eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چنان بر آمریکا و استکبار سیلی زنید که برق آن چشمان استکبار را کور کند. امروز ایران کربلاست حسینیان آماده باشید (جهزوا انفسکم بالصلاح و السلاح) نهراسید که نمی هراسید کمربندهاتان را محکم کنید.آزادگان و احرار به پا خیزید! قدرت های بزرگ شرق و غرب می خواهند شما را در زیر چکمه ها و چنگال های کثیف و خونین خود خرد کنند که حتی آخ هم نگویید.امروز روز مقاومت است چنان بر صدام و آمریکا و استکبار غرب سیلی زنید که برق آن چشمان استکبار شرق را کور کند. 📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۱۹۵ 👈 پیام امام خمینی (ره) به مناسبت انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی 🗓مورخ: ۱۳۶۷/۰۱/۱۱ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
یادداشتی به قلم دکتر مهدی مولایی آرایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی «مجاهد حقیقی و فخر علمی ایران» 📝مهدی مولائی آرانی آنچه در این متن کوتاه درباره شهید فخری‌زاده می‌نویسم، ناظر به شخصیت علمی ایشان می‌باشد و اذعان می‌کنم قلم امثال بنده از توصیف شخصیت والای ایشان ناتوان است. مهمترین ویژگی‌های ایشان به عنوان یک «مجاهد حقیقی و فخر علمی ایران» عبارت است از: 1️⃣هدف‌داری:زندگی ایشان «هدفمند» بود و «علم» را برای هدف والایی می‌خواست. گرچه علم فی‌نفسه امری ارزشمند است اما هنگامی که با هدفی مقدس که برخاسته از «ایمان» است، پیوند بخورد، ارزش آن دوچندان می‌شود. «هدفِ» فخری‌زاده، کسب علم برای عزتمندی جهان اسلام و این هدف است که خار چشم دشمنان می‌شود. به واقع باید گفت وجه تمایز دانش هسته‌ای و دفاعی از بسیاری از علوم دیگر در کشورمان این است که این دانش‌ها با هدفی والا گره خورده‌اند و به همین دلیل دشمنان وطن، تاب و تحمل پیشرفت این علوم را ندارند. در اینجا سوال جدی آن است که علوم انسانی که وظیفه ارتقای ایمان و باور و جهت‌مندی را بر عهده دارند، تا چه میزان در این مسیر نقش موثری داشته‌اند؟ 2️⃣استقامت: گرچه انسان‌های بسیاری در زندگی و علم خود دارای هدف هستند اما اندکند افرادی که در مسیر تحقق هدف، استقامت می‌کنند. هر قدر مسیر سخت‌تر و سنگلاخی‌تر و هدف، «تمدنی‌تر» باشد، پایداری و استقامت در آن مسیر سخت‌تر است. فخری‌زاده در مسیر «تمدن‌سازی نوین اسلامی»، طریق «العلم سلطان» را انتخاب کرد و برای یادگیری دانش‌های روز دنیا، استقامت و پایداری نشان داد و خود را به مرز دانش دنیا رساند. 3️⃣پیوند علم با زندگی: اثرگذاری دانش و علمِ فخری‌زاده در «زندگی عمومی مردم و پیشرفت واقعی کشور» وجه تمایز او با بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان است. فخری‌زاده در کنار وجوه و ابعاد نظری دانش و معرفت، به وجه تکنیکی و ابزاری علم که ساخت ابزار و ملموس کردن آن در زندگی مردم است توجه داشت. این توجه ناشی از دو امر است: 1)ارزش‌مند بودن شناخت دقیق مساله‌های واقعی کشور و مردم و تلاش برای حل آنها 2)باور به اینکه علم و دانش زمانی ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند که در یک چارچوب معرفتی و شناختی والا به ابزار و تکنیک تبدیل شود و تاثیر آن برای عموم مردم قابل درک و یا مشاهده باشد. 4️⃣گمنامی یا فخرفروشی: دانشمندبودن خصوصا در عرصه‌های علمی حساس و مهم، به سرعت زمینه شهرت و حتی فخرفروشی را برای یک فرد ایجاد می‌کند. «فخری‌زاده» اگر می‌خواست «مشهور» شود یا «فخر بفروشد»، به سادگی و به آسانی امکان‌پذیر بود و هزاران نفر برای تبلیغ او هزینه می‌کردند. اما او به عنوان یک «مجاهد علمی»، گمنامی را انتخاب کرد و شهرت و فخرفروشی را دون شان خود دانست. این معامله‌ای است که انسان مجاهد با خدای تبارک و تعالی می‌کند تا «شهادت» را نصیب او کند و عنوان «فخر ایران» به او تعلق می‌گیرد. 5️⃣فخری‌زاده‌ها؛ میزانی برای شناخت فطرت انسانی و تحقق تمدن نوین اسلامی: نتیجه‌ی دیگر این معامله آن می‌شود که در غم فقدان او، «آزادیخواهان حقیقی» ناراحت شده و خونخواه او می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت «فخری‌زاده‌ها» میزانی برای شناخت فطرت پاک انسان‌ها هستند. به هر میزان یک انسان در غم او نگران باشد و به او نزدیک شود، متعلق به فرهنگ «فخری‌زاده» خواهد بود و به هر میزان یک انسان نسبت به آن بی‌توجه بوده و یا در جهت عکس حرکت کند، از فطرت انسانی خود فاصله گرفته است. به نظر می‌رسد شکل‌گیری «تمدن نوین اسلامی» از مسیر تکثیر و تجمیع فرهنگ فخری‌زاده‌ها در حوزه‌های مختلف که نتیجه‌ی فرهنگ «فطره الله التی فطر الناس علیها» می‌باشد، تحقق پیدا خواهد کرد. 6️⃣از سراب تا مسیر واقعی پیشرفت: آن چیزی که جامعه امروز ایران از آن خسته شده است، «حرف بدون عمل» است و آن چیزی که فخری‌زاده انجام داد «عملِ بدون شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای» بود. امروزه می‌بینیم که برخی انسان‌ها و سازمان‌ها برای کوچکترین کار خود یا برای اثبات ولایت‌مداربودن خود به تکرار سخنان «ولی» روی آورده‌اند یا به دنبال انتشار «عکس با ولی» هستند. اما فخری‌زاده مسیر دیگری را انتخاب کرد، او سخن «ولی» را شنید و برای تحقق آن شب و روز عمل کرد. ایران امروز برای پیشرفت، نیازمند حضور این روحیه‌ی جهادی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ است و هر راهی جز این، «سرابی» بیش نخواهد بود.
📢 برنامه «جهان آرا» 👈🏻 بررسی ابعاد سیاسی و رسانه ای ترور دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده 👈🏻مهمان برنامه : 🔰 دکتر سید محمد نبویان 🔰سید مصطفی خوش چشم ⏰ امشب دوشنبه ۱۰ آذر ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه افق سیما 🆔 @ofogh_tv
سخنرانی جناب آقای دکتر مطیع با محوریت محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده ‌ ⏳زمان : سه شنبه/ ۱۱ آذر 🕰 ساعت : ۱۰:۳۰ صبح برای ورود کافیست بر روی لینک زیر کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه مهمان را وارد کنید، سپس با وارد کردن نام و نام خانوادگیتان در برنامه حضور یابید. https://www.skyroom.online/ch/isfahanpl1/fborkhar اگر با لمس لینک نتوانستید وارد اسکای روم شوید. ۱.لینک را کپی کرده و مستقیما در مرورگر کروم پیست کرده و وارد شوید. ۲.مرورگر کروم را بروز رسانی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عبدالله آغار کارشناس نظامی و امنيتی: 📍تمام این ترورها و نزاع ها برای توقف برنامه هسته‌ای و موشکی ایران است اما این برنامه ها متوقف نخواهند شد...! 🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسمه تعالی دوستان و عزیزان و دوستداران شهیدان لطفا امشب نماز لیله الدفن دانشمند شهید حاج محسن فخری زاده فرزند حسن را بخوانید تا ان شاءالله مشمول شفاعت این شهید غریب و مظلوم بشویم با سپاس عبدالحسین خسروپناه
🛑 دکتر سیدجواد میری، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، تبلیغات تلویزیونی در کشورمان با ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی، خواسته تفکر را تأمین می‌کنند و تولیدات نمایشی نیز بازنمایی واقعی از زندگی مردم را ندارند.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🛑 دکتر سیدجواد میری، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، تبلیغات تلوی
سیدجواد میری، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره تبلیغات در سیما اظهار کرد: تبلیغات امروز جزء لاینفک شبکه‌های رسانه‌ای در کل جهان است، زیرا ارتباط وسیعی با ساختار نظام سرمایه‌داری دارد و اساس سرمایه‌داری هم بر مبنای مصرف‌گرایی استوار شده است. برای همین هر اندازه افراد بتوانند مصرف‌کننده باشند، چرخ نظام سرمایه‌داری بهتر می‌چرخد. در این میان تبلیغات بازرگانی به نظام سرمایه‌داری کمک می‌کند که نه تنها  نیازهایش را برآورده کند، بلکه نیازهای جدیدی را نیز برای آن تعریف کند. به قول فلاسفه، تبلیغات باید بتواند طبیعت ثانوی برای مخاطب ایجاد کند تا پیرو آن دامنه نیازها روز‌به‌روز بزرگ‌تر شود. با این توضیح، بخشی از اقتصاد در صدا و سیما به عنوان جزئی از نظام سرمایه‌داری بازنمایی می‌شود. وی افزود: بحثی در کشورمان تحت عنوان کالای ایرانی وجود دارد. این نام از منظر ملی‌گرایانه اسمی زیباست که مسئولان از آن در سخنانشان استفاده می‌کنند. این تبلیغات در لحظه مخاطب را خوشحال می‌کند، اما در واقع قبل از اینکه درباره کالای ایرانی حرف بزنیم باید پرسشی جدی را مطرح کنیم؛ آن هم اینکه در نظام سرمایه‌داری کالا به چه معنایی است. اگر می‌گویم کالا محصولی است که طی‌ گذران مراحلی تولید می‌شود باید ببینیم که چه مراحلی را پشت سر گذاشته تا بتواند در بازار عرضه شود و مردم را جذب خود کند. ابعاد احساسی نمی‌تواند بر ابعاد حقیقی غلبه کند این استاد دانشگاه تصریح کرد: ابعاد احساسی در تبلیغات هیچ‌گاه نمی‌تواند بر ابعاد حقیقی غلبه کند. برای مثال اینکه در تبلیغات فقط از کیفیت پیراهن ایرانی حرف بزنیم بدون اینکه در واقعیت نمود آن را شاهد باشیم موجب نخواهد شد تا مردم تبلیغات را باور کنند و جذب محصول داخلی شوند. توصیه جدی من این است که کالاهای ایرانی برای آنکه بتواند اعتماد مردم را جلب کند ابتدا باید به بازار جهانی راه پیدا کند. برای مثال زعفران یا فرش ایرانی جزء مرغوب‌ترین کالاها هستند که در خارج از کشور هم مشتری فراوانی دارند. بنابراین وقتی در تبلیغات تلویزیونی از محسنات این کالاها گفته می‌شود، مردم آن را می‌پذیرند، اما عمده تبلیغات تلویزیون فاقد این ویژگی هستند. در این کارها صرفاً با کلمات بازی می‌شود بدون اینکه خریدار در عمل، امتیازات مطرح شده را در کالا ببیند. این استاد دانشگاه ادامه داد: شرایطی را که برشمردم متناسب با فرهنگ سرمایه‌داری تعریف شده است، اما اگر ما اساس نظام سرمایه‌داری را قبول نداریم و می‌خواهیم قوانین خاص خود را داشته باشیم، بدون داشتن ابزار به قاچاق کالا می‌رسیم که اکنون گرفتار آن هستیم. برای همین ایران امروز به عنوان یکی از بزرگترین کشورهایی است که در آن قاچاق کالا هم از داخل به خارج است و هم از خارج به داخل. میری در پاسخ به این سوال که چرا در تبلیغات تلویزیون سبک زندگی ایرانی – اسلامی کمتر دیده می‌شود، گفت: اگر نگاهی به سریال‌های تلویزیونی بیندازید متوجه خواهید شد که در عمده تولیدات، خانه‌ها زیباست و آدم‌ها لباس‌های بسیاری شیکی پوشیده‌اند، اما آیا عموم جامعه چنین زندگی‌ای دارند؟ جواب خیر است، زیرا اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم باید بگوییم که فقط ده درصد جامعه این‌گونه‌اند. پس باید گفت تولیدات نمایشی بازنمایی واقعی از زندگی مردم را ندارند.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
سیدجواد میری، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره تبلیغات در س
♦️در تبلیغات تلویزیونی طبقه متوسط نداریم این جامعه‌شناس متذکر شد: نکته جالب‌تر اینکه ما در تولیدات نمایشی زندگی طبقه متوسط که عموم کشور را دربرمی‌گیرد نمی‌بینیم. اگر قرار باشد در آثار نمایشی طبقه مرفه نشان داده نشود، حتماً باید سراغ فقر شدیدی برویم که آن هم شاید بخشی از جامعه را دربربگیرد. برای همین سؤال من از مدیران صدا و سیما این است که در آثار تولیدی طبقه اکثریت کجای تولیدات را دربرمی‌گیرد؟ تمام تعاریف موجود در تبلیغات بازرگانی تلویزیون هم مشاهده می‌شود. اگر دقیق به این کارها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فقط سبک زندگی لاکچری مورد توجه است. وی تصریح کرد: کسی با زندگی راحت یا مرفه مشکلی ندارد، چون بشر به دنبال آسایش و رفاه است، اما گاهی مواقع زندگی‌ای تبلیغ می‌شود که هیچ ربطی به زندگی راحت ندارد، بلکه تنها در آن تجمل‌گرایی افراطی دیده می‌شود. آسیب‌هایی که در بحث تبلیغات برشمردم به سبک زندگی خلاصه نمی‌شود، بلکه روی تغذیه ما نیز تأثیر منفی گذاشته است. یعنی نوعی از خوراک تبلیغ می‌شود که به فرهنگ ملی ما ارتباطی ندارد. البته شاید این سؤال مطرح شود که چه اشکالی دارد تا غذاهای دیگر ملل تبلیغ شود؟ سؤال درستی است، اما به شرطی که آن خوراک مروج فرهنگی خاص نباشد و صرفاً یک غذا محسوب شود. میری در انتهای این گفت‌و‌گو تأکید کرد: آسیب دیگری که می‌توان برای بحث تبلیغات مطرح کرد استفاده از آدم‌هایی است که ظاهر و پوشش غربی دارند، اما محصول ایرانی را با تعصب خاصی تبلیغ می‌کند. اینجاست که مخاطب از خود می‌پرسد چرا با این همه ادعا، خود تبلیغ‌کننده به محصول ایرانی وفادار نیست؟ مخلص کلام آنچه من در تبلیغات سیما می‌بینم یک محصول بدون فکر و اندیشه است که در خدمت اندیشه ایرانی نیست. 🔰 کانون غرب‌شناسی و اندیشهٔ اسلامی‌ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ معاون ارشد مشاور امنیت ملی پیشین رژیم صهیونیستی: 📍باید از خود بپرسیم آیا با این ترور برنامه هسته‌ای ایران به عقب برده شد؟ جواب منفی است، این یک حرکت راهبردی نبود...! 🔻چرا در این شرایط بی سابقه اقتصادی و بیماری باید یک بحران جدید برای خود درست کنیم؟ 🆔 @Kavoshmedia
🔰به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس : ✅دیانت در سیاست بالاتر از دین در سیاست است 🔴دکتر موسی نجفی : اینکه مدرس گفته : دیانت ما عین سیاست ماست ، شاید معنای وسیع تر و عمیق تر از این جمله را می دهد، اگر می گفت "دین" ما عین سیاست ماست ۰ "دیانت" اعتقاد قلبی و عملی و واقعی است ۰ در سیاست امروز ما می بینیم برخی در نظر و گفته ، ورود دین در سیاست را قبول دارند ولی متدین به این مطلب نیستند ۰ یک از عللی که سیاستمداران غربی سیاست های خود را با تلاش و جدیت به پیش می برند این است که متدین و عامل به همان عقیده ای (سکولار) هستند که قبول دارند ۰ در حقیقت جمله شهید مدرس می تواند نقد برخی دولتمردان امروز و ریشه بسیاری از ضعف ها و ناکارآمدهای سیاست در ایران باشد ، چرا که متدین بودن و دیانت داشتن در سیاست بالاتر از صرفا دین را قبول داشتن است ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
شرح اصول کافی ۱۴ .mp3
9.96M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه چهاردهم، ۱۰ آذر ۱۳‌۹۹ ⚡️ بازگشت حقیقت مصلحت و مفسده به امام حق و ائمه طاغوت / ضابطه دوم در صلاح و فساد: موازین قسط در مکیال و میزان / امام علیه السلام پایگاه و مبنای حقیقت قسط و حق https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰بدبختی یک مملکت اسلامی 🔹بدبختی یک مملکت اسلامی است که اتکا پیدا بکنند یا ارتباط پیدا بکنند یا پیمان ببندند با یک دولتی که الآن دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ایستاده است و غصب کرده است فلسطین را. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۸ شهریور ۱۳۴۳ ✅ @EMAM_COM
💥 گسترش آموزش الکترونیک در دوران حکمرانی مجازی ممکن است بستر شکل‌گیری و مدارس مجازیِ بین‌المللی و حرکت به‌سمت برنامه‌ریزی بر محور اسناد بالادستی مانند گردد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «در دوران ، آموزش الکترونیک به یک آموزش گسترده تبدیل می‌شود و ما هم در همین مسیر قرار گرفته‌ایم. این پدیده ممکن است سرآغاز شکل‌گیری و بشود که به‌شدت فضای داخل کشورها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و از جهتی، بستر حرکت به سمت برنامه‌ریزی بر محور اسناد بالادستی مانند و اسناد توسعه می‌شود و فضا را کاملاً در اختیار آنها قرار می‌دهد. امروز رقبای تمدنی ما یک گام بزرگ به سمت برمی‌دارند که تسلط خودشان در جهان را بیشتر کنند. ما هم باید یک گام بزرگ به سمت تمدن اسلامی برداریم و این یک رقابت بزرگ است.» ۱۳‌۹۹/۸/۲۸ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 سیزده ربیع الثانی روز بزرگداشت شیخ مفید گرامی باد در احیای نظام مند معرفتی تشیع نقش مهمی داشت 🆔 @khosropanah_ir
🔰 اطلاع‌نگاشت | شهیدان علم 🔻آشنایی با دانشمندان شهید و اهداف استکبار از ترور آنها 🔻تروریسم دولتی با همکاری سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد در چند سال اخیر دست به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی زده است. ابعاد این ترورها و ویژگی شاخص دانشمندان شهید بر اساس بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع‌نگاشت مرور شده است. 💻 @Khamenei_ir
📢 برنامه زنده تلوزیونی « عیار » 👈 از آریزونا تا چهار راه استانبول ( تاثیر پذیری اقتصاد ایران از تکانه های خارجی ) 👈 باحضور | مهندس اکبر ترکان 🔹 خبرنامه | با حضور محمد حسین علی اکبری (خبر نگار روزنامه جام جم ) 🔹 گزارش ویژه | از برنامه شاد تا دانش آموزان ناشاد 🔹 محک بازار | نوسانات بورس در چند ماه اخیر ⏰ امروز سه شنبه ۱۱ آذر ساعت ۲۲:۰۰ شبکه افق سیما 🆔 @ofogh_tv
🔶 دومین پیش نشست علمی همایش 🔺به همت اسلامی و جمعی از موسسات علمی برگزار می‌شود: ✅ نشست علمی با موضوع "مولفه‌ها و شاخصه‌های " 🎙با حضور آقایان: 📅 چهارشنبه 12 آذرماه ماه 99 / ساعت 18 تا 20 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 🆔 @iictchannel
🔶 آیت الله عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه: 🔰 باید روش‌شناسی را در حوزه به عرف تبدیل کنیم 🔹روش‌شناسی برگردان همان است و در عربی به تعبیر می‌کنند. 🔹 دانشی است که نحوه اجرای عملیات پژوهش را بررسی می‌کند؛ در روش‌شناسی دنبال منطق حاکم بر کار و روش استنباط هستیم و روش افراد را در استنباط به دست می‌آوریم. 🔹باید روش‌شناسی اجتهاد را در حوزه به و هنجار تبدیل کنیم؛ کم فقیهانی نداریم که در روش‌شناسی روش ثابتی ندارند و (مثلا) در جایی تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهند و در جای دیگر از تاریخ سراغی نمی‌گیرند. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 b2n.ir/ejt48 🆔 @iictchannel
🔶 والدین عامل پذیرش یا نپذیرفتن هستند 🔰 حجت الاسلام ، مدیر گروه اخلاق پژوهشگاه در گفت‌وگو با رسا: 🔹خانواده‌ها از دوران کودکی زمینه پذیرش حجاب در دخترانشان را فراهم کرده و وقتی دختر به سن بلوغ رسید، باید همراه با ملاطفت ولی در عین جدیت رفتار کنند. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/hejab 🆔 @iictchannel
1095908_648.pdf
473.3K
اسامی پانصد دانشمندی عراقی که توسط آمریکا و اسراییل و اذنابشان در بین سالهای2003'تا 2013 کشته شدند اینا با استقلال علمی پدرکشتگی دارند اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
شرح اصول کافی ۱۵ .mp3
10.43M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه پانزدهم، ۱۱ آذر ۱۳‌۹۹ ⚡️ رعایت موازین قسط، ضابطه دوم در صلاح و فساد / بازگشت فساد به تغییر میزان یا عدم رعایت موازین حقه https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374 ☑️ @mirbaqeri_ir