eitaa logo
گوهر مراد
770 دنبال‌کننده
811 عکس
126 ویدیو
53 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
❓آیا عرفان اسلامی نیز به گناه آغازین معتقد است؟ یادم می‌آید کُربَن آن شب به موضوع نخستین گناه آدمی، به هبوط بشر پرداخت و با طرح این مشکل در قالب مسیحیت، از علامه طباطبایی پرسید: آیا عرفان اسلامی نیز به گناه آغازین معتقد است؟ ...علامه طباطبایی با صدای آرامی که به دشواری شنیده می‌شد، چنان‌که گویی برای خودش زمزمه می‌کرد، در پاسخ گفت: هبوط بشر، نقص یا عیب نیست. پس آن‌قدرها هم گناه نیست. اگر میوه ممنوع نبود، امکانات بیکران وجود، هرگز به منصه ظهور نمی‌رسید. 📖 خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، ص ۹۴ و ۹۵ به نقل از «هانری کربن آفاق فکر معنوی در اسلام ایرانی» اثر داریوش شایگان. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔹پذیرش مدرسه آزاد عالی عروج 🔹 دوره مقدماتی فلسفه اسلامی با رویکرد اجتهاد در معارف ⁦▫️⁩سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ ▫️بصورت حضوری 📎 شرایط پذیرش : ⁦▫️⁩اتمام پایه چهار حوزه علمیه ⁦▫️⁩قبولی در مصاحبه علمی شناختی ⁦▫️⁩تعهد به التزام به تمامی برنامه های موسسه 🔻مهلت ثبت نام : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ 🔻لینک ثبت نام : B2n.ir/y49570 ⁦▫️⁩برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید (ساعت ۲۱ الی ۲۲) ۰۹۳۰۲۳۰۰۸۸۵ 🆔در کانال ایتا مدرسه عروج عضو شوید
▫️موسسه آموزش عالی امام صادق(ع) به مناسبت شهادت استاد مطهری برگزار می کند: 🔹نشست علمی با عنوان « و رسالتهای » 🔸با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد 🕓زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱، ساعت ۱۸ ▫️مکان: طبقه دوم، سالن نشست‌های مرکز تخصصی امام صادق علیه‌السلام 🖥پخش زنده https://eitaa.com/kalamcenter 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 تدبر در قرآن بدون علم نمی‌شود. قرآن دارای لطایف و عجایب بی‌شماری است و تا انسان به علوم و معارف آشنا نباشد، نمی‌تواند عظمت این کتاب بزرگ آسمانی را درست درک کند. برخی از مردم می‌خواهند بدون آشنایی با علوم و معارف، معانی عالیه قرآنی را كما هو حقه درک کنند و نمی‌دانند که قرآن کتاب خودآموز نیست؛ در عین اینکه کتاب صریح و مبین و روشنی است، درک لطایفش موقوف به استعداد قبلی ذهن خواننده است. مَثَل این کسان که می‌خواهند بدون داشتن ابزار فهم قرآن که علم و عقل است كما هو حقه معانی عالیه آن را درک کنند، مَثَل آن کس است که سواد نداشت و از عینک‌فروش عینکی را مطالبه می‌کرد که بتواند با او بخواند و نمی‌دانست که عینک، سواد نمی‌آورد. تدبر هم مثل عینک سواد نمی‌آورد، ولی هر کس با تدبر به اندازه سوادش بهره می‌برد. فرضاً لطیفه تاریخی در قرآن باشد که قرآن با یک اشاره گفته مثل تنقید از مسیحیان و اشاره به اینکه عقیده اینها از بت پرست‌ها اقتباس شده که با كلمه «يضاهئون قول الذين كفروا» در قرآن به آن اشاره شده و یا بعضی نکات طبیعی مثل آنچه بعضی از کلمه «فتثیر سحاباً» استفاده کرده‌اند، بلاشک موقوف به اطلاع قبلی است و همچنین است نکات معرفة النفسی و اجتماعی و فلسفی و عرفانی. 📖 یادداشتهای استاد مطهری، ج ۱۵، ص ۱۲۷ و ۱۲۸. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اصول فلسفه و روش رئالیسم 🗓 جلسه دوازدهم، ۱۴۰۳/۲/۱۶ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اصول فلسفه و روش رئالیسم 🗓 جلسه سیزدهم، ۱۴۰۳/۲/۲۲ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
❓آیا حقیقت فی‌الجمله وجود دارد؟ حقیقی بودن و مطابق با واقع بودن ادراکات انسان فی‌الجمله بدیهی است؛ یعنی اینکه «همۀ معلومات بشر -علی رغم ادعای ایده‌آلیستها- صددرصد خطا و موهوم نیست» بر همه کس در نهایت وضوح هویداست و احتیاج به استدلال ندارد، بلکه استدلال بر این مطلب محال و غیر ممکن است. يك سلسله حقایق مسلمه یا بدیهیات -که در مقاله ۲ آنها را «فطریات» نامیدیم- در ذهن هر کسی حتی خود سوفسطائیان موجود است و خود آنها نیز در حاقّ ذهن به آنها اعتراف دارند. سوفسطائی واقعی -یعنی کسی که نسبت به همه چیز مردد یا منکر باشد- یافت نمی‌شود. سوفسطائیان و ایده‌آلیستها وقوع خطا را از حس و عقل دلیل بر مدعای خود قرار داده‌اند و ما در جواب شبهه ۲ از مقاله ۲ گفتیم که خود همین پی‌بردن به خطا، دلیل بر این است كه يك سلسله حقایق مسلمه در نزد ما هست که آنها را معیار و مقیاس قرار داده‌ایم و از روی آنها به خطاهایی پی‌برده‌ایم و الا پی‌بردن به خطا معنی نداشت، زیرا با يك غلط نمی‌توان غلط دیگری را تصحیح کرد. غرض از این بیان تنبیه و توجه دادن هر کس است به فطریات خود نه استدلال و اقامه برهان بر مدعا، زیرا همچنانکه دانشمندان گفته‌اند اگر کسی منکر جمیع اصول و حقایق مسلمه بشود، (البته به زبان) استدلال و اقامه برهان برای محکوم کردن او بی‌فایده است زیرا هر استدلالی متکی به مقدماتی خواهد بود و آن مقدمات یا خود بی‌نیاز از استدلال‌اند یا آنکه بالاخره متکی به اصول و مقدماتی خواهند بود که بی‌نیاز از استدلال باشند و اگر طرف به هیچ اصلی اذعان نداشته باشد و برای هر مقدمه دلیل بخواهد، تا بی‌نهایت پیش خواهد رفت و قهراً حصول نتیجه غیر میسر خواهد بود. 📖 مجموعه آثار، ج ۶، ص ۱۶۰ و ۱۶۱. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
📌 📚 بر سر دوراهی به قلم دکتر عبدالله نصری 🔹 بحث جبر و اختیار یکی از مسائل مهم و معضلات فلسفی است. در طول تاریخ، فیلسوفان شرق و غرب درباب آن به تأملات بسیار پرداختند. همچنین فیلسوفان اسلامی نیز در لابلای مباحث مربوط به کیفیات نفسانی، اصل علیت و صفات الهی به بحث دربارۀ این مسئله پرداختند. در تاریخ تفکر اسلامی، نه تنها فیلسوفان، بلکه متکلمان نیز به بحث و بررسی در آن پرداخته اند. اما در این مبحث، علامه جعفری آراء و عقاید خاصی دارد که در موارد بسیاری با دیدگاه فلاسفه، متکلمان و حتی اصولیّین متفاوت است. او مباحث مهمی را دربارۀ اراده، اختیار و رابطۀ آن با انسان و مراتب اختیار و دلایل اثبات آن و ارتباط آن با ارادۀ الهی مطرح می کند. در این اثر تلاش شده تا علاوه بر تبیین آراء علامه جعفری در این زمینه، به مقایسۀ دیدگاه های او با سایر متفکران اسلامی نیز پرداخته شود. 🔰 این کتاب اخیراً توسط انتشارات امیر کبیر به زیور طبع مزین شده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳) در غرفۀ آن انتشارات در حال عرضه است. 🌱 @allameh_jafari
🌱تجربه تحصیل در قطب علمی رشته‌های تخصصی حوزوی غرب کشور 🌱 مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه 🔺سطح ۲ 🔺 ▫️تفسیرو علوم قرآن ▫️تبلیغ تخصصی ▫️کلام اسلامی 🔹سطح ۳🔹 ▫️ تفسیرو علوم قرآن ▫️تبلیغ گرایش کودک و نوجوان ▫️کلام اسلامی؛ گرایش امامت ▫️کلام اسلامی؛ گرایش مذاهب اسلامی ▫️کلام اسلامی؛ گرایش مسائل جدید کلامی 🕓❗️ مهلت ثبت نام تا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳❗️ 🎉مزایا: 🔹 بهره‌مندی از اساتید برجسته و متخصص 🔸 بهره‌مندی از برنامه های علمی، مهارتی و پژوهشی 🔹 فضای تحصیلی و امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی 🔸اعطای مدرک تخصصی رسمی سطح ۲ و ۳ 🔹امکان اخذ حجره (خوابگاه) 🔸حمایت از دانش‌پژوهان مستعد 🔹 بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی 🔸چاپ مقالات علمی دانش‌پژوهان در مجله علمی تخصصی ✅ ثبت نام از طریق سامانه نجاح، ثبت‌نام مراکز تخصصی سال تحصیلی ۴۰۴-۱۴۰۳ http://admission2.ismc.ir/register/registration/31/175/2 ✍جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال پذیرش ۱۴۰۳ عضو شوید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2652897568C5980915547 🔸 سوالات ضروری و پشتیبانی
۰۹۱۹۲۹۰۳۵۱۷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اصول فلسفه و روش رئالیسم 🗓 جلسه چهاردهم، ۱۴۰۳/۲/۳۰ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
📌لینک کتاب صوتی "شب‌های پیشاور" (شاهکار مرحوم جناب سلطان‌الواعظین شیرازی) که به صورت نمایشنامه رادیویی و بسیار فاخر ساخته و در اختیار عموم قرار گرفته است: http://sharieh.com/news/397 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
❓دوران جدید (مدرنیته) چه ویژگی‌هایی دارد؟ ❓پست‌مدرن چیست؟ و چه نسبتی با مدرنیته دارد؟ ❓آیا مدرنیزاسیون در کشورهای توسعه‌نیافته یا در مسیر توسعه امکان دارد؟ 🔶 اگر مایلید درباره این مسائل اطلاع کسب کنید، کتاب «اندیشه پست‌مدرن» آقای دکتر داوری کتابی مغتنم است. «معنی پست‌مدرن این نیست که دوران مدرنیته تمام شده و حالا نیز باید منتظر باشیم که این دوره هم سرآید. مدرنیته را نباید در وجود صنعت و تکنولوژی و سلاح مدرن یا بازار و تولید و توزیع مدرن محدود کرد. اینها همه از لوازم مدرنیته است. مدرنیته روح یا جان روابط عالم کنونی است. اینکه بعضی از فضلا تصور کرده‌اند که مدرنيته عين توسعه اقتصادی و اجتماعی است درست نیست. بر اساس این درک ناقص، آنها می‌پندارند که باید صبر کنیم تا سلاحها، بازار، روابط و مناسبات و معاملات ما مدرن شود و پس از آنکه اینها مدرن شد می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا وارد پست‌مدرن بشویم یا نشویم ولی در واقع مدرنیته و پست مدرن فرا می‌رسند، نه اینکه ما به طرف آنها برویم یا از آنها اعراض کنیم». 📖 اندیشه پست‌مدرن، ص ۶۶ 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔶 دیدار از کتابخانه آیةالله مرعشی نجفی به همراه جمعی از رفقای طلبه ۱۴۰۳/۳/۳ کتابخانه عمومی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی، با عنوان بین المللی Public Library of Ayatollah Marashi Najafi  یکی از کتابخانه های مهم و معتبر ایران و جهان اسلام است که هم اکنون دارای حدود یک میلیون جلد کتاب چاپی فارسی، عربی، ترکی و اردو، بیش از ۲۰۰۰۰ جلد کتاب چاپی به زبانهای لاتین، بیش از ۸۵۰۰۰ عنوان نسخه خطی و ۱۲۰۰۰ میکروفیلم است. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a