eitaa logo
کشکول مجازی
100 دنبال‌کننده
37.8هزار عکس
34.6هزار ویدیو
702 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 | اقدامات جنبش انصارالله در دریای سرخ و باب المندب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سیل عظیم جمعیت در صنعا ـ پایتخت یمن در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین
صوت استاد رحمانی.mp3
25.37M
| 🎧بررسی مقوله حجاب از منظر سیاستگذاری تربیتی 👤دکتر محمد رحمانی 🔹کسانی که در لایه‌های میانی تربیت فعالیت می‌کنند متوجه هستند که مقوله تربیت و آموزش چه در مسئله دینی و چه در میان عرصه فرهنگ با هم تمایزاتی دارند و لذا این تمایز منجر می‌شود که ساز و کار متفاوتی اتخاذ کنیم تا امر تربیت را محقق کنیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
تضعیف مقاومت.mp3
32.19M
| 🎧حاشیه و تضعیف جبهه مقاومت 👤امیرحسین ثابتی 🔸اخیرا دکتر ظریف در سخنانی، حرفهایی را مطرح کرده که جز ایجاد حاشیه و تضعیف جبهه مقاومت اثر دیگری ندارد. 🔸در این ویدئو نکات کمتر شنیده شده‌ای درباره تبار تاریخی فکری سخنان ظریف خواهید شنید و شباهت دیدگاه او با شاه سلطان حسین، ناصرالدین شاه قاجار و پادشاهان پهلوی مورد بررسی قرار گرفته است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
saghifeh (1).mp3
6.44M
| 🎧سکولاریزه شدن جامعه 👤علامه مصباح 🔹اولين قدمي که در عالم اسلام برای سکولاريزه کردن جامعه اسلامي برداشته شد در سقيفه بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
مکتب تربیتی شهید صدر.mp3
20.36M
| 🎧 مکتب تربیتی شهید صدر 👤 آیت‌الله ملک زاده 🔰مکتب شهیدصدر دارای ابعاد و جوانب گوناگونی است و به تمام رشته های معارف اسلامی وانسانی می پردازد و تنها به علومی مانند فقه و اصول اکتفا نکرده است اگر چه عرصه فقه واصول عرصه اصلی و گسترده موفقیت ها و ابتکارات علمی ایشان محسوب می شود. 🗓 ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
tadbir by nazir (1).mp3
4.37M
| 🎧روشنگری حضرت زهرا (سلام علیها) 👤علامه مصباح 🔰چرا حضرت فرمودند که آنها در تشییع جنازه من شرکت نکنند؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
مسئولان.mp3
34.03M
| 🎧رهبر انقلاب کدام یک از مسئولان را لعنت کردند؟ 👤امیرحسین ثابتی 🔹در قسمت 84 برنامه حافظه تاریخی ایرانی، به تبارشناسی تاریخی یکی از جملات اخیر رهبر انقلاب پرداخته ایم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
اجتهاد.mp3
6.26M
| 🎧 لزوم توجه به ملاکات استنباط 👤برشی از سخنان استاد سیفی مازندرانی در دیدار با اساتید سطوح عالی مدرس علامه مجلسی(ره) 🔻 توضیح و تشریح لزوم توجه به قواعد اصولیه و قواعد فقیه بعنوان دو رکن اساسی در اجتهاد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
طلب علم.mp3
4.22M
| 🎧طلب‌ علم تا مکتب‌شناسیِ محقّقانه 👤آیت‌الله جوادی آملی: 🔸«اين‌قدر از عالِم شدن فاصله نگيريم.اگر كسی گفت همين مقدار سواد برای من بس است «كفی به جهلاً»این روایات ائمه سلام الله علیه است. 🔸فرمودند:‌ در جهلِ ما چه حوزوی چه دانشگاهی همين بس كه ما بگوييم فارغ‌ التحصيل شديم؛باور كنيم كه ملاّ شدن و استاد شدن گناه نيست... 🗓 درس اخلاق؛ ٩٢/۵/٣١ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
صوت استاد حاجی کاظم.mp3
42.76M
| 🎧حجاب زنان و مردان در نسبت با هویت جنسیتی 👤دکتر حجت حاجی کاظم 💠در جامعه خود با بحث حریم گذاری زن و مرد مواجه هستیم و حریمی برای این موضوع قرار می‌دهیم. این حریم گذاری گاهی اوقات چالش می‌شود و باید روی این موضوع تامل شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
2-rabani.mp3
33.07M
| 🎧امتیازات و برجستگی‌های تقریرات فقهی و اصولی آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی (ره) 👤 استاد محمدحسن ربانی بیرجندی 🗓 آبان ۱۴۰۲، مشهد، موسسه به سوی اجتهاد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
erth anbia.mp3
4.42M
| 🎧شبهه ارث فدک 👤علامه مصباح 🔸آیا انبیا ارث میگذارند؟ معنای حدیث نقل شده از پیامبر که انبیا ارث نمی گذارند چیست؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
جربه ایمانی حجاب.mp3
22.49M
| 🎧الهیات زنانه (تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب ) 👤حسین سوزنچی(استاد تمام گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگر حجاب، دکتری فلسفه و حکمت) 💠در این نشست سعی شده ابعادی از مساله‌ای که در نشست «ضرورت تغییر نگاه ما به مساله حجاب؛ گامی به سوی مواجهه مناسب با مساله حجاب» (به اهتمام آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی) در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۶ در فضای مجازی ارائه شده است را باز نماید. این بار دکتر سوزنچی تلاش نمودند تا آن عرصه عمیقتر از حجاب، که نامش را تجربه ایمانی حجاب گذاشته، بیشتر باز و بحث را در ساحت الهیاتی (انسان دارای فطرت الهی) بکشاند. 🗓زمان: شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲ 🏫مکان: دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
anghize hazrat zahra (s).mp3
4.75M
| 🎧انگیزه حضرت زهرا از بیان خطبه فدکیه چه بود؟! 👤علامه مصباح 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
میدان.mp3
4.43M
| 👤طلبکاری «دیپلماسی ظریف» از «میدان حاج‌قاسم» 👤دکتر مهدی جمشیدی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔻نقدِ منهای دقت 🖊 مهدی جمشیدی یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظره‌ی حجاب، گرفتار بی‌دقت‌هایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری درباره‌ی این نقد پریشان می‌نویسم. ۱. ایشان می‌گوید من ادعا کرده‌ام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جمله‌ای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام‌ به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینی‌بودن «اصل حکم حجاب» پرداخت. ۲. ایشان به‌گونه‌ای تصویرسازی کرده که گویا من درباره‌ی «زنان بی‌حجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حال‌آن‌که روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری می‌کرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاین‌رو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااین‌حال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد. ۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج می‌شود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم. ۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» می‌گوید ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد می‌کند که نشان می‌دهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست.‌ همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخن‌شان است و نشان می‌دهد دست‌کم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است. ۵. من حتی برای ملاحظه‌‌ی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسی‌که ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است. ۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا می‌کند که من حجاب را «مهم‌تر» از ولایت علی -علیه‌السلام- می‌دانم. در اوج حماقت و کج‌فهمی‌ام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنان‌که نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین می‌کند «مهم» نیست؟! اما سخن درباره‌ی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دست‌چندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامه‌ی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همه‌ی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، این‌چنین است؛ نه این که من در پی سبک‌ساختن حکمی باشم که مایه‌ی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویه‌ی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام می‌نگرد و دامنه و دایره‌ی دیانت را این‌گونه تعریف می‌کند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند. به پاسخ حکیمانه و هوشمندانه‌‌ی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل می‌شمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیه‌السلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
چرا مهدی‌ جمشیدی مناظره می‌کند؟ ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸سوالی که این روزها در میان طیفی از عناصر و دغدغه‌مندان عرصه تبیین و برخی از مخاطبان این حوزه بوجود آمده، آن است که چرا مهدی جمشیدی با اینکه می‌داند شبکه تیزرسازان و تقطیع‌کاران به شدت منتظر سوءاستفاده و دروغ‌سازی هستند، حاضر به مناظره می‌شود؟ 🔸آیا مهدی جمشیدی خط و ربط «کافه‌خبر» را نمی‌داند که دعوت آن را می‌پذیرد؟ آیا او طرف مقابلش را نمی‌شناسد؟ آیا نمی‌داند که مجری و طرف دیگر مناظره همدست هستند و او باید با هر دو نفر مقابله کند؟ آیا نمی‌داند که سوالات جهت‌دار تنظیم شده است؟ آیا نمی‌داند که آنها بی‌اخلاقی کرده و عنوان مناظره را از «امکان‌ اجتماعی الزام حجاب» به «مواجهه جمهوری اسلامی با حجاب اجباری» تغییر می‌دهند؟ 🔸مهدی جمشیدی همه اینها را می‌دانست و پیش‌بینی هم کرده بود. می‌دانست با این بی‌اخلاقی‌ها و خلف وعده‌ها، او را ترور شخصیت خواهند کرد. می‌دانست هژمونی رسانه‌ای جریان معارض، از او تصویری خشن، بی‌منطق و سرکوب‌خواه، می‌سازد. می‌دانست حتی برخی عناصر جبهه تبیین درگیر قضاوت بر مبنای همین تیزرها خواهند شد و غیرمنصفانه بر او می‌تازند.‌ حتی می‌دانست کسانی از همین جبهه، فرصت را غنیمت شمرده و به تسویه حساب شخصی خواهند پرداخت.‌ 🔸اما برای مهدی جمشیدی که تربیت یافته مکتب امام و رهبری و فراگیرنده آموزهای آنان و اندیشه‌های متفکرین بزرگ انقلاب اسلامی است، منیت و خودخواهی و خودخوانی، قربانی حقیقت و راستی و رک‌گویی است. در زبان و بیان او، چشمه جاری گفتار انقلابی، جوشان است. صلابت این گفتار، پرده از چهره مذبذبین و مرددین می‌اندازد. او خود هیچ‌گاه در نوشیدن و نوشاندن این چشمه جاری مردد نیست. 🔸او مطمئن است که منطق اندیشه اسلام ناب، بر هر توطئه، تخریب و حمله فائق می‌آید.‌ رضایت‌مندان و خشنودان از این گفتار، جای پایی در این رسانه یک‌طرفه ندارند. او می‌داند چه دل‌های صاف و زلالی را در این مردم خداجو، خشنود ساخته. برای او مثل روز روشن است، تخریب و ترور شخصیتش، بزرگترین امکان واقعی رشد را به ارمغان می‌آورد. رفتار او تصنعی و نمایشی نیست. التفات جمشیدی به پدیده‌ها و تحلیل موضوعات، خودمدارانه نیست. 🔸او به گوهری دست یافته که در انبساط کلامی و فکری‌اش منعکس شده است. منطق او در طول مناظره معرف همین گوهر وجودی است. نه عصبانی می‌شود، نه از موضع حقش کوتاه می‌آید. همین منطق است که عبدالکریمی را بارها خلع سلاح کرده و با خود همراه می‌کند. همان قسمت‌هایی که تیزرسازان پنهان کرده‌اند. جمشیدی می‌داند حرف انقلاب کلی‌ترین، عمومی‌ترین، جامع‌ترین و مردمی‌ترین گفتار این کشور است.‌ 🔸جمشیدی می‌داند که تنها نیست، او می‌داند آن‌ها که حامی و هوادار گفتار انقلاب هستند، اهل حرف نیستند، اهل عملند. دفاع از ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای نظام که جمشیدی خود را وقف آن کرده است، را به جان و دل می‌خرند و برایش آرزوی موفقیت و دعای خیر خواهند کرد. جمشیدی هم هوای آگاهی انقلابی مردم را دارد و از این زخم‌زبان‌ها و تنهایی‌های رسانه‌ای دلگیر نمی‌شود.‌ هر چند میدان سختی است اما با ترور شخصیت جمشیدی، نه او ناامید می‌شود و نه دیگر عناصر این جبهه. @jafaraliyan
🔻موقعیت مهدی: دل‌نوشته‌ای برای مرید آقا مرتضی ✍حسین نقی ۱- مهربان‌ترین، آرام‌ترین، عاقل‌ترین، فصیح‌ترین، داناترین و خوش‌بیان‌ترین آدم روی زمین هم که باشی باز عده‌ای هستند که تو را دیوانه و جادوگر بخوانند و سخنانت را مهمل و افسانه بگویند: كَذَلِكَ مَا أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قَالُوا سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ-ذاریات۵۲ و إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ- قلم۱۵. کلام خدا را مستقیما برای مردم بخوانی باز هم جماعتی پیدا می‌شوند که به تحریف و تقطیع متوسل شوند تا حرف خدا شنیده نشود. موقعیت خطیر و امتحان سختی است برای حق‌گویان و حق‌طلبان. موقعیت مجنون‌نامیدن عاقل‌ترین انسان‌های روی زمین؛ موقعیت مجنون. این موقعیتی است که همه انبیاء و پیامبران و اوصیاءشان در آن قرار گرفته‌اند؛ پس چندان عجیب نیست که تاریخ پر باشد از تکرار این موقعیت برای علمای دین که العلماء ورثه الانبیاء. شیخ مفید و صدوق و علامه مجلسی و ابن‌سینا و ملاصدرا و آخوند خراسانی و شیخ فضل‌الله نوری و آیت‌الله بروجردی و سید‌روح‌الله خمینی هم که باشی، قرار گرفتن در موقعیت فحش‌خوری و هتک‌شدن، در تقدیرت نهفته است؛ تنها در میزان و نحوه این موقعیت تفاوت‌هایی وجود دارد وگرنه اصلش پابرجاست. تکلیف مرتضی مطهری و محمد حسینی‌بهشتی و محمدتقی مصباح هم در این موقعیت روشن است. اگر به اقتضای هدایت‌گری با عمله شیطان و استکبار درافتادی، قرارگرفتن در «موقعیت مجنون»، جزو شیرین‌ترین و در عین حال تلخ‌ترین موقعیت‌های زندگی‌ات خواهد بود و رفت و برگشت میان این شیرینی و تلخی است که تو را رشد می‌دهد و بالا می‌برد. جمله مشهور به ظاهر طنز علامه مصباح در خصوص فحش‌درمانی می‌تواند از این منظر، ابعاد عمیق‌تری هم داشته باشد. ۲- مهدی جمشیدی را سال‌هاست می‌شناسم. یک جوان اندیشمندِ دغدغه‌مندِ خلّاقِ مسلط بر مبانی فکری و فرهنگی امامین انقلاب و دارای اندیشه نظام‌مند، آشنا و درگیر با مسائل روز جامعه و مأنوس با دغدغه‌ها و نیازهای جوانان و نوجوانان. آثار او درباره دیدگاه‌های شهید مطهری، علامه مصباح و رهبر انقلاب منتشر شده و در معرض قضاوت همه قرار دارد. بارها از نزدیک، تسلط و دغدغه او نسبت به مواضع و دیدگاه‌های رهبر انقلاب را دیده‌ام. ژرف‌اندیشی‌اش در تفکر شهید مطهری را هم در آثارش و هم از مناظره قدیمی اش با مهدی نصیری می‌توان دریافت. شیدایی‌اش نسبت به مرحوم علامه مصباح را نه‌فقط از نوشته‌ها و نظریه‌پردازی‌هایش، بلکه با چشم دیده و با گوش شنیده‌ام. جمشیدی، مظهر غیرتِ عالمانه و اندیشه‌ورزیِ غیورانه در میان نسل جدید انقلاب است. نه غیرتش را با تعصب جاهلانه می‌آمیزد و نه اندیشه‌های مجدّدانه از غیرت او نسبت به مرزهای عقیده، می‌کاهد. مهدی از مریدان آقامرتضی است؛ سید شهیدان اهل قلم. به حکم این ارادت و آن شیدایی نسبت به علامه مصباح، هر از چندگاهی آماج تهمت و ترور شخصیت قرار می گیرد که هرکه در این بزم مقرب‌تر است از باده بلا بیشتر می‌نوشد. ۳- دو سال قبل تقریبا در همین ایام بود که او انتقادی نوشت و همین کافی بود تا هجمه‌های عجیب و غریب از هر سو او را در «موقعیت مجنون» قرار دهد. اخیرا نیز در پی مناظره با بیژن عبدالکریمی که توسط یک مجموعه اصلاح‌طلب میزبانی شده بود، باز هم قربانی ترور شخصیت با روش‌های قدیمی تقطیع و تحریف و فحاشی و برچسب‌زنی شد و متأسفانه، عده‌ای انقلابی عجول و کم‌مطالعه و استادندیده، در حمله به این جوان اندیشمند انقلابی، گوی سبقت را از غرب‌گراها ربودند. نزدیک به دو ساعت و چهل دقیقه مناظره را صرفا در یک تیزر جهت‌دار یا برشی دو سه دقیقه‌ای خلاصه کردند و هرچه خواستند نواختند! البته عده‌ای هم بودند که عالمانه و منصفانه به نقد نشستند که روی سخنم با آنها نیست. مناظره‌ای که صحنه برتری اندیشه و تفکر عقلانی انقلابی بر اندیشه وابسته غربگرا و دست بالای منطق انقلاب اسلامی بر هیجان و احساس تجدد را نمایش می‌داد با هوچی‌گری و هیاهو به صحنه ترور شخصیت جمشیدی تبدیل شد. ۴- «موقعیت مهدی» در این روزها همان موقعیت تاریخی مجنون است؛ با همان تلخ و شیرین‌هایش. در موقعیت مهدی، باید رسولانه و پیامبرانه برخورد کرد؛ شِکوه‌ها را نزد خدا برد، با جماعت جاهل با محبت مدارا کرد و با پشت‌پرده‌های قدرت‌طلب صاحب زر، قاطعانه و محکم مبارزه کرد. «موقیعت مهدی»، موقعیت آقامرتضی است که خنجر خواص قدرت‌طلب را از پشت می‌خورد اما گوش مردم را از نوش «روایت فتح» سیراب می‌کرد؛ «موقعیت مهدی»، موقعیت شیدایی، جنون و حبّ علی است که ناله‌ها را در چاه می‌ریزد و فریادها را بر سر اشراف اموی غربگرا فرود می‌آورد. (به نقل از هفته‌نامه نه دی).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۳ منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تک‌خطی و تک‌لایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟! نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقل‌های دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگ‌نظرانه به فرهنگ نگریسته است؟! نظام در تجربه‌ی فرهنگی‌اش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟! ،،،،،،،،،، 📍«ما می‌خواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمی‌خواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطه‌آمیزی است. هیچ‌کس به زور کسی را به بهشت نمی‌خواهد ببرد امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و این‌همه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفه‌ی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. این‌هم که حالا کسی بگوید در اسلام در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.» 🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721 📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید: http://aparat.com/v/iOnTJ ،،،،،،،، https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
⭕ تازه اول‌ عشق است! 🔸حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه می دانید؟ انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد می کند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر می کند؟ مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی کند، آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟ این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟ 🔸این انسان را هر چیزی می توان نامید جز حی. او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد. او یک مُرده متحرک است. حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است. حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست، مُرداب است. آدمی بزرگ نمی شود مگر به آرمان هایش، مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها. 🔸در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟ مبارزین یا قاعدین؟ مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟ اساسا انسان مسلمان و انسان انقلاب اسلامی بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمان‌ها، تهی از معنا خواهد بود. انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد، خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند، رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه در کنج حُجره و کلاس درس، او در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است. 🔸در طول تاریخ، از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان، از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش، از گاندی و عاشقانش تا خامنه ای و یارانش، در مسیر مبارزه، تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند. اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی ولی انتظار سیلی خوردن نداشته باشی؟ مبارزه است و تحقیر، تحریم، تهدید، هتک آبرو، توهین به مقدسات و باورهایت، نامهربانی های دوست ها و دشمنانت، تمسخر کردن های اطرافیانت، سرزنش کردن های رفیقانت و تهدید کردن عزیزانت. 🔸بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند. مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری، باید از مُحسنت بگذری، اگر حسین، نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی. 🔸این روزها حال مهدی جمشیدی را خریدارم. سربازی تکلیف مدار که در کارزار تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از گفتمان امامین انقلاب همواره با قلم صریح و غیر محافظه کارانه و بیان عالمانه اش خار چشم جریانات مختلف انحرافی و التقاطی داخلی و خارجی بوده است. از مدعیان دروغین انقلابی گری شبه اصولگرا تا پیاده نظام گفتمانی دشمنان خارجی شبه اصلاح طلب در داخل. آری او حقیقتا شاگرد مکتب خمینی و خامنه ای است. او دلداده مصباح یزدی و مرتضی آوینی است. تازه شبیه اساتیدش شده است. مگر آوینی و مصباح عزیز در تیررس حملات شبه روشنفکر های داخلی و خارجی نبودند؟ مگر کوته فکران در لباس دوست، مصباح را متهم به افراطی گری سیاسی نمی کردند؟ مگر با آوینی به جرم حرف زدن از آرمان‌های انقلاب برخورد نکردند؟ دوستان جاهل و دشمنان خائن. 🔸 استاد بزرگوار، تازه اول عشق است. باید با مبارزه عاشقی کرد. باید عاشقی کرد با آرمان‌ها. عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد. 🔸خمینی، مُنادی مبارزه خواهی مومنانه چه زیبا توصیف می کند: «هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گله‌ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده.همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی می‌خوریم و این سیلی‌ای است که به اسلام می‌خورد، به ما نیست. این سیلی‌ای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند.» 🔸ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار، ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری، ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری، ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی، ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی، ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ما کجا و خون دل خوردن های خامنه ای، ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی. راه حل چیست؟ چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟ باید گرفتار آرمان‌ها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم، باید در این معرکه شهره بازار شد. باز هم می گویم، استاد؛ تازه اول‌ عشق است. @marghoomat
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵ نه‌فقط لطف، نه‌فقط قهر، و نه تقدّم قهر بر لطف. 🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید: http://aparat.com/v/iOnTJ @sedgh_mahdijamshidi | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────