eitaa logo
کلمات از جنس نور 💌
77 دنبال‌کننده
60 عکس
1 ویدیو
1 فایل
این دلها به ستوه آمده خسته می شوند مانند بدنها پس برای آنها حکمت و دانش های تازه و شگفت آور را بطلبید حکمت۸۹نهج البلاغه عضویت👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز سه‌شنبه متعلق به امام علی بن حسین زین العابدین و امام محمد بن علی باقر و امام جعفر بن محمد صادق علیه‌السلام الصّادق (علیه السلام)- إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ عَیَّرَ أَقْوَاماً بِالْإِذَاعَةِ فِی قَوْلِهِ عَزَّوَجَلَّ وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ فَإِیَّاکُمْ وَ الْإِذَاعَةَ. امام صادق (علیه السلام)- خداوند عزّوجلّ در این آیه، اقوامی را به سبب افشاکردن، سرزنش کرده وَ إِذَا جَاءهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعواْ بِهِ یعنی شما را از افشاسازی برحذر می‌دارم.‌ منبع: وسایل الشیعة، ج۱۶، ص۲۴۹ @kalamatazjensnoor
هدایت شده از کلمات از جنس نور 💌
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ سلام طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق تعالی🤲 امام رضا عليه السلام فرمود: اگر كسى بپرسد كه چرا روز فطر عيد قرار داده شده است، پاسخ این است که: براى اين كه مسلمانان روزى داشته باشند كه همگى در يك مكان گرد آيند و در صحرايى باز جانب خداوند عزوجل آشكار شوند و او را براى انعام و لطفى كه درباره آنان كرده و با عبادت يك‌ ماهه كه برايشان واجب كرده بود مقربشان ساخته، حمد و سپاس گويند و آن روز عيد محسوب مى‌شود و روز اجتماع همه مسلمين است و روز افطار و روز پرداخت زكات و بخشش به فقرا و روز رغبت و تشويق و روز ناله و زارى به درگاه بارى تعالى است و براى اين كه آن روز اول و آغاز روزهاى سال جديد است و در آن روز به خلاف روزهاى يك‌ ماهه پيش، روز خوردن و آشاميدن است زيرا در نزد اهل حق ماه رمضان اولين ماه سال است و خداوند چنان مى‌پسنديد كه آن روز (فطر) را روز اجتماع مسلمانان قرار دهد تا در آن روز او را سپاس گويند و تقديس و تكريم كنند.
عید سعید فطر برشما مبارک باد
🌺 @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما! قرآن کریم سوره نساء آیه ۷۵ تفسیر روایی این آیه ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- مشرکان مکّه بسیار تلاش می‌کردند که قومی از مؤمنین [که در آنجا ساکن بودند] که [در اقلیّت بودند و از نظر قوا] ضعیف بودند را با فریب از دینشان برگردانند و بر آزار آنان می‌کوشیدند، پس خداوند فرمود: ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ وَ المُسْتَضْعَفِینَ یعنی چرا برای نجات آنان از این گرفتاری، کمکشان نمی‌کنید!‌ منبع: فقه القرآن، ج۱، ص۳۳۷] www.hadiapp.net/quran-farsi/ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز پنجشنبه متعلق به امام حسن عسکری علیه السلام العسکری (علیه السلام)- عَنْ أَحْمَدَ‌بْنِ‌إِسْحَاقَ‌بْنِ‌سَعْدٍ‌الْأَشْعَرِیِّ قَال: دَخَلْتُ عَلَی أَبِی‌مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ ... قُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّـهِ (صلی الله علیه و آله) وَ إِنَّ غَیْبَتَهُ لَتَطُولُ قَالَ إِی وَ رَبِّی حَتَّی یَرْجِعَ عَنْ هَذَا الْأَمْرِ أَکْثَرُ الْقَائِلِینَ بِهِ فَلَا یَبْقَی إِلَّا مَنْ أَخَذَ اللَّهُ عَهْدَهُ بِوَلَایَتِنَا وَ کَتَبَ فِی قَلْبِهِ الْإِیمَانَ وَ أَیَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْه. امام عسکری (علیه السلام)- احمدبن‌اسحاق گوید: خدمت امام حسن عسکری (علیه السلام) رسیدم ... عرض کردم: «مگر غیبت او بسیار طول می‌کشد»؟. فرمود: «آری به خداوند سوگند او به‌اندازه‌ای در پشت پرده غیبت می‌ماند تا آنگاه که گروهی از معتقدین امامت از عقیده‌ی خود برگردند، و جز افرادی که خداوند میثاق ولایت ما را از آنان گرفته و روح ایمان را در آن تقویت فرموده ثابت نخواهد ماند».‌ منبع:بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّـهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست! قرآن کریم سوره حج آیه۴۱ تفسیر روایی این آیه امام باقر (علیه السلام)- از امام باقر (ع) نقل‌شده که در مورد آیه‌ی: الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ؛ فرمود: «این آیه اختصاص به آل‌محمّد (علیهم السلام) تا آخرین امام، و حضرت‌مهدی (عجل الله) و یارانش دارد، همان کسانی‌که خداوند آن‌ها را مالک شرق و غرب زمین خواهد نمود و دین را به‌وسیله‌ی او آشکار کند و بدعت‌ها و ناحقّ را به‌وسیله‌ی او و یارانش از میان بردارد؛ آنچنان‌که بی‌خِردان، حقّ را نابود کرده‌اند؛ و [عدالت آنگونه گسترش یابد که] اثری از ظلم باقی‌ نمی‌ماند؛ و آن‌ها امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر می‌کنند».‌ منبع: بحارا لأنوار، ج۲۴، ص۱۶۵ www.hadiapp.net/quran-farsi/ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز جمعه متعلق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عَنِ الاِمامِ الْجَوادِ عليه السلام قالَ: ...اِنَّ لَهُ غَيْبَةٌ يَكْثُرُ اَيّامُها، وَيَطْوُلُ اَمَدُها يَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الُمخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتابُونَ. [منتخب الأثر، ص 224 .] از امام جواد عليه السلام نقل شده كه فرمود: ...حضرت داراى غيبتى است كه روزهايش زياد و مدّتش طولانى است. پس افراد مخلص منتظر ظهور او هستند و افراد شكّاك مُنكر او هستند. @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم لا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْواهُمْ إِلاَّ مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّـهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً در بسیاری از سخنانِ درِگوشی (و جلسات محرمانه) آنها، خیر و سودی نیست؛ مگر کسی که (به این وسیله،) امر به کمک به دیگران، یا کار نیک، یا اصلاح در میان مردم کند؛ و هر کس برای خشنودی پروردگار چنین کند، پاداش بزرگی به او خواهیم داد. قرآن کریم سوره نساء آیه ۱۱۴ تفسیر روایی این آیه امام باقر (علیه السلام)- از امام باقر (علیه السلام) روایت است: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از جرّ و بحث باطل، فساد مالی و گدایی زیاد و التماس‌کردن، نهی فرمود. گفتند: «ای پسررسول خدا (صلی الله علیه و آله)! اینکه می‌فرمایی، در کجای قرآن آمده است»؟ فرمود: «خدای عزّوجلّ می‌فرماید: لاَّ خَیْرَ فِی کَثِیرٍ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلاَّ مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعرُوفٍ أَوْ إِصْلاَحٍ بَیْنَ النَّاسِ».‌ منبع: بحارالأنوار، ج۴۶، ص۳۰۳ www.hadiapp.net/quran-farsi/ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز شنبه متعلق به وجود پربرکت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله پیامبر حضرت محمد «ص»می فرماید : «النظرة سهمٌ من سهام إبليسَ مسمومة من تركها من خوف اللهِ جلَّ وعزَّ أثابه الله إيماناً يجد حلاوته في قلبه» يعني نگاه به نامحرم تيري از تيرهاي زهرآگين شيطان است، هر کس به پاس حرمت الهی ان را ترک کند ؛ خدا ایمانی به او میدهد که شیرینی ان را در دل احساس می‌نماید. بحارالأنوار جلد 104 صفحه 38 @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظاً کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده؛ و کسی که سرباز زند، تو را نگهبان (و مراقب) او نفرستادیم (و در برابر او، مسؤول نیستی). قرآن کریم سوره نساء آیه ۸۰ تفسیر روایی این آیه امام صادق (علیه السلام)- ابومریم گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره‌ی این آیه: أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ پرسیدم. فرمود: «اطاعت از علی (علیه السلام) واجب است». گفتم: «بنا به آیه: مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللهَ، تنها اطاعت از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) واجب بود». فرمود: «اطاعت علیِّ‌بن‌بی‌طالب (علیه السلام)، اطاعت از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است».‌ منبع: بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۹۹ www.hadiapp.net/quran-farsi/ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز یکشنبه متعلق به امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم امام علی (علیه السلام)- خداوند تبارک‌وتعالی همان‌گونه که خود را یکتا وصف فرموده، نوری ازلی و قدیمی است که چیزی مانند او نیست، دستخوش تغییر نشده، و هرچه اراده و اختیار کند عملی سازد، و هیچ‌کس قادر بر ردّ حکم و قضای او نیست، آفرینش او موجب ازدیاد در ملک و عزّت او نشود، و عدم ایجاد ایشان نیز هیچ نقصی را متوجّه او نمی‌سازد، و تنها اراده به آفرینش نمود، تا قدرت خود را اظهار و سلطان خود را نمایان و براهین حکمت خود را ظاهر و آشکار سازد، پس آنچه در مشیّت حقّ بود به هر وجه که خواست خلق فرمود و انجام برخی از کارها را بدست برگزیدگان امنای خود جاری گرداند، و فعل آنان همان فعل حضرت حقّ است، همچنان‌که در قرآن است: مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللهَ.‌ منبع: بحارالأنوار، ج۹۰، ص۱۱۸ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَ عَدُوَّكُمْ وَ آخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد! قرآن کریم سوره أنفال آیه ۶۰ تفسیر روایی این آیه پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عقبه‌بن‌عامر [گوید]: از رسول خدا شنیدم که سه مرتبه فرمود: «منظور از قُوَّةٍ تیرانداختن است».‌ منبع: فقه القرآن، ج۲، ص۳۷ www.hadiapp.net/quran-farsi/ @kalamatazjensnoor
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم روز دوشنبه متعلق به امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امام علی عليه ‏السلام: وَاللّه‏َ اللّه‏َ فِي الجِهادِ بِأموالِكُم و أنفُسِكُم و ألسِنَتِكُم في سَبيلِ اللّه‏ِ؛ امام على عليه‏ السلام در وصيت به حسنين عليهماالسلام فرمود:خدا را، خدا را، درباره جهاد در راه خدا به مالهاتان و به جانهاتان و به زبانهاتان. منبع:نهج البلاغه، نامه ۴۷ @kalamatazjensnoor