم.
🔰 «مقام مردم» عنوان کتابی است که به تبیین دیدگاه و نظرگاه حضرت امام ره درباره مردم می پردازد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از شناخت صحنه
🔆رهبر معظم انقلاب اسلامی:
🔅آن روزی که ملتهای اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاریهای اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأ گرفته از #سلطهی #اختاپوسی #صهیونیزم_بینالملل بر دولتهای آنهاست، و دولتمردان آنان به خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگوییهای #کمپانیداران زالوصفت #صهیونیست در #آمریکا و #اروپا هستند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست. 90/7/9
🌐 #رسانه_شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما #ساختار #شبکه #پلوتوکراسی #کمپانی_ها #استاندارد_اویل
🔗 ایتا:
🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne
🔗بله:
🔘https://ble.ir/shenakhte_sahne
🔗جبهه:
🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
📝فراخوان علمی: #برجام_و_حکمت_رهبرانه_آیت_الله_خامنهای
#محورهای_فراخوان:
🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم
🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه
🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا
🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی
🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب
🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی
🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی
🔺ترمیم عزت واقتدار ملی
🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور
🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب
🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات
🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام
✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند:
1️⃣ #ایتا، #سروش و #بله به آیدی:
@hekmaterahbarane
2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده:
آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع
تلفن: 02537834306
فاکس: 02537742284
صندوق پستی: 37185-135
📌آخرین مهلت ارسال آثار:
تاریخ 1400/01/25
✅زمان برگزاری همایش:
اردیبهشت ماه 1400
🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
@Pajooheir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴شجاعت مثال زدنی مرحوم آیتالله یزدی و بیاعتنایی ایشان به دستورات رژیم
⚫️بازخوانی فعالیتهای مبارزاتی مرحوم آیتالله یزدی به مناسبت ارتحال ایشان
▫️برابر اعلام شهربانی استان با اینکه بنامبرده بالا ابلاغ گردیده بود که #ممنوعالمنبر میباشد لیکن روز 37.3.28 پس از نماز در داخل حیاط مسجد #قمر_بنیهاشم شیخ مزبور برای حاضرین که در حدود 50 نفر شروع به سخنرانی نموده و ضمن ابراز مطالبی درباره حضرت امیر اظهار داشته :
▪️«اسلام اهانت قبول نمیکند اینها دارند به اسلام لگد میزنند فکر میکنند با این کارها اسلام کوتاه میآید و مطیع اهانتهای آنها میشود اگر مرا فرستادند اینجا فکر میکنند من دیگر نمیدانم در مراکز تقلید چه میگذرد و آنجا چه خبر است و یا دیگر همه کارها بر وفق مرادشان خواهد بود، از اسلام دفاع میکنیم و مسئولیت داریم در برابر خدا که دفاع کنیم همین طور که پیشوایان ما از اسلام دفاع کردند و حتی کشته شدند و نمیگذاریم به اسلام اهانت شود و کوچکترین خللی بر پایههای آن وارد گردد و کس حرف مفت بزند یا قصد اهانت داشته باشد آنچنان در دهانش میکوبیم که دندانهایش خرد بشود اسلام حتی قبول نمیکند که یک عرق خور و شراب خور نام اسلام را بر زبان بیاورد تا چه رسد باینکه بخواهند در مسجد پا بگذارند (منظورش مامورین شهربانی بود) ما مشغول حفظ این مکان مقدس هستیم و نمیگذاریم باین صورت هم باسلام اهانت بشود مگر اهانت چیست)
▫️یاد شده در خاتمه سخنان خود برای خمینی و حفظ جانش و پیشرو هدفهایش نیز دعا نمود.
#آیتالله_یزدی
#پیشتاز_نهضت_اسلامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
2 ▫️ ریل انتخاباتی
کار انتخاباتی برای ریاست جمهوری یعنی چه؟
یعنی «رقابت»،
یعنی کنار زدن کسانی(همه غیر خود)،
یعنی مشارکت در مسابقۀ جلب آرای مردم و تلاش جهت رسیدن به رأی برتر.
و البته شاید کمی هم، یعنی دور شدن از حال و هوای ناب مذهبی، با چشمان باز و در صحت کامل مشاعر و حواس.
کجایش مردمسالاری است؟
این که بالاخره واقعنِ واقعاً مردم رأی میدهند. این دیگر در کشور ما دروغ نیست.
چقدر مردمسالاری است؟
همین قدر که رأی میدهند.
در این الگو رأی مردم یک وسیله است تا فرد یا گروهی به قدرت برسند(فعلاً با نیّت کاری نداریم، اصلاً بگوییم سائق مسابقه دهندگان حزباللهی شیفتۀ خدمت بودن است).
حقیقت ماجرا این است که به لحاظ راهبردی ـ کاملاً واقعبینانه و ناظر به حادثۀ تفاوتساز انتخابات ـ چیزی که مهم است دل مردم نیست، چیزی که مهم است ارادۀ مردم نیست،
چیزی که مهم است آن است که چه چیزی را در برگۀ رأی بنویسند و در صندوق بیاندازند؛
یعنی آن یک روز مهم است.
بعدش دیگر واقعاً نقش مردم کم رنگ میشود و کاریش نمیشود کرد و قبلش هم تنها یک ذهنیّت مثبت کافی است. باید در آن ذهنیّت بر رقبا پیشی بگیریم.
جلب نظر مردم بازۀ زمانی طولانیای ندارد، واقعاً مثل شب امتحان یا کنکور باید موقع رأی دادن نظر او را به دست آورده باشی. اتفاقات مثبت قبل انتخابات همه مؤثرند، ولی تجربه نشان داده که در سبک انتخابات و تبلیغات انتخاباتی رایج آن یک هفته یا دو روز آخر مهم و تعیین کننده است.
این مهم است که رأیهای خاکستری را پای صندوق بیاورید و به خود متمایل کنید.
بازۀ زیادی هم بخواهیم برایش قائل شویم میشود یکی دو ماه منتهی به انتخابات.
جلب نظر مردم هم شگردهایی دارد که شناخته شده است و این شگردها با خلاقیتهای فراوان به گونههای مختلفی اجرا میشود.
فرض کردیم که اینها هیچ کدام به معنای ریاستطلبی و دنیاگرایی مذموم من و شما نیست، بحث تکلیف است و این که سرنوشت قریب به یک دهۀ انقلاب در گرو چنین انتخاباتی است و همه نیز مسؤولیم.
طبعاً ابتدا باید کسی را انتخاب کنیم که زمینۀ مردمی پذیرش داشته باشد و نقطههای امیدآفرینی بتوان در کارنامه، اخلاق و ظواهر او یافت و رویش کار کرد. البته از امور تعیین کننده این است که فرد منتخب رقیب اصلی خود را شناسایی کند و چهرۀ او را مخدوش نماید، باید خود را منجی مردم نشان بدهد، باید چیزهایی بگوید یا کارهایی بکند که مردم بپسندند و به او توجه کنند، اگر در این رقابت همفکری داشت با او ائتلاف کند تا در موعد مناسب کاری به نفع فرد منتخب بکند مثلاً یکی از آن دو نفر کنار بروند، بالاخره باید خود او یا اطرافیانش تنقیصی کاملاً تصریحی یا تلویحی حتی از برادران همسو با خود بنماید تا خودش رأی بیاورد.
البته پیچیدهترش این است که اگر کانون تصمیمگیری در جبهۀ انقلاب شکل گرفت، گزینهها ابتدا چند نفر باشند و تلاش کنیم فرد اصلی را پنهان کنیم و به یکباره او را بالا بکشیم و به سلامت از دالان انتخاب عبورش بدهیم.
باید دوگانهای مؤثر درست کنیم و مردم را از یک طرف بترسانیم و تمام چهرۀ رقیب را با لجن متعفن آن طرف مخوف بیالاییم و خود ما با شواهد قطعی در طرف مقابل بایستیم و به این صورت حسابی جو را ملتهب و «انتخاباتی» کنیم. طبعاً برای پیاده کردن این الگو باید توجه خوبی به حساسیتهای امروزی مردم هم داشته باشیم.
میتوانیم از امثال این شگردها استفاده نکنیم، ولی بدانیم که رقیب بیصلاحیت از این روشها استفاده میکند و رأی مردم بیچاره را جمع میکند و پس از آن باید بنشینیم و غصه بخوریم که حالا چه بلایی سر این مردم و انقلاب میآید.
خلاصه، تفکر اصلاحی و اهتمامات و امکان خدمات اساسی به کشور و ... روی یک روز سرنوشتساز متمرکز است، بعدش تا این پایه مهم نیست؛ تفاوت فوق العاده بالا است. قبلش هم در یک بازۀ زمانی طولانی پراهمیّت نیست.
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝فراخوان علمی: #برجام_و_حکمت_رهبرانه_آیت_الله_خامنهای
#محورهای_فراخوان:
🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم
🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه
🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا
🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی
🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب
🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی
🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی
🔺ترمیم عزت واقتدار ملی
🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور
🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب
🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات
🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام
✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند:
1️⃣ #ایتا، #سروش و #بله به آیدی:
@hekmaterahbarane
2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده:
آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع
تلفن: 02537834306
فاکس: 02537742284
صندوق پستی: 37185-135
📌آخرین مهلت ارسال آثار:
تاریخ 1400/01/25
✅زمان برگزاری همایش:
اردیبهشت ماه 1400
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243