eitaa logo
بیداری طلاب
66.2هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امام موسي كاظم (عليه‌السلام): ما فِي الْمِيزَانِ شَيْ‏ءٌ أَثْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🔻در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات‌برمحمدوآل‌محمد نیست. 📚 الكافي، جلد ۲، صفحه ۴۹۴ ☀️بیانات مقام معظم رهبری وَ أَحزَمُ النّاس أَکظَمُهُم لِلغَیظ حزم به معنای دوراندیشی و احتیاط و رعایت همه‌ی جوانب زندگی است. حازم کسی است که در هر قدمی که برمی‌دارد و هر حرکتی که انجام می‌دهد، همه‌ی جوانب آن را ملاحظه می‌کند. می‌فرمایند حازم‌ترین مردم آن کسی است که خشم خود را، غیظ خود را فرو ببرد. چرا این [شخص] حازم است؟ برای اینکه غیظ و خشم پرده‌ای بر روی عقل انسان می‌کشد. انسان در حال عصبانیت از تصرف عقل خود خارج می‌شود؛ وقتی انسان از تصرف عقل خارج شد، کارهای بی‌رویه، کارهای غلط، حرف‌های نابجا، تصمیم نادرست از او سر می‌زند. پس انسان اگر بخواهد حزم را رعایت کند و مراعات جوانب گوناگون زندگی را بکند و مواظب باشد که خطا و اشتباه نکند، یکی از راه‌های مهمش این است که وقتی عصبانی شد کظم غیظ کند؛ یعنی نگذارد که این عصبانیت در حرف او، در عمل او، در رفتار او، در اقدام او اثر بگذارد؛ [راهش] این است؛ این درس بزرگی است. [یک‌وقت ما] عصبانی می‌شویم، یک حرف بی‌رویه‌ای از دهانمان خارج می‌شود. حالا عصبانی شدن هم انواع و اقسامی دارد؛ بعضی‌ها عصبانیت‌های عارضی [دارند]؛ به قول این جوان‌ها جوگیر می‌شوند؛ یک جایی در یک جمعیتی قرار می‌گیرند که آنها نسبت به یک جهتی یک جهت‌گیری‌ای دارند، این شخص هم جوگیر می‌شود و [عصبانی می‌شود] در واقع اگر تنها بود عصبانی هم نمی‌شد اما در آن جو عصبانی می‌شود و وقتی عصبانی شد آن‌وقت هرچه از دهانش بیرون بیاید بر زبان جاری می‌کند؛ اشتباهات فراوان، خطاهای فراوان. ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟ کبری آسوپار نوشت: 🔹در جدول‌بندی وسط اتوبان تعدادی کارگر با بیل و نهال و... مشغول کار هستند. رئیس‌جمهور نزدیک کارگران می‌رود و یکی از آن‌ها را مخاطب قرار می‌دهد: «ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟» پاسخ سریع داده می‌شود: «۳۷۰۰». همین و تمام. کسی از هیچ طرف این دیالوگ، نمی‌گوید کم است، زیاد است، خوب است و یا هر چیز دیگری که یک فایده‌ی آنی را بر دانستن میزان حقوق او مترتب کند. گویی همه ارزش قرار است همین اصل گفتگو باشد! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟ ✍کبری آسوپار نوشت: 🔻در جدول‌بندی وسط اتوبان تعدادی کارگر با بیل و نهال و... مشغول کار هستند. رئیس‌جمهور نزدیک کارگران می‌رود و یکی از آن‌ها را مخاطب قرار می‌دهد: «ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟» پاسخ سریع داده می‌شود: «۳۷۰۰». همین و تمام. کسی از هیچ طرف این دیالوگ، نمی‌گوید کم است، زیاد است، خوب است و یا هر چیز دیگری که یک فایده‌ی آنی را بر دانستن میزان حقوق او مترتب کند. گویی همه ارزش قرار است همین اصل گفتگو باشد! 🔹نفر بعدی که مخاطب همین سؤال واقع می‌شود، مستأصل می‌ماند که چه بگوید و دست‌هایش را به گونه‌ای حرکت می‌دهد و به کارگران دیگر نگاه می‌کند که یعنی چه بگویم! یکی از همراهان رئیس‌جمهور متوجه استیصال او نمی‌شود و –شاید کمی بی فکرانه- می‌گوید خبر نداری چقدر می‌گیری؟! 🔹تعجب از او و نگفتن حقوق ماهیانه‌اش نیست؛ تعجب از کسی است که تا سطح همراهی رئیس‌جمهور بالا آمده، اما توانایی تشخیص استیصال و بلکه ترس آن کارگر را ندارد. تعجب است که درنمی‌یابد موضوع «ندانستن» نیست. مگر می‌شود کارگر حساب ریال ریال حقوقش را نداشته باشد؟! اهل حساب و کتاب هم که نباشد، نسبت وضعیت اقتصادی کشور با میزان دریافتی‌اش، او را اهل حساب می‌کند. نسبت به نفر اول، او کمی فرصت مصلحت‌اندیشی داشته؛ به همین دلیل مستأصل است. موضوعش «ترس» است. یک حرکت اشتباه، او را به کیش و مات می‌رساند و همان حقوقی را هم که از بیان مقدارش می‌ترسد، از دست می‌دهد و با خود فکر می‌کند آن وقت رئیس‌جمهور کجاست؟ 🔹یکی می‌گوید ۴ تومان و دیگری ۴۸۰۰ و... یک نفر از میان جمع، غائله‌ای را که مسئولان حاضر گویی حتی متوجه‌اش هم نشده‌اند، جمع می‌کند و می‌گوید بقدر قانون کار. همین پرسش و پاسخ و استیصال، بعد از سؤال «روزی چند ساعت کار می‌کنید؟» رئیس‌جمهور هم تکرار می‌شود. 🔹رئیس‌جمهور و آن جمع باید این سؤال برایشان پیش بیاید که چرا این کارگر‌ها گلایه ندارند. تعارف که نداریم؛ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یا ۲ میلیون و... که از دهان یکی‌شان در می‌رود و عدد را ناتمام می‌گذارد، رقمی نیست که وقتی آن را به بالا‌ترین مقام اجرایی کشورت گفتی، بعدش گلایه نکنی... اصلاً مگر او چندبار فرصت صحبت با چنین مقامی را خواهد یافت؟ رئیس‌جمهور بالا‌ترین مقام اجرایی کشور است؛ اما برای آن کارگر، بالا‌ترین مقام مسئول همان سرکارگر و در نهایت کارفرماست که به او حقوق می‌دهد. امورش دست اوست و اگر از خلال گفت‌وگویش با رئیس‌جمهور، حرفی بزند که منافع کارفرما را به خطر بیندازد، زندگی‌اش به هم می‌ریزد و آن وقت رئیس‌جمهور کجاست؟ همین دوربین‌ها هم برای رئیس‌جمهور آنجاست؛ وگرنه صدای کارگر را وقتی بیکار شود، چه کسی می‌شنود؟ برای او مسئول کسی است که می‌تواند صدایش را به او برساند. 🔹همه فایده صحبت با رئیس‌جمهور نباید این خشنودی و فخرفروشی احتمالی باشد که «من رئیس‌جمهور را از نزدیک دیدم و با او حرف زدم»؛ رئیس‌جمهور که سلبریتی نیست تا صرف گرفتن یک سلفی با او یا فخرفروشی از دو جمله هم‌کلامی، همه هدف از دیدار او باشد؛ او باید کار کند، زندگی‌ها را بهتر کند، رسیدگی کند، تغییر دهد، متحول کند؛ او رئیس همه رؤساست. آقای رئیسی عزیز! 🔹از سر زدن شما به کارگر‌ها باید کارفرما و سرکارگر بترسند، نه آنکه آن کارگر لکنت بگیرد و حتی از پاسخ به بدیهی‌ترین سؤال ممکن درماند. می‌دانم در دوره بدی رئیس‌جمهور شده‌اید و مردم انتظار تحقق همه وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور ۹۲ و ۹۶ را هم از شما دارند؛ باید شکر کنیم از رئیس‌جمهوری که داخل کارخانه منتخب و از پیش تعیین شده هم، فقط از پشت شیشه شاسی بلندش با تکان دادن سر، جواب استقبال کارگر‌ها را می‌داد، به رئیس‌جمهوری رسیده‌ایم که از نزدیک و سرزده با کارگر‌ها صحبت می‌کند، اما یادآوری تفرعن دیگری، کار شما را بیشتر از یک «انجام وظیفه» قابل تحسین نمی‌کند. فرامتن دیدارهایتان را هم دریابید. 🔹شما گفتید و ما شنیدیم و در همین شنیدن متوقف نشدیم و رأی هم دادیم؛ حال کارگر‌ها گفتند و شما شنیدید و دیدید، شما هم در همین شنیدن و دیدن متوقف نشوید. می‌خواهید با کارگرانی که می‌ترسند حتی میزان حقوق‌شان را به شما بگویند، چه کنید؟ می‌دانید، در سرزمینی که گرفتن حقوق نجومی شرم‌آور نباشد، داد زدن حقوق کارگر می‌تواند ترسناک باشد! وقتی کسانی که امور مردم دست‌شان است، از مقامات عالی رتبه حساب نبرند و اقتدار قانون را بر خود ناظر ندانند، کارگر باید حتی از حرف زدن با عالی‌ترین مقام اجرایی بترسد! 🔹ما قدردان اتفاق مبارکی که دارید رقم می‌زنید، هستیم؛ اما از این گفتگو‌ها قرار است به چه نتیجه‌ای برسید؟ این هدف‌گذاری است که باید مبنای ارزشگذاری چنین رویداد‌هایی قرار بگیرد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️سیاست دفتر رهبری کجا و سیاست برخی دولت مردان کجا 🔸در حالی که دولت در تلاش بود سپهر خلجی، مسئول روابط عمومی دفتر رهبری را برای پست سخنگویی دولت انتخاب کند، این مورد با مخالفت دفتر ایشان مواجه شد. 🔸این نشان می‌دهد دفتر رهبری حاضر نیست در این حد هم به اعتماد عمومی خدشه ای وارد شود و شائبه ای از رانت بازی برایشان بوجود بیاید. 🔸ولی متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتصاب عجیب و غریبی از برخی مسئولان بوده ایم که واقعا افکار عمومی را خدشه دار کرد و به اعتماد عمومی ضربات جدی زد. 🔸انتصاب داماد شهردار تهران و برخی معاونت های صرفا رفاقتی در برخی وزارت خانه ها همچون اقتصاد و اکنون هم پیشنهاد فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پروش با حداقل ترین رزومه کافی، ضربات جدی به اعتماد عمومی در این شرایط بد اقتصادی می‌زند ولی ظاهرا دولت برایش اهمیتی ندارد! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ديدار پدر صنعت موشكی ايران شهيد «طهرانی‌مقدم» با علامه «حسن‌زاده آملی» 🎥 بارک الله آقاجان! خدا شما را حفظ کند! 🌹 سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید حسن طهرانی مقدم گرامی باد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻سلام در موضوع امریه طلاب ... نهادهایی که سرباز طلبه جذب میکنند با توجه به قانون کسری خدمت، این ادارات به دلخواه میتوانند قبول نکنند ونامه ترخیص از خدمت را ندهند و طلبه هم هیچ اختیاری دراین زمینه ندارد و مراکز مدیریت هم هیچ کاری انجام نمی دهند و به عهده آن نهاد می گذارند تا جایی که حتی اگر سرباز طلبه دوسال هم خدمت سربازی انجام دهد و همه گزارشات هم به مرکز ارسال شود بازهم اگر نهادی دلش نخواست می تواند نامه ترخیص را امضا نکند. مرکز هم هیچگونه حمایتی نمی کند. 