eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد پیشین دانشگاه جرج تاون: 📍قبلا در مدارس آمریکا به کودکان مسواک زدن یاد میدادند، امروز همجنسگرایی... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مادر آمریکایی: 📍در مدارس به جای ریاضیات به کودکانمان همجنسگرایی یاد میدهید؟ دنیا به ما می‌خندد... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فعال رسانه‌ای آمریکایی: 📍بایدن میگوید احتمال دارد روسیه از سلاح اتمی استفاده کند؛ آهای ناتو! نیروهای لعنتی ات را جمع کن و برگرد به خانه ات؛ این هم یک راهکار برای شما!/پنتاگون اتفاقی شش میلیارد دلار اضافی به اوکراین کمک ارسال کرده است... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس آمریکایی: 📍کدام آزادی بیان؟ دیگر چیزی به نام قانون اساسی وجود ندارد، سانسورگری بر کشور ما چیره شده است/این حال و روز آمریکایی است که دور جهان می گردد و میلیون ها نفر را به خاک و خون می‌کشد و آزادی و مردم سالاری را برای آنان می برد... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقاط ضعف لایحه عفاف و حجاب 🔸سید احمد رضوی (پژوهشر حوزه فرهنگ): 🔹این لایحه در پیکربندی تشکیلاتی حوزه عفاف و حجاب، ضعف‌هایی دارد؛ از جمله اینکه در مواد 32 و 33 که مربوط به ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، نوعی موازی‌کاری و پراکندگی با سازمان بسیج دیده می‌شود. 🔹به نظر می‌رسد نمایندگان به دنبال این بوده‌اند که هر چه سریع‌تر لایحه را در صحن علنی مطرح کنند به همین دلیل گویا کیفیت را فدای سرعت کرده‌اند. 🔹نقطه ضعف دیگر این است که برای بعضی دستگاه‌ها به طور شفاف وظیفه‌ای در نظر گرفته نشده تا بعدا بتوان به طور کامل از آنها مطالبه داشت. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گذشت زمان، بزرگ‌ترین آسیب به مسئله عفاف و حجاب 🔸محسن آقایی (مستندساز و پژوهشگر حوزه خانواده): 🔹گذشت زمان، بزرگ‌ترین آسیب به مسئله عفاف و حجاب است زیرا باید ببینیم در کف خیابان چه می‌گذرد، صحنه‌هایی که مدام و به صورت افزایشی دیده می‌شود، صحنه‌هایی که جزو خاطرات پدربزرگ‌های ما در دوران طاغوت بود. 🔹امروز برای برخی، برداشتن روسری افتخار است در حالیکه پیش از این چنین نبود و کسانی که اعتقادی هم نداشتند، رعایت دیگران را می‌کردند. 🔹از یک طرف، انگیزه‌ها در حال از دست رفتن است و از طرف دیگر، مقاومت و لجاجت‌ها بیشتر شده، قبلا با ترس و لرز شال و روسری را روی گردن می‌انداختند و حالا دیگر آن را در کیف می‌گذارند و با آستین کوتاه هم به خیابان می‌آیند. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصاویری از هنجارشکنی‌های علنی در تهران - تابستان 1402 ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دوگانگی‌های آشکار در لایحه عفاف و حجاب! 🔸سید احمد رضوی (پژوهشر حوزه فرهنگ): لایحه عفاف و حجاب در مورد مجازات ترک فعل مسئولان ضعیف است یا سکوت می‌کند ولی در مورد مردم، اینگونه نیست. 🔹محسن آقایی (مستندساز و پژوهشگر حوزه خانواده): برای مسئولی که با ریل‌گذاری اقتصادی و شهرسازی، موجب ترویج بی حجابی شده هیچ مجازاتی در نظر نگرفته‌اند ولی می‌خواهند مقدار زیادی جریمه از یک زن که کشف حجاب کرده بگیرند. 🔸سید احمد رضوی: فیلم‌های زیادی، مروج منکر هستند یا اینکه معروف را تخطئه می‌کنند ولی برای مدیرانی که به این آثار مجوز داده‌اند، هیچ مجازاتی وجود نداد. ▪️برای کشف حجاب، فقط جریمه در نظر گرفته شده ولی هیچ مجازات جایگزین یا کار فرهنگی مشخص نشده است. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
low.mp3
11.45M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: گفتگوی چالشی پیرامون لایحه عفاف و حجاب 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤محسن آقایی/ مستند ساز و پژوهشگر حوزه خانواده 👤سید احمد رضوی/ پژوهشگر حوزه فرهنگ کیفیت پایین - 11 مگابایت ◽️ دوشنبه نهم مرداد 1402 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
🛑 ملعون تو چرا گریه می کنی؟! 🔺در سینمای هالیوود بسیاری از فیلم ها با داستان های تخیلی از قهرمانانی با قدرت های ماورای نشان داده می شود که در مقابل نیروهای شرور و خبیث می جنگند تا دنیا را نجات دهند؛ شاید فیلمساز استعاره‌ی از جنگ خیر و شر را در نظر دارد. کیست که با جنایت های شیطان بزرگ در نزاع با بشریت را نداند و طعم تلخ آن را نچشیده باشد، حالا بدمستی او بالا گرفته غزل بی قافیه جنگ خیر و شر می سراید، چه بد نکره ای است صدای غزلش، خدا گفت که مگر آنکه أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ فقط صوت خود را صَوْتُ الْحَمِيرِ بداند. 🔺پرسید: ملعون تو چرا گریه می کنی؟! گریه‌ات چیست و غارت اهل بیت رسول خدایت‌ چیست؟ صحنه صحنه غریبی بود خیام در آتش می سوخت و غارت می شد؛ ملعونی غارت می کرد و گریه می کرد، علتش را که پرسیدند گفت: گریه می کنم به مظلومیت تان ولی غارت می کنم چرا که اگر من غارت نکنم دیگری غارت می کند .!!! هالیوود آمریکایی _ صهیونیستی غزل جنگ خیر و شر سر داده و خود شر مطلق است اگر از او بپرسی پس این گفتار و عمل چه سنخیتی دارد شاید جوابی همانند همان ملعون کربلا بدهد. 🔺و ندا داد که کسی تماشاچی نباشد که اگر من "هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی" سر دهم و او فقط ناظر باشد فردا قیامت در صف قاتلین من باید پاسخگو باشد؛ پس فقط تماشاچی نباشیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چگونه از عزاداری بر سیدالشهدا علیه السلام، بهره بیشتری ببریم؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین نظافت @ostadnezafat @marefat124000
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضل‌الله به دار کشیده شد رهبر انقلاب: چه شد که غربی‌ها، مشخصا انگلیسی‌ها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ 🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی ⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
[In reply to کانال امام خمینی (ره)] ❇️ بر سرِ دار اعدام شیخ فضل‌الله، غفلت مردم یا علما 🔰 اصل دوم متمم قانون اساسی که نظارت علما بر مصوبات مجلس را به همراه داشت، با تلاش‌های شیخ فضل‌الله نوری تصویب شد ولی گویی با این وصله و پینه‌ها مشروطه مشروعه نمی‌شد! 🔰 آنها در اعتراض به شرعی نبودن حکومت مشروطه فعلی، در حرم حضرت عبدالعظیم تحصن کردند. 🔰 اما برخی دیگر از جمله آقایان بهبهانی و طباطبایی همراهی نکردند و همین اختلاف در تهران موجب دودستگی در نجف نیز شد. 🔰 عده‌ای از مراجع نجف موافق استمرار مشروطه بودند و عده‌ای مانند شیخ فضل‌الله نوری مخالف مشروطه و موافق مشروطه مشروعه در عمل بودند. 🔰 شیخ فضل‌الله معتقد بود: «اساس قانون مشروطه حالیه، لباسی است به قامت فرنگستان دوخته و خارج از قانون الهی و کتاب آسمانی است.» (۱) 🔰 در مقابل روحانیون مدافع مشروطه مانند میرزای نائینی از میان بد و بدتر، یعنی مشروطه و استبداد، بد را که همان مشروطه بود انتخاب می‌کردند. (۲) 🔰 از سوی دیگر روزنامه‌ها به رهبری جریان روشنفکر غرب‌گرا علت پیشرفت اروپا را کنار گذاشتن کلیسا القا کرده و بیش از گذشته اسلام و روحانیت را مورد تمسخر و توهین قرار می‌دادند. 🔰 اختلافات درونی روحانیت در کنار تبلیغات تفرقه‌افکنانه جریان غرب‌زده باعث دودستگی و اختلاف میان مردم شده و در نهایت به اعدام شیخ فضل‌الله در میدان شهر و در میان انبوه جمعیت انجامید. 🔰 اگر چهارسال پیش فلک‌کردن مجتهد یکی از شهرها توانست آتش نهضت را شعله‌ور کند ولی با اختلاف به وجود آمده بین مردم و بین علما دیگر حتی به دار کشیدن مجتهد پایتخت، هیچ آشوبی را بر نمی‌انگیخت. ۱. مهدی انصاری، شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت، رویارویی دو اندیشه، ص ۱۵۸ ۲. محمد سمیعی، نبرد قدرت در ایران، ص ۲۳۵ 📆 شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰| *علما ؛پیشگامان مشروطه* 📍علما؛ اساس و در راس جنبش مشروطه بودند. 📍در این جنبش ،مشروطیت و قانون اساسی تحقق پیدا کرد اما در دنباله آن مردم بی طرف ماندند و علما به سراغ کار خود رفتند. 📍 [انگلیسی ها] بقیه را با از صحنه خارج کردند. 📍، *پیش قدم ترین عالم مشروطه به دارآویخته شد* 📍مردم به سفارت کشانده شدند و مشروطه تقدیم انگلیسی ها شد. 📍دنباله آن مشروطه رضاخان و پنجاه سال عقب ماندگی کشوربود. 💠انتشار به مناسبت سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فیلم دیگری از بکارگیری فناوری برای شناسایی مجرمین کشف حجاب حافظان امنیت بدون واهمه از هیاهوی هنجارشکنان در حال تذکر و نهی از منکر و ثبت هویت مرتکبین و مجرمین کشف حجاب می باشند. شناسایی کامل مرتکبین کشف حجاب و ثبت فعالیت مجرمانه آنها توسط نهادهای مربوطه؛ مجازات قطعی در انتظار مجرمین و هنجارشکنان است. الگو بگیریم... نسبت به هنجارشکنی ها بی تفاوت نباشیم تو کلیپ به یه خانم ک جوون هم نیست میگن شما حاج خانمی الان وقت کشف حجاب شما نیست 😂😂😂 ب یکی هم میگن شما با شلوارک میای تو خیابون شاید مردم نخوان بدن زیبای شمارو ببینن😂😂😂 خیلی خوب بود
🔴رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات 11 ▪️ویژه فرماندهان حوزه و پایگاه بسیج دانشجویی برادر سراسر کشور ❇️دوره تخصصی مدیریت و تشکیلات اسلامی با محوریت رفتار سازی فردی و تشکیلاتی 📅زمان: ۱۰ الی ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ⏳مهلت ثبت نام: تا جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ 💬ثبت نام اولیه با ارسال عبارت «میقات 11» به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸ 🌐اطلاعات بیشتر در : miqat.ir 📞شماره تماس: ۳۷۰۰۸-۰۲۵(داخلی ۱۴۵) http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c موسسه جوانان انقلاب اسلامی
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ طلبه‌ی جهادگر، طلبه‌ی تلاشگر، طلبه‌ی بسیجی، طلبه‌ای که آماده است تا در میدان های خطر حضور پیدا کند، این طلبه است که اگر با ابزار علم مجهز شد، آن وقت دنیایی در مقابل او دیگر تاب نمی‌آورد... (امام خامنه ای حفظه الله) ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🔰رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات ۱۱ ✅ ویژه طلاب فعال فرهنگی برادر سراسر کشور 📚 سرفصل ها : 🔹انقلاب اسلامی 🔹مــدیــریت تبلیـــغ 🔹نظام حوزه و روحانیت 🔹مدیریت و تشکیلات اسلامی 🗓 زمان : ۱۰ الی ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ⏳مهلت ثبت نام: تا جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ 💬 ثبت نام اولیه با ارسال عبارت «طلاب ۱۱» 📩 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸ 🌐 اطلاعات بیشتر : www.miqat.ir ☎️ شماره تماس: ۳۷۸۴۰۴۷۵-۰۲۵ 📲 شناسه ایتا : @miqat11 پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c 📣 شما هم با انتشار این پیام در مسیر رشد، شکوفایی و ارتقاء علمی و عملی جوانان مؤمن انقلابی موثر باشید. موسسه جوانان انقلاب اسلامی
⚡️نشست تخصصی: تبیین اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه (در مقایسه با آرمانهای ۱۷ گانه سند توسعه پایدار 2030) روز یک شنبه ۱۹ محرم الحرام ۱۴۴۵ (۱۵ مرداد ۱۴۰۲) در شهر مشهد از ساعت ۸ صبح برگزار می گردد. (به فضل الهی) 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2990 https://eitaa.com/olgou4
📚معرفی کتاب "حجاب و پوشش در کتاب مقدس و قرآن کریم" در کتابخوان همراه پژوهان ☑️پوشش و زنان در جوامع دینی، نماد و سمبلی از عفت و برخاسته از آموزه های دینی است که در جای جای کتاب های مقدس سه دین ابراهیمی، یعنی یهود، مسیحیت و اسلام به آن پرداخته شده است. حجاب و پوشش در کتاب مقدس و قرآن کریم، نوشتاری است که در آن سعی شده است با پرداختن به پوشش در کتاب های مقدس، به این پرسش اصلی پاسخ داده شود که آیا کتاب مقدس نیز مانند قرآن کریم، توجه ویژه ای به پوشش زنان کرده است و اگر. ... 🎯مطالعه در اپلیکیشن پژوهان 🌐Pajoohaan.ir ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرح مسئله آزادی تأملی در آراء و افکار مارکس علی فتوتیان مارکس سرمایه‌داری را پروبلماتیزه کرد و آن را به عنوان محوری‌ترین مسئله زیست‌جهان دوره خود مطرح کرد. این مسئله تاکنون مهمترین مسئله انسان معاصر مانده است. تفکرات مارکس طرفدارانش را به انقلاب دعوت کرد انقلابی که در پی گسترش مدرنیته بود. از این نظر مارکس متفکری منحصر به فرد در قرن 19 است. برای درک مارکس لازم است که حال و هوای قرن 19 را دریابیم زمانی که مسئله آزادی برای او اهمیت پیدا می‌کند درسگفتار طرح مسئله آزادی در ابتدا به دنبال طرح متن رساله دکتری مارکس است. متن بسیار مهمی که به آن کمتر توجه شده است در این رساله تفاوت فلسفه طبیعت دموکریتوس و اپیکوروس مطرح شده است همچنین درباره نقد(معنایی متفاوت از کانت)و جایگاه نقد به دین از منظر مارکس بحث می‌شود. ▪️8 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️ آغاز: 9 مردادماه ▪️ زمان: دو‌شنبه‌ها 20 - 18 ▪️ حضوری و مجازی تلگرام،بله‌وایتا👈 ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶
سیاست بین الملل:ژئوپولتیک، امنیت و استراتژی دکتر آرش رئیسی‌نژاد این درسگفتار نگاهی جامع و منسجم به سیاست بین‌الملل در سده اخیر است. سیاست بین‌الملل را می‌توان با خلاصه‌کردن تاریخ سیاسی بین‌الملل و یا صرف برشمردن نظریه‌های روابط بین‌الملل ارائه کرد؛ با این حال، ذکر رخدادها بدون نقب‌زدن به «چرایی» و «چگونگی» برآمدن رخدادها و بررسی «پیامدهای» آن‌ها سطحی خواهد بود. برای پرهیز از درافتادن در دام چنین تحلیل‌های سطحی، سیاست بین‌الملل را می‌باید درهم تنیده با بنیان‌های سه‌گانه آن-«ژئوپولتیک»، «امنیت» و «استراتژی»- دید. به همین دلیل، مفاهیم کلیدی این سه حوزه و پیامدهای آن در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند. این درس به تکامل مفهوم امنیت و اهمیت آن با تکیه بر سه کشور آمریکا روسیه و چین در هزاره نوین می پردازد. بدین ترتیب، این درس شیوه اندیشیدن تحلیلی و نه صرف از برکردنِ تئوری ها برای دانشجویان فراهم است. 1. روسیه: از فروپاشی تا احیا 2. چین: راه ابریشم نوین و قدرت انسانی 3. آمریکا: زوال یا دگرگونی؟ ▪️5 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️ آغاز: 14 مردادماه ▪️ زمان: ‌شنبه‌ها 20 - 18 تلگرام،بله‌وایتا👈 ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
💬 | حکمرانی امید 👈🏻 تأملی بر نقش ترویج سواد حکمرانی برای افزایش سرمایه امید و اعتماد عمومی 📝 یادداشتی به قلم دکتر علی‌اصغر پورعزّت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران 🔹 دانش حکمرانی، دانشی اصیل و ارزشمند برای خدمت به عامه مردم جامعه است؛ دانشی که ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌آورد و به‌ویژه بر امکان اثرگذاری جامعه بر سرنوشت خویش می‌افزاید. 🔹 هرچه بر چالش‌های پیش روی جوامع آینده افزوده می‌شود، اهمیت و ارزش تلاش برای بهبود ارتباطات اجتماعی مؤثر میان حکمرانان و عامه مردم، بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد. با این ملاحظه مهم که مقدمه هرگونه ارتباط مؤثر برای ایجاد اعتماد عمومی، برخورداری از زبان مشترک است. 🔹 سرمایه امید، مهم‌ترین سرمایه سیستم حکمرانی در هر جامعه است. با این تأکید که جامعه ناامید، پیشاپیش فروپاشیده است؛ بنابراین هر آنکه حرکتی در جهت توسعه امید عامه مردم انجام دهد، حرکتی در جهت حفظ امنیت و اقتدار ملی انجام داده است و هر آنکه در هر لباسی، به هر دلیلی و به هر شکلی، امید عامه را مضمحل سازد و جلوی حرکت‌های اصلاحی برای توسعه امید عامه مردم را بگیرد، دانسته یا نادانسته، اقدامی در جهت منافع دشمن و فروپاشی اجتماعی انجام می‌دهد. 🔹 در این امتداد، به‌صراحت تأکید می‌شود که دانش حکمرانی، دانش نجات‌بخش عامه مردم و جامعه است و تسری آن به میان همگان، برای اقتدار ملی و توسعه اجتماعی و اقتصادی، ضرورتی تردیدناپذیر دارد. 🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇 khl.ink/f/53487
💬 | مبلغ؛ حلقه وصل مردم و جریان علم و تمدن 📝 یادداشتی به قلم دکتر محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) 🔹 موضوع تبلیغ یکی از عناصر و ارکان جدانشدنی وظایف حوزه‌های علمیه در کنار تولید علم است. همان‌طور که رهبر انقلاب هم فرمودند «تبلیغ» وسیله و ابزار رسیدن به اهداف دین خداست. انقلاب اسلامی مردم ایران برخلاف انقلاب‌های دیگر که شاید مبتنی بر جنبش‌های مسلحانه و غیره بوده‌اند، انقلابی مبتنی بر آگاهی مردم بود و در جریان آن ارتباط محکمی بین علما و مردم و همه ارکان جامعه برقرار شد. اگر قرار باشد به سمت تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور برویم، در آنجا هم مسئله آگاهی مطرح خواهد بود. بدون آگاه شدن عموم مردم نمی‌توانیم مسیری را که پیش رو داریم به‌راحتی طی کنیم. این آگاهی در گرو آموزش و تبلیغ است. 🔹 آموزش بخشی از این جریان است و تبلیغ بخش دیگری از آن بوده که بخش مهم‌تر و بزرگ‌تری است؛ چون قسمت قابل‌توجهی از مردم چه در مدرسه و چه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه درگیر فرآیند آموزش می‌شوند؛ ولی موضوع عموم مردم موضوع تبلیغ است. 🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇 khl.ink/f/53490