eitaa logo
کشکول تبلیغ
2 دنبال‌کننده
397 عکس
146 ویدیو
127 فایل
اینجا محتواهای مختلف تبلیغی با قابلیت جستجوی موضوعی دسته بندی شده و خیلی سریع میتونید به مطالب ناب مورد نظرتون برسید ارتباط با ادمین👇🏻 @admin_kashkol
مشاهده در ایتا
دانلود
ابن شهر آشوب از ابوعلی راشد نقل می‌کند: «جمعی از مردم نیشابور برای پرداخت حقوق مالی خود به امام زمانشان، محمد بن علی نیشابوری را انتخاب کردند و سی هزار دینار و پنجاه درهم و دو هزار طاقه پارچه به او دادند تا به امام برساند. در میان اموال، اموال زنی به نام شطیطه بود به این صورت: یک درهم پول و پارچه حریری که به دست خودش بافته بود و چهار درهم ارزش داشت. با این حال آن زن مؤمن از دادن حقش به امام، اگر چه بسیار کم بود حیا نکرد و خجالت نکشید. اما مردم برای اینکه این اموال به دست امام برحق برسد، چاره‌ای‌ اندیشیدند. آن‌ها سؤالات شرعی خود را در هفتاد ورق نوشتند و در هر ورقی تنها یک سؤال را مرقوم کردند و مابقی را برای جواب، سفید گذاشتند. بعد آن‌ها را روی هم گذاشتند و پیچیدند و چند مُهر بر آن گذاشتند تا کسی آن را باز نکند و به محمد بن علی گفتند این جزوات را شب به امام بده و فردا پس بگیر. پس اگر دیدی مهرها شکسته نشده، مهرها را باز کن و ببین آیا جواب داده شده است یا نه. اگر پاسخ داده شده بود، او امام برحق است. پس اموال را به‌ایشان بسپار وگرنه اموال را پس بیاور. آن شخص به مدینه رسید و به پیش عبدالله افطح، پسر امام صادق(ع) رفت، اما او را آن‌طور که باید نیافت و حیران از کوچه‌ها می‌گذشت و از خداوند برای پیدا کردن راه مستقیم مدد می‌جست. ناگاه پسری را دید که به او گفت: «اجابت کن آن کسی را که می‌خواهی» و او را به در خانه موسی بن جعفر(ع)، فرزند دیگر امام برد. علی بن محمد می‌گوید: «هنگامی‌که به حضور حضرت رسیدم، ‌چون آن حضرت مرا دید، فرمود: برای چه نومید می‌شوی‌ای ابوجعفر؟ منم حجت‌الله و ولی خدا؛ به سوی من آی! آیا ابوحمزه مرا به تو نشناسانید در مسجد جدم، رسول خدا(ص) بعد حضرت فرمود: «آن اوراق را روز گذشته جواب دادم. پس حالا بیاور درهم شطیطه را که وزنش یک درهم و دو دانگ است و کیسه‌ای که چهارصد درهم در آن است و آن پارچه ابریشمی که در پشت جامه آن دو برادر بلخی است». من از فرمایش حضرت سخت شگفت‌زده شدم و آنچه را امر فرموده بود، در برابر حضرت نهادم. بعد حضرت پارچه شطیطه و آن درهم ناچیز را برداشتند و حرفی را که شطیطه در نیشابور زده بود تکرار کردند، درست به همان عبارت: إِنَّ اللَّهَ‏ لا یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِ‏ یَا أَبَا جَعْفَرٍ اقْرَأْ عَلَی شَطِیطَةَ السَّلَامَ مِنِّی وَ ادْفَعْ إِلَیْهَا هَذِهِ الصُّرَّةَ وَ قَالَ لِی ارْدُدْ مَا مَعَکَ إِلَی مَنْ حَمَلَه… و بعد فرمودند: «ای ابوجعفر! سلام مرا به شطیطه برسان و همان پول را که چهل درهم دارد به او بده به عنوان هدیه من و بگو قسمتی از کفن‌های خودم را که خواهرم حلیمه دختر امام صادق(ع) با دست خود بافته و از پنبه‌های قریه مادرم فاطمه(س) است برای او فرستادم و بگو که او نوزده روز بیشتر زنده نیست. پس شانزده درهم از آن همیان را خرج خود کند و بیست‌وچهار درهم آن را صدقه دهد و من هم بر جنازه او نماز خواهم خواند. وای ابوجعفر! اگر دیدار با من را کتمان کنی برای تو بهتر است». امام قسمتی از مال‌ها را هم نپذیرفت و امر فرمود: «آن‌ها را به صاحبانشان پس بدهم و در مورد سؤال‌ها هم سفارش کرد که مهرها را باز کنم و آن‌ها را ببینم». من سه مهر را شکستم و سه سؤال را با پاسخی دقیق و فصیح یافتم و به نیشابور برگشتم. هنگامی که به دیار خود رسیدم دیدم، اشخاصی که حضرت اموالشان را قبول نفرموده، فطحی‌ مذهب شده‌اند و عبدالله افطح را به امامت برگزیده‌اند، اما شطیطه بر مذهب خود باقی‌است و درست بعد از نوزده روز شطیطه از دنیا رفت و حضرت درحالی‌که سوار بر شتر بود برای تشییع او آمد و دوباره بعد از مراسم دفن سوار بر شتر به طرف بیابان رفت و فرمود: «سلام مرا به دوستان خود برسان و بگو من و کسانی که بعد از من و در جایگاه امامت هستند بر جنازه هر کدام از شما هر که باشید حاضر می‌شویم، پس، از خدا بپرهیزید و تقوا پیشه کنید در امر خودتان». بر اساس آنچه گفته شد اهل‌بیت(ع) از ما می‌خواهند که شیعه واقعی باشیم 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣شطیطه نمونه 2️⃣امام به شیعیان خود به قدری دارد که در و او شرکت میکنند 3️⃣این داستان نمونه از تاثیر و می باشد 4️⃣در و پذیرش کیفیت مهمتر از کمیت است 5️⃣نمونه ای از علم و علیه السلام 6️⃣✓نمونه ای از ی بیجا و مذموم و ... گاهی خجالت مانع میشود 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
✋ ۱۰ فرمان دشمن برای تحقق اهداف جنگ ترکیبی شناختی در ایران 🔹ده فرماني كه رسانه‌هاي دشمن روي آن متمركز هستند و همه روزه از سوي آلبانی نشینان، اصلاح طلبان، ارتش رسانه‌اي انگلیس در داخل کشور و خارج، واشنگتن، پاريس و ۸۲۰۰ تل‌آويو و ... روي آن كار مي‌شود، دقت كنيم: ۱- پيشرفت‌هاي ايران را مخفي كنيد. ۲- به مشكلات و نارسايي‌ها و موضوعات یاس آور ضريب بدهيد. ۳- پيشرفت‌ كشورهايي كه خصم ايران درجهان و منطقه هستند بزرگ كنيد. ۴- اگر حکومت ايران رفت به سمت مبارزه با فساد، آن‌را به همه مسئولين نظام تسري دهيد و روي اين مسئله مدام تمركز كنيد، حتی اگر با فساد برخورد کرد آنرا وارونه جلوه دهید. ۵- مردم را از بهتر شدن اوضاع نااميد كنيد. ۶- هر اعتراض و شورشي به هر دليل رخ داد به دنبال كشته‌سازي باشيد. ۷- از هر بهانه‌اي براي مسخره كردن آخوندها و نهادهای انقلابی استفاده كنيد. ۸- دنبال ترويج و تبليغ آدم ناكارآمد و بي‌عرضه در انتخابات باشيد، تا ثابت شود نظام ناكارآمد است. ۹- فساد مسئول منتخب مردم را به حساب نظام بگذاريد، نگذاريد مردم بفهمند اگر اشكالي هست بالاخره خودشان رأي دادند. ۱۰- به چهره قهرمانان ، پاكان و پهلوانان عرصه سياست وخدمت به كشور لجن بپاشيد نگذاريد آنها به عنوان اسوه به جامعه معرفي شوند. 🔹فضای مجازی رها شده و پلتفرم‌های آمریکایی بستر اجرای تمام دستورات بالا است، وضعیت ترکیه در حکمرانی رسانه‌ای سایبری بسیار مثال بروز و قابل توجهی است. 🔹اجازه ندهیم دشمنان داخلی و خارجی آینده نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی را با تحقق اهداف بالا تحت الشعاع قرار دهند. ما باید دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم. جنگ ادراکی و شناختی دشمن را هم جدی بگیریم. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
🔶آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: من اين قضيه را از آقاى واله، از منبرى‏ هاى متّقى مشهد، شنيدم. او مى ‏گفت: بعضى از كتاب‏فروشها با مرحوم حاج ميرزا على محدّث زاده [فرزند مرحوم شیخ عباس قمی] قرار گذاشته بودند كه بعضى از نواقص مفاتيح الجنان را تكميل كنند. (در ذهنم است كه آقاى واله مفاتيح گفت، ولى از شخص ديگرى شنيدم كه منتهى الآمال گفت.) 🔶براى مثال اگر شعرى نوشته شده، ولى اسم شاعرش ذكر نشده است، اسم شاعر ذكر شود يا اگر در جايى گفته: «براى اين مطلب به اقبال رجوع شود»، همان‏جا دعا نقل شود تا نيازى به مراجعه نباشد؛ چون همه اشخاص به اين كتابها دسترسى ندارند. آقاى حاج ميرزا على هم قبول كرد. 🔶حاج ميرزا على شب خواب پدرش را مى‏ بيند. مرحوم شيخ عباس به وى مى ‏گويد: اين كار را نكن. من عمداً اين كار را كرده‏ ام. 🔶اينكه من اسم آن شاعر را ذكر نكردم و فقط به نقل شعر بسنده كردم، بدان جهت بود كه شعرش خوب بود، ولى شاعر درويش و صوفى يا منحرف بود. خوب بودن شعر مصحّح اين نيست كه از شاعر ترويج كنم؛ لذا عمداً نخواستم اسم شاعر مطرح شود. 🔶علت عدم نقل كامل آن دعاها اين است كه صاحبان(نویسندگان) كتب دعا، برگردن ما حق دارند و بايد حقوق آنها محفوظ بماند. من حس كردم اگر اين كتاب منتشر شود، ممكن است آن كتب ادعيه به انزوا كشيده شود و كم كم منسوخ شوند. لذا عمداً اين كار را كردم تا اگر كسى دسترسى داشت، به آن كتب مراجعه كند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣این مطلب نمونه ای از و علمی است 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
امام صادق عليه السلام : هرگاه رفیقی داشتى و بعدها مقامى دولتى يافت و ديدى كه حتّى يك دهمِ دوستى پيش از كسب مقام خود را حفظ كرده است، پس دوست بدى نيست! إذا كانَ لَكَ صَديقٌ فَوُلِّيَ وِلايَةً فَأَصَبتَهُ عَلَى العُشرِ مِمّا كانَ لَكَ عَلَيه قَبلَ وِلايَتِهِ فَلَيسَ بِصَديقِ سوءٍ. امالی طوسی علیه الرحمه 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣یکی از ملاکهای و خوب این است که وقتی به و رسید تغیری در رفتارش ایجا نشود 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
آیت‌الله خوشوقت (ره): 🔰کسی که اخلاق خوش در خانه دارد مانند کسی است که روزها را روزه دارد و شب‌ها را عبادت کند. در یک کلام زبان باعث سوراخ کردن کیسه‌ی اعمال است، هر چه اعضا زحمت می‌کشند و جمع می‌شوند یک حرکت زبان کیسه را سوراخ می‌کند! اگر از زن و فرزند غضبناک شدید باید از مهلکه خارج شوید وگرنه قطعاً زمین خواهید خورد. شرط دیدن امام زمان تقواست و بس، مقداری هم زبان را قرص داشتن است و باید ثابت کنی اختیار زبانت را داری. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣اهمیت حفظ 2️⃣شرط دیدن علیه السلام ست 3️⃣اهمیت خلق در خانواده 4️⃣ 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
رتبه ای هرگز ندیدم بهتر از افتادگی هرکه خود را ،کم ز ما می داند از ما، بهتر است 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
✳️ فهرست فیش های منبر ویژه ولادت امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ● امام زمان(عج) در آیینه القابامام زمان(عج) در گلزار احادیث و قرآنامام زمان(عج) محبوب پاکانبا مهدی(عج) در گذر تاریخسرباز یا سربار ؛ استاد تباشیرخصوصیات یاران امام زمان(عج) ؛ استاد تباشیرویژگیهای یاران و حکومت امام زمان(عج) ؛ استاد تباشیرآسیب شناسی مهدویت(۱)آسیب شناسی مهدویت(۲)وظایف متتظران در نگاه قرآنبیعت با امام زمان(عج) ؛ استاد رائفی پورامام زمان(عج) ؛ استاد فرحزادشرط وصال امام زمان (عج)شوق دیدارمنجی چگونه جهان را نجات می دهد؟!غيبت امام زمان(عج) ؛ استاد رفیعیامام زمان(عج) امید بشریت؛ استاد قرائتی ویژگی های یاران و حکومت امام زمان (عج) ؛ استاد فرحزادامام زمان (عج) ؛ استاد فرحزادسخنرانی ویژه کوکان 🔹️ منبرهای ویژه احیای شب نیمه شعبان ● نیمه شعبان؛ لیلة القدر اهلبیت علیهم السلام؛ آیت الله جوادی آملینیمه شعبان ؛ شب احیای منتظراناحیای نیمه شعبان؛ استاد رائفی پور 🔻 بازگشت به فهرست اصلی🔻 ✅️ نشـراین پیام‌صـدقه‌جـاریه‌است. 📚برای دریافت هزار محتوای تبلیغی متنوع متنی، صوتی و تصویری؛ به خطبا مدیا بپیوندید👇👇👇 ┏━━ 🔅🔅🔅🔅 ━━┓ 💠 https://eitaa.com/joinchat/3821928448C981fc9bfe7 💠 ┗━━ 🔅🔅🔅🔅 ━━┛ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 علیه السلام 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
💠 خمس وسيله نقليه 💬 سؤال: وسيله نقليه (مانند ماشين‌سوارى و وانت) كه از درآمد تهيه شده، گاهى براى استفاده شخصى و گاهى براى باربرى و اجرت و كسب و كار است، آيا خمس دارد؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای: وسیله اگر برای انجام امور مربوط به کار و کسب او باشد، حکم ابزار کار را در وجوب خمس دارد، ولی اگر برای رفع نیازهای زندگی و جزء احتیاجات مناسب با شأن عرفی او باشد، خمس ندارد و در صورتی که برای هر دو منظور خریده باشد، به نسبت محاسبه شود. 🔹 آیت‌الله مکارم‌شیرازی: به نسبت مقداری که برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنید، مشمول خمس است. 🔹 آیت‌الله سیستانی: اگر اتومبیل با توجه به شکل و نوع آن فقط مخصوص استفاده شخصی باشد خمس آن واجب نیست حتی اگر از آن برای کار نیز استفاده کند، ولی اگر اینگونه نباشد مانند آنکه ماشین حمل بار یا وانت خریداری نماید و گاهی اوقات خانواده خود را با آن جا به جا کند خمس آن واجب است. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی آیات‌عظام خامنه‌ای، مکارم‌شیرازی و سیستانی 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
خود کنترلی: در غرب آزمایشی را روی تعدادی کودک انجام دادند. به آنها گفتند: " این شیرینی ها را جلوی شما می‌گذاریم و از اتاق بیرون می‌رویم و۱۵ دقیقه دیگر می آییم هر کس شیرینی خودش را نخورده باشد یک شیرینی دیگر به او میدهیم" نتیجه این آزمایش این بود که کودکانی که خودشان را مشغول چیز دیگر کردند و شیرینی را نخوردند.اینان چند سال بعد در زندگی وتحصیل موفق بودند تا به کودکانی که شیرینی را خوردند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣ در زندگی روزمره و در ی انسان موثر است 2️⃣یکی از عناصر موثر در تمرین خودکنترلی است این تمرین خود کنترلی است.. از بیرون به بچه فشار نمی آوردند و نظارت شدید نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که او از درون خود کنترل باشد. و این همان معنای تقوا است که مدام در متون دینی بدان امر شده ایم 3️⃣تقوا یعنی خود کنترلی. 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
ابوذر غفاری (۸) هنگامى که خلافت به «عثمان» رسيد و او بيت المال را به دامادش «مروان» همان فرد منحرف دنياپرست سپرد، «ابوذر» زبان به اعتراض گشود و در کوچه ها آيه (وَالَّذِينَ يَکْنِزُوْنَ الَّذَهَبَ والْفِضَّةَ...) را که تعريضى به «عثمان» و اطرافيانش در زمينه غارت بيت المال مسلمين بود، با صداى بلند مى خواند و آنان را به باد انتقاد مى گرفت. اين سخن بارها به گوش عثمان رسيد و در برابر آن سکوت اختيار کرد ولى چيزى نگذشت که وجود «ابوذر» و سخنان او براى «عثمان» و دار و دسته اش غير قابل تحمل شد. «عثمان» کسى را به سراغ «ابوذر» فرستاد و به او توصيه کرد که دست از اين کار بردارد. ابوذر گفت آيا «عثمان» مرا از خواندن قرآن نهى مى کند ؟ به خدا قسم رضاى خدا را بر خشم «عثمان» مقدّم مى دارم. اين وضع همچنان ادامه داشت تا اين که روزى «عثمان» در ميان جمعيّت مردم نشسته بود و «کعب الاحبار» و «ابوذر» نيز حاضر بودند. «عثمان» رو به مردم کرده گفت : آيا پيشواى مسلمين نمى تواند چيزى از بيت المال قرض کند و به هنگام توانايى بپردازد ؟ «کعب الاحبار» گفت : چه مانعى دارد ؟ «ابوذر» برآشفت و گفت : اى يهودى زاده تو مى خواهى اسلام را به ما بياموزى ؟ ! (اين گونه کارها در بيت المال مسلمين جايز نيست). «عثمان» ناراحت شد، گفت : اى ابوذر تو زياد مرا آزار مى دهى و به يارانم بد مى گويى، بايد از «مدينه» خارج شوى و به «شام» روى و به اين ترتيب او را به «شام» تبعيد کرد. ولى ابوذر در شام نيز آرام ننشست، هنگامى که کاخ سلطنتى «خضراى» معاويه و اسراف و تبذير دستگاه «بنى اميه» را در کنار خانه هاى محقّر مردم محروم شام مشاهده کرد، بر پاخاست و فرياد زد و به «معاويه» گفت : اگر اين کاخ را از بيت المال ساخته اى خيانت است و اگر از مال شخصى تو است اسراف است. به خدا سوگند آنچه در شام مى بينم، نه در کتاب خداست نه در سنت پيامبر (صلى الله عليه وآله). من مى بينم حق دارد خاموش مى شود و باطل زنده مى گردد، راست گويان تکذيب مى شوند، وحکومت از تقوا تهى مى گردد. اين سخنان و مانند آن برمعاويه گران آمد، به عثمان نوشت اگر ابوذر در شام بماند شام را فاسد خواهد کرد، عثمان دستور داد او را به وضع فجيع و ناگوارى به مدينه بازگردانند. هنگامى که ابوذر وارد بر عثمان شد، عثمان سعى کرد او را به سخنان خلافى متهم سازد به او گفت : تو گمان مى برى که ما مى گوييم «إنَّ اللهَ فَقْيرٌ وَنَحْنُ أغْنِياءٌ» ؟ ابوذر گفت : اگر شما اين سخن را نمى گوييد پس چرا بيت المال را بر بندگان نيازمند خدا تقسيم نمى کنيد ؟ ! ومن گواهى مى دهم که از پيامبر شنيدم، فرمود : هنگامى که فرزندان «ابى العاص» (بنى اميه) به سى نفر برسند اموال بيت المال را در ميان خود تقسيم مى کنند وبندگان خدا را برده خود مى سازند. عثمان نگاهى به اطرافيان خود کرد گفت هيچ يک از شما چنين سخنى را از پيامبر شنيده ايد ؟ گفتند : نه، عثمان خشمگين شد و گفت : واى بر تو اى ابوذر، آيا بر پيامبر (صلى الله عليه وآله) دروغ مى بندى ؟ ! سپس گفت : على (عليه السلام) را به اين مجلس دعوت کنيد، هنگامى که حضرت نزد عثمان آمد، عثمان به ابوذر گفت : حديث «ابو العاص» را تکرار کن. آن گاه رو به على (عليه السلام) کرد وگفت : آيا تو چنين سخنى را از پيامبر شنيده اى ؟ على (عليه السلام) گفت : من نشنيده ام ولى «ابوذر» راست مى گويد عثمان گفت : از کجا مى دانى او راست مى گويد ؟ على (ع ) گفت : زيرا من از پيامبر شنيدم که فرمود : آسمان سايه نيفکنده و زمين تيره بر دوش خود حمل نکرده مردى را که راستگوتر از ابوذر باشد. حاضران همگى گفتند : آرى اين سخن را پيامبر گفته است و عثمان از کار خود خجل و پشيمان شد. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣جناب اباذر نمونه ای از و ستیزی و مبارزه با است و مدیران و حاکمان جامعه بود و البته می دانیم همه اینها هزینه دارد المال 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
قواعد قرآنی(اخلاقی، تربیتی، اجتماعی) قاعده اول "بسم الله الرحمن الرحيم " 🎤يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا. ای اهل ایمان! تقوا پیشه کنید و سخن درست و استوار گویید. [سوره احزاب آيه ۷۰] قول سدید: یعنی سخن با مدرک و دلیل و محکم.. آیت الله جوادی آملی فرمودند: ما امر شدیم به قول سدید(محکم ، با دلیل، راست)نه قول شدید. برخیا خیال می‌کنند داد و بیداد کنند و حرفشان را به فریاد بزنند همه فکر می‌کنند حق با آن‌هاست. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣در حفظ و مستدل و منطقی صحبت کردن یکی از مهمترین شروط است 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
رهبری از چه کسی موعظه میخواست؟! 🔸️مرحوم آقای مشکینی رضوان‌الله‌علیه این گونه بود که حتی در زمستان نیز عبای نازک و ارزان قیمت می‌پوشید. هیچ گاه انسان از دیدن ایشان، به یاد لباس‌های فاخر، زینت‌ها و امثال آن نمی‌افتاد. من با این‌که نزدیک به چهل سال با ایشان معاشرت داشتم، یادم نمی‌آید که سخن بی‌فایده‌ و نامربوطی از ایشان شنیده باشم. هر چه بود یا درباره علم و تقوا بود و یا مسائل اجتماعی برای شناختن وظیفه. مجلس ایشان طوری بود که کمتر کسی بود که در آن متأثر نشود. 🔹️در دیدار‌های اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری که هر سال دو مرتبه خدمت ایشان می‌رسیدیم، آقا به ایشان امر می‌فرمودند که کنند و ایشان در حضور مقام معظم رهبری خبرگان را موعظه می‌کرد. روایات بسیار ناب و مطالب مفید و ارزنده‌ای می‌گفتند که امثال بنده تحت تأثیر واقع می‌شدیم و احساس می‌کردیم که تفاوت کرده‌ایم. 🔸️روشن است که چنین افرادی را انسان دوست می‌دارد و این محبت به خاطر امور دنیایی نیست. این محبت به‌خاطر این است که دیدن، صحبت کردن، رفتار، حق‌شناسی‌، قدرشناسی و تواضع ایشان انسان را به یاد خدا می‌اندازد. مرحوم آیت الله مصباح یزدی 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣در هر سطحی که باشیم نیاز به داریم البته واعظ خود باید عامل باشد مثل نمونه این مطلب آیت الله مشکینی 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
کلامی از حکیم: ✍ثروت وزنه است و تقوا نیرو. به اندازه نیرویتان وزنه بلند کنید. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
هدی للمتقین معنای تقوا در آیه مقام معظم رهبری: تقوا یعنی پرهیز با حرکت نه پرهیز با سکون، یک وقت هست شما در حال سکون پرهیز می‌کنید، یعنی برو در خانه‌ات بنشین و کاری به کار چیزی نداشته باش و با رانندگی نکردن پرهیز کن به این که به کوه نخوری و از دره پرتاپ نشوی، پرهیز از کوهنوردی کردن، حرکت نکردن در خارزارها که خارهای مغیلان دامن شما را نگیرد، این یک جور پرهیز است و اسلام این را به شما توصیه نمی‌کند. بلکه می‌گوید در سینه‌ی قضایا و واقعیت‌ها با حوادث روبرو بشوید و در عین حال پرهیز کنید. مثل راننده‌ای که رانندگی می‌کند اما پرهیز هم می‌کند و این پرهیز همان است که گفته شد، مراقبت کردن و مواظب خود بودن. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣دو نوع داریم»»» فعال و منفعل که تقوای اول مورد تایی اسلام است 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّه اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! تقواى الهى پيشه كنيد. ۷۰ احزاب تقوا ، به معني ترس از خدا نيست، آنچنانكه از يك پادشاه جبار و انتقامجو بايد هراس داشت و ترسيد. بلكه بايد از اين ترسيد كه نكند از چشم آن بزرگ و نازنين بيفتيم. مثل خانمي كه مي ترسد، نه بخاطر ظلم و بداخلاقي همسر، بلكه همه گونه محبت و مهرباني و لطف و ايثار در حق همسر مهربان و دوست داشتني اش روا مي دارد از ترس اينكه نكند از محبت همسرش كاسته شود و از چشمش بيفتد. يا مردي كه عاشق خانمش هست و حتي به شوخي هم او را ناراحت نمي كند، مبادا كه دل لطيف و مهربانش را برنجاند و او را آزرده خاطر كند. اين است معني درست تقوي و پرهيزگاري و بيم از خداي مهربان و دوست داشتني. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣مغنای و ارتباط با 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
زبان مردم‼️ ❇️شیخی را گفتند کسی با مَه‌رویی در خلوت نشسته و درها بسته و رقیبان خفته، شود به تقوا سلامت بماند؟ گفت اگر از مه‌رو سلامت بماند از بدگویان نماند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣خودمان را در معرض و و و سوء_ظن دیگران قرار ندهیم 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
🔸 تقوا، محصول رمضان رهبر انقلاب: 🔹محصول عمده‌ی ماه رمضان تقواست؛ «دستی که عنان خویش گیرد»؛ معنای تقوا این است. ⬅️ عنان دیگران را گاهی درست میتوانیم بگیریم؛ اگر بتوانیم عنان خودمان رابگیریم، خودمان را از چموشی، از وحشیگری، از عبور از خطوط قرمز الهی باز بداریم، این هنر بزرگی است. 🔸تقوا یعنی مراقبت از خود برای حرکت در صراط مستقیم الهی. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣معنای 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
اوج تقوا حدود بیست هزار تومان از وجوهات شرعی را خدمت شیخ انصاری رحمه الله آورده بودند و شیخ سرگرم تقسیم آنها بود. در این هنگام شخصی خدمت وی رسید و گفت: «مدتی است برای شما گندم آورده ام، ولی هنوز پولش را نگرفته ام. اگر امکان دارد، اکنون پولش را بپردازید. » شیخ به مرد گفت: «چند روز دیگر نیز به من مهلت بده. » مرد پذیرفت و رفت. یکی از حاضران که شاهد ماجرا بود، پرسید: «با اینکه این همه پول در اختیار شماست، چرا مهلت خواستید و قرض مرد کاسب را نپرداختید؟ » شیخ گفت: «این پول‌ها حق مستمندان است و به من مربوط نیست. من اکنون از خودم پولی ندارم تا قرضم را ادا کنم. قصد دارم فرش این اتاق را بفروشم و بدهی خود را بپردازم. ازاین رو، از وی مهلت خواستم». ---------- سیمای فرزانگان، ص ۴۳۱ و ۴۳۲. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰1️⃣نمونه ای و و حفظ توسط یک دینی 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
آیت الله شبیری زنجانی: 🔹 من در تبریز مهمان آقای حاج میرزا عبدالله مجتهدی بودم. ایشان مقیّد بود همه جا با من برود. وی امام جماعت مسجد مجتهد - مسجد جدّشان - بود. مسجد مجتهد متّصل به مسجد جامع تبریز بود. 🔸 من مقیّد بودم که در نماز جماعت شرکت کنم. همراه آقای مجتهدی تا مسجد می‌رفتم، ایشان خداحافظی می‌کرد و به مسجد مجتهد می‌رفت و من به مسجد جامع می‌رفتم و در نماز آسیّد حسن انگجی شرکت می‌کردم. 🔹 در طول مدّت حشر من با آقای مجتهدی که سالیان طولانی به درازا کشید، هیچ‌گاه حتى يک‌دفعه هم در حرکات یا اشاراتش رفتاری حاکی از اعتراض ندیدم که مثلاً از من چه قادحی دیده‌ای که در نماز من شرکت نمی‌کنی؟ بلکه تا آخر لطفش به من محفوظ بود. 🔸 اینکه من در نماز وی شرکت نمی‌کردم، ناشی از يک تصوّر اشتباه بود. اشکال من بر ایشان این بود که چرا فامیل خودش را که برخی از آنها فرنگی‌مآب بودند، نهی از منکر نمی‌کند؟ بعداً متوجّه شدم تصوّرم اشتباه است. من نباید فامیل ایشان را با فامیل خودم مقایسه کنم. در فامیل آقای مجتهدی که فرنگی‌مآب بودند، فقط ایشان روحانی بود، لذا از دستش کاری برنمی‌آمد. البته خود ایشان بسیار متشرّع و در تقوا در سطح بسیار بالایی بود. جرعه‌ای از دریا ج ۳ ص ۵۸۷ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰1️⃣نمونه ای از زودهنگام 2️⃣ 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
پستانک شیطان بچّه هرچه پستانک بمکد، مسئله‎ای را برای او حل نمی‎کند. ریاست دنیا و مال دنیا، اگر بدون تقوا به‎دست آمد، مثل پستانکی است که بچه می‎مکد و بی‎خاصیت است. ممکن است بچه در کوتاه‎مدت از شیر مادرش منصرف شود اما دیر یا زود خسته و گرسنه می‎شود. ما همه دیر یا زود گرسنه‎ی خدا خواهیم شد. فقط بعضی‎ها را شیطان با پستانک سرگرم می‎کند تا به یاد شیر مادر نیفتند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
خواسته علما در حرم ها! 1⃣-خداوند مرحوم آیة الله العظمی حاج آقا حسین طباطبایی قمی را رحمت کند. ایشان که بسیار با تقوا بود، چند ماهی پیش از مرحوم آقای بروجردی مرجعیت شیعه را عهده‌دار شد. از وقتی مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی فوت کرد، در نجف می‌دیدند که آقای قمی بسیار به حرم امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مشرف می‌شود و بالا سر حضرت نماز حضرت جعفر طیار می‌خواند. . از ایشان پرسیدند: آقا چه می‌کنید؟ ایشان پاسخ داد: می‌آیم نماز حضرت جعفر می‌خوانم که خدا مرگ مرا زودتر برساند! چون مسئولیت مرجعیت سنگین است و من نه در خودم می‌بینم که آن را نپذیرم و نه آن را تحمل کنم؛ لذا از خدا می‌خواهم که زودتر مرا از این دنیا ببرد و بعد از سه ماه نیز از دنیا رفت. 2⃣-خطیب ارجمند حاج شیخ حسین انصاریان نقل می‌کردند :  وقتی ملبس شدم به بارگاه رضوی رفتم و از حضرتش خواستم که از خداوند بخواهد تا من مشهور نشوم! در یک گوشه ای فعالیت های دینی  و علمی خود را انجام دهم. البته برعکس خواسته من انجام شد و شاید صلاح در این بود. 👈چقدر برعکس شده،الان برخیا به هزار نوع جادو و دعا و زیارت و نذر متوسل می‌شدند تا پست و مقام و ریاستی به دست بیاورند!😔 ما بی سلیقه ایم تو حاجات ما بخواه ور نه گدا مطالبه آب و نان کند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣نمونه ای از کسانی که مبارزه با دارند 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
شهید آیت الله مطهری فرار از خود!! ✍همان‏طور که به شخصی که از درد شدیدی می‌نالد مرفین تزریق می‌کنند تا آن درد را حس نکند، این سرگرمیها و مخدّرات و مسکرات و قمارها- که بیشتر در افراد جنایتکار و فاسدالعمل پیدا می‌شود- برای فرار از خود است. می‌خواهد از خودش فرار کند، و این چه بدبختی است و چرا باید انسان خودش را آنچنان بسازد که نتواند با خودش خلوت کند؟! برعکس، چرا اهل صلاح، اهل تقوا، اهل اخلاق، آنها که همیشه ندای وجدانشان را شنیده و اطاعت کرده‌اند، از هرچه که آنها را از خودشان منصرف کند فراری هستند؛ دلشان می‌خواهد خودشان باشند و خودشان، و فکر کنند؟ چون عالم درونشان از عالم بیرون واقعاً سالمتر است. آن که عالم درونش مثل باغ وحشی است که سَبُعها و درنده‏‌ها و گزنده‌هایش را رها کرده باشند، از خودش فرار می‌کند می‌رود به طرف مخدّرات، ولی این برعکس است. ملّای رومی می‌گوید: یک زمان تنها بمانی تو ز خلق‏ در غم و اندیشه مانی تا به حلق‏ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
دروغ (۳) پیامبر اکرم (ص): الكِذبُ يَنقُصُ الرِّزقَ دروغ، روزى را كم مى كند. شرح روایت از آیت‌الله حائری شیرازی بی تقوایی یعنی از سرمایه خوردن است! نفسانیات در قدم اول سود دارد، اما قدم آخرش خراب است؛ مثل کسی که مرغی تخم‌گذار داشته باشد و آن را سر ببرد. چنین کسی دیگر تخم‌مرغ ندارد، اما مرغ و پلو دارد؛ ولی فقط امروز دارد، فردا دیگر نه از مرغ خبری هست و نه از تخم‌مرغ. بی‌تقوایی یعنی از سرمایه خوردن. انسان ‌وقتی دروغ گفت، از سرمایه خورده است. ممکن است با دروغ گفتن، گاهی ده تومان گیر انسان بیاید؛ اما وقتی فهمیدند دروغ گفته، دیگر به حرفش اعتنا نمی‌کنند؛ دیگر مرغی نیست تا تخم بگذارد؛ یعنی کمتر بخور، همیشه بخور! مرغ را نخور و تخم‌مرغش را همیشه بخور. بی‌تقوایی، خرج کردن یک‌شبه است. کسی که مثلاً دلش هوای آب‌گوشت کرده است و تنها لباسش را بفروشد و با پولش آب‌گوشت بخرد و بخورد، شب که شد دیگر لباس ندارد تا خود را گرم کند و در سرما می‌ماند. با لباسی که یک عمر گرمش می‌کرد، شکمش را یک روز گرم کرد و تمام شد. پس انسان باید اصل تقوایش را نخورد، آن را حفظ کند و از سرمایه نخورد. کارِ از روی تقوا، مثل باغداری است؛ یکی دو سالِ اولش خرج دارد و دخلی ندارد. بعد که درخت‌ها رشد می‌کنند، میوه می‌دهند و مخارج جدید هم کمتر می‌شود، به‌تدریج بر دخل و درآمد اضافه می‌گردد و از خرج کم می‌شود. اگر انسان روی اصول تقوا حرکت کند، این‌طور است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
‼️مبتلا به این سه میشود قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله : مَن لَم يَتَوَرَّع في تَعَلُّمِهِ ابتَلاهُ اللّهُ بِأَحَدِ ثَلاثَةِ أشياءَ : إمّا يُميتُهُ في شَبابِهِ ، أو يوقِعُهُ فِي الرَّساتيقِ ، أو يَبتَليهِ بِخِدمَةِ السُّلطانِ . کسی که در فراگرفتن علم و دانش پرهیزکاری و تقوا را رعایت نکند خداوند او را به یکی از سه چیز مبتلا میکند: ۱- یا او در جوانی می میرد. (شایدم منظور از مردن این باشد که از جوانی اش که بهار عمر است بی بهره می ماند) ۲-یا او را در روستاها بیفکند.(منظور در جاهایی باشد که مهمل بماند مردم قدرش را ندانند و از او استفاده نکنند) ۳-یا او را در خدمت و نوکری فرمانروایان و پادشاهان قرار دهد. سفینه البحار آداب المتعلمین 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 1️⃣پیامدهای عدم در که باعث کاهش و نداشت در می شود 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh
با این حساب چند نفر باتقوا داریم!؟👇 حضرت امیر در توصیف اهل تقوا می فرماید: لا يَحِيفُ عَلَى مَنْ يُبْغِضُ وَ لَا يَأْثَمُ فِيمَنْ يُحِبُّ يَعْتَرِفُ بِالْحَقِّ قَبْلَ أَنْ يُشْهَدَ عَلَيْهِ. انسان با تقوا: 1⃣«به کسى که او با وى دشمنى دارد ستم نمى کند. 2⃣و به سبب دوستى با کسى مرتکب گناه نمى شود. 3⃣و پیش از آنکه شاهدى بر ضدّش اقامه شود اعتراف به حق مى کند» بحار ج ۶۴ ص ۳۱۰ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کشکول تبلیغ https://eitaa.com/kashkole_tabligh