eitaa logo
کتاب جمکران 📚
9.6هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
122 فایل
انتشارات کتاب جمکران دریچه‌ای رو به معرفت و آگاهی بزرگترین ناشر آثار مهدوی ناشر برگزیده کشور فروش کتاب و استعلام موجودی 📞02537842131 ارتباط با مدیرکانال 09055990313📱 🧔🏻 @ketabejamkaran_admin ⏰ ۸ الی ۱۵ 🏢قم، خیابان فاطمی، کوچه ۲۸، پلاک ۶
مشاهده در ایتا
دانلود
(10) (بخش نهم) چرا خدای متعال نام امیرالمؤمنین علیه‌السلام را به صراحت به عنوان جانشین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، در قرآن ذکر نکرده است که مانع این همه اختلاف و انحراف شود؟! (بخش اول جواب نقضی): فرض در نظر گرفته شده در پرسش فوق این است که اگر چیزی به صورت واضح در قرآن باشد، برای اهل اسلام رفع اختلاف می‌کند؛ مثالِ نقضِ بارز و واضح این ادعا، می‌شود آیه‌ وضو (سوره مائده،‌ آیه 8) فارغ از اینکه در این آیه به صراحت گفته شده که صورت و دست را تا آرنج بشویید، و سر و پا را هم مسح بکشید! «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ» و حتی با وجود اینکه در معتبر‌ترین منابع‌ خودِ اهل سنت هم ذکر شده است که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌‌آله با یک‌سوم مُد (حدود 200 گرم، یعنی یک لیوان)‌ وضو می‌گرفتند[1]؛ با این حال اکثر مسلمانان (یعنی اهل سنت) در برداشتی خلاف صریح آیه‌ی قرآن و روایاتی که خود علمای تراز اولشان صحتش را تأیید کرده‌‌اند، کاری متفاوت با آنچه خدا به صراحت درباره وضو به مسلمین امر کرده را انجام می‌دهند! و پاسخی هم برای این پرسش ندارند که چگونه ممکن است وضوی مرسوم در بیان ایشان صحیح باشد، در صورتی هرگز نمی‌توانند به آن شکل با یک لیوان وضو بگیرند (کاری که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به گواه روایات معتبر از منظر خودشان و در منابع خودشان انجام می‌دادند!) این می‌شود جواب نقضی پرسش بحث. بنابر این مشخص شد که واضح ذکر شدن یک مطلب در قرآن، الزاماً رفع اختلاف نمی‌کند! در ادامه إن‌شاء‌الله جواب حلّی بحث تقدیم می‌شود... [1] حدثنا أبو بكر بن إسحاق ثنا الحسن بن علي بن زياد وأخبرني عبد الله بن محمد بن موسى ثنا محمد بن أيوب قالا ثنا إبراهيم بن موسى الرازي ثنا يحيى بن زكريا بن أبي زائدة ثنا شعبة عن حبيب بن زيد عن عباد بن تميم عن عبد الله بن زيد أن النبي صلى الله عليه وسلم أتي بثلثي مد من ماء فتوضأ فجعل يدلك ذراعيه. هذا حديث صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه قال الذهبي في التلخيص: على شرطهما در این روایت اشاره شده که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله با یک سوم یک مُد (یعنی حدود 200 گرم یا یک لیوان) آب وضو می‌گرفتند. المستدرك على الصحيحين (حاکم نیشابوری): ج1، ص243 حاکم در پایان روایت نوشته است: حدیث صحیح است به شرط مسلم و بخاری. (یعنی طبق ملاک‌های مسلم و بخاری مهمترین علمای حدیثی اهل سنت در طول تاریخ، این حدیث، حدیثی صحیح است!) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
👤 چهره‌های شاخص فرهنگی درباره کتاب چه گفتند؟ 📙 مجموعه 5 جلدی 🖋 📜 ترجمه و شرح ادیبانه سخنان گوهربار (ع) در برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
ا❁﷽❁ا 🔰، حتی با ذکر یک صلوات. 🌹شهید مهدی زین الدین: هر گاه در شب جمعه شهدا را یاد کنید؛ آن‌ها شما را نزد اباعبدالله علیه السلام یاد می‌کنند! 📖طیبه هم آن شب به مادرش فکر می‌کرد، به فاطمه‌خانم؛ اینکه او هم باردار بود. تصمیم گرفت از فردا بیشتروبیشتر ببافد؛ هم جای خودش، هم جای مادر. دلش خواست جای مادر روزه بگیرد و نماز بخواند و کمک‌خرج خانواده‌اش باشد. کوچک بود، اما می‌دانست و می‌فهمید شهریۀ بابا کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. سن‌وسالی نداشت، اما این را هم می‌فهمید که مامان و بابا، نماز و روزه اجاره‌ای می‌گیرند تا اموراتشان بگذرد؛ می‌د‌انست تکه زمین شریکی دهنو پی خشک‌سالی، محصول چندانی نداشته. همه این‌ها را می‌دانست و خوب می‌فهمید. شهیده 📙 🖋 برای خرید کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/131523 📘📘📘📘📘 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ 💠 ❤️ ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
⚠️ یک‏روز تو پلیس یه جوون ۱۷ ساله رو فقط بخاطر عدم توجه به فرمان «ایست» به قتل رسوند و روزی تو سیستان و بلوچستان اوباش اینجوری خودروی راهور رو آتیش زدن!!! ‼️هربار اتفاقات مشابه این رخ میده ما از دو جهت حرص می‌خوریم؛ ❌یکی برای رسانه بی‌ در و پیکری که هر از فردا میخواد برای این اوباش روضه بخونه درحالی که تو کشورای دیگه جرأت اظهارنظر ندارن... ⛔️و یکی هم بخاطر پلیسی که دستش برای برخورد سخت با این بسته‌ست... ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
🔆کتابی که اگر اسرارش فاش شود، بسیاری از بزرگان مدینه را به زیر خواهد کشید! 📣 به چاپ چهاردهم رسید. 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/76485/ 📚 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
(11) (بخش دهم) چرا نام امیرالمؤمنین در قرآن به صراحت به عنوان جانشین پیامبر ذکر نشده؟ (بخش دوم، جواب حلّی): مهمترین ملاک ایمان از بدو خلقت چه بوده است؟ طبق آیات قرآن کریم، کرنش به حجت و خلیفه خدا[۱]، که ابلیس استکبار ورزید و زیر بار این سجده و کرنش به آدم علیه‌السلام نرفت و نخستین کافر شد[۲]. بر این اساس، مهمترین ملاک ایمان در اسلام نیز، همان کرنش نسبت به رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) است و مهمترین مصداق این کرنش می‌شود اطاعت از فرامین ایشان، چیزی که خداوند بارها و بارها در قرآن بر آن تأکید کرده است[۳]! از امام جعفر صادق (علیه‌السلام) پرسیدند، در پاسخ به اینکه چرا نام علی (علیه‌السلام) به عنوان جانشین رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) به صراحت نیامده چه بگوییم؟ حضرت فرمودند، بگویید: نماز(که ستون دین است[۴] و اولین دلیل جهنمی شدن جهنمیان به گواه آیات قرآن[۵] و... که این‌ همه در قرآن تأکید شده است[۶]) در کجای قرآن رکعات و سایر جزئیات چگونه خواندش آمده است؟ حج چه؟ زکات چه؟ و ... به همین ترتیب، خدای متعال به صورت کلی دستور فرموده تا از اولی الامر اطاعت کنید؛ همان‌طور که جزئیات و مصادیق در احکام واجبی مثل نماز و حج و زکات و... توسط رسول باید مشخص شود؛ در مسئله‌ی اولی الامر هم که مهمترین امتحان ایمان است، مصداق را باید خود ایشان (که به گواه قرآن یگانه تبیین‌گر حقیقی آیات الهی[۷] است بیان نماید[۸].) و مطیعان ایشان در این امر، کسانی هستند که ایمان حقیقی دارند! چرا؟! چون، در تمام منابع شیعه و بسیاری از منابع اهل سنت[۹] نقل کرده‌اند که آیه‌ی تبلیغ، که در آن می‌فرماید: اگر این پیام را ابلاغ نکنی، رسالتت را انجام نداده‌ای[۱۰]؛ شأن نزولش ماجرای غدیر خُم است. برای درک بهتر شدّت اهمیت پیام مد نظر آیه‌ی تبلیغ توضیح ذیل قابل تأمّل است: رسول کارش تبلیغ و ابلاغ پیام است! بر این اساس به نظر می‌رسد که ما باید شاهد تعداد زیاد «بَلِّغ به معنای برسان» در قرآن باشیم! اما با یک جستجوی ساده متوجّه خواهیم شد که در قرآن کریم، تنها فقط و فقط یک «بَلِّغ» وجود دارد و آن هم مربوط می‌شود به ابلاغ پیام غدیر که این به خوبی گویا شدّت اهمیت این فرمان الهی را از منظر قرآن کریم است. بر این اساس، مشخّص شد که اصل امتحانِ ایمان، امتحان به این است که ‌آیا مدعیان ایمان، مطیع خلیفه خدا هستند یا نه! و اصلی‌ترین بخشِ این امتحان بر طبق آیات و روایات[۱۱] و البته برهان عقلی، این است که آیا مدعیان ایمان، بر سر مهمترین فرمان خلیفه و حجت خدا که اگر آن را ابلاغ نکند، گویی امر رسالت را به سرانجام نرسانده[۱۲] و از قضا محتوایش هم، سرنوشت اسلام بعد از خودش را مشخص می‌کند، مطیع و فرمان‌بردار هستند یا خیر! پانویس‌ها در ارسال پیوست تقدیم می‌شود... ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
پانویس‌های مربوط به: (قسمت دوم، بخش دهم) [۱] بقره:۳۰ [۲] بقره:۳۴ [۳] آیاتی که در آن اطاعت مطلق از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در همه‌ی امور واجب شمرده شده و عدم اطاعت از ایشان و حتی ناخشنودی قلبی نسبت به فرامین ایشان برابر کفر و فسق بیان شده،‌ بسیار فراوان است! به عنوان نمونه: سوره نساء، آيه۶۵؛ سوره حشر، آیه۷؛ سوره نساء، آیه۸۰؛ سوره آل عمران، آیه۳۲؛ سوره احزاب، آیه۳۶؛ سوره نور، آیه ۵۱ و... [۴] تهذيب الأحكام، شیخ طوسی، ج۲، ص۲۳۷؛ الفتح الكبير،‌ سیوطی، ج۲، ص۱۹۴. [۵] مدّثر:۴۲ و ۴۳ [۶] در قرآن حدود ۹۰ بار مستقیماً واژه (صلاة) و مشتقاتش به کار رفته است. [۷] نحل: ۴۴. [۸] الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۱، ص۲۸۶. [۹] حافظ ابونعيم اصفهانى در كتاب «ما نُزِّلَ مِنَ الُقُرآن فى على» به نقل از الخصائص، ص۲۹؛ ابوالحسن واحدى نيشابورى در «اسباب النزول»، ص۱۵۰؛ ابن عساكر شافعى به نقل از «الدّر المنثور»، ج۲، ص۲۹۸؛ فخر رازى در «تفسير كبير»، ج۳، ص‌۶۳۶؛ ابو اسحاق حموينى در «فرائد السمطين»؛ ابن صباغ مالكى در «فصول المهمه»، ص‌۲۷؛ جلال‌الدين سيوطى در «الدّر المنثور»، ج۲، ص‌۲۹۸؛ سليمان قندوزى حنفى در «ينابيع الموده»، ص‌۱۲۰ و... تنها بخشی از این منابع هستند که روایات مربوط به شأن نزول این آیه که مربوط به غدیر خم است را ذکر کرده‌اند. [۱۰] مائده:۶۷. [۱۱] امام حسین (علیه‌السلام) از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) روایت فرمود: هنگامی‌که آیه: «الم* أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ (عنکبوت:۱و۲) به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عرض کردم: «این فتنه و امتحان چیست»؟ حضرت فرمود: «ای علی (علیه السلام)! تو وسیله‌ی آزمایش امّت هستی و با تو منازعه و خصومت خواهند کرد، پس آماده‌ی منازعه و خصومت باش». [۱۲] مائده:۶۷ ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️همینکه مسلمانان احترامشون به زن‌ها رو نشون بدن غرب رسوا میشه که چقدر پروپاگاندا علیه اسلام و حقوق زنان ایجاد کرده بود! ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
(12) (قسمت سوم) غمناک‌ترین و شادترین روزهای حیات ابلیس لعین... «وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَيْهِمْ إِبْليسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلاَّ فَريقاً مِنَ الْمُؤْمِنينَ[1] به يقين، ابليس، گمانِ خود را، درباره‌ی آن‌ها محقّق یافت، كه همگى از او پيروى كردند، جز گروه اندكى از مؤمنان» درباره‌ی تفسیر این آیه، روایات متعددی نقل شده است[2] که همگی تأویل آن را مرتبط با غدیر و نصب امیرالمؤمنین علیه‌السلام بیان کرده‌اند؛ از جمله در کتاب شریف کافی، جابر از امام باقر (علیه‌السلام) چنین نقل کرده است: هنگامی که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در روز غدیر خم علی (علیه‌السلام) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، ابلیس در میان لشکریانش بلندترین نعره‌ی خود را برآورد و هیچ شیطانی چه در خشکی و چه در دریا نبود الا اینکه در پی این نعره به سویش شتافتند و گفتند: ای آقا و مولای ما؟ چه بر سر تو آمده که این‌چنین فریاد زدی؟ ما هرگز از تو نعره‌ای دهشتناک‌تر از این نعره نشنیده بودیم. او به ایشان گفت: این پیامبر کاری کرد که اگر به راستی تحقّق یابد، دیگر کسی هرگز خدا را نافرمانی نخواهد کرد[3]. ...اما وقتی ابلیس شنید که برخی منافقین در مقابل اقدام پیامبر درباره امیرمؤمنان گفتند: او درباره علی، پسر عمویش، از سر هوای نفس سخن می‌گوید [شأن نزول آیه 3 از سور نجم: «و ما ینطق عن الهوی»[4] و در روایات دیگر[5] نیز به همین مطلب ذکر شده است] و زمانی که دید عده‌ای دیگر از منافقین می‌گویند: مگر نمی‌بینید که چشمانش چگونه در کاسه‌ی سرش می‌چرخد، گویا دیوانه شده [شأن نزول آیه 22 از سوره‌ی تکویر: «و ما صاحبکم بمجنون[6]» و در روایات دیگر[7] نیز به همین مطلب ذکر شده است] در اين هنگام، ابلیس فريادى از سر شادى زد به یارانش گفت: ...اين منافقان، پيمانشان را نقض خواهند كرد... پس هنگامى كه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) رحلت فرمود، و مردم به جاى على (عليه‌السّلام) ديگرى را به خلافت نشاندند، شيطان تاج شاهى بر سر نهاد و منبرى قرار داد و روى آن نشست و پيادگان و سوارگان خود را گرد آورد و بديشان گفت: شادى كنيد، كه تا روز ظهور امام [قائم]، خداوند [آن‌گونه که سزاوار است] فرمان برده نشود. سپس امام باقر (علیه‌السلام) این آیه را تلاوت فرمود «و لقد علیهم إبلیس ظنّه فأتبعوه إلّا فریقاً من المؤمنین» و فرمود: تأويل اين آيه، هنگامى بود كه پيامبر (صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله) رحلت فرمود و گمان ابليس نیز، همان هنگامى بود كه منافقان دربارۀ پيامبر (صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله) گفتند: او از سر هواى نفس سخن مى‌گويد، و هنگامی این گمان ابلیس به یقین تبدیل شد که پس از رحلت رسول الله، مردم دیگری را به جای علی (علیه‌السلام) به خلافت نشاندند [و جز عده‌ی کمی از مؤمنان، نسبت به ضایع شدن حق امیرمؤمنان در این خصوص، اعتراض و مخالفتی نکرد][8]. [1] سبأ:20 [2] إقبال الأعمال، سید بن طاووس، ج۱، ص۴۵۸؛ تفسير قمی، ج۲، ص۲۰۱؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج۹۰، ص۳ (به نقل از تفسیر نعمانی) و... [3] اشاره به احادیثی نظیر احادیث ذیل: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: خدای متعال فرمود: اگر همه مردم روى زمین بر پذیرش ولایت علی علیه السلام مجتمع می‌شدند، من آتش جهنم را خلق نمی‌کردم. (امالی (شیخ صدوق):‌ ص657) حضرت فاطمه سلام الله علیها: به خدا سوگند، اگر حقّ ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر (صلوات اللّه علیهم) پیروی و متابعت کرده بودند، حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا ـ و دین ـ اختلاف نمی‌کردند... (الإمامة و التبصرة، علی بن حسین بن بابویه قمی، پدر شیخ صدوق، ج۱، ص۱) [4] «و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‌گويد.» [5] به عنوان نمونه در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام: ...آیا درباره‌ی حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نگفتند که او درباره‌ی پسر عمّش علی (علیه السلام) نظر خاصّی دارد و طبق هوای نفس خود سخن می‌گوید تا اینکه خداوند «و ما ینطق عن الهوی» را در تکذیبشان نازل کرد... (امالی، شیخ صدوق، ج۱، ص۱۰۲) [6] «و همنشين شما (پيامبر) ديوانه نيست.» [7] به عنوان نمونه در حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام): ابوبصیر از امام صادق (علیه‌السلام) در مورد آیه: ...و ما صاحبکم بمجنون نقل می‌کند که فرمود: یعنی پیامبر در نصب امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به امامت دیوانه نیست. (تفسير قمی، ج۲، ص۴۰۸) [8] لما أخذ رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله بید علی (علیه‌السلام) یوم الغدیر صرخ إبلیس فی جنوده... (الکافی، ثقة السلام کلینی، ج۸، ص۳۴۴) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
🟢عنایت (ره) 📖(ره): زمانی قصد و تشرف به خدمت (ع) را داشتم. اخوی بنده، مرحوم (ره) فرمودند چنانچه مشرّف شدی و پس از زیارت موفق به دیدار جناب (ره) شدی سلام بنده را خدمت ایشان عرض نما و برای سلامتی کسالت حقیر، درخواست دعا کن؛ زیرا مدتی است که به دل‌درد مزمن مبتلا شده‎ و هرچه به اطباء مراجعه کرده‎ ام نتیجه‎ ای نگرفته‎ ام. شاید به برکت انفاس قدسیه ایشان، خداوند متعال حقیر را شفا عنایت فرماید. پس‌ازآنکه به زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) مشرف شدم، به محضر جناب حاج شیخ رسیدم. هنگام مراجعت پیغام اخوی را به ایشان عرض کردم. (ره)پس از دعا برای اخوی، از زیر تشکی که بر روی آن جلوس کرده بودند درآورده و به حقیر عنایت کردند و فرمودند این انجیر را میل کن. ان‌شاءالله تعالی درد معده اخوی خوب خواهد شد. من در ذهنم گذشت که معده اخوی مبتلا به درد است، معده من که سالم است، به چه دلیل من انجیر بخورم و درد معده اخوی که هزار کیلومتر با من فاصله دارد خوب شود! درهرصورت حقیر انجیر را در حضور جناب حاج شیخ به امر ایشان تناول کردم. پس از استجازه از محضر معظم له مرخص گردیدم و به تهران مراجعت و چون اخوی را ملاقات کردم، ایشان به من فرمودند: قبل از آنکه شما به تهران بیایی دل‌درد من خوب شد و اثری از درد در من نیست. 📘 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 🛒https://ketabejamkaran.ir/4289 📘📘📘📘📘 ♦️ ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkar
آتش زدن قرآن، دل مارا جریحه‌دارمی‌کند اماخود آیتی است برای ایمان و اطمینان قلبی. 1400 سال پیش برای اثبات اعجازش تحدی کرده است: "وإن کنتم فى ریب مما نزلناعلى‏ عبدنافأتوابسورة من مثله وادعوا شهداءکم من دون اللَّه إن کنتم صادقین" (بقره ۲۳) اگر می‌توانستند مثل آن را بیاورند، می‌آوردند، آتش نمی‌زدند. ✍️ "محمد تقی نظریان مفید " ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkar
ا❁﷽❁ا 📣 آیین از کتاب روایت 38 سال حضور در جبهه و تفحص شهدا 🔆با حضور راوی کتاب: نویسنده اثر: راوی دفاع مقدس: 🗓سه شنبه 13 تیر ماه 🕦ساعت 17 📌قم، خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر)، کوچه 28، ساختمان انتشارات کتاب جمکران ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
🔆دو داستان جذاب از واقعه غدیر و برپایی جشن عید غدیر در یک جلد برای کودکان و نوجوانان 📣 به چاپ دهم رسید. 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/7757 📚 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
✋ رفقای کتاب جمکرانی سلام؛ 📚 طبق روال هر هفته یه کتاب رو با شیوه‌های مختلف بهتون معرفی می‌کنیم تا کتابا رو بهتر بشناسید و به دیگران معرفی کنید. 📣کتاب هفته هم داره و هم 🎉سه‌شنبه‌ها مسابقه و جایزه، جمعه‌ها تخفیف 📙 کتاب این هفته: 🖋 📜بیان سیر واقعه به ترتیب و مستند با زبانی ساده و گویا ویژه اگه این کتاب رو خوندید حتما نظرتون رو به آیدی @Pub_ketabejamkaran برامون بفرستید. برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/108933 📚 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
ا❁﷽❁ا 📙 🖋 🖌 📚اولین برف داستانی کوتاه از پسر نوجوانی به نام است. یکی از همان سربازانی است که حضرت (ره) سال‌ها پیش وعده شان را داده بود. او با سن کم و جثه ریزه‌اش هدیه حضرت (ع) بود برای پدر و مادرش و در قیام 19 دی مردم قم... برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 🛒https://ketabejamkaran.ir/137323 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
(13) (قسمت چهارم) با شکستن پیمان غدیر در زمین فساد نکنید! «وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ[1] و هنگامى‌كه به آنان گفته‌شود: در زمين فساد نكنيد! مى‌گويند: ما فقط اصلاح‌‌گر هستیم!» حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) در خصوص شأن نزول این آیه می‌فرمایند: هنگامی که به بیعت‌شکنان روز غدیر گفته شد: با اظهار پیمان‌شکنی خود، نزد بندگان مستضعف و ضعیف الایمانی که با مشاهده‌ی پیمان‌شکنی شما، در دینشان دچار تشویش و تحیّر می‌شوند، «در زمین فساد نکنید»، آن‌ها در پاسخ «گفتند: به راستی که ما اصلاح‌گر هستیم»....[2] باید دانست که از منظر قرآن، اصلی‌ترین مصداق فساد روگردانی از حجت خداست و خدای متعال در قرآن کریم،‌ ریشه‌ی همه‌ی فساد‌ها را، روگردانی از حجت و خلیفه خدا دانسته است، به عنوان نمونه حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام، در تفسیر آیه ذیل نیز که در آن به فساد اشاره شده می‌فرماید: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ...[3] فساد در صحرا و دريا به خاطر كارهايى كه مردم انجام داده‌اند آشكار شده است...» به خدا سوگند! این متعلّق به زمانی است که انصار [پس از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و در سقیفه، در مسئله جانشینی حضرت رسول و در غیاب امیر مؤمنان علی علیه‌السلام خطاب به مهاجران حاضر در سقیفه] گفتند: «امیری از ما و امیری از شما باشد»[4]. یا در حدیث دیگری منقول از امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه‌ی ذیل می‌فرماید: «...وَ يُفْسِدُونَ فِي اَلْأَرْضِ...[5] ... و در زمین فساد می‌کنند...» این مفسدانِ مذکور در این آیه، کسانی هستند که با دشمنی نسبت به کسانی که امامت آن‌ها از جانب خدا واجب شده و با اعتقاد به امامت و پیشوایی کسانی که خداوند مخالفت با آن‌ها را لازم شمرده، در زمین فساد می‌کنند[6]. [1] بقره:۱۱ [2] تفسیر العسکری علیه‌السلام، ج۱، ص۱۱۸ [3] روم:۴۱ [4] الکافی، ثقة السلام کلینی،‌ ج۸، ص۵۸ [5] بقره:۲۷ [6] تفسیر العسکری علیه‌السلام، ج۱، ص۲۰۶ ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
ا❁﷽❁ا یکشنبه‌های 📜نامه سی و یکم وَأمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَکُنْ مِنْ اءَهْلِهِ، وَأَنْکِرِ الْمُنْکَرَ بِیَدِکَ وَ لِسَانِکَ، وَ بَایِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِکَ، وَ جَاهِدْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ، وَ لاَ تَأْخُذْکَ فِی اللَّهِ لَوْمَهُ لاَئِمٍ، وَ خُضِ الْغَمَرَاتِ لِلْحَقِّ حَیْثُ کَانَ وَ تَفَقَّهْ فِی الدِّینِ وَ عَوِّدْ نَفْسَکَ الصَّبْرَ عَلَى الْمَکْرُوهِ، وَ نِعْمَ الْخُلُقُ التَّصَبُرُ فِی الْحَقِّ. و به معروف فرمان بده تا در شمار اهل آن درآیی، و منکَر را با دست و زبانت انکار (نهی) کن و با تمام تلاش خویش از کنار کسی که آن را انجام میدهد، کنار بکش (آنجاکه نهی کردن کارساز نیست) و در راه خدا آنگونه‌که سزاوار جهاد در راه اوست، جهاد کن و نباید در راه خدا سرزنش فرد ملامتگری، تو را به خود معطوف کند و برای حقیقت هر کجا باشد وارد سختیها شو («غمرات» آبگاه‌های ژرفناک و سختی‌ها را گویند) و در دین، آگاهی ژرفناک طلب کن و خودت را در واداشتن به صبوری در امور ناخوشایند (که نَفست دوست ندارد) وادار و عادت بده، و درحقیقت، خود را به‌صبوری واداشتن، اخلاق نیکویی است. 📙 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960 📘📘📘📘📘 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در مدح امام علی(علیه السلام) ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran