eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
503 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
ویژه‌نامه الحاد جدید.pdf
21.7M
📒«ویژه‌نامه الحاد جدید» 🔻این ویژه‌نامه در قالب ۵۲ صفحه همراه با محتوایی چون:‌ ❓ آیت الله‌ : آیا علم فیزیک می تواند ماورای طبیعت را نفی کند؟ ◽️حجت‌الاسلام‌ استاد حمیدرضا : جریان شناسی الحاد جدید ◽️گفتگو با دکتر یوسف دانشور نیلو «فرگشت و الحاد جدید» ◽️گفتگو با حجت‌الاسلام‌ استاد محمد سربخشی «رابطه الحاد جدید و فیزیک کوانتوم» ◽️کتابهایی در پاسخ به شبهات الحاد جدید و اثبات وجود خدا ◽️نقد و بررسی تلقی ‌ از خداوند به قلم دکتر همایون همتی ◽️همراه با طلیعه نخستین با موضوع الحاد سیستمی و تمدنی به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا برته می‌باشد. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا شهید بهشتی اقتصاد مارکسیستی را ترویج کرد؟! اقتصاد تعاونی یعنی چه؟ در مناظره غنی نژاد چه حقایقی عیان شد؟! 🎤صحبتهای مهم استاد 🔸️شرط تحقق عدالت اجتماعی، دخیل کردن توده میلیونی مردم در «تولید» است. 🔹️روزی که هنوز عده‌ای تردید داشتند که مبارزه را شروع بکنیم یا نه، شهید برای اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب فکر می‌کرد. 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥غرب شناسی ✍حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی 🔻جلسه پنجم(آخر) 🌀کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
واکاوی نقّادانۀ روش خاورشناسان در فهم احادیث در باره آموزۀ‌ امامت (مطالعۀ موردی کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین)__.pdf
734.2K
📕 واکاوی نقّادانۀ روش خاورشناسان در فهم احادیث در باره آموزۀ‌ امامت (مطالعۀ موردی کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین) ✍مهیار خانی مقدم، محمد تقی دیاری بیدگلی 💧چکیده💧 پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی و با هدف تأمّلی در روش خاورشناسان در فهم احادیث در حوزۀ امامت، به واکاوی نقّادانۀ کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین از محمّد علی امیرمعزّی، استاد کرسی شیعه‌شناسی در دانشگاه سوربن فرانسه می‌ پردازد. نتایج پژوهش بیان‌گر آن است که با وجود نقاط قوّت در روش امیر معزّی، مانند استفاده از منابع معتبر و متقدّم مرتبط، دقّت در تطوّر معنایی اصطلاحات و تلاش برای تبیین سازمان یافته از مفهوم امام، برخی از آسیب‌ ها مانند عدم دقّت در استناد دهی به منابع، استفاده ناصحیح از اصل تقیّه در توجیه برخی از احادیث، عدم تشکیل خانوادۀ حدیث و معنایابی بدون استناد برای مفردات حدیثی، در روش وی قابل مشاهده بوده که منتج به ارائۀ برخی از آموزه‌ های موهوم در باره آموزۀ امامت و ویژگی‌ های امام گردیده است. 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
💥امام رضا (عليه السلام) و تفسير حديثى كه دستاويز گروه مُجسِّم شده است 🔸پرسش هاى متعدد از محضر امام هشتم(عليه السلام)درباره تنزيه خدا از هر نوع تشبيه به انسان حاكى از آن است كه روايات تجسيم، تأثير عظيمى بر انديشه مردم آن زمان گذارده بود، به گونه اى كه بسيارى از پرسش ها و گفتگوها مربوط به همين تشبيه و تجسيم است. از يك طرف عالمان اسلامى، آيات قرآنى را مى خواندند كه براى او هر نوع مثل را مؤكّداً نفى مى كند و مى فرمايد:(لَيسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ) از طرف ديگر محدّثان آن زمان، رواياتى را از لسان رسول خدا نقل مى كنند كه همگى حاكى از آن است كه او به سان يك بشر است ولى بزرگتر و تواناتر و داناتر. پرسشگران در اين كشمكش ها بودند و به جايى هم راه نمى بردند اينك ما پرسش هايى كه در اين زمينه از امام هشتم(عليه السلام) شده است به صورت روشن با ترجمه آزاد مطرح مى كنيم: 🔹حسين بن خالد: فرزند رسول خدا!! محدّثان و خطيبان، از پيامبر خدا نقل مى كنند كه آن حضرت فرموده: «إنّ اللهَ خَلَقَ آدمَ عَلى صورته»، «خدا حضرت آدم را به شكل خود آفريده است». 🔸امام هشتم(عليه السلام): خدا آنان را بكشد. اين گروه آغاز حديث را حذف كرده و فقط به بخشى از آن چسبيده اند، حقيقت امر اين است: رسول خدا از راهى مى گذشت ديد دو نفر يكديگر را دشنام مى دهند يكى از آنها به ديگرى چنين گفت: «قبّح اللهُ وجهَك و وجهَ مَنْ يُشبهُك»، «خدا صورت تو و صورت كسى كه مانند توست را زشت گرداند». 🔹در اين هنگام پيامبر به آن فردى كه چنين سخن مى گفت، فرمود: اين سخن را درباره برادر دينى خود مگو. خداوند جهان، آدم را بر شكل همين فردى كه تو به او دشنام مى دهى، آفريده است(1) و سخنى كه گفتى، «و وجه من يشبهك» آدم را نيز در بر مى گيرد، زيرا چهره او نيز مانند چهره همين مرد است. 🔺هرگاه آغاز حديث را حذف كنيم، مسلّماً معنى آن، اين خواهد بود كه خدا آدم(عليه السلام) را بر شكل خودش آفريد، ولى اگر آغاز حديث را كه حذف كرده اند، در نظر بگيريم، معنى حديث اين مى شود كه خدا حضرت آدم را بر شكل همين فردى كه تو به او فحش مى دهى آفريده است، ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا؟ 1 . توحيد صدوق، ص 152، باب12، حديث11. 📚کتاب های معصومان ، آیت الله ، ص ۱۶۵و ۱۶۴ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
. ♻️ لحظاتی که نمی‌توانید پنهان کنید 🔰حمید رسایی: معمولا در دو مجلس جریانات سیاسی با یکدیگر تلاقی می‌کنند یکی مجلس عروسی و دیگری مجلس ختم! از مجلس عروسی بدلیل عدم حضور خبرنگاران تصویری بیرون نمی‌آید اما از مجالس ختم، چرا ... سال ۹۶ انتشار تصویر لاریجانی درکنار خاتمی در مجلس ختم آیت‌الله راستی کاشانی خیلی حاشیه‌ساز شد. برخی از رسانه‌های اصولگرا لاریجانی را بدلیل این هم‌نشینی ملامت کردند و برخی این صحنه را سناریوی از پیش طراحی شده دانستند و برخی هم آن را عادی تلقی کردند و گفتند نباید حساسیت به خرج داد. حالا اما در سال ۱۴۰۲ درمجلس سالگرد درگذشت آقای دعایی این صحنه برای آقای حداد عادل اتفاق افتاده درحالی که دست در دست و چشم در چشم خاتمی و لبخند بر لب دارد. آیا رسانه‌ها و تحلیل‌گرانی که سال ۹۶ لاریجانی را به خاطر این همنشینی مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند، درباره رفتار حداد عادل هم قلم می‌زنند؟! اگر شما خاتمی را یکی از رؤس کودتای سال ۸۸ و فتنه‌های بعدی بدانید، علیه رفتار ساختارشکنانه او موضع بگیرید و سخنرانی کنید، در انتخابات‌ها جریان مورد حمایت او را لولوی ترسناک معرفی کنید و مردم را از رأی‌آوری لیست او بترسانید تا به لیست شما رأی بدهند و ... آیا وقتی او را ببینید، در حالی که پایین‌تر از او ایستاده‌اید، گل از گلتان می‌شکُفد، لبانتان به لبخند باز می‌شود، چشمانتان را با محبت به او می‌دوزید و دو دستی دستانش را می‌چسبید؟ شما خواننده این متن را نمی‌دانم ولی من که نمی‌توانم حتی برای یک لحظه! 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
قال الإمام الرضا(علیه السلام): مَن لَقِيَ فقيرا مُسلِما فَسَلَّمَ علَيهِ خِلافَ سَلامِهِ علَى الغَنيِّ، لَقِيَ اللّه عَزَّوجلَّ يَومَ القِيامَةِ و هُو علَيهِ غَضبانُ امام رضا عليه السلام: هر كس با مسلمانى فقير رو به رو شود و به او سلامى متفاوت با سلامى كند كه به ثروتمند مى كند، روز قيامت خداوند عز و جل را ديدار كند در حالى كه خدا از او در خشم است. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۵۲ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥تنها عاملی که مردم را جذب می کند طهارت ماست 🎤آیت الله : هرگز نگوییم فارغ التحصیل شده ایم، ما تا نفس می کشیم باید با علم و تحقیق باشیم، هرگز از تدریس و تألیف و مباحثه دست بر ندارید. تنها عامل پیروزی ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس خدا و اهل بیت علیهم السلام بودند، اگر این سرمایه از ما گرفته شود هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهیم لذا وظیفه داریم آنچه را دین به ما گفته عمل کنیم، اگر چنین کنیم مردم خود حافظ این نظام خواهند بود، اما مردم اگر دورویی و اختلاس و نجومی ببینند صحنه را ترک می کنند و در این شرایط که مردم در صحنه نباشند رهبر هر چند علی بن ابیطالب علیه السلام، باشد شکست قطعی خواهد بود. باید صد در صد طیب و طاهر باشیم چراکه تنها عاملی که مردم را جذب می کند طهارت ماست. اگر ما آنچه را گفتیم عمل کردیم و خود در صف اول جهاد و شهادت بودیم هرگز مردم ما را تنها نخواهند گذاشت. روحانیت دو وظیفه دارد: اول اینکه خود طیب و طاهر باشد و دوم راهنمایی و هدایت مردم و همه مسئولین است. 📆دیدار جمعی از علما، طلاب حوزه علمیه همدان ۹۷/۲/۵ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نقل کرامتی از مرحوم آیت الله العظمی سید جمال الدین گلپایگانی در گفت و گوی مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی و مرحوم آیت الله فیض قمی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔷 مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم جهت سال تحصیلی جدید در سطوح ۲، ۳ و ۴ از میان طلاب واجد شرایط متقاضی می‌پذیرد. 🔸ثبت نام از طریق سایت پذیرش مرکز مدیریت: https://paziresh.ismc.ir/ 🔹 آدرس ایتا جهت کسب اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/falsafe_admin@falsafeh_eslamii
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فایل صوتی جلسه جایگاه خداباوری در دهه های اخیر در غرب (نسخه ای برای تعمیق خداباوری در دانشگاه های ایران) 🎤پروفسور مهدی 1400/06/08 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
▪️انا لله و انا الیه راجعون آیت الله سید باقر آیت میردامادی از علمای تهران و اصفهان دار فانی را وداع گفت ایشان از سال ۱۳۵۷ ش به تهران بودند و به اقامه نماز جماعت ترویج دین و حلّ مشکلات مردم پرداختند. بعد از پیروزی انقلاب در نهاد نمایندگی ولی فقیه و سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تدریس، سخنرانی و اقامه جماعت اهتمام ورزید و مدتی نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران و در حوزه حاج ابوالفتح مشغول به تدریس بودند. این عالم ربانی شب گذشته بر اثر کهولت سن در خمینی شهر به رحمت خدا رفت. 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مطالبه آیت الله جواد فاضل لنکرانی برای پرداختن به مکتب فقهی و اصولی حضرت خمینی(ره) 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فرهنگ و آداب اختلاف نظر و تضارب آراء در زمان شیخ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥"فقیه آزاده" یکی از تالیفات مهم مرحوم آیت الله میردامادی زمانی که من کودک بودم، پدرم به من می‌گفت ما از اولاد هستیم. {میر برهان‌الدین محمدباقر استرآبادی معروف به میرداماد و «معلم ثالث» از فلاسفه معروف دوران صفویه}. در مشهد هم یک آقایی هست به نام آسید محمد هاشم و ایشان هم فامیل و هم‌نسب ما است و در مسجد گوهرشاد مشهد امام جماعت است. من به مشهد رفتم و پشت سر ایشان نماز خواندم و با ایشان آشنا شدم و خودم را معرفی کردم و پدر من هم می‌شناخت، چون پدر من در خمینی شهر با ایشان ارتباط داشت و شاگرد مرحوم آشیخ عبدالکریم قمی هم بود. اجمالا وقتی فهمید پسر ایشان هستم من را تحویل گرفت و به منزلشان دعوت کرد و خیلی صمیمی هم شدیم. آقا سید هاشم پدر بزرگ مادری آیت‌الله خامنه‌ای بودند. آن زمان آیت‌الله خامنه‌ای را هم من دو دفعه در مشهد دیدم تا اینکه من تهران آمدم و با ایشان ارتباط داشتیم.من به منزلشان رفتم و به ایشان گفتم من میردامادی هستم و می‌خواهم شجره‌نامه‌ را جمع‌آوری و بنویسم و ایشان هم این کار را تایید کردند چون سادات باید شجره‌نامه داشته باشند. من اقدام به این کار کردم و یک سال کتاب را به زحمت نوشتیم. بخشی از خاطرات مرحوم میردامادی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥عصر امروز در بیت آیت الله سید محمدرضا حسینی جلالی عافاه الله 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
مراسم تشییع باشکوه پیکر مطهر آیت الله سید باقر میردامادی امروز در خمینی شهر اصفهان 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قنبریان: این حرف شهید مطهری که رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایه داری است هنوز در حوزه علمیه مهجور است... 💢 موضوع سخنرانی: اندیشه اقتصادی امام خمینی (ره) صوت کامل 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
🚨مسئله ای که روحانیت نباید هرگز از آن عدول کند...! خمینی (ره) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
از جمله آثار مرحوم آیت الله سید باقر میردامادی مرحوم میردامادی ۳۰ جلد کتاب چاپ شده دارد و از مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی نیز اجازه حدیث و امور حسبیه داشتند. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
⁉️جهانِ دهه‌ی هشتادی‌ها چگونه جهانی است؟ چقدر با این دیدگاه موافقید؟ مصطفی ارانی، معلم دبیرستان و دانش‌آموخته حقوق است و نتایج مشاهداتش را بر مبنای ۲۰ سال تدریس برای دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها در این یادداشت بیان می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این نسل «بی‌تفاوتی» است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی‌تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از «به حساب نیاوردن» است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوماً در منطق «آزادی جنسی»  نمی‌گنجد. ناشی از همان بی‌تفاوتی است. این نسل واجد ویژگی‌های دیگری نیز هست: 1️⃣ کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. [به بیان دیگر، روایت‌گر خوبی است] 2️⃣ مطالعه تئوریک ندارد، ولی زبان بلد است.  3️⃣ در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده‌پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است.  4️⃣ احساساتی است که البته کاملاً مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود.  5️⃣ و نظام ارزشی همگون ندارد. مثلاً پسرهایشان در مورد حجابِ پارتنرهایشان تقیدی ندارند، ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل منِ دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. ⏹ تقریباً همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. عبور قایق هم البته می‌تواند موج درست کند. مخصوصا وقتی بخواهی یک دریاچه را آرام نگه داری یا نشان دهی. من هیچ ارزش‌گذاری مثبت یا منفی درباره کلیت این نسل ندارم. خوب دارند و بد، مثل نسل ما ولی مشاهده من می‌گوید که این ویژگی‌ها بین‌شان عمومی است.  و یک چیز دیگر؛ برای این نسلِ بی‌تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست؛ چه رسد به بقیه چیزها. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال" (نام این روزهای پاساژ). نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ۱۴۰۴، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی! ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓رساله رد سهو النبی از شیخ مفید و یا شریف مرتضی؟ ✍️ حسن انصاری رساله رد سهو النبی که علامه مجلسی و شیخ علی صاحب حاشیه در آثارشان نقل کرده اند با وجود آنکه احتمال داده شده تألیفی از شیخ مفید باشد از او نباید باشد. استاد سید محمد رضا حسینی جلالی این اثر را بدون تردید در انتساب آن به شیخ مفید منتشر کرد اما به نظر من این اثر نمی تواند از او باشد. نوع تعابیرش نسبت به شیخ صدوق به قدری تند است که بسیار بعید است آن را شیخ مفید که از روایان شیخ صدوق بود نوشته باشد. نویسنده در این رساله تندترین عبارات ممکن را درباره شیخ صدوق به کار برده و معلوم است هیچ ارادتی به او ندارد. این رساله را به شریف مرتضی هم نسبت داده اند. درست است که چنین رساله ای از مرتضی گواهی نشده (چه ذیل این عنوان و چه ذیل عنوان دیگر آن: جواب اهل الحائر) اما خوب چنین عناوینی به شیخ مفید هم نسبت داده نشده است. تعابیر تند کتاب نسبت به شیخ صدوق با روحیه و دیدگاههای کلامی شریف مرتضی موافق است. او در جاهای دیگر هم انتقادات سختی از قمیان کرده است. از دیگر سو در این رساله قلم و نفس شریف مرتضی کاملا واضح است و اگر کسی با نوشته های او آشنا باشد تردیدی در درستی انتساب نمی کند. خاصه که هم از موضعی کلامی به این بحث پرداخته و هم موضع رساله نسبت به خبر واحد همانی است که در آثار شریف مرتضی می بینیم. این موضع با موضع شیخ مفید تفاوت هایی دارد و خواننده این متن اگر هر دو موضع را بشناسد تردید نمی کند که رساله از شیخ مفید نیست. در آغاز رساله هم نویسنده از شیخ صدوق نه به عنوان شیخ خود بلکه ظاهرا به عنوان شیخ سائل که از حائر بدو نوشته یاد می کند و این نشان می دهد که رساله نمی تواند از شیخ باشد. حال آنکه سائل خود از شاگردان شیخ بوده. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 پخش مستند «عاشق خمینی(ره)»؛ محصول تازه مؤسسه‌ی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی 📽 این مستند که بخشی از تصاویر و خاطرات آن برای اولین بار منتشر می‌شود، درباره‌ی ارتباط قلبی و مستمر آیت‌الله خامنه‌ای با حضرت امام خمینی(ره) از شروع مبارزات انقلاب اسلامی تا زمان ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی است. ⏰ زمان پخش این مستند، شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۲ از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌ی یک سیما، و یکشنبه ۱۴خرداد،ساعت ۲۰ شبکه‌ی افق و ساعت ۲۲ از شبکه‌ی دو سیما است. 💻 Farsi.Khamenei.ir