eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
788 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5791747722025371563.mp3
3.45M
چرا دیه و ارث زنان نصف مردان است ؟ آیا ديه واقعا ارزش انسانی زن و مرد را در اسلام نشان می دهد؟ بخش دوم - 8 دقیقه صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در هنگام ترکیدن لاستیک چه کنیم دچار تلفات نشویم ارسال به هموطنان و گروههای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اين‌قدر از عالِم شدن فاصله نگيريم! ✔️آیت‌الله جوادی آملی: اگر كسی گفت همين مقدار سواد برای من بس است «كفی به جهلاً» این روایات ائمه سلام الله علیه است. فرمودند: در جهلِ ما چه حوزوی چه دانشگاهی همين بس كه ما بگوييم فارغ‌ التحصيل شديم؛باور كنيم كه ملاّ شدن و استاد شدن گناه نيست... فرمود: بشارت بدهيد به محقّقی كه توان داشته باشد، مكتب‌های گوناگون را ارزيابی كند نحله‌های گوناگون را ارزيابی كند، جريان‌شناسی كند، آرا را شناسايی كند، بهترينش را برگزيند به جامعه منتشر كند... بشارت تحقيقی، بشارت پژوهشی، بشارت تأليفی، بشارت تدريسی، بشارت تصنيفی يك بشارت ويژه است. درس اخلاق ٩٢/۵/٣١
📌برسی حدیث مشهور بشارت به و پایان ماه این سخن مشهور، تنها در کتاب اثر مرحوم (1041ق) آمده است و این گزارش در منبع دیگری نقل نشده است. او می‌نویسد: «و وقع فى كتاب النجم للافليشى‏ ... و ممّا يجرى فى كلام النّاس معزوّا الى النّبى صلّى اللّه عليه و آله قولهم: ... و من بشّرنى بخروج صفر بشّرته‏ بالجنّة ... این روایت از سخن‌های به اکرم(ص) است» که در ادامه این عبارت: 《من بشّرنى بخروج صفر بشّرته‏ بالجنّة》 را در کنار برخی احادیث دیگر نقل کرده که افليشى از عالمان اهل تسنن، آنها را به عنوان (جعلی) آورده است؛ ولی میرداماد می‌گوید: «برخی از این احادیث نبوی صحیح و برخی نیز از ائمه(ع) نقل شده اند، بعضی هم موضوع هستند». وی، به احادیث موضوع تصریح ندارد که کدام است؛ ولی از سیاق عبارت میرداماد بر می‌آید که حدیث موضوع همین حدیث «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته‏ بالجنّة» و عبارت «خیر خلّکم خلّ خمرکم» است که در ادامه همان صفحه آمده است. بنابراین، به هر روی تعبیر «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته‏ بالجنّة» به عنوان حدیث نبوی، مستندی ندارد. 📚الرواشح السماوية في شرح الأحاديث الإمامية (کتاب رجالی)؛ محمدباقر بن محمد ميرداماد، ۱۴۱۱ق، ص۲۰۲_ ۲۰۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 وقتی بعضی‌ها را در قبر می‌گذارند واقعاً فرق نمی‌کند که می‌خواهد به امت یهود یا به نصاری ملحق شود، روایات نیز گاهی این را تأیید می‌کند. می‌گویند: «مُت یهودیاً أو نصرانیاً».‌ (بمیر خواه یهودی و خواه نصرانی) 🔸 وقتی همه چیز انسان پول شد همین‌گونه می‌شود. خیلی تفاوتی ندارد یا چیزهای مشابه [مثل شهوت طلبی یا قدرت طلبی یا...] هم همین‌طور است. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌
🟢نیازها و خواسته‌ها 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸«خواسته‌ها»ی انسان پایان‌ناپذیرند. هیچ کسی نمی‌تواند همه آنها را تأمین کند؛ بلکه ارضای هر خواسته‌ای خود عامل پیدایش خواسته‌های دیگری نیز هست. 🔹اما «نیازهای واقعی» انسان چنین نیستند؛ 🔻به همین دلیل، انسان خردمند اولاً، نیازها و خواسته‌های خود را از هم باز می‌شناسد و آنها را خلط نمی‌کند؛ ثانیاً، تأمین نیازها را فدای پیروی از خواسته‌ها نمی‌کند. و ثالثاً، خواسته‌های خود را به سوی خواسته‌های تعالی‌جویانه و معنوی سوق می‌دهد.
🔴سخنی با آیت‌الله محقق داماد: درباره درست یا غلط بودن پسوند اسلامی برای علوم انسانی 🖊احمدحسین شریفی جناب استاد آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، ریاست محترم گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در مصاحبه‌ای که در سایت انتخاب منتشر شده است می‌گوید: «معتقدم رشته‌های مختلف علوم انسانی اکثراً جزو علوم به معنای خاص یا Science است. روانشناسی علم است؛ جامعه‌شناسی علم است و روش علمی می‌خواهد. علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب H۲O حاصل می‌شود، ... نه مسلمان است و نه کافر! این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. به هرحال من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. ...» (https://www.entekhab.ir/fa/news/731445 ) ⭕️بیان چند ملاحظه می‌دانم که جناب استاد به صورت استطرادی به این بحث ورود کرده‌اند و طبیعتاً‌ فرصت لازم برای تشریح دقیق ابعاد مختلف دیدگاه خود نداشته‌اند. به همین دلیل از همین‌جا از ایشان دعوت می‌کنم به هر گونه و در هر مکان و زمانی که صلاح می‌دانند، دیدگاه خود را به صورت تفصیلی و دقیق عرضه کنند تا بتواند باب گفتگوی عالمانه‌تری را فراهم کند. علاقه‌ای که حضرت استاد به گفتگو و بحث علمی دارند این جسارت را به این بنده می‌دهد که به عنوان دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از ایشان دعوت کنم تا با حضور مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در هر زمان یا مکانی که خود ایشان صلاح می‌دانند برای گفتگو در این باب، در محضر ایشان باشیم. 🔻در عین حال، ناظر به همین عباراتی که منتشر شده است، چند ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: اولاً، «علوم انسانی» تماماً از مقوله «هستی» نیستند؛ بخش عمده‌ای از آنها از مقوله «بایستی» است. ثانیاً، «دین» نیز تماماً از مقوله «بایستی» نیست؛ بسیاری از گزاره‌های دینی از مقوله «هستی‌»‌اند. اکثر قریب به اتفاق آیات مربوط به معرفت، جهان، خدا و انسان از مقوله هستی‌اند و نه بایستی. ثالثاً، «بایدها» ریشه در «هست‌ها» دارند: از نگاه اسلام و بر اساس حکمت عملی شیعی، «بایدهای اسلامی» ریشه در «هست‌ها» دارند و بلکه بیانی دیگر از «هست‌ها»یند. مگر نه اینکه «الاحکام الشرعیة تابع للمصالح و المفاسد الواقعیة» رابعاً، «هستی» غیر از «فهم هستی» است: درست است که واقعیت و هستی در مقام ثبوت، مسلمان و غیرمسلمان ندارد، اما «تلقی از واقعیت» چطور؟ «فهم واقعیت» چطور؟ «نوع نگاه به واقعیت» چطور؟ آیا اینها هم مسلمان و غیر مسلمان ندارد؟ یعنی آیا تلقی فلسفه اسلامی و به طور کلی اسلام، از «هستی»، با تلقی فلسفه اومانیستی از هستی تفاوتی ندارد؟ آیا «فهم توحیدی» از الوهیت با «فهم تثلیثی» از آن تفاوتی ندارد؟ خامساً، علوم انسانی غیر از علوم طبیعی‌اند: علوم انسانی را در صورتی می‌توان در زمره شیمی و فیزیک به شمار آورد که موضوع، مسائل، غایات و روش‌های آنها یکسان باشد. در حالی که «موضوع علوم انسانی» متفاوت با «موضوع علوم طبیعی» است و جالب است که خود جناب استاد محقق داماد در همین مصاحبه به این مسأله اشاره می‌کند! و اگر «تمایز موضوعی» را پذیرفتید چاره‌ای ندارید جز آنکه «تمایز روشی» را نیز بپذیرید، زیرا «روش زاییده و مولود موضوع» است؛ و نه امری قراردادی و تحمیلی بر موضوع.
الإمامُ الرِّضا عليه السلام ـ في الدِّعاءِ للحُجّةِ ابنِ الحَسَنِ صلواتُ اللّه ِ علَيهِ ـ : و لا تَبتَلِنا في أمرِهِ بالسَّأَمةِ و الكَسَلِ و الفَترَةِ و الفَشَلِ ، و اجعَلْنا مِمَّن تَنتَصِرُ بهِ لِدِينِكَ . امام رضا عليه السلام ـ در دعا براى حجة بن الحسن صلوات اللّه عليه ـ میفرمودند : در كار او ما را به دلتنگى و تنبلى و سستى و ضعف مبتلا مفرما و ما را از كسانى قرار ده كه به وسيله آنان دينت را يارى مى رسانى. [بحار الأنوار : 95/335/5.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
﷽ 🔻 در روایته که روز خدواند هزار نسیم رحمت و عنایت داره که به افراد خاصی به هر مقدار بخاد میده. 🔺 ولی هرکس 👈 عصر جمعه ۱۰۰ بار سوره قدر👉 بخونه، اون هزار نسیم رحمت دو برابرش بهش داده میشه. 👌 متن عربی روایت:‌ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ أَلْفَ نَفْحةٍ مِنْ رَحْمَتِهِ يُعْطِي كُلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا يَشَاءُ فَمَنْ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ بَعْدَ الْعَصْرِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَهَبَ اللَّهُ لَهُ تِلْكَ الْأَلْفَ وَ مِثْلَهَا. منبع: امالی صدوق، ص 606. 👌 آیت الله سید جمال گلپایگانی: 🍒طول هفته هر کار مستحبی رو ترک کردید، صد مرتبه سوره قدر عصر جمعه رو ترک نکنید!! @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤السلام علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی🖤 الإمامُ الرِّضا عليه السلام : مَن جَلسَ مَجلسا يُحيا فيهِ أمرُنا لَم يَمُتْ قلبُهُ يَومَ تَموتُ القلوبُ . عليه السلام : هر كس در مجلسى كه ياد و نام ما در آن زنده نگه داشته مى شود بنشيند، در آن روزى كه دلها مى ميرند، دل او نمى ميرد [الأمالي للصدوق : 131/119.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
راهکار (عج) برای شکست شیطان امام زمان (عج): فَما أرْغَمُ أنْفُ الشَيْطانَ بِشَى ءٍ مِثْلَ الصَّلاةِ، فَصَـلِّها وَ أرْغَـمْ أنْـفَ الشَّـيْطانَ ❇️ با هيچ چيز مثل ، بينى شيطان به خاك ماليده نمى‌شود؛ پس نماز را به پادار و بينى شيطان را به خاك بمال. 📚 بحارالأنوار، ۵۳: ۱۸۲
امام حسين عليه السلام :  إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ   ❇️ امام حسين عليه السلام : نياز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است ؛ از اين نعمت خسته نشوید و آن را از خود دور مسازید 📚 [ . بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205 .] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🟠مسؤولیت و کاردانی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹 علیه السلام درباره کاردانی و لزوم سپردن کارها به دست کاردان می‌فرماید: مَا أُبَالِي اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً؛ برای من تفاوتی نمی‌کند که شخص خیانت‌پیشه را امین بدارم یا شخصی (ناتوان و غیرمتخصص) را که ضایع کننده است. 🔸از (1575-1624)، عارف و نویسنده آلمانی در قرن هفدهم، که از او با عنوان پدر و بنیانگذار فلسفه آلمانی هم یاد می‌کنند، پرسیدند: «نزدیک‌ترین راه به خدا چیست؟» گفت: «برای من که پینه‌دوزم، نزدیک‌ترین راه، این است که پینه دوز خوبی باشم. شما را نمی‌دانم.»
📌تاثیر محبت به اهل بیت در سعادتمندی امام علیه السلام فرمود: ⬅️ای ، درخواست های خود را از اهل بیت(ع) طلب کنید و از رجوع به دنیاطلبان و بپرهیزند. ⬅️دوستى ما- خاندان اهل بیت(ع)- آنچنان را از بنى آدم فرو ميريزد كه باد، برگ درختان را فرو ميريزد. 📚کلینی، الکافی، ج1، ص19، ح12. 📚شیخ طوسی، اختيار معرفة الرجال، ج1، ص328.
قالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله: مَنْ زارَنى اَوْ زارَ اَحَـدا مِنْ ذُرِّيَّـتى، زُرْتُهُ يَوْمَ الْقيامَةِ فَاَنْقَذْتُهُ مِنْ اَهْوالِها. ❇️ پیامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: هر كس مرا زيارت كند، يا يكى از فرزندانم را زيارت كند، من هم روز قيامت به زيارت او مى روم و او را از هول و هراسهاى قيامت مى رهانم. 📚 [بحارالأنوار، ج 97، ص 123.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : قالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله لِرَجُلٍ أتاهُ : أ لا أدُلُّكَ على أمرٍ يُدخِلُكَ اللّه ُ بهِ الجَنَّةَ ؟ قالَ : بَلى يا رسولَ اللّه ِ . قالَ : أنِلْ مِمّا أنالَكَ اللّه ُ، قالَ : فإن كنتُ أحوَجَ مِمّن اُنيلُهُ ؟ قالَ : فانصُرِ المَظلومَ، قالَ : و إن كنتُ أضعَفَ مِمَّن أنصُرُهُ ؟ قالَ : فاصنَعْ للأخرَقِ يَعني أشِرْ علَيهِ، قالَ : فإن كنتُ أخرَقَ مِمَّن أصنَعُ لَهُ ؟ قالَ : فَأصمِتْ لِسانَكَ إلاّ مِن خَيرٍ، أ ما يَسُرُّكَ أن تكونَ فيكَ خَصلَةٌ مِن هذهِ الخِصالِ تَجُرُّكَ إلى الجَنَّةِ ؟ ! .[الكافي : 2/113/5 .] امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به مردى كه نزد ايشان آمد فرمود : آيا تو را به كارى راهنمايى نكنم كه بدان وسيله خداوند تو را به بهشت برد؟ عرض كرد : چرا ، اى رسول خدا! حضرت فرمود : از آنچه خداوند به تو ارزانى داشته است بخشش كن . عرض كرد : اگر خودم از كسى كه بدو بخشش مى كنم نيازمندتر بودم چه؟ حضرت فرمود : ستمديده را يارى كن . عرض كرد : اگر خودم از كسى كه ياريش مى كنم ناتوانتر بودم چه؟ فرمود : براى آدمِ نادان كارسازى كن ؛ يعنى او را راهنمايى كن . عرض كرد: اگر خودم از او نادانتر بودم چه؟ حضرت فرمود: زبانت را جز از خير ساكت نگه دار . آيا خوشحال نمى شوى كه يكى از اين خصلتها در تو باشد و به بهشتت كشاند؟
❇️ بزرگترین دایرة المعارف سیره اهل بیت 🔹 «موسوعة سيرة أهل‌البيت علیهم‌السلام»، اثر باقر شریف قرشی، موسوعه‏‌ای است شامل زندگانی پیامبر اسلام(ص) و تمام امامان(ع) و اهل‏ بیت پیامبر(ص) که در آن، کلیه شئون اخلاقی، اجتماعی، عبادی و عرفانی و تاریخ زندگی آنها مورد شرح و بررسی قرار گرفته و سیره آنان معرفی شده است. 🔰 برای دانلود رایگان این اثر سترگ می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید: 🔅 جلد ۱ (پیامبر اکرم) 👈🏻 دانلود 🔅 جلد ۲ (پیامبر اکرم) 👈🏻 دانلود 🔅 جلد ۳ (امام علی) 👈🏻 دانلود 🔅 جلد ۴ (امام علی) 👈🏻 دانلود 🔅 جلد ۵ (امام علی) 👈🏻 دانلود 🔅 جلد ۶ (امام علی) 👈🏼 دانلود 🔅 جلد ۷ (امام علی) 👈🏼 دانلود 🔅 جلد ۸ (امام علی) 👈🏼 دانلود 🔅 جلد ۹ (حضرت زهرا) 👈🏼 دانلود 🔅 جلد ۱۰ (امام حسن) 👈🏼 دانلود 🔅 جلد ۱۱ (امام حسن) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۱۲ (امام حسین) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۱۳ (امام حسین) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۱۴ (امام حسین) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۱۵ (امام سجاد) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۱۶ (امام سجاد) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۱۷ (امام باقر) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۱۸ (امام باقر) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۱۹ (امام صادق) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۲۰ (امام صادق) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۲۱ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۲ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۳ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۴ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۵ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۶ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۷ (امام صادق) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۸ (امام رضا) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۲۹ (امام رضا) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۳۰ (امام رضا) 👈🏿 دانلود 🔅 جلد ۳۱ (امام رضا) 👈🏾 دانلود 🔅جلد ۳۲ (امام جواد) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۳۳ (امام هادی) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۳۴ (امام حسن عسکری) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۳۵ (امام مهدی) 👈🏾 دانلود 🔅 جلد ۳۶ (حضرت زینب) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۳۷ (حضرت اباالفضل) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۳‌۸ (حضرت مسلم) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۳۹ (زید بن علی) 👈🏽 دانلود 🔅 جلد ۴۰ (اخلاق پیامبر و اهل بیت) 👈🏽 دانلود ♻️ در انتشار فضائل اهل بیت علیهم السلام شما هم سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
قـالَ عَـلِىُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلام:  تَزْهَرُ أَرْضُ كَرْبَلا يَوْمَ الْقيامَةِ كَالْكَوْكَبِ الدُّرّىّ وَتُنادِى أَنَا أَرْضُ الْمُقَدَّسَةُ الطَّيّبَةُ الْمُبارَكَةُ الَّتى تَضَمَّنَتْ سَيِّدَالشَّهَداءِ وَ سَيِّدَ شَبابِ أَهْلِ الجَنَّةِ. امام سجاد عليه السلام فرمود: ❇️  زمين ، در روز رستاخيز، چون ستاره مـرواريـدى مى درخشـد و ندا در مى دهد كه من زمين مقدّس خدايم، زمين پاك و مباركى كه پيشـواى شهيدان و سـالار جوانان بهشـت را در برگرفـته اسـت 📚 ادب الطف، ج1، ص236، به نقل از كامل الزيارات، ص268 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🖤السلام علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی🖤 الإمامُ الرِّضا عليه السلام : مَثَلُ الاستِغفارِ مَثَلُ وَرَقٍ على شَجَرةٍ تَحَرَّكُ فَيَتَناثَرُ . ❇️ عليه السلام : حكايت استغفار [و ريختن گناهان به سبب آن ]حكايت برگ درخت است كه با تكان خوردن درخت مى ريزد. 📚 [الكافي : 2/504/3.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🖤 السلام علیک یا رسول الله 🖤 عَنْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: مَثَلُ الْجَليسِ الصّالِحِ مَثَلُ الْعَطّارِ اِنْ لَمْ يُعْطِكَ مِنْ عِطْرِهِ اَصابَكَ مِنْ ريحِهِ. ❇️ پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمود: همنشين شايسته همانند عطرفروش است، اگر چيزى از عطرش به تو ندهد بوى عطرش به تو خواهد رسيد 📚 [ كنز العمال، ج 9، ح 24676.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
🖤السلام علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی🖤 قالَ رَسُـولُ اللّه صلي الله عليه و آله: سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنّى بِاَرْضِ خُراسانَ لا يَزُورُها مُؤمِنٌ اِلاّ اَوْجَبَ اللّهُ لَهُ الجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَى النّارِ. ❇️ پيامبراکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: بزودى پاره اى از تن من در سرزمين خراسان به خاك سپرده خواهد شد. هيچ مؤمنى نيست كه او را زيارت كند مگر آنكه خداوند، بهشت را بر او واجب مى كند و بدنش را بر آتش دوزخ حرام مى سازد. 📚 [من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 585.] @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
ایام حزن و اندوه شهادت پیامبر مهربانی حضرت رسول اکرم و امام کریم حضرت حسن المجتبی و امام رئوف حضرت علی الرضا روحی لهم الفداء؛ را محضر حضرت بقیةالله‌الاعظم ولی امر و امام عصر اروحنافداه عرض تسلیت و تعزیت داشته و همچنین خدمت شما محبان آن حضرات تسلیت عرض می‌شود.
آن‌گاه شیفته شدم... قال رسول الله روحی له و لآله الفداء: لَم يُعبَدِ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِشَيءٍ أفضَلَ مِنَ العَقلِ، و لا يَكونُ المُؤمِنُ عاقِلاً حَتّی يَجتَمِعَ فيهِ عَشرُ خِصالٍ : الخَيرُ مِنهُ مَأمولٌ، و الشَّرُّ مِنهُ مَأمونٌ، يَستَكثِرُ قَليلَ الخَيرِ مِن غَيرِهِ، و يَستَقِلُّ كَثيرَ الخَيرِ مِن نَفسِهِ، و لا يَسأمُ مِن طَلَبِ العِـلمِ طولَ عُمرِهِ، و لا يَتَبَرَّمُ بِطُلاّبِ الحَوائجِ قِبَلَهُ، الذُّلُّ أحَبُّ إلَيهِ مِنَ العِزِّ، و الفَقرُ أحَبُّ إلَيهِ مِنَ الغِنی، نَصيبُهُ مِنَ الدّنيا القُوتُ، و العاشِرَةُ و ما العاشِرَةُ: لا يَرى أحَدا إلاّ قالَ: هُوَ خَيرٌ مِنّي و أتقی، فإذا رَأی مَن هُوَ خَيرٌ مِنهُ و أتقی، تَواضَعَ لَهُ لِيَلحَقَ بِهِ، و إذا لَقِيَ الّذي هُوَ شَرٌّ مِنهُ و أدنی قالَ : عَسی خَيرُ هذا باطِنٌ، و شَرُّهُ ظاهِرٌ، و عَسی أن يُختَمَ لَهُ بِخَيرٍ، فإذا فَعَلَ ذلكَ فقَد عَلا مَجدُهُ و سادَ أهلَ زَمانِهِ. -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا