eitaa logo
کشکول
2.1هزار دنبال‌کننده
89 عکس
84 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 ادمین کانال: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع مجاز‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️❇️ ⭕امتيازات كتاب « الغدير » : ▪️ـ تدوین مباحث به روش جدل ؛ یعنی مغلوب ساختن طرف مقابل با معتقدات خودش . ▫️_مستند نمودن تمام احتجاجات و مطالب طرح شده در میدان بحث . ▪️ـ استفاده از نثری زیبا و روان و بلیغ در تمام مباحث . ▫️_به کار گرفتن ضرب المثلهای عربی به طور فراوان در بین مطالب . ▪️_استفاده از آیات قرآنی در پایان مطالب یا در بین آن ها . ▫️- بحث پیرامون مسائل بنیانی و اساسی فراوان در حوزه های گوناگون : حدیث ، تاریخ ، عقاید ، اخلاق ، فقه ، رجال و .... https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
شرائع الاسلام 42.mp3
10.08M
❇️❇️ 🎧تدریس کتاب [شرائع الاسلام]، ج42 طهارت (: با تدریس استاد رضا حسینی • ⚫از کتب فقهی{ مرحوم محقق حلی} رحمة الله علیه https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
import_1_2995381996(1).m4a
42.16M
❇️❇️ 💠 تدریس کتاب وسائل الشیعه ، جلد اول ادامه باب ششم ✳️جلسه دوازدهم https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ 🔷از نظر تحقیق، بهترین و محققانه ترین حواشی مکاسب، حاشیه مرحوم است که از جهت تحقیق در لبّ مطالب خیلی مفید است. 🔶از نظر تدقیق مطالب، حاشیه میرزا محمدتقی شیرازی [رحمه الله] بر همه مقدم است، چون ریزه کاری های مطالب را خیلی خوب بیان کرده است. 🔴ولی مجموعا جامع ترین حواشی، حاشیه مرحوم سید محمدکاظم [یزدی، صاحب ] است، زیرا در عمده مباحث، حاشیه دارد و از نظر تتبع بلا اشکال مقدم است. از نظر تحقیق، جنبه های فقاهی قوی دارد و روایات و اقوال را درست و جالب نقل می کند و بر کلمات قوم هم تسلط کافی دارد. 📚 کتاب جرعه ای از دریا (موسسه کتاب شناسی شیعه)، ج 2، صص 448 و 449، ذیل عنوان: جامع ترین حاشیه بر مکاسب https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ [علامه مجلسی]: 8️⃣ محراب بحار علامه با خود می اندیشید که تنها تدریس کتب اربعه و توجه به بعضی از دیگر کتابها چون « ارشاد مفید » ، « قواعـد علامه » و « صحیفه سجادیه » این کتب را از خطر نابودی نجات خواهد داد . اندیشه در باره هزاران کتاب شیعه که در کوره های حمام یغماگران و فرهنگ کشان به خاکستر تبدیل شده بود ، و نیز صدها نسخه کوچک و بزرگ روایات که از حوادث روزگار مـصـون مـانده یا در کنج صندوقخانه ها پنهان شده بود و یا آنها را به نقاط دوردست دنیا کشیده بودند او را آزار می داد . از سوی دیگر تعصب خشک اهل تسنن در نـابـودی ذخیره های گرانبهای تشیع و احتمال سقوط دولت صفویه توسط دو قدرت بزرگ شرق و غرب اهل تسنن ، نفوذ قدرتمندانه صوفیان در دربار و جامعه و نقشه های آنان برای تحریف بسیاری از روایات ، بی توجهی طلاب به کتب روایات و احادیث ، بیش از پیش آثار اهل بیت را در معرض خطر نابودی قرار داده بود. با خود فکر میکرد که باید گهرهای گرانبهای اهل بیت را از اطراف و اکناف جمع کرد و آنها را در قالب محرابی زیبا به نام « بحارالانوار » گنجاند تا نه تنها طلاب بلکه تمام شیعیان در این محراب به سوی قبله دلها ، یعنی کلام اهل بیت به نماز عشق بایستند و بدین وسیله راه را از چاه و درست را از نادرست تشخیص دهند تا هر زمان هر مکتبی در باره هر مطلبی ، کلامی را از اهل بیت خواست ، شیعیان با انگشت اشاره محراب زیبای « بحار » را نشان دهند . 📚بحار الانوار، ج1،ص2 📚یادنامه علامه مجلسی، ص6 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
شرائع الاسلام 43.mp3
9.85M
❇️❇️ 🎧تدریس کتاب [شرائع الاسلام]، ج43 طهارت (: با تدریس استاد رضا حسینی • ⚫از کتب فقهی{ مرحوم محقق حلی} رحمة الله علیه https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
📃 قوانین تقریر نویسی: 🔸 در صورت امکان تایپ شود؛ 🔹 تقریر به صورت خلاصه، مختصر و مفید باشد (پُرنویسی و زیاد نویسی مطلوب نیست) 🔸 ترجمه نویسی همه متن درس، مطلوب نیست 🔹 چکیده بحث حتماً نوشته شود؛ 🔸 تقسیم بندی احتمالی بحث نوشته شود؛ 🔹 از نمودار و (در صورت امکان) از روشهای نوین استفاده شود؛ 🔸 به «راحت نویسی» توجه شود (یعنی بدون سختی و تکلف، و سریع و راحت بنویسید، تا علاوه بر این که خودتان را خسته نمی کنید، بتوانید این روش را تا مدتها ادامه دهید). 🔸 در صورت تحقیق و اظهار نظر خودتان، حتماً در متن بیاورید؛ 🔹 مراجعات به سایر کتابها یا مقالات را فراموش نکنید (در حد متعارف). 🔸 با توجه به این که تقریر نویسی با هدف آموزشی و ایجاد مهارت در شما قرار داده شده، لذا با تنظیم زمان مناسب و آغاز کار از اولین فرصت، نوشتن تقریر را به شبهای آخر موکول نکنید. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
شرائع الاسلام 44.mp3
5.86M
❇️❇️ ✅ 🔴 جلسه چهل وچهارم 🕰 21دقیقه 🎙استاد حسینی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️آمد که بگیرد از علی نقطه ی ضعفی ☘️بیچاره ندانست که علی نقطه ندارد ولادت امیر المؤمنین علی علیه الاسلام بر حلال زاده های عالم مبارک🌺 💯به حول وقوه الهی اصوات استاد سلیمانیان آماده شد، پیشنهاد میشود تماما استماع شود👌 تقدیم نگاهتان🔰🔰🔰 🌐کشکول،از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 1.mp3
49.49M
🎙|جلسه اول 🔹روش نجفی چگونه است؟ 🔸نظر آقای بهجت در مورد مطالعه فقه 🔹فایده تعلیم فقه در علم اعتقادات 🔸رشته های مختلف با قران 🔹نظر چه کسانی را راجع به قران بیان کنیم؟ 🔸اولین کتابی که باید بخوانی...! 🔹تاریخچه، منبع شناسی، محل فعلی بحث، جایگاه بحث 🔶معرفی چند منبع: ۱_اعجاز قران، محمد جواد اسکندرلو ۲_پژوهشی در اعجاز قران، رضایی اصفحانی ۳_قران وعلوم طبیعت، مهدی گلشنی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ 💠سینای دانش 🔰آخوند خراسانی [8]: ✔️آثار فقه استدلالی آخوند خراسانی: 1️⃣حاشیه کتاب المکاسب 2️⃣اللمعات النیره 3️⃣الرسائل الفقهیه ✔️آثار فقه فتوایی آخوند خراسانی: 🔸۱. تكملة التبصرة 🔹۲. روح النجاة و عين الحياة 🔸۳. رسالة سؤال و جواب 🔹۴. الربائية و الرضاعية 🔸۵. ذخيرة العباد . 🔹۶_حاشیه بر جامع عباسی شیخ بهایی ( م ۱۰۳۱ ) 🔸۷ . حاشیه بر آداب التجارة وحيد بهبهانی ( ۱۲۰۵۰ ق ) 🔹۸_ حاشیه بر نخبه کلباسی ( م ۱۲۶۲ ق ) . 🔸۹_حاشیه بر تجاه العباد صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔹 ۱۰ ، حاشیه بر رسالة في احكام الحيض صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔸۱۱. حاشیه بر ترجمه فارسي نجاة العباد صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔹۱۲. حاشیه بر سراج العباد شیخ انصاری ( م ۱۲۸۱ ق ) 🔸 ۱۳. حاشیه بر مناسک حج شیخ انصاری ( م ۱۲۸۱ ق ) 🔹۱۴. حاشیه بر منهج الرشاد شیخ جعفر شوشتری ( م ۱۳۰۳ ق ) 🔸۱۵. حاشیه بر مجمع الرسائل با مجمع المسائل میرزای شیرازی ( م ۱۳۱۲ ق ) 🔹۱۶. حاشیه بر وسيلة النجاة شربیانی ( م ۱۳۲۲ ق ) 🔸۱۷. حاشیه بر زينة العباد مازندرانی ( م ۱۳۲۸ ق ) 🌐کشکول،از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
شرائع الاسلام 45.mp3
5.75M
❇️❇️ ✅ 🔴 جلسه چهل وپنجم 🕰 24دقیقه 🎙استاد حسینی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
🎁 ان شاءالله فردا صوت جلسه دوم تقدیم میشود. ⭕استماع صوت اول فراموش نشود... 🌐کشکول، ازمقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 2(۱).mp3
29.31M
🎙|جلسه دوم ⭕قسمت اول 🔹هدف تفتازانی از تالیف کتاب مطول 🔸تفسیر آیة الله جوادی آملی 🔹آیة الله مشکینی ودرس استادجوادی املی 🔸مطول وآیة الله جوادی 🔹معلقات سبع 🔸فوائد خواندن اشعار جاهلی 🔹انا اعطیناک الکوثر 🔸علم الحروف 🔹سعدی وفردوسی 🔸معرفی چند منبع: ۱_مطول ۲_ایضاح المراد فی شرح کشف المراد ۳_محاضرات فی الالهیات ۴_التصویر الفنی فی القرآن https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 2(۲).mp3
24.54M
✔️اعجاز القرآن جلسه دوم ⭕قسمت دوم 🌐کشکول، از مقدمات تا اجتهاد🔰 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ [علامه مجلسی]: 9️⃣ ✔️آخرین درس 🔷 نوای دلنشین « بسم الله الرحمن الرحيم » علامه همهمه طلابی را که برای فراگیری فلسفه در مسجد جمع شده بودند خاموش کرد ، او که فيلسوفی موشکاف و صاحـبـنظر بود در درس و بحث شیوه منحصر بفرد خویش را داشت ، بطوریکه نخست فرقه ها و مکاتب مختلف را با ادله خود آنان به شاگردان معرفی میکرد . 🔶 سپس با کلامی شیوا و بیانی زیبا واستدلالهای محکم و رسا خط بطلان بر عقاید و افکار آنان میکشید ، بر فراز منبر بسان شمعی بود که می سوخت و طلاب همچون پروانه برای نزدیک شدن به او از همدیگر سبقت می گرفتند پس از صلوات فرستادن بر پیامبر ( ص ) و اهلبیت عصمت و طهارت ( عليهم السلام ) ، « علامه شروع به معرفی فرقه دهری* و استدلالهای خود آنان برای شاگردان نمود ، هنوز به رد دلایل آنان نپرداخته بود که ناگهان صدای بلند طلبه ای سخنان او را قطع کرد ، نگاهها بطرف صدا خیره شد و علامت تعجب در ذهن یکایک شاگردان نقش بست ، طلبـه رو به علامه کرد و گفت : 🔹با این ادله ، این فرقه حق است و از جایش برخاست و به طرف در رفت تا از مسجد خارج شود ، سکوت سراسر مسجد را فرا گرفت و نگاهها بطرف استاد برگشت ، همه منتظر عكس العمل علامه بودند که علامه با لحنی ملایم و پدرانه گفت : 🔸 صبر کن تـا جـواب استدلالهایشان را بشـنـوى بعد قضاوت کن ، شاگرد بدون توجه به کلام علامه مجلس درس را ترک کرد و گرفتار تارهای عنکبوتی جهل خود شد . علامه از این بی ظرفیتی در خود فرو رفت و مجلس درس را تعطیل کرد . »(۱) * . فرقه دهریه ، گروهی از فیلسوف مسلكان مادی بودند که معتقد به سرمدی بودن دهری دهر یا روزگارند . شهرستانی می گوید : دهریه منکر « معقولات » شدند و جز به « محسوسات » اعتراف نکردند. مذهب دهریه به جهت انکار خداوند و اعتقاد به اصالت ماده مورد رد علمای اهل کتاب قرار گرفتند . ( فرهنگ فرق اسلامی ، ص ۱۵۹ ) 📚قصص العلماء، ص209 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرائع الاسلام 46.mp3
4.5M
❇️❇️ ✅ 🔴 جلسه چهل وششم 🕰 19دقیقه 🎙استاد حسینی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️❇️ [علامه مجلسی]: 🔟 ✔️رؤیای صادق 🔸« آخوند خراسانی ( یکی از دانشمندان عصر صفوی ) درعالم رؤيا دیـد بـه خـانـه ای وارد شـد ، چون در اتـاق را گشود و به آن وارد شد ، چشمانش به نور رخسار پیامبر اکرم ( ص ) و ائمه اطهار ( عليهم السلام ) که به ترتیب نشستـه بـودنـد افـتـاد . 🔹بعد از سلام و عرض ارادت حضرت صاحب الامر ( عج ) که در آخـر مجلس نشسته بود به او تعارف کرد و او را در کنار دست خود جای داد . 🔸شوق دیدار پیامبراکرم ( ص ) و اهل بیت ( ع ) سراپای آخوند را فرا گرفته بود . در همان حال در اتاق باز شد و محمد تقی مجلسی در حالیکه شیشه گلابی در دست داشت وارد گردید و نزد پیامبر اکرم ( ص ) رفت و با احترامی خاص ، گلاب در دستان مبارک آن حضرت و ائمه اطهار ( ع ) و بعد آخوند خراسانی ریخت ، آنگاه رو به پیامبر ( ص ) و ائمه اطهار ( ع ) و پشت به در آهسته آهسته اتاق را ترک کرد . چند لحظه ای نگذشته بود که مجدداً بازگشت و در حالیکه قـنـداقه نوزادی را در بغل داشت به طرف پیامبر اکرم ( ص ) رفت و در مقابل حضرتش زانوی ادب زد و عرض کرد : یا رسول الله برای این طفل دعا بفرمائید که خداوند او را از مروّجان دین اسلام قرار دهد . 🔹حضرت ، قنداقه را گرفت و دعا کرد . سپس آن را به امیر المؤمنين ( ع ) داد و فرمود : در حق او دعا کن . 🔸 به همین ترتیب همه امامان قنداقه را به امام دیگر سپردند و امر به دعا کردند تا نوبت به حضرت ولی عصر ( ع ) رسید ، حضرت پس از دعا قنداقه را به آخوند خراسانی داد و فرمود : در حق او دعا کن و آخوند بنا به دستور حضرت ، قنداقه را گرفته ، و دعا کرد . » 📗قصص العلماء، ص206 ⭕البته بنظر می رسد داستان اخوند خراسانی و قنداق جای تامل داشته باشد چون علامه مجلسی ثانی قبل از مرحوم اخوند خراسانی بودند لذا اینکه اخوند برایشان دعا بکنند جای تامل دارد. اما دعای ائمه اطهار بعید نیست. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرائع الاسلام 47.mp3
7.66M
❇️❇️ ✅ 🔴 جلسه چهل وهفتم 🕰 32دقیقه 🎙استاد حسینی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا