eitaa logo
کارورزی اجتهاد تمدنی
511 دنبال‌کننده
193 عکس
20 ویدیو
57 فایل
اجتهاد تمدنی و تمدنسازی اسلامی بدون اجتهاد جواهری ممکن نیست. اجتهاد جواهری با تمرکز بر سه رویکرد در فقاهت 1️⃣قاعده محور (۱۶۰) 2️⃣مهارت محور (۱۳۰) 3️⃣الگوریتمی(۱۰۰) دست یافتنی است.🏆 ارائه پیشنهادات و انتقادات👇 @Shasanrafatizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
الدره النجفیه فقه به شعر .pdf
36.95M
✅منظومه در فقه 📚 بحرالعلوم محمدمهدي بن مرتضي طباطبايي بروجردي 🌷قابل توجه علاقمندان به حفظ و آشنایی با یک دوره فقه امامیه 🙏 📣تایپ شده نیست ولی خط خوانا و واضح است. 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
💐📣قابل توجه تمام کسانی که با ترجمه قرآن و روایات سر و کار دارند: مبلغین، اجتهادپژوهان، مولفین، مدرسین و ... ✅کلید مهارت معنایابی از طریق معنای باب🌷 📒جهت معنایابی افعال ثلاثی مزید 📣توجه به معانی باب، ترجمه قرآن و روایات را دقیق سازی و روان سازی می نماید. 📚ترجمه و تفسیر بدون آن ناقص و نارسا خواهد بود.😭😭 📣متاسفانه یکی از آسیبهای ترجمه های موجود قرآن و متون روایی همین نکته است.😔 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
🏋کارورزی و فعالیت👇 سئوال: آیا واژه "تحقیق" در روایات به همان معنای معروف بین ماست⁉️ 📚با نگاه روشمند و کشف دقت های آیات و روایات چقدر معنی و ترجمه و تفسیر زیبا و دلربا و تاثیرگذار میگردد😌 🧐علاقمندان جویای مهارتهای صرفی اجتهاد و مهارت معنایابی🔍 📣واژه تحقیق را در این روایات بر اساس معنای باب ترجمه و تفسیر کنید و به آیدی بنده ارسال کنید. آیدی بنده 👇 @Shasanrafatizadeh 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📚دوستان دقت کنید تحصیل قوه اجتهاد یعنی 👇 تحصیل مهارتهای اجتهاد و کسب مهارتهای اجتهاد یعنی 👇 مهارت ورزی در روشهای هر مهارت و کسب مهارت در روشها نیازمند کارورزی و تمرین است پس اجتهاد بدون این تمرینات حاصل نمی‌شود. 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه یازدهم1⃣1️⃣ 💐مهارت دهم0⃣1⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 📚 بخش۲: 🌺بسته مهارتهای صرفی اجتهاد🌺 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
👨‍🏫حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد احمد مبلغی 🌺در دوره روش شناسی اجتهاد دارالعلم حوزه علمیه میرزا جعفر مشهد 📣اگر بگوئیم بسیاری از طلاب اجتهاد بدون روش شناسی اجتهاد در مسیر اجتهاد تضییع عمر دارند سخن گزافه ای نگفتیم😳 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📚چند نکته توضیحی جهت تذکار دوستان 1⃣مطالب *کارگاه مهارتهای اجتهاد* لغوی صرفی .. بمعنای بیان تمام مطالب علوم پایه نیست بلکه فقط بنا بر مطالب محوری است. 2⃣یکی از اهداف بیان این مهارتها، خروجی گرفتن از علوم پایه است و در حقیقت می‌خواهیم با کاربردی‌سازی محتوای آنها، از آنها ثمره و میوه و بازدهی بگیریم 3⃣رویکرد و زاویه دید، رویکرد مهارت‌محور و بیان روشها (بیان چگونگی‌ها مهمترین قسمت از هر بحث علمی است.) است نه بیان تمام مطالب در هر موضوع بلکه مطالب کاربردی و مهم و تاثیرگذار 4⃣در *کارگاه مهارتهای اجتهاد* جهت جلوگیری از تضییع وقت و عمر عزیزان جویندگان روش استنباط، فقط مطالب کاربردی بیان میشود. 5⃣ مجری ادعای اجتهاد ندارد اما گمان تازگی و ضروری بودن نوع نگاه در رویکرد اتخاذ شده برای بیان مطالب دارد. 6⃣مطالب وحی منزل نیست لذا دوستان و اعزه هرجا نقص و اشکالی دیدند بی درنگ منت گذارده و حقیر را از نظرات ارزنده خود محروم نفرمایند. 🌏🌏✅https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه دوازدهم2⃣1️⃣ 💐مهارت یازدهم1⃣1⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 📚 بخش۲: 🌺بسته مهارتهای صرفی اجتهاد🌺 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📣قابل توجه علاقمندان به تبلیغ هنرمندانه و روشمند 🌺مهارتهای فاز ادبی اجتهاد🌺 لازمه فهم قرآن و روایات و تحلیل متون وحیانی است لذا دنبال کردن مباحث مهارتهای ادبی اجتهاد یعنی ✅مهارتهای لغوی ✅مهارت های صرفی ✅مهارت های نحوی ✅مهارتهای بلاغی برای جویندگان تبلیغ کارآمد نیز ضروری و حیاتی بشمار میرود.👆 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
🎁قاعده اصاله الاطلاق و اصاله العموم 💐فرق بین عام و مطلق 📚یکی از اصطلاحاتی که اجتهادپژوهان باید آنرا هضم کنند، اصطلاح عام و مطلق و تفاوت آندو با یکدیگر است چرا که هرکدام مجرای قاعده جداگانه ای هستند و احکام و آثار علیحده ای دارند. 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📚الگوریتم اجتهاد صاحب جواهر از زبان استاد واسطی 🌺مراحل کلان اجتهاد جواهری 📣اجتهاد جواهری👇👇 زیرساخت اجتهاد تمدنی 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هدایت شده از اجتهاد
🔻با «سود علی‌الحساب» فاتحه بانکداری بدون ربا خوانده شد ✔️ استاد مصباحی‌مقدم: وعده سود علی‌الحساب، بزرگترین خطا در حوزه بانکی بود. در آئین نامه شورای پول و اعتبار آمده است که بانک‌ها می‌توانند وعده سود علی‌الحساب بدهند. این مسئله در قانون عملیات بانکی بدون ربا وجود نداشت. در واقع سود علی‌الحساب پاشنه آشیل بانکداری بدون ربا شد. افرادی می‌گویند که تمام مشکلات کشور ناشی از کارکرد بانکداری اسلامی است. این سخن ناشی از جهالت است. کدام جنبه از بانکداری اسلامی اجرا شده که نتایج را ناشی از بانکداری اسلامی بدانیم. با سود علی الحساب فاتحه بانکداری اسلامی خوانده شد. 🔻خلق پول نوعی تصرف در اموال آحاد جامعه است، نباید اختیار خلق پول به بانک‌های خصوصی داده شود ✔️استاد رشاد: مسأله خلق پول با اموال مردم سروکار دارد و اینگونه نیست که هر بانکی حتی بانک دولتی شأن تصرف در اموال مردم داشته باشد. اینکه هر کسی بانک خصوصی احداث کند و با خلق پول اموالی که در جیب مردم است را بی‌ارزش کند، مگر هر فرد نسبت به دیگران ولایت دارد؟ در نظام اسلامی اصل بر عدم ولایت دیگران است مگر اینکه با ادله متقن اثبات شود. برای چرخش امول کسانی از ولایت فقیه اختیاراتی دارند که منشعب از ولایت است. اما با توجه به اینکه تاکنون حکومت اسلامی سابقه نداشته است ما هنوز نمی‌دانیم که رئیس قوه مقننه، رئیس قوه قضائیه، رئیس‌جمهور و یا وزیران از نظر شرعی تا چد حد ولایت دارند و حتی مدیران بانک تا چه حد حق تصرف و ولایت دارند. این مسائل باید از نظر فقهی روشن شود. 👈 متن گزارش در اجتهاد: http://ijtihadnet.ir/?p=72952 🆔 https://eitaa.com/ijtihad