فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥 توصیههای مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت چهارم
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥 توصیههای مهم و کاربردی برای زائرین اربعین
▪️قسمت پنجم
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
➖لعن کردن بنی امیه بعد از نماز
🛑عَنِ اَلْمُنَخَّلِ بْنِ جَمِيلٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: «إِذَا اِنْحَرَفْتَ عَنْ صَلاَةٍ مَكْتُوبَةٍ فَلاَ تَنْحَرِفْ إِلاَّ بِانْصِرَافِ لَعْنِ بَنِي أُمَيَّةَ » .
🔰 امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند :
هر گاه نماز واجب را تمام کردى، جز بعد از لعن بر بنى امیه، از جاى خود حرکت نکن.
📚تهذيب الأحكام، ج۲، ص۳۲۱
📌برخورد با بازرس خاطی
علی بن اصمع از سوی امیرمؤمنان #علی(ع) به عنوان ناظر و #بازرس_بازار #بصره انتخاب شد، اما وی #خیانت کرد. بعد از احراز خیانتش، امام دستور داد تا انگشتانش بریده شد.
📚سیدمرتضی، تنزیه الانبیاء، ص163.
فریب فیلم بازی کردن عده ای را نخوریم
بلکه مطیع اهل البیت علیهم السلام باشیم❌
راوی از حضرت علیه السلام پرسید:
🔻قَالَ قُلْتُ إِنَّ قَوْماً إِذَا ذَکَرُوا شَیْئاً مِنَ الْقُرْآنِ أَوْ حُدِّثُوا بِهِ صَعِقَ أَحَدُهُمْ حَتَّی یُرَی أَنَّ أَحَدَهُمْ لَوْ قُطِعَتْ یَدَاهُ أَوْ رِجْلَاهُ لَمْ یَشْعُرْ بِذَلِکَ
فَقَالَ: سُبْحَانَ اللّه ذَاکَ مِنَ الشَّیْطَانِ مَا بِهَذَا نُعِتُوا إِنَّمَا هُوَ اللِّینُ وَ الرِّقَّة وَ الدَّمْعَة وَ الْوَجَلُ.
جابر نقل میکند که به حضرت باقر(علیه السلام) عرض کردم: مردمی هستند که چون آیهای از قرآن را به یاد آورند و یا برای آنان خوانده شود، فریاد زده و بیهوش میشوند حتی دیده شده است که اگر دستها یا پاهایشان را قطع کنند متوجه نمیشوند.
حضرت از تعجب فرمودند:
سبحان اللّه! این کار شیطان است؛(مومنین) به چنین چیزی توصیف نشدهاند، و همانا تأثر از قرآن به نرم شدن دل و رقت قلب و اشک ریختن و ترس است.
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 617
📍بنابر آیات و روایات، رفتارهای عجیب و غریب و جنون آمیز و سکرگونه از جانب شیطان و اولیاء او صورت می گیرد, اما مومنین و صالحین همواره در خضوع و خشوع و آرامی و نرمی و رقت مشی میکنند.
📖 إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُون.
{سوره انفال/۲}
➖وقتی به یاد سیدالشهداء میافتیم، چه بگوییم❓
🛑..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.»
📚الكافي، ج۴، ص۵۷۵
🔰از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است:
من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیهالسلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن میگفت.
🔷یونس به امام صادق (علیهالسلام) عرض کرد:
🔹فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیهالسلام) میافتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟
🔶حضرت فرمودند:
🔸«بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان میرسد، چه از نزدیک و چه از دور.
زنده نگهداشتن یاد ابی عبدالله الحسین در دل شیعیان
پس از شهادت امام حسین، امامان سعی أکید در زنده نگه داشتن یاد ایشان داشتند و این عملکرد در زمان امام صادق به اوج خود رسید. هر چند شاید پی بردن به ابعاد مختلف و علل اصلی این رویکرد ممکن نباشد ولی میدانیم که برای این مهم از توصیههای مختلفی استفاده شد تا یاد و نام ایشان زنده نگه داشته شود. در این موارد نیز خود اهل بیت همراه با شیعیان، عامل به این دستورات بودند.
از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
١. زیارت: امامان برای جا افتادن فرهنگ زیارت، در موارد مختلفی اصحاب خود را عتاب کردهاند، خصوصا کسانی که در کوفه بوده و فاصله ایشان با کربلا اندک بود. در موارد بسیاری نیز ثوابهای عظیمی برای زیارت ایشان بیان میشد. دستور به زیارت ایشان و ذکر ثواب بسیاری که بر آن مترتب است به چند نحو توصیه میشد:
زیارت در مناسبتهای خاص: این زیارتها اعم زیارات در ایام عزا (همچون عاشورا) یا اعیاد (همچون عید فطر و قربان) و یا ایام خاص عبادت (همچون عرفه و شبهای قدر) بود. برای این ایام، ثوابهایی فوق دیگر ایام، بیان شده است.
زیارت بدون مناسبت: دستورات مطلقی نیز از اهل بیت برای زیارت امام حسین بدون مشخص کردن زمانی خاص، صادر شد. در این دستورات، مخاطب امام درمییافت که باید هر هفته، هر ماه یا لااقل هر سال یکبار به زیارت امام حسین برود.
زیارت از راه دور: طبیعتا به خاطر سهولت این کار، مدت زمانی که برای تکرار چنین زیارتی در نظر گرفته میشد کمتر بود، لذا در برخی احادیث، امام از مخاطب خود خواسته که در هفته چند بار ایشان را زیارت کند و سپس این روش را تعلیم کرده است. راوی گوید که گاهی روزانه بیست بار امام حسین را اینچنین زیارت میکردم.
برخی حالات برای زیارت نیز بیان شده است که هم باعث طولانیتر شدن آن میشود و هم زحمت آن را بیشتر میکند، مانند زیارت با پای پیاده.
٢. گریستن و گریاندن: در موارد متعددی امام شیعیان خود را ترغیب کرده که با شعر خواندن در رثای امام حسین بگریند و دیگران را بگریانند. دستور در این احادیث، بیشتر متوجه کسانی است که میخوانند نه کسانی که میشنوند، چرا که عموما قوام مجلس و گریستن افراد به ایشان است، و لذا میتوان گفت برپایی این مجالس و گریستن، مطلوب است نه فقط اینکه اگر مجلسی برپا شد گریسته شود. برپایی این مجالس هم محدودیتی ندارد و ممکن است هر روز برگزار شود. امامان خود نیز با ملاقات شاعران و مرثیهخوانان از آنها میخواستند که برای ایشان، در رثای ابی عبدالله مرثیهخوانی کنند تا بگریند، و حتی اهل و عیال و دختران خویش را به پشت پرده میخواندند تا مراثی را شنیده و بگریند.
٣. سلام بر امام پس از نوشیدن آب: با توجه به شهادت امام حسین با تشنگی، خوردن آب، حالتی مناسب برای یاد کردن از ایشان است. اهل بیت با ذکر ثوابهایی برای این عمل، یادکرد امام حسین در این حالت را فرصتی مغتنم شمردهاند.
۴. سجده کردن بر تربت امام: در احادیث اهل بیت علیهم السلام بر سجده بر تربت ایشان تأکید فراوان شده و برای آن آثار و ثوابهایی بیان شده است. همچنین استشفا به این تربت شریفه توصیه شده است. سجده تنها فریضهایست که در هر رکعت دوبار انجام میشود و شاید از این روی، مناسبترین موقعیت برای قرار گرفتن یادکرد امام حسین باشد.
با توجه به اینکه زیارت از نزدیک ممکن است زود به زود دست ندهد و زیارت از راه دور نیز ممکن است چند روز پیاپی مورد فراموشی قرار گیرد و همچنین شرایط گریستن و گریاندن نیز در همه حال، مهیا نیست صورتهای سوم و چهارم یادکرد امام، روشهایی است که باعث میشود مؤمن روزانه چند بار یاد امام حسین کند؛ یعنی در هنگام مواجه شدن با امری طبیعی ( تشنگی) و در هنگام انجام امری عبادی (نماز).
هر چند برای ما روشن نیست که علت این تأکیدهای فراوان چیست ولی فی الجمله و با توجه به شواهدی میتوان فهمید که چنین یادکردهایی به خودی خود اهمیت و موضوعیت دارد، هر چند همهی اعمال، طریقی برای رسیدن به قرب الهی است.
حال اینکه این علت تاکید فراوان بر انواع ارتباط از راه دور و نزدیک با امام حسین چیست میتواند موضوع پژوهشی مستقل باشد هر چند معلوم نیست بتوان به زوایای کامل آن پی برد.
آیا این ارتباط ادای دینی است به ساحت مقدس ایشان که با شهادت خود از ضلالت مردم جلوگیری کرد، یا وسیلهای است برای غفران ذنوب و کسب ثواب بیشتر مخصوصا برای جبران این دو در عصری که دسترسی به امام حیّ نداریم یا زمانی که دسترسی بود ولی به خاطر حکومت جور و شرایط تقیه، امکان دسترسی به تمام شریعت نبود و شرایط ارتکاب گناه بیشتر فراهم بود؟
امید اینکه به یاری خداوند، عامل به دستورات اهل بیت علیهم السلام باشیم
💢امام علی (ع) فرمود :
♦️سرمايه اى از عقل سودمندتر نيست ،
و هيچ تنهايى ترسناك تر از خودبينى ،
و عقلى چون دورانديشى ،
و هيچ بزرگوارى چون تقوى ،
و همنشينى چون اخلاقى خوش ،
و ميراثى چون ادب ،
و رهبرى چون توفيق الهى ،
♦️و تجارتى چون عمل صالح ،
و سودى چون پاداش الهى ،
و هيچ پارسايى چون پرهيز از شُبهات ،
و زُهدى همچون بىاعتنايى بدنياىحرام ،
و دانشى چون انديشيدن ،
و عبادتى چون انجام واجبات ،
و ايمانى چون حياء و صبر .
و خويشاوندى چون فروتنى ،
و شرافتى چون دانش ،
و عزّتى چون بردبارى ،
و پشتيبانى مطمئن تر از مشورت كردن نيست. "
📚133 نهج البلاغه
📌اهل بیت(ع) #اربعین چه سالی به کربلا برگشتند؟
طبق شواهد موجود،
ماه #صفر سال ۶۱، یعنی ۴۰ روز بعد از #عاشورا، تاریخ دقیق رسیدن کاروان اسرا به سرپرستی امام #سجاد(ع) به #کربلا است.
برخی از #مورخان و اندیشمندان همانند، #ابوریحان بیرونی، ابن نمای حلی، سیدبن طاووس، #مستوفی هروی و #شیخ_بهایی، تصریح کرده اند:
حضور اهل بیت امام حسین(ع) در #کربلا در روز بیستم #صفر سال۶۱ یعنی همان #اربعین_اول بوده است.
افزون بر این گزارشها، شواهد دیگری برای اثبات این امر وجود دارد که می توان به آنها استناد کرد. از جمله:
1⃣ الحاق سر امام حسین(ع) به بدن امام توسط امام #سجاد(ع) در روز #اربعین همان سال؛ به تصریح شیخ #صدوق و ابن فتال نیشابوری؛
زیرا الحاق سر در #اربعین یک سال بعد، معقول نبوده و بعید به نظر می رسد.
2⃣همچنین هیچ گزارشی مبنی بر حضور امام #سجاد(ع) در #کربلا در غیر این سال نیست.
📚صدوق، امالی، ص۲۳۱،
📚ابن فتال، روضه الواعضین، ص۱۹۲،
📚ابوریحان بیرونی، آثارالباقیه، ص۳۳۱.
فرازی از زیارت #اربعین_ســـیّدالشهداء علیه السلام:
وَ بَــــذَلَ مُهْــجَـــتَهُ فِیــکَ لِیَسْـــتَنْقِذَ
عِــبَادَکَ مِنَ الْجَـــهَالَةِ وَ حَــیْرَةِ الضَّلالَةِ
ترجمه:
امام حسین علیه السلام جانش را در راه تو(خداوند) بذل کرد تا بندگانت را از #جهالت و سـرگردانی و گمراهــی برهاند.
📌اربعین حسینی تسلیت باد.
🏴🏴🏴🏴
عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام يَقُولُ: لَيْسَ نَبِيٌّ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا وَ يَسْأَلُونَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يُؤْذَنَ لَهُمْ فِي زِيَارَةِ الْحُسَيْنِ علیهالسلام فَفَوْجٌ يَنْزِلُ وَ فَوْجٌ يَعْرُجُ. (الکافی _ ط. الاسلامیه _ ج۴ص۵۸۸)
⚫️فرا رسیدن اربعین حسینی را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض میکنیم.
➖چگونگی رسیدن کاروان اسراء به کربلا😭
🛑قَالَ اَلرَّاوِي: وَ لَمَّا رَجَعَ نِسَاءُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ عِيَالُهُ مِنَ اَلشَّامِ وَ بَلَغُوا اَلْعِرَاقَ قَالُوا لِلدَّلِيلِ مُرَّ بِنَا عَلَى طَرِيقِ كَرْبَلاَءَ فَوَصَلُوا إِلَى مَوْضِعِ اَلْمَصْرَعِ فَوَجَدُوا جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَنْصَارِيَّ رَحِمَهُ اَللَّهُ وَ جَمَاعَةً مِنْ بَنِي هَاشِمٍ وَ رِجَالاً مِنْ آلِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَدْ وَرَدُوا لِزِيَارَةِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَوَافَوْا فِي وَقْتٍ وَاحِدٍ وَ تَلاَقَوْا بِالْبُكَاءِ وَ اَلْحُزْنِ وَ اَللَّطْمِ وَ أَقَامُوا اَلْمَآتِمَ اَلْمُقْرِحَةَ لِلْأَكْبَادِ وَ اِجْتَمَعَ إِلَيْهِمْ نِسَاءُ ذَلِكَ اَلسَّوَادِ فَأَقَامُوا عَلَى ذَلِكَ أَيَّاماً
🔰چون خانوادهی امام حسین (علیه السلام) از شام برگشته به عراق رسیدند، به راهنما گفتند: مارا از راه کربلا ببر.
وقتی به محلّ شهادت امام رسیدند.
جابر بن عبدالله انصاری و جمعی از بنی هاشم و مردانی از خاندان پیامبر را دیدند که برای زیارت قبر حسین (علیه السلام) وارد شدهاند.
همزمان به هم رسیدند و با اشک و ناله و شیون با یکدیگر روبرو شدند. عزایی جگرسوز برپا داشتند. زنان آن ناحیه هم گرد آمدند و چند روز ماتم برپا داشتند.
📚:اللهوف ج۱ ص۱۹۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴صلی الله علیک یا اباعبدلله
➖چگونگی زیارت جابر بن عبدالله انصاری در اربعین
قسمت اول
🛑قَالَ: أَخْبَرَنَا جَرِيرُ بْنُ عَبْدِ اَلْحَمِيدِ عَنِ اَلْأَعْمَشِ عَنْ عَطِيَّةَ اَلْعَوْفِيِّ قَالَ: خَرَجْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَنْصَارِيِّ زَائِرَيْنِ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمَّا وَرَدْنَا كَرْبَلاَءَ دَنَا جَابِرٌ مِنْ شَاطِئِ اَلْفُرَاتِ فَاغْتَسَلَ ثُمَّ اِتَّزَرَ بِإِزَارٍ وَ اِرْتَدَى بِآخَرَ ثُمَّ فَتَحَ صُرَّةً فِيهَا سُعْدٌ فَنَثَرَهَا عَلَى بَدَنِهِ ثُمَّ لَمْ يَخْطُ خُطْوَةً إِلاَّ ذَكَرَ اَللَّهَ تَعَالَى حَتَّى إِذَا دَنَا مِنَ اَلْقَبْرِ قَالَ أَلْمِسْنِيهِ فَأَلْمَسْتُهُ فَخَرَّ عَلَى اَلْقَبْرِ مَغْشِيّاً عَلَيْهِ فَرَشَشْتُ عَلَيْهِ شَيْئاً مِنَ اَلْمَاءِ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ يَا حُسَيْنُ ثَلاَثاً ثُمَّ قَالَ حَبِيبٌ لاَ يُجِيبُ حَبِيبَهُ ثُمَّ قَالَ وَ أَنَّى لَكَ بِالْجَوَابِ وَ قَدْ شُحِطَتْ أَوْدَاجُكَ عَلَى أَثْبَاجِكَ وَ فُرِّقَ بَيْنَ بَدَنِكَ وَ رَأْسِكَ فَأَشْهَدُ أَنَّكَ اِبْنُ خَاتِمِ اَلنَّبِيِّينَ وَ اِبْنُ سَيِّدِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اِبْنُ حَلِيفِ اَلتَّقْوَى وَ سَلِيلُ اَلْهُدَى وَ خَامِسُ أَصْحَابِ اَلْكِسَاءِ وَ اِبْنُ سَيِّدِ اَلنُّقَبَاءِ وَ اِبْنُ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ اَلنِّسَاءِ وَ مَا لَكَ لاَ تَكُونُ هَكَذَا وَ قَدْ غَذَّتْكَ كَفُّ سَيِّدِ اَلْمُرْسَلِينَ وَ رُبِّيتَ فِي حَجْرِ اَلْمُتَّقِينَ وَ رَضَعْتَ مِنْ ثَدْيِ اَلْإِيمَانِ وَ فُطِمْتَ بِالْإِسْلاَمِ فَطِبْتَ حَيّاً وَ طِبْتَ مَيِّتاً غَيْرَ أَنَّ قُلُوبَ اَلْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ طَيِّبَةٍ لِفِرَاقِكَ وَ لاَ شَاكَّةٍ فِي اَلْخِيَرَةِ لَكَ فَعَلَيْكَ سَلاَمُ اَللَّهِ وَ رِضْوَانُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مَضَيْتَ عَلَى مَا مَضَى عَلَيْهِ أَخُوكَ يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا
🔰عطیه گفت:
ما بیرون رفتیم با جابر بن عبد اللّه انصارى به جهت زیارت قبر حضرت حسین علیه السّلام، پس زمانى که به کربلا وارد شدیم جابر نزدیک فرات رفت و غسل کرد، پس جامه را لُنگ خود کرد و جامه دیگر را بر دوش افکند، پس گشود بستهاى را که در آن سعد بود و بپاشید از آن بر بدن خود، پس به جانب قبر روان شد و گامى برنداشت مگر با ذکر خدا تا نزدیک قبر رسید.
مرا گفت که: دست مرا بر قبر گذار.
من دست وى را بر قبر گذاشتم، چون دستش به قبر رسید بیهوش بر روى قبر افتاد
پس آبى بر وى پاشیدم تا به هوش آمد و سه بار گفت: یا حسین، پس گفت:
حبیب لا یجیب حبیبه!؟ آیا دوست جواب نمی دهد دوست خود را؟
پس گفت: کجا توانى جواب دهى و حال آن که در گذشته از جاى خود رگهاى گردن تو، و آویخته شده بر پشت و شانه تو، و جدایى افتاده ما بین سر و تن تو.
پس شهادت می دهم که: تو می باشى فرزند خیر النّبیّین، و پسر سیّد المؤمنین، و فرزند هم سوگند تقوى و سلیل هدى و خامس اصحاب کساء، و پسر سیّد النّقباء، و فرزند فاطمه علیها السّلام سیّده زنها.
و چگونه چنین نباشى و حال آن که پرورش داده تو را پنجه سیّد المرسلین و پروریده شدى در کنار متقین، و شیر خوردى از پستان ایمان، و بریده شدى از شیر به اسلام، و پاکیزه بودى در حیات و ممات، همانا دلهاى مؤمنین خوش نیست به جهت فراق تو و حال آن که شکّى ندارد در نیکویى حال تو، پس بر تو باد سلام خدا و خشنودى او، و همانا شهادت مىدهم که تو گذشتى بر آنچه گذشت بر آن برادر تو یحیى بن زکریّا.
📚: بشارة المصطفی ج۱ ص۷۴
🔴 متن زيارت اربعين
🔵 السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرض ارادت کودک کار به محضر امام حسین (عليهالسلام) و شکار آن توسط دوربین مداربسته شرکت برق منطقه ای اصفهان
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین روحی لک الفداء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برخورد باورنکردنی خانواده عراقی وقتی زائر ایرانی باعث مرگ کودک دو سالهشان میشود!
⭕️ پدر کودک خم به ابرو نیاورد مبادا زائر امام حسین روحی فداه نرنجد!
ما صاحب مصیبت هستیم اما این در مقابل مصیبت امام حسین روحی فداه چیزی نیست و دار و ندارمان را برای خدمت به ایشان میدهیم.
1_5853236321.docx
9.5K
💠فهرست بروز رسانی شدهی مجلات با رتبهی #علمیپژوهشی در موضوع تاریخ اسلام و ایران
#اطلاعرسانی
#علمیپژوهشی
💢توصیههای حضرت آیتالله المعظم وحید خراسانی به مناسبت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین روحی فداه
🔳بسم الله الرحمن الرحیم
زوار قبر سیدالشهداء علیه السلام اگر بدانند کجا میروند و به زیارت چه کسی مشرف میشوند، سر از پا در این سفر نمیشناسند.
جایی که میروند و مقصد آنان در این سفر، به بیان کسی که کلام او به منزلۀ کلام خداست - چون حجت بالغه الهیه است - عرش خداست.
و آنچه برای ایشان در این مقصد منتهای مطلب است، آن است که آنان زوار خدایند.
قلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: مَا لِمَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ علیه السلام؟ قَالَ: كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِي عَرْشِهِ. قَالَ: قُلْتُ: مَا لِمَنْ زَارَ أَحَداً مِنْكُمْ [أَحَدَكُمْ]؟ قَالَ: كَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله.
حدیث صحیح که عقل را مبهوت میکند، این است: عن ابن محبوب، عن اسحاق بن عمار، قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: لیس نبيّ في السموات والأرض إلا ویسألون الله تبارک وتعالی أن یؤذن لهم في زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل ففوج یعرج.
هیچ پیغمبری نیست، یعنی از آن آدمی که شد صفی الله و مسجود تمام ملائکة الله و آن نوحی که نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت کرد و شد نجی الله و آن ابراهیمی که خدا او را مبتلا کرد به کلمات و بعد از تمام آن کلمات از نبوت و رسالت و خلت گذشت و به مقام امامت رسید و آن موسایی که خدا درباره او فرمود: ونادیناه من جانب الطور الأیمن وقربناه نجیا و شد کلیم الله و آن عیسایی که از دم روح القدس به وجود آمد و شد کلمة الله و روح الله، همه اینان مسألتشان از خداوند تبارک وتعالی این است که به آنان اذن دهد که به زیارت قبر حسین بن علی علیهما السلام مشرف شوند.
آیا در آن بقعه چه غوغا است که مطاف تمام انبیا و اولوا العزم از فرستادگان خداست. فوجی از آسمان به زمین نازل و فوجی از زمین به آسمان صاعد و آن فوج، مرکب از ملائکه مقربین و انبیا و مرسلین است و تا قیامت امر بر این منوال است.
خوشا به حال کسانی که قدر این نعمت را بدانند و بعد از این سفر که از هر گناهی پاکیزه میشوند، مراقب باشند که خود را آلوده نکنند و خدا و امام زمان علیه السلام را هرگز فراموش ننمایند.
و هر ماهی یک ختم قرآن بکنند و به روح رسول خدا صلی الله علیه وآله تا امام زمان علیه السلام نثار کنند و همه قرآنی را که در دوره ی سال برای چهارده معصوم قرائت کردند، به حضرت ولی عصر صاحب العصر والزمان علیه السلام هدیه کنند که این عمل آنان را با امام زمان علیه السلام محشور خواهد کرد و کسی که با او باشد با تمام انبیا و اوصیا است.
سزاور است کسانی که از ایران مشرف میشوند، به نیابت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیهما السلام بروند و کسانی که از بلاد دیگر به آن حرم شرفیاب میشوند، به نیابت سائر معصومین علیهم السلام مشرف شوند و در این سفر پر برکت چون نائب آن مقام رفیع هستند، نظر عنایت حضرت سید الشهدا علیه السلام به آن نائبان به رعایت منوب عنه آنان موجب سعادت دنیا و عقبی است.
امید است زوار محترم و مواکب خدوم همه با هم صبح روز اربعین با قرائت دعای فرج برای تعجیل فرج آن حضرت و رفع گرفتاری از مسلمانان دعا کنند که از مهمترین موارد اجابت دعا، دعای دسته جمعی است إن شاء الله.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته