➖فضیلت شعبان و شب زنده داری نیمه شعبان
👇دلیل نام گذاری👇
🛑《إنَّمَا سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فِيهِ أرزَاقُ المُؤمِنينَ》1
🔰ماه شعبان ، شعبان ناميده شد؛ زيرا روزى هاى مؤمنان در اين ماه قسمت مى شود
👇بهترین عمل در شعبان👇
🛑《مَا أفضَلُ مَا يُفعَلُ فِيهِ (شَعبَانَ)؟
الصَّدَقَةُ و الإستِغفارُ》2
🔰چه عملى در ماه شعبان برتر است؟
حضرت(علیه السلام) فرمودند :
صدقه و استغفار!
👇نیمه شعبان👇
امام صادق(علیه اسلام) می فرماید :
از حضرت امام باقر(علیه السلام) درباره فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد.
امام(علیه السلام) فرمودند :
🛑《هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِيهَا يَمْنَحُ اللَّهُ تَعَالَى الْعِبَادَ فَضْلَهُ وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِي الْقُرْبَةِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى》3
🔰آن شب، بعد از شب قدر، برترین شب است که خدا در آن شب، از فضلش عطا می کند بندگانش را و از روی مِنَتش آنان را می آمرزد. پس تلاش کنید در این شب برای نزدیکی به خدا!
👇عبادت خانوادگی در شب احیاء👇
🔺زید بن علی (فرزند امام سجاد علیهالسلام) نقل میکند که در این شب، در خانه آنها چه خبر بوده است...
🛑روَى زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ ع قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَجْمَعُنَا جَمِيعاً لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ ثُمَّ يُجَزِّئُ اللَّيْلَ أَجْزَاءً ثَلَاثاً فَيُصَلِّي بِنَا جُزْءاً ثُمَّ يَدْعُو وَ نُؤَمِّنُ عَلَى دُعَائِهِ ثُمَّ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْأَلُهُ الْجَنَّةَ حَتَّى يَنْفَجِرَ الصُّبْح.)4
🔰از زید بن علی نقل شده است:
(پدرمان) علی بن الحسین (علیهماالسلام) در شب نیمه شعبان، همه ما را جمع میکردند و آنگاه شب را به سه بخش تقسیم میفرمودند؛
👈بخشی از آن را امام جماعت میشدند و ما با ایشان نماز میخواندیم.
👈سپس دعا میکردند و ما برای دعای ایشان آمین میگفتیم.
👈سپس از خداوند طلب آمرزش میکردند و ما نیز از خدا طلب آمرزش میکردیم و از او بهشت میخواستیم.
🔸(این ادامه داشت) تا موقع اذان صبح میشد.
📚: منابع
1:ثواب الأعمال ص۶۲
2:الاقبال سید بن طاووس، ج۳، ص۲۹۴
3:المزار الکبير ج ۱، ص ۴۰۵
4:مصباحالمتهجدج۲ص۸۵۳
📌شب نیمه شعبان مانند شب قدر
امام #باقر عليهالسلام فرمود:
شب #نیمه_شعبان برترین شب پس از #شب_قدر است.
در آن شب #خداوند متعال احسانش را به بندگان بيدريغ #عطا ميكند.
شبي كه خداوند، سوگند خورده است، هيچ سائل و درخواستکنندهای را تا زماني كه گناهي نکرده، بازنگرداند و دعایش را مستجاب کند.
📚شیخ طوسی، امالي، ص٢٩٧.
🌷دنیای بهشتآسا
🔹️ حضرت آیت الله خامنهای:
در اعیاد موالید ائمّه، از گذشته تجلیل میکنیم؛ امّا در عید نیمه شعبان، همهى نگاه به آینده است؛ یعنى این نگاه دو چیز را با خود دارد: یکى امید، یکى تلاش. دلهاى افسرده در نهایت گرفتارى و تنگنا، یک روزنهى روشن و درخشانى به یک دنیاى نورانى و بهشتآسا در مقابل چشمشان مىبینند و به آینده امید دارند.
۱۳۹۴
عن الحجة عجل الله تعالي فرجه …. و اكثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم…
…. براي تعجيل فرج، دعا را افزايش دهيد كه همان موجب گشايش كار شما است….
🔸 میلاد حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، مبارک باد.
📚 كمال الدين و تمام النعمة - شيخ صدوق - ص ٥١٣ باب ذكر التوقيعات الواردة عن القائم عليه السلام ذيل روايت ٤.
http://eitaa.com/nokaterjalie
➖نذری دادن امام حسن عسکری "علیه السلام" بخاطر تولد مبارک امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف"
🛑لَمَّا وُلِدَ السَّيِّدُ "علیه السلام "قالَ أَبُو مُحَمَّدٍ" علیه السلام "
ابْعَثُوا إِلَى أَبِي عَمْرٍو فَبُعِثَ إِلَيْهِ فَصَارَ إِلَيْهِ.
فَقَالَ: اشْتَرِ عَشَرَةَ آلَافِ رِطْلٍ خُبْزاً وَ عَشَرَةَ آلَافِ رِطْلٍ لَحْماً وَ فَرِّقْهُ أَحْسَبُهُ .
قَالَ عَلَى بَنِي هَاشِمٍ وَ عُقَّ عَنْهُ بِكَذَا وَ كَذَا شَاةً.
📚: كمال الدين ج۲ ص: ۴۳۱
🔰 از محمد بن عثمان نقل كرده است كه چون آقا متولد گرديد، امام حسن عسكرى "عليه السّلام" عثمان بن سعيد (نائب اول امام زمان و پدر محمد بن عثمان مذكور) را احضار نمود و فرمود: ده هزار رطل نان و ده هزار رطل گوشت خريده و بحساب من ميان بنى هاشم قسمت كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما.
نکاتروایت شریف
👇 نکته اول 👇
اینکه امام" علیه السلام" می فرمایند هزار رطل گوشت : طبق رطل بغداد هر رطل ۴۰۰ گرم است اگر هر گوسفند را ۴۰ کیلو بگیریم یعنی میشود ۱۰۰ گوسفند .
👇نکته دوم 👇
حال چرا فقط بین بنی هاشم ؟ چرا بین مردم عادی تقسیم نشود ⁉️
♦️پاسخ👇👇👇
چون این گوشت ونان به برکت تولد وجود مبارک حضرت حجت " عجل الله تعالی فرجه الشریف " بودند وکسی غیر بنی هاشم نباید از این موضوع باخبر شود.به خاطر خفقان و تهدید هایی که برعلیه خاندان عصمت "علیهم السلام "بوده است .
👇نکته سوم👇
یک سوال❓
آیا این مقدار مواد غذایی فقط برای بنی هاشم در سامراء بوده است؟
پاسخ: قطعا تعداد بنی هاشم در سامراء نسبت به حجم مواد غذایی کمتر بوده است پس منظور امام "علیه السلام "این است که بنی هاشم بیرون سامراء را نیز شامل می شود .
[این تقسیم مواد غذایی یک جور خبر دادن بود]
👇نکته چهارم👇
عُقَّ عَنْهُ بِكَذَا وَ كَذَا شَاةً: یعنی اون مقداری که قربانی میکنی : 👈یک گوسفند هم به نیت عقیقه برای امام زمان عجل الله فرجه الشریف ذبح کن
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
#شعبان
➖مُنکر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مُنکر همه انبیاء است
🛑 حدَّثَنَا مُوسَی بْنُ جَعْفَرِ بْنِ وَهْبٍ الْبَغْدَادِیُّ قَالَ سَمِعْتُ اَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ (علیهالسّلام) یَقُولُ کَاَنِّی بِکُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِی فِی الْخَلَفِ مِنِّی اَمَا اِنَّ الْمُقِرَّ بِالْاَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صالْمُنْکِرَ لِوَلَدِی کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ اَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ اَنْکَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) وَ الْمُنْکِرُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) کَمَنْ اَنْکَرَ جَمِیعَ اَنْبِیَاءِ اللَّهِ لِاَنَّ طَاعَةَ آخِرِنَا کَطَاعَةِ اَوَّلِنَا وَ الْمُنْکِرَ لِآخِرِنَا کَالْمُنْکِرِ لِاَوَّلِنَااَمَا اِنَّ لِوَلَدِی غَیْبَةً یَرْتَابُ فِیهَا النَّاسُ اِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَل.»
🔰موسی بن جعفر بن وهب بغدادی میگوید از امام حسن عسکری (علیهالسّلام) شنیدم میفرمود:
گویا میبینم شما بعد از من درباره جانشینم اختلاف دارید.
آگاه باشید که هر کس به امامان بعد از پیغمبر اعتراف کند و منکر امامت فرزندم شود، چون کسی باشد که به همه پیغمبران و رسل خدا اعتراف کند و منکر نبوت رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) گردد و منکر رسول خدا مانند منکر همه پیغمبران خداست؛ زیرا اطاعت آخر ما چون اطاعت اول ما لازم است آگاه باشید که برای فرزندم غیبتی است که همه مردم در آن به شک افتند مگر آن که خدایش نگهدارد.»
📚: كمال الدين ج ۲ص۴۰۹
#امام_زمان
استفاده از کلید های اسانسور ساختمان مسکونی برای دعوت به #مشارکت_در_انتخابات 😂☺️
✨🍃🍂🌺
🍃🍂🌺
🍂🌺
🌹🌹🌹🌹🌹
🌺اللّٰهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِناتِ فِي مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، سَهْلِها وَجَبَلِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنِّي وَعَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللّٰهِ، وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمَا أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَأَحاطَ بِهِ كِتابُهُ»🌺
🌷میلاد مسعود منجی مبارک🌷
🍂🌺
🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺
🌹🌹🌹🌹🌹
➖چگونگی سلام دادن به وجود نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🛑عَنْ عُمَرَ بْنِ زَاهِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (سلام الله علیه)، قَالَ: سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ؟ قَالَ: لَا، ذَاكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (سلام الله علیه)، لَمْ يُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا يَتَسَمَّى بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ، قَالَ: يَقُولُونَ «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ»، ثُمَّ قَرَأَ بَقِيَّتُ اللّٰهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ.
🔰عمر بن زاهر گويد:
مردى از امام صادق(عليه السّلام)پرسيد كه به امام قائم گويند:در بر تو اى امير المؤمنين؟فرمود:نه،اين نام را خدا مخصوص امير المؤمنين(عليه السّلام)نموده،پيش از او كسى بدان ناميده نشده و پس از او هم جز كافر خود را بدان ننامد،گفتم:قربانت، چگونه به او درود گويند؟فرمود:مىگويند:
(السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ)،
سپس اين آيه را خواند(86 سوره هود):
«بقية الله بهتر است براى شما اگر بوده باشيد مؤمن».
📚: الكافي ج۱ص۴۱۱
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بیانات مرجع عالیقدر آیت الله حاج شیخ حسین وحید خراسانی
🔸معرفت به حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و قصور و تقصیر ما
🔹جمله مرحوم شیخ انصاری در ابتدای رساله عملیه
📌خدا را شکر که زمینه ساز #قیام مهدی هستیم
📣رسول خدا (ص) فرمود:
مردمی از #مشرق_زمین قیام می کنند و زمینه را برای_ ظهور_ #مهدی فراهم خواهند کرد؛
يَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ الْمَشْرِقِ، فَيُوَطِّئُونَ لِلْمَهْدِي.
📚ابن ماجةقزوینی(م۲۷۳ق)، السنن، ج5، کتاب الفتن، باب خروج المهدی.
«بعضی وقتها انسان میبیند یک حال خوشی دارد؛ حالت نورانی دارد! نمیداند علتش چیست. هر چه فکر میکند، هیچ علتی پیدا نمیکند نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده؛ هیچ کاری نکرده است!
نمیداند در کوچهای، جایی، رد میشده و فقط گذرا حضرت (عج) از کنارش رد شده است این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است»
_به نقل از مرحوم آیت الله بهجت(ره)
برشی از کتاب «حضرت حجت(ع)»
➖شباهتهای امام زمان علیهالسلام به حضرت یوسف علیهالسلام
🛑عَنْ سَدِيرٍ اَلصَّيْرَفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ فِي صَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ شَبَهاً مِنْ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قُلْتُ لَهُ كَأَنَّكَ تَذْكُرُهُ حَيَاتَهُ أَوْ غَيْبَتَهُ قَالَ فَقَالَ لِي وَ مَا يُنْكَرُ مِنْ ذَلِكَ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَشْبَاهُ اَلْخَنَازِيرِ إِنَّ إِخْوَةَ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانُوا أَسْبَاطاً أَوْلاَدَ اَلْأَنْبِيَاءِ تَاجَرُوا يُوسُفَ وَ بَايَعُوهُ وَ خَاطَبُوهُ وَ هُمْ إِخْوَتُهُ وَ هُوَ أَخُوهُمْ فَلَمْ يَعْرِفُوهُ حَتَّى قَالَ «أَنَا يُوسُفُ وَ هٰذٰا أَخِي»  فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ اَلْمَلْعُونَةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِحُجَّتِهِ فِي وَقْتٍ مِنَ اَلْأَوْقَاتِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ إِنَّ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانَ إِلَيْهِ مُلْكُ مِصْرَ وَ كَانَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ وَالِدِهِ مَسِيرَةُ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ يَوْماً فَلَوْ أَرَادَ أَنْ يُعْلِمَهُ لَقَدَرَ عَلَى ذَلِكَ لَقَدْ سَارَ يَعْقُوبُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ وُلْدُهُ عِنْدَ اَلْبِشَارَةِ تِسْعَةَ أَيَّامٍ مِنْ بَدْوِهِمْ إِلَى مِصْرَ فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ بِحُجَّتِهِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ أَنْ يَمْشِيَ فِي أَسْوَاقِهِمْ وَ يَطَأَ بُسُطَهُمْ حَتَّى يَأْذَنَ اَللَّهُ فِي ذَلِكَ لَهُ كَمَا أَذِنَ لِيُوسُفَ قَالُوا: «أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قٰالَ أَنَا يُوسُفُ »
🔰سدير صيرفى گويد:
از امام صادق عليه السّلام شنيدم مىفرمود:به راستى در صاحب الامر شباهتى است از يوسف عليه السّلام،گويد:
به آن حضرت عرض كردم:گويا شما زنده و غايب بودن آن حضرت را يادآورى مىكنيد؟
به من فرمود:
اين امت كه خوكصفت شدهاند چه چيز را منكرند،به راستى برادران يوسف نوادگان و فرزندان پيامبر بودند، با يوسف معامله بازرگانى كردند و با او خريد و فروش نمودند و با او(در مصر)تجارت كردند و سخن گفتند و برادر او بودند و او برادر آنها بود و با اين همه او را نشناختند تا خود را معرفى كرد پس چرا لعنتشدگان اين امت منكر هستند كه خداى عز و جل با حجت خود در يك وقتى از اوقات چنان كند كه با يوسف كرد
(يعنى مدتى او را غايب كرد بطورى كه وقتى برادران او را ديدند نشناختند همانا يوسف پادشاه قدرتمند مصر بود)
و فاصله او با پدرش هيجده روز راه بود،اگر خدا مىخواست كه او را بياگاهاند مىتوانست.
يعقوب و فرزندانش پس از دريافت مژده از يوسف به مدت نه روز خود را به مصر رسانيدند پس اين امت چرا انكار مىكنند كه خداى عز و جل با حجت خود چنان كند كه با يوسف كرد
در بازارهاى آنها رفت و آمد كند و پا روى فرش آنها بگذارد(و او را نشناسند)تا خدا به او اجازه معرفى دهد
،چنانچه اجازۀ معرفى به يوسف داد،گفتند:راستى تو يوسف هستى؟فرمود:من يوسفم.
📚: الکافي ج۱ ص۳۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣وای بر کسی که #نماز را سبک بشمارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از شکر نعمت به
به توچه رسیدیم
از سخن گفتن زمین با آسمان و شکر الهی به
به توچه رسیدیم
😔😔😔😭😭😭
📌ملاک ما در انتخابات از نگاه امیرمؤمنان #علی(ع)
ای #مالک:
کارگزار حکومتی را از اشخاص
◀️با #تجربه
◀️با #حیاء
◀️از #خاندانی_صالح
◀️و باسابقه در اسلام #انتخاب کن؛
زیرا این اشخاص،
◀️ #باکرامت
◀️ #آبرومند
◀️ #کم_طمع
◀️و #آینده_نگر هستند.
📚سیدرضی، نهچ البلاغه، نامه 53.
➖ولیمه دادن
🛑لَا وَلِيمَةَ إِلَّا فِي خَمْسٍ، فِي عُرْسٍ أَوْ خُرْسٍ أَوْ عِذَارٍ أَوْ وِكَارٍ أَوْ رِكَازٍ، فَالْعُرْسُ التَّزْوِيجُ وَ الْخُرْسُ النِّفَاسُ بِالْوَلَدِ، وَ الْعِذَارُ الْخِتَانُ وَ الْوِكَارُ فِي شِرَى الدَّارِ، وَ الرِّكَازُ الرَّجُلُ يَقْدَمُ مِنْ مَكَّةَ.
🔰رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
ولیمه در پنج مورد است نه غیر آنها:
در عروسی،
در تولد فرزند،
در ختنه کردن فرزند پسر،
در خرید خانه،
در مراجعت از مکه.
📚:مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۴۳۳
📌 #طلبکار با ایمان
محمدبن أبی عمير مردى پارچه فروش بود، ثروتش به دلایلی از دست رفت و نيازمند گرديد. وی از ذَريح مُحاربى ده هزار درهم #طلب داشت.
مرد بدهكار كه از وضع ابی عمیر اطّلاع يافت، #خانه خود را به ده هزار درهم فروخت و مال را به محمد داد. محمد، مال را ديد و پرسيد:
اين چيست؟ او گفت: اين مالى است كه از من ميخواستى. محمد گفت:
اين را از كجا آوردهاى؟ آيا ارثی به تو رسيده است؟ او گفت: نه؛ محمد پرسيد: كسى به تو بخشيده است؟ او پاسخ داد: نه؛ محمد پرسيد: مزرعه اى داشتى و فروختى؟ او گفت: نه؛ محمد پرسيد: پس از كجا است؟ او گفت:
خانه اى داشتم كه در آن زندگى میكردم. آن را #فروختم كه #بدهی خود را پرداخت كنم؛ محمد گفت: ای ذَريح از امام #صادق(ع) شنیدم که فرمود:
كسى را براى بدهی، از محلّى كه به دنيا آمده بيرون نمی كنند. اين پول را برگير من به آن نياز ندارم.
به خدا سوگند كه اكنون در اين حال من نياز به يك درهم دارم ولى از اين پول يك درهم هم وارد منزلم نخواهد شد.
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص190.