eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
768 ویدیو
127 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊احمدحسین شریفی چقدر زیباست! ✔️آیا این معماری و مهندسی خارق‌العاده، توسط پرندگان، امری صرفا غریزی و بدون هوشمندی و عقلانیت است؟! ✔️آیا می‌توان گفت «عقل» از اختصاصات آدمیان است؟ و حیوانات و پرندگان هیچ بهره‌ای از عقل ندارند؟ ✔️آیا می‌توان گفت که تدبیر و آینده‌نگری از ویژگی‌های آدمیان است و پرندگان و حیوانات از این ویژگی‌ بی‌بهره‌اند؟
🟢رابطه قرآن و انسانیت 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسانَ عَلَّمَهُ الْبَيانَ» (الرحمان، ۱-۴) آیات ابتدایی سوره الرحمن حاوی ظرایف بسیار عمیقی است که مورد توجه پاره‌ای از مفسران و قرآن‌پژوهان نیز قرار گرفته است. از جمله آنکه ابتدا مسأله «تعليم قرآن» سپس «آفرينش انسان» و بعد از آن «تعليم بيان» را ذکر می‌کند. نکته جالب و ظرافت موجود در این آیات آن است که اينها را با «واو»‌ به هم عطف نکرده است. در حالی که حالت متعارف اين است که گفته شود: «خداوند انسان را آفريد و بيان را به او تعليم داد و قرآن را به او آموخت.» زيرا آفرينش انسان از نگاه ما، مقدم بر آموزش بيان؛ و آموزش بيان مقدم بر آموزش قرآن است. اما چون از نگاه قرآن انسان انسان نخواهد بود مگر آنکه معتقد به قرآن و دين باشد، به همين دليل، با آموزش قرآن شروع کرد و سپس آفرينش انسان را ذکر کرد برای اينکه به ما بفهماند که با تعليم قرآن است که انسان حقيقتاً انسان می‌شود. و بعد از تعليم قرآن فرمود که «او را بيان آموخت» برای اينکه به ما بفهماند که بيان مختص به انسان بعد از شناخت قرآن محقق می‌شود.
بررسی_اخبار_محسن_بن_علی_علیه_السلام_در_منابع_فریقین.pdf
8.2M
📌مقاله بررسي اخبار بن علي(ع) در منابع فريقين بررسی تاریخ و علت شهادت فررند حضرت سلام الله علیها و امیرمومنان علیه السلام در منابع فریقین. نویسندگان: حجت الاسلام دکتر محمد جواد سرتختی و حجت الاسلام دکتر محمدرضا
📌آیا شیخ مفید منکر حضرت (س) و بن علی(ع) شده است؟ شیخ مفید(م413ق) در آثار تاریخی،کلامی و حتی فقهی خود بحث به منزل حضرت زهرا(س) و شهرت آن بین شیعه را مطرح کرده است: ◀️الارشاد: «در میان شيعه مشهور است که فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پدر بزرگوارش، فرزند پسرى داشت كه سِقط شد و رسول خدا(ص) او را در هنگام حاملگى، محسن ناميده بود.» ◀️الاختصاص: «فاطمه(س) حامله به پسری به نام محسن بود که در جنینی سِقط شد.» ◀️الجمل: «بنا به دستور عمر، ، به درِ خانه حضرت فاطمه(س) آمد و از ایشان خواست تا متحصنان را بیرون کرده و کنند و اگر برای بیعت بیرون نیایند، خانه را با اهل آن به می کشد.» ◀️ایشان حتی در کتاب که کتابی فقهی است، زیارت نامه ای را ذکر کرده است که در آن به شهادت آن حضرت و ظلم در حق ایشان اشاره کرده است: ثم قف بالروضة و زر فاطمة ع فإنها هناك مقبورة فإذا أردت زيارتها فتوجه إلى القبلة في الروضة و قل السلام عليك يا رسول الله السلام على ابنتك الصديقة الطاهرة السلام عليك يا فاطمة بنت رسول الله السلام عليك أيتها البتول الشهيدة الطاهرة لعن الله من ظلمك و منعك حقك و دفعك عن إرثك و لعن الله من كذبك و أعنتك و غصصك بريقك و أدخل الذل بيتك و لعن الله أشياعهم و ألحقهم بدرك الجحيم صلى الله عليك يا بنت رسول الله و على أبيك و بعلك و ولدك الأئمة الراشدين عليك و عليهم السلام و رحمة الله و بركاته . 🖤🖤🖤🖤🖤
شکوائیه امیرالمومنین علیه السلام 🛑«روی کثیر من المحدثین انه عقیب یوم السقیفة تالم و تظلم و استنجد و استصرخ حیث ساموه الحضور والبیعة وانه قال وهو یشیر الی القبر (یا بن‌ ام ان القوم استضعفونی وکادوا یقتلوننی)، وانه قال وا جعفراه ولا جعفر لی الیوم واحمزتاه ولا حمزة لی الیوم؛ 🔰 ابن ابی الحدید معتزلی نقل میکند: بسیاری از روایت کنندگان نقل کرده‌اند که او (حضرت علی (علیه‌السّلام) ) پس از ماجرای سقیفه اظهار ناراحتی کرد و حق خود را خواسته و کمک طلبید و فریاد کشید؛ زیرا در نزد وی حاضر نشدند و بیعت نکردند. و او در حالیکه رو به سوی قبر رسول خدا کرده بود گفت: "‌ای فرزند مادرم، این قوم، مرا ناتوان یافتند و چیزی نمانده بود که مرا بکشند" و فرمود: 👈وای جعفر من امروز جعفر ندارم؛ وای حمزه؛ من امروز حمزه ندارم!!!» 📚: شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏11، ص: 111
🟢«دین‌داری» و «انسانیت» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دیدگاه‌های مختلفی درباره هویت انسانی و انسانیت انسان بیان شده است. (م۵۰۲ق)، قرآن‌پژوه بزرگ قرن پنجم هجری با استناد به قرآن، برای نخستین بار معیار انسانیت را «دین‌داری» دانستند. وی در کتاب ارزشمند تفصيل النشأتين و تحصيل السعادتين، در فصلي با عنوان «انّ مَن لم يتخصص بالشرع و عبادة الله فليس بانسان» آشکارا مدعای خود را بیان می‌کند.* راغب در تبیین مدعای خود می‌گوید: درست است که انسانیت انسان به «عقل» است اما مهم‌ترین نشانه برخورداری از عقل، «دینداری و ایمان» است. به همین دلیل قرآن کریم، کافران و دین‌ستیزان را «بی‌عقل» و حتی «فاقد ابزارهای حسی درک و شعور» می‌داند و می‌گوید: «وَ مَثَلُ الَّذينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلاَّ دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُون‏» (بقره، ۱۷۱) و در آیات دیگری، کافران و بی‌خردان را به عنوان بدترین جنبندگان معرفی می‌کند می‌فرماید: «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذينَ لا يَعْقِلُون‏» (انفال، ۲۲) و «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُون‏» (انفال، ۵۵) راغب پس از بيان اين نکات، مي‌گويد: هر چيزی که برای کاری آفريده شده باشد، تا زمانی که آن کار از او صادر نشود، در حکم معدوم است؛ به همين دليل، فراوان می‌‌بينيم که اگر چيزی، کارش را ناقص انجام دهد، نام آن چيز از او سلب می‌‌شود، فی‌المثل، به اسبی که انتظار لازم را برآورده نکند، می‌گويند «اين اسب نيست» يا به کسی که از چشم و گوش خود به درستی استفاده نکند، می‌گويند «چشم و گوش ندارد». بر اين اساس، انسان در حقيقت کسی است که در راستای هدف اصلی آفرينش يعنی عبادت خداوند، حرکت کند: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»؛ يا در آيه‌ای ديگر می‌‌فرمايد: «وَ ما أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ». بنابراين، انسان به ميزانی که در مسیر رضایت الهی و عبودیت باشد، از انسانيت برخوردار می‌‌شود. کسی که حق عبادت را به جای آورد، در انسانيت خود به کمال رسيده است و کسی که عبادت را رها کند، از انسانيت منسلخ شده و به حيوان يا بدتر از حيوان تبديل شده است. همانطور که خدای متعال در وصف کافران می‌‌فرمايد «إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبيلا» (فرقان، ۴۴) ـــــــــــــــــــــ *البته عين سخنان راغب را (م۷۸۷ق) نيز در کتاب جامع الاسرار و منبع الانوار نقل کرده (هر چند بدون ذکر منبع) و پذيرفته است. در دوران معاصر نیز حضرت آیت‌الله نیز دقیقاً همین دیدگاه راغب را پذیرفته و فصل ممیز انسان را «تأله» می‌داند.
🔺امام‌جعفر‌صادق‌علیه‌السلام: 🔹کسی که در انتظار امام دوازدهم است، همانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله شمشیرش را برهنه کرده و از او دفاع می‌کند. @kalam_maesoumin
⛳️ علی علیه السلام : 🥎 أ وَ لَيْسَ لَكُمْ فِي آثَارِ الْأَوَّلِينَ مُزْدَجَرٌ وَ فِي آبَائِكُمُ الْمَاضِينَ تَبْصِرَةٌ وَ مُعْتَبَرٌ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ أَ وَ لَمْ تَرَوْا إِلَي الْمَاضِينَ مِنْكُمْ لَا يَرْجِعُونَ وَ إِلَي الْخَلَفِ الْبَاقِينَ لَا يَبْقَوْنَ أَ وَ لَسْتُمْ تَرَوْنَ أَهْلَ الدُّنْيَا يُصْبِحُونَ وَ يُمْسُونَ عَلَي أَحْوَالٍ شَتَّي فَمَيِّتٌ يُبْكَي وَ آخَرُ يُعَزَّي وَ صَرِيعٌ مُبْتَلًي وَ عَائِدٌ يَعُودُ وَ آخَرُ بِنَفْسِهِ يَجُودُ وَ طَالِبٌ لِلدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ وَ غَافِلٌ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ وَ عَلَي أَثَرِ الْمَاضِي مَا يَمْضِي الْبَاقِي 🌸 عبرت آموزی : اگر خردمندید!! آیا در زندگانی پدران شما آگاهی و عبرت آموزی نیست؟ مگر نمی بینید كه گذشتگان شما باز نمی گردند؟ و فرزندان شما باقی نمی مانند؟ مگر مردم دنیا را نمی نگرید كه در گذشت شب و روز حالات گوناگونی دارند؟ یكی می میرد و بر او می گریند، و دیگری باقیمانده به او تسلیت می گویند، یكی دیگر بر بستر بیماری افتاده دیگری به عیادت او می آید، و دیگری در حال جان كندن است و دنیاطلبی در جستجوی دنیاست كه مرگ او را درمی یابد، و غفلت زده ای كه مرگ او را فراموش نكرده است، و آیندگان نیز راه گذشتگان را می پویند. 📚 ، ۹۹
علیه السّلام فرمودند: (روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد. بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱» @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
امام حسن عسکری(ع) در مورد مقام و مرتبه حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند: «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا: ما حجتهای خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.» الانتصار، شیخ حر عاملی، ج7 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «من احب فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی ومن ابغضها فهو فی النار: هر کس فاطمه دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .» فرائد السمطین، ج2، ص 68 @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin
اگر حضرت حمزه و جعفر علیهما السلام زنده بود آن دو نفر(دو خلیفه غاصب) را می کشت 🛑 عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ ع فَذَكَرْنَا مَا أَحْدَثَ النَّاسُ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ "صلی الله علیه و آله و سلم "وَ اسْتِذْلَالَهُمْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ" علیه السلام "فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ أَصْلَحَكَ اللَّهُ فَأَيْنَ كَانَ عِزُّ بَنِي هَاشِمٍ وَ مَا كَانُوا فِيهِ مِنَ الْعَدَدِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ مَنْ كَانَ بَقِيَ مِنْ‏ بَنِي هَاشِمٍ إِنَّمَا كَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ فَمَضَيَا وَ بَقِيَ مَعَهُ رَجُلَانِ ضَعِيفَانِ ذَلِيلَانِ حَدِيثَا عَهْدٍ بِالْإِسْلَامِ عَبَّاسٌ وَ عَقِيلٌ وَ كَانَا مِنَ الطُّلَقَاءِ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا. 🔰 از سدیر صیرفی منقول است که: ما نزد امام باقر علیه السلام بوديم ياد كرديم از آنچه مردم پس از پيغمبرشان رسول اکرم پديد آوردند و تا چه اندازه امیر المومنین را خوار شمردند، يكى از حاضران گفت: خداوند بهبود ببخشد تو را، عزت بنى هاشم كجا رفت؟ كجا بودند آن همه افراد دلاور بنى هاشم؟ امام باقر "علیه السلام "در پاسخ او فرمودند: در آن روز چه كسى از رادمردان بنی هاشم مانده بود؟ مردان بنى هاشم همانا جعفر بن ابی طالب و حمزة بن عبد المطلب بودند كه در گذشتند، و دو مَرد ناتوان و زبون و تازه مسلمان از بنى هاشم مانده بودند كه عباس و عقیل بودند و اين هر دو از طلقاء بودند اما به خدا قسم كه اگر حمزه و جعفر زنده بودند مخالفان به آنچه كه رسيدند نمی‌رسيدند، 👈و اگر آنان شاهد آن دو ( دو خلیفه غاصب ) بودند آن ها را می‌کشتند. 📚:الکافی ج8 ص189
08-ایام فاطمیه- یاوری- قسمت.mp3
6.94M
💠 بشنوید؛ شبهات سقیفه و بیعت 🎙حجت الاسلام محمدجواد یاوری 🏴ویژه‌برنامه «ازفاطمیه‌تافاطمیه»
جواب دندان شکن امیرالمومنین علیه السلام به معاویه 🛑وَ لَعَمْرُ اللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ وَ مَا عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ إ فِي أَنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شَاكّاً فِي دِينِهِ وَ لَا مُرْتَاباً بِيَقِينِهِ وَ هَذِهِ حُجَّتِي إِلَى غَيْرِكَ قَصْدُهَا وَ لَكِنِّي أَطْلَقْتُ لَكَ مِنْهَا بِقَدْرِ مَا سَنَحَ إ مِنْ ذِكْرِهَا ثُمَّ ذَكَرْتَ مَا كَانَ مِنْ أَمْرِي‏ 🔰 امیرالمومنین علیه السلام خطاب به معاویه فرمودند: و گفتى: مرا مانند شترى كه چوب در بيني‌اش كرده مى‏كشند (براى بيعت با ابابکد) كشيدند تا بيعت نمايم، بخدا سوگند خواستی نكوهش نمائى ستايش نمودی، و خواستی رسوا سازى رسوا شدى (زيرا از اين گفتار مظلوميّت مرا هويدا ساختى، چون اقرار كردى كه من بظلم و ستم و اكراه و اجبار بيعت نمودم و اجماعى كه از روى ظلم و ستم متحقّق شود درست نبوده پس خلفاء را سرزنش نموده با خودت رسوا ساختى) و بر مسلمان تا در دين وی شكّ و در يقين و باورش ترديد نباشد نقص و عيبى نيست كه مظلوم و ستمكش واقع شود، و قصد از بيان اين حجّت و دليل من (كه براى اثبات خلافتم اشاره كردم) بغير تو (خلفايى كه ادّعاى تحقّق اجماع نمودند) مى‏باشد، ولى از آن حجّت و دليل بمقدار آنچه بيان آن پيش آمد اظهار داشتم (تا تو به گمراهى خويش پى ببرى). 📚 نهج البلاغة ص: 388
🔹"إنَّ المَغبونَ مَن حُرِمَ قيام الليل"
امام صادق عليه السلام: كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نيكو توأم گردد مَنْ سَرَّهُ اَنْ يَكُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ، وَلْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ بحارالأنوار، ج 52، ص 140 @kalam_maesoumin
⛳️ علی علیه السلام : أَلَا فَاذْكُرُوا هَاذِمَ اللَّذَّاتِ وَ مُنَغِّصَ الشَّهَوَاتِ وَ قَاطِعَ الْأُمْنِيَاتِ عِنْدَ الْمُسَاوَرَةِ لِلْأَعْمَالِ الْقَبِيحَةِ وَ اسْتَعِينُوا اللَّهَ عَلَي أَدَاءِ وَاجِبِ حَقِّهِ وَ مَا لَا يُحْصَي مِنْ أَعْدَادِ نِعَمِهِ وَ إِحْسَانِهِ. 🎭 به یاد مرگ بودن : به هوش باشید، مرگ را كه نابودكننده لذتها و شكننده شهوتها و قطع كننده آرزوهاست، به هنگام تصمیم بر كارهای زشت، به یاد آورید، و برای انجام واجبات، و شكر در برابر نعمتها و احسان بی شمار الهی، از خدا یاری خواهید. 📚 ، ۹۹
: کسی که با زن نامحرمی شوخی کند ، در مقابل هر کلمه ای که در دنیا به او گفته است ، هزار سال حبس میشود. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607 نامحرم @kalam_maesoumin
✅ پیامبر مهربانی‌ها: هر کس قرآن را بزرگ نشمارد، حرمت خداوند را پاس نداشته است. @kalam_maesoumin
منبع و سند حدیث فاطمه حجت بر حجت های خداست از امام حسن عسکری (ع) چیست؟ پاسخ : حدیث شریفی که مفاد آن حجیت فاطمة زهرا ـ علیها السلام ـ بر ائمّة اطهار ـ علیهم السلام ـ می باشد به عبارات مختلفی از امامان معصوم نقل گردیده که به دو مورد آن اشاره می گردد: الف: از امام رضا ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: «نحن حجج الله علیکم و اُمُّنا فاطمة حجة الله علینا»[1] ما حجت های خدا بر شمائیم و مادر ما فاطمه ـ علیها السلام ـ حجت خدا بر ما (اهل بیت) است. ب: از امام عسکری ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: «نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا»[2] ما (اهل بیت) حجت های خدا بر خلق او هستیم و جدّة ما فاطمه (علیها السلام ) حجت خدا بر ما است. و نیز از امام عسکری ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: «نحن حجج الله علی الخلائق و امّنا فاطمة حجة الله علینا»[3]ما حجت های خدا بر خلایق (مردم) هستیم و مادر ما فاطمه ـ علیها السلام ـ حجت خدا بر ما است. معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1ـ الاسرار الفاطمیه، محمد فاضل مسعودی. 2ـ الانتصار، شیخ حر عاملی، ج7. پی نوشتها: [1] . الانتصار، ج7، للشیخ العاملی، ص 237. [2] . الاسرار الفاطمیه، ص 99، للشیخ محمد فاضل المسعودی. [3] . الاسرار الفاطمیه، ص 17، للشیخ محمد فاضل المسعودی. @kalam_maesoumin
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «انی سمیت ابنتی فاطمة لان الله عزوجل فطمها وفطم من احبها من النار;(عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 46 .)من نام دخترم را فاطمه علیها السلام گذاشتم; زیرا خدای - عزوجل - فاطمه علیها السلام و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است .» @kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ دشمن به‌دنبال بی‌اثر کردن است! 🚩 امیرالمومنین علی(ع) را اول بی‌اثر کردند، بعد فرق مبارک‌شان را شکافت‌ند... 🔺تعریف یک خاطره از آیت‌الله (ره) و 🎙 گفتاری شنیدنی از استاد روح‌الله در رابطه با یک توطئه وحشتناک و بخشی از متن کتاب تمثیلات سیاسی اجتماعی از بیانات ایشان🔻 ⬅️ در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کشند. ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند، انفعال در او ایجاد کنند. درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. تحرکش را ببندند. از هر راهی برود کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند راه‌ها را بر او ببندند. آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود اما واقع نشود. مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که بودند باشد. اگر این طور شد، این بزرگ‌ترین ضرر است. بزرگ‌ترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یک‌چیز دیگر از آب دربیاید. این «کیش» شدن است. اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم کار به این‌جا بکشد…
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ_نشست ✅نشست علمی خشونت در کتب یهودیان 🎤 با حضور دکتر محمد کاشانی دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت 🔵🔰 پیامبر اسلام نسبت به حقوق زنان و کودکان و اسیران در جنگ بسیار حساس بودند و مسلمانان را از کشتن افراد سالخورده زنان و کودکان در جنگ منع کردند.
بیعت اجباری 🛑وَ لَوْ كَانَ لِي بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَمِّي حَمْزَةُ وَ أَخِي جَعْفَرٌ لَمْ أُبَايِعْ كَرْهاً [مُكْرَهاً «خ»] وَ لَكِنِّي بُلِيتُ بِرَجُلَيْنِ- حَدِيثِي عَهْدٍ بِالْإِسْلَامِ- الْعَبَّاسِ وَ عَقِيلٍ، فَضَنِنْتُ بِأَهْلِ بَيْتِي عَنِ الْهَلَاكِ، فَأَغْضَيْتُ عَيْنِي عَلَى الْقَذَى، وَ تَجَرَّعْتُ رِيقِي عَلَى الشَّجَى وَ صَبَرْتُ عَلَى أَمَرَّ مِنَ الْعَلْقَمِ، وَ آلَمَ لِلْقَلْبِ مِنْ حَزِّ الشِّفَار 🔰و اگر بعد از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلّم، عمويم حمزه و برادرم جعفر براى من مانده بودند 👈با ابو بكر از روى اكراه و اجبار بيعت نميكردم، و لكن من به دو مرد جديد العهد عباس و عقيل مبتلا شدم (كه از ايشان كارى ساخته نيست) پس حفظ اهل بيت خود را در نظر گرفتم، و از خار و خاشاكى كه در چشمم ريخته شد چشم بر هم نهادم، و جرعه‏هاى غيظ و غصه را با گلوى گرفته و فشرده فرو بردم، و صبر كردم صبرى كه تلخ‏تر از حنظل و دردناكتر از كارد برنده بود. 📚كشف المحجة لثمرة المهجة، ص: 249
📌تلاش برای هجوم به خانه حضرت (س) هنگامی که بیماری حضرت (س) شدت یافت، عمر به ابوبکر گفت: «ما ایشان را کرده ایم؛ بیا تا برای نزد او برویم،» اما وقتی به خانه حضرت فاطمه(س) رسیدند، ایشان به آن دو اجازه ورود نداد؛ لذا بازگشتند. ابوبکر و عمر سراغ امیرمؤمنان (ع) رفتند تا از او برای این و از همسرش اجازه بگیرند. امام اگرچه از واقعه بسیار ناراحت و خشمگین بود، اما چون اصرار آنان را دید، از همسر خود ملاقات خواست. حضرت فاطمه(س) نیز از باب اطاعت امر مولای خود فرمود: «علی جان، اگر قولی داده اید، اینجا خانه شما است و من پیرو فرمان شما هستم.» هنگام ورود ابوبکر و عمر، آن حضرت صورت خود را برگرداند و پرسید: «آیا از رسول الله(ص) شنیده اید که فرمود: فاطمه پاره تن من است. پس هر کس او را بیازارد، من را آزرده است و هر کس من را بیازارد، خدا را آزرده است؟» آنان گفتند: بله. سپس، ایشان رو به آنان کرد و فرمود: «خدا و ملائکه اش را شاهد می گیرم که شما من را آزردید و رضایتم را تحصیل نکردید. به خدا سوگند! با شما سخن نخواهم گفت تا به لقای پروردگار نائل گردم و چون پدرم را ملاقات کنم، شما را نزد پروردگار و او خواهم برد.» 📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص22؛ 📚سیدمرتضی، الشافی فی الامامه، ج4، ص115؛ 📚سیوطی، مسند فاطمه الزهرا، ص15. 📚ابن قتیبه دینوری، الإمامة و السياسة، ج1، ص31؛ 📚شیخ صدوق‏، علل الشرايع، ج1، ص187- 186.