حضرت فاطمه.m4a
10.58M
نگاهی کوتاه به زندگانی حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ از ولادت تا درگذشت پدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعیدیسم پیشگو میشود 😅
نکته مهم ، مختصر و مفیدی درمورد اجرای احتمالی قانون عفاف و حجاب برای روحیه بعضی از مخالفین....
#حکایت_خوبان
❇️ مکرّر در مکرّر تجربه کردم!
🔺️ آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی رضوان الله تعالی علیه:
#توسل به حضرت زهرا صلوات الله علیها و #خدمت به امیرالمومنین صلوات الله علیه و لعن دشمنان اهلبیت علیهم السلام را مکرّر در مکرّر تجربه کردم.
و هر بار نیز به واسطه این عمل، مشکلاتم به طور معجزه آسا برطرف گردید.
📚 ذکر محبوب، ص ۳۸۵
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
21.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سفیانی و علائم ظهور و احادیث آخرالزمان
بیانات شنیدنی و شایان تأمل حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی درباره روایات آخرالزمان، سفیانی و علایم ظهور امام زمان (عجل الله فرجه)
گرچه ممکن است برخی از دیدگاههای ایشان جای نقد یا تکمیل داشته باشد اما نکات شنیدنی و جدید نیز در این صحبتها هست.
#سفیانی #مهدویت #بداء
➖جمعبندی بحث ارتداد
قسمت اول
✍️در بحث اتفاقات بعد از پیامبر صلیاللهعلیهواله در گزارشات و روایات با دو گونه ارتداد مواجه هستیم:
1: اگر امیرالمومنین علیهالسلام دست به قبضه شمشیر میبردند اسلام از بین میرفت و همه مرتد میشدند.
2: ارتداد صحابه بعد از پیامبر صلیاللهعلیهواله بغیر از تعداد انگشتشمار.
توضیح قسمت اول
✍️اگر امیرالمومنین علیهالسلام دست به قبضیه شمشیر می بردند اسلام مجسم از دنیا میرفت و اسلام به دست قریش و قریشیانی میافتاد که همیشه سعي بر براندازی حکومت اسلامی داشتند برای فهم بهتر این گزاره به این گزارشات تاریخی دقت کنید:
👇از زبانمعاویه👇
🛑قد خلوت به إنك قد بلغت سنا يا أمير المؤمنين فلو أظهرت عدلا و بسطت خيرا فإنك قد كبرت و لو نظرت إلى إخوتك من بني هاشم فوصلت أرحامهم فو الله ما عندهم اليوم شيء تخافه و إن ذلك مما يبقى لك ذكره و ثوابه فقال هيهات هيهات أي ذكر أرجو بقاءه ملك أخو تيم فعدل و فعل ما فعل فما عدا أن هلك حتى هلك ذكره إلا أن يقول قائل أبو بكر ثم ملك أخو عدي فاجتهد و شمر عشر سنين فما عدا أن هلك حتى هلك ذكره إلا أن يقول قائل عمر و إن ابن أبي كبشة ليصاح به كل يوم خمس مرات أشهد أن محمدا رسول الله فأي عملي يبقى و أي ذكر يدوم بعد هذا لا أبا لك لا و الله إلا دفنا دفنا.)1
🔰پسر مغیره می گوید:
شبی پدرم از نزد معاویه بازگشت اما او را بسیار ناراحت دیدم وقتی علت را جویا شدم پدرم گفت: من معاویه را بی دین می دانستم اما نه تا این اندازه. .
👈شبی با معاویه تنها بودیم و کسی هم با ما نبود به او گفتم تو خلیفه هستی و هیچ قدرت و نیرویی در مقابله با تو نیست و عنان کار را به دست داری .چرا آل ابی طالب و بنی هاشم را این گونه آزار و اذیت میکنی؟ کمی از سختی و ناراحتی آنان کم کن. معاویه با خشم رو به من کرد و گفت تو خیال می کنی ما به نتیجه رسیده ایم؟ اوضاع آن گونه که ما می خواهیم نیست. برادر ما ابوبکر به خلافت نرسید و او نتوانست کاری از پیش ببرد عمر نیز چنین بود. عثمان به خلافت رسید و او نتوانست کاری از پیس ببرد اما مردم او را کشتند 👈ولی کار بنی هاشم هنوز تمام نشده است {مگر نمی بینی} هر روز پنج نوبت در مناره ها " اشهد ان محمدا رسول الله بلند می شود بخدا می خواهم این نام را بمیرانم و از بین ببرم
👇از زبان یزیدلعین👇
🛑 لعِبَتْ هَاشِمُ بِالْمُلْكِ فَلَا خَبَرٌ جَاءَ وَ لَا وَحْيٌ نَزَلَ لَيْتَ أَشْيَاخِي بِبَدْرٍ شَهِدُوا جَزَعَ الْخَزْرَجِ مِنْ وَقْعِ الْأَسَلِ لَأَهَلُّوا وَ اسْتَهَلُّوا فَرَحاً وَ لَقَالُوا يَا يَزِيدُ لَا تَشَلَ فَجَزَيْنَاهُ بِبَدْرٍ مَثَلًا وَ أَقَمْنَا مِثْلَ بَدْرٍ فَاعْتَدَلَ لَسْتُ مِنْ خِنْدِفَ إِنْ لَم أَنْتَقِمْ مِنْ بَنِي أَحْمَدَ مَا كَانَ فَعَل)2
🔰وقتی اسرای آل الله را وارد شام کردند😭 یزید این اشعار کفر آمیز را خواند:
قبيله هاشم با سلطنت بازى كردند، نه خبرى از آسمان آمد و نه وحى نازل شد(یعنی العیاذ بالله پیامبر کذاب بوده)، اى كاش پيران و گذشتگان قبيله من كه در بدر كشته شدند(کفاری که به دست پیامبر صلی الله علیه و آله کشته شدند) مىديدند زارى كردن قبيله خزرج را از زدن نيزه (در جنگ احد)، از شادى فرياد مىزدند و مىگفتند اى يزيد دستت شل مباد،( کوتاهی نکن) جز ايشان مانند «بدر» داديم، اين را بجاى «بدر» كرديم و سربسر شد، من از دودمان خندف نيستم اگر كين احمد را از فرزندان او نجويم
👇از زبان ولید👇
كان الوليد بن يزيد بن عبد الملك قد عزم على أن يبنى فوق البيت الحرام قبّة يشرب عليها الخمور)3
🔰ولید بن یزید بن عبدالملک به مکه رفت، خواست بر بام کعبه نعوذ بالله اتاقی بنا کند که در آن اتاق شرب خمر انجام بدهد ولی همراهان وی او را پشیمان کردند (ولید، یازدهمین خلیفه اموی بود)
👇نتیجه👇
تنها دلیلی که باعث شد قریشیان نتوانند حکومت اسلامی را از بین ببرند؛ وجود اسلام مُجَسّم یعنی امیرالمومنین علیهالسلام بود که در طول سالیانی که بعد از پیامبر صلیاللهعلیهواله در قید حیات بودند به بیان و ترویج اسلام حقیقی مشغول بودند و نگذاشتند دستورات وحیانی پیامبر صلیاللهعلیهواله به دست فراموشی سپرده شود اما بر فرضِ نبود امیرالمومنین علیهالسلام میدان برای جولان کفریجات قریشیان باز می بود لذا امیرالمومنین علیهالسلام تنها مانع از اجرای نقشه قریشیان برای براندازی حکومت اسلامی بود.
📚:منابع
1: ابن بن أبي الحديد، ج5، ص: 129
2:الإحتجاج ج2 ص307
3:الأمالي سید مرتضی ج1 ص 129
➖جمعبندی بحث ارتداد
قسمتدوم
✍معنای ارتداد صحابه بعد از پیامبر صلیاللهعلیهواله:
«خروج از مسیری بود که پیامبر صلیاللهعلیهواله برای بعد از خویش تعیین کرده بودند، و این مسیر تمسک به ولایت امیرالمومنین علیهالسلام بود»
به معنایی واضحتر:
«انحراف و عدول از خط درستی که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و اله) برای امت در مورد امامت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) ترسیم کرده بود، نوعی پسرفت و ارتداد از روش رسالت در اجرای اوامرو نواهی پیامبر (صلیاللهعلیهواله) به شمار میرود.»
َ الْمُرْتَدِّينَ عَلَى أَعْقَابِهِمْ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَنْهُ.
قاضی نعمان به نقل از ابن عباس: «کسانی که بعد از پیامبر صلی اللهعلیهواله دچار ارتداد شدند، ارتداد و روی گردانی از علی بن ابی طالب کرده بودند
📚: شرح الاخبار ج 2 ص 263
✍عیسوند
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپسگیری فدک اقدام کردند؟
✅ از اندک فیلمهای باقیمانده از شهید مطهری
◾️سالروز شهادت پاره تن رسولالله(ص) حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها تسلیت باد
➖دلیل قاطع امیرالمومنین علیهالسلام برای عدم اقدامنظامی علیه غاصبین
🔰 در کتاب شریف الاحتجاج مرحوم طبرسی نقل شده كه:
آن حضرت پس از جنگ نهروان در مجلسى نشسته بود و از جريان امور گذشته مذاكره مىشد، تا اينكه آن حضرت پرسيده شد كه چرا با أبوبكر و عمر همچون طلحه و زبير و معاويه نجنگيدى⁉️
أمير المؤمنين عليه السّلام فرمود:👇
من از روز نخست زندگى پيوسته مظلوم واقع شده و حقوق خود را مورد تجاوز و دستبرد ديگران مىديدم. پس اشعث بن قيس برخاسته و گفت: اى أمير المؤمنين، چرا دست به شمشير نبردى و حقّ خود را نستاندى⁉️
فرمود: اى اشعث مطلبى را پرسيدى پس خوب به پاسخش گوش كرده و بخاطر بسپار، و به حقيقت كلام و حجّت من توجّه كن.
كه من از شش تن از انبياى گذشته تبعيّت و پيروى نمودم:
أوّل:👈 از حضرت نوح عليه السّلام كه خداوند در بارهاش مىفرمايد: فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ : قمر 10.: « تا آنکه به درگاه خدایش دعا کرد که من سخت مغلوب قوم شدهام تو مرا یاری فرما.» پس اگر كسى بگويد او از قوم خود خوف نداشته؛ منكر كلام خدا و كافر بدان شده است
. و دوم👈 از حضرت لوط عليه السّلام كه خداوند در باره او مىفرمايد: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيد هود80 « گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیهگاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه میدانستم با شما زشتسیرتان ددمنش چه کنم» پس اگر كسى بگويد: لوط اين كلام را براى مطلبى غير از ترس گفته مسلّما كافر است، و گر نه اوصياى انبياء در اين مقام معذورترند.
سوم👈 از حضرت إبراهيم خليل عليه السّلام، در اين آيه كه: وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مریم 48« و من از شما و معبودانی که به جای خدا می خوانید، کناره می گیرم » پس اگر كسى بگويد او اين سخن را براى غير ترس گفته كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
چهارم👈 از حضرت #موسى عليه السّلام در اين آيه: فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ شعراء 21،« پس هنگامی که از شما ترسیدم فرار کردم» پس اگر كسى با وجود اين آيه منكر ترس موسى شود كافر است، و گر نه #وصىّ معذورتر است.
پنجم👈 از سخن هارون برادر آن حضرت در اين آيه كه گفت: ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي اعراف 150 « و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانیت) به سوی خود کشید؛ او گفت: «فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند » اگر كسى منكر ترس هارون باشد مسلّما كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
ششم👈 از برادرم محمّد صلّى اللَّه عليه و آله خير البشر پيروى و تبعيّت نمودم كه روى احتياط و خوف از قريش مرا در جاى خود خوابانيده، و خود از مكّه بيرون و در غار مخفى شد، اگر كسى منكر ترس آن حضرت از دشمنان باشد كافر است، و گر نه وصىّ او معذورتر است
👈.در اين وقت همه مردم يكپارچه برخاسته و گفتند: اى أمير المؤمنين ما همه دريافتيم كه فرمايش شما صحيح و عمل شما حقّ است، و ما جاهل و گناهكاريم، و ما مىدانيم كه شما در ترك دعوى و سكوت و تسليم شدن خود معذور مىباشى.
📚: الاحتجاج ج ۱ ص ۱۸۹
🚨🚨🚨🚨