eitaa logo
کاربرد علوم حوزوی
352 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
32 فایل
در راستای ملموس‌سازی دروس حوزه علمیه، تمارینی از منابع مختلف و بیشتر از قرآن و روایات ارائه می‌گردد تا طلاب علوم دینی بتوانند با کاربردی کردن علوم حوزه علمیت خودشان را تعمیق و تثبیت نمایند. جهت ارتباط با سرپرست کانال از @abdulahad استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 تمرین صد و بیست و نهم ✳️ و و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-70 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هفتاد و سوم ✳️ و و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-71 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین پنجاه و نهم ✳️ و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-69 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین پانصد و چهل و نهم ✳️ و و : ✅ برای مشاهده به فایل e-k-17 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و پنجاهم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-n-117 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هفتاد و هفتم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-j-7 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و هشتادم ✳️ و و : 📚 سأله عبد الرحمن بن الحجاج عن الرجل يشتري الطعام من الرجل ليس عنده و يشتري منه حالا قال لا بأس به قال قلت إنهم يفسدونه عندنا قال فأي شي‏ء يقولون في السلم قلت لا يرون فيه بأسا يقولون هذا إلى أجل فإذا كان إلى غير أجل و ليس هو عند صاحبه فلا يصلح فقال إذا لم يكن أجل كان أحق به ثم قال لا بأس أن يشتري الرجل الطعام و ليس هو عند صاحبه إلى أجل و حالا لا يسمي له أجلا إلا أن يكون بيعا لا يوجد مثل العنب و البطيخ و شبهه في غير زمانه فلا ينبغي شراء ذلك حالا. 👈 من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 282 🔰 یک مجاز اشتقاق در متن بیابید. 🔰 معطوف‌علیه «حالا» چیست؟ 🔰 آیا «إذا لم يكن أجل كان أحق به» بر اعتبار قیاس دلالت دارد؟ توضیح بدهید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و هشتاد و یکم ✳️ و : 📚 قَالَ عليه‌السلام لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ اَلْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي وَ لَوْ صَبَبْتُ اَلدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى اَلْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ فَانْقَضَى عَلَى لِسَانِ اَلنَّبِيِّ اَلْأُمِّيِّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم أَنَّهُ قَالَ يَا عَلِيُّ لاَ يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لاَ يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ 👈 نهج‌البلاغه ، ح ۴۵ 🔰 معنای «علی» را تعیین کنید. 🔰 غرض از تقیید به «هذا» چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و هشتاد و دوم ✳️ : 📚 عن منصور بن حازم عن أبي عبد الله ع في رجل أمر رجلا يشتري له متاعا فيشتريه منه قال لا بأس بذلك إنما البيع بعد ما يشتريه. 👈 وسائل الشيعة، ج‏18، ص: 50 🔰 برای اثبات بطلان بیع یک کالا قبل از خرید آن به این خبر استدلال شده است. مقدمات این استدلال از چه علومی هستند؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🟠 تمرین هفتصد و هشتاد و سوم ✳️ و : 📚 قلت لأبي عبد الله ع حديث روي لنا أنك قلت إذا عرفت فاعمل ما شئت فقال قد قلت ذلك قال قلت و إن زنوا أو سرقوا أو شربوا الخمر فقال لي إنا لله و إنا إليه راجعون و الله ما أنصفونا أن نكون أخذنا بالعمل و وضع عنهم إنما قلت إذا عرفت فاعمل ما شئت من قليل الخير و كثيره فإنه يقبل منك. 👈 الكافي، ج‏2، ص: 465 🔰 باتوجه به متن خبر شریف چه تمارین پیچیده ادبی قابل طرح است؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و هشتاد و چهارم ✳️ : 📚 ثلاثة فيهن المقت من الله عز و جل نوم من غير سهر و ضحك من غير عجب و أكل على الشبع‏ 👈 من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص: 503 🔰 مبنای ادبی هر کدام از این دو احتمال در معنای «نوم من غیر سهر» را مشخص کنید. 🌾 آنقدر شب بخوابد که بیداری سحر از او فوت شود 🌾 با اینکه شب را کامل خوابیده روز را هم بخوابد 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm