eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار اثرگذاری بر فرزند در دوره نوجوانی 🔻 رفتارهای بچه‌ها در سه منطقه سبز، زرد و قرمز است، یعنی رفتارهای خوشایند، رفتارهای ناخوشایند که هنوز به انحراف نرسیده و انحرافات رفتاری. اگر پدر و مادر در کودکی گفتمان مشترکی با بچه ایجاد نکرده باشند در دوره انحرافات، فرزند ارزشی برای آنها قائل نمی‌شود. بهترین کسی که می‌تواند در دوره انحرافات به نوجوان کمک کند، پدر و مادر هستند. متاسفانه خیلی از پدر و مادرها در منطقه زرد، اقتدار خود را از بین می‌برند. مثلا اگر فرزند لیوانی را شکسته است، برخوردهای خشن با او می‌شود! در صورتی که می‌توان با کمک خود او جارو و خاک انداز را آورد و خرده شیشه ها را جمع کرد. این رفتار موجب حفظ اقتدار پدر و مادر می‌شود. در غیر این صورت در هنگام انحرافات، بچه دیگر طاقت شنیدن نصیحت‌های پدر و مادر را ندارد. اگر در دوران کودکی به کودک محبت شود، ممکن است در دوره نوجوانی بچه‌ها به خطا بروند، اما با یک تشر پدری که همواره از او محبت دیده بر می‌گردد. خانم دکتر عسلی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی . ترم۱ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کاهش اثر شخصیتهای کارتونی بر بچه ها 🔻 امروزه شخصیتها در فیلم ها و انیمیشن ها به قهرمان و ابرقهرمان تغییر کرده است. تاثیر شخصیت های قهرمان بر کودکان بیشتر است، چون اثرپذیری کودکان در این سن بالاست. به وسیله ایجاد رابطه خوب با فرزندان و گفتگو راجع به فیلم ها و انیمیشن ها میتوان علاوه بر مدیریت اثر آنها بر بچه ها، فضای انتقادی نسبت رسانه ها را در فرزندان ایجاد کرد. استاد عبداللهی. دوره مجازی سبک مصرف فیلم و بازی در خانه. 🌐 ثبت نام در دوره از طریق https://www.keraamat.ir/product/film-va-bazi-dar-khane/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مدارس احمق پرور 🔻 ما سه یا چهار نوع مدرسه مذهبی داریم. یکی از انواع مدارس مذهبی، مدارس مذهبیِ فشاری هستند، که مذهب را در گوش و چشم بچه ها فشار می‌دهند. مثلا بچه‌ها قرآن حفظ کنند، امامان را از اول به آخر و از آخر به اول بگویند، در مدارس دخترانه که همه دختراند، با چادر و حجاب کامل باشند! این افراد معمولا عقده‌ای تربیت می‌شوند و بعد از اینکه از این مدارس در می‌آیند یا بی‌دین واقعی هستند یا ظاهراً متدیناند؛ یعنی اعمال ظاهری دین را انجام می‌دهند اما در دل خبری از ایمان به خدا وجود ندارد! و مذهب را به عنوان یک عرف پذیرفته‌اند. چنین مدارس مذهبی، بسیار خطرناک هستند. چون تنها فشارهای ظاهری و فیزیکی می‌آورند و هیچ مسئله‌ای برای بچه‌ها حل نمی‌شود. از هر جای دین از بچه ها سوال کنید فقط می‌گویند خدا و پیغمبر گفته! همین آدم ۲۰ سال بعد می‌گوید: «خب، گفته که گفته! برای خودش گفته!» این نوع بچه‌ها ممکن است یک مداح درجه یک یا یک آخوند با دو من ریش شوند، اما هدفشان مبارزه با امام و انقلاب است و با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس همکاری می‌کنند! چنین مدارسی کارگاه تولید احمق هستند که هیچ چیز از دین نمی‌داند و با کمی تغییر محیط، تغییر چهره می‌دهند! استاد حسن رحیم‌پور. آسیب‌شناسی مدارس مذهبی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اثر کارهایی که مربی، پنهایی انجام میدهد 🔻 ارتباط معلم و شاگرد ارتباطی مشافهی است. یعنی معلم باید در کلاس حضور یابد و درس دهد. اما در رابطه ولایی اینطور نیست. مربی در خانه و متربی در خانه خود است و مربی از همین فاصله اثرگذار است. رابطه، رابطه‌ی کابلی نیست، بلکه رابطه‌ای مغناطیسی است. یعنی اگر مربی در خلوت خود خطا کند، از ولایت ساقط می‌شود و اگر در خلوت خود رشد کند متربیش را نیز رشد می‌دهد. نمازی که مربی در خلوت خود می‌خواند، احسانی که می‌کند و نیت خیری که دارد متربی را رشد می‌دهد. حجت الاسلام دسمی. تربیت اسلامی بر اساس رویکرد ولایی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اینقدر به روان شناسی نیاز داریم؟ 🔻 سال‌های ۶۳ و ۶۴ سالهای بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب فرهنگی در ایران است. انقلاب فرهنگی به دلیل سیطره اندیشه عبدالکریم سروش و طیفی از تکنوبروکرات‌ها کاملا از مسیر حقیقی خود دور می‌شود که آثار آن را هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌بینیم. رخوت و خواب‌زدگی که در این شورا وجود دارد برمی‌گردد به اندیشه امثال سروش که نظام آکادمیک ایران را در استمرار نظام شبه مدرن قبل از انقلاب قرار داد و نتیجه آن، این شد که علوم انسانی گسترش قارچ‌گونه یافت و از طریق دانشگاه آزاد تا اقصی نقاط کشور، حتی روستاها برده شد که بخشی از این نظام آموزشیِ علوم انسانی، بر روی روانشناسی تمرکز داشت. به این ترتیب آموزه‌های روانشناسی بیشترین سطح مخاطب را پیدا کرد. در کنار این موضوع، تغییر فرهنگ اقتصادی از زمان آقای هاشمی، موجب برداشته شدن یک گام بزرگ در نهادینه شدن تجدد مآبی در ایران شد و روانشناسی را تبدیل به یک نهاد کرد. دکتر زرشناس. دوره رویکرد انتقادی به مبانی روان شناسی مدرن و نحوه نفوذ آن در ایران 🔸 دسترسی به فیلم کامل دوره با ۳۰٪ تخفیف به مدت یک هفته از طریق https://www.keraamat.ir/product/rouykarde-enteghady-be-ravanshenasy/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سه روش اثرگذاری بر فرزندان 🔻 چطور می توانیم روی فرزندانمان بیشتر اثر بگذاریم؟ آیا خوب بودن پدر و مادر کافی است؟ برای اثرگذاری لازم است علاوه بر الگو بودن و محبوبیت، فرزندان، ما را انسانهای موفقی بدانند. مثلاً مادری که اهل نماز است اما به فرزند خود می‌گوید درسهایت را خوب بخوان تا مانند من بدبخت نشوی! فرزند برای چنین مادری ارزشی قائل نخواهد شد که از او الگو بگیرد. چون خود مادر برای خودش ارزش قائل نیست. مادرها باید توجه کنند که نباید خودشان را جلوی بچه‌ها تخریب کنند. در مورد پدر هم به همین صورت است. مثلاً پدری که سر سفره غذا آهی می‌کشد و از قیمتهای بالا اظهار ناراحتی می‌کند، در این حالت بچه نسبت به پدر احساس بی عرضگی خواهد کرد. در این صورت این پدر و مادر نمی‌توانند بر روی فرزند خود اثر گذار باشند. حجت الاسلام تراشیون @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه هدفی رو برای بچه هاتون ساختید؟ 🔻 مصداق خدمت به جامعه چیست؟ مثلاً اگر خداوند به من هوشی داده و الان جامعه نیاز به دانشمند هسته‌ای دارد، و من به چیز دیگری هم علاقه دارم که جامعه به آن نیاز ندارد، بگویم خدایا من بنده تو هستم، تو دوست داری به جامعه اسلامی خدمت شود، پس من هم به دنبال همین کار می‌روم. یا مثلاً اگر من یک زن هستم و رهبرم نگران فرزندآوری است، الان در حال انجام کاری هستم که اگر من انجام ندهم ۱۰ نفر دیگر آن را انجام می‌دهند. اما فرزندآوری را من می‌توانم انجام دهم و آنها نمی‌توانند. چون قصدم از کاری که انجام می‌دادم نیز بندگی بود، الان مصداق بندگی من تغییر کرده، کار قبلی را رها می کنم و وظیفه الانم را انجام می‌دهم. حجت الاسلام عباسی ولدی. کرامت۳ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت میکنیم یا رفتارسازی؟! 🔻 گاهی ما رفتار سازی انجام می‌دهیم. رفتار تربیتی ایجاد کردن، تربیت نیست! مثلاً ممکن است در جامعه بستن کمربند را قانون کنیم و این رفتار به تدریج جزء فرهنگ مردم شود، که غرب در این زمینه بسیار قوی است! اما این تربیت کردن نیست. یعنی ممکن است من کمربند را ببندم اما روح اعتقاد به قانون در من وجود نداشته باشد. این جایی خود را نشان می‌دهد که اگر این قانون وجود نداشته باشد، چون فرد تربیت نشده است قانون‌شکنی می‌کند. تربیت آن است که با دل انسان کار دارد. اگر انسان باب دلش را باز کند و کسی را انتخاب کند و از او اثر بپذیرد، تربیت صورت می‌گیرد. ممکن است انسان پای صحبت کسی هم بنشیند اما فقط حرف‌هایش را می‌شنود و چون باب دلش را باز نکرده و این سخنان را انتخاب نکرده تربیتی نیز صورت نمی‌گیرد. پس تربیت از سنخ محبت و ایمان است. حجت الاسلام دارابی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ویژه برای تشویق دختر به حجاب 🔻 اگر می‌خواهید دخترتان با حجاب شود، امکانات زیبا بودن و زیبا نمودن را در خانه و جاهایی که نیاز به حجاب نیست برایش فراهم کنید. چون حجاب یک سکه است که دو رو دارد، یک روی آن هنر پوشیدگی و روی دیگر آن زیبایی همراه با سلامتی است. ما از مادران می‌پرسیم، شما به عنوان یک خانم مومنه و محجبه چقدر زیبا و برازنده پوشیدن را وقتی که نه مهمان می‌خواهد بیاید و نه می‌خواهید مهمانی بروید، رعایت می‌کنید؟ یعنی از ابتدای صبح تا آخر شب چقدر شیوه پوشش و آرایشتان در خانه دلپسند است؟ معمولاً ۹۰ درصد به این صورت نیست! در این صورت چنین مادری الگوی مناسبی برای دخترش نخواهد بود و دختر به سراغ الگوهای دیگری از تلویزیون و سینما می‌رود. اگر دختر نوجوان دارید حتماً واجب است که هر روز یک تیپ خاص بزنید. در این صورت دخترتان از شما می پرسد: مامان! چقدر امروز قشنگ شدید! مگر کجا می‌خواهیم برویم؟ و مادر می‌گوید، مگر قرار است جایی برویم؟ خودمان در خانه هستیم. اگر دختر نوجوان دارید، حتماً آینه قدی داشته باشید چون در این سن طبیعی است که دختران زیاد جلوی آینه می ایستند و قربان صدقه خودشان می‌روند. پس من به عنوان یک مادر باید به زیبا بودن و زیبا نمودن دخترم کمک کنم بدون اینکه زن باشد، چون دختر بودن غیر از زن بودن است. خانم نیلچی زاده @keraamat_ir
‌💡 *دوره مجازی پرورش تفکر خلاق* 🔸 ۸ ساعت آموزشی طی ۴ هفته ⛔️ شروع دوره: ۳ مهر 🔴 *این دوره به صورت برخط (آنلاین)، در روزهای شنبه ساعت ۱۶ برگزار میشود* 📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) 📌 *اعطای کد تخفیف به مخاطبان دوره‌های گذشته کرامت* 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه فرزندمون رو در تصمیم گیری کمک کنیم؟ 🔻 بچه‌ها باید یاد بگیرند که مختار و آزادند، در هر لحظه باید تصمیم بگیرند و نتایج تصمیمشان را بپذیرند. باید دایره‌هایی را برای تصمیم‌گیری فراهم کنید و کمکشان کنید به طوری که تحت تاثیر تشویق و تنبیه‌ها قرار نگیرند. هنگامی که می‌خواهید بچه‌ها را در تصمیم‌گیری کمک کنید، سریع آنها را به بهترین تصمیم راهنمایی نکنید، اجازه دهید تصمیمهایشان بچرخد، جلوی بچه‌ها از یک تصمیم غلط دفاع کنید تا تفکر بچه‌ها به کار بیفتد، گهگاهی خودتان را یک آدم مردد نشان دهید، نمی‌دانم بگویید و به بچه بگویید اجازه بده در این باره مطالعه کنم، دو نظر به او بدهید؛ مثلا امروز یک نظر بدهید، فردا یک نظر دیگر... . این فضاها بچه‌ها را بالغ می‌کند. در صورتی که اگر خود را جلوی بچه‌ها همه چیز دان نشان دهید، تنها راهی که جلوی پای بچه‌ها می‌ماند فرار از شماست! حجت الاسلام پناهیان @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه دهیم دخترمان، دختر باشد! 🔻 باید به هویت دخترانه دخترمان احترام بگذاریم، دختر باید دخترانه رشد کند. یعنی لباس دخترانه، اسباب بازی دخترانه و حتی لالایی و قربان صدقه دخترانه داشته باشد. دختر باید دامن بپوشد، موهایش را بلند کند و به خودش برسد. به دختر باید اجازه دهیم در مقابل محارم و در مجالس زنانه، زنانگی خودش را بروز دهد. الان در بعضی از مدارس خوب دخترانه، این اجازه داده می‌شود که دختران در مدرسه قدری زنانگی خود را بروز دهند؛ مثلاً یک گردنبند و گوشواره ساده‌ای داشته باشد، موهایشان را ببافند، لباس قشنگ بپوشد. باید اجازه دهیم دخترانگی دخترمان در فضاهایی که از نظر شرعی منعی ندارد بروز پیدا کند. البته دختر باید در حضور پدر و برادر خود در لباس پوشیدن مراعات کند، اما این مسئله در تناقض با حرفهای بیان شده نیست. باید در فضای امن فرصت بروز دخترانگی دخترمان را فراهم کنیم. دکتر سید کمیل حسینی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر فیلم های شگفت انگیز بر خانواده 🔻 وقتی که حضرت سلیمان می‌خواهد ملکه سبا را تحت تاثیر خود قرار دهد، با او استدلال نمی‌کند. فضایی را ایجاد می‌کند که شگفت زده شود. بعد از اینکه شگفت زده شد می‌گوید «ظلمت نفسی». چرا بعد از شگفتی می‌گوید، به خودم ظلم کردم؟ وقتی انسان در برابر اتفاقی قرار می‌گیرد که نسبت به آن دانایی ندارد، احساس ضعف و شگفتی می‌کند، ناگهان فرو می‌ریزد و حرف طرف مقابل را می‌پذیرد. ایمان آوردن بعضی از ما به تمدن غرب نیز به خاطر ظلمت نفسی‌هایی هست که می‌گوییم. دشمن این فرمول را کشف کرده و از آن دارد استفاده می‌کند. ما در رسانه چیزی داریم به نام «آن و لحظه». یعنی فکر می‌کنیم قهرمان داستان مُرد. اما یکدفعه بلند می‌شود. تولید آن و لحظه مکانیزم تولید شگفتی است که باعث می‌شود همه چیز آن آدم را بپذیریم و ابزار انتقال پیام در تمدن غرب نیز تولید قهرمان‌های شاخصی است که آینه تمام ارزش‌های یک تمدن می‌شوند تا مردم آنها را ببینند و بپذیرند. الان ما هم داریم همین کالاها را مصرف می‌کنیم. بنابراین نباید اجازه دهیم وقتی یک محصول رسانه موج می خورد و در جو خانواده قرار می‌گیرد، تبدیل به یک عمل شود. جلوی آن سد ایجاد کنیم. درباره دیالوگ‌ها و جزئیات آن با هم صحبت کنیم و اجازه ندهیم یک پذیرش صد درصدی ر اجع به آن ایجاد شود. استاد مجید اسماعیلی. دوره کرامت۳ 🔸 دسترسی به فیلم کامل این دوره با ۳۰٪ تخفیف از طریق https://www.keraamat.ir/product/rasane-dar-eslam-va-gharb/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راه های ایجاد اقتدار برای پدر و مادر 🔻 والدین موفق در تربیت رسانه‌ای باید حافظه مشترک رسانه‌ای با فرزند خود داشته باشند، یعنی حیاط خلوت رسانه‌ای برای بچه‌ها به وجود نیاید و بچه‌ها در فضای تربیتی عطر وجود والدین را احساس کنند. این احساس چه زمانی ایجاد می‌شود؟ بچه‌ها باید پدر و مادر را دوست داشته باشند؛ هم بین آنها ارتباط قلبی برقرار باشد و هم پدر و مادر شأنیت الگویی داشته باشند. والدین باید منبع اقتدار باشند. منبع اقتدار معنوی یعنی مثلاً وقتی وقت نماز می‌شود پدر، خود به نماز می‌ایستند، وقتی نامحرم به خانه می‌آید، مامان با نامحرم گرم نمی‌گیرد و خوش و بش نمی‌کند، وقتی موقعیت عصبانی شدن به وجود می‌آید، اخم‌های بابا در هم می‌رود، اما داد نمی‌زند و حرف بد نمی‌گوید. استاد مدرسی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی #تربیت_فرزند #تربیت_رسانه_ای #استاد_مدرسی ✅ @keraamat_ir
‌💡 مدیریت خانواده و سبک زندگی (ترم مقدماتی) 🔸 ۳۰ ساعت آموزشی طی ۷ هفته ⛔️ شروع دوره: ۷ مهر 🔴 این دوره مبتنی بر کتاب مهارتهای زندگی دوره متوسطه، اما قابل استفاده و کاربردی برای عموم است 📌همراه با اعطای مدرک معتبر از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) ⭕️ کد تخفیف ویژه اعضای کانال کرامت: mzksrt5 📌 اعطای کد تخفیف به مخاطبان دوره‌های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کلیدی برای افزایش هوش اجتماعی بچه ها 🔻 در نسل جدید EQ یا هوش اجتماعی پایین است. یکی از علل اصلی بالا بودن هوش اجتماعی، تعداد فرزندان است. هرچه تعداد فرزندان بیشتر شود این هوش فعال‌تر می‌شود. تنها درگیری که باعث رشد و تربیت می‌شود درگیری است که درون یک خانواده اتفاق می‌افتد، چون بعد از درگیری، خواهر و برادر به دنبال راهکاری برای ایجاد محبت و عاطفه نسبت به یکدیگر هستند و این راهکارها همان افزایش هوش اجتماعی است. وقتی بچه‌ها با هم درگیر می‌شوند، مادر و پدر به هیچ عنوان نباید دخالت و بین آنها قضاوت کنند. بلکه بچه ها فقط می‌توانند راجع به درگیریشان با پدر مادر حرف بزنند و تخلیه عاطفی کنند. در درگیری بچه‌ها هیچ وقت تعیین مقصر نکنید! چون ما نصف موضوعاتی که بین بچه‌ها رخ داده است را نمی‌دانیم. بنابراین تعداد بچه ها باعث می‌شود درگیری بین بچه ها بالا برود و خودشان به دنبال راه حل مشکلات بگردند؛ آن راهکارهای محبت‌افزایی که بعد از درگیری بین بچه‌ها ایجاد می‌شود همان چیزی است که موجب تربیت و افزایش هوش اجتماعی خواهد شد. دکتر سعید عزیزی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سه راهکار ایجاد امید در نوجوانان 🔻 انسان با امید حرکت می‌کند، امید به آینده در دوره نوجوانی بسیار مهم است. اما با چه راهکارهایی می‌توان امید به نوجوان را آموزش داد؟ سنت های الهی را برای نوجوان باید بیان کرد، مثلاً نصرت الهی که در بیانات حضرت آقا خیلی زیاد است. ذکر تجارب موفق به خصوص تجاربی که در سن و سال نوجوان باشد؛ مثلاً بیان فعالیت‌های موفقی که نواجوانان دهه ۶۰ انجام داده‌اند، ذکر تجارب امید و استقامت را زیاد می‌کند. ترسیم آینده روشن نیز برای امید آفرینی بسیار اساسی است. مفهوم انتظار که در شیعه وجود دارد آینده‌ای روشن را برای ما ترسیم می‌کند. همچنین مواجهه حضرت آقا به عنوان مربی یک جامعه در اینجا درس‌آموز است. مثلاً تصویری که درباره ۲۵ سال آینده اسرائیل ارائه می‌دهند، یا برخورد ایشان با مسئله کرونا که این موضوع روزی تمام خواهد شد و ... . همه اینها آینده‌ای روشن را ترسیم و امید را در دل زیاد می‌کند. خانم دکتر فاضل. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 زن برتره یا مرد؟! 🔻 نگاه خدا به خلقت زن و مرد این است که ذات زن و مرد هر دو انسان و مشترک است، اما چون مسئولیت‌های متفاوتی را بر عهده هر یک گذاشته، قابلیت‌ها هم فرق دارند. اگر هر دو طرف ظریف بودند، کارهای سنگین زمین می‌ماند و اگر هر دو قوی بودن کارهای ظریف و عاطفی را چه کسی انجام می‌داد؟ می‌بینیم خداوند یکسری تفاوت‌ها را در وجود انسان قرار داده تا یکدیگر را به تکامل برسانند. بنابراین زن و مرد مشابه هم نیستند اما مساوی هم هستند؛ یعنی اگر هرکدام را در یک کفه ترازو قرار دهیم با هم برابرند. یک طرف یک کیلو عسل داریم، یک طرف یک کیلو خامه! یعنی باید به دختر گفت تو مساوی مردها هستی، اما نقش تو نقش مردانه نیست. تو عسلی و او خامه. تو قرار است شیرین و زلال و طلایی باشی و او قرار است سفید و سنگین و چرب باشد و وقتی با هم ترکیب می‌شوید، یک ترکیب مقوی و کامل هستید. خانم دکتر لواف 🔸 برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی. اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق https://www.keraamat.ir/product/khanevade-sabkezendegi/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عاشق شدن های دوره نوجوانی! 🔻 شیفتگی همان عشقی است که در نگاه اول تجربه می‌شود. این نوع عشق به سرعت ایجاد می‌شود و چون در آن صمیمیت و تعهدی وجود ندارد به تدریج کارکرد هوسی پیدا می‌کند. به همین دلیل اگر نوجوانان در سنین ۱۴-۱۵ یا حتی تا ۲۰ سالگی می‌گویند عاشق شدیم، باید بررسی شود که آیا بر مبنای شناخت بوده یا نه؟ آیا عشق در لحظه بوده است؟ آیا نگاه ازدواج وجود دارد یا نگاه دوستی؟ چون در سنین نوجوانی هورمونهای جنسی به شدت ترشح می‌شوند، اشتیاق و هوس بر مسائل دیگر غلبه دارد. در این نوع عشق هر کسی سود خود را می‌کند و به سرانجام نیز نمی‌رسد! استاد سادات. دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی 🔸 برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی. اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق https://www.keraamat.ir/product/khanevade-sabkezendegi/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجوری به حرفهای خواستگارم اعتماد کنم؟ 🔻 چگونه به صحبت هایی که در جلسات خواستگاری بیان می‌شود می‌توان اطمینان کرد؟ باید به نوع سوالات دقت کرد. نوع سوالات ارزش‌هایی را که برای طرف مقابل مهم است، نشان می‌دهد. علاوه بر این، ترتیب سوالات نیز مهم است. مثلا اگر کسی از رشته تحصیلی می‌پرسد، مشخص است که فضای علمی برای او مهم است و اگر از دارایی می‌پرسد، فضای اقتصادی برای او اهمیت دارد. همچنین باید به برخوردی که نسبت به سوالات می‌شود، توجه کرد. مثلا اگر شخص از پاسخ به سوالی طفره می‌رود، باید بدانیم وارد منطقه‌ای شده‌ایم که برای او خوشایند نیست و اگر دانستن پاسخ آن سوال برای ما مهم است، باید با ادبیات و شیوه‌های دیگری سوال را طرح کنیم تا به پاسخ خود برسیم. خانم جهازی. دوره مدیریت خانواده و سبک‌زندگی 🔸 برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی. اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق https://www.keraamat.ir/product/khanevade-sabkezendegi/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دخترمون زن زندگی هست؟! 🔻 یک ویژگی برای زن زندگی بودن این است که ببینیم دختر چقدر مسئولیتهای خانه و خانواده را می‌پذیرد؟ در این زمینه افراد روشنفکر ژست فمینیستی می‌گیرند و افراد متدین به آیات و روایات استناد می‌کنند که زن وظیفه‌ای ندارد. اما باید توجه کرد وظایف یک خانم فقط وظایف حقوقی نیست. هم زن و هم مرد بخشی از وظایفشان حقوقی و بخشی از آن، تعهدات اخلاقی و فرهنگی است. مثلاً شیر دادن به فرزندان وظیفه حقوقی یک خانم نیست، اما هر زنی از نظر اخلاقی و عاطفی این را وظیفه خود می‌داند. وظایف حقوقی به درد دادگاه می‌خورد! پیامبر در تقسیم بندی وظایف، کارهای داخل خانه را به عهده حضرت زهرا و کارهای بیرون را به عهده حضرت علی گذاشتند. چنین تقسیم‌بندی در هیچ‌یک از متون فقهی وجود ندارد، چرا که این، یک تقسیم‌بندی اخلاقی است. بنابراین باید با دختری ازدواج کرد که به تعهدات اخلاقی نیز پایبند باشد و در خانه نظم و انضباط داشته باشد. البته مرد هم باید کمک کند به خصوص اگر خانم شاغل باشد. اما سخن بر سر این است که دختران ما امروزه در دانشگاه ها و مدارس و فضاهای فرهنگی در یک فضای پسرانه تربیت می‌شوند! و درست است که در بسیاری از فعالیتهای اجتماعی موفق هستند اما ممکن است زن‌زندگی نباشند! دکتر بانکی پور. دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی 🔸 برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی. اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق https://www.keraamat.ir/product/khanevade-sabkezendegi/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه نوع محبتی به امام حسین (ع)، تربیت کننده است؟ 🔻 در تربیت برای ما فقط حرف گوش کردن مهم نیست. نظر ما با مکتب رفتارگرایی فرق دارد که با تشویق و تنبیه و محرک و پاسخ تلاش می‌کند، رفتارهای مورد نظر اجرا شود. ما می‌خواهیم حقیقت انسان رشد کند تا به کمال برسد. اما این از چه طریق اتفاق می‌افتد؟ هر انسانی باید بالاتر از خود را ببیند، به او محبت پیدا کند و از طریق متصل شدن به او خودش را بالا بکشد. مثلاً محبت به امام حسین (ع)، باعث می‌شود که او را الگو قرار دهیم و روح خود را شبیه او کنیم. آن وقت روح من بزرگ می شود. رفتار به شرطی ارزش دارد که باطنی در وجود ما داشته باشد. هیچ ظاهری در دین ارزش ندارد، مگر این‌که باطن آن وجود داشته باشد. این ظاهر می‌خواهد حجاب باشد یا نماز... ، به شرطی ارزش دارد که باطن آن نیز وجود داشته باشد. دکتر صداقت زاده @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر مهم ابراز محبت والدین به هم در حضور بچه ها 🔻 ما ایرانی ها معمولا دعواهایمان عیان و عشق بازی‌هایمان مخفی است. بچه ها معمولاً جنگ و دعوای پدر و مادر را می‌بیند، اما علاقه و محبت ها را نمی‌بیند. به همین دلیل می‌ترسند که اگر ازدواج کنیم مثل خروس جنگی دائما می‌خواهیم با هم بجنگیم! این ندیده‌اند که علاوه بر دعواها، پدر و مادر در زمان های زیادی با علاقه و محبت کنار هم هستند و یکدیگر را دوست دارند. یعنی لایه چالش‌های خانواده همواره عیان و لایه انعطاف‌ها مخفی و دور چشم بچه‌هاست. روابط عاشقانه دو بخش جنسی و عاطفی دارد؛ که روابط عاشقانه عاطفی باید در منظر بچه‌ها باشد. حجت الاسلام هاشمی. دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی 🔸 برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی. اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق https://www.keraamat.ir/product/khanevade-sabkezendegi/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چهار ویژگی مشترک اینستاگرام و نوجوانان 🔻 رسانه های نوین چهار راه برای انتقال پیام به مخاطب دارند؛ کوتاه، شیرین، سریع و ساده. هر کدام از اینها یکی از ویژگی‌های نسل جدید هم است! یعنی اولا محتوای ما باید کوتاه باشد، چون نسل جدید بی‌حوصله است. حتی اگر وقت داشته باشد، حوصله ندارد! دوم اینکه همه چیز باید شیرین و جذاب باشد. سوم، چون کم حوصله هستند، باید خیلی سریع سر اصل مطلب برویم و گل طلایی را بزنیم و گرنه درگیر منابع دیگری خواهند شد و چهارم اینکه باید محتوا ساده باشد. بنابراین اگر می‌خواهیم اثر گذار باشیم، الان یک ابزار جدی اینستاگرام است. مخاطب ما آنجاست و بقیه رقبا و دشمنان ما هم آنجا هستند. آیا ما هم آنجا هستیم؟ آیا تولیدات ایجابی برای نوجوان داریم و فعال هستیم؟ آیا تولیدات ما توسط نوجوانان بازنشر داده می‌شود؟ اگر اینگونه رفتار کرده باشیم، از مقام انفعال و مصرف به مقام تولید و فعالیت رسیده‌ایم. دکتر سید بشیر حسینی. دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به تستهای روان شناسی اعتماد دارید؟! 🔻 در مورد جامعه ایرانی یک آقایی از تلویزیون اعلام می‌کند که ۲۵ درصد مردم ایران افسردگی دارند. تستی که با آن مردم را سنجیده‌اند در سوئد ساخته شده است. سوئد را شما در نظر بگیرید و ساعت‌هایی که مردم می‌توانند در خانه و بیرون از خانه باشند. تستی که در سالهای ۱۹۷۰ در سوئد ساخته شده را می‌آوریم و با آن تشخیص می‌دهیم که جامعه ایرانی افسردگی دارد!! اینکه من مشکل داشته باشم، با اینکه افسرده باشم، متفاوت است. شما می‌توانید بگویید جامعه ما با مشکلات زیادی روبرو است. اما نمی‌توانید بگویید افسرده است، چون علی رغم تمام مشکلاتی که اگر مقداری از آن در جوامع دیگر باشد، خودکشی می‌کنند، ما داریم زندگی می‌کنیم! مثلا در همین حالت کرونا و در انبوه این مشکلات مهمانی و عروسی می‌گیریم. آیا این جامعه افسرده است؟ از روی تست‌ها این را می‌گویند، چون بی‌سواد هستند. چون نمی‌دانند این تست‌ها مربوط به یک جامعه، یک مردم و یک عملکردی است که با ما متفاوت است. مثلاً ما نمی‌دانیم برای فردای خود غذا داریم یا نه، اما عروسی می‌گیریم! اما در جامعه غربی علی رغم وجود بیمه‌های مرسوم در آنجا و شرایطی که دارند، وقتی با مشکلاتی شبیه کرونا مواجه می‌شوند، دیدیم که چه وحشی بازی‌هایی در می‌آورند! من وقتی اینها را کنار هم می‌بینیم، می‌گویم چه جامعه الهی داریم. از لحاظ اقتصادی در نهایت ناایمنی هستیم، اما به یکدیگر کمک می‌کنیم. آیا تست ها اینها را به ما می‌گویند؟!! خانم دکتر اسمعیلی. تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی @keraamat_ir