eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ عاقبت گاو شیرده بودن محمدرضاشاه برای آمریکا از زبان فرح دیبا 🌷در فجر 98 با ما همراه باشید: 👈 بیانیه گام دوم 🌷 @Analysts
🔶 سالروز وفات حضرت ام البنین(س) را خدمت شما تسلیت عرض می نماییم.🖤
🎯 وقتی مرتباً می‌پرسیم: «فایدۀ علم چیست؟» باید منتظر بحران حقیقت باشیم — کسی حقایق علمی را زیر سوال نمی‌برد، مگر وقتی که پای منافع در میان باشد 📍«مردم دیگر اعتقادی به پزشکی ندارند». «کسی حرف متخصصان را باور نمی‌کند». «دروغ و تئوری‌های توطئه سرتاپای رسانه و سیاست را گرفته است». «به عصر پساحقیقت خوش آمدید». مدافعان پرشور علم این روزها چنین جمله‌هایی را فراوان به زبان می‌آورند. اما استیون شیپین، مورخ علم دانشگاه هاروارد، چندان اعتقادی به آن‌ها ندارد. او می‌گوید اگر می‌خواهیم وضعیت امروز را بشناسیم، باید سؤالات دیگری بپرسیم. اول از همه، باید بدانیم چطور شد که علم از دانشگاه‌ها بیرون آمد و به شرکت‌های چندملیتی و حکومت‌ها پیوست؟ 🔖 ۴۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۳۰ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9647/ 🔗کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠«انتخابات» همزاد و از سنخ «انقلاب» انتخابات همزاد و از سنخ انقلاب است. این هم‌بودگی به این معناست که انتخابات می تواند محملی باشد برای بازتولید انقلاب. حزب‌الله (به مثابه نیروی اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی) می‌تواند انتخابات را به بستری برای بازتولید انقلاب اسلامی بدل سازد. «طرح» و «تذکر» دادن آرمان‌های انقلاب و انسجام و مهندسی مجدد «سرمایه‌ی اجتماعی» انقلاب اسلامی، از مهم‌ترین بسترهای بازتولید انقلاب از مسیر انتخابات است. در مقابلِ تعریف انقلاب‌محور از انتخابات، تعریف قدرت‌محور قرار دارد. در تعریف دوم انتخابات عبارت است از فرایند کسب یا حفظ قدرت، عبارت است از روند کسب رأی. در این فرایند بازتولید انقلاب اصل نیست؛ از این رو صرفاً تکرار آن بخش از گفتمان انقلاب مهم و بلکه ممکن است که ظرفیت تبدیل به شعار برای کنش‌گران سیاسی/حزبی را داشته باشد. سیطره‌ی سیاسیون محافظه‌کار بر ذهن و زبان حزب‌الله در طول مدت‌های مدید و پیوسته‌ای از تاریخ پس از انقلاب باعث شده است تا حزب‌الله، گفتمان انقلاب را همان چیزی بپندارد که کنش‌گران سیاسی در ایام انتخابات به تکرار آن‌ها می‌پردازند. این روند به تکراری، کلیشه‌ای و شعاری‌بودگی درک حزب‌الله از انقلاب انجامید است و درک ما از انقلاب را به سطح امر سیاسی تقلیل داده، و در این چارچوب محبوس ساخته است. ذیل همین تقلیل‌گرایی معرفتی است که ما انتخابات را صرفاً به مثابه یک فرایند تغییر قدرت می‌پنداریم و از فرصت‌ها و دلالت‌های بیشمار آن برای انقلاب غافلیم. از دل این تقلیل‌گرایی های معرفتی است که محافظه‌کاری عملی بیرون می‌ٱید. محافظه‌کاری یعنی در یک انتخابات، کسی را ذیل هزار قسم و آیه در باب وحدت به مجلس بفرستی و در انتخابات بعدی همان هزار قسم و آیه‌ را ردیف کنی برای به مجلس نرفتن همان فرد! محافظه‌کاری یعنی یک هژمونی غالب که با تهمت رأی شکنی در دل حزب‌الله رعب بیاندازد تا به رفتن افراد کم‌خطر و بی خاصیت به مجلس راضی شود و امکان بروز سیاسی رویش‌های انقلاب را در دراز مدت‌ بمیراند. محافظه کاری یعنی قتل‌گاه انقلاب. سال 1384 رهبر انقلاب یک استدلال مهم درباره‌ی چیستی فعالیت انتخاباتی در جمهوری اسلامی مطرح کردند که اغلب نادیده‌ انگاشته شد. استدلال ایشان بر موضوعیت و نه طریقیت انتخابات تأکید می‌کرد و انتخابات را به مثابه فرصتی برای «ذکر» آرمان‌های انقلاب در نظر می گرفت: «وقتی که ایشان تبلیغات انتخاباتی می‌کردند، به افراد خانواده‌ی خودم می‌گفتم اگر آقای احمدی‌نژاد رأی هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشی سپردنِ این شعار بشود یک سنت.» انتخابات می‌تواند تعریف وهدفی جزء رأی‌آوری داشته باشد؛ می‌تواند تبدیل بشود به شورش علیه سنت فراموشی حاکم بر جریان‌های سیاسی؛ می توان فرصتی باشد برای «خدمت بزرگ به انقلاب». کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
درس گفتگوهای ماجرای دین و آزادی 🆔 @khosropanah_ir
کتاب صعود چهل ساله.pdf
17.85M
📚 صعود چهل ساله بررسی اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی 💥این کتاب حاصل حدود زحمت شبانه روزی پژوهشگر حوزه و دانشگاه و حدود بیست و پنج هزار ساعت کار تحقیقاتی است. 🔸مستندنگاری 🌷در فجر 98 با ما همراه باشید: 👈 بیانیه گام دوم 🌷 @Analysts 🛑 کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
iran20-edit3.pdf
46.49M
🔸 کتاب شامل 13 حوزه و بیش از150 شاخص از رتبه های برتر ایران در آمارهای معتبر بین المللی می باشد و قابلیت توزیع و ارائه در دانشگاه ها،مدارس،مساجد،حوزه های علمیه،همایش ها و نشست های مختلف را دارد برای دریافت سایر محصولات فرهنگی 🌷در فجر 98 با ما همراه باشید: 👈 بیانیه گام دوم 🌷 @Analysts
پدیده حاج قاسم. از جامعه‌شناسی تا امت‌شناسی.mp3
6.06M
فایل صوتی سخنرانی دکتر با عنوان فهم پدیده ، از تا 🔹معنای شهید 🔹معنای امت‌شناسی و تفاوت آن با جامعه‌شناسی در همایش قهرمان بدون مرز دانشگاه باقرالعلوم ع 20 بهمن 1398 @souzanchi 🖌کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ | صدای ماندگار سید مرتضی آوینی در توصیف شخصیت و قیام امام خمینی 🔺 فیلم کمتر دیده شده کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🔰 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢آن روز کجا بودند؟ 🔹 امام خمینی (ره): مستضعفین بودند که دنبال انبیا بودند، دنبال علما بودند، دنبال اولیا بودند. نهضت ما هم با مستضعفین پیش رفت. مستکبرین یا فرار کردند یا در منازل خود نشستند. آنهایی که امروز برای استفاده نامشروع می‌خواهند سر این سفره بنشینند کجا بودند آن روز که مستضعفین خون خود را می‌دادند؟ صحیفه امام؛ ج7؛ ص327 | قم؛ 26 اردیبهشت 1358 @sahifeh_noor
👈🏻 نباید در دین جزیره ای عمل کنیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی امام جمعه قزوین: 🔻نباید در دین جزیره‌ای عمل کنیم و بخشی از آن مانند را محور قرار دهیم و سایر مباحث مانند که بسیار مورد تاکید دین قرار دارد را به فراموشی سپرده و یا کمتر توجه نماییم. ✅ عدالت آنقدر مهم است که خدا می‌گوید همه انبیاء و کتاب‌های آسمانی را برای این موضوع نازل کرده‌ام که مردم با اراده خودشان برای تحقق عدالت برخیزند. 🔸 اگر اعتقادات مردم درست شود، آنها با اختیار به سمت اقامه دین و اجرای عدالت حرکت خواهند کرد. 🖌کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
روایتی به این مضمون از امام موسی کاظم (ع) در منابع روایی آمده است: "وَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ عِیسَى عَنْ أَیُّوبَ بْنِ یَحْیَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ ع قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏" مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش. برای مراجعه و بررسی بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید https://hawzah.net/fa/Article/View/98141/بررسی-میزان-تطبیق-نهضت-امام-خمینی-با-حدیث-امام-کاظم-علیه-السلام
📣مناظراتی درباره آزادی و اسلامِ سیاسی، قانون حجاب، امنیت و آزادی، شورای نگهبان ✅اساتید: بازرگان، خسروپناه، سروش، عبدالکریمی، سوزنچی، وسمقی، شجاعی زند، سیدجوادی 🎦حضوری(دانشگاه تهران)+ مجازی 📣تخفیف 20درصدی ثبت نام: تا امشب 🌐 AzadFekriSchool.ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
22-bahman[ musicmedia.ir ]7.mp3
1.48M
🎶 به لاله در خون خفته...🌷💓 ♥️ که تا آخرین نفس راهت را ادامه خواهیم داد ای شهید... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🖌کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔴 اینکه دین بخواهد در جامعه حاکم باشد این با فقر نمی‌شود. 👈 آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس خارج فقه خود، با دعوت از آحاد مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، بیان کردند: 🔻 ما یکسری مشکلاتی داریم، این مشکلات یک مقدار در اثر ضعف مدیریت است که با داشتن این همه سرمایه‌های غنی و قوی از نظر اقتصاد در زحمت هستیم و یک سلسله بداخلاقی و بدحقوقی است، یک عده‌ای در کشور دهه غارت تشکیل دادند، اینجا سرقت، آنجا سرقت، کل خزانه را خالی کردند، این دهه غارت را هم ما باید در شعارهایمان بگوییم، اینها حق مسلّم ماست. 🔺 بارها به مسئولین گفتیم که درست است مردم بین خود و خدای خود، خدا را قبول دارند و دینشان محفوظ است اما اینکه دین بخواهد در جامعه حاکم باشد این با فقر نمی‌شود. ✅ معرفت‌شناسی، خداشناسی، خداباوری و دین‌باوری را باید تقویت کنیم، اینها در راهپیمایی‌های ما باید باشد، اما الآن دو هدف داریم؛ یکی خواستن همین مسائل و یکی خواستن مدیران باعرضه که مال بیت‌المال را امانت بدانند و رها نکنند تا  شاهد غارت های هزار میلیاردی نباشیم. 🆔 @feghahat 🖌کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔘قاسم سلیمانی، پهلوان پایان دوره عزلت 🔻دکتر ابراهیمی‌‌پور، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی»: 🔸از نظر مسکویه غایت جامعه محبت است و جامعه ایده‌ال جامعه‌ای است که تعاملات آن بر اساس محبت شکل می‌گیرد و نه عدالت. عدالت به عقیده او در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. و اگر جامعه به این عرصه رسید یعنی به تعاملات گرم و نامتقارن دست یافت به تعهد و یکپارچگی دست پیدا می‌کند. و موجب پایداری جامعه خواهد شد. این در دیگر انسان‌های وحشی و اجتماعی وجود ندارد. این به عنوان مقدمه تئوریک بحث بنده هست و نمی‌خواهم مفصل بحث کنم. 🔹امام خمینی انقلابی را رقم زدند که باعث انعقاد نطفه‌هایی شد که تا پیش از آن نظیر نداشت و منجر به نسل ولایی شد. این عبارت را دکتر منوچهر محمدی در عبارت‌هایشان دارند که خیلی باز نکردند و شبیه آن را جناب استاد پارسانیا در کتاب حدیث پیمانه مطرح کرده‌اند. این عبارت در باب تفاوت نیروی ماهوی پس از انقلاب با قبل از انقلاب است. که حالا مصداق تام و اتم آن سپاه و کاملتر آن سپاه قدس است. بنابراین با انقلاب ایران زمینه تولید نسل انسان ولایی و متمدن بالفطره فراهم آمد. این نسل ذوب در ولایت است البته با مراتب مختلف. این نسل بسیار شجاع و اهل ایثار و احسان و در ورای همه اهداف خودش شهادت طلب است. شهادت آرزوی این نسل است. 🔹جامعه ما پس از انقلاب یک غایت جدید و یک ایثارگری جدید و یک محبت جدید و یک شهادت‌طلبی را تجربه می‌کند و اوج شیوع اجتماعی آن در ده 60 همزمان با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. اما بعد با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌شود. در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی که اوج این فشارها در زمان حاضر در حال شکل‌گیری است. جامعه زمانی که با مشکل روبرو می‌شود تشنه یک پهلوان است. به جای قهرمان باید از پهلوان استفاده کرد که بار ارزشی خاصی دارد. 🔸حاج قاسم می‌آید در سپاه قدس ایثارگری او جانفشانی او، حالا تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید چون او داعش را از بین برد و داعش قسم خورده بود همه شیعیان را بکشد همه عاشق او شدند. اما نه این نسل ولایی یک حب درونی دارد و فطرت این‌ها را به یک سمت و سو می‌کشاند. لزوما نه اینکه ایشان فقط مملکت و ناموس ما را نجات داد و نه اینکه امنیت‌مان را مدیون ایشان هستیم، بلکه بذاته محبوب ما است و همه را شیدای خودش می‌کند. 🔹این مصداق در شرایط خاص با یک حمایت‌های خاص، به همراه یک شهرت و محبوبیت ویژه به تکاملی میرسد که و نقطه شهادت و نحوه شهادت و نمادهای شهادت او هم نشان می‌دهد که قرار است مبدأ یک اتفاقی باشد. می‌شد یک سال پیش در عاشورا طبق تونلی که در پشت منزل ایشان کنده شده بود، به شهادت برسند. می‌شد در بغداد و همزمان با ابومهدی نباشد. اما همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا اتفاق تازه‌ای را رقم بزنند. می‌شد دست ایشان به همراه انگشتر نماد نشود. خیلی از این‌ها می‌شد که اتفاق نیفتد و چیزی هم از شأنیت ایشان کم نمی‌شد. اما گو اینکه دیگر قرار است که یک نقطه عطفی باشد. 🔸ایشان اولین شهید نبودند و آخرین هم نبودند شهید لطفی نیاسر برنامه برچیده شدن اسرائیل را نوشته و برنامه پسا اسرائیل را هم نوشته است. و بعد به شهادت می‌رسد. هنوز کسی او را نمی‌شناسد. یعنی پهلوان فراوان داریم. اما شهید سلیمانی امده است که پایان دوره صبوری و گوشه عزلت گزیدن و به دور از میدان عمل بودن را نوید ‌دهد و ظهور پهلوانان بدون مرز را دارد رقم می‌زند. 🔹خلوص، ایثار، حب اهل بیت و ذوبیت ایشان در ولایت از جمله ویژگی هایی است که دل‌های همه را با ایشان همراه می‌کند. محبت ایشان فرامرزی است. ما می‌بینیم که عشاق حاج قاسم منحصر در ایران یا منحصر در مذهب تشیع هم نیستند. حتی غیر مسلمان هم عاشق او است. این بر اساس روایتی که میگوید اگر دلت را به خدا بدهی، خداوند همه دل‌ها را جذب شما می‌کند، قابل تفسیر است. من فکر می‌کنم که همه این شواهد و همه این اتفاقاتی که حکمت الهی و نصرت الهی قابل مشاهده هست در پس این قضیه، پایان صبوری و پایان دوره گذار (که الان 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد) را طی همین سال‌های آینده پیش‌بینی کرد. که قرار است یک سری اتفاقات خوشی رخ بدهد و رایحه خوش خدمت و عدالت به استشمام برسد. bou.ac.ir 🖌کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیا می دانستید فقط مجلس است که می‌تواند جلوی گرانی مسکن را بگیرد؟ 🔺نماینده ای که خودش ۷ خانه دارد هیچ وقت به دنبال چنین اقداماتی نمی رود! 🔸حتما این ویدیو را ببینید @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
کتاب جدال دو اسلام "گزیده جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی رحمه الله" "جدال اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی" 🔸 رهبر انقلاب: اولین و اصلی ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله» است؛ یعنی اسلام ظلم ستیز، اسلام عدالت خواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پا برهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. 🔹 در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکایی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. «اسلام آمریکایی» یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، اسلام بی تفاوت در مقابل دست اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه اینها می سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: «اسلام آمریکایی». ۳۱۲ صفحه| ۲۵۰۰۰ تومان خرید اینترنتی از سایت باسلام👇 https://basalam.com/sahifehnoor/product/48677?ref=830y ارتباط با ما: @milad_m25 مرجع تهیه کتاب های خوب👇 http://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی؛ امام خمینی (ره) می‌گویند مواظب باشید رئیس‌جمهور ها، وکلای مجلس، مسئولین حکومت در سه قوه از طبقه ای باشند که محرومیت مستضعفان جامعه را لمس کرده باشند الان نماینده‌ها و وزرا کجا و با چه وضعی زندگی میکنن؟ 🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami