eitaa logo
کانون سبحان
4.7هزار دنبال‌کننده
55.1هزار عکس
11.8هزار ویدیو
450 فایل
"کوهدشت لرستان" آدرس پایگاه خبری کانون سبحان: http://kanoonsobhan.ir/ دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوژه های خبری(عکس،فیلم و..) را برای ما بفرستید. ارتباط مستقیم با مدیر کانال: @hamidadami
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فضیلت افطاری دادن ✍رسول خدا (ص) در ضمن خطبه اي در فضيلت ماه رمضان فرمود: اي مردم! هر که از شما روزه دار مؤمني را در اين ماه افطار دهد، نزد خداوند پاداش آزاد نمودن يک بنده را دارد و گناهان گذشته اش مورد آمرزش واقع مي شود. گفته شد: اي رسول خدا! همگي ما توانايي اين کار را نداريم. فرمود: از آتش دوزخ بپرهيزيد اگر چه به افطار دادن به دانه اي خرما باشد، از آتش دوزخ بپرهيزيد اگر چه به افطار دادن به جرعه اي آب باشد ♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
‌ : 🔴 راه‌های نفوذشیطان و وسوسه کردن انسان : 🔥گاهی شیطان از طریق ، انسان را فریب می دهد؛💢 شیطان شما را از تهیدستی می ترساند ‼️⚠️. «اَلشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ» بقره۲۶۸ 🛑 گاهی شیطان🔥 از طریق جلوه دادن، انسان را فریب می دهد؛ شیطان اعمالشان را برای آنها آراسته.‼️ «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ اَعْمالَهُمْ» نمل۲۴ 🔥 گاهی از طریق وعده های توخالی و ، انسان را فریب می دهد؛ 😈 وعده شان می دهد و آنها را به دام آرزوها می افکند، ولی شیطان جز فریب وعده نمی دهد.❌☝️ «یَعِدُهُمْ وَ یُمَنّیٖهِمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ اِلّا غُرُورًا» نساء۱۲۰ 🔥 گاهی شیطان از طریق دشمنی و (بین مردم)، انسان ها را می دهد؛ جز این نیست که شیطان می خواهد میان شما دشمنی و کینه افکند‼️🚫.... «اِنَّما یُریٖدُ الشَّیْطانُ اَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ....» مائده۹۱      «آخرالزمان🌎قیامت🔥ظهور🌴» ♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
گزیده بیانات علامه جوادی آملی 💠 فهم معارف 🔹 آدم یا باید یا باید ؛ هیچ چاره‌ ای غیر از اینها نیست. اگر كسی توانست ببیند مثل ائمه (علیهم السلام) و شاگردان مخصوص آنها، او خیلی سعادت دارد و اگر نتوانست ببیند باید بفهمد، اگر نفهمید به او می ‌فهمانند، آن وقت تحملش سخت است! 🔹 همه این مطالبی كه در قرآن كریم و در دعاها هست را به ما می ‌فهمانند، اما چگونه می ‌فهمانند؟ آنجا سخن از درس نیست، آنجا سخن این نیست كه كسی سخنرانی كند استدلال كند كتابی بخواند و آدم یاد بگیرد، آنجا با عمل ، می‌ برند به جهنم می ‌گویند: ﴿أَفَسِحْرٌ هذَا﴾ آیا این دروغ است؟! این طور به آدم می ‌فهمانند! خب اگر نفهمیدیم به ما می ‌فهمانند، اما هیچ كس تحمل آن را ندارد! آن توقع از ما نیست كه ما این معارف را ببینیم، البته می ‌شود اما راه سختی است؛ ولی حداقل این است كه ! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1374/02/12 @monadianehag98
📖السَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ... 🌱سلام بر تو ای یادگار بهانه خلقت، ای امیدِ مادر، سلام بر تو و بر روزی که دولت زهرایی ات جهان را منور خواهد ساخت. 📚 دعاى استغاثه به حضرت صاحب الزّمان (صلوات الله عليه) - مفاتیح الجنان. ♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
گزیده ببانات علامه جوادی آملی 💠 حجابِ فهم 🔹 فهمیدن قرآن، احكام دین، دستورات الهی و معارف اسلامی لذیذ هست ولی یك مانعی دارد؛ دنیا، دنیا، دنیا، دنیا اینها مانع است، اینها مانع است. هم داشتن مانع است و هم نداشتن، آن كه دارد مغرور و فریب خورده است آن كه ندارد محزون و غمگین است؛ یا مغرور است، یا مغموم، در هر دو حال توان یادگرفتن ندارد. ما قبل از هر چیز باید دست و بال قلبمان را باز كنیم. 🔹 یك انسان بسته در قفس او دیدگاهش محدود است، او فقط در و دیوار قفس را می ‌بیند هر روز ممكن است این قفس را رنگ كند، آن مرغ هایی كه بیرون در فضای باز پرواز می ‌كنند این مرغ اسیر در قفس را سرزنش می ‌كنند كه قفس رنگ كردن ندارد! ما كه در قفس دنیاییم هر روز داریم دنیا را رنگ می ‌كنیم آنها به ما می‌ خندند كه رنگ كردن قفس كار آدم عاقل نیست. 🔹 ما برای اینكه دست و بالمان باز بشود باید پیام كسانی را كه هستنند را بشنویم. قرآن كریم می‌ فرماید وقتی قارون با آن زیورش از منزل بیرون آمد افراد ناآگاه می ‌گفتند ﴿یا لَیتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِی قارُونُ﴾ ای كاش ما هم مثل قارون از تمكن مالی برخوردار بودیم این حرف افراد ناآگاه، اما ﴿وَ قالَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَیلَكُمْ ثَوابُ اللّهِ خَیرٌ﴾ فرمود طبقه آگاه به طبقه ناآگاه می‌ گفتند وای بر شما زر و زیور قارون خیر نیست خیر است. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1374/02/12 @monadianehag98
♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌹 ♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
گزیده سخنان علامه جوادی املی 💠 ناز و نیاز 🔸 این دعای مباهله قوی‌ تر و غنی‌ تر از دعای سحر هر شب ماه مبارک رمضان است که عرض می کنیم: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ» تا آخر؛ این دعایی که امام صادق (سلام الله علیه) برای روز مباهله مشخص کرده است، به مراتب علمی ‌تر، غنی ‌تر و قوی ‌تر از دعای سحر ماه مبارک رمضان است؛ یک است با یک ترجیع ‌بند! 🔸 در دعای سحر فقط عرض می کنیم: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ»، سؤال می ‌کنیم؛ اما این دعای نورانی مباهله که امام صادق فرمود، یک مطالبه است، ترجیع ‌بند است؛ چند جمله از دعا که گذشت عرض می کند: «فَاسْتَجِبْ لِی‏»؛ خدایا تو قرار گذاشتی گفتی: ﴿ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَكُمْ﴾، من دعا کردم، باید جواب بدهی! این طور حرف زدن برای کیست؟ آدم باید رویش بشود با خدا این‌طور حرف بزند! تو گفتی بخوان، من هم خواندم؛ تو گفتی بیا، من هم آمدم؛ ترجیع ‌بند گونه است، یکی دو بار نیست، دو سه جمله دعا می کند بعد عرض می کند خدایا تو گفتی بخوان من خواندم، تو گفتی اجابت می‌ کنم اجابت بکن، مشکل مرا حل کن! 🔸 این‌طور دعا کردن، این‌طور حرف زدن با خدا چگونه است؟ آیا یک خواستن محتاجانه از خداست؟ محتاج که گداست، گدا که این‌طور حرف نمی ‌زند، گدا که طلبکارانه حرف نمی ‌زند؛ این است. این بیان نورانی حضرت وجود مبارک که در دعای «افتتاح» هر شب در ماه مبارک رمضان می ‌خوانیم، مگر غیر از امام کسی می ‌تواند این طور حرف بزند بگوید من آمدم «مُدِلًّا عَلَیك‏»؟! این ادلال از دلال است، دلال یعنی غنج، یعنی ناز؛ خدایا من در ماه مبارک مهمان تو هستم، می‌ خواهم ناز کنم برای تو! مگر نگفتی صائمین «ضیوف الرّحمان» هستند _حجاج در آن سرزمین «ضیوف الرحمان» هستند، صائمین در این زمان مهمان خدا _ گفتی مهمان هستند، من می ‌خواهم برای تو ناز کنم. این را غیر از امام کسی می ‌تواند بگوید؟! خدایا من «مُدِلًّا عَلَیك‏»، می‌ خواهم دلال کنم، می ‌خواهم غنج کنم، می‌ خواهم ناز کنم برای تو! 🔸 این مناجات «شعبانیه» که از وجود مبارک حضرت امیر است که البته همه ائمه این مناجات را می ‌خواندند، در آن ادلال هست، ناز هست. غیر از اینها ممکن بود، کسی این‌طور حرف بزند؟! در همین مناجات «شعبانیه» آمده است: «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»؛ خدایا اگر مرا مؤاخذه کنی، بگویی چرا گناه کردی، من هم تو را مؤاخذه می‌ کنم که تو که بزرگ ‌تر بودی چرا عفو نکردی! این از چه کسی بر می ‌آید؟ ما چنین ائمه ‌ای داریم، چنین اولیایی داریم که با خدا این‌طور حرف می ‌زنند. به ما هم گفتند بخوان، نگفتند این مخصوص آنهاست؛ عرض می کند: «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»؛ می ‌گویم تو که بزرگ ‌تر بودی، چرا آبروی ما را بردی! ما با اینها رو به ‌رو هستیم؛ هیچ کسی عذری ندارد. اینها را همین علی گفت؛ اینکه گفتند خدا می ‌نازد به علی، این است! یعنی شما فرض می ‌کنید در عالم کسی پیدا بشود که این‌طور حرف بزند و مناجات کند؟ به ما هم گفتند شما هم بخوانید! آپارات: https://aparat.com/v/EDYb9 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1397/06/13 @monadianehag98
💠 مراتب قرآن 🔹 قرآن درجاتی دارد مراتبی دارد؛ در آغاز سوره «زخرف» فرمود: ﴿إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ٭ وَ إِنَّهُ فی‏ أُمِّ الْكِتابِ لَدَینا لَعَلِی حَكیمٌ﴾ یك طرف آن عربی است، یك طرف آن نه عربی است نه عِبری است نه فارسی است، بلکه «عَلِی حَكِیم» است. 🔹 شما می ‌بینید «ذریحِ مُحارِبی» رفته خدمت امام صادق (سلام الله علیه) عرض كرد: این آیه ﴿ثُمَّ لْیقْضُوا تَفَثَهُم﴾ یعنی چه؟ حضرت فرمود: «لِقَاءُ الْإِمَامِ». وقتی «ذرِیح» گفت من رفتم خدمت حضرت، حضرت فرمود این «لِقَاءُ الْإِمَامِ» است، برخی آمدند خدمت حضرت گفتند ما سالیانی است خدمت شما هستیم چنین تفسیری نكردید! فرمود: «مَنْ یحْتَمِلُ مَا یحْتَمِلُ ذَرِیح»؛ یعنی همان است كه فرمود برخی از احادیث ما «صعب» است «مستصعب» است «لَا یحْتَمِلُهُ إِلَّا نَبِی مُرْسَلٌ أَوْ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ»؛ فرمود شما شاگردی مثل «ذرِیح» پیدا كنید تا ما را هم بگوییم؛ فرمود: «مَنْ یحْتَمِلُ مَا یحْتَمِلُ ذَرِیحٌ»؛ كسی كه را بتواند بشنود، چنین كسی است. 🔹 قرآن كتابی نیست كه مثل باران نازل شده باشد، خداوند قرآن را نینداخت، قرآن را آویخت؛ اینكه فرمود است، اینكه فرمود یك طرف آن به دست شماست و یك طرف آن به دست خداست، خب اگر آدم قدری بالاتر برود مطلب دقیق‌تری را كسب می‌ كند. آیا آن‌طوری كه پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فهمد، دیگران می ‌فهمند؟! آن‌طوری كه ائمه (علیهم السلام) می ‌فهمند، علما می ‌فهمند؟! آن‌طوری كه علما می ‌فهمند، توده مردم می ‌فهمند؟! مرحوم كلینی(رضوان الله علیه) در همان جلد اول كافی نقل كرد كه وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در تمام مدت عمر به اندازه عقل خودش با كسی حرف نزد: «مَا كَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ(صلّی الله علیه و آله و سلّم) الْعِبَادَ بِكُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ»؛ البته اهل بیت مستثنا هستند و حضرت با كُنه عقل خودش با حرف می ‌زد؛ حضرت به اندازه عقل خودش با هیچ كسی حرف نزد جز با خواص مثل اهل بیت و اهل بیت هم همین‌طور بودند. اینكه وجود مبارك حضرت امیر فرمود: «هَا إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّاً» با چه كسی؟ گاهی دست كمیل را می‌گرفت به گوشه ای می ‌برد و چند مورد را به او می ‌گفت و می‌ فرمود این‌ سینه پر از علم است و من كسی را پیدا نكردم که بگویم! اگر كمیل پیدا شد یا افرادی مثل عمارِ یاسر و مقداد پیدا می ‌شدند با آنها درد دل می ‌كردند. این‌چنین نیست كه قرآن همین باشد كه ما در مسابقات و مانند آن نقل می ‌كنیم، این كفِ قرآن است؛ ما اگر بالا بیاییم، از عربی مبین تا «عَلِی حَكِیم» خیلی راه است. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 9 تاریخ: 1393/02/28 @monadianehag98
☀️ ☀️ ✅چرا نشانه‌های ظهور همه خشن هستند ⁉️ 🔴📚 توصیفاتی که در روایات و اخبار متعدد از اوضاع جهان 🌍در آخرالزمان💢 شده است همه حاکی از آن است که دنیا را شومی و تیرگی فرا خواهد♨️ گرفت ، ظهور 🌈که اتفاق مبارکی است چرا باید نشانه هایش همه تیرگی و خون و مرگ و نفاق باشد❓ ❌چند نکته: 1⃣آخرالزمان دوره خوبی نیست تا از آن به خوبی صحبت شود. ⚡️دوره ای است که زمین از فساد و ظلم و تباهی🚫 مملو شده و مردم به خاطر دوری از معصوم و ، به خود اکتفا کرده و از معصوم دور مانده اند.⚠️ 2⃣دوران آخرالزمان🔥 نیاز به اصلاح دارد، و علی القاعده سران و در برابر این اصلاح خواهند ایستاد؛ ⭕️و لذا این اصلاح و درمان انحرافات نیاز به مبارزه و جنگ دارد. 3⃣ .ظهوری اگر مربوط به قبل از ظهور است ناظر به اوضاع بد آن زمان دارد؛ و اگر مربوط به بعد از است ناظر به جنگ و مبارزه با سران و حکومت های ظالم و فاسد است و ناظر به مردم عادی نیست.✅ 📜بنابر این با توجه به لسان روایات که از آخرالزمان حکایت می کنند، را دوره خوبی معرفی نمی کنند زیرا دوره ای است که مردم از دورمانده اند و به همان میزان از معیارها و ارزشهای اصیل دینی فاصله گرفته اند.🖇📍 📝خوب نبودن و بد بودن دوران آخرالزمان، نیاز انسان ها به معصوم را ثابت می کند.🕰 اگر هم روایات بیشتر راجع به و نبرد و مبارزه صحبت می کنند ناظر به مردم عادی نیست بلکه ناظر به ها و و است ✔️که در برابر حق می ایستند و از پذیرش آن سر باز می زنند.🔴 🔻 بیان احوال آخرالزمان 🔵〰 ⚪️روایت مفصلی از امام صادق(علیه السلام) كه گرچه هر یك از این علائم حتمی الوقوع نیست، ولی به طور كلی .آخرالزمان را به ما معرفی می كند. در این روایت به ذكر گوشه‌ای از مفاسد جهان🌎 در آستانه قیام و انقلاب بزرگ (عج) اشاره شده است.» (1) 🔔سۆال: در این دوره تر و خشک با هم می سوزند⁉️ مثلا وقتی قرار است زلزله ای بیاید که شهر رو نابود کند آدمهای خوب هم می میرند ، برای آنها هم عذاب محسوب می شود یا نه ؟ 🔰پاسخ: یک بلا 🔥🌪و اتفاق واحد می تواند نسبت به افراد مختلف، عناوین متفاوت داشته باشد: 💢بلا و مصیبت برای برخی به عنوان عذاب الهی است.⚠️ بلا و مصیبت برای برخی به عنوان کفاره گناهانشان است.⚠️ بلا و مصیبت برایبرخی به عنوان امتحان و آزمایش است.⚠️ 🔅بلا و مصیبت برای برخی به مصلحت و صلاح آنها است.⚠️ بنابر این نسبت به همه، به عنوان عذاب نیست تا اشکال شود پس این بی عدالتی است.⚠️ ♻️چه بسا کسی به صلاح و مصلحتش بوده که در این موقع از دنیا🌎 برود، چرا که اگر می ماند او هم به همین دچار شده و بیراهه می رفت. لذا خداوند با علم به این مطلب، به او دیده که او این موقع و در این سن از دنیا برود.⚡️ 🔸این مطالب مضمون روایتی است از امام علی(علیه السلام) که می فرمایند: "ان البلاء للظالم ادب، و للمومن امتحان، و للانبیاء درجة، و للاولیاء كرامة"؛🛑 بلاها برای ظالم تادیب است و برای مومنان امتحان و برای پیامبران درجه و برای اولیاء كرامت و مقام است.🛑(2) 📚 پی نوشت ها: (1) بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص260 ـ 256. (2) بحارالانوار، جلد 81، صفحه 198. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
💠 هنر متعالی 🔹 مرحوم شهید آوینی از دوستان ما بود که دیدارهای مكرّری با هم داشتیم، یاد این شهید بزرگوار را گرامی می ‌داریم و از خدای سبحان مسئلت می‌ كنیم با اجداد گرامی ‌شان محشور باشند! 🔹 اول انقلاب، هنر به نیمه شكوفایی خود رسید، بعد كم كم رشد نكرد، ایستا شد یا ركود كرد. بعد از جنگ جهانی اول و دوم و كودتای ننگین 28 مرداد ملّت پِرِس شدند و در 22 بهمن 1357 آزاد شدند، تمام هنرهای هنرمندان در راستای بود و هیچ كار مثبتی درباره اینكه كجا برویم ارائه نكردند. حرف جناب مولوی این است كه از بند كشیدن هنر نیست, كجا خود را بند كنیم هنر است: خود هنر دان دیدنِ آتش عیان ٭٭٭ نی گپ دَلَّ عَلی النّارِ دُخان 🔹 آن ‌كه می‌ گوید خدایی هست و قیامتی هست و بهشت هست این گپ می زند، این هنر ندارد، هنر این است كه آدم چشمِ جان را باز كند؛ بهشت كه هست, جهنم كه هست, شعله که هست، خب ببین! در خطبه نورانی حضرت امیر آمده است كه كسانی هستند كه «هُمْ وَ النَّارُ كَمَنْ قَدْ رَآهَا»؛ این خطبه نورانی علوی (سلام الله علیه) مولوی تربیت می ‌كند. مولوی می ‌گوید: خود هنر دان، دیدنِ آتش عیان ٭٭٭ نی گپ دَلَّ عَلی النّارِ دُخان # آن ‌كه می‌ گوید خدا هست و حكیم است و یك روز به كیفر می رساند این دارد گپ می ‌زند؛ مثل كسی كه آتش را ندیده، دود را می ‌بیند و می ‌گوید چون دود هست آتش هست؛ این گپ زدن است، دود كه آدم را متأثر نمی ‌كند، آتش اثر می ‌كند، آتش را ببین! اگر در آن چند ماه هنر شكوفا شد، هنر رهایی بود؛ بله همه نجات پیدا كردیم اما كجا برویم؟ به چه كسی باز گردیم؟ با چه كسی سخن بگوییم؟ نماز ما چیست؟ با چه كسی داریم حرف می ‌زنیم؟ روزه ما چیست؟ این حرف ها برای هنرمندان مطرح نبود. 🔹 هنرمند آن است كه بفهمد که مرگ را می‌ میراند! هنر این نیست كه آدم بمیرد, هنر این نیست كه بپوسد, این است كه از پوست به در بیاید؛ هنر آن است كه انسان بگوید ما یك دشمن داریم به نام مرگ و من كسی هستم كه مرگ را می‌ میرانم؛ هنر یعنی این! مرگ را می ‌میرانم یعنی چه؟ یعنی من هستم كه هستم! 📚 دیدار سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه‌السلام) با حضرت استاد تاریخ: 1393/01/20 @monadianehag98
✍هر بدی که به تو می‌رسد، از خودِ توست. ⚠️بدی مکن که در این کشتزارِ زود زَوال به داسِ دَهر، همان بِدرَوی که میکاری 👈کانالی با عکس ها 📸و متن های 📋مفید، مختصر و آموزنده. ✍مناسب جهت استفاده در کانال، گروه، استوری و وضعیت. 👈عکس و متنِ محتوایی👇 @aks_matn_mohtavaie
🎆اهمیت ! ☘از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند:که چرا کسانی که در آخر زمان زندگی می کنند رزق و روزیشان تنگ است؟ فرمودند : به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است. 🌿 مردی به خدمت امام صادق(علیه السلام) آمد و عرضه داشت : من مرتکب گناهی شده ام. امام فرمود :خدا می بخشد. آن شخص عرضه داشت :گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگ است. امام فرمود: اگر به اندازه ی کوه باشد خدا می بخشد. 🌟آن شخص عرضه داشت: گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگتر است. امام فرمود : مگر چه گناهی مرتکب شده ای؟ وآن شخص به شرح ماجرا پرداخت. ☀️پس از اتمام سخن امام رو به آن مرد کرد و فرمود: خدا می بخشد، من ترسیدم که را قضا کرده باشی! 🌴همچنین مرحوم آیت الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (معروف به نخودکی) در وصیت خود به فرزندش می گوید: 🎇اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یک بار از او فوت شود، نتیجه آن چهل روز عبادت بی ارزش (نابود) خواهد شد... 📒وسایل شیعه/ج۳/ص۱۵۶ 📗بحار/ج۸/ص۷۳ ♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
💠 کیاست علوی 🔹 حضرت امیر در آن خطبه دویست فرمود آن جلوی ما را گرفته وگرنه مگر معاویه از ما سیاستمدارتر بود؟! اگر دستور الهی نبود اگر فرمان خاصّ ذات اقدس الهی نبود نه «لكنتُ من أدهی العرب», بلکه «لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَی النَّاسِ»، برای اینكه علم باشد که ما داریم همه شرایط را بلدیم قدرتش را هم كه داریم. 🔹 در خطبه دویست فرمایششان این است: «وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِیةُ بِأَدْهَی مِنِّی وَ لكِنَّهُ یغْدِرُ وَ یفْجُرُ وَ لَوْ لاَ كَرَاهِیةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَی النَّاسِ» نه «أدهی من العرب» و اما بدانید این‌ چنین نیست كه حالا ما مكر نمی‌ كنیم، مكر بتواند در ما اثر كند و فریب بخوریم آن هم نیست: «وَ اللَّهِ مَا اُسْتَغْفَلُ بِالْمَكِیدَةِ وَ لاَ أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِیدَةِ»؛ قسم به خدا هیچ كسی نمی ‌تواند ما را فریب بدهد؛ منتها ما هم فریب نمی‌ دهیم برای اینكه فریب دادن چیز بدی است، نه اینكه ما ساده باشیم یا فریب كسی را بخوریم. قسم به خدا احدی نمی ‌تواند علی را فریب بدهد ولی ما هم فریب نمی‌ دهیم؛ این می ‌شود علی! 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 25 تاریخ: 1390/12/11 @monadianehag98
هدایت شده از 💡عمّار انقلاب🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید گردوغبار در مرز ایران و عراق! لو رفته از عراق و خاکی که به سمت خوزستان می‌فرستند تا مردمش مهاجرت کنند. می‌گویند این دستگاهای تولید ریز گرد با همکاری چین بکار گرفته شده است! ✅حقیقت✅ 1⃣ این ادعای مضحک و غیرعلمی نشان می‌دهد دشمن اینقدر ذلیل شده که برای اختلاف افکنی و به چالش کشیدن سیاست های نظام (ازجبهه مقاومت تا نگاه به شرق) به هر دروغی متوسل می‌شود 2⃣ ویدئوی جعلی، مذکور مربوط به سال ۲۰۲۰ است. این ویدئوی تقطیع شده در حقیقت بخشی از گزارش یک کشاورز پرتغالی است که دارد آموزش می‌دهد چگونه می‌توان باغنی سازی خاک بدون کود محصولات ارگانیک پرورش داد و اینها کشاورزانی هستند که در حال پاشیدن خاک با کیفیت هستند. فیلم اصلی👇 https://m.youtube.com/watch?v=ktjlfM9kYZs ⚠️دوستان، مراقب اخبار گمراه کننده در فضای مجازی باشیم. تراکتورهای واقعی کسانی هستن که هر روزه با دروغ پردازی در کنار مرزهای ذهن من و شما به دنبال تولید ریزگردهایی هستن تا غبار نگذارد، حقیقت را ببینیم... 🇮🇷کانال روشنگری و نکات ناب... @roshandari_nokatnab99
♨️ با ما به روز باشید👇 🆔 @kanoonsobhan
💠 مائده قرآن 🔹 فرمود: ﴿وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ﴾؛ اینكه بارها عرض شد قرآن یك كتاب عمومی است برای همین جهت است. شما كتاب علمی ای ندارید كه این كتاب علمی بخواهد به افراد تحصیل ‌نكرده، مطلب بفهماند؛ هر كتاب علمی بالأخره موضوعی دارد محمولی دارد مبادی ای دارد، انسان باید مدتی درس بخواند تا آن را بفهمد؛ اما قرآن, آیاتی دارد كه این آیات, مطالب را به صورت مَثل و داستان بیان می‌كنند که اگر كسی خواست قرآن را برای گروهی كه اهل تحصیل نیستند تفسیر كند كاملاً می ‌فهمند. 🔹 فرمود ما مَثل ‌های زیادی ذكر كردیم؛ قصص انبیا از یك طرف مَثل ‌های قرآن از یك طرف؛ ﴿لَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ﴾، ﴿لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ﴾. امثال فراوانی در قرآن كریم هست كه اگر كسی بخواهد جلسات موعظه و تفسیری داشته باشد، برای نوجوان ‌ها می ‌تواند, برای تحصیل ‌نكرده‌ ها می ‌تواند, برای دانشجویان می ‌تواند, برای علما هم می ‌تواند؛ قرآن كتاب نوری است كه همه را روشن می‌ كند. شما كه نباید توقع داشته باشید آن آقا كه تحصیل نكرده است آن آیات برهانی ﴿لَوْ كَانَ فِیهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا﴾ را بفهمد؛ اینها هم اگر توفیق پیدا می ‌كردند و به حوزه می ‌آمدند مثل ما یا بالاتر می ‌شدند. هیچ مطلبی در قرآن كریم نیست كه قابل تفهیم برای ساده ‌ترین افراد نباشد منتها حالا آن گوینده باید این آیات را این مَثل‌ ها را این قصه‌ های انبیا را شناسایی بکند تنزّل هم بدهد تا در دسترس فهم آنها باشد. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 21 تاریخ: 1391/12/02 @monadianehag98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فرهنگ عقلانی ▫️ این عصر، است که فرهنگ، است، دلالی است، نه تحقیق و نه استدلال. در چنین عصری خدیجه کبریٰ عالمه، عابده، زاهده، موحده ‌ای بود، مادرمان این است. ما فخر می ‌کنیم که چنین مادری داریم! درست است او دوازده معصوم و معصومه به بار آورد؛ اما مادر ما هم هست، فرمود ﴿وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم‏﴾، قدر این مادرها را بدانیم! چه کسی آن روز او را موحّد کرد؟ در کدام مکتب درس خواند؟ این «حنفاء» قبلاً این طور بودند، این بخش فرهنگی که وجود مبارک مادر ما خدیجه کبریٰ(عَلَیها آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) آمده، را در فضای جاهلی پیاده کرد. چون آن فرهنگ فرهنگ جاهلی بود، اقتصاد جاهلی هم داشتند و اقتصاد جاهلی در محدوده ربا دور می ‌زند. ▫️ در جاهلیت کهن که دین در سوره «احزاب» به ما گفت، نه جاهلیت کهنه، نه جاهلیت تازه ﴿لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیةِ الْأُولى‏﴾، در آن جاهلیت که ربا یک پیمان تجاری و اقتصادی رسمی بود، از یک سو؛ دامن‌فروشی یک تجارت رسمی بود که فرمود: ﴿لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا﴾، از سوی دیگر؛ هر دو را خدیجه خط بطلان بست، مال فراوان داشت، هم ربا را تحریم کرده بود، هم بغاء را. این کار مادر ماست. آن ثروت کلان، نیازی نداشت که انسان کالای مال التجاره را در آن راه ناامن از شام به مکه و از حجاز به مکه ببرد، این با می ‌توانست آسوده زندگی کند، هم جلوی ربا را گرفت که تجارتِ رسمی عده ‌ای بود، امروز هم در فضای مجازی یک عده است، همان جاهلیت کهن است، جلوی آن را گرفته است، این کار مادر ماست، پس را عوض کرده، را عوض کرده، را عوض کرده، را تحریم کرده و عمل کرده، این کار مادر ما بوده است. ▫️ بنابراین ما اگر بخواهیم ببینیم آن ره ‌آوردش در اسلام چیست؟ الآن امروز ما باید همین کار را بکنیم، [یعنی] تبدیل فرهنگ جاهلیت به فرهنگ عقلانی، یک؛ تحریم بانک‌های ربوی، دو؛ تحریم مراکز فساد، در فضای مجازی و غیر مجازی، سه. آپارات: https://aparat.com/v/xuHLG 📚 سخنرانی در همایش ملی ام المؤمنین خدیجه کبری (سلام الله علیها) تاریخ: 1395/10/02 @monadianehag98