eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
788 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرتاض هندی...... 😐 وقتی از امام معصوم عالم(ع) ، دور باشی،قطعا راه حق وتهذیب نفس الهی را نخواهی آموخت و به بیراهه رفتن و اتلاف عمر و عبدشیطان شدن، مبتلا خواهی شد 😢😢 حضرت فرمود: عمل به دستورات دین ، ریاضت است
📌صلوات روز جمعه یادمان نره الإمام الصادق عليه السلام: ما مِن عَمَلٍ يوَمَ الجُمُعَةِ أفضَلَ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ؛ امام (ع) فرمودند: در روز عملى برتر از بر و خاندان او نيست. 📚شیخ صدوق، الخصال، ص۳۹۴
مجالس شادی شیعیان نباید همراه با گناه باشد 🛑الإمام المهديّ عليه السلام ـ فيما وَرَدَ عَنهُ إلَى الشَّيخِ المُفيدِ : فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِء مِنْکُمْ بِما یُقَرَّبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، وَلْیَتَجَنَّبْ ما یُدْنیهِ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا 🔰امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در نامه به مرحوم شیخ مفید فرمودند: پس هر کدام از شما باید بگونه ای رفتار کند که او را به محبت ما نزدیک کند و از هر کار که موجب ناراحتی و خشم ما می‌گردد اجتناب ورزد. 📚:الاحتجاج 2 / 599 👇👇 و متاسفانه، گاهی شادی‌ها آن چنان با گناه همراه است که شادی با گناه مساوی می‌شود. گناهانی همچون استعمال آلات موسیقی و غنا، اختلاط زنان و مردان نامحرم 🚨🚨🚨🚨 چند وقت دیگه در نیمه شعبان، خواهید دید😢😭😭😭😭😭
📌 سختی نگهداری ایمان در آخر الزمان.... امام محمد (ع) فرمود: ای آل محمد! یقیناً همه شما برای پاک شدن، به سختی مورد قرار می‌گیرید. مثل پاک شدن در چشم، که انسان می‌داند چه موقع سرمه وارد چشم او گردید، ولی خارج شدنش را از متوجه نمیشود؛ همانطور هم انسان، اعتقاد به ما دارد ولی بی اعتقاد می‌شود؛ و نیز شامگاه اعتقاد به امامت دارد ولی بامداد عقیده خود را از دست می‌دهد. 📚نعمانی، الغيبة، ص ۲۰۶ 📚طوسی، الغيبة، ص ۳۳۹
چگونگی تولد مخفیانه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قسمت اول 🛑حَكِيمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَتْ: بَعَثَ إِلَيَّ أَبُو مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ يَا عَمَّةِ اِجْعَلِي إِفْطَارَكِ هَذِهِ اَللَّيْلَةَ عِنْدَنَا فَإِنَّهَا لَيْلَةُ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَإِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيُظْهِرُ فِي هَذِهِ اَللَّيْلَةِ اَلْحُجَّةَ وَ هُوَ حُجَّتُهُ فِي أَرْضِهِ قَالَتْ فَقُلْتُ لَهُ وَ مَنْ أُمُّهُ قَالَ لِي نَرْجِسُ قُلْتُ لَهُ جَعَلَنِي اَللَّهُ فِدَاكَ مَا بِهَا أَثَرٌ فَقَالَ هُوَ مَا أَقُولُ لَكِ قَالَتْ فَجِئْتُ فَلَمَّا سَلَّمْتُ وَ جَلَسْتُ جَاءَتْ تَنْزِعُ خُفِّي وَ قَالَتْ لِي يَا سَيِّدَتِي وَ سَيِّدَةَ أَهْلِي كَيْفَ أَمْسَيْتِ فَقُلْتُ بَلْ أَنْتِ سَيِّدَتِي وَ سَيِّدَةُ أَهْلِي قَالَتْ فَأَنْكَرَتْ قَوْلِي وَ قَالَتْ مَا هَذَا يَا عَمَّةِ قَالَتْ فَقُلْتُ لَهَا يَا بُنَيَّةُ إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى سَيَهَبُ لَكِ فِي لَيْلَتِكِ هَذِهِ غُلاَماً سَيِّداً فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ قَالَتْ فَخَجِلَتْ وَ اِسْتَحْيَتْ فَلَمَّا أَنْ فَرَغْتُ مِنْ صَلاَةِ اَلْعِشَاءِ اَلْآخِرَةِ أَفْطَرْتُ وَ أَخَذْتُ مَضْجَعِي فَرَقَدْتُ فَلَمَّا أَنْ كَانَ فِي جَوْفِ اَللَّيْلِ قُمْتُ إِلَى اَلصَّلاَةِ فَفَرَغْتُ مِنْ صَلاَتِي وَ هِيَ نَائِمَةٌ لَيْسَ بِهَا حَادِثٌ ثُمَّ جَلَسْتُ مُعَقِّبَةً ثُمَّ اِضْطَجَعْتُ ثُمَّ اِنْتَبَهْتُ فَزِعَةً وَ هِيَ رَاقِدَةٌ ثُمَّ قَامَتْ فَصَلَّتْ وَ نَامَتْ - قَالَتْ حَكِيمَةُ وَ خَرَجْتُ أَتَفَقَّدُ اَلْفَجْرَ فَإِذَا أَنَا بِالْفَجْرِ اَلْأَوَّلِ كَذَنَبِ اَلسِّرْحَانِ وَ هِيَ نَائِمَةٌ فَدَخَلَنِي الشُّكُوكُ فَصَاحَ بِي أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنَ اَلْمَجْلِسِفَقَالَ لاَ تَعْجَلِي يَا عَمَّةِ فَهَاكِ اَلْأَمْرُ قَدْ قَرُبَ قَالَتْ فَجَلَسْتُ وَ قَرَأْتُ الم اَلسَّجْدَةَ وَ يس فَبَيْنَمَا أَنَا كَذَلِكَ إِذِ اِنْتَبَهَتْ فَزِعَةً فَوَثَبْتُ إِلَيْهَا فَقُلْتُ اِسْمُ اَللَّهِ عَلَيْكِ ثُمَّ قُلْتُ لَهَا أَ تُحِسِّينَ شَيْئاً قَالَتْ نَعَمْ يَا عَمَّةِ فَقُلْتُ لَهَا اِجْمَعِي نَفْسَكِ وَ اِجْمَعِي قَلْبَكِ فَهُوَ مَا قُلْتُ لَكِ قَالَتْ فَأَخَذَتْنِي فَتْرَةٌ وَ أَخَذَتْهَا فَتْرَةٌ فَانْتَبَهْتُ بِحِسِّ سَيِّدِي فَكَشَفْتُ اَلثَّوْبَ عَنْهُ فَإِذَا أَنَا بِهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ سَاجِداً يَتَلَقَّى اَلْأَرْضَ بِمَسَاجِدِهِ فَضَمَمْتُهُ إِلَيَّ 🔰حكيمه دختر امام جواد عليه السّلام گويد: امام حسن عسكرى عليه السّلام مرا به نزد خود فراخواند و فرمود:اى عمّه!امشب افطار نزد ما باش كه شب نيمۀ شعبان است و خداى تعالى امشب حجّت خود را كه حجّت او در روى زمين است ظاهر سازد.گويد:گفتم:مادر او كيست‌؟فرمود:نرجس،گفتم:فداى شما شوم اثرى در او نيست،فرمود:همين است كه به تو مى‌گويم،گويد آمدم و چون سلام كردم و نشستم نرجس آمد كفش مرا بردارد و گفت:اى بانوى من و بانوى خاندانم حالتان چطور است‌؟گفتم:تو بانوى من و بانوى خاندان من هستى،گويد:از كلام من ناخرسند شد و گفت:اى عمّه جان!اين چه فرمايشى است‌؟گويد:بدو گفتم:اى دختر جان!خداى تعالى امشب به تو فرزندى عطا فرمايد كه در دنيا و آخرت آقاست،گويد:نرجس خجالت كشيد و استحيا نمود. و چون از نماز عشا فارغ شدم افطار كردم و در بستر خود قرار گرفته و خوابيدم و در دل شب براى اداى نماز برخاستم و آن را به جاى آوردم در حالى كه نرجس خوابيده بود و رخدادى براى وى نبود،سپس براى تعقيبات نشستم و پس از آن نيز دراز كشيدم و هراسان بيدار شدم و او همچنان خواب بود سپس برخاست و نماز گزارد و خوابيد. حكيمه گويد:بيرون آمدم و در جستجوى فجر به آسمان نگريستم و ديدم فجر اوّل دميده است و او در خواب است و شك بر دلم عارض گرديد ناگاه ابو محمّد عليه السّلام از محلّ‌ خود فرياد زداى عمّه!شتاب مكن!كه اينجا كار نزديك شده است.گويد:نشستم گويد:نشستم و به قرائت سورۀ الم سجده و سورۀ يس پرداختم و در اين اثنا او هراسان بيدار شد و من به نزد او پريدم و بدو گفتم:اسم اللّٰه بر تو باد آيا چيزى را احساس مى‌كنى‌؟گفت:اى عمّه!آرى،گفتم:خودت را جمع كن و دلت را استوار دار كه همان است كه با تو گفتم. حكيمه گويد:مرا و نرجس را ضعفى فرا گرفت و به آواز سرورم به خود آمدم و جامه را از روى او برداشتم و ناگهان سرور خود را ديدم كه در حال سجده است و مواضع سجودش بر زمين است او را در آغوش گرفتم ديدم پاك و نظيف است.ابو محمّد عليه السّلام فرياد برآورد كه اى عمّه!فرزندم را به نزد من آور... 📚:کمال الدين ج ۲
چگونگی تولد مبارک مخفیانه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قسمت دوم 🛑فَإِذَا أَنَا بِهِ نَظِيفٌ مُتَنَظِّفٌ فَصَاحَ بِي أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ هَلُمِّي إِلَيَّ اِبْنِي يَا عَمَّةِ فَجِئْتُ بِهِ إِلَيْهِ فَوَضَعَ يَدَيْهِ تَحْتَ أَلْيَتَيْهِ وَ ظَهْرِهِ وَ وَضَعَ قَدَمَيْهِ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ أَدْلَى لِسَانَهُ فِي فِيهِ وَ أَمَرَّ يَدَهُ عَلَى عَيْنَيْهِ وَ سَمْعِهِ وَ مَفَاصِلِهِ ثُمَّ قَالَ تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً ۱۴ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ثُمَّ صَلَّى عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ إِلَى أَنْ وَقَفَ عَلَى أَبِيهِ ثُمَّ أَحْجَمَ ثُمَّ قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا عَمَّةِ اِذْهَبِي بِهِ إِلَى أُمِّهِ لِيُسَلِّمَ عَلَيْهَا وَ أْتِينِي بِهِ فَذَهَبْتُ بِهِ فَسَلَّمَ عَلَيْهَا وَ رَدَدْتُهُ فَوَضَعْتُهُ فِي اَلْمَجْلِسِ ثُمَّ قَالَ يَا عَمَّةِ إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلسَّابِعِ فَأْتِينَا قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمَّا أَصْبَحْتُ جِئْتُ لِأُسَلِّمَ عَلَى أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ كَشَفْتُ اَلسِّتْرَ لِأَتَفَقَّدَ سَيِّدِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَلَمْ أَرَهُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا فَعَلَ سَيِّدِي فَقَالَ يَا عَمَّةِ اِسْتَوْدَعْنَاهُ اَلَّذِي اِسْتَوْدَعَتْهُ أُمُّ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمَّا كَانَ فِي اَلْيَوْمِ اَلسَّابِعِ جِئْتُ فَسَلَّمْتُ وَ جَلَسْتُ فَقَالَ هَلُمِّي إِلَيَّ اِبْنِي فَجِئْتُ بِسَيِّدِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ فِي اَلْخِرْقَةِ فَفَعَلَ بِهِ كَفَعْلَتِهِ اَلْأُولَى ثُمَّ أَدْلَى لِسَانَهُ فِي فِيهِ كَأَنَّهُ يُغَذِّيهِ لَبَناً أَوْ عَسَلاً ثُمَّ قَالَ تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ ثَنَّى بِالصَّلاَةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ اَلطَّاهِرِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ حَتَّى وَقَفَ عَلَى أَبِيهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآيَةَ بسم الله الرحمن الرحيم وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى اَلَّذِينَ اُسْتُضْعِفُوا فِي اَلْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ اَلْوٰارِثِينَ `وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي اَلْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هٰامٰانَ وَ جُنُودَهُمٰا مِنْهُمْ مٰا كٰانُوا يَحْذَرُونَ قَالَ مُوسَى فَسَأَلْتُ عُقْبَةَ اَلْخَادِمَ عَنْ هَذِهِ فَقَالَتْ صَدَقَتْ حَكِيمَةُ . 🔰 حکیمه خاتون گوید: نوزاد را نزد امام حسن عسکری علیه السلام بردم و او دو كف دستش را گشود و فرزند را در ميان آن قرار داد و دو پاى او را بر سينۀ خود نهاد سپس زبانش را در دهان او گذاشت و دستش را بر چشمان و گوش و مفاصل وى كشيد، سپس فرمود:اى فرزندم!سخن گوى،گفت: أشهد أن لا إله إلاّ اللّٰه وحده لا شريك له و أشهد أنّ‌ محمّدا رسول اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم. سپس درود بر امير المؤمنين و ائمّه فرستاد تا آنكه بر پدرش رسيد و زبان دركشيد.سپس ابو محمّد عليه السّلام فرمود:اى عمّه!او را به نزد مادرش ببر تا بر او سلام كند آنگاه به نزد من آور،پس او را بردم و بر مادر سلام كرد و او را بازگردانيده و در مجلس نهادم سپس فرمود:اى عمّه!چون روز هفتم فرا رسيد نزد ما بيا.حكيمه گويد:چون صبح شد آمدم تا بر او ابو محمّد سلام كنم و پرده را كنار زدم تا از سرورم تفقّدى كنم و او را نديدم،گفتم:فداى شما شوم،سرورم چه مى‌كند؟ فرمود:اى عمّه!او را به آن كسى سپردم كه مادر موسى موسى را به وى سپرد. حكيمه گويد:چون روز هفتم فرا رسيد آمدم و سلام كردم و نشستم فرمود: فرزندم را به نزد من آور!و من سرورم را آوردم و او در خرقه‌اى بود و با او همان كرد كه اوّل بار كرده بود،سپس زبانش را در دهان او گذاشت و گويا شير و عسل به وى مى‌داد،سپس فرمود:اى فرزندم!سخن گوى!و او گفت: أشهد أن لا إله إلاّ اللّٰه. و درود بر محمّد و امير المؤمنين و ائمّۀ طاهرين فرستاد و تا آنكه بر پدرش رسيد،سپس اين آيه را تلاوت فرمود:« بِسْمِ‌ اَللّٰهِ‌ اَلرَّحْمٰنِ‌ اَلرَّحِيمِ‌ »و ما اراده مى‌كنيم كه بر مستضعفان زمين منّت نهاده و آنان را ائمّه و وارثين قرار دهيم و آنان را متمكّن در زمين ساخته و به فرعون و هامان و لشكريان آنها آنچه كه از آن برحذر بودند بنمايانيم . موسى بن محمّد راوى اين روايت گويد از عقبۀ خادم از اين قضيّه پرسش كردم،گفت:حكيمه راست گفته است. 📚:کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۲۴
فضیلت شعبان و شب زنده داری نیمه شعبان 👇دلیل نام گذاری👇 🛑《إنَّمَا سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فِيهِ أرزَاقُ المُؤمِنينَ》1 🔰ماه شعبان ، شعبان ناميده شد؛ زيرا روزى هاى مؤمنان در اين ماه قسمت مى شود 👇بهترین عمل در شعبان👇 🛑《مَا أفضَلُ مَا يُفعَلُ فِيهِ (شَعبَانَ)؟ الصَّدَقَةُ و الإستِغفارُ》2 🔰چه عملى در ماه شعبان برتر است؟ حضرت(علیه السلام) فرمودند : صدقه و استغفار! 👇نیمه شعبان👇 امام صادق(علیه اسلام) می فرماید : از حضرت امام باقر(علیه السلام) درباره فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد. امام(علیه السلام) فرمودند : 🛑《هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِيهَا يَمْنَحُ اللَّهُ تَعَالَى الْعِبَادَ فَضْلَهُ وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِي الْقُرْبَةِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى》3 🔰آن شب، بعد از شب قدر، برترین شب است که خدا در آن شب، از فضلش عطا می کند بندگانش را و از روی مِنَتش آنان را می آمرزد. پس تلاش کنید در این شب برای نزدیکی به خدا‌! 👇عبادت خانوادگی در شب احیاء👇 🔺زید بن علی (فرزند امام سجاد علیه‌السلام) نقل می‌کند که در این شب، در خانه آن‌ها چه خبر بوده است... 🛑روَى زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ ع قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَجْمَعُنَا جَمِيعاً لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ ثُمَّ يُجَزِّئُ اللَّيْلَ أَجْزَاءً ثَلَاثاً فَيُصَلِّي بِنَا جُزْءاً ثُمَّ يَدْعُو وَ نُؤَمِّنُ عَلَى دُعَائِهِ ثُمَّ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْأَلُهُ الْجَنَّةَ حَتَّى يَنْفَجِرَ الصُّبْح‏.)4 🔰از زید بن علی نقل شده است: (پدرمان) علی بن الحسین (علیهماالسلام) در شب نیمه شعبان، همه ما را جمع می‌کردند و آن‌گاه شب را به سه بخش تقسیم می‌فرمودند؛ 👈بخشی از آن را امام جماعت می‌شدند و ما با ایشان نماز می‌خواندیم. 👈سپس دعا می‌کردند و ما برای دعای ایشان آمین می‌گفتیم. 👈سپس از خداوند طلب آمرزش می‌کردند و ما نیز از خدا طلب آمرزش می‌کردیم و از او بهشت می‌خواستیم. 🔸(این ادامه داشت) تا موقع اذان صبح می‌شد. 📚: منابع 1:ثواب الأعمال ص۶۲ 2:الاقبال سید بن طاووس، ج۳، ص۲۹۴ 3:المزار الکبير ج ۱، ص ۴۰۵ 4:مصباح‌المتهجدج‏۲ص۸۵۳
📌شب نیمه شعبان مانند شب قدر ‏امام عليه‌السلام فرمود: شب برترین شب پس از است. در آن شب متعال احسانش را به بندگان بي‌‌دريغ ميكند. شبي كه خداوند، سوگند خورده است، هيچ سائل و درخواست‌کننده‌ای را تا زماني كه گناهي نکرده، بازنگرداند و دعایش را مستجاب کند. 📚شیخ طوسی، امالي، ص٢٩٧.
اگه زیاد در معرض امواج موبایل هستین و از اینترنت زیاد استفاده میکنین 🚨🚨🚨🚨🚨🚨 حتما ماکارونی بخورین. تاثیری نداره؛ ولی خوشمزه‌س، خیلی می‌چسبه.
🌷دنیای بهشت‌آسا 🔹️ حضرت آیت الله خامنه‌ای: در اعیاد موالید ائمّه، از گذشته تجلیل میکنیم؛ امّا در عید نیمه شعبان، همه‌‏ى نگاه به آینده است؛ یعنى این نگاه دو چیز را با خود دارد: یکى امید، یکى تلاش. دلهاى افسرده در نهایت گرفتارى و تنگنا، یک روزنه‌‏ى روشن و درخشانى به یک دنیاى نورانى و بهشت‏‌آسا در مقابل چشمشان مى‏‌بینند و به آینده امید دارند. ۱۳۹۴
عن الحجة عجل الله تعالي فرجه …. و اكثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم… …. براي تعجيل فرج، دعا را افزايش دهيد كه همان موجب گشايش كار شما است…. 🔸 میلاد حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، مبارک باد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - شيخ صدوق - ص ٥١٣ باب ذكر التوقيعات الواردة عن القائم عليه السلام ذيل روايت ٤. http://eitaa.com/nokaterjalie
➖نذری دادن امام حسن عسکری "علیه السلام" بخاطر تولد مبارک امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف" 🛑لَمَّا وُلِدَ السَّيِّدُ "علیه السلام "قالَ أَبُو مُحَمَّدٍ" علیه السلام " ابْعَثُوا إِلَى أَبِي عَمْرٍو فَبُعِثَ إِلَيْهِ فَصَارَ إِلَيْهِ. فَقَالَ: اشْتَرِ عَشَرَةَ آلَافِ رِطْلٍ خُبْزاً وَ عَشَرَةَ آلَافِ رِطْلٍ لَحْماً وَ فَرِّقْهُ أَحْسَبُهُ . قَالَ عَلَى بَنِي هَاشِمٍ وَ عُقَّ عَنْهُ بِكَذَا وَ كَذَا شَاةً. 📚: كمال الدين ج‏۲ ص: ۴۳۱ 🔰 از محمد بن عثمان نقل كرده است كه چون آقا متولد گرديد، امام حسن عسكرى "عليه السّلام" عثمان بن سعيد (نائب اول امام زمان و پدر محمد بن عثمان مذكور) را احضار نمود و فرمود: ده هزار رطل نان و ده هزار رطل گوشت خريده و بحساب من ميان بنى هاشم قسمت كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما. نکاتروایت شریف 👇 نکته اول 👇 اینکه امام" علیه السلام" می فرمایند هزار رطل گوشت : طبق رطل بغداد هر رطل ۴۰۰ گرم است اگر هر گوسفند را ۴۰ کیلو بگیریم یعنی میشود ۱۰۰ گوسفند . 👇نکته دوم 👇 حال چرا فقط بین بنی هاشم ؟ چرا بین مردم عادی تقسیم نشود ⁉️ ♦️پاسخ👇👇👇 چون این گوشت ونان به برکت تولد وجود مبارک حضرت حجت " عجل الله تعالی فرجه الشریف " بودند وکسی غیر بنی هاشم نباید از این موضوع باخبر شود.به خاطر خفقان و تهدید هایی که برعلیه خاندان عصمت "علیهم السلام "بوده است . 👇نکته سوم👇 یک سوال❓ آیا این مقدار مواد غذایی فقط برای بنی هاشم در سامراء بوده است؟ پاسخ: قطعا تعداد بنی هاشم در سامراء نسبت به حجم مواد غذایی کمتر بوده است پس منظور امام "علیه السلام "این است که بنی هاشم بیرون سامراء را نیز شامل می شود . [این تقسیم مواد غذایی یک جور خبر دادن بود] 👇نکته چهارم👇 عُقَّ عَنْهُ بِكَذَا وَ كَذَا شَاةً: یعنی اون مقداری که قربانی میکنی : 👈یک گوسفند هم به نیت عقیقه برای امام زمان عجل الله فرجه الشریف ذبح کن
مُنکر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مُنکر همه انبیاء است 🛑 حدَّثَنَا مُوسَی بْنُ جَعْفَرِ بْنِ وَهْبٍ الْبَغْدَادِیُّ قَالَ سَمِعْتُ اَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ (علیه‌السّلام) یَقُولُ کَاَنِّی بِکُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِی فِی الْخَلَفِ مِنِّی اَمَا اِنَّ الْمُقِرَّ بِالْاَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صالْمُنْکِرَ لِوَلَدِی کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ اَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ اَنْکَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) وَ الْمُنْکِرُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) کَمَنْ اَنْکَرَ جَمِیعَ اَنْبِیَاءِ اللَّهِ لِاَنَّ طَاعَةَ آخِرِنَا کَطَاعَةِ اَوَّلِنَا وَ الْمُنْکِرَ لِآخِرِنَا کَالْمُنْکِرِ لِاَوَّلِنَااَمَا اِنَّ لِوَلَدِی غَیْبَةً یَرْتَابُ فِیهَا النَّاسُ اِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَل.» 🔰موسی بن جعفر بن وهب بغدادی می‌گوید از امام حسن عسکری (علیه‌السّلام) شنیدم می‌فرمود: گویا می‌بینم شما بعد از من در‌باره جانشینم اختلاف دارید. آگاه باشید که هر کس به امامان بعد از پیغمبر اعتراف کند و منکر امامت فرزندم شود، چون کسی باشد که به همه پیغمبران و رسل خدا اعتراف کند و منکر نبوت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) گردد و منکر رسول خدا مانند منکر همه پیغمبران خداست؛ زیرا اطاعت آخر ما چون اطاعت اول ما لازم است آگاه باشید که برای فرزندم غیبتی است که همه مردم در آن به شک افتند مگر آن که خدایش نگهدارد.» 📚: كمال الدين ج ۲ص۴۰۹
استفاده از کلید های اسانسور ساختمان مسکونی برای دعوت به 😂☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🍃🍂🌺 🍃🍂🌺 🍂🌺 🌹🌹🌹🌹🌹 🌺اللّٰهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِناتِ فِي مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، سَهْلِها وَجَبَلِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنِّي وَعَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللّٰهِ، وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمَا أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَأَحاطَ بِهِ كِتابُهُ»🌺 🌷میلاد مسعود منجی مبارک🌷 🍂🌺 🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺 🌹🌹🌹🌹🌹
چگونگی سلام دادن به وجود نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🛑عَنْ عُمَرَ بْنِ زَاهِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (سلام الله علیه)، قَالَ: سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ؟ قَالَ: لَا، ذَاكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (سلام الله علیه)، لَمْ يُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ ‌وَ لَا يَتَسَمَّى بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ، قَالَ: يَقُولُونَ «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ»، ثُمَّ قَرَأَ بَقِيَّتُ اللّٰهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ. 🔰عمر بن زاهر گويد: مردى از امام صادق(عليه السّلام)پرسيد كه به امام قائم گويند:در بر تو اى امير المؤمنين‌؟فرمود:نه،اين نام را خدا مخصوص امير المؤمنين(عليه السّلام)نموده،پيش از او كسى بدان ناميده نشده و پس از او هم جز كافر خود را بدان ننامد،گفتم:قربانت، چگونه به او درود گويند؟فرمود:مى‌گويند: (السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ)، سپس اين آيه را خواند(86 سوره هود): «بقية الله بهتر است براى شما اگر بوده باشيد مؤمن». 📚: الكافي ج‌۱ص۴۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بیانات مرجع عالیقدر آیت الله حاج شیخ حسین وحید خراسانی 🔸معرفت به حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و قصور و تقصیر ما 🔹جمله مرحوم شیخ انصاری در ابتدای رساله عملیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌خدا را شکر که زمینه ساز مهدی هستیم 📣رسول خدا (ص) فرمود: مردمی از قیام می کنند و زمینه را برای_ ظهور_ فراهم خواهند کرد؛ يَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ الْمَشْرِقِ، فَيُوَطِّئُونَ لِلْمَهْدِي‏. 📚ابن ماجةقزوینی(م۲۷۳ق)، السنن، ج5، کتاب الفتن، باب خروج المهدی.
«بعضی وقت‌ها انسان می‌بیند یک حال خوشی دارد؛ حالت نورانی دارد! نمی‌داند علتش چیست. هر چه فکر می‌کند، هیچ علتی پیدا نمی‌کند نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده؛ هیچ کاری نکرده است! نمی‌داند در کوچه‌ای، جایی، رد می‌شده و فقط گذرا حضرت (عج) از کنارش رد شده است این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است» _به نقل از مرحوم آیت الله بهجت(ره) برشی از کتاب «حضرت حجت(ع)»
شباهت‌های امام زمان علیه‌السلام به حضرت یوسف علیه‌السلام 🛑عَنْ سَدِيرٍ اَلصَّيْرَفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ فِي صَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ شَبَهاً مِنْ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قُلْتُ لَهُ كَأَنَّكَ تَذْكُرُهُ حَيَاتَهُ أَوْ غَيْبَتَهُ قَالَ فَقَالَ لِي وَ مَا يُنْكَرُ مِنْ ذَلِكَ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَشْبَاهُ اَلْخَنَازِيرِ إِنَّ إِخْوَةَ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانُوا أَسْبَاطاً أَوْلاَدَ اَلْأَنْبِيَاءِ تَاجَرُوا يُوسُفَ وَ بَايَعُوهُ وَ خَاطَبُوهُ وَ هُمْ إِخْوَتُهُ وَ هُوَ أَخُوهُمْ فَلَمْ يَعْرِفُوهُ حَتَّى قَالَ «أَنَا يُوسُفُ وَ هٰذٰا أَخِي»  فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ اَلْمَلْعُونَةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِحُجَّتِهِ فِي وَقْتٍ مِنَ اَلْأَوْقَاتِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ إِنَّ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانَ إِلَيْهِ مُلْكُ مِصْرَ وَ كَانَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ وَالِدِهِ مَسِيرَةُ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ يَوْماً فَلَوْ أَرَادَ أَنْ يُعْلِمَهُ لَقَدَرَ عَلَى ذَلِكَ لَقَدْ سَارَ يَعْقُوبُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ وُلْدُهُ عِنْدَ اَلْبِشَارَةِ تِسْعَةَ أَيَّامٍ مِنْ بَدْوِهِمْ إِلَى مِصْرَ فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ بِحُجَّتِهِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ أَنْ يَمْشِيَ فِي أَسْوَاقِهِمْ وَ يَطَأَ بُسُطَهُمْ حَتَّى يَأْذَنَ اَللَّهُ فِي ذَلِكَ لَهُ كَمَا أَذِنَ لِيُوسُفَ قَالُوا: «أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قٰالَ أَنَا يُوسُفُ »  🔰سدير صيرفى گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم مى‌فرمود:به راستى در صاحب الامر شباهتى است از يوسف عليه السّلام،گويد: به آن حضرت عرض كردم:گويا شما زنده و غايب بودن آن حضرت را يادآورى مى‌كنيد؟ به من فرمود: اين امت كه خوك‌صفت شده‌اند چه چيز را منكرند،به راستى برادران يوسف نوادگان و فرزندان پيامبر بودند، با يوسف معامله بازرگانى كردند و با او خريد و فروش نمودند و با او(در مصر)تجارت كردند و سخن گفتند و برادر او بودند و او برادر آنها بود و با اين همه او را نشناختند تا خود را معرفى كرد پس چرا لعنت‌شدگان اين امت منكر هستند كه خداى عز و جل با حجت خود در يك وقتى از اوقات چنان كند كه با يوسف كرد (يعنى مدتى او را غايب كرد بطورى كه وقتى برادران او را ديدند نشناختند همانا يوسف پادشاه قدرتمند مصر بود) و فاصله او با پدرش هيجده روز راه بود،اگر خدا مى‌خواست كه او را بياگاهاند مى‌توانست. يعقوب و فرزندانش پس از دريافت مژده از يوسف به مدت نه روز خود را به مصر رسانيدند پس اين امت چرا انكار مى‌كنند كه خداى عز و جل با حجت خود چنان كند كه با يوسف كرد در بازارهاى آنها رفت و آمد كند و پا روى فرش آنها بگذارد(و او را نشناسند)تا خدا به او اجازه معرفى دهد ،چنانچه اجازۀ معرفى به يوسف داد،گفتند:راستى تو يوسف هستى‌؟فرمود:من يوسفم. 📚: الکافي  ج۱ ص۳۳۶