هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | استادِ فکر
🔻 رهبر انقلاب: مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) یک استادِ فکر بود. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ کتابهایی که ایشان نوشتهاند، چه کتابهای علمی، چه آنچه مربوط به اخلاقیّات و معنویّات و [برای] استفادهی عموم و مانند اینها است را نباید گذاشت تعطیل بشود. الحمدلله آثار ایشان از همه جهت خوب است. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺انقلاب صنعتی و رشد سرمایه داری، زمینه ای شد برای پیدایش لیبرال ها، لیبرال ها اکثرا همان سوداگران تاجر پیشه بودند که حالا سرمایه شان را وارد صنعت می کردند، تلقی آن ها از آزادی سیاسی، آزادی ای بود که هم راه سرمایه داری و اقتصاد آزاد باشد.
🔺پس مکتب لیبرال که به اباحه گری ترجمه شد.اندیشه رسمی تاجران و زمام داران اقتصادی اروپا بوده است. دقت کنید! نتیجه این می شود که آن " فرد انسانی" که گفتند موهبت الهی است و آزادی اش بر جامعه اولویت دارد، فردی اشرافی و صاحب سرمایه است نه هر فرد به طور کلی!
#این_عصر_قرمز_است
💢@ketabe_khoub
🌾🌾🌾
گر عقل پشت حرف دل اما نمی گذاشت
تردید پا به خلوت دنیا نمی گذاشت
از خیر هست و نیست دنیا به شوق دوست
می شد گذشت، وسوسه اما نمی گذاشت
اینقدر اگر معطل پرسش نمی شدم
شاید قطار عشق مرا جا نمی گذاشت
دنیا مرا فروخت، ولی کاش دست کم
چون بردگان مرا به تماشا نمی گذاشت
شاید اگر تو نیز به دریا نمی زدی
هرگز به این جزیره کسی پا نمی گذاشت
گر عقل در جدال جنون مرد جنگ بود
ما را در این مبارزه تنها نمی گذاشت
ای دل بگو به عقل که دشمن هم این چنین
در خون مرا به حال خودم وا نمی گذاشت
ما داغدار بوسه ی وصلیم چون دو شمع
ای کاش عشق سر به سر ما نمی گذاشت
🔺فاضل نظری
💠@ketabe_khoub
هدایت شده از کتاب خوب📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔
پریشان از خواب بر می خیزم... به ساعت نگاه می کنم... ساعت از حرکت ایستاده... ثانیه شمار می لرزد... من هم...
چه نیمه شب غریبی است!
دریا را نمی بینم... چادر شب سفید مچاله روی زمین افتاده... روپوش و روسری روی آویز نیست... حلقم خشک می شود... جای تیر کهنه می سوزد... در را باز می کنم... کفش های کتانی اش نیست... او رفته، دریا رفته... نیست... فرو رفته... تبخیر شده...
✍وحید_یامین_پور
📕ارتداد
@ketabe_khoub
📚نام کتاب: ثمرات الحیات
🖋نویسنده: علی سعادت پرور
📑انتشارات: آفتاب فطرت
📓تعداد صفحات: ۴۰۴
📖توضیحات:
این مجموعه ارزشمند که در حقیقت ثمره سال ها حیات مبارک نگارنده به شمار می رود و در قالب پرسش و پاسخ سامان یافته، مشتمل بر 260 جلسه در موضوعات گوناگون از قیبل: توحید، عرفان، سیروسلوک، اخلاق اسلامی، اسرار ادعیه، لطایف و حقایقی دلنشین از آیات، روایات و سخنان عارفان است که جان را به نیکویی صیقل می دهد و به نور بصیرت می افزاید.
📗📘📙
@ketabe_khoub
☘🦋☘🦋☘
دلگیر نشدن، کار آسانی نیست.ظرفیت می خواهد. هر کس که گفت من ابدا دلگیر نمی شوم. بدان که از ارتفاع دلگیری سخن می گوید.
📚#یک_عاشقانهی_آرام
#نادر_ابراهیمی
#نادر_دوست_داشتنی_ما
☘@ketabe_khoub
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
روزگار می گذرد، بدون توقف.
روزگار دستور دارد که متوقف نماند.
آن چنان می گذرد که گویی از ماندن می هراسد.
🌴@ketabe_khoub
هدایت شده از شعله ی طور
『🕊͜͡✨』
اگر امواج نور علم که برخاسته از فکر توحیدی و عبادت و توسل و کُرنش در برابر ساحت اهل بیت علیهم السلام است ، در جان کسی به حرکت در نیامده باشد ، علوم عقلی و نقلی ، اعم از فقه و اصول و فلسفه و عرفان و هر آنچه آن را علوم بشری می نامند ، جز تاریکی روی تاریکی نخواهد بود . اگر قوّت خرقِ حجاب به وسیلهٔ سلوک الی الله در سرزمین هستی انسان محقق نشده باشد ، علم حجاب اکبر است .
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_چهل_هفتم
☑️ @m_h_esfahani
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#پروندهبازخوانی
#آثارمنتخبمتفکراناسلامی
#کتاب
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
مدرس: استاد میرباقری
📚 تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقهای
📅 شروع: ۱۱ اسفندماه
⌛ زمان: پنجشنبهها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضوری و مجازی
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید
#ثبتنام از طریق سایت به آدرس:
https://b2n.ir/u60061
و
#ایتا و #بله به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسه تفکرونوآوری نگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
بی تو این شهر برایم قفسی دلگیر است
شعر هم بی تو به بغضی ابدی زنجیر است
آن چنان می فشرد فاصله راه نفسم
که اگر زود، اگر زود بیایی دیر است
رفتنت نقطه پایان خوشی هایم بود
دلم از هر چه و هر کس که بگویی سیر است
سایه ای مانده ز من بی تو که در آینه هم
طرح خاکستری اش گنگ ترین تصویر است
خواب دیدم که برایم غزلی میخواندی
دوستم داری و این خوب ترین تعبیر است
کاش میبودی و با چشم خودت میدیدی
که چگونه نفسم با غم تو درگیر است
تارهای نفسم را به زمان میبافم
که تو شاید برسی، حیف که بی تاثیر است
#شعر
@ketabe_khoub
دین شدن پول
♨️روایت داریم« زمانی می آید که پول، دین مردم می شود.»
🔻امروز نمونه های این روایت خیلی زیاد است. کسانی را می بینیم که دائما به دنبال پول هستند؛ و حتی نماز هم نمی خوانند تا در زمان نماز، چند هزار تومان بیشتر کاسبی کنند. یا دم غروب تازه نماز ظهرشان را می خوانند.
🔻بعضی آن قدر که از اسکناس لذت می برند از نماز لذت نمی برند؛ و آن قدر به پولشان علاقه دارند که حق فقرا را نمی دهند؛ حق خدا را نمی دهند؛ مالشان را حلال نمی کنند؛ خمس و زکاتشان را نمی دهند.
🔻این ها علاقه ای که به پول دارند، به خدا و دین و مذهب و مسجد ندارند. راحت ربا می خورند؛ رشوه می گیرند، مال مردم را کم و زیاد می کنند؛ کم فروشی و گران فروشی می کنند، و ذره ای به فکر خدا و قیامت نیستند.
🔻چرا باید این طور بشویم؟ چرا باید به دنیایی دل ببندیم که به لحظه ای از بین می رود. شاعر می گوید:
بر مال و جمال خویشتن غرّه مشو
کان را به شبی برند و این را به تبی
🔻مال انسان به یک آتش سوزی کوچک، یا دزدی از بین می رود؛ اما خدا و دین از بین رفتنی نیست و اگر کسی تکیه اش به این ها باشد، پول و دنیا هم دارد. می گویند:« چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.»
🔺@ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزراول
🔆مسابقه کتابخوانیِ ادموند🔆
❤️اولین رمانِ عاشقانه مهدوی❤️
🖋نویسنده: آمنه پازکی
📚ناشر: شهر کتابخون
🔹درباره کتاب:
شخصیت اصلی این داستان شخصی به نام ادموند است، ادموند پارکر، جوانی مسیحی از خانواده ای بسیار معروف و سرشناس انگلیسی، دکترای رشته حقوق و از دانشجویان نخبه است. رؤیاهای وحشتناکی گاه گاه به سراغش می آید که معنی آن ها را نمی فهمد، گاهی اوقات احساس می کند عیسی مسیح (ع) در آن خواب ها برای نجاتش می آید، پس بر آن می شود که به جستجوی حقیقت آن ها بپردازد اما کسی نمی تواند کمکش کند تا اینکه دست سرنوشت او را به سویی سوق می دهد و ادموند در مسیر سختی برای یافتن حقیقت واقع می شود. در مسیر دشوار رسیدن به حقیقت، دختر جوان مسلمانی سر راهش قرار می گیرد که.....
🎁همراه با ۲۰۰میلیون ریال جوایز نقدی و غیرنقدی
📥روش های تهیه کتاب:
🔸ارسال عدد ۸ به ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰
🔸کتابفروشی های سراسرکشور
🆔https://t.me/shiraazeh_ir
🆔https://eitaa.com/shiraazeh_ir
🌐http://www.shirazeh.ir
✅ #کتاب_خوب_را_خوب_بخوانید
📚
حلال و حرام ؛ اگر نزد شما فرقی نکند، برای فرزندان معصومتان مسلماً فرقِ بسیار خواهد داشت ؛ زیرا فرزندانی که از مالِ حرام بخورند ، بی تردید ، حرامزادگانی خواهند شد ،
و روزگارتان را سیاه خواهند کرد!
#نادر_ابراهیمی
#نادر_دوست_داشتنی_ما
#مردی_در_تبعید_ابدی
@ketabe_khoub
در زیست توسعه یافته، لذت است که اصالت دارد. مادر اگر فرزندان کمتری داشته باشد یا اصلا فرزند نداشته باشد، لذت و تمتعش در دنیا بیشتر است. اگر مبنا لذت باشد، عقل حکم می کند بچه دار نشود....
بشری که در زندگی اش لذت اصل باشد، مسئولیت نمی پذیرد. تفاوتی بنیادی در کار است: دنیای توسعه یافته مبتنی بر رهایی و لذت است، و دنیای متدین مبتنی بر تکلیف.
مرد ایرانی ازدواج می کرد که مادری برای فرزندان آینده اش یافته باشد. روایات مربوط به ازدواج، معطوف به چیست؟ معنای ازدواج در دنیای توسعه یافته دچار دگرگونی می شود و همسر تبدیل می شود به همدم قصه های عشقی. دنبال آدمی هستیم که با او گره های دراماتیک و قصه عشقی بسازیم. در نهایت پیدا هم نمی شود.
معمولا همه این ها مربوط به پیش از ازدواج است یا اندکی پس از آن. می گویند: همسران تا شش ماه عاشقانه زندگی می کنند و بعد، پنجاه سال همدیگر را تحمل می کنند! پشت این طنز تلخ، واقعیتی جدی است.
اگر زندگی بشر واقعا مبتنی بر لذت باشد، دلیلی برای فرزند آوری وجود ندارد. همه وجوه زندگی بشرِ توسعه یافته، مبتنی بر تلذذ است.
✍ماجرای فکر آوینی/صفحه ۱۳۷
#ماجرای_فکر_آوینی
#وحید_یامین_پور
♨️ @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی مثل اشپنگلر معتقدند اولين نشانههای تهی شدن درونی يك تمدن، تهی شدن آن از هسته اوليه و پايدار اجتماعی و كانون خانواده است.
عقل جدید، تعهد نسبت به یک فرد به عنوان همسر را درک نمیکند و طلب لذت بینهایت او را به تنوع طلبی غیر متعهدانه میکشاند. "خانه" یا "کافه" ؟ کدام با درک لذتطلبانه همخوانی دارد؟ اشپنگلر میگوید آنگاه که هوش بشر به این نقطه برسد تمدن در میان دیوارهای بلند شهرهای بزرگ و باشکوه میمیرد.
♨️@ketabe_khoub
می ایستم امروز خدا را به تماشا
ای محو شکوه تو خداوند سراپا
ای جان جوان مرد به دامان تو دستم
من نیز جوانم، ولی افتاده ام از پا
آتش بزن آتش به دلم، کار دلم را
ای عشق مینداز از امروز به فردا
آتش بزن آتش به دلم ای پسر عشق
یعنی که مکن با دل من هیچ مدارا
با آمدنت قاعده ی عشق به هم خورد
لیلای تو مجنون شد و مجنون تو لیلا
#حمید_رضا_برقعی
روز جوان مبارک 🌺
@ketabe_khoub
📚نام کتاب: محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر
🖋نویسنده: حبیب الله فرحزاد
📑انتشارات: طوبای محبت
📓تعداد صفحات: ۲۸۸
📖توضیحات:
این نوشتار به محبت به زنان و کودکان که از ارکان اصلی خانواده هستند پرداخته و تلاش نموده است تا روش و سیره و فرامین گرانسنگ رهبران الهی را بررسی کند و روش صحیح معاشرت اعضای خانواده را در جهت رشد و تعالی روحی و اخلاقی و معنوی بنمایاند
📗📘📙
@ketabe_khoub
🔃
انتخاب پدیده پیچیده ای است. انسان چون انتخاب می کند، انسان است. انتخاب می کند و بر انتخابش پای می فشارد. پای فشردن بر انتخابی که آزادانه باشد تحسین برانگیز است. اما چه بسیار که انتخابی ظاهراً آزادانه، محصول سلسله ای از علل ناپیدای احساسی و روانی است. مشکل اینجاست که عمر انسان محدود و بازگشتن از انتخابی که جوانی، عشق، رابطه انسانی، عقیده و ده ها دارایی دیگر را معطل یا ضایع کرده است، گاهی محال است.
محال است...
بی بازگشت است...
جبران ناپذیر است...
ارتداد/۱۱۲
وحید یامین پور
🔃 @ketabe_khoub
هدایت شده از کتاب خوب| کودک
📚نام کتاب: سیاحت غرب
🖋نویسنده: محمد حسن نجفی قوچانی
📑انتشارات: کتاب جمکران
📓تعداد صفحات: ۱۲۹
📖توضیحات:
روایت کتاب «سیاحت غرب» با جملهٔ «و من مُردم» آغاز میشود و به همین سادگی مخاطب را در نقطهای متفاوت قرار میدهد. این جمله یکی از به یادماندنیترین و عام و عوام پسندترین نمونههای آغاز طرح داستان است. تمام داستان بر اساس همین جمله در دنیای پس از مرگ میگذرد.
تصویرسازیهای این کتاب سال گذشته و پیش از انتشار کتاب در دوسالانه تصویرسازی قم برگزیده شده است.برشی از کتاب:
و من مُردم. ناگهان دیدم ایستادهام و آن بیماریِ که داشتم، ندارم و تندرستم. خویشاوندان من در اطراف جنازه برای من گریه میکنند و دل من از گریه آنها آشوب است. به آنها میگویم: «من نمردهام، حتی بیماریم رفع شده است.»
هیچکس به حرف من گوش نمیکند. گویا من را نمیبینند و صدای من را هم نمیشنوند. فهمیدم که آنها از من دورند، اما من با دید آشنایی و دوستی به آن جنازه نگاه میکنم. بهخصوص پارچۀ کفن پهلوی چپ آن را که برهنه بود، چشمهای خود را به آنجا دوخته بودم.
بعد از غسل و دیگر کارها جنازه را به طرف قبرستان بردند، من هم با تشییعکنندگان بودم. در میان مردم بعضی از جانوران وحشی و درندگان گوناگون را میدیدم و از آنها وحشت داشتم، ولی دیگران وحشت نداشتند. آنها نیز نسبت به آنان اذیّتی نداشتند، گویا اهلی و با آنها مأنوس بودند.
📗📘📙
@ketabe_khoob