eitaa logo
گوهر مراد
729 دنبال‌کننده
850 عکس
135 ویدیو
54 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بدون تعارف با کسی که تروریست داعشی حرم علیه السلام را زمین‌گیر کرد. 🔹"بدون تعارف" جمعه بعد از خبر۲۰:۳۰
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🏴 روایت فردی که تروریست شاهچراغ(ع) را دستگیر کرد ◻️ فرزاد بادپا نیروی فداکار حرم مطهر شاهچراغ (ع): آن شب حرم زائران زیادی داشت، در زمان تیراندازی ابتدا فکر کردم صدای ترقه است، بیرون آمدم، دیدم زائری زمین افتاده است و... فرد تروریست با سلاح کلاشی که در دست داشت به سمت مردم حمله می‌کرد، پشت سرش دویدم به او حمله کردم و او را روی زمین انداختم تا زمانی که نیروهای عملیاتی رسیدند. ◻️ در آن لحظه نگاه به گنبد حرم کردم و دلم قرص شد، احساس کردم فردی از پشت سر مرا به جلو هل داد و گفت حرکت کن؛ مطمئن بودم دست حضرت پشت سرم است. وقتی به فرد تروریست رسیدم با زانو ضربه‌ای به او زدم و به زمین افتاد. پس از آن دست‌هایش را به پشت آوردم، کلامی حرف نزد. + فیلم👇 https://hawzahnews.com/xcpDG @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از استاد یزدان‌پناه
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه در شهر تهران 📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر 📱پخش آنلاین: @ostad_yazdanpanah 🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است. 💠 https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
گوهر مراد
 أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ هیات محبان فاطمه سلام الله علیها #مراسم_عزاداری_دهه_سوم_محرم
📣 إن شاء الله امشب بعد از جلسه مسجد حضرت زینب سلام الله علیها در خدمت رفقای هیئت حضرت علی اصغر سلام الله علیه هستم. شروع منبر: ساعت ۲۰:۵۰ آدرس: خ شهید محبوب مجاز غربی (سینا)، ک شهید خزروان، فرعی اول سمت چپ.
هیئت حضرت علی اصغر (ع)، ۲۵ مرداد ۱۴۰۲.mp3
10.02M
🔶 يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيم (شعراء/ ۸۸ و ۸۹) 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 🔰 نشست علمی (۳) « با موضوع: سِرّ نی: تحلیلی بر محبت به سیدالشهدا علیه السلام » 🔻با حضور: دکتر فتح الله نجارزادگان عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران 🗓پنج شنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ 🕦ساعت ۱۷:۳۰ 💢به صورت مجازی لینک شرکت در نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi7 @ENOEnsani
مناهج_وهابیت_و_شیعه_در_نقد_یکدیگر.PDF
2.68M
🔶 مناهج وهابیت و شیعه در نقد یکدیگر 🎙 مصاحبه مجله سراج منیر با دکتر فتح الله نجارزادگان 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
📢 نمایشگاه کتاب «سمت» با تخفیف ۱۵ درصدی مشاهده و خرید آثار
🔶 اندیشه‌های فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدین طوسی در مقدمه مؤلف می‌خوانیم: نمی‌دانم چرا پژوهشگران با وجود انبوهی ایشان، بررسی جنبه‌های مختلف فکریِ مردی از برجستگان سده هفتم هجری را که خواجه نصیرالدین طوسی باشد، به فراموشی سپرده‌اند؟ آیا این غفلت علتی دارد؟ یا این‌که ارزش اندیشمندان و بزرگمردان در همین حدّ است؟ ...البته پژوهشگران، به ویژه غربیانِ ایشان، جنبه علمی نصیرالدین طوسی را بررسی نموده‌اند و از کمال‌بخشیِ وی به فلک‌شناسی و دانشهایی که از آن انشعاب یافته‌اند، گفت و گو کرده‌اند و به تبیین جایگاه ارزشیِ علمیِ ریاضی و فلکی این مرد پرداخته‌، کتاب‌های علمی بیشمارش را نام برده‌اند، و درباره زیج وی و اسطرلابها و جدولهای فلکیش، و در باب نقش مهم او در تأسیس رصدخانه مراغه سخن را به درازا کشانیده‌اند... اما چرا پژوهشگران از بررسی جنبه‌های متعدد فکری و به خصوص از جنبه‌های فلسفی و کلامی او غفلت ورزیده‌اند؟ آیا به علت آن است که این مرد با فلسفه یا با علم کلام هیچ‌گونه ارتباطی نداشته؟ یا این‌که در پس پرده رمز و رازهایی نهفته وجود دارد؟ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
گوهر مراد
🔶 و اما رمز و راز بی‌توجهی به جنبه‌های فلسفی و کلامی محقق طوسی حقیقت همان عقیده است که برخی به آن گراییده‌اند مبنی بر این‌که بی‌توجهی پژوهشگران در بررسیِ این دو جنبه اندیشه طوسی ناشی از دو علت سیاسی است: نخست، از سویی انتساب طوسی به شیعه امامیه، و از دیگر سو جانبداریش از فلسفه است تا جایی که پس از شکست آن به دست غزالی، طوسی احیاگر آن به شمار آمده است. دوم، زدن برچسب تهمتِ کار کردن وی به نفع هلاکو و اتهام او به این امر که وی کشتن خلیفه مسلمانان، آخرینِ خلیفگان بغداد، المستعصم بالله عباسی را برای هلاکو تسهیل کرد و این کار، امری است که هرگاه به جدّ در نظر گرفته شود، به طور آشکار در نهایتِ حساسیت است. 📖 مقدمه کتاب اندیشه‌های فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدین طوسی 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 روایات جعلی ...ابراهيم بن ابي‌محمود گويد: به امام رضا عليه السّلام عرض كردم: يا ابن رسول اللّٰه! نزد ما از روايات مخالفين شما در فضائل امير مؤمنان و شما خاندان، رواياتى هست كه امثال آن را در بين روايات شما نمى‌بينم، آيا به آن‌ها معتقد شويم‌؟حضرت فرمودند: پدرم از پدرش و آن حضرت از جدّ خود برايم روايت كردند كه حضرت رسول اكرم صلى اللّٰه عليه و آله فرمودند: هر كس به سخنگويى گوش فرا دهد او را عبادت كرده است؛ اگر آن سخنگو از جانب خدا سخن ميگفت، او خدا را عبادت كرده است، و اگر از جانب ابليس سخن ميگفت، ابليس را عبادت كرده است. سپس فرمودند: اى ابن ابي‌محمود! مخالفين ما سه نوع خبر در فضائل ما جعل كرده‌اند: ۱. غلوّ، ۲. كوتاهى در حقّ‌ ما،۳. تصريح به بدى‌هاى دشمنان ما، و دشنام به آنان. و وقتى مردم اخبار غلوّ آن دسته را ميشنوند، شيعيان ما را تكفير مى‌كنند و ميگويند: شيعه قائل به ربوبيّت ائمّۀ خود است. و وقتى كوتاهى در حقّ‌ ما را مى‌شنوند، به آن معتقد ميشوند، و وقتى بدى‌هاى دشمنان ما و دشنام به آنان را ميشنوند، ما را دشنام ميدهند. و حال آنكه خداوند ميفرمايد: «وَ لاٰ تَسُبُّوا اَلَّذِينَ‌ يَدْعُونَ‌ مِنْ‌ دُونِ‌ اَللّٰهِ‌ فَيَسُبُّوا اَللّٰهَ‌ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ‌» (انعام:۱۰۸) اى ابن ابي‌محمود! وقتى مردم به چپ و راست ميروند تو ملازم طريقۀ ما باش؛ زيرا هر كس با ما همراه شود ما با او همراه خواهيم بود، و هر كس از ما جدا شد ما نيز از او جدا خواهيم شد... 📖 عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۱، ص ۳۰۳. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 در سال تحصیلی جدید إن شاء الله این دروس را در خدمت طلاب هستم: ۱. «بدایة المعارف الإلهیة»، ساعت: ۱۰ ۲. «بدایة الحکمة»، ساعت: ۱۱ 🕌 مکان: مدرسه علمیه شهید صدوقی، واحد: ۲ شروع: سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
آیت‌الله سیدمهدی الخرسان، دعوت حق را لبیک گفت 🔹 آیت‌الله سیدمهدی خِرسان از علمای بزرگ و محققان برجسته حوزه علمیه نجف، دعوت حق را لبیک گفت. این پژوهشگر و محقق از دانشمندان شیعه و تصحیح‌کننده کتاب‌های شیعی، نویسنده و تراجم‌نگار بود. وی گردآورنده کتاب موسوعة عبدالله بن عباس با موضوع ابن‌عباس پسرعمو و صحابی پیامبر(ص) بود، که در ۲۱ جلد به چاپ رسیده است. @abna24
هدایت شده از ابنا‌ TV
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو | فیلم مستند از زندگی مرحوم آیت الله محمد مهدی خرسان 🔹 آیت‌الله سید محمدمهدی خِرسان، از علمای نجف و پژوهشگر برجسته، تصحیح‌کننده کتاب‌های شیعی، نویسنده و تراجم‌نگار، دیروز به دلیل کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت. @abna24
✍️ محمد جعفری 📮آغازگر و خاستگاه نگارش این کتاب، سوالاتی است که از اوان نوجوانی در ذهنم چالش ایجاد می کرد؛ سوالاتی از قبیل آیا دین، تسلیم محض و بی چون چرا نسبت به تعالیم خدا است ؟ آیا شخص متدین نباید در مسائل و آموزه های دینی بیندیشد و تفکر کند؟ آیا خردورزی و تأمّل در مسائل دینی، از ایمان انسان می کاهد و او را بیش از آن که خداجو و خداپرست باشد، عقل محور و خردپرست می نماید ؟ آیا می توان در مسائل دینی هم چون و چرا کرد و آنها را به نقد و وزن کشی خواند؟ شاید امروزه همین سوالات را در ذهن و ضمیر بسیاری از جوانان و خصوصاً دانشجویان و قشر تحصیلکردة جامعه هم مشاهده می کنیم که البته سوالاتی در خور توجه و بررسی است. امروزه ما در فضای آزاد و چه بسا حتی افسار گسیخته اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته ایم و برخورد ما با دنیای مدرن و علوم و عقلانیت جدید، هزاران از این دست سوالات را در جامعه ما که جامعه ای دینی است و بر اساس قوانین دینی هم اداره می شود، ایجاد و تشدید می کند. بی تردید برای تبیین اندیشه دینی و دفاع از کیان آن، باید به بحث و گفتگویی کاملا علمی در این مورد و سایر موارد مشابه بنشینیم و ذهن پر سوال جوانان خود را در مورد دین اِقناع نماییم . البته نا گفته روشن است که برخی نویسندگان دیار ما و خصوصا روشنفکران دینی در دهه های اخیر به دامن زدن به این ذهنیت کمک کرده اند که دین با عقلانیت و خرد ورزی و تفکر، میانه ای ندارد . آنها اساس و محور دین را تعبد دانسته اند و تعبد را هم در نقطه مقابل عقلانیت قرار داده اند. 🆔@mjafari_ir