eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
590 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
قانون‌گذاری برای خانواده.pptx
300.7K
پاورپوینت جلسه «اقتضائات قانون‌گذاری برای نظام خانواده» @souzanchi
نشست هشتم دین و حکمرانی.mp3
47.9M
🎧 فایل صوتی جلسه «اقتضائات قانون‌گذاری برای نظام خانواده» حدود یک ساعت اول ارائه بحث است و در ادامه پرسش و پاسخ @souzanchi
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
🎧 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران ، ۹۹/۱‌۱/۱۰ 💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ فضای مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست. باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعۀ رسانه و استراتژی و سیاست‌گذاری در این عرصه را، نخبگان انقلاب اسلامی تعریف کنند. 💥 اگر در زمینِ حکمرانیِ مجازیِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. 💥 باید برای استارتا‌پ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جایگزین طراحی کنید. شما به پلتفرم‌های جدیدی نیاز دارید که جنس جدیدی از نیاز و ارضا را به هم گره بزند و سامان دهد و نیازمندی‌های جامعه ایمانی را توسعه دهد. 💥 استراتژی شما در فضای مجازی، مبارزه با تحقیرشدگی در برابر باشد. («تحقیر، فریفتگی انحلال»، طریق توسعۀ فرهنگ غرب است.) 💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران دشمن را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو می‌افتند. باید عمود خیمه‌شان را بکِشید. 💥 (در برابر ) را احیا کنید. 💥 مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن، شما را زمین‌گیر نکند. @mirbaqeri_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰 حزب‌ا... این است | در دهه فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید 🔻 ۲۲ بهمن و هفته‌ى انقلاب را با شكوه هر چه تمام‌تر جشن بگيريد؛ به دنيا نشان بدهيد كه قدر انقلابتان را مى‌دانيد. 🔹 بر سَردر هر خانه‌اى پرچم بزنيد، پرچم جمهورى اسلامى را در سطح شهرها و روستاها به اهتزار در بياوريد. نشان بدهيد كه ملّت، اين خاطره را گرامى مى‌دارد. ۱۳۵۹/۱۱/۱۷
‼️📣 ساعات پایانی 🔺 با غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه باشید... 📖 دانشنامه (جلد اول و دوم) ✍🏼 زیر نظر آیت الله 🔹مجموعه‌ دانشنامه‌های قرآن شناسی، گسترده نگاشته ای است ساختار موضوعی، در بیش از بیست مجلد و مشتمل بر متجاوز از هشتصد مدخل کلان، که در دو محور عمده 1- مباحث پیرامون قرآن(علوم قرآنی؛ بخش اول) ۲٫ مباحث درون قرآنی(معارف قرآن؛ بخش دوم، سوم و چهارم) در پژوهشگاه تالیف می‌شود و ناظر به نقد دایره المعارف قرآنی لایدن است. 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان ⚜️ هم اکنون برای سفارش این اثر ارزشمند اقدام کنید: 💢 لینک خرید جلد اول: 🌐 b2n.ir/po20 💢 لینک خرید جلد دوم: 🌐 b2n.ir/po21 🆔 @iictchannel
‼️📣 با غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همراه باشید... 📖 کتاب «روش شناسی حکم» ✍🏼 اثر حجت الاسلام و المسلمین 🔺 روش‌شناسی حکم شرعی مبتنی بر تبیین ماهیت و چیستی حکم، قلمرو و مبادی آن، ساختار داخلی و اقسام و انواع حکم شرعی است؛ هر یک از این مباحث برایند روش‌شناختی خاصی دارد که می‌تواند آن را از روش‌شناسی سایر بخش‌های دین متمایز کند؛ این کتاب یک تحقیق کلی مبنایی در این زمینه است که می‌تواند بنیان تحقیقات مفصل بعدی را به صورت قاعده‌مند پی‌ریزی نماید؛ گرچه از ابتدای پیدایش دانش استنباط احکام، روش‌شناسی آن هم به صورت غیر منسجم مورد بحث قرار گرفته اما در بسیاری از موضوعات، مباحث ماهیت شناختی و گونه‌شناختی حکم و به تبع آن مباحث روش‌شناختی، یا مغفول مانده و یا به صورت پراکنده و نامنظم به آن پرداخته شده است. این کتاب سخن از روش‌های اختصاصی است که حسب اقتضای این حوزه در قبال سایر حوزه‌های معرفتی دین، قابل طرح است. ⚜️ هم اکنون برای سفارش این اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان 🌐 b2n.ir/po24 🆔 @iictchannel
🔰 در روزگار ما سه پرسش زیر سؤال های حیاتی دین پژوهی و معرفت دینی است: 💠 «آیا فهم دین، ممکن است؟ » 💠 اگر آری «آیا فهم دین روشمند است؟» 💠 اگر روشمند است «منطق فهم دین چیست؟» 💢 دانش های دین پژوهی کنونی – از جمله علم اصول، به رغم مزایا و مواهب بدیل ناپذیرش – در پاسخ گویی به این پرسش ها(به خصوص با توجه به نیازها و نظرهای نوپیدا) از کمال و کفایت درخور برخوردار نیستند، و نه تنها در روش شناسی فهم دین با کاستی ها و کژیهایی مواجهیم، از حیث جامع نگری در غایت و قلمرو دین، همچنین در بابت مدارک درک گزاره ها و آموزه های دینی و قواعد تنقیح و بازشناخت معرفت دینی، بغایت حاجتمند بازنگری و بازنگاری هستیم؛ 💢 تقسیم ثلاثی سنتی معارف(به عقاد، احکام و اخلاق) تقسیم شاملی نیست؛ برخی مدارک مانند اجماع(به مثابه منبع) فاقد حجیت و کارایی است؛ تقسیم سنتی سنت(به قول، فعل و اقرار) دقیق نیست؛ سنت فعلی و فعل هِداییِ معصوم(که دارای سه قسم است: ایجادی، امساکی و امضایی) می تواند در عرض سنت قولی، حجت مستقلی قلمداد شود؛ عقل آن چنان که شایان شأن الاهی او – به مثابه حجت موجه حق – مصب اهتمام برخی دین پژوهان نیست؛ سهم فطرت در درک دین و بازشناخت سره از ناسره در معرفت دینی مغفول مانده است؛ سنجش و آسیب شناسی معرفت دینی نیازمند بسط و قاعده گذاری جامع تری است؛ علی هذا برای سد خلأها و رفع خطاهای پیشگفته و ایجاد امکان دسترسی به فهم جامع و صائب، روزآمد وکارآمد دین، باید دانش کامل تر و کارآمدتری سامان یابد؛ این دانش می تواند منطق فهم دین نامیده شود. 💢 «پدیده » عنصر کانونی مباحث منطق فهم دین است، برایند ماهیت و مختصات متغیرهای پنجگانه «مبدأ دین»، «مدارک دین»، «مُدرَک(ساحت و غایات) دین»، «مُدرِک»(مخاطب و مفسر) و «متد ادراک دین»، در مقام گزینش و کارگماشت روش ها و قواعد فهم باید به نحوی مضبوط و معقول منظور گردد؛ پدیده فهم دین، برآمد و پی آورد کاربرد درست و دقیق رهیافت جامع نگر به دین است؛ مؤلف محترم بر آن است با پذیرش نقادانه بخش هایی از دست آورد علوم دین شناسی و متن پژوهی سنتی و جدید می توان به یک سامانه کارآمد و روزآمدی در فهم دین دست یافت؛ در مقاله دوم در این راه سعی بلیغ صورت یافته است. 💢 مقاله سوم، (در حقیقت به مثابه نمونه)، شرح نسبی جزء کوچکی از یکی از مدعیات منطق فهم دین به عهده گرفته است؛ فهم قرآن که اولین مدرک درک معارف دینی است بدن درک و لحاظ یک سلسله نهادهای پیش انگاشته میسر نمی گردد. این نهادها به دو گروه اصلی و اصطیدی قابل تقسیم است، نهادهای اصلی عبارتند از: ۱. وحیانیت متن و محتوای قرآن، ۲. هدایت مآلی قرآن، ۳. عقلایی بودن ساخت زبانی قرآنی، ۴. حکیمانگی ومعقولیت قرن، ۵. فطرت نمونی آموزه های قرآنی. سایر نهادها از نهادهای اصلی قاب اصطیاد است. 💢 در مقاله چهارم پیامدهای فلسفی کلامی نظریه تکثرگرایی دینی بازگفته شده، مقاله پنجم که متمم مقاله چهارم است گزارش چکیده است از مباحثه ای بین مؤلف و پروفسرور جان هیک(صاحب نظریه پلورالیسم دینی) صورت بسته است. مطلب ششم به یکی از مهم ترین مباحث فلسفه دین یعنی نسبت دین و ایدئولوژی پرداخته است. 🆔 @Rashad_ir