💢روزنامه آمریکایی والاستریتژورنال در مطلبی با عنوان «ایران ترسی از بمبافکنهای B_52 و ناو هواپیمابر آمریکا ندارد»:
🔸علائم نگران کننده نشان میدهد ایران درحال افزایش تحرکات خود در منطقه است و فرماندهی مرکزی ایالات متحده، راه حل همیشگی را پیش گرفت: لطفاً نیروهای بیشتری بفرستید.
🔹با آغاز انتقال قدرت و کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان و نزدیک شدن به سالگرد [شهادت] قاسم سلیمانی، نگرانیها در مورد تحرکات ایران امری توجیهپذیر است. پنتاگون باید به اقدامات خود برای بهبود حفاظت از نیروها در پایگاهها و مراکز دیپلماتیک آمریکا ادامه دهد. اما استقرار نیروهای آمریکایی در خاورمیانه مانع ایران نخواهد شد و به شرکای منطقهای اطمینان خاطر نخواهد داد.
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روایت شبکه رژیم صهیونیستی از پیام هکرهای ایرانی به صنایع هوافضا:
📍به اسامی، فایلها، ویدئوها و پروژههای شما دست پیدا کردیم...!
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجبور به تخلیه خانه شدیم اگر ماشین نداشتیم باید زیر درخت میخوابیدیم...!
☑️ @Kavoshplus
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم لحظه ترور شهید سردار سلیمانی
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
💠 فدک در تاریخ؛ کتاب نوجوانی سیزدهساله که صهیونیستها دربارۀ آن پایاننامۀ دکترا مینویسند
🔸 راشل کنتز فیدر، پژوهشگر بنیاد پژوهشی موشهدایان (وابسته به دانشگاه تلآویو) در طرحنامۀ دکترای خود که آن را در مجله مطالعات خاورمیانه بریتانیا منتشر کرده، درباره کتاب «فدک در تاریخ» مینویسد:
تألیف این کتاب از سال ١٩۴۶ آغاز شده است؛ سالی که صدر از کاظمین به نجف مهاجرت کرد تا تربیت دینیاش را آغاز کند. او بهرغم سن کم، بلوغ فکریاش را ثابت کرده بود؛ زیرا پیشتر در اوان نوجوانی در مباحث فلسفی و حقوقی تسلط پیدا کرده بود…. گفتاری تاریخنگارانه و محققانه دربارۀ اختلافنظر بر سر فدک، بخش اصلی این کتاب است؛ زیرا تاکنون تحقیقی نقادانه و جدی در این موضوع انجام نشده است. منابع اندکی درباره این واقعه هستند که نوعاً به حواشی پرداختهاند و یا واقعیتها درباره نزاع فدک را خیلی ساده بیان کردهاند…. مرنیسی و کورتز و کالدرینی بهاختصار اشاره کردهاند که علی شریعتی در بیان نظرش درباره فاطمه بهعنوان الگوی زنان، ماجرای فدک را هم بیان کرده است. کتاب او که مکرراً به «فدک در تاریخ» صدر هم استناد میکند، به فدک در بستر نیازهای زن مدرن مینگرد؛ یعنی آگاهی و مبارزه برای گرفتن حقوق اجتماعی و سیاسی خود.
🔹 «فدک در تاریخ» گرچه در نوجوانیِ شهید صدر (١٣سالگی) تألیف شده، یکی از عمیقترین و دقیقترین کتابهایی است که در تحلیل بخشی از زندگانی حضرت زهرا سلاماللهعلیها به نگارش درآمده است. فدک در این کتاب نقش تنهای تنومند از پژوهشی پُرشاخه را ایفا میکند؛ پژوهشی که در پنج فصل سامان مییابد و با نظمی خاص افزونبر نقل و نقد دقیق ماجرای فدک، به موضوعاتی عمیقتر در اندیشۀ دینی نیز میپردازد؛ تاآنجاکه شاید بتوان گفت اساساً صدر فدک را بهمثابۀ دستمایهای برای بررسی نوع برداشت مسلمانان صدر اسلام از معنای دین، برگزیده است و ازاینرو همانقدر که این کتاب ماهیتی تحلیلیتاریخی دارد، میتواند پژوهشی در حوزۀ فلسفۀ دین نیز قلمداد شود.
🔸 شهید سید محمدباقر صدر در فصل اول کتاب با نگارشی خیالانگیز، چکیدهوار اشارهای به شرححال حضرت فاطمه سلاماللهعلیها پس از پیامبر صلیاللهعلیهوآله میکند و حرکت او برای ستیز درباره فدک را به نمایش میکشد. در فصل دوم گزارشی دقیق و تفصیلی از آنچه بر فدک در طول تاریخ گذشته بهدست میدهد و با دلایلی انکارناشدنی اهمیت و جایگاه مادی و معنوی فدک را تبیین میکند. سپس در فصل سوم به گزارش ماجرای فدک پس از پیامبر صلیاللهعلیهوآله میپردازد. او در این فصل ریشههای تاریخی و زمینههای عاطفی مخالفت حضرت زهرا سلاماللهعلیها با خلیفۀ اول را برمیشمرد. افزونبراین، به جنبههای سیاسی این انقلاب بر ضد قدرت حاکم میپردازد و میگوید:
اگر کسی ماجرای فدک و تحولات و گونههای مبارزاتی آن را بهدقت بررسی کند، رویدادی از قبیل مطالبۀ یک زمین را در آن نمیبیند؛ بلکه مفهومی گستردهتر در ذهنش تجلی مییابد؛ مفهومی که خواستهای بلندهمتانه را در دل خود دارد که برانگیزانندۀ انقلاب است و در پی بازپس گرفتن قدرت غصبشده و حاکمیت ازدسترفته و شکوه بزرگ و بهراهآوردن امتی است که به قهقرا بازگشته بودند.
🔹 شهید صدر در فصل چهارم، بخشهایی از سخنان حضرت زهرا سلاماللهعلیها در خطبۀ مشهور فدکیه را گزینش میکند و آنها را شرح میدهد.
🔸 شهید صدر با فصل پنجم کتاب، دادگاهی برپا میکند و شکایت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها از خلیفه اول را طرح و پاسخها و ادعاهای خلیفه اول را در بوتۀ نقد میگذارد. او در این فصل که مجموعهای از بحثهای فلسفی، زبانی، حدیثی، اصولی و فقهی را در خود دارد، قدرت علمیاش را بهرخ میکشد.
🔗 متن کامل معرفی فدک در تاریخ را اینجا بخوانید
🆔 @sahidsadr
💥 #حکمت، ذیل #مکتب قرار دارد. «مکتب» شاملِ «عرفان، حکمت و فقه» است. / علم دینی و برنامهریزی اسلامی، مبتنی بر #مکتب شکل میگیرد. / روش تحقیق، بین «مکتب» و «علم» و «برنامه» هماهنگی ایجاد میکند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
"ما اگر بخواهیم «تمدن دینی» داشته باشیم، قاعدتاً باید معارف پیشینیای که در #علوم و بعد در #برنامهریزی به کار بسته میشوند، معارف مستنبَط از دین باشند. این معارف پیشینی، اعم از حکمت هستند که میشود از آنها تعبیر به #مکتب شود و بگوییم ما «مکتب، علم و اجرا» داریم (نه صرفاً «حکمت، علم، اجرا»). مکتب یعنی همۀ معارف فرادستیِ دینی که در علم و اجرا دخالت میکنند و جاری میشوند.
مقصود از مکتب، صرفاً احکام تکلیفیِ یا توصیفیِ ناظر به موضوعات علم نیست، بلکه اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی» است؛ یعنی مکتب مضاف به علم (نه صرفاً حکمت مضاف به علم)، مثل مکتب اقتصادی اسلام، جایگزین فلسفۀ علم میشود و این مکتب، اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی»ای است که فرادست علم اقتصاد قرار میگیرند و علم اقتصاد باید بهنحوی در تأثیر و تأثر با این مکتب، تولید شود.
وقتی این مکتب میخواهد در حوزه علوم و در حوزه اجرا جاری شود، اگر بهلحاظ روش، جایگاه این معارف و نحوۀ حضور این معارف را در فرایند تولید دانش و تولید مدلهای اجرایی و برنامهریزی ملاحظه نکنید، امکان حضور این معارف در علوم و در برنامهریزیها فراهم نمیشود؛ بلکه حداکثر یک معارفی خواهند بود که به دانشها ضمیمه میشوند؛ درست مثل اینکه شما یک کتاب علم اقتصاد با گرایشهای مختلف داشته باشید و یک کتاب هم به نام «مکتب اقتصادی اسلام» بنویسید و این دو را در کنار هم چاپ کنید! بنابراین ما باید بتوانیم مسیری را تعریف کنیم که از طریق آن، استنباطهایی که تحت عنوان مکتب یا #مفاهیم_فرادستی علم اقتصاد تولید میکنیم، در دانش راه پیدا کنند؛ این حضورِ مکتب در #دانشهای_فرودستی، حضور در فرایند_تولید_دانش است، نه یک حضور تهذیبی که در آن بخواهیم معارف دینی را در خروجیِ علم دخالت دهیم؛ الآن، کار ما در کشور، به یک معنا این است که فقه را صرفاً در خروجی برنامهریزی، دخالت میدهیم.
#حکمت_و_مکتب
#مکتب_و_علم_و_برنامه
📚 پروندۀ کاملِ #فلسفه را ببینید (در حال بهروزرسانی):
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه را به کیش خود پندارد...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⚖ در دوره ۱۸ ماهه مسئولیت حجتالاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضائیه در حوزه زندانیان حدود ۴۰ هزار نفر مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از آنها از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر کاهش مجازات حبس داشتهاند.
📝 در راستای مقابله با شیوع کرونا نیز ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی ایام کرونا رفتند.
@raisi_org
رویکرد سازشکارانهای که بعد از جنگ تحمیلی در دولت سازندگی شکل گرفت و در دولت اصلاحات ادامه یافت و هم اکنون در دولت تدبیر و امید به اوج خود رسیده است اساساً با جهانبینی انقلابی مقام معظم رهبری تفاوت های بنیادین دارد. بسیاری از فرصت های ارزشمند و سرنوشت سازی که از مواضع انقلابی رهبر انقلاب حاصل شد متاسفانه توسط دولتمردان سازشکار از دست رفت. چند ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آخرین فرصت برای دولت است که با توده های انقلابی مردم و نمایندگان بصیر مجلس همراه شود.
💠 @Profderakhshan
🔵 عفو جنایتکاران در آخرین روزها!
🔸️دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، ۱۵ نفر از جمله ۴ تن از عاملان کشتار غیرنظامیان عراقی را مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.
عفو «نیکلاس اسلاتن، پل اسلوگ، اوین لیبرتی، داستین هرد» چهار نظامی آمریکایی وابسته به شرکت «بلک واتر» از سوی ترامپ واکنش منفی افکار عمومی را برانگیخت.
گفتنی است این چهار نظامی آمریکا در کشتار ۱۷ غیرنظامی عراقی در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در بغداد پایتخت عراق دست داشتند و در پی محاکمه قضایی که سالها طول کشید، به حبسهای دراز مدت محکوم شده بودند
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 عادتی رایج و نادرست در هنگام قرائت قرآن
🔸 دریافت کلیپهای استاد مطهری در واتساپ
⭕️ «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری»👇
Eitaa.com/motahari_ir
شرح کافی ۲۲.mp3
25.73M
🎧 استاد میرباقری | #شرح_اصول_کافی، جلسه بیستودو، ۲ دی ۱۳۹۹
⚡️ عدم امکان پرستش بدون امر/ بیان آیات و روایاتی پیرامون نیازمندی به امر و کیفیت امر الهی
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374
☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی ۲۳ .mp3
13.08M
🎧 استاد میرباقری | #شرح_اصول_کافی، جلسه بیستوسه، ۳ دی ۱۳۹۹
⚡️ بیان سه نکته در لزوم فرمان الهی ۱.حقیقت مصالح احکام بازگشت به پرستش دارد و پرستش بدون امر و اعمال مولویت ممکن نیست ۲. رغبت و رهبت بدون فرمان ممکن نیست ۳. مَلِک بودن خدای متعال مقتضی امر و نهی الهی است / نزول امر بر ولی امر و اظهار آن توسط ولی امر/ نزول امر در شب قدر عالم و شب قدر هر سال / نظام امر و فرمان الهی با نزول امر به صاحب الامر و مومنین
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374
☑️ @mirbaqeri_ir
پرسمان وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
11.77M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: پرسمان وحدت حوزه و دانشگاه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ۲۶آذر۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قسمت دوم مستند "غیر رسمی" منتشر میشود
📹 یکی از برنامههای مستمر حضرت آیتالله خامنهای که از سالهای گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیفهای مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبتها و درددلهای حاضران مینشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنجشنبه ای» برگزار شده است.
مؤسسهی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی ( دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند "غیر رسمی" تولید کرده که قسمت دوم این مجموعه با موضوع "مروری بر دیدارهای پنجشنبه ای" رهبرانقلاب و حاشیههای این جلسات آماده پخش شده است.
این قسمت از مجموعه مستند غیر رسمی، پنجشنبه ۴دی ساعت ۲۰ در مجموعه رسانه های KHAMENEI.IR و شبکه سوم سیما و همچنین جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق و شنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.
گفتنی است قسمت اول این مستند که روایتی از دیدار راویان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب بود، چند ماه پیش و به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده بود.
🔰عالم ضد سلطه و دیکتاتوری
✅به مناسبت ۴ دی ماه سالروز شهادت آیت الله حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی
🔴حضرت آیتالله خامنهای:
«مرحوم حاج آقا نورالله اصفهانی مرد بسیار روشنبین، آگاه و متوجه به ابعاد سلطهی بیگانه است. مبارزات مرحوم حاج آقا نورالله در دو بخش تقسیم میشود؛ بخش مقابلهی با خارجی؛ و بخش مبارزهی با استبداد. لیکن با رضاخان هم که ایشان مبارزه میکند، گویی برایش کاملا روشن است که رضاخان پیشکردهی همان خارجی است.» ۱۳۸۴/۰۵/۱۵
🔵«درس و عبرت»،بخش تاریخ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد درگذشت حاج آقا نورالله اصفهانی (رضواناللهتعالیعلیه)، براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب؛ لوح «عالم ضد سلطه و دیکتاتوری» را منتشر میکند.
🔶برای مطالعه مشروح بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید حاج آقا نورالله رجوع کنید به :
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3301
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰۴ دی ماه نود و سومین سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی
✅مقام معظم رهبری :
اینکه حاج آقا نورالله از فهم سیاسی بالا برخوردار و از زمان خودش جلوتر بود علتش شناخت عمیق وی از ابعاد "استعمار خارجی" در ایران و راههای مقابله با آن بود ۰
🔶پیام مقام معظم رهبری به کنگره بزرگداشت آیت الله حاج آقانورالله در تاریخ ۱۵ / ۵ / ۱۳۸۴
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰 سلسله نشستهای «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی »
نشست دوم:
ماموریت طلبه عصر انقلاب در مواجهه تمدنی با غرب در گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات آن در سبک و شیوه طلبگی
سخنران: آیتالله یزدانپناه حفظهالله
⏱ زمان: پنجشنبه ۴ دیماه
ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
از طریق سامانه وبينار مدرسه علميه معصوميه میتوانید در این وبینار شرکت نمایید؛
http://vc.masoumieh.ir/tahzib
🏷 ترافیک (ارسال و دریافت داده) در این همایش برای کلیه کاربران رایگان میباشد.
@masoumieh_ir
#بیانیه_گام_دوم
#استاد_یزدان_پناه
《محفل زمانه شناسی》
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔶 در یادداشتی از حجت الاسلام دکتر #سیدکاظم_سیدباقری بررسی شد:
🔰 فلسفه #اخلاق_سیاسی در اسلام
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/akglaagghs
🆔 @iictchannel
📋#گزارش
🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قارهای کمرنگ شده است
✍️دکتر محمد لگنهاوزن
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #دین #فلسفه_دین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3284
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net