🔻عملا با یک طلبه به هر شیوه ای که دلشان بخواهد، رفتار میکنند وهیچ دادرسی برای او وجود ندارد. 🔻بنده یکی از طلبه هایی هستم که یکسال از عمر من را هدر داده اند و با وجود داشتن کسری خدمت و یکسال خدمت با اسناد و مدارک، مجبور به ترک شده و هیچ نهادی پاسخگو نیست و فقط به خاطر معیشت فرزندانم از ادامه روند خدمت، معذوم. 💬ابراهیم ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على ع: أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ برترين ادب آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود غررالحكم حدیث3241 ☀️مقام معظم رهبری اینکه گاهی تعبیر می‌شود که «مسئولین نوکر مردم هستند»، بعضی ایراد می‌کنند که آقا این کلمه‌ی «نوکر» را نگویید. خب این کلمه‌ی پیغمبر است دیگر، خادم یعنی نوکر. این کلام علاوه بر اینکه اهمیت و ارزش خدمت به مردم را نشان می‌دهد که از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر مکرم، چقدر «خدمت به مردم»، «برای مردم کار کردن»، «برای مردم زحمت کشیدن»، «به مردم سود رساندن» اهمیت دارد، چقدر اهمیت دارد؛ علاوه‌ی بر این، درهم شکستن آن پندار غلط و انگاره‌ی غلطی است که من و شما از ریاست و سیادت خودمان در ذهنمان نقش می‌بندد. وقتی من و شما در فلان اداره، در فلان جمعیت رئیس شدیم، یک انگاره‌ای در ذهن ما به وجود می‌آید از وجود خودمان، از شخصیت خودمان، که گویی یک حاشیه‌ی امنی باید داشته باشیم، یک اعتبار فوق متعارفی باید داشته باشیم؛ نه، روایت می‌گوید شما اگرچنانچه به هر دلیلی ریاست این جمعیت، ریاست این قوم، ریاست این ملت را در هر حدی بر عهده گرفتید، فوراً وظیفه‌ای به گردن شما می‌آید و آن خدمت به اینها است. ببینید این کجا و آنچه که در فرهنگ‌های رایج دنیا، در فرهنگ‌های مادی مطرح است کجا! که به مجرد اینکه کسی وارد این اتاق ریاست شد و روی صندلی ریاست نشست، کأنه یک حصاری از اعتبارات و عناوین دور او کشیده می‌شود که دیگر کسی حق ندارد به او اندک تعرضی بکند؛ نه، شما رئیسید خیلی خب، موظفید به خدمت کردن. ۹۲/۱۱/۱ ♨️khabarehowzeh
♨️تیترهای مغرضانه از نصایح مشفقانه رسانه ی خبرآنلاین با انتخاب تیتری سیاه از دعوت به تقوا که از واجبات نماز جمعه است نماز جمعه و امام جمعه انقلابی تهران را هدف تخریب قرار داده است ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️این هفته عدالتی ترین مسأله عمومی کشور بازطرح یارانه های پنهان بود. بازاری سازی اش و هم اینجور ماندنش موجب تبعیض است! در خطبه تهران ولو کوتاه و در حد موضع (نه تحلیل و تبیین و مطالبه مشخص) طرح شد اما متاسفانه اغلب رسانه ها جمله دیگری که تعرض به مردم تلقی میکردند را تیتر کردند! اگر عدالت اجتماعی و عمومی را دوست داریم باید شروع ها را گرامی بداریم و تشویق کنیم، از "موضع بسیط و ساده گرفتن" به "تبیین و تحلیل اسلامی مسأله" بکشانیم و "راه حل های درست" را از تریبون های مقدس، پر پژواک و به اجرا نزدیک کنیم. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✍‏علی مهدیان نوشت بروید متن سخنرانی آقای صدیقی را در نماز جمعه ببینید. دعوت به تقوا کرده که جزو واجبات خطبه است و توضیح داده عدم تقوا باعث بلایا میشود. بعد هم ویژگیهای دولت فعلی را گفته که ولایی و عدالتخواه و جوانگرا و مردمی است. خود جناب صدیقی محل بحث من نیست. خدا ایشون رو حفظ کنه اما این نکته هم روشنه که کسی که علت مشکلات این مردم مظلوم و قهرمان را گناه های آنها بداند نه از دین چیزی فهمیده نه این مردم را شناخته. مثل این است که عده ای وسط خیمه های اباعبدالله بایستند و روایات نسبت بلایا و گناهان را بخوانند. چقدر احمقانه است اگر مرض دیگری نباشد. باید درباره تحریم ها و محرومیتهای این مردم، آن را با ضیافه الله که برای ویژگان است مقایسه کرد مثل حضرت امام ره و باید حقیقت البلا للولاء را یادآوری کرد.سالها است این مردم با کرامت و مظلوم با همه فشارها و دردهای داخلی و خارجی پای این انقلاب ایستاده اند و پرچمدار مقاومت جهانیند اما انصافا سخنان جناب صدیقی هیچ ربطی به این تیترهای دروغ ندارد.او در مقام بیان آثار گناه و تقوا بود نه علت یابی وضع امروز مردم .شاید بگویید تحریفش کردند چون از دولت مردمی و ولایی و ظلم ستیز دفاع کرده.دردشان آمده. من میگویم این نیست.مشکل این است که تریبون نماز جمعه با شعارعدالتخواهی در عین حال در حال امیدآفرینی است. همان که رسانه چی های دشمن دقیقا مقابلش را میخواهند خیلی وقت است گفتمان عدالتخواهی را گره زده اند به پراکندن ناامیدی. حالا بگردید ببینید به جز علینژاد و سینا ولی الله چه کسانی در داخل چشم بسته اند و دهان باز کرده اند و تهمت میزنند؟! @ali_mahdiyan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
📣 نقادی به سبک فارس ▫️خبرگزاری فارس پس از پوشش خبری عادلانه ی(!) سخنان طرفهای بحث در ثریا از حدود ده دقیقه تماس تصویری بنده چند غلط فقهی و... شمارش کرده و همین جا هم آن ده دقیقه را انعکاس نداده تا مخاطب بتواند ارزیابی کند. • مثلا مخاطب ببیند در همان (ده دقیقه مقابل یک ساعت) هم درباره زندانیان گفته ام: "البته آنها برای انجام یک واجب آورده می شدند"! و درباره تشهیر هم قبل از یادداشت پیوست در همان برنامه گفته ام: "پیشنهاد می کنم شورای سیاستگذاری با چنین کند"! • نویسنده محترم خود را معرفی کند تا محضرشان درس پس دهم و قول مشهور فقهای شیعه در هر دو مساله را مرور کنم! • عمده مطلب یادداشت "نسبت نهاد نماز جمعه با مجرمین قضائی" هم سالهای قبل بنام "رسواگری مفسد اقتصادی از فقه تا قانون تشهیر" در این کانال بود ! • چنانچه آمارهای خوانده شده هم سالها بوده و چون به رخ کشیده نشده بود نویسنده فارس عهده دار توجیهش نبود! • مروری در یادداشت های بنده، تمجید و تحسین ائمه جمعه حتی برای برداشتن یک نرده یا جوشکاری یک لوله را نشان می دهد. خداوند ما را از انصاف دور نکند. https://eitaa.com/m_ghanbarian/2552 به هرشکل همین قدرش هم سپاسگزاریم مخاطبان فرهیخته، "نقد فارس" / "ده دقیقه حضور تصویری در ثریا" /"یادداشت پیوست" را اینجا بخوانند و قضاوت کنند: - http://fna.ir/4vrfk -https://eitaa.com/m_ghanbarian/2543 -https://eitaa.com/m_ghanbarian/2546 🤲 ربنا آتنا من لدنک رحمه و هیئ لنا من امرنا رشدا! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام عسكرى (عليه‌السلام): لا تُمارِ فيَذهَبَ بَهاؤكَ و لا تُمازِحْ فيُجتَرأَ علَيكَ ➖ مكن كه احترامت از بين می‌رود و ➖ مكن كه بر تو گستاخ می‌شوند. 📚تحف العقول : ۴۸۶ ‌ ‌ ☀️بیانات مقام معظم رهبری اگر یقین نبود و شک بر وجود انسان مستولی بود، اهداف برای انسان نامفهوم و مبهم است؛ هدف‌ها که روشن نبود، حرکت، حرکت مستقیم و صحیح و مستمری نخواهد بود؛ لذاست که خدای متعال در مورد پیغمبر اکرم می‌فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللهِ وَمَلآئِکَتِهِ [وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ]» با بینه و یقین حرکت کردن تفاوت می‌کند با حرکتی که از روی تردید و شک باشد؛ لذا شما می‌بینید که در دعاها هم درخواست یقین از خدا می‌شود: «[اَللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى] وَالْیَقینَ فى قَلْبى وَالاِْخْلاصَ فى عَمَلى وَالنُّورَ فى بَصَرى وَالْبَصیرَةَ فى دینى» خب، آیا یقین چیزی است که وقتی پدید آمد، همیشه در دل انسان باقی بماند؟ یا باید آن را آبیاری کرد؟ نه، دومی درست است؛ یقین حاصل می‌شود لکن گاهی حوادث و عوارضی که برای انسان و در نفس انسان پیش می‌آید -از شهوت و غضب و اطماع و انواع و اقسام ضعف‌های اخلاقی- یقین را در انسان تضعیف می‌کند و تردید و شک به وجود می‌آورد. یکی از آثار بسیار سنگین و سخت گناهان، همین از بین رفتن یقین است که «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللهِ [وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِؤُون]» وقتی که انسان کار خلاف، کار غلط بر اساس خواسته‌های نفسانی، شهوات نفسانی و ضعف‌های اخلاقی انجام می‌دهد به‌تدریج برای اینکه عمل خود را توجیه کند، خودش پایه‌ی اعتقادات خودش را مثل موریانه‌ای از بین می‌برد و پوک می‌کند. بنابراین مهم‌ترین چیزی که خدای متعال در دل انسان می‌گذارد یقین است و این یقین را باید حفظ کرد. ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️آئین تودیع و معارفه مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🔻آئین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید موسسه امام رضا(علیه السلام) بصورت ویدئو کنفرانس در تهران و قم برگزار شد. 🔻آیت الله علی‌اکبر رشاد ضمن قدردانی از زحمات پنج ساله حجت الاسلام و المسلمین دکتر و تبیین اهداف کلان و راهبردهای عملیاتی موسسه در بعد برنامه و تربیت نیرو در حوزه فقه نظام ساز و با اشاره به ضرورت تحول و ارتقا ارکان موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر را برای دوره سه ساله به مدیریت این موسسه منصوب نمودند. 🔻حجت الاسلام و المسلمین نعیمیان از پژوهشگران با سابقه در حوزه فقه حکومتی و دارای تالیفات متعددی در این زمینه می باشند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️مدرسه علمیه‌ای متفاوت در اصفهان ◻️ از راه اندازی مطب تا باشگاه ورزشی 🔻حجت الاسلام مهدی سراجی، مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) حوزه علمیه اصفهان: مدرسه علمیه امام سجاد(ع) مدرسه است که در آن پیرایشگاه، مطب طب سنتی، ماساژ درمانی، عطاری، کتابخانه، باشگاه ورزشی و حتی بوفه مواد غذایی راه اندازی شده است. 👈 مشروح گفتگو ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻رهبر انقلاب اسلامی در حکمی اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید منصوب کردند 🔻امام خامنه‌ای در حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضاء سابق بویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 🔸بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدالله والصلاة علی رسوله‌المصطفی و آله الاطهار. سلام‌الله علیهم اجمعین. ورود در دومین چهلواره‌ی انقلاب اسلامی که با آغاز سده‌ی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه‌ئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد. در رأس این مجموعه، مقوله‌ی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهند‌ه‌ی همه‌ی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکننده‌ی آن است. 🔸این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون کشور به مقوله‌ی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگ‌سازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیله‌ی پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازکننده از ابزارهای الزام‌آور و تحکّمی است. 🔸همچنین ناظر به این نکته‌ی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه‌ی بخشهای گسترده‌ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ئی برنامه‌ریزی شده‌ی بیگانگان بدخواه است. 🔸مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است. 🔸شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینه‌ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض میدانم از همه‌ی اعضاء محترم که در دوره‌های مختلف نقش آفریده‌اند، بویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دوره‌ی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامه‌ی کمکهای مشاوره‌ئی آنان را به این شورا درخواست نمایم. 🔸اینک برای دوره‌ی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب میکنم. 🔸اشخاص حقوقی: فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاههائی که تاکنون عضو شورای عالی بوده‌اند. 🔸و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، جناب آقای علی‌اکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدی‌عراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی. 🔸نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌‌ای ۱۴۰۰/۸/۲۳ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام علي (عليه‌السلام): مَن تَسَلّي بِالكُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ كسي كه با آرامش يابد، هيچ آرامشي را از دست نداده است. 📚 غررالحكم و دررالكلم، ح ۸۱۲۶ ☀️عدالت خواهی از منظر مقام معظم رهبری قوه‌ى قضائيه با متهم مواجه است. يك نفرى متهم به يك معنائى ميشود؛ قوه‌ى قضائيه وظيفه دارد از راه‌هائى كه قانون معين كرده، برود تحقيق كند، تفحص كند و مشخص كند كه اين اتهام وارد است يا وارد نيست. صرف متهم شدن كه جرم نيست. به هر كسى ممكن است يك اتهامى وارد شود. تا وقتى كه از طريق قانونى جرم ثابت نشده است، نه در خود قوه، نه در بيرون قوه، نه در تريبونها و منبرهاى رسمى، نه در وسائل ارتباط جمعى، كسى حق ندارد آبروى يك مسلمانى را ببرد؛ اين بسيار مسئله‌ى مهمى است. بعضى اوقات انسان مى‌بيند روى قوه‌ى قضائيه فشار مى‌آورند كه آقا افشاء كنيد. نه آقا، هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد خاصى، بله، شارع مقدس مشخصاً و معيناً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست. بخصوص وقتى كه در فضاى جامعه روحيه‌ى تعميم وجود دارد كه يك چيزى را به غير مورد خودش تعميم ميدهند، اينجا انسان خيلى بايد احتياط كند. تا وقتى جرمى ثابت نشده است، قطعاً نبايستى كسى را در معرض قرار داد؛ در معرض اتهام هم نبايد قرار داد؛ چون وقتى گفتيد متهم است، افكار عمومى تفكيك نميكند بين متهمى كه هيچ گناهى نكرده است، با آن كسى كه شواهدى بر گناه او وجود دارد. حتّى بعد از اثبات جرم هم چه لزومى دارد؟ عرض كردم، مگر يك موارد خاص؛ «و ليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين».(۲) چند موردِ اينجورى داريم. حتّى اگر چنانچه فرض كنيم يك نفرى جرمى هم كرده است، اين جرم در دادگاه صالح اثبات هم شده است، اين شخص به مجازات محكوم هم شده است - فرض كنيد رفته زندان - چه لزومى دارد ما اسم او را در روزنامه‌ها منتشر كنيم تا بچه‌ى اين آدم كه دارد مدرسه ميرود، ديگر رويش نشود مدرسه برود؟ چه اشكال دارد كه اين مدتِ زندانش را بگذراند، بيايد بيرون، خودش و خانواده‌اش زندگى عادى‌شان را ادامه دهند؟ خب، جرمى كرد، مجازات شد، تمام شد ديگر. بايد حتماً آبروريزى بشود؟ اين از نكات بسيار مهمى است. البته مخاطب اين حرف فقط قوه‌ى قضائيه نيست؛ مسئولان قوه، خارج قوه، رسانه‌ها مخاطبند. نه از آن طرف بايستى عملكرد قوه‌ى قضائيه را زير سؤال برد؛ هر اقدامى كه قوه‌ى قضائيه ميكند، بگويند نخير، يك كاسه‌اى زير نيم‌كاسه هست، يك غرضى هست - نخير، كسى نبايد اينجور عمل كند، اينجور حرف بزند - نه از اين طرف، افراد به صرف اينكه متهم به يك معنائى شدند، اين اتهام آشكار شود، واضح شود، در افكار عمومى مطرح شود. افكار عمومى از اين مسئله چه لذتى ميبرد؟ براى افكار عمومى چه فايده‌اى دارد كه بداند زيدى، عمروى، بكرى متهم به فلان عمل خلافى است؟ بايد به اينها توجه كرد. عرض كردم؛ آنچه كه تضمين‌كننده‌ى همه‌ى اين مطالب است، تقواست. تقوا اين است كه ما مراقب حرفمان، مراقب كارمان، مراقب جهتگيرى‌مان، مراقب رفتارمان باشيم. كوچكترين اعمال ما ثبت ميشود؛ «فمن يعمل مثقال ذرّة خيرا يره. و من يعمل مثقال ذرّة شرّا يره».(۳) اعمال ما، گفتار ما، الفاظ ما همه ثبت ميشود؛ بعد ما را به سؤال و جواب ميكشند. دادگاه عدلى وجود دارد كه در آن دادگاه عدل بايد انسان جواب بدهد. زير جواب ميمانيم. تقوا يعنى همين را رعايت كنيم، همين را مواظبت كنيم. https://b2n.ir/a06740 ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️همراهی صدرالساداتی با مسیح علی‌نژاد در حمایت از اغتشاشات آبان ۹۸ صدرالساداتی با انتشار چند استوری، به کمپین راه‌اندازی شده توسط مسیح علی‌نژاد به عنوان "دادخواهی مادران کشته‌شدگان اغتشاشات آبان ۹۸" پیوست! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بیانات دیده نشده رهبرانقلاب درباره عدالت خواهی قوه‌ى قضائيه با متهم مواجه است. يك نفرى متهم به يك معنائى ميشود؛ قوه‌ى قضائيه وظيفه دارد از راه‌هائى كه قانون معين كرده، برود تحقيق كند، تفحص كند و مشخص كند كه اين اتهام وارد است يا وارد نيست. صرف متهم شدن كه جرم نيست. به هر كسى ممكن است يك اتهامى وارد شود. تا وقتى كه از طريق قانونى جرم ثابت نشده است، نه در خود قوه، نه در بيرون قوه، نه در تريبونها و منبرهاى رسمى، نه در وسائل ارتباط جمعى، كسى حق ندارد آبروى يك مسلمانى را ببرد؛ اين بسيار مسئله‌ى مهمى است. بعضى اوقات انسان مى‌بيند روى قوه‌ى قضائيه فشار مى‌آورند كه آقا افشاء كنيد. نه آقا، هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد خاصى، بله، شارع مقدس مشخصاً و معيناً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست. بخصوص وقتى كه در فضاى جامعه روحيه‌ى تعميم وجود دارد كه يك چيزى را به غير مورد خودش تعميم ميدهند، اينجا انسان خيلى بايد احتياط كند. تا وقتى جرمى ثابت نشده است، قطعاً نبايستى كسى را در معرض قرار داد؛ در معرض اتهام هم نبايد قرار داد؛ چون وقتى گفتيد متهم است، افكار عمومى تفكيك نميكند بين متهمى كه هيچ گناهى نكرده است، با آن كسى كه شواهدى بر گناه او وجود دارد. حتّى بعد از اثبات جرم هم چه لزومى دارد؟ عرض كردم، مگر يك موارد خاص؛ «و ليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين».(۲) چند موردِ اينجورى داريم. حتّى اگر چنانچه فرض كنيم يك نفرى جرمى هم كرده است، اين جرم در دادگاه صالح اثبات هم شده است، اين شخص به مجازات محكوم هم شده است - فرض كنيد رفته زندان - چه لزومى دارد ما اسم او را در روزنامه‌ها منتشر كنيم تا بچه‌ى اين آدم كه دارد مدرسه ميرود، ديگر رويش نشود مدرسه برود؟ چه اشكال دارد كه اين مدتِ زندانش را بگذراند، بيايد بيرون، خودش و خانواده‌اش زندگى عادى‌شان را ادامه دهند؟ خب، جرمى كرد، مجازات شد، تمام شد ديگر. بايد حتماً آبروريزى بشود؟ اين از نكات بسيار مهمى است. البته مخاطب اين حرف فقط قوه‌ى قضائيه نيست؛ مسئولان قوه، خارج قوه، رسانه‌ها مخاطبند. نه از آن طرف بايستى عملكرد قوه‌ى قضائيه را زير سؤال برد؛ هر اقدامى كه قوه‌ى قضائيه ميكند، بگويند نخير، يك كاسه‌اى زير نيم‌كاسه هست، يك غرضى هست - نخير، كسى نبايد اينجور عمل كند، اينجور حرف بزند - نه از اين طرف، افراد به صرف اينكه متهم به يك معنائى شدند، اين اتهام آشكار شود، واضح شود، در افكار عمومى مطرح شود. افكار عمومى از اين مسئله چه لذتى ميبرد؟ براى افكار عمومى چه فايده‌اى دارد كه بداند زيدى، عمروى، بكرى متهم به فلان عمل خلافى است؟ بايد به اينها توجه كرد. عرض كردم؛ آنچه كه تضمين‌كننده‌ى همه‌ى اين مطالب است، تقواست. تقوا اين است كه ما مراقب حرفمان، مراقب كارمان، مراقب جهتگيرى‌مان، مراقب رفتارمان باشيم. كوچكترين اعمال ما ثبت ميشود؛ «فمن يعمل مثقال ذرّة خيرا يره. و من يعمل مثقال ذرّة شرّا يره».(۳) اعمال ما، گفتار ما، الفاظ ما همه ثبت ميشود؛ بعد ما را به سؤال و جواب ميكشند. دادگاه عدلى وجود دارد كه در آن دادگاه عدل بايد انسان جواب بدهد. زير جواب ميمانيم. تقوا يعنى همين را رعايت كنيم، همين را مواظبت كنيم. https://b2n.ir/a06740 ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️اعتراف دشمن برای نخستین‌بار است که یک مجله معتبر آمریکایی تیتر اول و مطلب اصلی‌اش را به مرور مواضع و جهت‌گیری‌های رهبر کنونی ایران اختصاص می‌دهد 🔻 در این‌شماره از مجله عکس آیت‌الله خامنه‌ای را بر روی جلدش چاپ کرده است که این‌کار نیز در این نشریه بی‌سابقه بوده است که چهره‌ای سیاسی را به‌صورت تکی و تمام‌صفحه چاپ کند.! گدین روز، مدیرمسئول این‌مجله گفت است: علت اختصاص مطلب اصلی این‌شماره نشریه به آیت‌الله خامنه‌ای آشنایی بیش‌تر مخاطبان آمریکایی از رهبری ایران است که قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیمات و سخنان‌اش با پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همراه است 🔻 این‌مجله تیزهوشی و مدیریت بالای آیت‌الله خامنه‌ای را مانع تحققق اهداف غرب در مقابل ایران دانسته است 🔻 چندی پیش نیز بی‌بی‌سی در مطلبی با عنوان آیت‌الله خامنه‌ای مرد فضاهای خالی ایران نوشته بود؛ آن‌چه آیت‌الله خامنه‌ای را از بسیاری از رهبران و حاکمان تاریخ معاصر ایران متمایز می‌کند، نگاه منطقی و عمل‌گرایانه او به سیاست است ▫️ https://issuu.com/iripaz/docs/foreignaffairs ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✍حجت الاسلام سعید صلح میرزایی توقع ندارم همه‌اش را بخوانید ولی خواهشمندم بدون خواندن دقیق همه نکات، نقدش نکنید. ۱- طبق ظاهر این دو آیه شریفه، بخشش الهی و بارش باران و برکات زمین، ارتباط با ایمان و پرهیزکاری دارد. ۲- البته لزوماً نمی‌توان نتیجه گرفت که اگر مردمی در رفاه بودند حتماً بخاطر ایمان و پرهیزکاری آنان است و اگر مردمی در سختی هستند لزوماً بخاطر ضعف ایمان یا بی‌تقوایی ایشان است. ۳- ما دو سنت الهی دیگر هم داریم: --» سنت امتحان که خداوند براساس آن، با انواع سختی‌ها عیار بندگانش را می‌سنجد یا مقدمات رشد آنها را فراهم می‌کند. مثال بارز آن در گذشتگان، پیامبران الهی هستند همچون ابراهیم و ایوب علیهماالسلام و در دوران نزدیکتر چهارده معصوم علیهم السلام. --» سنت املاء و استدراج: وقتی که بنده‌ای با رویگردانی از آیات الهی و بی‌توجهی نسبت به تلنگرهای خداوند به سرکشی پایان ندهد خداوند او را رهایش می‌کند تا بر گناهانش بیفزاید. ۴- در این زمانه که مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و فشار زندگی، حال خوبی ندارند باید آیات انداز و عذاب را برای آنها گفت یا فقط قربان‌صدقه‌مان بروند؟ ۵- یقیناً بی‌تدبیری مدیران و کارگزاران در مشکلات مردم، پرتأثیر است اما مگر این مسئولان از مریخ آمده‌اند؟ مسئولان یک حامعه، برون‌داد همان جامعه هستند. ۶- آیا ما بندگان شایسته‌ای هستیم؟ آیا هر روز خبر گناهی جدید را نمی‌شنویم؟ آیا بی‌رحمی‌های ما نسبت به گذشته کمتر شده؟ آیا خیانت‌های ناموسی و مالی و... کمتر شده؟ چرا توقع داریم گویندگان، نازمان کنند؟ ۷- قبول دارم که مسئولیت مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی یک جامعه بر عهده زمامداران آن است اما تا چه حد؟ به نظرم آن خطبه های نمازجمعه رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری که بازنشر شده مربوط به دورانی است که مردم هیچ سهمی در حکومت نداشتند بلکه حکومت، بدون دادن حق مشارکت و انتخاب، به تمشیت امور می‌پرداخت. از طرفی هم تاثیر تصمیمات بیگانگان در امور داخلی کشورها مثل امروز نبود. اما الان در کشور ما قانونگذاری و بودجه چند هزار میلیاردی بر عهده مجلس و دولتی است که خودمان انتخابشان می‌کنیم. و دهها کشور هم با قوانین‌شان در امور کشورمان، ایجاد مشکل می‌کنند و هنوز نتوانسته‌ایم در اقتصاد و فرهنگ به استقلال برسیم. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام جواد علیه‌السلام: مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ هر كه قبر عمه‌ام را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست. 📚 كامل الزيارات، ص۳۲۴ 🗓۱۰ ربیع الثانی سال ۲۰۱ق رحلت الگوی دختر انقلابی سیدتنافاطمةالمعصومه(ع) ☀️رهبر معظم انقلاب حقّ بزرگِ حضرت معصومه، این سرچشمه نور و هدایت که یکی از ثمرات آن، تشکیل حوزه علمیه عظیم الشأن قم در سایه این بقعه مبارک است، چنان عظیم است که زبان و قلمِ چون من حقیر و ناتوانی را رساییِ بیان آن نیست. ۷۲/۷/۳ این زیارت نامه‌ها سرشار از مفاهیم عالی است که در اختیار ماست، ما کلام چه کسی را میتوانیم پیدا کنیم که با این فصاحت و بلاغت و مفاهیم و با اینها حرف بزنیم؟ این زیارت نامه‌ها واقعا از چیزهای مغتنمی است که در مکتب ما وجود دارد! ۹۴/۹/۹ ما باید از حضرت معصومه، بیشتر استفاده کنیم. ایشان امامزاده بلافصل است. دختر امام، خواهر امام، عمه امام، خیلی عظمت دارد. در زیارت نامه ایشان آمده: "ای فاطمه معصومه! تو برای ورود من به بهشت شفاعت کن، چون نزد خدا دارای شأن و مقام بزرگی هستی" این نشانگر عظمت مقام حضرت معصومه است! ۷۱/۴/۲۸ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی شد، اصلا به مجلس معرفی نمی کردیم 🔺رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: 🔹فیاضی آموزش و پرورش را می شناسند و فرد صالحی برای این مسئولیت است. 🔹افرادی ممکن است خویشاوندان کسانی باشند، اما هرکسی در زندگی دارای دستاوردهای علمی و موارد دیگر است. 🔹تا برای من حجت نباشد، فردی را انتخاب نمی کنم، اما تصمیم با مجلس است. 🔹فیاضی کلاس و آموزش و پرورش را می شناسد، با بسته های یادگیری آشنایی دارد. در ستاد آموزش و پرورش مدیرکل بوده و طرح آموزش مجازی با عنوان شاد را در کارنامه دارد. 🔹فیاضی هم برنامه دارد هم شناخت، او تحول گراست و این مسئله برای ما بسیار مهم است. 🔹انتظارات از این دولت بالاست، هر چقدر امید مردم بالاتر رود انتظارات مردم بالاتر می رود. 🔹اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی شد اصلا به مجلس معرفی نمی کردیم. 🔹تحول باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. 🔻رئیس جمهور: خود من هم با آقای فیاضی مصاحبه کردم 🔹با بررسی هایی که در کارگروه ها انجام شد دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه های مختلف کار گروه ها از جایگاه ممتازی برخوردار شد. 🔹خود من هم با ایشان مصاحبه کردم. 🔹دوستان مورد اعتمادی در این حوزه با آقای فیاضی مصاحبه کردند و ایشان را فرد صالحی دانستند برای این مسئولیت. 🔹توصیه افراد به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست. 🔹آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمیکنم. 🔹باید شایستگی ها احراز شده باشد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش‎وپرورش چه گفتند؟ ♦️باقری، نماینده مخالف: انتخاب فیاضی به عنوان وزیر توهین به آموزش و پرورش و معلمان است. فیاضی در هیچ کجا تحولی ایجاد نکرده. او نه مدیر بوده و نه مدیرکل، ضمن اینکه رد برنامه‌های او در گزارش کمیسیون برای نمایندگان حجت شرعی است. 🔸غضنفرآبادی، نماینده موافق: شجاعت در تصمیم‌گیری یکی از نکات برجسته فیاضی است. پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صف ابتدایی مخالفت با وزیر پیشنهادی هستند. ♦️محرم‌زاده، نماینده مخالف: آقای فیاضی! شما مدیر پرورشی کدام مدرسه بوده‌اید؟ چرا مدرک دکتری شما مورد تایید وزارت علوم نیست. نتیجه مطالعات شما کجا ثبت شده است؟ 🔸گودرزی، نماینده موافق: اینکه اگر کسی از روز اول شاغل در دستگاهی نباشد، قدرت اداره آن کار را ندارد، درست نیست. مجلس انقلابی، مسلط به اوضاع کشور است و می تواند وزیر انتخاب کند. ♦️وحیدی، نماینده مخالف: بیش از ۲۰ ابهام درباره گزینه پیشنهادی وجود دارد. یک مدیر برای انتخاب شدن نیاز به ۵ سال سابقه معاونت دارد، آیا یک وزیر نباید از بدنه آموزش پرورش باشد؟ 🔸الهیان، نماینده موافق: برای آموزش و پرورش مدیر انقلابی و جهادی می‌خواهیم تا رویکرد تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند. فیاضی تفکر راهبردی برای این کار دارد. ♦️دلخوش نماینده مخالف: آیا با جزوه وزیر پیشنهادی می‌توان این مشکلات را حل کرد؟ آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از ۴۰ سال این طور وزیر برای آن معرفی شود. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh