eitaa logo
گوهر مراد
733 دنبال‌کننده
849 عکس
135 ویدیو
54 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 نشست علمی ۷۴🔹 ‌ ✍مرکز کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه با همکاری موسسه کلامی احیاء همدان برگزار می‌کند 👇👇👇 ✅ «بررسی تحلیلی انتقادی رویکردهای معاصر کلامی امامیه» 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ▫️هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، استاد مرکز تخصصی‌ کلام حوزه ✍مؤلف دهها کتاب و مقاله در زمینه تاریخ و مدارس کلامی امامیه 📆 پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ صبح ◽️با ارائه گواهینامه نشست◽️ ✍به صورت حضوری در سالن اجتماعات حوزه علمیه کرمانشاه و مجازی در آدرس زیر👇👇 🔳 پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/jalaseh ✍برای هماهنگی حضور، به شماره ‏۰۹۳۳۶۵۳۳۹۷۵‬‏ پیامک دهید 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
جلسه دوم 📖موسسه دارالاعلام فارس برگزار می کند 📣مدرس: دکتر کامیار صداقت ثمر حسینی با موضوع: « روش تحقیق با رویکرد وهابیت پژوهی » دوشنبه 12 تیرماه ⏱ ساعت: ۱۳ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ لینک ورود به جلسه«با مرورگر کروم و با گزینه میهمان وارد شوید» https://www.skyroom.online/ch/darolelam/shiraz 🔸🔶 برگزار کنندگان؛موسسه دارالاعلام فارس- مدیریت حوزه علمیه برداران استان فارس، بسیج طلاب فارس 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 جهت اطلاع از دیگر بذنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/darolelam_fars 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
اصطلاح‌نامه فلسفه دین توسط مرکز پژوهشی دائرة المعارف علوم عقلی اسلامی تولید و منتشر شد. این اثر که نرم‌افزار تحت ویندوز آن نیز منتشر شده به توضیح اصطلاحات مطرح در دانش فلسفه دین پرداخته است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📬 کانال فلسفه دین اسلامی |ایتــــا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | یوتیوپ| 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸دعایی مخصوص از حضرت امام هادی علیه‌السلام برای برآورده شدن حوائج أبو موسی منصوریّ نقل می‌کند که به حضرت امام هادی علیه‌السلام گفتم: آقاى من! دعايى به من بياموزید كه به وسيلۀ آن به خدا تقرب جويم. حضرت فرمودند: دعایی است که من آن را بسیار می‌خوانم و از خداوند نیز تقاضا کرده‌ام هر کسی بعد از من آن دعا را نزد مزارم بخواند، او را نا امید نفرماید و آن دعا این است: « يَا عُدَّتِي عِنْدَ الْعُدَدِ، وَ يَا رَجَائِي وَ الْمُعْتَمَدُ، وَ يَا كَهْفِي وَ السّندُ، وَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ، وَ يَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَهُ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَمْ تَجْعَلْ فِي خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ، وَ افْعَلْ بِي... و حاجات خود را بخواهد» 🔺الأمالي (للطوسي)، ص: 280 @zanjani_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللَّهُ.../ سوره محمد صلی الله علیه و آله، آیه ۱۹ در این آیه مبارکه به نقش معرفت در ایمان اشاره شده است. بر خلاف الهیات مسیحی که می‌گوید ایمان بیاور تا بِفهمی، در این آیه می‌فرماید: بِفهم تا مؤمن شوی. آنچه گفته شد، صورت مطلوب مسئله است؛ اما معمولا انسان، دین و اعتقاد خود را به ارث می‌برد. ✏️ «می‌گویند: «خواجه نصیرالدین طوسی» (م ۶۷۲ ه.) از «امام فخر رازی» (م ۶۰۶ ه.) فوق‌العاده تجلیل و تمجید می‌کرد. روزی یکی از او پرسید که فخر رازی با این همه دانش و ذکاوت، چرا سنّی شد؟ خواجه در پاسخ گفت: نه، نه، فخر رازی سنّی نشد، بلکه سنّی فخر رازی شد! در این کلام خواجه، نکته ظریفی مطرح شده که عقاید اندیشمندی همچون رازی، نه محصول هوش و دانش و پژوهش او، بلکه زاده توارث، تلقین و تقلید است! بی‌شک این حکم ظریف درباره تشیع خواجه نصیر طوسی، تسنن غزالی، نصرانیت دکارت و کانت و مانند این‌ها نیز جاری است.» 📖 از یقین تا یقین، ص ۲۱ و ۲۲. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: کودک كه بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول كنم. اینک كه در آستانه مرگ هستم می فهمم كه  اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم!
تحولات اخیر در میان سرآمدان علم دکتر مهدی گلشنی چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود: https://b2n.ir/shenakhtii 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دکتر گلشنی استاد دانشگاه به شبکه دانشگاه تهران میگوید بارها به مسئولان شواهدی نشان داده که نفوذ غرب در عمق دانشگاه های ایران را اثبات میکند! آنها راه شکست ایران اسلامی را نه اسلحه بلکه از بین بردن فرهنگ آن می‌دانند. ◀️ منبع خبر: اندیشکده شرق ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ به کانال بپیوندید. @altawhid
🔸به اتّفاق شيعه، بلکه به اتّفاق تمامی مسلمين، اين آيۀ مباهله در مورد پيامبراکرم«ص»، اميرمؤمنان«ع»، فاطمۀ زهرا«س» و حسنين«ع» نازل شده است. مهم‌ترين نکتۀ اين آيۀ شريفه که ائمّۀ اطهار«ع» و شيعه هميشه به آن افتخار می‌کردند و می‌کنند، اين است که در اين آيه، اميرالمؤمنين«ع»، نفس پيامبراکرم«ص» قلمداد شده‌اند و نکتۀ اين تعبير اين است که پيامبر«ص» و اميرالمؤمنين«ع» از نظر فضائل يکسان هستند؛ هر فضيلتی پيامبر«ص» دارند، علی«ع» هم دارند و هر فضيلتی که اميرالمومنين«ع» دارند، پيامبر«ص» هم آن را دارند. 🔹تنها تفاوت اين دو وجود مقدّس، همان نبوّت است که پيامبر«ص» نبی بودند، امّا اميرالمؤمنين«ع» مقام نبوّت را نداشتند. پيامبر اکرم«ص» می‌فرمایند: من و علی از نور واحد خلق شديم قبل از اين که آدم خلق شود. 📚برگرفته از کتاب مظهر حق، ص 50. 🆔 @almazaheri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5870546804105285148.pdf
2.41M
📝 | متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺 اولین دوره عمومی تربیت استاد عقائد اسلامی برهان (شامل مباحثه، تحقیق، کرسی نظریه پردازی، پرسش و پاسخ زنده با مدرس دوره، روش تدریس عقائد و...) 👥 ویژه طلاب سطح۲ به بالاتر که «بداية الحکمه» را خوانده‌اند و یا علاقمندانِ دارای مطالعات فلسفی هم‌سطح 🎁 مزایا: ▫️اردوی علمی و کارگاه تخصصی در مشهد مقدس ▫️گواهینامه طلایی مجوز تدریس و ▫️دعوت به همکاری و... 👈 ثبت نام: borhan.javanan.org 💫 @aqr_javanan
🎙صوت جلسه: 👇
کارگروه علوم شناختی 21-4-1402.mp3
12.11M
🎙: : برخی مباحث مطرح در این جلسه: ✅در یونان باستان و تمدن اسلامی، فلسفه ( و دیدگاه کل نگر) بر علوم حاکم بود.. ✅برخی اندیشمندان غربی معتقدند علوم تجربی و فیزیک به تنهایی نمی تواند به طور جامع و کامل همه جوانب جهان و انسان را تبیین کند. ✅اینشتین : فیزیکدان ها می بایست با فلاسفه بشنید و مشکلات علمی را حل کنند... ✅اخیرا نیز برخی دانشمندان غربی به این رویکرد برگشتند. ✅تدریس علوم انسانی و فلسفه در دانشگاه MIT برای مهندسان ✅متوجه شدن اندیشمندان غربی به اهمیت علوم انسانی و فلسفه ✅رویکرد غالب دانشگاه های ایران غفلت از مسئله ارتباط فلسفه و دین با علم ✅تحولات اخیر در علوم شناختی در غرب ✅ اعتراف برخی سرآمدان علم:مسئله شعور،‌ذهن و روح، و عدم توانایی علوم تجربی در حل این مسئله ✅نفوذ و رسوخ رویکردهای پوزیتیویسمی در دانشگاه های ایران، و اطلاع نداشتن از دیگر رویکرد های دانشگاه های غربی درباره اهمیت الهیات،دین و فلسفه ♻️ تفاوت بین جهان بینی پوزیتیویستی و سکولار و جهان بینی اسلامی،‌و تأثیر آن در علم و مبانی نظری ✍️دبیر جلسه: حمید محسنی 🌸🌸🌸 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/Brain_Mind ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ به کانال بپیوندید. @altawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش ویژه برنامه های آیت الله العظمی جوادی آملی در دهه محرم از شبکه های معارفی سیما ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
همزمان با دهه محرم الحرام، سلسله سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می گردد. جلوه حسینی؛ سلسله سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی؛ ساعت پخش: 7:30 صبح شبکه قرآن و معارف سیما عشق خونین کربلا؛ برنامه تلویزیونی معظم له؛ ساعت پخش: 17:15 شبکه قرآن و معارف سیما روایت کربلا؛ مرثیه های معظم له در ماه محرم؛ ساعت پخش: 20:45 شبکه قرآن و معارف سیما 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅ مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) برگزار می‌کند. 🔹 سلسله نشست های عاشورایی 🗓 از چهارشنبه 28 تیرماه لغایت دوشنبه 9 مرداد ماه 1402 با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ⏰ ساعت 15 🔸نشست یکم آیت الله محمدهادی یوسفی غروی چهارشنبه 28 تیرماه 1402 🔰 لینک مشاهده جلسه👇 🌐 https://www.balagh.ir/ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
🔶 رابطه حکومت و اسلام از نگاه امام حسین علیه السلام نکته مهم این است که حکومت گاهی «هدف» است و گاهی «وسیله». در مکتب اسلام بر خلاف مکتب‌های بشری هیچ‌گاه حکومت هدف نبوده و همیشه وسیله‌ای برای اجرای احکام اسلام است. «حکومت» در اسلام وسیله‌ای برای پیاده کردن اسلام در جامعه است و هدف نهایی نیست. تفاوت جوهری قیام امام حسین با قیام‌های بشری هم در این است که هدف این‌ها با یکدیگر فرق دارد. در یکی هدف، اسلام است و در دیگری هدف، حکومت است... حضرت می‌دید این راهی که حکومت فاسد می‌رود، به براندازی اسلام ختم می‌شود؛ پس این با هدف امام نمی‌سازد لذا قیام کرد و در این راه به حسب ظاهر، خود و خانواده‌ و حتی دوستان و یارانش را فدا کرد. 📖 سلوک عاشورایی، منزل دهم (شرح خطبه منا)، ص ۹۶. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «ببينيد سعيد‌بن‌عبدالله چه كار كرده. عرض كرد يابن رسول الله! شما نماز بخوانيد تير که از هر طرف مي‌آيد ولی به من اجازه دهيد اين افتخار برای من باشد كه من جلو بايستم... هيچ كس نقل نكرد كه مُژه بر هم زد، «مژه بر هم نزنم گر بزنی تير و سنانم»، تير از طرف راست مي‌آمد مي‌گرفت، از طرف چپ مي‌گرفت. بعضی از آقايان اين تيرها را شمردند گفتند چوبه تير را گرفت تا نماز حضرت تمام شود، يك تير از كمانی برخاست سعيدبن‌عبدالله ديد، اگر غفلت كند ممكن است اين تير به پسر پيغمبر برسد، دستی نمانده بود را جلو آورد اين تير را با صورت گرفت، همين مقدار نفس برايش مانده بود كه نماز حضرت تمام شد، عرض كرد: «هَلْ وَفَيْتُ بِعَهْدِي يَابن رَسُول الله»! فرمود: «أَنْتَ بَيْنَ يَدَی أَمَامِی فِي الْجَنَّة» درس اخلاق ۹۴/٧/٣٠ 🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نمی‌دانم محدث نوری که لؤلؤ و مرجان را در بیان تحریفات عاشورا و دروغ‌های منبری‌ها نوشت چوب خورد؟ یا شهید مطهری که به خرافات روضه‌خوان‌ها پرداخت عقوبت شد؟ اگر بنا بر ولش‌کن باشد که خیلی چیزها را می‌شود در لیست ولش‌کن‌ها آورد. سیدالشهداء علیه السلام شهید نهی از منکر است. ✏️ این سخن که: «در دستگاه امام حسین علیه السلام دخالت نکنید!» سخن صحیحی نیست.
محدث نوری در باب وجه نگاشته شدن کتاب لؤلؤ و مرجان: سید محمدمرتضی جونپوری هندی ایده الله تعالی مکرر از آنجا به حقیر شکایت از ذاکرین و روضه‌خوانان آن صوب کرده که در گفتن دروغ حریص، و بی‌باک و اصرار تام در نشر اکاذیب و مجعولات دارند. بلکه نزدیک به آن رسیده که آن را جائز دانند و مباح شمارند و چون سبب گریاندن مؤمنین است از دایرۀ عصیان و قبح او را بیرون رانند و امر فرمود که چند کلمه در این باب به طریق موعظه و مجادلۀ حسنه نوشته، شاید سبب تنبیه و دست برداشتن از این قبایح شود. و ظاهراً جناب ایشان گمان دارند که در عتبات عالیات و بلاد مقدسۀ ایران این طایفه از این غائله آسوده و دامن عفت ایشان به لوث کذب و افترا آلوده نیست و این خرابی دینی منحصر است در همان بلاد. غافل از آنکه نشر خرابی از سرچشمه و در هر جا منتشر شده منتهی به مرکز علم و حوزۀ اهل شرع اعتاب عالیه است، چه اگر اهل علم مسامحه نمی‌کردند و مراقب تمیز صحیح و سقیم و صدق و کذب گفتار این طایفه می‌شدند و از گفتن اکاذیب منع می‌کردند کار خرابی به اینجا نمی‌رسید و به این حد بی‌باک و متجری نمی‌شدند و به این قسم اکاذیب واضحۀ معلومه نشر نمی‌کردند و مذهب حقۀ امامیه و اهلش به این درجه مورد سخریه و استهزاء نمی‌شدند و این مجالس شریفه به این اندازه بی‌رونق و برکت نمی‌شد (لؤلؤ و مرجان، ص 14، نشر امیرکبیر) https://eitaa.com/joinchat/3977314320C4b988b21e1
🌑 آذرخشی دیگر از آسمان کربلا 🖋 علامه مصباح یزدی (ره) 🔸 شبهاتى پیرامون عاشورا و بزرگداشت آن: علت گرامیداشت عاشورا؟ چرا عزادارى می‌كنیم، آیا بهتر نیست به جاى عزادارى از جلسات بحث و گفت‌وگو بهره ببریم؟ چرا باید دشمنان امام حسین(ع) را لعن كرد؟ 🔸 زمینه‌هاى قیام عاشورا: پیشینه تاریخى واقعه عاشورا؛ عوامل انحراف جامعه اسلامى؛ دقت امام على(ع) در اجراى حدود و احكام الهى، زمینه‌ساز حقد و كینه دنیاطلبان؛ روش‌هاى به كارگیرى عوامل انحراف از سوى معاویه؛ علل انفعال جامعه در برابر فعالیت‌هاى معاویه؛ راه‌هاى مقابله با عوامل انحراف در جامعه 🔸 هدف قیام عاشورا: اصلاح مفاسد به منزله هدف اصلى امام حسین(ع)؛ مفهوم اصلاح و اصلاحات؛ تأثیر نظام ارزشى در مفهوم اصلاح؛ اصلاح مطلوب از دیدگاه قرآن؛ امر به معروف و نهى از منكر به منزله هدف دیگر قیام عاشورا؛ اهمیت امر به معروف و نهى از منكر و عاقبت ترك آن 🔸 گستره امر به معروف و نهى از منكر به صورت عام و خاص؛ گستره معناى جهاد؛ مصادیق امر به معروف و نهى از منكر به معناى عام؛ معناى اصطلاحى و مراتب امر به معروف و نهى از منكر؛ احساس مسئولیت در قبال دیگران؛ امر به معروف و نهى از منكر در قرآن 🔸 وظیفه حكومت و جامعه در زمینه آموزش احكام و مسائل اسلامى و مقابله با توطئه‌هاى دشمنان 🌐 لینک جهت خرید کتاب https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/2870 🌐 مشاهده متن کامل کتاب http://mesbahyazdi.iki.ac.ir/node/1644 🌐 روابط عمومی مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir